Česká pošta - stále nová překvapení



Už jsem si zvykla, že:

- balíček s drahou kabelkou objednanou z Anglie mi předává prapodivné individuum, které se před týdnem nastěhovalo o tři patra níž, protože pošťák u něj prostě zásilku s deklarovanou cenou kolem pěti tisíc korun s klidem nechal

- balík na dobírku s náhradním otvíráním na pračku, které jsem urvala v zápalu předstírání, že jsem vzorná hospodyňka, (a které NUTNĚ potřebuju!), pošle pošta s klidem zpátky odesílateli, aniž by se obtěžovala mi aspoň hodit do schránky lísteček, že zásilku uložila. Takže balík museli ze servisu posílat znovu (Takhle se zdvojnásobuje obchodní obrat!)

- doporučené dopisy mi tak dlouho nechával pošťák po sousedech, které ani neznám, že jsem to začala řešit přímo s jeho nadřízenými. Trvalo asi rok, než jsem dosáhla toho, že moje doporučená korespondence nekončí u toho feťáka z přízemí.  Opakovaně jsem ale musela vyplnit formulář, že si to výslovně nepřeju (První vyplněný formulář na poště omylem nezapsali do počítače, ten druhý ztratili, klaplo to až napotřetí).

- pokud čekám jakoukoliv zásilku, volám na poštu nebo na webu kontroluju podle podacího čísla, jestli už dorazila. Pošťák se totiž vůbec neobtěžuje zazvonit, natož nechávat ve schránce výzvy k vyzvednutí. Občas se překoná -  pak najdu ve schránce opakovanou výzvu, většinou v den, kdy balíček odeslali zpět.  

Dnes mně Česká pošta ale fakt dostala. Ve schránce byla "opakovaná výzva k vyzvednutí". Ne že bych tu první výzvu vůbec dostala. Dojela jsem na poštu, tam bylo samozřejmě otevřené jediné okýnko na uložené zásilky, před ním stálo tak osmnáct lidí. Vzduch vydýchaný k omdlení, teplota něco mezi čtyřicítkou a bodem varu vody. Po slabých 45 minutách jsem se konečně doprotrpěla až k pošťačce. Výzvu jsem nechala v autě, tak jí říkám, že mi přišel balíček. Pošťačka projede počítač a oznámí mi, že žádný balíček mi nepřišel. Donutím jí zkontrolovat i evidenci doporučených zásilek a cenných psaní - a nic. Dvacet šest lidí za mnou ve frontě už nervózně pokašlává, zaslechnu i něco o úplně blbý blondýně, tak to vzdávám, sednu do auta -  a na sedadle spolujezdce se válí ta výzva, kterou jsem u sebe neměla.

Vracím se na poštu, poctivě znova vystojím frontu (krátce před tím už ten dav tam začal propadat psychóze a skoro se jal kamenovat stařenku o berlích, která se pokoušela předběhnout...) Po dalších 45 minutách jsem znovu u okýnka. Pošťačka koukne na výzvu, hodí číslo do počítače - a balíček je na světě. Problém byl v tom, že jakýsi blb, který zapisuje všechny údaje, vynechal druhé písmeno z mého příjmení. Takže v počítači mě samozřejmě nenašli.

Vzteky jsem si pak doma omylem zalila kafe studenou vodou, protože jsem nezapnula rychlovarnou konvici.

 Myslím, že kdyby Českou poštu nahradili kurýři s koňským povozem, bylo by doručování u nás rychlejší a spolehlivější. Tečka.

23 komentářů:

  1. hehe, moj priatel mi doporucene poslal v srpnu kabelku do Nemecka. nemam ju dodnes. po dvoch tyzdnoch sa informoval a zistil, ze kabelka este ani neopustila hlavnu postu Praha, podal reklamaciu, po dvoch tyzdnoch ju vraj poslali ale stale ju nemam. teraz dal ziadost, aby mu ju vobec vydali naspat, ale Ceska Posta nevie, kde sa kabelka nachadza:-D

    OdpovědětVymazat
  2. Balíček z Prahy do Brna cestuje týden, naštvaná ženská na Poště, co nemá problém poslat zákazníka do háje (použito bylo vulgárnější slovo).. ano to je Česká pošta.

    OdpovědětVymazat
  3. Balíček z anglického Amazonu objednaný v sobotu dorazil v úterý kurýrem. Balíček odeslaný z Budějovic do Chomutova - 10 dní, Česká pošta

    OdpovědětVymazat
  4. No jooo, tady u nás v Chomutově je pošta taky jedna báseň, se ani nedivim:(

    OdpovědětVymazat
  5. Já sváděla urputný boj asi rok, než jsem donutila poštu, potažmo pošťačku, že mi nechává všechny oznámení, které má. Měla jsem totiž úplně stejný problém a po roce stálého volání a stěžování si mi ruply nervy a prořvala jsem se až k nejvyšímu na poště. A to tak, že někteří chudáci lidi na poště se lekli natolik, že radši uetkli. Nebyla jsem daleka toho, použít hrubé násilí. Od té doby jsem nemám nejmenší problém. Ale proč to nejde rovnou? Česká pošta je jeden velký průser. Proto teď budou zase zdražovat....

    OdpovědětVymazat
  6. Už zdražily. Včera jsem posílala dva malý balíčky a dva doporučený dopisy a platila jsem 198 korun!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem ráda že nezuřím v tomhle sama. Většinou jsem flegmatik ale tohle mě vytáčí neustále. Kdy si sakra na poště uvědomí, že to my jsme jejich zákazníci a že ty peníze které za ty předražené zásilky vydáváme jsou vytažené z našich peněženek a na jejich výplaty?!?!?! Teď ještě zdražování! Ok beru, zdražuje se kdeco ale chci za to poctivý servis a ať přiberou taky nový zaměstnance...kdo má dneska čas a chuť vystát si kvůli dopisu 40 minutovou frontu?!?! Oj..to se mi ulevilo i když pláču na špatném místě :)

    OdpovědětVymazat
  8. Pokud vám Česká pošta nevyhovuje, posílejte něčím jiným ;-)
    (to mi řekli na poště)

    Jinak já jsem měsíc zpět objednával z Německa oblek, v podnělí ráno objednán a odeslán (DHL), přišel v úterý Českou poštou.

    OdpovědětVymazat
  9. U nas ma kazda zeme jedno velvyslanectvi, jenom Peklo dve. Ceske drahy a Ceskou postu. Lena

    OdpovědětVymazat
  10. Pokud to jen trochu jde, nechávám si zasílat balíky jinými službami než Českou poštou. Je zajímavé, že DHL, PPL aj. si mě najde, doma nebo v práci (dopředu zavolají a doručí tam, kde ten den zrovna jsem) a to prakticky za stejné peníze jako ČP.

    OdpovědětVymazat
  11. Přesně jako komentář nade mnou - taky se snažím využívat k doručování jiné firmy. Pokud to nejde, tak mi od české pošty chodí zásadně rovnou opakovaná výzva k vyzvednutí zásilky, tu pak najdu ve schránce ještě dvakrát poté co už jsem si zboží vyzvedla. A to v lepším případě, v tom horším nedojde výzva vůbec. Navíc jsou opravdu všichni zaměstnanci místní pošty strašně líní a neustále napruzení.

    OdpovědětVymazat
  12. Česká pošta a České dráhy - nejhorší podniky vůbec...

    OdpovědětVymazat
  13. V roce 2012 není možné na ČP platit kartou! Jen když máte účet u Poštovní banky...nechápu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A účet u poštovní banky je také peklo. Známá ho měla, snažila se s příslušným úředníkem řešit internetové bankovnictví a on ani nevěděl, co to je..

      Vymazat
    2. Smula na urednika, Postovni sporitelna ma dost dobre internetove bankovnictvi.

      Vymazat
  14. A zkoušel si někdo vyzvednout balíček před Vánoci? To byl opravdu Zážitek. Odesláno na začátku prosince, doručeno 21.12. Došla jsem na poštu a postavila se do fronty....a zůstala v ní další hodinu na stejném místě. Ta ježibaba za okýnkem nebyla schopná najít skoro žádný balíček, případně cosi přinesla, zjistila, že je to jiný a HODILA ho na zem, ačkoliv to na sobě mělo zajímavé sugestivní obrázky. A ježibabí kolegyně se tam přišla vykecávat a ani ji nenapadlo pomoct hledat balíčky. Následně nemohla najít zásilku již velmi rozčileného pána, který logicky pronesl, že by to měla najít, protože ten balík má přece číslo - odpověď: Já to nehledám podle čísla. Nakonec se ale zjevila bytost o něco inteligentnější, která vybrala od celé fronty výzvy a kecací kolegyně nahnala hledat.
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  15. Obecně s ČP žádné zdrcující zkušenosti nemám, pouze jeden problém se neustále opakuje - lístky ve schránce s výzvou k vyzvednutí, protože "nezastižen", když jsem zjevně byla doma.... To je hodně otravné. Ale jinak musím říct, že nepamatuju, že by se mi nějaká zásilka ztratila, výrazně zpozdila (tj. víc než řekněme 1-2 dny) nebo tak něco. Možná mám jen kliku:-))

    OdpovědětVymazat
  16. Pozor! Poměrně nově má Česká pošta zřízenou instituci poštovního ombudsmana. Paní ombudsmanka přijímá podněty i emailem a dokonce i odpovídá. Neříkám, že zřízení takovéto funkce vyřeší otřesné služby ČP, ale když už tam ta ombudsmanka je, obracejte se na ni. Třeba to alespoň zlomku lidí pomůže.

    OdpovědětVymazat
  17. Jsem ráda, že nejsem sama. Pošta je hrozná, většina zaměstnanců si o sobě myslíš bůhvíco... ať zajdu, kam chci, většinou z několika přepážek je otevřená tak jedna a vzadu chodí ženské sem a tam a tváří se tak důležitě, jak jen můžou...

    OdpovědětVymazat
  18. Ja nevim, ale nereaguji na vas zamestnankyne agresivne treba proto, ze vy sami jste na ne agresivni? Trochu prijemnejsiho pristupu obcas nezaskodi, myslim, ze prace na poste taky neni pro vetsinu lidi zrovna praci snu, podobne jako napr. za kasou v hypermarketu. Trochu empatie do toho umirani.

    OdpovědětVymazat
  19. Naprosto chápu a souhlasím. Loni v květnu jsem se stěhovala v rámci blíž škole, tudíž mi balíčky začaly chodit na jinou poštu. Naštěstí ji mám za rohem, takže jsem relativně ochotná jim lecjaké prohřešky tolerovat. Nicméně za dobu, co tu bydlím, mi JEDNOU přišel balíček, resp. výzva, se správně napsaným jménem. Nevím, jestli službu v naší ulici má někdo silně slabozraký, nebo nějaký dyslektik, ale po 14ti variantách svého jména mám chuť se odsud opět odstěhovat.

    OdpovědětVymazat
  20. Já mám problém s ČP klasický - téměř nikdy nedostanu první oznámení o uložené zásilce. Ale dříve jsem měl problém s doručováním časopisů. Doručovatelka všechny časopisy překládala napůl, nedělalo jí problémy přeložit ani časopis o 150 stránkách - tedy 75 listů. Dokonce jí nevadilo, že v časopise bylo vloženo DVD jako příloha. Pořídil jsem EXTRÉMNĚ velkou schránku, ale ani to nepomohlo. Trvalo to několik let a zabral až obrovský nápis na schránce - "NEPŘEHÝBAT ČASOPISY".
    Pavel, Jihlava

    OdpovědětVymazat
  21. Pošta má úžasný nový služby přece: Balík na poštu, Balík do ruky, Balík v pérdeli....
    Když jsem se u třetí jmenované služby vztekala, úřednice se mě rovnou na férovku zeptala: Chcete si stěžovat? Říkám: Má to cenu? Ona na to: Ne. S ledovým klidem. Bylo to tak absurdní, že jsem se začala smát jak blbec a koukali na mě všichni z pěti front. Smála jsem se až domů, tam vytiskla ze ,,Sledování zásilky", že balíček nejen KUPODIVU! existuje, ale dle internetu mi byl i několikrát neúspěšně doručován (byla jsem doma, zvonek funkční, schránky přístupný, pošťák ani oznámení nikde). Teprve potom byl balíček hledán. Marně. Ale paní si napsala můj telefon a za 4 dny volala, že se našel. To zas musím přičíst k dobru, že mě nenechala, ať volám, urguju a vyptávám se já.

    OdpovědětVymazat