Asi změním banku



Je to asi rok, co mě v České spořitelně přesvědčili, že můj účet je naprosto nevýhodný a že bych měla mít kromě běžného účtu i nějaký spořící. Souhlasila jsem, protože můj přístup k penězům je naprosto nezodpovědný - dokud jsou, nic neřeším. A neušetřím samozřejmě skoro nic, protože když vidím, že na účtu jsou peníze, a zrovna potkám nějaké úžasné botičky nebo svetřík, který absolutně vůbec nepotřebuju. stejně je koupím.

Přišlo mi docela rozumné posílat si každý měsíc nějakou částku na spořící účet. Už jen proto, že peníze sice budu mít prý kdykoliv k dispozici, ale budu to mít složitější - k účtu není karta a převést se dají jedině osobně v pobočce. Tím u mě odpadá riziko, že při impulsivním nákupu rozfofruju tuhle svou železnou rezervu.

Teď nastala přesně ta doba, kdy tu rezervu potřebuju, protože mi peníze na běžném účtu tak nějak došly.  Objevilo se mi pár neplánovaných větších výdajů, do výplaty je ještě daleko,(a navíc podezírám svou peněženku, že mi žere bankovky),  tak jsem zaběhla do spořitelny, aby mi převedli ze spořícího účtu pár tisíc na běžný účet.

Paní se mile usmála a vysvětlila mi, že částka, kterou chci převést, je příliš nízká. Převést mi prý může nejmíň polovinu ze zůstatku na spořícím účtu. A i když zdaleka tolik nepotřebuju a ani nechci, mám smůlu. Zpátky ty peníze, co mi nutí navíc,  na spořící účet převést navíc taky nemůžu. Tedy můžu, ale ne najednou. Vložit tam totiž smím jen určitou částku. A tak to, co jsem dnes musela nechat navíc převést na běžný účet, si budu na ten spořící posílat zpátky asi půl roku.

V tuhle chvíli mi připadá, že na tomhle spořícím účtu už mě nezajímá vůbec nic.

Taky vidíte na obrázku dole, že "peníze má klient kdykoliv k dispozici"? Jen tam nějak zapomněli napsat, že vám budou diktovat, kolik těch peněz máte chtít.

Asi změním banku, Česká spořitelna už mě štve dlouho. A tahle její nepochopitelná nařízení moje zvažování změny banky jen urychlí.

19 komentářů:

  1. presne proto jsem od nich utekla. nesmyslna omezeni, pomalost a fronty na pobockach (nemluvim o poplatkach). ted jsem u raiffeisen bank a jsem spokojena. na sporak si prevadim tam i zpet jak potrebuju pres net a poplatky za vse minimalni. s tim utracenim jsem na tom totiz uplne stejne - dokud je, nakupuju:) asi udel blondynek:D

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi podobná - špatná zkušenost u "spořky" odešla jsem ke KB a zatím spokojenost po roce a půl. Johanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komerčka má zase neúměrně vysoké poplatky, tříměsíční výpovědní lhůtu, když chce člověk zrušit účet nebo některou ze služeb a hlavně mladý, atraktivní, ale totálně nejistý personál, který se neustále chodí k někomu radit, v případě problému se vykrucuje ve stylu já nic, to ti druzí. A služby musí člověk rušit na té pobočce, co je založil. Což může být při stěhování docela problém. Jedna za osmnáct, druhá bez dvou za dvacet.

      Vymazat
  3. já zas pro změnu od raifky utekla, jejich systém úročení mě bral silně na hůl....ted jsem u konkurence a mám taky tenhle "balíček" služeb...zatím jsem to nemusela využít, tak doufám, že jednou taky nebudu takhle nemile překvapená:D....ale nedělám si iluze, banky jsou tu jen od toho, aby z lidí ždímaly peníze a jako bonus z nich ještě dělaly hovada (ehm, takže asi tak jako vláda čr)

    pragueneedsmorestyle

    OdpovědětVymazat
  4. Mno... po týhle zkušenosti bych teda asi rovnou převedla celou uspořenou částku. A obratem ji vložila na spořící účet v jiný bance.

    OdpovědětVymazat
  5. Když si řádně nepřečteš podmínky produktu milá blondýno,nemůžeš se pak divit. Možná se ta impulzivita nevztahuje jen na nákupy bot, ale taky na nákup bankovních produktů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu arogantní názor. Ony jsou ty podmínky několikasmyslné a nesrozumitelné i pro osoby s VŠ vzděláním, dokonce i samotní poradci a vedoucí pracovníci je neznají. A každou chvíli jsou změny v podobě tučně napěchovaných obálek lejstry plus několika maily v bankovnictví. To aby člověk nic jiného nedělal, než studoval web banky a kontaktoval poradce (kteří sami nevědí).

      Vymazat
    2. A ty podmínky produktu kolikrát postrádají sebemenší logiku. Zrovna šikovné spoření mi připadá jako antispoření. Čím přemýšlel autor tohoto úžasného produktu? Hlava to jistě nebyla.

      Vymazat
  6. Anonym nade mnou: Tak jako ty podmínky by asi měli říct v tý bance ne?

    OdpovědětVymazat
  7. Anonym pode mnou: Jistě, podmínky jsou uvedeny ve smlouvě, kterou blondýna při uzavření produktu podepsala, tak jakýpak copak.

    OdpovědětVymazat
  8. Anonym: zajimave, ze na tech jejich prospektech k ruzym typum sluzeb tvrdej nepravdivy informace, treba ja mam podle nich, jako student, mit temer vsecko spojedene s vedenim uctu zdarma (letak), ale v realu jsou to jen 3 sluzby, tak kde je pravda?

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, člověk se u tebe dozví věcí. Projíždím ti celý blog a už se mi chce děsně spát, takže pokračuji zítra. Ale folllow už jsem :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Moji matce z uctu u Ceske sporitelny mizely penize .. po malych castkach, ale zato pravidelne. Ona je ale docela puntickar, takze si toho po dvou trech mesicich vsimla ... a sla to reklamovat na pobocku. Tam po ni hlavne nezapomneli chtit poplatek za sluzby na prepazce. Ale jinak se nic moc k nicemu nemeli. Pani moc nevedela, co ma s nastalou situaci delat, tak matce nutila verzi, ze napsala sama prikaz a jenom na nej zapomnela. Pozdeji mati ten prikaz dokonce ukazali. Podpis vubec nesedel. Priste uz tenhle kus papiru nebyl k dohledani. (Nastesi prvne s ni byla znama jako svedek, ze ten papir vubec nekdo nekdy videl). Jak se to snazili zamest pod koberec, to byla vazne "legrace" ... Vysledek policejniho vysetrovani byl zhruba takovy, ze prisla na pobocku nejaka pani rekneme Dostalova, vyplnila trvaly prikaz, omylem misto sveho cisla BU uvedla cislo uctu me matky, omylem se do nej misto svym prijmenim podepsala jako Dvorakova (tedy jmenem me matky) a prepazkova pracovnice si toho celeho omylem nevsimla ... no neni to vtipne?

    Moji zamestnavatele si taky u CS zalozili podnikatelsky ucet, s tim, ze samozrejme chteli aby pro ne byl co nejvyhodnejsi ... behem dvou mesicu jim odeslo asi 6.000,- na poplatcich. Tak se prestehovali k Reifce a zajimavy, ze tam to jde jinak a lip ...

    Ceska je ucinena tragedie!

    OdpovědětVymazat
  11. Přesně proto jsem od milé čs utekla z raifce, jen co to šlo!! jejich služby jsou děsné, právě pro případy, kdy dojdou peníze a na spořícím je mám, je rb skvělá-převedu si prostě kolik potřebuju a mám peníze během minuty. Čs brzo asi skončí....(kéž by)
    Míša

    OdpovědětVymazat
  12. Mě spořka štvala tolik let, zůstala jsem tam jenom kvůli tomu, že maj hodně bankomatů a u mýho "děsně" výhodnýho studentskýho účtu jsem měla i ty výběry zdarma. Co mě dožralo definitivně, bylo to, kdy jsem si spočítala, kolik peněz mě, studentovi (!), kterej tam posílá svoje těžce ušetřený peníze (!), měsíčně odečítá. Za položky Internetbankingu, za položky ATM, za položky bla bla! To sem se naštvala a přešla k Fiu. Je to malá banka, kterejch se teď vyrojilo hodně, ale jsem u ní už přes půl roku a jediný, za co mi strhává peníze, jsou výběry z bankomatu. Jinak za nic opravdu neplatim ani korunu, převody jsou rychlý, za žádný blbý položky nikde neplatim. ČS jenom využívá svýho dominantního (na jak dlouho?) postavení a vymejšlí kraviny. Už aby ji někdo klepnul přes prsty.
    Báří Bagdaléna.

    OdpovědětVymazat
  13. Taky od nich odcházím. Měla jsem u nich kreditní kartu pro studenta - paní na pobočce mi tvrdila, že je vše zdarma. Hlavně, že i používanou kartu mám zdarma...a hle, 1.1. mi napočítali poplatek použití karty 349Kč. Psala jsem tam email a řekli mi, že u té karty je to tak, že tam musím mít za rok obrat alespoň 60 000Kč, jinak se poplatek platí (o čemž se samozřejmě paní na pobočce zapomněla zmínit). Takže jsem ho s nechutí zaplatila a v únoru odcházím, už mám účet jinde a jsem spokojená.

    OdpovědětVymazat
  14. žiji už přes rok na Islandu a vedené bankovního účtu je jak z jiného světa-je to zadarmo! Výběr z jakéhokoli bankomatu je taky zadarmo, za platbu kartou se strhává úplně minimálně. A na konci roku je vyúčtování a to se mi na účtu naopak ještě nějaká ta koruna objeví. Pavla

    OdpovědětVymazat
  15. Taky jsem od Spořky odešla. Poplatky kolem 200 za měsíc, kvůli každé hovadině stát frontu na pobočce. Jsem teď u M-bank a spokojenost!

    OdpovědětVymazat
  16. Také jsem od nich odešla,díky stronomickým poplatkům a sankcím za pozdě přišlou mzdu a zpoždělé další platby.Bombardovali a naháněli mě přes monitorované rozhovory na mobilu jak nějakého zločince.Na můj úkor si přišly na nějakých 8 stovek+ odblokování účtu.Ve finále mi nevrátili ani zůstatek na účtu když jsem přecházela k jiné bance.Avízovala jsem jej až na centrále a nic mi nevrátili.oškubali člověka jako husu.

    OdpovědětVymazat