Děkujeme za objednávku a trhněte si

Hodně zvláštní přístup k zákazníkovi předvedlo Květinářství Klos z Nového Jičína. Tereza si u nich objednala rostlinky Soleirolia soleirolii. Říká se jim štěstí, někdy domácí štěstí a třeba mně se tahle kytka vážně líbí. Jsou to takové bochánky z minilístečků, které přepadávají přes květináč. Občas se zjeví v nějakém květinářství, ale bývají málokdy k sehnání. Snad jediný eshop, který je u nás prodává, je právě Květinářství Klos.  Ceny má příznivé, výběr velký, jenže to má jedno jenže.

http://www.guide-to-houseplants.com/babys-tears.html

"Objednala jsem si soleirolie hned dvě, k tomu ještě jednu pokojovku oxalis - takové čtyřlístky. Vyplnila jsem závaznou objednávku a vzápětí mi do mailu přišlo její potvrzení. Když se pár dnů nic nedělo, začala jsem pátrat, kde balíček je. Dalo mi docela práci se znovu proklikat na eshop - objednávka totiž měla v adrese mailového odesílatele mojí mailovou adresu a navíc se tvářila jako z eshopu, který se jmenuje úplně jinak -  Azalka-International eshop. Nakonec jsem se dopátrala, napsala jim a už za čtyři dny mi přišla bezva odpověď: V zimě pokojové rostliny neposíláme. Přijde mi to jako docela zvláštní přístup, zvlášť proto, že část objednávky měl být dárek..." líčí naštvaná zákaznice.




Trochu zvláštní je, že na objednávku nikdo kromě jejího potvrzení nereagoval. A že až skoro po dvou týdnech se zákazník dozví, že zboží vlastně vůbec nedostane. 




Prohlídla jsem si ten eshop. Výběr mají opravdu velký a ceny opravdu slušné. Jenže jsem třeba vůbec nikdo nenarazila na obchodní podmínky, které by eshop měl na svých stránkách mít. Za to mají pod formulářem na objednávky výstražný červený nápis: Stisknutím tlačítka "Objednat" se objednávka stává závaznou! Pravděpodobně jde o závazek jen ze strany zákazníka. Navíc jsem vůbec nikde nenašla ani větu o tom, jestli se platí předem nebo na dobírku, ani slovo o tom, kolik stojí poštovné, prostě nic.

A opravdu je zvláštní i ten zmatek v názvu firmy - jednou je to Květinářství Klos, jednou Azalka eshop...



V nabídce má tenhle shop na osmdesát druhů pokojových rostlin. A vážně vůbec nikde se nepíše, že by se daly objednat jenom od jara do podzimu nebo jenom v období, kdy noční teploty nejméně týden překračují patnáct stupňů. Nebo ve středu a pak v sudé měsíce ve čtvrtek a v sobotu.

A navíc, myslím, že pokud se rostlina dobře zabalí, tak by snad neměla zmrznout, pokud venku není pětadvacet pod nulou. A to poslední dny fakt není.

http://www.kvetinyklos.cz/shop/shop.php

V každém případě je jasné, že do květinářství Klos se asi internetoví zákazníci nijak zvlášť nepohrnou, pokud k nim firma přistupuje, jak k nim přistupuje.  Očekávala bych totiž, že bude minimálně u těch pokojových rostlin předem upozorňovat, že je prostě v zimě nezasílá. A když už zákazník objednávku spáchá, měla by mu napsat hned, že má počkat do jara.

Tohle opravdu není příkladný přístup k zákazníkovi. 

Mimochodem, máte někdo tip, kde "štěstí" koupit? Docela by se mi líbilo v kuchyni na okně.

22 komentářů:

  1. Ak si spravne pamatam, tak ho maju v IKEA.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem tam byla naposledy, měli ho vyprodané, takže by se mi eshop taky šiknul :-)

      Vymazat
  2. hm...samozřejmě neschvaluju takové okrádání zákazníka, ale tohle je vyloženě blbost lidí, že objednaní z eshopu, kde není nic o poštovném ani o obchodních podmínkách...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, čekala jsem, že výška poštovného bude v potvrzení o objednávce a tak nějak jsem očekávala, že bude odpovídat tarifu české pošty. Že tam nemaj obchodní podmínky jsem si ale fakt nevšimla, působilo to na mne jako normální běžný eshop, kontakty tam měli, tak jsem už dál nepátrala. Tereza

      Vymazat
  3. štěstí mají v praze na budějovické v bývalém a-z centru české módy, dnes tam otevírali po rekonstrukci a kromě hader tam je zajímavé květinářství...

    OdpovědětVymazat
  4. tradiční přístup hromady lidí k vydělávání peněz "sereme na to, oni si to ty lidi stejně u nás koupěj" JÁ TEDA NE DÍKY!

    OdpovědětVymazat
  5. podobný přístup má stále bohužel i spousta e-shopů, co se tváří strašně seriózně a stojí za nimi firma, co se prezentuje jako exkluzivní a velmi freecoolin. U jedné velmi známé pražírny jsem koupila kafe, zaplatila a 14 dní nic. Teprve po urgenci mailem mi najednou do dvou dnů přišel balíček. Na mail se nikdo ani neobtěžoval reagovat...

    OdpovědětVymazat
  6. Já už nechcu vidět žádnej CZ E-shop.
    To je hnus velebnosti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hnus je hláška "hnus velebnosti".
      Není to originální, tak deset let to už není ani vtipný, a že je něco hnus, to jde říct miliónem jiných způsobů...

      Vymazat
    2. Je to hnus fialovej.

      Vymazat
  7. Pro mě je to nepochopitelné, při tom, co času a práce stojí vytvořit e-shop, nechápu, proč na to pak někdo kašle a vlastně ani neprodává...

    OdpovědětVymazat
  8. Štěstí mají v Praze ve Vodičkovce - květinářství v galerii Myšák, dole u Billy. Nedávno jsem ho tam okukovala :)

    OdpovědětVymazat
  9. Štěstí jsem kupovala příteli, je to velmi křehká rostlina, která by trasport sice přežila, ale na další měsíc nebo dva by určitě nevypadala ani trochu reprezentativně. V Brně teda rozhodně není problém ji sehnat, ani v okrese Brno-vekov, to tady ve městech vidím furt (mám tři úchylky - cukrárny, sekáče a zahradnictví)


    Mimochodem, oxalis se dá najít ve smíšených lesích snad na každém metru. Vypadá to TROCHU jako jetel, akorát rostlinky jsou nízké a jen s jednou sadou lístků, ze spodní strany červených. Říká se jim zaječí zelí a my se toho jako děcka mohli ujest. Samozřejmě konzumace ve větším množství není vhodná což plyne už z názvu- rostlina obsahuje vysoké množství kyseliny šťavelové (oxalové), která ovšem v těle reaguje s vápníkem za vzniku solných krystalů (oxalátu vápenetého) -> močových kamenů. (Taky milujete, když můžete nudnou teorii ze školy aplikovat na reálné případy ze života? :D) Každopádně předpokládám, že ze zahradnictví půjde asi o nějakou šlechtěnou variantu, s většími listy nebo tak, ale kdyby někdo chtěl, tak aby věděl, že se to dá sehnat i normálně v lese.

    OdpovědětVymazat
  10. Je to bordel..skoro klasika, žel. Ale zákaznice je taky ťulpa, když objedná živé kytky v zimě.

    OdpovědětVymazat
  11. Poprvé vidím, že se dají objednat poštou živé kytky a zírám...asi jsem sto let za opicema, ale tohle by mě nikdy nenapadlo.
    I kdyby bylo krásně a teplota akorát, co nárazy při přepravě, zatemnění, sucho, co když bude balík nějakou dobu ležet na poště...
    Že se s balíkama ani u ČP, ani u PPL a DHL nezachází v rukavičkách, to taky není žádná novinka...
    Asi bych si radši objednala semínka a zkusila to vypěstovat :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tohle je jedna z věcí, která mě vždy dokonale vytočí. Mně to prostě přijde, jak když ty firmy nemaj o zákazníka nouzi a snad si je i vybírají. Že si musím všechno pracně zjišťovat sama a obvolávat a neustále se jim připomínat, aby na mě náhodou s objednávkou nezapomněli. Neslýchané. Tady ti to ovšem dovedli k dokonalosti. A ty machinace s jinými stránkami se mi taky nelíbí a důvěra v obchod po takovém zjištění klesá pod bod mrazu...

    A v neposlední řadě: infomaily a telefonní čísla. To je děsný problém u všech možných i nemožných firem. Mají na stránkách v kontaktech uvedenou mailovou adresu pro kontakt a telefon. Na mail odeslaný na adresu info@firma.cz se většinou dočkám odpovědi po půl roce, pakli-že vůbec, no a telefony raději nikdo nebere, popřípadě se ihned hlásí jako neexistující číslo. Co to krucinál je??? Takhle se chová podnikatel v konkurenčním prostředí?

    Sorry za takové rozepsání, ale když mě to pokaždé tak dožere...
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  13. jestli se divíte e-shopu,tak z jednání a obsluhy přímo v obchodu by jste někdy měli špatné sny,jinak v Novém Jičíně je několik květinářství a Klosovi jsou jediné,kam nechodím,děs a hrůza,opravdu :o((((((((((((((((

    OdpovědětVymazat
  14. Já jsem v Praze kupovala štěstí v OBI, ale přežilo asi 14 dní. No jo štěstí se asi fakt koupit nedá. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. štěstí nutně potřebuje hodně vody a vlhký vzduch. V paneláku to ani nezkoušejte. V Anglii u moře, kde jsme bydleli, roste planě venku na zídkách a mezi kameny.

      Vymazat
    2. máme štěstí v paneláku a roste jako blázen. Dokonce ho musíme usměrňovat, protože přerůstá do dalších květináčů. a to ho ani nerosíme. naopak mám zkušenost s tím, že je rostlinka poměrně náchylná na přelití, takže zalévat poměrně často, to ano, ale rohodně nepřelít!
      navíc množení je neuvěřitelně jednoduché - prostě ustřihnete pár "konečků", zapíchnete přímo do hlíny a je to. zanedlouho budete mít květináč plný :-). takže pokud máte známého se štěstím, netřeba ho kupovat!

      Vymazat
  15. Myslím, že je to takový ten hurá eshop, který si nechal zřídit nějaký zahradník, protože ho k tomu doba donutila, ale protože rozumí kytkám a houbám, ale houby rozumí vedení eshopu, tak mu to někdo dal dokupy, ale kódy od toho má jen částečné, neumí s tím, nemá na to buňky, nervy, ani čas, tak to vypadá jak to vypadá. Znám to od manžela, nerozumíme webu ani za mák (kromě serfování po netu), takže když má něco měnit na webovkách naší firmy, rovná se to co do náročnosti přinejmenším operaci mozku.

    OdpovědětVymazat
  16. No jako ono e-shop jako e-shop, zákazník musí pochopit že rostlina je živý materiál. Tudíž už logicky bude doručení probíhat v jiné úrovni, než když si někdo objedná na internetu boty,které mohou dojít v krabici poštou. Při rozkliknutí odkazu uvádějící požadovanou rostlinu (tedy Soleirolia) je na horní záložce naspanáo rozvoz Nový Jičín. Takže asi záleží odkud zákaznice je, nedovedu so představit, že by se kytka posílala přes poštu. To je pomalu podobné, jako kdyby si zákazník koupil živého psa a čekal na něho na poště, až přijde balíkem...

    OdpovědětVymazat