Kýč roku: Rakve a nahotinky

Polský výrobce rakví sice asi nebude světovou jednička na trhu kvalitou svého sortimentu, zcela jistě se o něm ale po celém světě mluví. Firma totiž už potřetí vydává kalendář, který musí nejen polským katolíkům způsobovat žaludeční neurózu a bolesti zubů. 

Co může lépe podpořit prodej rakví, než nahaté baby, žejo. Je úplně fuk, že fotky jsou jeden velký kýč, že  modelky jsou rok od roku nahatější a že celé to nemá ani trochu vtipu, o který se nejspíš snaží. O úctu nebo aspoň pokoru k posledním věcem člověka se totiž zcela jistě nepokouší. 

Mám ráda reklamy, které šokují. Jenže tvůrce fotek pro tuhle kampaň opravdu není Oliviero Toscani, který před lety obrátil reklamu vzhůru nohama svými fotkami pro Benetton. Pamatujete na černošku kojící bílé dítě? Nebo fotku, na které jsou vidět jen ruce dvou mužů spoutaných želízky? Bílý a černý muž. Lidé automaticky pokládali černocha za zatčeného a bělocha za policistu. Toscaniho fotky šokovaly, v mnoha zemích byly zakázané, ale měly v sobě víc než snahu pobouřit. Upozorňovaly na problémy. 

Tahle rakvová kampaň má ale jen jediné: Touhu šokovat. Jenže zatímco Toscani to uměl se vkusem, i když fotil umírajícího muže, autor fotek rakví prostě jen plácnul na každý snímek nahatou ženskou s vírou, že čím víc uvidíme, tím víc to bude sexy. A zatímco v předchozích dvou letech měly na sobě modelky aspoň prádlo, kalendář na rok 2012 už si vystačí jen s pomalovanými těly.  

Kalendář téhle firmy se mi nelíbí. Ani trochu. Je nevkusný tak moc, že ho těžko něco překoná.  Ale je skvělým reklamním tahem. O firmě se opravdu mluví po celém světě. Jen je otázka, jestli si firma zbytečně neubližuje v prudérním Polsku, kde svoje výrobky prodává. 






A tady už jsou stránky z kalendářů firmy z předchozích let. Tohle je rok 2010






Rok 2011. O malilinko lepší. Ale stejně je to kýč. 









Ve všech třech ročnících kalendáře jsem našla jen jedinou fotku, která mi přišla zajímavá a vtipná. 



Kompletní fotogalerie pro roky 2010, 2011 a 2012 je tady http://www.kalendarzlindner.pl/2012.php


A jak vypadá šokující reklama, která má nápad, vtip a říká i něco navíc?













Toscani napsal knížku Reklama je navoněná zdechlina. Rozhodně stojí za přečtení.  


6 komentářů:

  1. Teda tak tohleto je hodně nechutná kampaň (Toscani úžasnej!)

    OdpovědětVymazat
  2. Absolutně trapné. Nejblbější mi připadá ta fotka s rakví na pláži. Resp. Vemte si svou rakev na dovolenou k moři! Nejlépe místo manžela, aspoň nekecá. Nějak postrádám pointu celé věci. Magda

    OdpovědětVymazat
  3. Tak toto ne, to ani nebudu prohlížet.

    OdpovědětVymazat
  4. Od nich se pohřbít nenechám!

    OdpovědětVymazat
  5. Ta první modelka mi ale mrtvolu lehce připomíná tou svoji kostnatostí.

    OdpovědětVymazat