Doprava zdarma stojí 70 korun

Shoemaker.cz (odkaz tady) není jen tak obyčejný eshop! Je to online osobní obchodník. No fakt! Píšou to na webu!



Shoemaker je prostě něco, co tady ještě nebylo. Je  to, cituji (včetně všech gramatických chyb): "První online obchod obuví prověřených značek, ve kterém si každý zákazník přijde na své. U "obuvníka" můžete nakoupit zboží značek jako s'Oliver, Tom Tailor, Caprice, Mustang, Rieker nebo Marco Tozzi. Tedy značek, které již řadu let patří k těm nejoblíbenějším." 
Poznámka Protivné blondýny: Zatím jsem nějak nepochopila, co je na tomhle běžném eshopu tak neobyčejného, ale třeba na to přijdu. Možná je to o tom, že jde o první online obchod, který o sobě tvrdí, že je první, v němž si zákazník přijde na své.



"Náš prodejní koncept nestojí na tom prodávat stovky bot denně. Stojí na tom, aby každý zákazník, který u nás nakoupí byl spokojený. A to i v případě, vyskytnou-li se problémy, které nákup obuvi na internetu přináší. Aby byl pro vás nákup co nejpohodlnější, bezstarostný a bez rizik, připravil Shoemaker spousty benefitů. Ať už je to výměna nevhodné velikosti na náklady obuvníka, nebo doprava zdarma." 
Poznámka Protivné blondýny: Já si vždycky myslela, že výměna nepadnoucího zboží je u eshopů normální. Ba dokonce i ze zákona povinná, do 14 dnů lze zboží prostě vrátit. A eshop musí vrátit peníze včetně poštovného. No, ale proč tomu neříkat "spousta benefitů". Ale zas je hezké, že si eshop neklade zas cíl prodávat hodně zboží. Fakt jim to věřím.

"Všechny tyto výhod jsou uceleny do věrnostního programu "Shoemaker Bonus Club", do kterého se zapojíte automaticky při první registraci." 
Poznámka Protivné blondýny: No super, neumí česky a ještě mě budou nutit se registrovat, abych mohla nakoupit. Aspoň, že ta doprava je zdarma.



Píšou to hned na úvodní stránce. A na dalších místech webu. A v reklamě na Facebooku.



Jejda, když si vložím zboží do košíku, najednou mi dopravu započítávají. Třeba ji odečtou v dalším kroku.



Aha, neodečtou.



Jo, už je mi to jasný. Doprava zdarma je jen v tom případě, že si dojdu do jejich prodejny. A to se vyplatí. Jinak to stojí 70 korun. Nebo že by slovo zdarma znamenalo v tomhle unikátním eshopu, co není eshop, ale můj osobní obuvník, že to je "za poplatek"?



Shoemaker by si měl uvědomit, že není nic víc, než prachobyčejný eshop. A že lákat zákazníky na jakési benefity, které benefity ve skutečnosti nejsou, a prezentovat se dopravou zdarma, když ji chce stejně zaplatit, působí poněkud neseriózně. V takovém eshopu rozhodně nakupovat nebudu!

26 komentářů:

  1. Dokonce bych řekla, že klamná reklama je něco nelegálního. Ale co už, to je jako by se člověk dožadoval rozdílu mezi taxi službou a "osobní přepravou".

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, no...
    Ale ten nadpis je skvělej :D

    OdpovědětVymazat
  3. Díval jsem se na webové stránky obchodu a doprava zdarma je zdarma od určité ceny (1000 Kč)..kapku matoucí a nefér

    OdpovědětVymazat
  4. Opravdu mi musí eshop vrátit také poštovné v případě, že je zboží bez vady, ale vrátím jej, protože se mi nelíbí, nesluší mi atd.? Nějak se mi to nezdá...

    OdpovědětVymazat
  5. Obchod je hezkým, ale na mojí "Popelčí" nožku velikosti 47 mají na výběr jen ze 2 bot. Jedny jsou "farmářky" a druhé koženkové něco. Pro mě opravdu nic.

    OdpovědětVymazat
  6. Protivná blondýno, je fajn, že kritizuješ klamavou reklamu, ale neměla bys pak sama psát něco, co není pravda, vypadá to v té souvislosti trochu hloupě. Spotřebitel má právo odstoupit do 14 dnů od smlouvy uzavřené s e-shopem. Odstoupení od smlouvy znamená, že se smlouva ruší a vrací se vzájemně poskytnuté plnění, tedy z jedné strany se vrací zboží, z druhé kupní cena zboží (nikoli poštovné). Dodavatel (e-shop) má přitom navíc právo na náhradu vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží (§ 53 odst. 7 a 10 občanského zákoníku), které klidně mohou nastat třeba v případě nějakých objemnějších těžkých věcí apod. Často to mají e-shopy i v obchodních podmínkách, tak si to tam přečtěte. Zajímal by mě konkrétní odkaz na e-shop, který vám kromě ceny zboží vrátí ještě poštovné, a to dokonce poštovné zaplacené vámi při vracení zboží. To si pletete s případem úspěšné reklamace vadného zboží (ve dvouleté záruční lhůtě), pokud je reklamace oprávněná, lze žádat i zaplacení nákladů spojených s reklamací vad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakupuji taky v Německu v eshopech a funguje to běžně - při vrácení zboží mi nikdy nic neztrhli, zaplatili zpět plnou cenu i s poštovných a já jsem jim na základě vygenerovaného štítku s čárovým kódem poslal přes DHL balík ZDARMA. Český zákazník se nechává sprostě okrádat.

      Vymazat
  7. Milý Anonymní, podle nově implementovaného rozhodnutí Evropského soudního dvora (které je mimochodem staré asi rok a půl), je prodejce povinen vrátit při využití institutu 14 dnů i poštovné a balné.

    OdpovědětVymazat
  8. Alena: Tak ČOI i Sdružení ochrany spotřebitelů má doposud jiný názor - pokud se zboží vrací skutečně bez udání důvodu (pokud si vyberu špatnou velikost, je to moje blbost, v případě, že ji měl eshop špatně uvedenou, pak se jedná o reklamaci a to je něco jiného), není žádný důvod poštovné vracet. Pokud to tenhle obchod skutečně dělá, je to nadstandart (žádný jiný obchod neznám).
    O vracení poštovného se myslím mluvilo v souvislosti s reklamacemi - dosud byl nárok na vrácení poštovného jen od zákazníka zpě k prodejci.

    OdpovědětVymazat
  9. Podle ČOI jde o vracení zboží, nikoli reklamace

    http://www.novinky.cz/ekonomika/246482-internetove-obchody-musi-nove-vracet-i-penize-za-postovne.html?ref=boxE

    OdpovědětVymazat
  10. http://www.podnikatel.cz/clanky/odstoupeni-od-smlouvy-musite-vratit-i-postovne/

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý den, Blondýno, cítím, že je potřeba na tento článek i diskusi reagovat a uvést věci na pravou míru. Dovolím si samozřejmě vysvětlit i ty věci, které ve Vašem článku nezazněly.

    1) Doprava zdarma - doprava je zdarma při objednávce nad Kč 1000,-. (bod. č 5 v obchodních podmínkách: http://www.shoemaker.cz/cs/obchodni-podminky). V obchodě je 300 produktů a pouze 6 jich je pod 1000,- korun. Proto si nemyslím, že by "Doprava zdarma" byla klamavou reklamou.

    2) Vrácení zboží a Výměna zboží jsou dvě rozdílné věci (http://www.shoemaker.cz/cs/jedna-vymena-zdarma). V mém obchodě nabízím výměnu nevhodné velikosti na mé náklady. Znamená to, že pokud jste vybrali nevhodnou velikost, můžete jí bezplatně vyměnit (bezplatně znamená, že nebudete platit poštovné směrem k nám a ani nebudete muset nikam chodit a obuv vyzvedneme přímo u Vás). Ve standardním případě by jste musela ze svého zaplatit poštovné, aby se k nám obuv dostala. Tuto službu bereme tedy jako benefit. Ostatně i jako další - jako je pomoc na telefonu, slevy pouze pro registrované, atd...

    3) Pokud zákazník vrátí obuv bez udání důvodu, či z jakéhokoli jiného, vracíme mu peníze včetně nákladů na dopravu a doběrečné (pokud za ní zákazník platil). Je ale třeba si uvědomit, že vracíme dopravu spojenou pouze s ojednávkou, nevracíme dopravu spojenou s navrácením zboží.

    4) Na jarní sezonu připravujeme spoustu dalších novinek - jednou je i nákup bez registrace. Tím však ale nebudete moci využít výše uvedené benefity.

    Věřím, že toto vysvětlení přijde spoustě čtenářům vhod. Co mě však mrzí je to, že hledáte pouze chyby a na kladné věci a širší souvislosti zapomínáte.

    S pozdravem,
    Váš prachobyčejný osobní obuvník on-line. SHOEMAKER (info@shoemaker.cz)

    OdpovědětVymazat
  12. Pane osobní obuvníku, jestliže píšete na svých stránkách doprava zdarma a pak ji v obchodních podmínkách omezíte výší nákupu, pak dopravu zdarma na vše nemáte, ačkoliv se tak tváříte. Vrácení zboží do 14 dnů je pro vás ze zákona povinné. Výměna zboží je totéž - jestliže nosím boty velikosti 38 celý život a vaše bota velikosti 38 mi nesedí, mám nárok na vrácení nebo výměnu ze zákona včetně toho, že mi podle zákona vrátíte i poštovné. jediné, co tedy nabízíte navíc je klamavá reklama o dopravě zdarma a pak tu výměnu, že si pro boty přijedete. Takže bych to neviděla tak dramaticky. Radka

    OdpovědětVymazat
  13. Pane osobni obuvniku :) mate nadstandardne pekny eshop a kazdy benefit navic se pocita, ja vase vysvetleni beru. Cena dopravy se stejne musi posuzovat spolu s cenou zbozi, tezko ted rict.. Ale mam jednu otazku, jestli smim tady - v urceni velikosti je vzdy napr. 25 cm a tomu odpovida 240 mm. Tak to opravdu nechapu. To je nejaka chyba nebo je to "obuvnicky standard pro mateni zakazniku"? :) jakou velikost bych teda mela zvolit kdyz namerim 25 cm tedy 250 mm?

    OdpovědětVymazat
  14. Radko vždyť nevíš. Příklad: koupím si boty a nebude mi velikost. Co udělám? Vezmu boty, zajdu na poštu a pošlu je s tím, že chci vyměnit velikost. A na poště budu muset zaplatit poštovné za poslání balíku. Dochází ti ten rozdíl? A z jinýho soudku - znáš definici klamavé reklamy? Podle mě totiž ani nevíš, co ten pojem znamená. Nedávno nabízely hospodářky iPad2 za 3tis, ale až po tom, co si člověk přečetl podmínky zjistil, že si musí ty noviny předplatit. Tohle je podle mě úplně stejná věc.

    OdpovědětVymazat
  15. anonymní 12:33 :tak teď mi pověz jaký je rozdíl mezi tím, že si ipad za 3000 koupím jedině s předplatným a že poštovné zdarma u shoemakera dostanu jen při nákupu nad 1000kč...obojí je ve výsledku úplně stejná záležitost...

    myslím, že by eshop měl spíš změnit podmínky...nělikrát jsem na netu viděla dopravu zdarma při platbě předem na účet...tohle je podle mě férová nabídka...a je hlavně oboustranně prospěšná...

    OdpovědětVymazat
  16. anonymní: a sakra blbě jsem to pochopila..omlouvám se :))

    OdpovědětVymazat
  17. Ještě jednou všem dobrý den,
    V podstatě jde o to, že on-line obchod jsem nezakládal proto, abych okrádal zákazníky nebo měl být neseriozní. Ba právě naopak, snažíme se jít jinou cestou - tou osobnější - víte, od koho nakupujete a že nejsme roboti. Prodáváme obuv 10 let a jsme první, kteří jdou v této osobitosti s kůží na trh i v on-line prodeji. A věřte mi, že prodej obuvi je náročnější, než prodej vařeček či pánviček.

    Proto jsem ve své podstatě rád i za tento článek, který upozornil na některé formulace i nedostatky, které si každý zákazník může vykládat jinak. A věřte, zákaznická zkušenost je pro nás to nejdůležitější.

    My se budeme s příchodem jarní kolekce tyto informace více zpřehlednit a zformulovat tak, aby každý věděl, co nakupuje a co mu nabízíme - spokojený zákazník je naší prioritou a za tím si stojím i přesto, že tento článek tvrdí opak.

    Bohužel není v mé moci sledovat internetové diskuse a v každé z nich reagovat. Pokud byste se proto chtěli více zapojit a sdělit nám více informací, které vám v našem obchodě chybí (nebo vadí), pochválit nebo zanadávat, je tu pro vás facebook stránka (www.facebook.com/osobniobuvnik), kterou sleduji každý den a snažím se reagovat na vaše dotazy a přinášet nové informace.

    PS: Pro paní/slečnu, která potřebuje poradit s velikostí obuvi - Jestliže máte chodidlo velké 25 cm, ideálně byste měla zvolit velikost č.38 (FR číslování). Pokud vám obuv nesedne, samozřejmě je tu "Výměna zdarma" (nyní už snad všichni ví, o co jde...).

    S pozdravem a přáním příjemné neděle,
    SHOEMAKER

    OdpovědětVymazat
  18. Vážený pane "shoemakere", i když se tu už asi neukážete, měla bych taky pár poznámek :
    - jestliže na každé stránce máte logo "doprava zdarma", opravdu se dá uvažovat o klamavé reklamě, dejte si na to pozor !
    - zkuste při tvorbě nové kolekce vychytat na těch svých stránkách i ony gramatické a stylistické chyby (máte jich několik i ve svých odpovědích !)
    - a hlavně - jsme v České republice, takže používejte, laskavě, náš rodný jazyk a zkuste se raději nazvat osobním ševcem či obuvníkem, jako se za to nestyděl můj pradědeček ... Výrazem "shoemaker" se patrně snažíte zařadit do vyššího světa, ale tomu Vaše stránky příliš neodpovídají.
    Ludmila

    OdpovědětVymazat
  19. Dobrý den, jsem ráda, že se nám ozval přímo i obchodník. Mám jen jednu otázku pro provozovatele Shoemakeru: Ta registrace je dobrá k čemu? Mě osobně to obtěžuje a nenakupuji tam, kde musím předem vyplňovat registraci. Ostatně moje údaje bude mít obchodník přece z formuláře při zadávání objednávky. Ona ta žádost o registraci tak nějak předpokládá, že u onoho obchodníka budu nakupovat častěji, ale po pravdě, e-shopů je tolik, že pokud někde nakoupím dvakrát, tak už to musí být vysloveně něco extra a někde jinde nesehnatelné. Vytváření uživatelského jména a hesla u kdejakého e-shopu mě skutečně obtěžuje, zdržuje a odrazuje od nákupu (no a taky si nebudeme namlouvat, že bych si ho třeba pamatovala).

    OdpovědětVymazat
  20. Aleno, díky za upozornění, tohle rozhodnutí ESD jsem neznala. Připadá mi docela překvapivé.

    OdpovědětVymazat
  21. Protože také mám internetový obchod,samozřejmě jsem si zjiśťovala,zda je ze zákona povinné vracet poštovné,když se vrací zboží bez udání důvodu.VČR NENí!Pouze na tv Nova proběhla jakási neopodstatněná fáma,ale po konzultaci s právníky jsem zjistila,že to tak není.

    OdpovědětVymazat
  22. Majitelko internetového obchodu, právě že to rozhodnutí Evropského soudního dvora říká, že národní soudy musí evropskou směrnici interpretovat tak, že při odstoupení od smlouvy se vrací i poštovné. A národní zákony to musí respektovat.

    OdpovědětVymazat
  23. takže kdokoliv si může cokoliv objednat ,doma si to prohlédne,zjistí,že to vlastně ani nepotřebuje a všechno vrátí?A všechny náklady ponese provozovatel IO?Vždyť poslání 1 balíčku stojí 120kč

    OdpovědětVymazat
  24. Neříkám že s tím souhlasím (psala jsem že mi připadá překvapivé, to je právnický mírný eufemismus pro nesmyslné), ale z toho rozhodnutí ESD to tak vypadá. Ale abych nekecala, nečetla jsem ho celé, jen výrok, ale z něj to opravdu vyplývá, že se má vracet i poštovné.

    OdpovědětVymazat
  25. Pan Soemaker je egoistycký tupec, co neumí přiznat chybu. Jeho reakce zde, kdy nazývá své "výhody" jako hogo fogo, které mají jiní (www.svetbot.cz, www.jadi.cz a další) jako standard pak zní jako jeden velký vtip... Na co si ti tu ten trouba hraje nevím.

    OdpovědětVymazat