Tirkis s bílími proužky

Automatické opravování chyb je docela fajn věc. Někteří lidé by ji měli používat povinně. Nechci se tady rozčilovat nad obyčejnými překlepy nebo semtamhrubkou. Jenže když hrubkami zaplavíte celý svůj web, vypadá to příšerně. A pokud jde o web firemní, který má být jakousi výkladní skříní vaší společnosti, pak můžete udělat jediné: Nakopat zadek tomu, komu za tvorbu webu platíte.


Je fakt, že s některými zběsilostmi, které se objevují na webech, by si ani automatické opravy neporadily.


Jako blondýna mám nárok neporozumět ani holé větě. Přiznávám, že některá souvětí mi dělají vážně velké problémy. Můžete mi proto, prosím, někdo vysvětlit, k čemuže mě to vlastně opravňuje zakoupený kupón?



Budu vděčná i za vysvětlení následujícího textu:  "Každý den se na našich stránkách objeví nová nabídka, která se cenově těžce přirovná." Slovo "pokud-li" taky asi neznám. Myslím, že jsem na základce prošvihla pár hodin češtiny. 


 

Asi by se dalo polemizovat i o tom, jestli vůbec lze prodávat slevu. Možná to ví Adam. Když jsem si ale přečetla, že "Adam Vám to v našééém videu rád objasní," nenašla jsem odvahu na něj kliknout. Jsem sice holka statečná, ale na tomhle webu už jsem se s ohledem na poslední zbytky svého duševního zdraví bála znovu kliknout i na hlavní stránku. 


Kdyby existovala soutěž Analfabet roku, zcela jistě by do finále postoupil autor textů na webu eshopu oblecuse.cz. Fakt, že se zboží lze řadit podle "datumu," je to nejmenší zvěrstvo. 






Přemýšlím o tom, jestli si koupit bílí kabátek, něco s bílími pružky anebo raději hadříky tirkisové.


A to nejlepší na konec. Firmy, které se živí tvorbou webů, by měly mít svůj vlastní web dokonalý. Bez výjimky. A bez diskuse!

Pokud totiž taková firma chce uspět mezi dalšími třemi tisíci osmi sty pětasedmdesáti podobnými firmami, měla by se hodně snažit. A firma vyroba-www.cz se teda fakt snaží zaujmout.  Autor textů, které mají firmě přivést zákazníky, nemá nejmenší pojem o interpunkci. Asi je "závyslý" na něčem zcela jiném než je spisovná čeština.







Vůbec mě nepřekvapuje, že mezi spokojenými klienty je například E-schop. 

 


Nabízím majiteli webu, že mu zdarma opravím všechny šílené chyby, které na svých stránkách má. Myslím, že pár hodin práce zadarmo stojí za to nepocuchat si příště nervy, až na mě tenhle web zas někdy někde vykoukne. 

19 komentářů:

  1. Doufám, že vaše "osmy sty" je v tomhle případě umělecký zíměr, pokud ne, věřím, že jde o překlep. U článku jsem se náramně pobavila, je až neuvěřitelné, jak lidé dokážou zprznit češtinu! pochopím nějaká mě-mně apod., ale rozlišit i-y je podle mě základ a když jsou napsaná špatně, je to hrubka, která bije do očí.

    OdpovědětVymazat
  2. Báro, děkuju! :-)
    Adélko, "osmy sty" byl překlep spáchaný v zápalu boje. To je tak, když si člověk po sobě nepřečte, co napsal. Děkuju za upozornění, už jsem tu hrůzu opravila. A teď si jdu za trest dát tři kolečka rychlého běhu kolem sídliště. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. A to si ještě neuvědomují, že jim ty hrubky brání v prodeji. Když vyhledávám zboží, například tyrkysový prsten, zadávám do obchodního vyhledávače "prsten tyrkys", pak "tyrkysu", a dále všechna adjektiva, která se z tohoto substantiva vyvíjí. Pokud mě nenapadne zadat to i s gramatickými chybami. Vyhledávač například na Aukru to jinak najít neumí. Ale zase něco prodají těm lamám, které nevědí, jak se to správně píše.

    OdpovědětVymazat
  4. Hlavně to celé působí dost nevěrohodně. Asi bych celé stránky brala jako takové obludárium pro pobavení a pak z nich zase velice rychle odešla. Když nemumí napsat správně základní slova, jak asi bude vypadat jejich přístup k zákazníkům, prodej, zákaznický servis a takové věci?
    A prodávat slevu? "Nechci slevu zadarmo." Haha :)

    OdpovědětVymazat
  5. Navíc ceny v tom e-shopu jsou docela vysoký, tak už by to snad mělo mít aspoň nějakou úroveň. Nepřekvapí mě to u takových těch "japan style" obchodů, kde si všechno koupíte za pár korun, ale v této cenové kategorii už by se měli trochu snažit... Tím ale rozhodně nechci říct "Levné e-shopy, pište s gramatickými chybami". :)

    OdpovědětVymazat
  6. Všeobecné navážení se do lidí, kteří českou gramatiku neumí, mi vadí. A moc. Chápu, že webovky, které firmu reprezentují, by měly být bez jediné hrubky, ale to, že někdo neumí gramatiku, ještě neznamená, že je debil.

    OdpovědětVymazat
  7. Pro Evču: Vám nepřijde smutné, když Čech neumí česky? A např. na shodě přísudku s podmětem není třeba něco se učit, to stačí vysvětlit jednou. Přitom je to jedna z nejčastějších chyb, které v textech vídám.
    Alča

    OdpovědětVymazat
  8. Pro Evču: Do cizince používajícího automatický překladač se většinou nikdo nenaváží. Pokud chce u nás cizinec obchodovat, měl by dbát na kvalitu stránek. Pokud jde o Čechy - připadá mi, že takoví lidé na všech diskuzích ostatní válcují a navíc jsou většinou ještě na svou nevzdělanost pyšní. Pro mě jsou to hlupáci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pysni? Neprehanis to trochu? Jen jestli nevkladas ostatnim do hlav nejake svoje komplexy...

      Vymazat
  9. Evco, jak uz bylo receno, tady jde o prezentaci na webu (navic takovou prezentaci, ktera ma firme neco vydelat), takze vynikajici gramatika je zaklad. Sama ziju (ehm, spisovne je to 'ziji' samozrejme;-D) uz devet let v zahranici, a cim dele tu jsem, tim vic se mi cestina libi a jsem rada, ze muj matersky jazyk je tak pestry a libozvucny, nechci ho tedy 'prznit' (omluvte ten vyraz) hrubkami. Tim vic me to pak bije do oci, kdyz si s tim nekdo hlavu nelame a seka tam jednu chybu za druhou. A na webu, kde se snazim neco prodat, je kazda hrubka hrebik do rakve. Zanett

    OdpovědětVymazat
  10. Já neříkám, že to není smutné. Taky tvrdím, že webovky by měly být bez chyby, i kdyby si jejich provozovatel měl zaplatit korekturu.
    Nepovažuji ovšem člověka, který neumí i/y za blbce a jedince nižšího iq. Znám spoustu chytrých a úžasných lidí, kteří jsou výborní ve svém oboru, ale bohužel jsou dysgrafici/dyslektici, takže gramatika je pro ně prostě španělská vesnice.

    OdpovědětVymazat
  11. Evča: Jistě, ale dysgrafiků/dyslektiků není přece půl národa. Alča

    OdpovědětVymazat
  12. evčo, moje kamarádka je dyslektik...a přesto by si nedovolila něco takovýho zveřejnit, navíc pokud se snažíš, tak těch chyb pak už děláš fakt málo...neříkam, občas jí něco ujede, ale pokud třeba posílá pracovní maily, tak to radši nechá předtím někomu přečíst...tohle nikdo nekontroloval....tady nejde o to, kdo je dyslektik, ale kdo je línej myslet....

    pragueneedsmorestyle

    OdpovědětVymazat
  13. Alčo: rozhodně souhlasím, půlka národa je prostě jen líná přemýšlet
    balzu: Mně jde hlavně o to, že strašně moc "vzdělaných" lidí se na ty "tupé blbce, co neumí gramatiku" dívá jako na něco podřadného. No a pak je to stejné jako s matikou, někdo prostě integrály nikdy nepochopí, že :)
    Ale já už končim, svoje jsem si k tomu řekla

    OdpovědětVymazat
  14. Být dyslektik neznamená psát jako prase. S odpuštěním. Já mám taky kamarádku dyslektičku a píše skvělou, kultivovanou češtinou, bez hrubek. Občas jí sem tam akorát ujede nějaký překlep.

    OdpovědětVymazat
  15. O čem se to tady debatuje???? Webovky musí být jednoznačně bez chyby, žádná hrubka se neodpouští! Je to součást image firmy a jakékoliv chyby působí primitivně. Jistěže existuje spousta velice inteligentních lidí, kteří umí všechno možné, jen ne český pravopis. Věřím ale tomu, že tito lidé o tomto svém handicapu ví a kdyby si vytvářeli webovky, rozhodně by požádali o korekturu někoho, kdo pravopis ovládá. To je ukázka soudnosti a soudnost je známka inteligence. Takže: Není blbec ten, kdo neumí pravopis, ale ten, kdo tento nedostatek ukazuje na místech, kde se to opravdu nehodí.

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím blondýnu, musím pochválit tento blog. Včera cca v pět odpoledne jsem na něj narazila, a s pětihodinovou přestávkou na spaní u něj sedím doteď. Co článek, to téma k zamyšlení. Ale nejvíc jsem se pobavila asi u tohoto: "Adam vám to v našééém obchodě vysvětlí" - to je opravdu KONEC.

    OdpovědětVymazat