Sexistické prasátečko aneb Tvárnice nejlíp prodá nahá baba

I když nejrůznější hnutí za cokoliv a proti čemukoliv, protestní spolky a prapodivné organizace nijak zvlášť nemusím (čímž nijak neshazuju jejich existenci, protože někdy je jich opravdu potřeba), hnutí Nesehnutí mě baví svou akcí Sexistické prasátečko. Ta je o reklamách, které sexisticky zobrazují ženy (několik z nich i muže). Letos se v nominacích na tuhle anticenu sešlo 91 reklam.

Hlasování je veřejné, kdokoliv může dát svůj hlas některé z nominovaných reklam tady: http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/nakupy/clanek.phtml?id=716813

Pro mě je jednou z nejprapodivnějších reklam ta, kterou se snaží Komerční banka nalákat nové klienty. Klidně si myslete, že jsem stará, zapšklá a frigidní, ale tohle je podle mně fakt trochu přehnané:
 
konta_zena


Kapitola sama pro sebe jsou "kreativní a vtipné" reklamy nejrůznějších stavebních společností. Šoupni tam více či méně nahou babu, k tomu prskni nějakej dvojsmyslnej text a zákazníci se jenom pohrnou. Netuším, jestli příčetnost postrádají zadavatelé reklamy nebo její tvůrci. V každém případě si myslím, že kdo potřebuje lešení, toho ani tak nepřesvědčí nahotinka, která si ho postavila sama, ale spíš reference a dobré jméno firmy. Po projetí kolem tohohle billboardu totiž stejně nikdo nebude vědět, kterou firmu se snaží propagovat.

leseni

Další, kdo miluje nahotinky, jsou podlahářské firmy. Můžu vás, vážení majitelé, jednatelé a ředitelé, ujistit, že takhle asi zákazníky nezískáte. O vaší nabídce, cenách, kvalitě atakpodobně, totiž nevypovídá zhola nic. Jediné, co mi tahle reklama o vás říká, je to, že marketingový šéf to asi rád zezadu. A když si uvědomíte, že o většině velkých nákupů do domácností spolurozhodují ženy, bude vám asi jasné, že k vám zrovna nadšeně pro novou podlahu do obýváku asi nepůjdou.

mrtvola


Tohle je nejspíš reklama na stavebniny, kde se specializují na zákazníky s poruchou erekce. Nebo ne?

astra

No a tuhle, s nahatou slečnou, dvěma sněhuláky a vtipně umístěnou mrkví - to vymýšlel kreativec, který se může pyšnit zastydlou pubertou? Kdyby to bylo namalované, řekla bych, že jde o dílo chlapečka, který má problém s akné a dostal první kopačky.

stavebniny_zima

Následující reklama snad nepotřebuje ani komentář. Ale zas: do vnitřní strany skříňky pro dělníky ze stavby asi dobrý, žejo.

hitachi-sp


Vsadím se, o co chcete, že následující reklama vznikla asi takhle: Majitel Vega Dobříš si řekl, že reklama musí bejt. Po tom, co se vrátil unavenej z práce (vzal to přes hospodu naproti, kde si dal větší než malé množství panáků), sedl k počítači, otevřel program Malování, stáhnul odněkud z webu první nahou babu, kterou našel,  a pár dalších obrázků. A protože je to kluk šikovnej, dokázal ještě babu zrcadlově obrátit. Do toho se mu podařilo zjistit, jak psát do obloučku a měl z toho velkou radost. Aby to bylo světový, přidal řvoucí žluté NEW!!! a  poutavá reklama byla na světě.


Reklama-VegaDobris

AA+ Stavebniny nabízejí fasádní barvy? Počítačovou simulaci, jak bude vypadat váš dům, když se natře narůžovo? Skupinový sex?

fasada

A když vás neuspokojí AA+ stavebniny, zcela jistě se o to postarají tyhle stavebniny. Asi se tam objednám na masáž.

masaz_stavebniny

Do nominací se dostal i kalendář firmy Mountfield. Kalendáře vydávají firmy pro to, aby potěšily svoje víajpí zákazníky a obchodní partnery - to znamená, že kalendář musí obsahovat nahá těla (když to dělá Pirelli, proč my bysme to nedělali stejně). Musím ale říct, že u kalendářů firem mně nahotinky tu se sekačkou, jinde s betonovou tvárnicí nebo hřídelí ani až tak moc neurážejí. Prostě u firemních kalendářů už mi to připadá docela normálka.

P1240633

Za to prodávat baráky a na billboard strčit modelku ve vytahávajících se spoďárech, tomu říkám kreativita.

rodinne_domy

Akademie vzdělávání s touhle nepochopitelnou reklamou bude zřejmě mimořádně seriozní vědecká instituce.

víte s kým leták

Hlavně ať tam jsou velký prsa! Že vůbec není jasné, na co tahle reklama je, to přece nevadí. Jooo, už vím: na erotický klub. Nebo ne?

Lenin

Být modelka z téhle reklamy, tak firmu zažaluju.

Feko

Kamže se ta stavební chemie aplikuje???

stavebni_chemie


Reklama jako z konce osmdesátých let. Graficky je naprosto otřesná. A ta podivná paní, který ve photoshopu do ruky přidali misku s krmením a k noze psa? To už bych vážně radši viděla na jejím místě nejaký roztomilý štěně.

Vetamix

A další stavebniny. Taky začínáte mít pocit, že jsou šéfové stavebních firem nějak sexuálně frustrovaní?

MPL_web


Jen podotýkám, že nahota mi nevadí - ani v reklamě. Třeba v reklamě na sprchové gely. Nebo na parfémy, oblečení, prádlo. Ale když k nahý ženský strčíte tvárnici a myslíte si, že máte super reklamu, je to ubohé a ne sexy.

8 komentářů:

  1. myslela jsem si že naprosto nejhorší reklma je ta na ten první bankovní styk (ta hned nahoře) ale po tomto uz se nedivim ničemu :-! fuj

    OdpovědětVymazat
  2. Upřímně řečeno, nejvíce mě pobuřuje ta reklama od Komerční banky. Od takové instituce očekáváte serióznost a jistotu, navíc udělat sexistickou reklamu na produkt, který je určen pro dospívající od 15 let musí být výtvorem extrémně choré mysli. Nehledě na to, že jedna z největších bank u nás by snad měla mít dostatek financí na zajištění kvalitního reklamního poradce...

    OdpovědětVymazat
  3. "první zasunutí" od FAB je taky "fajn"=)..chybí tam už jenom ta nahá ženská

    http://pragueneedsmorestyle.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Kvůli image, které si KB těmito reklamami vytvořila, jsem u ní zrušila účet. Bylo to ještě v době, kdy půjčku s fixním úrokem prezentovali ve formě zazděného úředníka, kterého následně pomočí pes. Styděla jsem se za to, že mám účet u Komerční banky.

    OdpovědětVymazat
  5. Najhorsia je ta na DETKO palubovky... ta mrtvola na podlahe s jednou nohou kratsou je absolutny vrchol uchylnosti :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Fakt, u tý podlahy mě taky napadlo ne že to má rád zezadu, ale hlavně to asi má rád s mrtvolama.

    OdpovědětVymazat
  7. Jak je možné, že jsem se o tomhle blogu dozvěděla až včera? :-) Většinou parádní počtení a názory, se kterými se víceméně ztotožňuji. Tenhle článek mi úplně mluví z duše. Sexistické reklamy mi neuvěřitelně lezou krkem. V Brně jsem cestou do práce nedávno musela míjet tři takové, což mě vycvičilo v tom zavírat oči a za tu půlhodinku se raději prospat, než čumět na výtvory nějakých trapných zastydlých puberťáků.
    P.S. Dělala jsem takový menší test u kolegů, jak na ně takové reklamy působí. Šli jsme kolem reklamy na minohledačku (polonahá bloncka v rozervaných síťovaných punčochách drží minohledačku a vyzývavě se přitom dívá na kolemjdoucí). Kolegové mi na to řekli, že co proti tomu mám, že se rádi podivaj na pěknou babu... no však jasné, to jim neberu... jen si ani jeden nevšimnul, na co vlastně ta reklama byla... se to nějak míjí účinkem i u chlapů...

    OdpovědětVymazat
  8. Moje řeč, tenhle typ reklam mě rozčiluje už dlouho. Nejvíc mě znechutily poslední dobou reklamy na softik.cz, který údajně propaguje software.

    OdpovědětVymazat