Slunce, seno, vítání

Takové vítání občánků na malé vesnici, to je velká společenská událost. Kdy jindy se v takovém zapadákově může novopečená maminka načančat? Konečně má příležitost obléknout si hezké šaty, sezvat příbuzenstvo, dokopat taťku do kvádra a vyrazit na úřad, kde bude nažehlený pan starosta, vyšňořené dětičky ze školky s nějakou hezkou písničkou a obecní kronikář a fotograf v jednom, který to všechno zadokumentuje pro příští generace. A když bude pan starosta mediálně šikovný, přijede i paní redaktorka z nějakého okresního deníku a všechny si vyfotí. A budou v novinách! 

No prostě je to sláva a tradice a zaslouží si patřičné oblečení. Naše maminky, tetičky, babičky to věděly. Když se vítali občánci ještě v minulém století, dámy si oblékly hezké šaty, trochu se nalíčily, pánové si vzali oblek a šlo se na tu slávu. 

http://www.lazanky.cz/index.php?akce=slozka&slozka=350

Rok 1967


http://www.morasice.cz/vitani-obcank-1975?picture=217#217

Rok 1975
http://fotogalerie.obec-vyprachtice.cz/fotogalerie/vyprachtice-od-roku-1985/
Rok 1985. 


Když jsem dnes víceméně omylem narazila na jednu fotku z vítání občánků ze současnosti, vyděsila jsem se. A nepřešlo mě to ani potom, co jsem nacházela další a další fotky z jiných míst. Vlastně se to dá shrnout jednoduše. Všechny ty fotky vypadají, jako by si taťkové právě odskočili z dílny a mamky od okopávání rajčat.  


http://librantice.wz.cz/2011/vitani/index.html

Slavnostní okamžiky vyžadují odpovídající oblečení. Dvě maminy na fotce vpravo jsou nejspíš kamarádky a domluvily se, že se oblečou podobně. Ze skříně vyštrachaly odrbané džíny, botasky přeleštily Cifem, aby byly pěkně bílé, a taťkům přežehlily hodobóžové mikiny. Pán v bomberu vlevo je taky dobrej.


http://janoch.borec.cz/Prestice/vitani_obcanku/21_11_09_1.jpg

V Přešticích asi nechodí holky do tanečních. První, co se tam dívkám tluče do hlavy je, že nikdy nesedíme jak rozcapenej sedlák, ale držíme hezky kolena u sebe. Zvlášť, když máme sukni. Mimochodem, džíny stejně jako džínové sukně opravdu nepokládám za vhodný oděv pro podobnou příležitost.

http://www.chotusice.cz/aktuality/vitani-obcanku-ze-dne-662010

V Chotušicích měli vítání nejspíš v létě. Dáma vlevo v blůzce, sukni a s lodičkami na nohou bohužel nezachrání tuhle přehlídku totálního vesnického buranství. Dvojice vedle ní se buď vrátila z pěší túry anebo opravdu nemá soudnost. Slunce, seno, vidlákov. A netvrďte mi, že slušnější oblečení a boty nemají!

http://www.vrcen.cz/galerie/371-vitani-obcanku.html

Tady měla aspoň trochu citu pro situaci žena. U dětí se dá přivřít oko slzící nad naším českým nevkusem, ale pán, co vypadá, jako by ve vývoji zamrzl na poslední bigbítové zábavě před deseti lety, to stejně dorazil.


http://obechostenice.cz/fotog1105.htm

Všude najdeme aspoň jednu džínovou rodinku. Džínová mamča s pár kily navíc narvaná v sukni, co vyšla z módy už před pětadvaceti lety, odžínované mimino, ještě že nevidíme taťku. Předpokládám, že má na sobě nesmrtelnou venkovskou kombinaci džíny, džínová košile, džíska, kecky. 


http://www.trebelovice.cz/?page_id=182

Dáma s květinami v apartních botaskách. Nevím, jak vám, ale mně tahle kombinaci přijde dokonale absurdní.



http://www.obecmokre.cz/index.php?nid=679&lid=cs&oid=2079687

A nakonec malá naděje, že pořád jsou ještě lidé, kteří se aspoň pokouší nějak vypadat. Líbí se mi, jak se pár na fotce pokusil barevně sladit oblečení. Líbí se mi i červeno-černá paní. Holčička v šatečkách a chlapeček ve vestě a s motýlkem kolem krku, ti jsou prostě bezkonkurenční. Takhle nějak by to přece mohlo vypadat pokaždé, ne? Vždyť, i když zas tak o moc nejde, je vítání občánků formální událost. Jenže to obotaskovaným matkám v mikinách stejně nikdy nedojde.

177 komentářů:

  1. bože, to je zas něco. Na druhou stranu aspoń oceňuju, že naprvních dvou novodovejch fotkách aspoň navlíkli mimina do nějakejch slavnostnějších hadrů (sukýnky, čelenky atd)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem z vesnice a před dvěma lety jsme měli křtiny a vítání naší Terezky (moje neteř, máma nejsem :)). Nikdo (NIKDO) neměl rifle, tohle je opravdu ostuda, brácha v obleku, švagrová sice v kalhotech, ale s podpatky a pěknou halenkou, osatní slavnostně... Ty lidi jsou fakt otřesní. Ještě mě napadlo další téma: pohovory. Kamarádka teďka na jednom byla a byla jediná, kdo měl pěkné oblečení. Ostatní v riflích a teniskách.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, já už byla i na pohovoru, kde jsem byla líp (a to o dost líp!) oblečená než páni manažéři, co se mnou ten pohovor dělali. (Hlavně že ve firmě měli dress code)
      Stačí si vzít sukni/šaty, halenku a nedejbože podpatky a poznámek typu "ty jdeš do divadla?" může člověk počítat za den hned několik.
      Zuz

      Vymazat
    2. Já jsem v práci jediná, kdo nenosí džíny a kalhoty. A to jsme namíchaný kolektiv, muži i ženy (i když těch je tam méně). Džíny u nás nosí úplně, ale úplně všichni. Jsem tam za exota.

      Vymazat
    3. Sakra, neděláme ve stejný firmě? :D

      Nedávno se mi kolega svěřoval, že teda netuší, co bude do kanclu nosit v létě, když jsou zakázané kraťasy a žabky. Tak jsem se ho ptala, jestli mu náš open space opravdu tolik připomíná pláž.
      Zuz

      Vymazat
    4. K tomu bych měla taky jednu perličku - pracovala jsem delší dobu jako občanská zaměstnankyně u armády. Po sametu se tam začali objevovat i občanští zaměstnanci, kteří samozřejmě neměli určen "dress code". V parném létě tak jeden pán dorazil do kanclu v riflových kraťasech, ze kterých čouhaly nohy, bohatě porostlé zrzavými chuchvalci chlupů, a v nátělníku, kterým prorůstalo totéž křoví. To jsem do té doby neviděla. Ale prý jsou chlupatí pánové "aktivnější" ?
      Ludmila

      Vymazat
    5. Trochu off topic... Kdyz uz teda firma musi mit dress code, ocekavala bych, ze ma i klimatizaci. Jinak je to asi jako pozadavek, aby si hoste vzali "white tie" na hasicsky ples v mistni sokolovne.

      Jinak zabky ale take za spolecensky odev ci odev vhodny do prace nepovazuju.
      S kratasy (pro chlapa) v lete problem nemam. Zalezi taky samozrejme na povaze prace. Muj chlap nastesti zadnym nesmyslnym dress codem vazany neni, takze je v lete nosi.

      Vitani obcansku jsme absolvovali dvakrat a podobne jako v clanku akci vetsina pritomnych pobrala jako udalost spis outdooroveho typu :-).

      Vymazat
    6. No ani podpatky nejsou třeba. "Vy jdete do divadla?" (Paní profesorka, velmi noblesní dáma, před jednou přednáškou. Očividně si o kultivovanosti mladé generace iluze nedělá.) Nešla jsem. Byla jsem ten den "pouze" ve škole. Měla jsem na sobě halenku s odhalenými rameny, černé džíny a Steely (no jo, asi překvapily i tak, holt jsem neměla kecky). Jo a vyčesané vlasy s dlouhými náušnicemi (mně nápadné šperky sluší, tak co bych se omezovala a nosila je jenom na večer). Holt nenosím modré džíny a sešlapané Adidasky... Nějak už mě přešlo pubertální období vytahaných mikin a modrých džínů. Sukně nejsou podmínka, podpatky též ne a to ani pro slavnostní příležitost. Solidní kalhoty, halenka a boty na příčetném podpatku, popřípadě klínek, pokud to fakt na podpatcích nedáte (baleríny na klínku jsem si na standardní nošení pořídila i já a to podpatky v zásadě nemusím).

      Vymazat
  3. jinak podle miniatury fotky č. 6 jsem myslela, že je to personál nemocnice :D teprve po rozkliknutí je vidět, že jsou to jenom lidi bez vkusu

    OdpovědětVymazat
  4. Jana Kl.: Podobně to bohužel vypadá často i v kostele na křtinách...

    OdpovědětVymazat
  5. Víš co je ještě horší než tohle Blondýno? Když jsem dělala brigádu jako šatnářka, mnohdy se v davu sukní, obleků a kostýmků objevily rifle .. mikina .. v divadle .. na divadelním představení. To bylo před deseti lety. Bojím se, že nyní je to dav riflí a sem tam nějaké to slušné oblečení, do divadla vhodné!! :/ Terez

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V divadle rifle nevídám, ale chodím na opery, nevím jak na činohře.

      Vymazat
    2. Bohužel i do divadel v dnešní době SPOUSTA lidí chodí v džínách, někteří klidně ve světlých, dokonce jsem jednou viděla i světlé riflové kraťasy a k tomu nějakou barevnou kostkovanou košili, hrůza!!! :( To nám, kteří se kvůli tomu vždycky vyfiknou, stávájí vlasy hrůzou...

      Vymazat
    3. Já jsem v džínových kraťáscích, které vypadaly spíše jako džínové kalhotky, zažila i vyšetřovatelku na kriminálce u PČR. Bylo parné léto, ale všechny, které jsme na tom oddělení pracovali jsme měli normální sukně a halenky nebo vhodná trička. Málem mě šlehlo, když jsem ji viděla. Vypadala jako právě zadržená prostitutka. A i když máme vnitřní předpisy o tom jak se máme, když sloužíme v civilu, oblékat, tak jí nadřízení nic neřekli. Slintali tam jako kdyby v životě neviděli ženskou. :-(

      Vymazat
    4. oprava...všechny pracovaly....chjo, jsem KO.

      Vymazat
    5. Nedávno jsem byla v divadle a nevycházela jsem z údivu. Lidi, kteří byli vhodně oblečení, bych spočítala na prstech... dvou ruk, dejme tomu :D. Fakt hrůza. To se pak člověk cítí skoro provinile, že vypadá moc našňořeně, když ty rifle nemá.

      Vymazat
    6. s divadlem mám bohužel dost podobné zkušenosti. pro mě je to pokaždé událost, snažím se obléct co nejlépe, elegantně, zkrátka divadelně. a pak jen zírám: kraťasy, džíny, kostkované košile, skejťácké čepice, sportovní sandály, tenisky. HRŮZA.

      Vymazat
    7. Jo, jo mám taky stejný zážitky. Je to hrůza a běs. Před časem jsme si s naší mami vymyslely soukromou soutěž "Kdo má dneska večer nejhoší ohoz". Adeptů je pokaždé dost a dost. Kromě džínů, světrů, kapsáčů atd. se poslední dobou rozvíjí móda kurvích oblečků. Hlavě na dámách mezi padesátkou a smrtí.:-)
      Dina

      Vymazat
    8. Nedá se než souhlasit. Mě jednou V Dlouhé dorazil pán, který na sobě měl sice sako, košili a kravatu, ale stylově je doplnil tepláky a sešmajdanými bílými botaskami.
      Do divadla chodím často a ráda a je pravda, že už ani opera či balet nejsou vnímány jako příležitost k vyšňoření se. Zdá se, že všem stačí džínové cokoliv, v létě kraťasy a žabky, a je vymalováno.
      E

      Vymazat
    9. My jsme v přestávce (v Městkém divadle v Brně) se švagrem sledovali, kdo má nejhorší hadry. Vyhrál pán, sice v košili, ale na ni měl rybářskou vestu! a na nohou takové ty "společenské boty", které se nosily v devadesátých letech. Jak se jim říká??? :D Klára

      Vymazat
    10. Nevím, ale okamžitě se mi vybavily takové ty přislizlé vekslácké mokasíny. Občas v nich někoho ještě potkám a ještě teď se mimoděk oklepu.:D

      Vymazat
    11. Kláro, to jsme byli asi na stejném představení. Taky jsem jednou v MDB zaznamenala pána v rybářské vestě. Ale nejvíc mě dojímá stále narůstající procento odžínovaných jedinců. Já hloupá chodím do divadla v sukni, halence a lodičkách.

      Vymazat
    12. jj, buď jsme byly všechny na stejným představení (ten pán ve vestě mě ohromně zaujal:-), nebo je to v obecenstvu MDB bězný outfit.

      Vymazat
    13. Hezky holky :D bylo to představení Bídníků před čtrnácti dny :)

      Vymazat
  6. Jsem babička malé vnučky a vítání občánků jsme měli vloni na podzim. Přesně takové fotky se, bohužel, nacházejí i v našem rodinném albu. Šla jsem dceři jako doprovod, a jsme jediné dvě slušně oblečené z dalších 6 rodin. Asi by bylo vhodné, aby radnice, která vítání občánků pořádá, rodiče a příbuzné upozornila, že je vhodný oděv vítán. Jak je vidět, mnohé to nenapadne....

    OdpovědětVymazat
  7. v dnešní době je všechno nějak moc džínové.
    Jako taky mám ráda džíny... Ale jsou situace, kdy se FAKT nehodí...

    OdpovědětVymazat
  8. Vítání občánků v riflích, křtiny v riflích, do školy v riflích, na formální akce v riflích.. co přijde pak? Svatby v riflích? Plesy s riflích? Nechají se pohřbít v riflích? Je mi z toho zle.. A botasky k tomu.
    To není nic než ignorace..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mám džíny ráda, ale "vocadpocad"...prostě nepochopim, jak je vůbec možný, že jde nějakej blbec v džínách do národního! a je tam vpuštěn (normální praxe)

      pragueneedsmorestyle

      Vymazat
    2. Kdysi jsem narazila na diskusi "je vhodné přijít na svatbu v riflích?" Tazatel měl pocit, že když je pozván až večer, tak má na to právo.
      Napsala jsem svůj názor - shrnu ho - NE NE a ještě jednou NE...
      Měli jste vidět, jak se na mě sesypali...

      Dřív lidi měli jedny hodobožové hadry, ale věděli, kdy je vytáhnout. A teď už ani do toho kostela v neděli nejsou schopni přijít hezky oblečení.

      Mj. zažila jsem dost šílené kreace i na pohřbu. Však tomu nebožtíkovi už je to jedno, že? :-D

      Vymazat
    3. Minulú jeseň som bola na kamarátkinu svadbu-ale až večer. Z 20 ľudí, ktorí sme prišli večer som mala ja jediná malé čierne a asi až dvaja muži mali slušné nohavice a košeľu, inak sa to tam hmýrilo riflami, mikinami a vyťahanými tričkami s krátkym rukávom... bol to pohľad pre bohov.

      Vymazat
  9. To me ani neprekvapilo, ja jsme videla fotky ze svatby, kde svatebcane muzi meli dziny a tricko s limeckem!, videla jsem take fotky z plesu, kde snad vubec zadna zena nemela saty...co dodat.

    Je to smutne a bude to jeste horsi, protoze tito rodice nam vychovavaji dalsi generaci, ktera nebude mit ani paru, co se hodi a co ne!
    Hana

    OdpovědětVymazat
  10. Já bych se byla hezky oblékla, ale v Liberci už asi ani nevítají. Nás tedy se synem nikdo nikam nepozval. Přitom dcera ho před pár lety, ve vedle ležícím Jablonci, měla. Přítel byl tehdy také oblečený docela hrozně, ale co jsem s ním měla dělat, když na domluvu nedal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamarádka na vítání byla. Mám dojem, že to dělají ale jen tak dvakrát do roka

      Vymazat
    2. V Liberci se vítání občánků dělá, a pravidelně, byla jsem s dcerou před dvěma roky, a všechny kamarádky je taky měly. Bohužel ani krásná liberecká radnice většinu maminek k slavnostnějšímu úboru neinspirovala. Byli jsme tam nejvyfintěnější rodina :) Dost jsme se divila, myslela jsem si, že to je společenská událost. Jinak v případě, že vám přijde pozvánka běžte, máme moc hezké fotky.

      Vymazat
    3. Klukovi bude pomalu rok, to už asi nepřijde.

      Vymazat
    4. V Brně je třeba se při zájmu o vítání občánků ozvat na příslušné radnici. Přeptejte se...

      Vymazat
    5. na většině radnice se musí ozvat sami, že máte miminko a chcete na vítání, radnice ze zákona nesmí dostat seznam dětiček, co se narodily, res. rodičů bydlí v jejich obvodu a mají miminko a když se radnici ohlásíte, tak vás pozve na nejbližší vítání

      Vymazat
  11. Prča je, že oni si třeba aji myslí, že jsou slavnostně oblečeni! :(

    Terez

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel. A co si taky mají myslet, když na jakékoliv premiéře, křtu alba, večírku se serebrity z Prahy promenují v džínách? Lidé z malých obcí jsou často nejistí, přidržují se velkoměstských vzorů. A ty jsou, jak všichni víme, tristní.

      Vymazat
  12. Na obranu maminek musím napsat, že i já sama jsem byla oblečená hrozně. Byla jsem vůbec ráda, že jsem při nabraných kilech vůbec něco oblíkla. Pohled do zrcadla byl utrpením... takže jsem to vůbec neřešila. Vidím to až teď zpětně..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A že do roku 1989, kdy tady nebylo moc hezkých oděvů k sehnání, se maminky byly schopny nacpat do slušných a společenské události vhodných šatů. Jestli to nebude spíše vybavením šatníku maminek. Jednoduše ani před otěhotněním v něm nic kloudného společenského neměly. Co? Proboha, to mi vážně chcete tvrdit, že dnešní ženy nemají v šatníku, jedny jediné šaty alla malá černá (modrá, fialová....)???? Ach jo.

      Vymazat
    2. Lepší výmluvu tam nemáte? :-D

      Vymazat
    3. to je ale hloupa obrana. S kilami navic se do dzinu vtesnavate mnohem hur, nez do libovolnych satu/sukne, ktere jste nosila jeste pred otehotnenim

      Vymazat
    4. To je prima, soudit a odsoudit. Já se nevešla do jinejch hadrů než těhotenskejch, nic jinýho než tenisky jsem neobula. Peníze na nový hadry opravdu nebyly. Takže jsem měla na sobě těhotenský triko, těhotenský džíny a tenisky. Jestli máte děti a hned po porodu jste byly jako lusk, tak vám gratuluju a dost závidím, jestli jste ještě nerodily, tak vám přeju, ať vás tohle nepotká.
      To není výmluva, to je fakt, smutnej, ale přece jen fakt. Vaše reakce jsou opravdu dost hloupý.

      Vymazat
    5. A kdo vás nutil, abyste si jako těhotenské kalhoty kupovala zrovna rifle? Za prvé to nechápu obecně - nijak pěkně to nevypadá, denim je tuhý, poměrně nepohodlný materiál, zvlášť pro těhotné břicho. Nevím, kdy jste byla těhotná, ale dneska už se dá koupit i hezké těhotenské oblečení, aniž by vás to stálo víc peněz.

      Vymazat
    6. Tak já se zrovna Vám nehodlám omlouvat, že jsem si dovolila v těhotenství koupit džíny, ve kterých jsem se cítila dobře. Taky jsem si mohla koupit ultramegahnusný lacláče, který dělaj z tý nebohý těhule ještě větší kombajn než musí chudinka být. Jo, máte pravdu, dnes se dá koupit poměrně hezký oblečení za dobrej peníz. Já tenkrát chodila brečet do Černý růže za výlohu jednoho těhotenskýho obchodu, kterej byl v Praze nově otevřenej a ano, byla to první vlaštovka. Ne, není to tak dlouho, dceři je 9 let. Tam měli nerifloidní kalhoty, které ale stály něco kolem 4 tis. Nejsem blázen a nekradu. To jen na vysvětlenou. Nic to ale nemění na tom, že pár nebožaček po porodu má tu smůlu, že jim jsou malý i náušnice a musejí vzít zavděk něčím, do čeho se vejdou bez ohledu na to, jestli se nad tím bude pohoršovat pár vystajlovanejch "odbornic".

      Tímto jsem si sama pro sebe ukončila diskuzi já o voze, ty o koze.

      HOWG

      Vymazat
    7. Ženy v dnešní době prostě mají možnost koupit si hezké těhotenské oblečení, ve kterém by před porodem i po něm nedělaly na společenských akcích ostudu. Ale zjevně to nedělají, protože móda je jen pro pár "vystajlovaných odbornic" a ne pro prostou ženu z lidu.

      Vymazat
    8. Ale tatínek snad těhotný nebyl, a má ve skříni aspoň oblek co měl na svatbě, ne?

      Vymazat
    9. Jsou jim malý i náušnice XD

      Vymazat
  13. Chápu, že se třeba novopečená maminka do ničeho nevejde a i ta nožka je už jiných rozměrů, ale to neomlouvá tatínka!

    OdpovědětVymazat
  14. Nesouhlasím. Já sem přibrala 10 kilo a stejně mi to nezabránilo obléci si tělové punčochy, černou sukni ke kolenům a bílou halenku. Seděla sem s nohama u sebe, rovná jak pravítko. Za mnou přítel v tmavé košili s manžetami. No a vedle nás mamina v džínách (džíny mělo i dítě), kostkované letní košili, za ní manžel v triku s potiskem...a podobně ještě další maminka, která měla asi sto kilo a jako bonus barevné hnízdo na hlavě... Zachraňovala to elegantní maminka s manželem, jenž si vzal oblek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že i s poporodními kily navíc musejí být snadno obléknutelné právě společenské kalhoty, které bývají často z materiálů pružných, narozdíl od pevných džín. Kalhoty, košile (halenka) a boty na podpatku nemůžou zabít ani tu nejzavilejší odpůrkyni slavnostního oblečení, ne? Kdo říká, že slavnostně oblečená žena se rovná dámě v nákladné velké večerní, že...

      Vymazat
  15. Džíny kam se podíváš. Je mi blivno, velebnosti. neříkám, že taky nemám nemám jedny, tomu se prostě neunikne, ale nosím je velmi výjimečně a stokrát si rozmyslím, než je na sebe nevleču, jestli nemám v šatníku něco lepšího a vhodnější. Jo, výjimečně pro mě znamená tak jednou za 3 až 4 měsíce.
    A sportovní obuv všeho druhu k jakékoliv příležitosti. Však je to pohodlný, né?
    Krystalický hnus....

    Na té poslední fotce to lehce kazí puberťák v, jak jinak, džínách, mikině s kapucí (fuj) a .... škoda, že nejsou vidět jeho boty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Džíny vždy a všude, to je zlo, ale zásadně nesouhlasím s lidmi, kteří mají pocit, že je musí nenávidět vždy, všude a na každém. V čem by podle vás puberťáci měli chodit? Na nich mi džíny nepřijdou jako nic špatného (pokud to nejsou vyloženě strašlivé modely). A mikina s kapucí! Ó hrůzo!

      Vymazat
    2. Tak snad trochu záleží i na příležitosti a i puberťák se může na slavnostní akci obléct slušně. Do tanečních by měl taky nakráčet v kšiltovce?

      Vymazat
    3. Pochopitelně, ale zaráží mě to rozhořčení jen tím puberťákem. Ten tady rozhodně není tím, u koho by mě tenhle mundůr urážel nejvíc.

      Vymazat
  16. Podobné fotky jsou i z kulturních akcí naší vesnice.:-D Co jen se to s těmi lidmi stalo...je to smutné..:(

    OdpovědětVymazat
  17. No my s manželem byli oblečení slušně - já černé kalhoty, sukni fakt nee - na to nemám nohy a i ostatní byli celkem slušně oblečení, dokonce tam byla i dáma ve večerní robě jak na ples.. zato naše dvě mimina byli bohužel v džínech, potože byla dost zima, tak aby nenastydli :-( ale byla to taková trapárna že mi byla hamba, co tam starosta blábolil.. k tomu by ty džíny a nějaký adidasky byly ok, dřív to byla asi fakt událost roku - dns alespoń u nás v obci není.. škoda..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mimina v džínech, protože by jinak nastydla. Výmluva roku. Jak to ty naše mámy asi dělaly, když džíny pro děti nebyly? Nechodily s námi v zimě ven nebo nás balily do starých dek?

      Vymazat
    2. Vždy mi je ľúto bábätiek v džínach, sú v tom ako vo zveráku, ručičky-nožičky trčia do strán.
      A že by džíny boli nejako mimoriadne výhrevné sa mi nezdá.
      Ako to robily tie naše mamičky, ktoré sa zaobišli bez tenisiek, džín a búnd nielen pre deti, ale aj pre seba, chodili v topánkach, kabátoch, sukniach, pretože ženy vtedy nohavice veľmi nenosili, pod sukňami podväzky, lebo pančuchové nohavice začali byť bežné až niekedy po roku 1970. V takomto oblečení zvládli nákupy, hry s deťmi.
      Muži chodili v dlhých nohaviciach a košeliach aj v lete, nikoho by ani nenapadlo ísť v šortkách do práce.

      Vymazat
    3. starosta sice blábolil, byla to trapárna,ale dárek od obce, který se běžně dává jste si vzala bez řečí, že?

      Vymazat
    4. Aha, tak pro ty pomaleji myslící - píšu, že naši byli BOHUŽEL v džínech.. nadšená jsem z toho nebyla, ale nastydli mi den před tím, bylo léto a já ty šatičky a pláťáčky použít nemohla. litovala jsem toho, ostatní byli líp oblečení - tj. vím, že džíny nejsou ok a u nás nikdo vyhastrošený nebyl. V mém příspěvku si sypu popel na hlavu, což zjevně ne každý pochopil, klasika.. džíny neobhajuju.. no a dárek od obce jsem si vzala - byli to 3 červené karafiáty a asparágus (rok 2010).. a vzala jsem si to bez řečí, máte pravdu.. :-)

      Vymazat
  18. No nemůžu říct, že jsem to nečekala... Dojemné jsou i džíny na miminech. I já jsem dostala na syna džínový obleček, když mu byly 3 měsíce. Nenosil to, jen jsem mu to jednou pro zajímavost navlékla a trčely mu nožičky do stran a ručičky nahoru (styl náměsíčník).
    Smutné je, že lidé asi opravdu nemají ve skříni ty základní prvky elegantního šatníku. A tím pádem jejich slušné oblečení = nejlepší džíny a božohodová mikina.
    Maminkám, které se perou s kily navíc mám radu. Kupte si větší oblečení. I já jsem si slíbila, že do svých věcí zhubnu. Ale v mezičase musíme v něčem chodit a pár kousků o číslo větších ve skříni neuškodí a ani nezruinuje peněženku. Je to jen na dobu, než zhubneme, takže na kvalitu materiálu nemusíme výjimečně zas tak hledět. Já jsem si koupila pár věcí o číslo větších a tím, že mi lépe padnou, v nich paradoxně vypadám štíhlejší. A tím pádem se cítím líp, nebojím se každého zrcadla a jsem pěkně namotivovaná:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty riflový hadry na dětech jsou mor... rifle jsou přece pracovní oděv, tak na co to ten kojenec proboha má? Nehledě na to, že to asi moc hygienicke nebude, opruzené a zapařené prdelky, to asi není ideální stav. Dítě sice nemám, ale hádám, že se to asi ani moc dobře nepere...

      Vymazat
    2. jojo, jenom pěkně džíny hned od narození, ať tu máme další generaci co zná maximálně džíny, tenisky od vietnamců a šusťákovou bundu...

      Vymazat
  19. http://www.beremese.cz/fotoblog/stepkanej/album/stepanka-a-martin/8103572/

    někdo se bohužel v džínách i žení:(

    Jinak na tyto stránky by ses Blondýno mohla taky zaměřit, jedna perla vedle druhé:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je to aspon zamer,nelibi se mi to,ale chapu to.
      http://www.beremese.cz/fotoblog/stepkanej/album/stepanka-a-martin/8152392/
      U fotek nahore je ale videt,ze nikdo z nich nad tim,co si vezme, nepremyslel.a to mi prijde jako upadek doby

      Vymazat
    2. spatny zasah - meli country svatbu, tak proc ne?

      Vymazat
    3. bych řekla, že zásah mimo terč, ta svatba byla i tematicky džínová, takže bych brzdila

      Vymazat
    4. Přesně tak, svatba byla celkově tématicky džínová, proč tedy tady kritizovat?? Vše sladěné, džínové :D prostě jejich nápad...

      Vymazat
  20. Úplně mě fascinuje, jak má ta paní krásné historické šaty (hlavně jí dělají pěknou postavu, očividně si vybrala i dobrý střih) a pán místo aby si vzal taky kostým, aby k ní ladil, tak si oblékne tohle. A ona i ta košile by byla dobrá, proč to musel tak naprosto zkazit těmi džíny?? :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pán to džínami nezkazil. Kdybys prošla těch fotek v albu víc, dá se z nich a z komentářů pod nimi vyčíst, že celá svatba byla ve stylu country. Není to historický střih šatů, ale styl country, proto i ta modrá barva, aby ladila k džínovému oblečení většiny ostatních svatebčanů, kteří byli na country dress code zjevně upozorněni a akceptovali ho. Džíny jsou možná mor, ale v tomto případě to byl záměr. Ajana

      Vymazat
    2. Country svatba???
      Prosím vás, co má obřad na zámku, odvoz ve veteránu a špalír motorek společného s country??? Country tam jsou leda tak ty otřesný modráky.

      Vymazat
    3. Vždyť džíny tam byly v hlavní roli, i svatební oznámení bylo z džínové kapsy, byl to záměr.

      Vymazat
    4. I kdyby to nebyl záměr, tak je to snad jejich svatba, ne? Svatba má univerzální dresscode jen dokud něvěsta (pár) neřekne jinak. Když řeknu, že je dresscode pro mou svatbu black tie, bude black tie, když řeknu, že chci plážové letní oblečení, bude dresscodem plážové letní oblečení.

      Vymazat
    5. V tomto případě šlo o druhou svatbu. A navíc dáma -- nevěsta již má jistý věk, není úplně mladá, kdyby šla za nevinnou "pannu" v bílém a se závojem, působila by trapně.
      Takhle je to o.k. sladili se, a lépe než si hrát na "holku v bílým"....

      Vymazat
  21. U nás bohužel je to stejné. My jsme znovuobnovovali tradici vítání občánků ze začátku lidi fakt nevěděli co si obléci. Takže to často vypadalo tak, že tam byl pan starosta v obleku, zástupkyně obce v kostýmcích a šatech, ale lidi přišli v teniskách a riflích. Poslední dobou se to lepší, lidi už začali chodit v gala a zvát rodiny, je to rodinná událost. Ale někoho holt nepředěláme.

    OdpovědětVymazat
  22. K tomuto tématu je aktuální i článek na ženy.tiscali.cz - V džínách do Národního ? Zvolte si správný outfit. - K mé hrůze jsou u článku 2 diskusní příspěvky typu "chci si tam přece odpočinout, tak si vezmu na sebe něco pohodlného, však peníze na Národní divadlo dávali kdysi i ti nejchudší, kteří by tam podle této logiky nesměli, protože by prý neměli nic lepšího na sebe atd." Až se mi brejle orosily, mít ty pisatele po ruce, asi bych jim to vysvětlila ručně a stručně.
    Ludmila

    OdpovědětVymazat
  23. A já myslím, že je čas shrnout, proč je Blondýnin článek naprosto hloupý. Je divné, že to ještě nikdo neudělal.
    1) Jsou to maminky, které se starají o děti. Mají jiné a důležitější starosti než hloupé hadry.
    2) Jsou chudé a na slušné oblečení nemají.
    3) Matka nemůže nosit jiné boty než sportovní, protože pohodlí je při péči o dítě velmi důležité.
    4) Matka nemůže sedět s nohama u sebe, vždyť má na klíně dítě a vůbec.
    5) Hezké oblečení je pouze otázkou individuálního vkusu, každému se líbí něco jiného. Žádná obecná estetická kritéria oblékání neexistují.
    6) Kolik dětí jsi Blondýno vychovala, že poučuješ? Ukaž svoje fotky, jak jsi na mateřské vypadala pořád perfektně.
    Zapomněla jsem na něco?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, zapomelas, ze o obleceni se staraji jen povrchni a blbe nany, ktere maji v hlave nablito. Znamenim odusevneleho intelektuala je hnusne obleceni a nepesteny vzhled.
      Ted uz by to ale asi melo byt vsechno.

      Vymazat
    2. Taky bych to shrnula
      1) Je rozdíl, jestli si obleču otrhaný džíny, kecky a vytahanou mikinu nebo jestli si obleču pěknou sukni, pohodlné vycházkové polobotky na nízkém podpatku a kabátek?
      2) Slušné oblečení nestojí víc než džíny, mikiny a kecky. Naopak, často stojí míň.
      3) Moje matka nikdy nenosila kecky, protože to byla šmrncovní dáma. Jsou i jiné boty, ve kterých doběhnete dítě a nebudete za váguse.
      4) Může, prohlídněte si fotky, některé z nich to umí
      5) Obecná estetická kritéria existují.

      Ale dámy, chápu vás. Je jednodušší říct, jsem matka, porodila jsem, padněte všichni na prdel, já teď budu čtyři roky vágus, páč mám mimíska. Jenže ono namalovat se stojí tak 5 minut času, a rozdíl v oblíknutí mikiny nebo svetříku, džín nebo sukně, bundy nebo kabátku není. Jen ty svý adidasky budete zavazovat dýl, než vklouznete do hezkých bot na nízkém podpatku.

      Zapomněla jsem na něco?

      Vymazat
    3. Už se nedivím,že je tolik matek samoživitelek,jestli názor ženy,která má dítě je cituji :

      1) Jsou to maminky, které se starají o děti. Mají jiné a důležitější starosti než hloupé hadry.
      2) Jsou chudé a na slušné oblečení nemají.
      3) Matka nemůže nosit jiné boty než sportovní, protože pohodlí je při péči o dítě velmi důležité.
      4) Matka nemůže sedět s nohama u sebe, vždyť má na klíně dítě a vůbec.

      Od takové ženy muž uteče i když je jejím manželem natož když je jak je dnes moderní jen otcem dítěte a žena je svobodná.
      Ženo,vy co máte to dítě a nutně chodíte jak vágus neboť jste chudá a hlavně LÍNÁ se slušně obléct,vy si uvědomte,že muži vnímají PŘEDEVŠÍM TO JAK ŽENA VYPADÁ a je jen otázkou času než vám k nějaké načančané odejde.

      Pokud matka od dítěte má pocit,že nejhezčí je v teplákách,hlavně když dítě miluje,tak je s prominutím úplně blbá a to nemusí být ani blondýna.

      Tímto zdravím "Protivnou blondýnu" :-) neb jsem taky blondýna.

      Vymazat
    4. Jo, na bod 6. A na význam slova ironie :-)

      Vymazat
    5. Teď jsem se schválně dívala na svoje oblečení při vítání občánků. A všechny matky mají slušné oblečení, všechny sedí s nohama u sebe a všechny mají podpadky. Tak nevím, v jakém vesmíru žijete, že matka nemůže sedět s nohama u sebe a nemůže nosit jiné boty než sportovní. To si snad děláte srandu, ne? Jo a abych nezapomněla, tak všechny měli dítě na klíně. A taky nikdo nemluví o tom, že by matky měly vypadat pořád perfektně, ale na vítání občánků je snad normální, že se obléknou slušně. PS: a obecná kritéria oblékání existují. Zapomněla jsem na něco?

      Vymazat
    6. Podpatky. Chybička se vloudila, tímto se omlouvám.

      Vymazat
    7. Ironie je, zda se, nedostatkove zbozi :-)

      Vymazat
    8. Vida. A já myslela, že je to tak debilní, že každý pochopí, že je to sranda. (Autorka příspěvku 1)

      Vymazat
    9. Fuj, už jsem se lekla, že to bylo myšleno vážně. Jsem si spíš myslela, že to psal chlap.

      Vymazat
    10. Já teda i na ven s 15měsíčním mrňousem nosím lodičky na klínku(nejdeme-li na hřiště - to nosím polobotky), když je teplo tak sukni, stačím si upravit vlasy a namalovat se. A to prosím uvařím oběd, pohraju si a popovídám s malou, stihnu uháčkovat kus čepičky nebo něco ušít (když mrně spí) a poklidit, uklidit binec po kočce a najít ztracený pitíčko a tak dál. Hezké obleční nakoupím v sekáči nebo si ušiju a hlavně mám zásoby ze svoboných let. To vy paní, chudá matko, jste všechno hezký vyhodila, protože se to v mateřství nehodí??
      Asi jsem supermatka! :oD

      Vymazat
    11. 1) Matka vychovává své děti i tím, že chodí slušně oblečená.
      2) Chudá matka se může obléci chudě, ale slušně - za polovinu toho, co ty buranské typy daly jen za botasky.
      3) Matka si pro slavnostní příležitost může obout i něco jiného než kecky. Názor, že matka musí trávit život v botaskách, je tak trapný, že není ani legrační.
      4) Matka může sedět s nohama u sebe a vůbec.
      5) Obecná estetická kritéria oblékání samozřejmě existují - to se nevylučuje s tím, že každý má jiný vkus. V článku je kritizována neúcta k okolí i k sobě samému, tedy buranství, které z účastníků těch akcí přímo teče.
      6) To je vulgární otázka hodná primitivní samice. Omlouvá vás jen špatný psychický stav.
      Děkuju Blondýně za článek. Výborně vybrané téma a rozumný pohled.

      Vymazat
    12. aha, tak pardon, s křížkem po funusu...

      Vymazat
    13. Musím oponovat, jsem také matkou a čas na to, abych se upravila, vzala si místo riflí sukni a nazula si třeba pohodlné balerínky místo tenisek si vždy najdu, tolik času to nezabere! A o financích to také není, nemusí být oblečené podle posledních trendů, ale řeč je v tomto případě o buranství, kdy matky nemají dost úcty na to, aby si daly trochu snahy a přišly jinak než na procházku s kočárkem. To je třeba nenapadne, že dítě se časem bude chtít fotkami pochlubit a bude na nich strašit jejich máma v teniskách a riflích? Máme tady v Čechách ještě co dohánět, maminek s vkusem a těch, co se nezanedbávají je tu opravdu po málu :-/

      Vymazat
    14. Podívejte... ja chapu, ze chodit nacancana kratce po porodu (kdy se vetsina vitani kona) neni uplne snadne. Sama jsem s tim vickrat zapasila, protoze po narozeni obou mych deti nasledovaly spolecenske udalosti prave typu vitani obcanku nebo napr. dve svatby... Dost spatne se vybira odev na nekoho, komu zustalo po porodu 10 kg navic v naprosto nekonfekcnich partiich, na nekoho, kdo musi co dve hodiny kojit, atp. Docela chapu i nechut porizovat si na par mesicu obleceni o jednu az dve velikosti vetsi, vetsina z nas na materske nemela penez zrovna na rozdavani.

      Presto si myslim, ze jeden slusny a vhodny kus obleceni najde ve skrini kazdy... a kdyz ne, tak na tu jednu prilezitost se da neco koupit nebo v nouzi treba i od nekoho pujcit.
      Ja se ridim zasadou, ze pokud na nejakou akci nemam finance, naladu, ..., cokoli, co by me ve finale mohlo ztrapnit, tak tam nelezu. Vsak to vitani uz taky neni povinne.

      Vymazat
    15. Já částečně souhlasím, myslím, že blondýna vypustila právě ty kila po porodu navíc. Na našem vítání vypadám jako smuteční host, protože jsem se nevešla do ničeho jiného než do černých kalhot a svetru (abych učinila zadost formální stránce aktu), jedno dítě to prospalo, druhé na fotce šilhá a fotograf odvedl pramizernou práci. Bylo to uprostřed zimy a podotýkám, že mám dvojčata, která bylo třeba od začátku krmit Sunarem, s almužnou od státu 7600,protože na dvojčata se bere jako na jedno, jistě, mám k tomu manžela, ale ten nese finanční starost o takový ten luxus, jako je bydlení, jídlo, telefon, auto apod. A to nepočítám nenadálé výdaje. Stěží si koupím jednou za měsíc tričko v sekáči, na podprsenku čekám do léta a kabát dostanu na podzim k narozkám, když najdu nějaký ne moc drahý. Rozhodně se nepřikláním k tomu, že je správné, aby maminy chodily neupravené a jen v džínách a keckách, ale myslím, že pro vysílenou ženu, která tlačí 20 kilo kočárku plus nákup, byste mohli mít víc pochopení.

      Vymazat
    16. Ona to nebyla ironie Sheldone?
      (viz. The Big bang theory)
      Dina

      Vymazat
    17. Matka nemusi vyzerat par mesiacov po porode bezchybne, ale ako je mozne, ze na starych fotkach vidime nieco ine? A to v casoch, ked mala zena ovela viac prace v domacnosti, konfekcia v obchodoch udajne neslavna, casto si sili same, aj tie poporodne kila na nich vidiet - a aj tak sa posnazili.

      Aj vy ste si dali namahu porozmyslat co na seba, dokonca pri dvojickach a zlej financnej situacii. Zeny na sucasnych fotkach vyzeraju, ze len chytili prve, co nasli - ako keby chodili na uvitanie niekolkokrat do tyzdna a nie niekolkokrat v zivote.

      Vymazat
    18. Chacha, anonymní, slzím smíchy....Takový výmluvy jsem snad v životě neslyšela! napřed jsem si myslela, že si děláš srandu....Naše matky chodily v šatech porod neporod a styděly by se na sebe navléct takové odporné hadry! A to peněz na rozdávání rozhodně neměly!

      Vymazat
    19. Ona si ale přece dělala srandu! My, co Blondýnu (a podobné blogy, že:-) čteme už nějakou dobu, tak víme, že dříve nebo později se tyto výmluvy v diskusi objeví. Tak ona to shrnula, ať je to pěkně pohromadě:-)

      Vymazat
    20. Shrneme to: spadla jste odněkud? Z Buranova? Výmluvova? Nebo odkud??!! Příště si děcko navlíknite do pytle od brambor a sebe do igelitu! :/ Takový kecy mě tak strašně štvou!!!!!!!

      Vymazat
    21. A jak je teda možné, že dřív ty ženy zvládly sedět s nohama u sebe? Já teda děti mám a obléct si pohodlné a elegantní oblečení pro mě nebyl nikdy problém. Na džínách ani není nic pohodlného. Váš příspěvek je naprosto hloupý.

      Vymazat
    22. V seznamu ještě chybí:
      Kde blondýna vzala právo vystavovat tyhle fotky? Budeme ji žalovat za porušení autorských práv!
      a
      Ty maminky jsou určitě mnohem hodnější, šťastnější a lepší lidé, než blbá blondýna, co má v hlavně jen hadry.
      nebo
      Blondýna stejně akorát závidí!

      Vymazat
    23. Mě to tady asi smíchy roztrhne. To vážně nikdo nepochopil, že příspěvek byl ironií a byly tam vypsány argumenty, které se tady vždy časem objeví? Proč hned tolik rozčilování?

      Vymazat
    24. To doufám, že to byla ironie! :/

      Vymazat
    25. Hezké oblečení je sice otázkou vkusu, ale vhodné oblečení pro společenskou událost je věc obecně daná, a její neznalost nebo ignorování je zcela a pouze buranství.

      Vymazat
    26. "Ženo,vy co máte to dítě a nutně chodíte jak vágus neboť jste chudá a hlavně LÍNÁ se slušně obléct,vy si uvědomte,že muži vnímají PŘEDEVŠÍM TO JAK ŽENA VYPADÁ a je jen otázkou času než vám k nějaké načančané odejde." - hm, jen aby od ni nakonec neodesel treba proto, ze ta zena je afektovana a nesnesitelna krava...

      Vymazat
    27. Je mi teda lito zen, co se neustale stresuji, zda jsou dost nacancane, co kdyz od nich jinak jejich muz odejde... to musi byt smutny zivot.

      Vymazat
  24. U tech mimin v dzinach jsem si nejdriv myslela, ze me sali zrak. Rodice vetsinou vypadaji, jak kdyby tam prisli fakt rovnou od ryti zahrady, mozna jeste oklikou pres fitko. Nechapu, ze treba moji prarodice jsou na fotkach z mladi vzdycky tip top, babicka vylozene sik a deda elegan. A to byli chudy a puvodem z vesnice, do mesta se prestehovali az po svatbe, presto jim pripadalo normalni se mezi lidi obliknout slusne.

    OdpovědětVymazat
  25. Vítání občánků? To ještě existuje? Sama mám dvě děti a nic podobného jsem nezažila a myslím, že v dnešní době už to fakt není akce na žádnou "velkou večerní". Kdo se dobrovolně zúčastní, ať se náležitě obleče, o tom žádná. Ale probírat to zrovna tady u Blondýny? To mě vážně dostalo víc než téma samotné. Palec dolů za téma.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je rozdíl velká večerní a buran, že? Myslím, že nechápeš, co tím blondýna chtěla říct, nejde o tuto konkrétní akci, ale to, že se lidi neumí oblíct vhodně příležitosti a chodí jak burani i tam, kde se to naprosto nehodí :)

      Jinak mě to vcelku dostalo, protože na vítání občánku jsem byla naposledy před 18 lety (ségra), mamka měla kostýmek, taťka oblek a já slušný šaty :). Máme z toho vcelku vyvedený fotky, prostě památka dodneška, nechápu, že se tam někdo obleče takto :)

      Vymazat
    2. Ono neexistuje nic mezi kombinací džíny-tenisky a "velkou večerní toaletou" ? ? ? ? ? ? A víte vůbec co pojem velká večerní znamená?

      Vymazat
  26. Já jako malá musela jít na vítání občanků zahrát na flétnu. Dělala to tak naše hudební umělecká škola, kam jsem chodila. Mám na to hrozně negativní vzpomínku, protože můj učitel mi vybral hrozně těžkou skladbu, na dětské prsty a i když viděl, že mi to nejde, tak mi ji nechal, v jednom okamžiku jsem to samozřejmě pokazila a mám takový pocit, že z toho měl vítězoslavnou radost. Byla jsem totiž jeho neoblíbená žačka, měl se mnou moc práce. Když jsem se na to po letech konečně mohla vykašlat, zjistila jsem, že mám něco jako dislexii na noty. Když mám hrát podle poslechu, nepotřebuju noty a hraju skoro bezchybně napoprvé, ale z not mi to dělá problém... je hrozné, že můj učitel nebyl profesionál, můj problém nerozpoznal a nezkusil se mi s ním pomoci :/ Při tom hraní mě baví a naštěstí jsem na to nezanevřla, ale až budu dávat své děti do lidušky, rozhodně si zjistím, kdo je bude učit a jak se k nim chová. mrzí mě, že jsem to vítání tak pokazila, když se řekne vítání občánků, tak si vzpomenu na tu nepříjemnou zkušenost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viem, že budem teraz trochu off topic, snáď ostatní prepáčia. Ale tiež mám zo svojho detstva pár takých momentov, u ktorých som naprosto presvedčená o tom, že som svojou detskou nešikovnosťou totálne zruinovala nejakú udalosť. Ale ver tomu, že po toľkých rokoch si na to už nikto ani nespomenie a ani vtedy to nikto nebral ako "skazenie". To len deti majú skvelý talent urobiť aj z drobnosti tragédiu a tak to vnímať ešte dlho potom. Tebe sa to tak uchovalo v pamäti, ale dospelí (okrem neschopného učiteľa) si to možno ani nevšimli. A ak aj, tak im to možno pripadalo ešte aj roztomilé. Veď sa predsa nebavíme o filharmónii, ale o detskom vystúpení na flautu.
      mesneyi

      Vymazat
  27. Tak si říkám, proč na tu pozvánku vítání nenapíšou, jaky je dress code? Asi se bojí, že by pak nikdo nepřišel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. protože pak by museli čelit vlně protestů o tom, jak jsou matky na mateřské tak strašlivě vytížené, že se slušně obléci nemohou:-)

      Vymazat
  28. On je to celkový obraz toho, jak se maminky o sebe v dnešní době starají. Proč většina z nich mají pocit mám dítě = budu hnusná a neupravená? Bohužel se s tímto faktorem setkávám velmi často, například v ordinaci dětského lékaře. Když tam přijdu, tak mě jen závistivě sjíždí od hlavy k patě a přitom by mohly se sebou udělat to samé. Pak ať se nediví, když jim manžel uteče za atraktivnější sousedkou. Proč ztrácet péčí o sebe čas, že? :-)

    http://mamou-stylove.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravdepodobne majú pocit, že predaním genetického kódu do práve porodeného potomka splnili svoju spoločenskú povinnosť a životnú misiu. Poslúžili ako funkčná maternica (děloha)a rezignujú na rolu ženy (po úspešnom oplodnení už nemajú potrebu naďalej vábiť samčekov na svoju atraktivitu). Od toho okamihu už len "dožívajú..." čoby matky.
      Keď to porovnám so sebou, čo ešte aj doma behám pekne oblečená a upravená (teraz dúfam, že druhý tábor nerozpúta horlivú diskusiu na tému - doma nebudem nosiť kostým. Ono totiž existuje aj iné oblečenie než len dva extrémy tepláky / kostým ;).
      mesneyi

      Vymazat
    2. To Alizia: to je zas názor tohleto. Hlavně s tou ordinací..Když má mé dítě horečku, je nemocné, mám opravdu na prvním místě to, se k dětské doktorce hlavně pěkně obléct a namalovat :-D A určitě má ta matka čas sjíždět nějakou fiflenu :-D
      Taky nesouhlasím, že by se matka měla od narození dítěte oblékat jako zewlák..V teniskách už si sama taky nedokážu představit jít mezi lidi, kromě výletu někam do hor..
      A pokud manžel uteče, protože se ráno hned po vstanutí z postele nenalíčím..No, upřímně, normální chlap by zdrhnul, pokyd bych právě tohle udělala!! Toť můj názor..
      Jediné s čím můžu souhlasit je, že vesměs české ženy o sebe přestávají pečovat..

      Vymazat
    3. Děvčata, trochu solidarity prosím. Viděly jste na fotkách ty chlapy? Ti se snad o sebe starají lépe?
      To, že chlap uteče za atraktivní sousedkou, to nevypovídá nic o jeho manželce, ale hlavně o něm. Děti a péče o domácnost jsou náročné a pokud chlap svou ženu nepodporuje, nepomůže jí, ale ještě jí naloží další práci tím, že vyžaduje veškerý servis, pak má na jejím zanedbaném stavu také podíl. A období, kdy jsou děti malé a péče o ně mnohdy 24hodinová, zas tak dlouhé není. To by měl chlap, který za něco stojí, vydržet.
      Další věc je, že spousta chlapů nepodporuje svou ženu v péči o sebe. Spousta chlapů nechce mít doma sebevědomou atraktivní ženu, protože by se vedle ní cítili méněcenní. Naopak, řekli by Vám, jak jsou rádi, že nemají doma žádnou intelektuální fiflenu, ale babu, která jim uvaří a takové nesmysly, jako třeba upravený vzhled vůbec neřeší. Tak kde má pak ta ženská brát motivaci, aby se o sebe starala?
      Mimochodem, tyhle výlevy o tom, jak nebohý sameček přilákaný krásnou sousedkou utíká od ošklivé ženy, jsou hlavně strašně sexistické vůči mužům. To opravdu berete chlapy jako hormony zmítané samce, kteří bez nějaké vlastní vůle jdou, kam je hormony zrovna zavedou? To bych tedy v tom Vašem světě žít nechtěla, protože podle této logiky by nám ti chlapi utekli všem. Vždy se najde nějaká hezčí, víc sexy, nebo prostě jen nová...
      Vůbec se nezastávám lidí, kteří chodí jako burani. Ale nevynechávala bych z toho muže. A není divu, že je většina žen sedřených na mateřské jako koně. Když to u nás společnost, včetně ostatních žen, bere tak, že žena má nejen levou zadní zvládat domácnost a děti, dělat zázemí chlapovi a ještě vypadat dobře..a to všechno sama, bez pomoci manžela, a má být ještě ráda, že jí neutekl s krasavicí od vedle...to pak není divu, že se ženské na mateřské hroutí pod tíhou toho všeho a ve finále nezvládají nic.

      Vymazat
    4. Anonymní: ono stačí se učesat, dát si na pusu lesk a vzít si na sebe něco jiného než vytahané tričko, se kterým chodíte doma. To, i když má dítě horečku či jinou závažnou nemoc, snad zvládne každá, ne? A v těchto případěch nejde ani o hru času, v ordinaci pak stejně nejméně hodinu strávíte, takže těch pět minut doma, co se zkulturníte, je zanedbatelných :-) To, že jsem v trnem v oku některých dalších v čekárně jsem si všimla několikrát ;-)

      Bára Rektorová: Bohužel takoví chlapi jsou, i když tvrdí něco jiného ;-) A není to o fiflenovství, ale o jakési kultivovanosti ;-)

      Vymazat
    5. vzhľad muža je vizitkou jeho ženy

      Vymazat
    6. Bára Rektorová - vytesat do kamene!!! Podepisuji každé Vaše slovo. Klára

      Vymazat
    7. Díky Kláro, jsem ráda, že s tímhle názorem nejsem sama. Pro některé z nás je stále vzhled muže vizitkou jeho ženy... Ach jo.
      Já mám dvě malé děti a podnikám a dokonce mám i čas číst blondýnu a pěkně se upravit. Ale je to i díky tomu, že mě v tom můj muž podporuje a pomáhá mi to zvládat. Mimo jiné i tím, že se o svůj zevnějšek stará sám, občas pověsí prádlo, nebo pohlídá děti, dojde s dítětem k lékaři... Kdybych byla na všechno sama, nevím jak bych za pár let vypadala.

      Vymazat
    8. Já mám s návštěvama doktora stejnou zkušenost. A fakt to není tím, že by se tam naráz sešlo 5 matek a všechny měly děcka s horečkama a musely tedy narychlo vypadnout z baráku a neměly čas stát u skříně půl hodiny a vybírat, co na sebe. Jedná se o plánovanou prohlídku, o které dotyčná ví minimálně měsíc dopředu.

      Vymazat
    9. taky souhlas s Bárou Rektorovou, akorát bych řekla, že i u mužů platí - jaký si to uděláš, takový to máš. Nevidím důvod, proč by muž měl mít problém pomoct třeba s domácími pracemi. Stačí jenom to po něm chtít. Když ho budu neustále obsluhovat a ještě bezvadně upravená, tak se nemůžu divit, že se mu nebude líbit, až jedno nebo druhé nebudu zvládat

      Vymazat
    10. Alizia je Agata Hanychova? :D

      Vymazat
  29. Blondýnin článek mi připomenul momentku z mého vítání (já byla ten vítající se občánek) v r. 86. Maminka v první řadě s pyšným úsměvem (byla jsem první dítě) a za ní tatínek zachycený s neskutečně vtipným výrazem, kdy se kouše do rtu. Ta fotka mě pobaví, kdykoli ji vidím. Ale musím říct, že mám nejen velmi hezké rodiče, ale hlavně byli oba namydlení, učesaní, mamince to moc slušelo (i když to bylo v těch šílených osmdesátkách) a tatínek měl oblek. A já krásnou peřinku s kraječkama:)
    A když mi bylo tak deset, tak jsem chodila ty mrňousky vítat coby členka školního recitačně-pěveckého sdružení. To byla taky pořádná sláva.

    OdpovědětVymazat
  30. Blondýno máš pravdu! Lidé se neumějí oblékat. Jsem z vesnice a nejvíc mě vytáčí, že ty své riflové modely nosí i na plesy a zábavy. No nevím, tam asi oblek a slavnostní šaty přece patří.

    OdpovědětVymazat
  31. Na našem vítání občánků byly džíny ještě to "slušnější" oblečení, pár tatínků dorazilo v rejoickách (či jak se to píše) - vrcholem byl jeden z tatínků, který měl zářivě červené rejoicky doplněné perfektně ladící červenou mikinou.

    A pokud se džíny považují za společenský oděv u miminek, tak je to už fakt vážné, holčičky ve slavnostních šatičkách s čelenkou, ale pro kluky asi znají jedinou alternativu ty rifle.

    OdpovědětVymazat
  32. Máš recht, když se občas podívám na fotky vítání občánků z mé rodné vsi, tak snad jediný, kdo je oblečen adekvátně situaci, je starosta a sekretářka. Ty výmluvy, že nejsou prachy, čas, atd neberu. Kdysi ženské měly taky děcka, prachů moc nebylo, času míň, neb nebyly pračky, příkrmy ve skleničce atd, ale těch cuchet a šmudlů bylo o poznání míň a hlavně každý měl minimálně jeden sváteční oděv. Jak to, že to tehdy šlo?!?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli to nebude tím, že tehdy nepotřeboval každý člen rodiny v pravidelných intervalech nový mobil a jinou životně nutnou elektroniku, a děti neměli zavalené pokojíčky plastovýma hračkama z Čainy.

      V porovnání s dneškem měli lidé mnohem méně oblečení, ale dbali na to, aby měli aspoň jedny šaty na slavnostnější události. Ono by stačilo, kdyby si někteří lidé odpustili koupi pátého páru džín a x-tého třička, a místo toho si koupili jeden sváteční oděv.

      Vymazat
    2. Asi to něčím takovým bude.
      Já si vždycky vzpomenu na svého dědu, který ač jinak byl vesnický člověk, chodil skoro pořád v gumákách a montérkách, tak jak vyrazil do světa, tak měl zásadně oblek, kravatu a kožené polobotky. Bylo úplně jedno, jestli šel do kostela, na pohřeb, do města na nákup nebo jel na burzu zvířectva do Hradiště na králíky nebo holuby:-)

      Vymazat
    3. Podle mě si spousta těch lidí prostě fakt myslí, že rifle jsou společenský oděv a že jim to sluší.

      Vymazat
  33. Píše se tady vesměs o tom,že ta chuděra matka po porodu se do ničeho nevejde a nemá peníze na oblečení o číslo větší :-) ale ženy,copak nevidíte,že na fotkách jsou matky v džínách a v keckách - evidentně to tedy je oblečení a obutí,které bylo už před těhotenstvím doma.Tím pádem je jasné,že asi nic jiného nenosily ani jako "nematky" :-).Prostě se ani nenamáhají slušně se obléknout či si vůbec něco slušného do skříně koupit.
    A to,že muži tam jsou jako vágus..........muž je vizitkou ženy a jaká žena takový její manžel.
    BLONDÝNA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S první částí příspěvku naprostý souhlas. To je furt breku, jak to po porodu nešlo, ale je zjevný, že to nešlo ani před ním (buď si ty rifle koupily po porodu, a pak nemaj co fňukat, že nemaj peníze na nový oblečení, nebo je ve skříni měly už předtím). Tyhle ženské se prostě jako buranky oblíkaly vždycky.
      Druhá část příspěvku mě trochu pobuřuje. Předpokládat, že chlap je chudáček debilní, co se neumí sám ani oblíct a ženskou musí mít za zadkem ... to už mu rovnou můžeme říkat manža. Rozšiřováním podobných názorů akorát upevňujeme v mužích představu, že móda je jen pro ženský a že se o ni správnej chlap nestará. A já fakt odmítám nést odpovědnost za to, co nosí můj přítel, protože je to prostě samostatná osobnost, která má svoje názory a svůj vkus, ne moje oblíkací panenka. Což neznamená, že mu nedávám rady, ale fakt nevím, jak bych ho přinutila, aby mě jako dospělý člověk poslouchal.

      Vymazat
    2. Souhlasím. Názor, že muž je vizitkou ženy bych navěky zakázala.Já nevidím žádný důvod se o muže v tomto směru starat. Jasně že vyperu, vyžehlím apod. ale rozhodně mu oblečení nechystám. Maximálně mu povím (málokdy)ať si vezme něco jiného. Moje tchýně mi jednou řekla " jak se mi o něj staráš, ani není oholený, musíš na něj dohlížet" Málem mě kleplo. Copak je malý? Jeho strniště miluji a nikdy nevypadá jako Hugo z hor. Je to dospělý chlap jak hora a dokáže se o sebe postarat sám.

      Vymazat
    3. Jestli to spíš nebylo myšlený tak, že někdo, kdo se slušně oblíká většinou nebude s někým, kdo chodí jak vágus...ono to oblečení dost vypovídá o určitý úrovni...(neříkám, že vždycky, ale jsou to spíš výjimky)

      Vymazat
    4. Máte pravdu, spousta mých kamarádek je schopná mi tvrdit, že muž je chodící hromada hormonů a vyžaduje permanentí péči ženy. A myslejí to vážně. Nápadně to připomíná názor mužů 19. a předchozích století, že žena není s to samostatně přemýšlet, neměla by se sama rozhodovat ani vlastnit majetek. Taky to mysleli vážně. Grrrr. Takové slepičí kecy jenom uvrzují chalpy v tom, že jsme blbky :-/

      Vymazat
  34. Ahoj, já třeba bydlím na vesnici, ale mít dítě, vůbec mě nějaké vítání občánků nezajímá. Je ale asi pravda, že aspoň trochu slušně by se tam lidi obléknout měli, když už tam jdou vystavit své mimi a předvést maximálně spokojenou rodinku, a mimi by rovněž mělo mít šatečky nebo kvádříčko.
    Chci ale reagovat hlavně na příspěvky obhajující nevábný vzhled matek. Myslím, že ani s dítětem není až tak těžké o sebe dostatečně pečovat a trochu se upravit před odchodem z domu, i když je to třeba do ordinace s dítětem v horečkách. Pokud má horečky a doteď jste s ním nejeli na pohotovost, tak těch 10-15 minutek pro vás pravděpodobně zas takový problém nebude. Jedině kdyby bylo vážně potřeba jet někam s něčím akutním, tak se dá pochopit, že rodiče chtějí být připravení během 5-ti minut, do čehož se jaksi líčení asi fakt nenarve. No, a pokud si někdo nafláká tři děcka během tří let a pak se diví, že mu jednak nezbývá čas na sebe, nezbývají mu prachy na sebe a nemůže tak zamaskovat, že už měsíce pořádně nespal, tak to asi někde udělal chybu :-D Ale co pak chcete takovým radit, leda jim zopakovat možnosti plánovaného rodičovství.
    Také nesouhlasím, že tenisky či botasky jsou jediné pohodlné boty na světě a tudíž jediné, které matky mohou nosit. Baleríny jsou stejně pohodlné, pak takové ty aktuální oxfordky, různé polobotky nebo kotníkovky, vše se dá sehnat bez podpatku a vypadá to o moc líp než tenisky. Ještě je možnost zvolit takové ty sportovně-elegantní tenisko-baleríny, jestli víte co myslím :-D Pokud teda nejsou nějak infantilně barevné. Já teda jejich fanda nejsem, ale taky to vypadá mnohem líp. Proti džínám nic nemám, možná je to uniformní, ale i džíny se dají vystylovat, aspoň teda na bežné nošení do školy, práce, do města... Samozřejmě pokud je někdo nosí denně, neuškodilo by mu podívat se po ostatních možnostech jako sukně, denní šaty, různé plátěné kalhoty... Nebo aspoň "džíny" v nějakých jiných barvách než klasická modrá, světle modrá, černá... Mně se třeba moc líbí různé hnědé odstíny nebo královsky modrá, na některých (já bych do toho asi nešla) klidně i růžové, opět pokud jsou pěkně vystylované. No a elegantní svetřík bude vždy lepší volbou než mikina, snad opět kromě sportu.
    Jo a ještě k obhajobě, že na slušné oblečení někomu nezbývá.. V životě bych neměla ani jedno dítě, kdybych věděla, že pak jemu i zbytku rodiny budu moct dopřát vyloženě jen to nejnutnější, abychom přežili, jako obydlí, jídlo (ovšem žádné drahé delikatesy!!) a oblečení ze sekáče, které budeme nosit "do mrtě" a pak ho ještě zdědí mladší :-D Podle mě jsou důležité i jiné věci- ne drahé luxusní dovolené, ale nějaké cestování určitě, pak kroužky, tábory... Pokud v těhotenství přiberu, tak si koupit aspoň jedny padnoucí šaty, i když je budu (snad :-D) potřebovat jen po následujících pár měsíců, než zase zhubnu. Žádný velký luxus, ale omezit na několik let celou rodinu (minimálně dokud nejde matka zpět do práce za aspoň trochu slušný plat) jen kvůli tomu mít dítě. Nebo rovnou několik dětí během pár let, abychom ten život pak měli ještě bídnější. Dokud na to není rodina finančně připravená, to ať raději do 40-ti šetří a pak si pořídí dítě jinou cestou. M. B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. yes, tak podla vasej teorie by dieta nemala pomaly ziadna zena...ono to dieta proste do rozpoctu polezie, a ako! pokial zena(s priatelom/manzelom, alebo nebodaj sama) nezije nadstandartne(a ze ich teda fakt nie je vela), tak pri beznom plate (2 platoch), ktore do rodiny prichadzaju si ako matka(ktorou nie som) dvakrat rozmyslim na co peniaze miniem...zijem s priatelom takze viem co zozerie podnajom(co potom hypoteka!!),bezne nakupy jedla, jizdenky, pes(a ze na psa neminiem tolko co by som za dieta) a par dalsich nevyhnutnych mesacnych poplatkov (a ze aj par korun chceme usetrit-pre pripad nudze)tak tiez par mesiacov trva nez si kupim nieco nove...

      a teraz - co musi stat vybava, postielka, kocar, oblecenie, botky, PLIENKY (drahe as hell!-vsimla som si v drogerke), nejaka ta hracka (nech sa dieta trosku aj dusevne rozvija) atd. tak kde asi mam najst peniaze na nove vecicky aby som sa mohla poukazovat hodinku dve na nejakom vitani obcanku...zmestit sa do "predtehotensky kupenej" sukne alebo slusnych kalhot sa proste s kilami navyse neda, do siat mozno, len si neviem predstavit kam asi zena strci tie prsiska, ked pred porodom mala ztazka dvojky. a dziny nechapem uz vobec ved tie su tesne akurat na nespravnom mieste, na brusku...takze ja by som nikam nesla pokial by som nevyzerala slusne a vhodne, ale ani by som neutracala byť len 200-300 korun na novu suknu ci saty, to radsej nejake volne a vzdusne kalhoty, aby sa to dalo tych par mesiacov po porode kym to "splasne" vydrzat.

      a s licenym sa do nemocnice ked ma dieta horucku(co je pri babatkach akutna zalezitost) tak to ma dostala teoria ze ved to decko to este 10-15 minut vydrzi! keby mam chore dieta tak sa onho staram a som pri nom, keby som ususdila ze je cas ist za lekarom tak ho beriem a idem a nie ze "tak fajn ideme k lekarovi, len sa este namalujem" toto ide uplne mimo mna...

      pekny den.

      Vymazat
    2. Kate: děkuju

      Vymazat
    3. Vždyť jsem psala, že pokud je stav dítěte akutní, tak to je jasný, Vy jste si zase vybrala jen, co se Vám hodilo. Pokud jdu ale s děckem jen pro kapky do nosu, tak to snad uznáte sama, že akutní není. A jinak podle mě nějaké Vítání občánků není jediná příležitost, kdy se matka, byť novopečená, ukáže mezi lidmi. Sice takové znám, ale naštěstí znám i ty normální, které si aspoň občas zajistí hlídání a jdou pařit, do kina, do divadla... A díky bohu mají tolik soudnosti, aby si nepořizovaly dítě, pokud nejsou schopné si na tyto příležitosti koupit jediné slušné šaty, byť z výprodeje za 300. Tzn. že bydlení už mají vyřešené, nebo aspoň stabilní vysoký příjem, a ty ostatní prostě ještě děti nemají a raději se snaží, aby mu pak mohly aspoň něco dát, nemyslím zbytečnosti a luxus, ale jiné věci, co jsou podle mě důležité, relativně běžné, jenže samozřejmě taky něco stojí. A jestliže si mamina nemůže koupit blbý šaty, už vidím, jak jak může třeba dítěti nadanému na tanec platit pořádnou školu, aby talent rozvíjelo. To je pak podle mě smutné. Ale ony ty matky ne, raději budu já šmudla, dítě šmudla, otec šmudla, budeme rodina šmudlů zavalená starostmi o hypotéku nebo nájem, studovat nebudeme nebo půjdeme hned po promoci na mateřskou, nedejbože, jestli manžel ztratí práci nebo přijde nějaké jiné milé překvapení, ale hlavně, že máme dítě před dovršením nějakých 28-mi let a ještě líp, když jich bude několik, aby nás šmudlů bylo víc... Ale jestli to tak chtějí, prosím... S pozdravem, M.B.

      Vymazat
    4. Jen ještě poprosím, argumenty jako "To nevadí, že jsou ty rodiny chudé, jsou šťastné, protože rodina je základ.", tak to u mě nepochodí, ale myslet si to samozřejmě může, kdo chce. Podle mě jsou spíš uštvané a frustrované, některé se z toho dokážou "vyhrabat" nebo i přes omezené možnosti dítěti poskytnout, co potřebuje, aby mu co nejvíc rozšířily obzory a zároveň ho podpořily v jeho zájmech, vzdělávání, aktivitách, ale spíš v nich vyrostou další takoví šmudlové. Stejně tak neobstojí argument, že až bude v pubertě, může si na takové věci jako vyšší studium, drahé zájmy a cestování vydělat sám/sama, protože já osobně považuji v celkovém rozvoji osobnosti za dost důležitý i ten čas předtím. A nemluvím tu o rozmazlování, mluvím tu o rozumné podpoře, a dokud mu/jí ji nejsem schopný dát a zároveň dopřát sobě blbý šaty za 300, tak ho na svět nepřivedu, ne? Ale to už jsem se asi dostala daleko od "dreskoudu" na Vítání občánků, to jen taková úvaha bokem :-D Abych zvedla šmudly ze židlí :-D

      Vymazat
    5. Že u Vás argument "nevadí, že jsou chudí, hlavně a´t jsou šťastní" nepochodí? Co má být? Každý má jiné priority. Někdo raději nemá děti, protože by jim nemohl dát standard, někdo má raději doma smečku, a rezignuje na přestavu, že bude podporovat talent jednoho malého potenciálního Baryšnikova, ale mylsím, že i takové třetí dítě , které se nenaučí lyžovat, protože na lyžařské vybavení a kurz rodiče nemají, by si raději vybralo být na světě, i když bez lyžařských zkušeností, než aby vůbec na svět nedostalo, protože by náhodou jeho rodiče neměli na lyžařský kurz. Žij a nechej žít.

      Vymazat
    6. A já s Vámi náhodou souhlasím. Nevím, ale přijde mi vážně na hlavu padlé, abych si v dnešní situaci pořizovala dítě (neřkuli dokonce dvě či více), pokud by byl pro mě v těhotenství či po porodu problém, koupit si "hloupé" šaty. Dobře, někomu stačí, že má kupu dětí, žádné peníze anebo dokonce dluhy. Fajn, v tom případě, ať je pak laskavě smířený se svou situací a neháže závistivé pohledy nebo dokonce řeči na ty rozumné, co mají např. jen jedno dítě a jsou ekonom. zabezpečeni a není tedy problém, aby maminka chodila vkusně oblečená a používala vhodnou kosmetiku (já mám např. citlivou pleť a opravdu se nehodlám v těhotenství a na mateřské vzdát své oblíbené dermo lékařské kosmetiky, abych se pak celá loupala) a natahovali pak ruce, že "jsou hrozní chudáčci".

      Vymazat
  35. Nechápu význam tohoto příspěvku..

    Ubližuje to někomu, podvádí to někoho? At si každý nosí co chce, taková Simona Krainová se například vdávala v semišových kozačkách a tunice, tak proč by lidé z menšího města nešli na vítání občánků v jeansech? Opravdu mi přijde mimo se posmívat lidem kvůli nevhodně zvolenému oblečení, ale o něčem postovat asi musíš, co..

    Sama jsem několikrát byla přítomna a vždy byli všichni ve slavnostním, tyto fotky považuji spíše za vyjímku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. cituji: Ubližuje to někomu, podvádí to někoho? Ať si každý nosí co chce. Konec citace.

      cituji: Opravdu mi přijde mimo se posmívat lidem kvůli nevhodně zvolenému oblečení. Konec citace.

      Nu, oni ti rodiče v džínách, mikinách a outdoorové obuvy "pouze" vyjadřují totální neúctu k této údálosti. Svým oblečením jasně říkají, že je jim nějáké vítání občánku u prdele.

      V řadě měst se vítání občánků odehrává v obřadní síni na radnici, nebo v jiném reprezentativním prostoru. Starosta pronese projev. Matky dostanou kytku, děti pečetní znaky města nebo něco jiného na památku. Bývá zvykem, že zapěje dětský sbor. Nakonec se všichni na památku vyfotí. Nepřipomíná vám toto slavnostní událost??

      Každý má právo myslet si o významu vítání občánků své. Maturitní ples je také slavnostní událost, ale pro maturanta povinný není, stejně tak promoce. Kdo tyto akty považuje za zbytečné, nebo je prostě líný, může zůstat doma! A to platí i pro vítání občánků!

      Rodiče v plážových šortkách, džínách, bežeckých botách a outdoorových mikinách na vítání občánků nemají co dělat!

      Vymazat
    2. A kdyby se Simonka Krainová vdávala v plné potápečský výstroji tak co? - Tak by účastníci vítání občánků nosili šnorchl a ploutve?

      Vymazat
    3. Upřímně řečeno, nechápu větu "proč by lidé z menšího města nešli na vítání občánků v jeansech?"

      Jaký je rozdíl mezi Prahou a menšími městy co se týče společenského oblečení? Možná menší výběr v obchodech, nicméně kdo chce, ten sežene. A ještě k tomu srovnání s Krainovou - ta se vdávala v Praze a ne v "menším městě".

      Jako jo, pochopím, když si u nás ve vsi nevezmou ženské na hasičský ples velkou večerní. Vzhledem k tomu, že se to koná v hospodě a většina ženských jde v kalhotech (byť třeba společenských) by to bylo nejen jako pěst na oko, ale hlavně by šaty byly na konci večera prosáklé kouřem, oválené v prachu, který se na "parketu" vyskytuje v množství větším než malém, a velmi pravděpodobně i polité pivem.

      Nicméně vítání občánků se obvykle koná v reprezentativních prostorách, starosta/starostka a tajemnice/sekretářka (prostě osoba, co to má na starosti organizačně) jsou oblečeni slavnostně a oficiálně, takže džíny jsou pro takovou příležitost opravdu krajně nevhodné v Praze i na vesnici.

      Vymazat
    4. a ještě bych k tomu dodala, že třeba v našem "menším" městě se lidé na radnici snaží, aby vítání bylo opravdu hezké - hraje tam výtečná klavíristka, je tam zpěvačka, děti recitují básničky, dostala jsem kytku a dítě nejen pamětní list, ale i 3 dětské knížky, plyšovou hračku, dětský příbor a zlatý řetízek s přívěškem

      to je pro mě další důvod se vhodně obléknout - oni to berou vážně a snaží se aby to opravdu byla společenská událost, stojí je to nemalé peníze a společenský oděv je to nejmenší, čím můžou rodiče vítaných dětí za to "poděkovat"

      Vymazat
    5. Též jsem tento článek nepochopila. Ale budiž, každý má na to právo. Na druhou stanu nic nového. Vzdychání nad tím, jak je půlka národa bez vkusu už čtu na několikátém blogu. Ikdyž je to víceméně pravda, je to tak, bylo a asi i ještě nějaký čas bude. A mě je to, ač jsem posedla módou, úplně jedno co mají spoluobčané na sobě, protože mi záleží na tom, co mám na sobě já.
      Jen se musím pousmát takovému počtu anonymů:D....Bez fotek, bez možnosti vidět jak vypadáte a jak se oblékáte vy sami:) Když si troufáte na takovou kritiku, většinou lidí, kteří nemají ani náhodou znalost posledních modních trendů a když jdou do divadla, obléknou si to nejlepší co doma mají, v jejich případě asi i džíny....M*

      Vymazat
  36. Mno, ono tzv. vítání občánků u nás stejně zavedli komunisti (co náhradu za buržoazně zpátečnické křtiny), pročež to podle mě není žádnej svátek a vůbec mi nevadí, že se dotyční vyhastroší jak do chlíva. Dobře tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni těma riflema vlastně vyjadřují svůj občanský postoj.

      Vymazat
    2. Disidenti...

      Vymazat
    3. Proto jsem na vítání občánků ani jednou nešla, nemá to pro mě význam. A nechtělo by se mi tahat někam zbytečně malé miminko, hlavně v šestinedělí, kdy i dítě i matka potřebují hlavně klid a pohodu.¨
      Ale chápu, že třeba v menším městě, kde se lidé znají, je to něco úplně jiného, než tady v Praze. Kdyby to byla akce, kde bych znala ostatní rodiče a lidi na radnici, tak bych to brala jinak. Ale když už jdu, tak jdu pěkně oblečená.

      Vymazat
    4. Oni těma riflema vlastně vyjadřují svůj občanský postoj.

      Disidenti...

      Tak takhle jsem se už dlouho nenasmála.Děkuji!!!

      Vymazat
  37. Já byla na vítání občánků ještě v šestinedělí... Měla jsem černou sukni od kostýmu a černé tričko zdobené výšivkou (mám ho na "lepší"), protože do žádné halenky jsem se při nejlepší vůli nevešla přes prsa :) a lodičky na vysokém podpatku. Dceři jsem ušila dlouhé šatičky a ze stejné látky sobě aspoň brož, abychom ladily. A můj muž měl společenské kalhoty, košili a kožené polobotky (bylo vedro, tak si sako nebral). U nás ve městě je vítání pro každé dítě zvlášť, takže oblečení jiných matek posuzovat nemůžu.

    Nicméně ta džínová móda je mor, protože na mateřských webech v diskuzích o oblečení (dětí) na vítání občánků se až moc často objevují příspěvky typu "koupila jsem prďácký džíny a k tomu tričko s límečkem/košili/růžové bodýčko". Opravdu spousta těch diskutujících bere džíny + nějaký "lepší" vršek jako vhodné oblečení dítěte na společenskou událost - vždyť jsou v tom ty děti tak roztomilé.

    Přitom je spousta možností, co dětem obléct - a když člověk nakoupí v sekáči, tak i za pár korun. Já si užívám, že můžu dceru strojit do šatů a sukní (zatím neprotestuje) a džíny jí nedávám skoro vůbec.

    Když jsem já šla na vítání svého brášky, tak mi maminka ušila krásný modrý sametový kostýmek, dodnes si ho pamatuju, zapínání bylo na zádech a vepředu byla bílá mašlička. Většina dnešních dětí už takovéhle vzpomínky mít nebude, protože všude nosí džíny a triko.

    OdpovědětVymazat
  38. Nejlepší je ten bigbítovej pí.čus s obarvenou palicí. Ty jeho fusky jsou legendární.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fajn tak on je mozno zle obleceny, napriektomu Vam to nedava ziadne pravo pouzivat taketo slova... Storkrat lepsie zle obleceny ale slusny clovek ako zena/muz vo vhodnom odeve ale s takymito poznamkami... Ake trapne.

      Vymazat
    2. Kate, moc děkuji!!! Lucie.

      Vymazat
  39. To je moje řeč, trochu úrovně by někdy lidem neškodilo. Ale jak se říká - když se chce, všechno jde, že? I se slušně obléct. Myslím, že v dnešní době to fakt není problém, ikdyž nevydělává člověk majlant.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co si budeme povídat - na slušné oblečení stačí mít v záloze slušnou černou sukni (případně černé kalhoty klasického střihu), halenku a lodičky. Nemusí mít plnou skříň reprezentativního oblečení, ale tohle by snad mohla mít ve skříni každá. A když si člověk počká na výprodeje nebo projde sekáče, tak za to ani nedá moc peněz.

      Když jsem potřebovala vypadat dobře v těhotenství, tak jsem na jedny černé kalhoty našila gumu s knoflíkovými dírkami, přes to jsem si vzala delší tuniku nebo svetr - a šlo to i bez peněz :))

      Vymazat
  40. Asi tak deset let jsem o víkendech pracovala jako recitátorka na svatbách a vítání občánků (doporučuju:-) a co si ti lidi někdy na sebe navlíkli...nejen na vítání, ale i na svatbách, to stálo za to! Vybavuje se mi jedna skotská svatba, kde měli všichni pánové kilt a já měla sukni, která vypadal skoro stejně:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já chodila recitovat na svatby asi 14 let a taky mám spoustu zajímavých vzpomínek :o)))

      a teď se mi ještě vybavila svatba sousedů - měli se brát na louce (na poslední chvíli to museli kvůli počasí změnit), byla zima a pršelo a já zoufale doma hledala, co na sebe, na šaty to nebylo, nakonec jsem to vyřešila vcelku společensky - ale spousta lidí fakt měla rejoicky a softshellku... přitom novomanželé byli jako ze škatulky - ženich v žaketu, nevěsta v krásných šatech, přijeli v kočáře - no, bylo to jak pěst na oko.

      Vymazat
  41. A nemohla bys dávat prosím i fotky "jak to má vypadat"? Pro nás z vidlákova?
    viz http://mamou-stylove.blogspot.com/2012/03/do-divadla.html
    Opravdu někdy nevím, co se hodí a co ne. Žádný učený z nebe nespadl. A když už čtu tvůj blog, tak chci číst i takové rady.

    OdpovědětVymazat
  42. já umřu. nesmrtelné džíny, botasky to jistí. Dress code, co to je? Vždyť nejdůležitější je, že se cítím svá, sebevědomá, nevadí, že jsem tlustá jako prase, ještě svou postavu podtrhnu mini sukní, navleču si pod ni legíny, aby se neřeklo. Opravdu vidláci, to bylo vyjadřeno přesně a my máme ještě jedno slůvko:burani a nebo guvňaři. A že jich tu je všude kolem. Vzpamatujte se, proboha!!! Vždyť jsme všem pro ostudu.
    Díky, Blondýno, zase článek, kde se snad pár lidí chytne za nos, nebo za špeky a umně je zakamuflážuje
    Martina

    OdpovědětVymazat
  43. Vítání občánků událost??? Kvůli těm dvaceti minutám kupovat nový šatník, na těch pár dní, než ženská spuchne po porodu??? No tak lidi, nepřehánějtě to! I botasky chápu, my byli pozváni naštěstí v létě, a vůbec si neumím představit, co bych si vzala na nohy s mými, po porodu zarostlými nehty na palcích (následovala operace)v zimě a s 25 kily nahoře. Jste praštěný s tím maloměšťáctvím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je maloměšťáctví - když chceme vidět upravený a slušně oblečený lidi, a ne zanedbaný, rozkydnutý slonice v rozšláplejch křuskách? Tak to jo, to jsem ale maloměšťák...

      Vymazat
    2. Upravená můžeš být i v džínách a to, že máš míry modelky ještě neznamená, že je na Tebe pěkný pohled. A vítání občánků bych nesrovnávala s křtinami, ani s divadlem.

      Vymazat
  44. Haha, a ty krymlpenový šaty, propocený, to musel být tedy zážitek, to máte pravdu!!! Ještě si na tu dobu pamatuji. Vlézt do autobusu, tak by se půlka z vás pozvracela. Žádné antiperspiranty, všechno na oko, ale ta hygiena!!! Zlaté čisté džíny!

    OdpovědětVymazat
  45. Já teda nevím, neholduju šatům, podpatkům, ale kecky jsem na nohou neměla už ani nepamatuju a jedno "lepší" oblečení (tzn. kalhoty, halenka, boty) ve skříni taky mám. Přesně pro podobné příležitosti. I když nechodím pravidelně na plesy, kde by byla potřeba nákladná toaleta, jsou příležitosti, kdy to džíny fakt nespraví.

    OdpovědětVymazat
  46. podle mě je to neúcta k prostředí a k lidem okolo (ať už jde o svatbu, křtiny, divadlo nebo vítání). Je mi 23, když jem byla malá tak jsme peníze opravdu neměli, na dovolené u moře jsem byla poprvé ve 13-ti letech. Ale máma byla VŽDYCKY kočka, i když vyrazila v neděli s kočárkem na procházku, nalíčená, upravená, ve starším oblečení nebo v tom ze sekáče, ale ani by ji nenapadlo jít v džínách jinam než do krámu nebo se mnou na zmrzku.
    Naprosto chápu proč se za mladýma holkama otáčí 90% chlapů vezoucích kočárek, jestli mají doma ženskou která o sebe nepečuje a omlouvá to tím, co psaly některé matky tady, rádi se podívají na někoho, kdo se aspoň učeše a nevypadá jak mastný knedlík co zrovna vylezl z postele po flámu. (Teď nemluvím o těhotenských kilech, i plnoštíhlá žena se přece může obléct přiměřeně události, v době kdy všechny nakupujeme v HMku to snad není takový problém)

    OdpovědětVymazat
  47. Mně se zase dělá špatně z pohledu na lidi narvané do rádoby společenských laciných hadrů, jenom aby udělali tzv. "dobrý dojem" a přitom udělají přesný opak. Nejsou džíny jako džíny, ale když někomu sluší (narozdíl od autorky), tak mě nepohoršují.

    OdpovědětVymazat
  48. Obávám se, že vítání občanků je socialistická náhražka křtin, čímž v dnešní době tuplem ztrácí smysl.

    OdpovědětVymazat
  49. Sorry, že tak pozdě, ale objevil jsem to až nyní:

    Náhodou jsme, s babičkou, vyštrachali fotografie z tzv. první republiky / Protektorátu Čechy a Morava. Bábi je třicátý ročník, fotografie byly cca z let 1930 - 1944.

    Těch fotek je poměrně dost; jediné, co sráží jejich hodnotu, je malinký formát, neboť jsou zhotoveny jako pohlednice, která byla, ovšem, ještě menší, než je tomu dnes.

    Jsou to fotky ze svatby (cca rok 1932-3), babiččina fotografie z poslední, osmé, třídy měšťanky atp.

    Než přejdu k meritu věci, rád bych poznamenal, že bábi pochází z dosti nuzných poměrů. Otec byl pomocný dělník, a když psal dopis domů z totálního nasazení, někdo jej za něj musel napsat. Ne, že by byl zcela negramotný, to ne, on pomalu něco přečetl, uměl se podepsat, a snad by i, nějak, ten dopis napsal, ale to už by byl konec války. Máti byla v domácnosti, jenom za Protektorátu, doma, pletla na pletacím stroji rukavice. Příjmy jejich rodiny, to jest, bábiny mámy, táty, babičky, její sestry, její babičky (matky její matky), jejího nejmladšího syna, a ještě jedné dcery (celkem sedm lidí) sestávaly z nádenické mzdy bábina otce a směšně nízkého důchodu bábiny babičky, toť vše. Bábin táta, navíc, často neměl práci vůbec (zejména z krise), a tak žili z praprababiččina důchodu + žebračenek.

    Proč se o tom tak rozepisuji? Protože na všech fotografiích, kde je můj praděda, má na sobě černý oblek s vestou, bílou košili (někdy s tuhým, připínacím, někdy s měkkým límcem) vázanku a měkký klobouk. Na nohách má pérka (kotníkové boty), i na tehdejší stav cest na vesnici (hlavní cesta se asfaltovala až v 50. - 60. letech) naleštěné. Prababička (i praprababička) mají na sobě kroj (sváteční) a moje bábi, třeba na té fotce z měšťanky, normální šaty odpovídající Protektorátu (na příděl, že, "ošacenky").

    Tedy, lidé, kteří ne, že by trpěli hladem, to ne, ale maso viděli jednou týdně (když bylo), a to kousek (na lístky a nebo na něj stejně nebylo, neboť byl krise), bydlelo jich sedm v jedné cimře a inventárium babiččiny rodiny sestávalo z jedné postele (spala bábina máti, táta a sestra v nohách, bábi spala na dřevěné lavici přikrytá kabátem), stolu, lavice a dvou židlí, kamen (a nějakého základního nádobí) a lavoru (ani kredencii neměli) a truhly na oblečení, investovali nemalé peníze na to, aby měli sváteční šaty - na neděli do kostela, na svátky a poutě a na významné příležitosti. Ty boty nebyly baťovky (v té době, kdy si praděda nechal šít boty, u nás Baťa ještě ten svůj krám neměl, až později), ten oblek šil krejčí. Takové oblečení, s kabátem, znamenalo ve své době slušné jmění, za které mohla být klidně koza a pár slepic, přes to jim nebylo líto do toho investovat.
    ...

    OdpovědětVymazat
  50. Když se podívám na ty stylaře z roku 85, tak se mi chce křičet to, co jsem křičel snad již stokrát: společenský oblek je trojdílný. Společenský oblek je klasického střihu, černý, velmi tmavě šedý, či velmi tmavě modrý. Jiný ne. Ke společenskému obleku patří košile k obleku, tedy ne košile k dojení krav, to jest, košile s dvojitými ohrnovacími manžetami, a nejlépe, s kentským límečkem, a VŽDY bílá. V žádném případě k němu nepatří pletená vesta (ta patří do práce, na hon, či golf), stejně tak, společenský oblek není z manchesterské látky. Součástí společenského obleku je klobouk, nejlépe tvrdý (ať nevypadá jako Al Capone). Rozepnutý límeček u košile je nepřípustný, stejně jako povolená vázanka, a nebo, malý uzel v žraločím límci (když už ho, anarchista, musí notně mít). Manžety mají vyčuhovat minimálně 1" ven z rukávu, nejlépe, aby byly vidět knoflíky. Je-li nošen oblek bez vesty, a je-li použita vázanka, nikoli motýlek (samozřejmě, že musí být vázací a hedvábný!), je nutné použít kravatovou sponu, která se umísťuje ve spodní třetině kravaty, aby plnila svůj účel (není jejím účelem být vidět).

    Ty fotografie dokládají celkový úpadek společnosti: nejde asi už těm lidem vysvětlit, že rifle jsou pracovní oděv, nikoli oděv sportovní, a už vůbec ne společenský (a aby to byly opravdu rifle, musejí být minimálně z 13 1/2 oz džínsoviny, jinak není na nich vidět onen "pokažený", omylem utkaný, vzor, který odlišuje jeans od jiných kalhot), že ony "tenisky", "botasky", či co to mají na nohách, se hodí jenom do popelnice, či do charity (sportovat se v nich, s ohledem na jejich "kvalitu", nedá a k ničemu jinému určeny nejsou), že kapsáče jsou pracovní taktické kalhoty, že tříčtvrťáky se hodí na pláž (ještě bílé, SIC!), a červená košile do bordelu ...

    Ale není se co divit: když jsme měli pohřeb, došel na něj borec v černých kalhotách, bílé košili a černé vázance, a přes to, prosím, černou softshell bundu s logem firmy, kde jí nafasoval. Podotýkám, že bylo zcela jasno, cca 30°C. To by samotná košile s vázankou byla snesitelnější. Ne, to už jim nikdo nevysvětlí: kde nic není, ani smrt nebere...

    OdpovědětVymazat