Ikea ví, jak levně pořídit reklamu

Získat poukázku na 2000 korun mohlo jen prvních 500 lidí

Skvělý tah se dnes povedl firmě Ikea.  V obou pražských obchodních domech nabídla prvním pěti stovkám zákazníků poukázku na nákup v hodnotě dva tisíce korun. A stalo se přesně to, co se dalo čekat - lidé před obchoďáky nocovali na parkovištích. Brzy ráno už jich ve frontě stály tisíce. Ikea moc dobře věděla, že když do davu hodí dva miliony, vrátí se jí to stonásobně.



Akce přitáhla několikanásobně víc zákazníků, než kolik by jich normálně přišlo. Téměř každý z nich si něco koupí, dá si švédské masové kuličky v restauraci (Když už jsme se sem, Božka, táhli vlakem čtyři a půl hodiny až z Dolní Lhoty, tak to ochutnáme, žejo) nebo aspoň kafe. I kdyby byla průměrná útrata dnešních nakupujících bídná až skrblíkovská, má Ikea ty dva miliony doma i s úroky.  Všichni totiž víme, že když se jde do Ikey (v dobré víře, že tentokrát fakt koupím jenom tu poličku, co zlevnili), stejně tam necháme minimálně o pět stovek víc za různé ty sarapatičky, svíčky, skleničky, koberečky do koupelny, lampičky, kytky, ubrousky, květináče, hračky, dekorace...




Akce má podmínku. Ty dva tisíce korun sice prvních pět set lidí v obou obchodních domech dostane, ale ve formě slevy. To znamená, že zákazník nedostane reálné peníze, ale jen papír, jehož skutečná hodnota je o všechny marže a příplatky nižší. Takže zdaleka nejde o dva miliony peněz.

A dál - sleva platí až od pondělka. Takže se znovu pojede do Ikey. A znovu se nakoupí spousta nesmyslů navíc. To znamená, že ta tisícovka šťastlivců s poukázkami se vydá do obchoďáku neplánovaně ještě jednou. Když každý utratí něco ze svého - a  máme tady další neplánovaný výdělek firmy Ikea v rámci "rozdaných" dvou milionů.

A nakonec to nejdůležitější: Všechna významnější média o šílenství před Ikeou přinesla zprávy, včetně obou komerčních televizí. Kolik by asi tak stála minuta reklamy v hlavních zprávách? A na kolik by taková reklama vyšla na titulních stránkách internetového iDnesu, Aktuálně, Lidovek, Blesku.... Rozhodně na víc než dva miliony.



Tahle reklama, která původně vypadala, jako by šlechetná Ikea rozdávala velké peníze, je tak ve skutečnosti jen její velkej vejvar.

Ale nakonec spokojení jsou všichni. Ikea, že si prudce zvýšila tržby, šťastní majitelé poukázek, že si je urvali, ti, co se na ně nedostalo, že si aspoň koupili papuče za devět korun v akci. A my ostatní jsme doma v teple u televize při sledování zpráv byli šťastní, že nemáme tak pitomé nápady, jako nocovat v zimě před obchoďákem kvůli slevě.

_____________________________________________________________________
Všechny fotky šíleného davu: Blesk.cz

12 komentářů:

  1. ...a o tom to je ;)
    Ma.

    OdpovědětVymazat
  2. Když na to tak koukám, tak můj dnešní "lov" Versace byl vlastně pohodička :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Ikea je geniální a mně je smutno jako vždycky, když vidím něco podobnýho. Fakt to těm lidem stojí za to?

    OdpovědětVymazat
  4. To neni o Ikee, to je o cesky mentalite ;)

    OdpovědětVymazat
  5. To není o české mentalitě. Stejně hysterčí lidi i jinde na světě

    OdpovědětVymazat
  6. Přesně tak. Byla spousta reportáží ze světa. Vede asi Amerika, ale viděla jsem i Austrálii, Německo, tuším i Francii. Takový lidi se najdou všude :-).

    Také jsem večer u televizních novin, zachumlaná do deky a s vynikajícím šálkem zeleného čaje v rukou přemýšlela zda jim to za to fakt stálo. Blázni :-).

    PS: SUPER BLOG. Objevila jsem ho teprve nedávno, ale vždy se tu pobavím. Občas se nestačím divit. To třeba u postu z minibazaru :).Jen tak dál. Hodně štěstí při tvorbě.

    OdpovědětVymazat
  7. To asi proto, že se všichni začali bát chodit do Ikei kvůli bombovým útokům..., takže jak nalákat Čecha do obchodu? Dej mu něco "zadarmo" :D :D :D :D

    OdpovědětVymazat
  8. Všichni máme doma něco z ikea, a kdo říká ,že ne ten honí víckrát denně!( Sigmund Freud )Musíte si uvědomit,že žijeme ve státě jehož polovinu( agentura Počítáme lidi`ABC) tvoří senioři, kteří prožili skoro celý život za komunismu. Takoví lidé nikdy nepochopí neustálé pasti a léčky v kapitalistické společnosti.Psaním blogu na toto téma akorát pomáháte zvýšit popularitu ikea a přikládáte na jejich ohýnek.Výhodou blogu je svoboda výběru témat, a vy si vyberete něco co bylo ve všech médiích...

    OdpovědětVymazat
  9. co teprve kika "sleva od desíti do desíti deset procent na všechno".....aneb jak nejlépe oslavit státní svátek (jeden z našich nejvýznamenějších)

    pragueneedsmorestyle

    hnus velebnosti, ale když na to lidi furt slyšej, tak jim to dáme...

    OdpovědětVymazat
  10. Blondýnka jsem jen chvilku, ale jak počítám (použila jsem 3 na sobě nezávislé kalkulačky a svou hlavu) 500krát 2000 se u mě na vesnici rovná milionu jako Vám ale pouze jednomu. Je možné, že jsem lakomá a zapírám ten milion druhý ale... Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) je to pět set krát dva tisíce krát dva obchodní domy, takže fakt dva miliony dohromady

      Vymazat
  11. Ach, měla jsem za to, že šlo jen o akci u jednoho z nich, omlouvám se a kaju se. Tereza

    OdpovědětVymazat