Super sleva nebo jen obchodní trik?

Už nějaký čas jsem nešmejdila v exkluzivních nákupních klubech, které nám údajně nabízejí tu úplně nejvíc nejlepší módu za úplně nejvíc nejnižší ceny. Dnešními smolaři jsou FashionDays a Stilago. Jejich aktuální kampaně mě doslova rozpálily do běla. 

Začnu u FashionDays. 

Jedno ze základních pravidel prodeje říká: Přesvědčte zákazníka, že vaše nabídka je výhodná. Pak koupí i to, co by si třeba ani jinak nepořídil. 

FashionDays to ví a cíleně s námi hraje tuhle hru. Je to jednoduché. Vezmeme zboží s obvyklou prodejní cenou X. Napíšeme k tomu, že původní cena je 3X. Prodáváme ho za X a zákazníci se můžou pominout, že nakupují tak strašně úžasnou a drahou věc za pouhopouhou třetinu. Podle mě je to jen  prachsprostý trik na zákazníka. 


Příklad číslo jedna: Kozačky značky Sacha London s údajnou původní cenou 3 219 korun nám ti hodní nákupčí z FashionDays sehnali s takovou slevou, že je můžou prodávat za pouhých 1 240 korun. A to se teda vyplatí! Nebo ne?



  
Jenže u těchhle bot je běžná prodejní cena v oficiálním eshopu 120 eur, tedy 2 940 korun. Ano, jsem puntíčkář, jde o rozdíl tří stovek u původní ceny, boty ve skutečnosti kupujeme opravdu se slevou. Ale já bych byla opravdu ráda, aby mi prodejce nabízel zboží, u kterého původní cenu skutečně nepřehání a nesnaží se mi tak vnutit, že nákup je výhodnější, než doopravdy je.




FashionDays ale ty původní ceny nepřestřeluje jen o pár stovek. Příklad číslo dva: Kotníčkové botky s původní cenou 4 219 korun, ve slevě za 1 519 korun.



Tyhle boty mají skutečnou původní cenu 150 eur, to je 3 600 korun, a aktuálně je výrobce prodává za 82 eur (2 000 korun). Jistě, FashionDays je levnější, ale opět nám trochu maže med kolem mozku.  



A stejný případ do třetice. Lodičky s údajnou původní cenou přes 3 700 korun. Problém je v tom, že jejich současná běžná cena je 2 000 korun. Před slevou to bylo o tisícovku víc.





A takhle by se dalo u FashionDays pokračovat donekonečna. Manipulování s původní cenou je u tohohle exkluzivního nákupního klubu běžné. Samozřejmě, že po botičkách zlevněných o tři tisíce korun sáhneme raději, než po botách se slovou pět stovek. Už jen pro ten pocit, že si podobně drahé boty díky FashionDays můžeme koupit za výrazně nižší cenu, než v oficiálních eshopech. 

Ale možná v tom je FashioDays opravdu nevinně. Třeba má jen naprosto neschopné nákupčí, kteří zboží shánějí u překupníků s obrovskými přirážkami, místo toho, aby si ho objednali přímo u výrobců, kteří jim ještě odečtou marže, strhnou něco z ceny díky množstevním slevám atakdále. 

FashionDays může argumentovat tím, že údaje o běžné ceně dostalo přímo od dodavatele, který tak trochu kecá. Ale když si skutečnou cenu dokáže ověřit obyčejná blondýna, proč to neudělá nákupní klub, který se živí nákupem a prodejem zboží? FashionDays nedělá blbce jen ze zákazníků, ale i sám ze sebe. 


Takové Stilago má ale proti FashionDays vyloženě hroší kůži. Přestřelovat běžné prodejní ceny mu jde snad ještě líp. 

Kabelka Hope, běžná cena prý 1 031 korun, Stilago cena 464 korun. Sleva 55%!!!


Jenže Hope London tuhle svou kabelku prodávalo za 19,90 eur (505 korun) a teď ji má ve slevě za 9,90 eur (251 korun). Hmmmm. Tomu říkám výhodná Stilagocena.  



Klíčenka od Hope prý běžně podle firmy Stilago stojí 644 korun, českým zákaznicím je zlevnilo na 419 korun. Prý ušetříme 35%



Jenže u výrobce stojí tahle klíčenka (na obrázku v jiné barvě) 14.90 eur, tedy 379 korun. Kde Stilago vzalo tu svou běžnou cenu?



 O outletových šatech Miss Sixty nám Stilago s klidem tvrdí, že běžná cena je víc než pět tisíc korun. A kecá. Běžná cena je totiž poloviční. (Spodní screenshot je z Polyvore, které přepočítává rovnou ceny na české koruny).



Nákupem kabelky Nannini rozhodně neušetříte 55%, jak tvrdí Stilago. Tahle kabelka se opravdu neprodává za 2 000 korun. Její běžná cena je 45 eur, tedy asi 1 100 korun.





Stejně tak obyčejné bavlněné tričko Hope nekupujete u Stilaga se slevou 40%. Běžná cena totiž není 773 korun, ale necelých 20 eur, 487 korun.



Kampaň Hope 1967 se opravdu Stilagu nepovedla. Tahle kožešinová vesta nestojí běžně 3 600 korun, po slevě pak 2 150 korun. Tahle vesta původně stála 69 eur (1 690 korun) a teď je za 49 eur (1 200 korun).  Takový prodej se rozhodně vyplatí. Ale jenom Stilagu. 






A kožešina ještě jednou. Podle Stilaga ušetříme na téhle vestě 35%, protože původně prý stála 7 700 korun, a teď je jen za 5 000 korun.



Výrobce jí ale ve svém eshopu zlevnil z 249 eur (6 125 korun) na 174 eur (4 200 korun).  Takže víc než sedm a půl tisíce fakt nikdy nestála.


A nakonec tu máme šaty od rumunské firmy Clara Rotescu. Běžně prý jsou za sedmnáct a půl tisíce, Stilago nám je ale nabízí s úžasnou padesátiprocentní slevou jenom za 8 764 korun.  




Výrobce tyhle šaty na svých oficiálních stránkách prodává za 1 200 lei. Podle aktuálního kurzovního lístku je cena 6 960 korun. Radím, tyhle šaty rozhodně ve Stilagu nakupujte ve velkém! Předpokládám, že ten, kdo vymyslel jejich cenu, dostane hodně tučnou prémii z Rumunska.  



A nakonec ještě lahůdka pro milovnice značek. Kabelky Lacoste od Stilaga. Nejdražší má původní běžnou cenu víc než deset tisíc korun. 



 A oficiální eshop Lacoste: Vůbec nejdražší kabelka z auktuální kolekce stojí 360 dolarů (6 840 korun). Kabelky, které nejsou z kůže, se obvykle prodávají od 60 do 195 dolarů (1 140 až 3 700 korun). Tady už se asi ty rádoby běžné ceny tvoří tak, že si jejich tvůrce řekne: Je to Lacoste,  tak tu cenu pořádně napálíme, ať český holky ví, že kupujou luxus.






A jako bonus jim ke každé z těch kabelek do popisu frkneme, že jsou praktické a diskrétní. No, možná to mělo být v popisu u dámských vložek a jen to tam omylem vlítlo. 





Jen mě malinko zaráží, že ani jednu z nabízených kabelek jsem nenašla na žádné oficiální fotce firmy Lacoste... A pak taky si říkám, jakže to tedy s tím internetovým prodejem výrobků Lacoste je, když oficiální zástupce říká tohle: 

http://finance.idnes.cz/padelana-tricka-lacoste-na-internetu

Ale zpátky k těm vysoko nasazeným původním cenám. Opravdu si FashionDays a Stilago myslí, že nás můžou takhle tahat za nohu? Že si nikdo nenajde nabízené zboží u výrobců a nepochopí, že celý ten jejich cirkus se super slevami  je jen šikovný tah, jak nás oblafnout? Tohle totiž asi není náhoda. 

Jasně,  když budu na Aukru prodávat krabičku lentilek za tisícovku, je to jen volba kupujícího, jestli si poklepe na hlavu anebo ji koupí. Ale když k té krabičce napíšu, že původní cena byla deset tisíc a já ji zlevnila na desetinu, pak už mi to opravdu bude zavánět klamáním zákazníka. A to moc fér není. 

30 komentářů:

  1. A tohle nedělají jen e-shopy :) ale i normální obchody

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda. Já jsem si nedávno koupila v Camaieu krásnou letní sukni. Po takové jsem dlouho toužila, navíc je z bavlny - žádná umělotina. Původní cena byla uvedená 549 Kč, nyní se slevou 399 Kč. Byla tam taková červená nálepka s nápisem SMART PRICE 399 Kč. Až doma jsem si všimla, že pod nálepkou je ještě jedna nálepka. Tu horní jsem sloupla a hádejte, co jsem uviděla? Tutéž nálepku SMART PRICE, ale tentokrát s cenou 299 Kč. Sukni bych si koupila tak jako tak, ale mrzí mě tenhle přístup prodejců :-( Lenka.

      Vymazat
    2. V tomtéž obchodě jsem si koupila kalhoty za 299 Kč (velká sleva). Za nějakou dobu jsem si všimla, že cenu při dalších slevových akcí upravili na cenu vyšší než 299 Kč (nechci uvádět špatné číslo, prostě jejich cenu o trochu zvedli). Přijde mi to trapné, ale chápu, že obchod chce co nejvíce utržit.

      Vymazat
  2. Jen k tomu ZOOT - nedávno byla na portálu vykupto! slevová akce právě s tričkami Lacoste. Přítel jedno zakoupil, kvalita se mi nezdála a hlavně absolutně neodpovídaly rozměry. Jsem teď velmi ráda, že jsme tričko vrátili a dostali jsme zpět peníze. Člověk si myslel, že tyto slevové portály padělky prodávat nebudou :( Je to hnus!

    OdpovědětVymazat
  3. Ty brďo, jen počkej blondýno, až se o článku dozví ten Mádr z FD. To tady zas budou elaboráty :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. také se na to "těším", kecy a výmluvy toho arogantního blba mi už chyběly

      Vymazat
    2. Drahý/á Andrássy. Ten arogantní blb Vás tentokrát zřejmě zklame.

      Ale pokud máte na srdci cokoliv ohledně FD zastavte se u nás, kdykoliv, stačí napsat předem. Rád se s Vámi setkám a odpovím Vaše dotazy.

      Tomáš Nádr

      Vymazat
  4. Je to sviňárna, takhle podvádět lidi. Po všech těch článcích Blondýny jsem se utvrdila v tom, že bych si dražší zboží z netu nekoupila, prostě vyrazím na prodejnu a užiju si ten nákup se vším všudy. Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak snad nejste tak debilní??!!

      Vymazat
  5. hm a najlepsie je, ze polovicu tych znaciek vobec nepoznam

    OdpovědětVymazat
  6. Když už jsi si dala tu práci a tak pěkně to sepsala, což takhle poslat odkaz na Českou obchodní inspekci? Je to asi klamání zákazníka a když za to dostanou pokutu kamenné obchody, mohly by i internetové. Dokud to budeme tolerovat, lepšího přístupu se nedočkáme.

    OdpovědětVymazat
  7. inak neviem ale ja by som 8000kc za saty od rumunskeho navrhara nedala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsou předsudky, návrhář může být odkud chce...kvůli národnosti přece nebude jeho nápad horší.
      Druhá věc je kvalita materiálu a šití, ale jestli se to prodává ve velkém po netu, tak to stejně bude šité v Číně (tam, kde šijou i ty ostatní značky).

      Vymazat
    2. Ja by som dala aj viac a ten návrhár by mohol byť kľudne trebárs aj Vietnamec. Ak by to bol jeho návrh,bolo to kvalitné nielen materiálom ale aj šitím. Podľa tvojho prístupu by si neškrtol ani český návrhár Polanka...Parížan si povie od Čecha? Za tak veľa?

      Vymazat
  8. Hele a zrovna moje oblíbené Stilago. Já jsem si tam objednala 2x a pokaždé jsem byla spokojená. Ale asi je to tím, že já nejdu po značkách, ale po pěkném zboží za cenu, kterou jsem za to ochotná dát. Takže mám cenové limity a kupuju to, co potřebuju. Koupila jsem tam oblečení, které bych v našem městě ve stejné kvalitě a za stejnou cenu prostě nekoupila. Ale to samozřejmě nevyvrací nic z toho, co Blondýna zjistila. Ale tyhle kluby jsou prostě past na lidi, co jdou po značkách.

    OdpovědětVymazat
  9. to tričko Hope mi taky příjde padělané, když jej očima porovnám s originální fotkou z e-shopu. Minimálně to není jedno a to samé triko, stačí se podívat na to velké logo...

    OdpovědětVymazat
  10. Mám malé a štíhlé nohy, velikost 34-35. V běžném obchodě tuto velikost naprosto ignorují, prostě neexistuje. Všechny boty mám z cest po světě, nebo právě z FD. A věřte, je mi úplně jedno, zda původní cena byla taková nebo maková, já dostanu boty, které mi na noze drží. Kupuji pouze boty kožené, plastové klumpy mě nezajímají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom případě doporučuju zkusit britské eshopy. Třeba petitshoes.com nebo pretty-small.shoes.com.

      Vymazat
  11. Pěkný článek a také se přimlouvám k tomu, aby se link k článku dostal i k ČOI. Já když koukám na nákupní kluby, tak rovnou i googlím standardní cenu. Nechci se zastávat FD, ale koupila jsem si tam boty a jejich původní ceny byla stejná jako třeba na heels.com. Chce si to dávat pozor.

    OdpovědětVymazat
  12. Šaty, tričko i kabelky vypadají na obrázcích jinak, nepřipadá mi, že se jedná o to stejné zboží, kam dala jindy bystrozraká blondýna oči?

    OdpovědětVymazat
  13. Ráno jsem si přečetla tenhle článek, odpoledne mě odchytila hosteska stánku s parfémy neurčité značky a už to jelo: Ve Francii za dva tisíce, v Čechách teď promo akce za půldruhého, ale já mám štěstí, já ho můžu dostat za symbolickou cenu... v té chvíli mi povolily nervy, takže nevím, kolik ta symbolická cena dělala.
    Každopádně čuju podobný systém.
    Alissa

    OdpovědětVymazat
  14. Podle me akorat trouba koupi neco jenom proto, ze je to levne...a kdyz neco chci, tak si o pet minutek dele pobrouzdam na netu a zjistim si ceny sama.

    Hana

    OdpovědětVymazat
  15. Teraz sa musim Fd zastat, kupila som si tam topanky Bronx /uz 3krat/ a vzdy bola cena vyrazne nizsia ako aktualna cena na inych e-shopoch. Ale je pravda, ze toto nie je ziadna extra znacka :)
    Jana

    OdpovědětVymazat
  16. No a protože jsi blondýno nikdy na FD nenakupovala tak jako já, tak nevíš, že jejich lhůty dodání jsou třeba měsíc až dva nebo ti zboží nepřijde vůbec. Já jsem to zkusila jednou a od té doby už tam nelezu. Boty nepřišly ani po třech měsících, potom mi naštěstí vrátili ty podvodníci peníze! Navíc je s nimi hrozná řeč a příšerné jednání. Opravdu nedoporučuji.

    OdpovědětVymazat
  17. Internetové obchody jsou vůbec zvláštní. Zvlášť ty módní. Prostě stejný marketing, jako v reálném světě, akorát si tady ty věci nemůžeš prohlédnout. Většinu těch "super módních věcí" bych si nikdy nekoupila, ale samozřejmě záleží na vkusu. Mě pořád přijde lepší vyrazit ven na nákupy, alespoň u oblečení.

    OdpovědětVymazat
  18. Dky za upozornění na Lacoste :) Nedávno tu tuším bylo podobné na LV. (prosím více takových)

    Dobré vědět, a hlavně všude rozvěsit :)

    OdpovědětVymazat
  19. včera jsem vracela Espritu šaty, vytažená nit přímo na prsou.
    Vloni mi poslali šaty s dírou ! Tak jsem jim napsala že sice nevím koho zaměstnávají, ale jakým způsobem vykonává práci je zřejmé.Cifix tak jsem se na ty šaty těšila(.

    OdpovědětVymazat
  20. Konečně to taky někdo napsal to co si já myslím již několik let. FD je drahý a hnusně vlezlý klub. Co blondýno se zaměřit na aukro ? Těch parfému co se tam prodává. Já tam koupila Lacoste tester. To jsem ještě netušila kolik padělků se prodává. Upozornila jsem na to aukro a chcete znát výsledek ? Zablokovali mi účet. Takže na aukru již dnes nic nenakupuji.

    OdpovědětVymazat
  21. Ono jde o to, co vyjadřuje ta přeškrtnutá cena. Není tam totiž napsáno o co se jedná. Může to být "běžná cena", tj. cena, za kterou se zboží v průměru prodává na daném trhu. Ale taky "původní cena", která má ale dva výklady. Buď se jedná o cenu, za kterou prodejce nabízel dané zboží před jeho zlevněním, ale zrovna tak se může jednat o "původní doporučenou maloobchodní cenu", tj. částku, za kterou výrobce doporučuje maloobchodníkům prodávat své zboží na daném trhu !v době uvedení zboží na trh!.
    Tedy, byť se mi to taky nelíbí, ČOIka nepomůže a obchodník se z toho právními kličkami vyseká...

    OdpovědětVymazat
  22. Asi zde budu bílá vrána. Objednala jsem si párkrát i přes FD a BB. Zboží bylo vždy v dobré kvalitě a levnější než v kamenném obchodě, nemusela jsem řešit žádné problémy, jen čekací doba byla delší. Zato před měsícem jsem reklamovala zboží na Slevomatu a do dnes mi nepřišly ani peníze ani žádná odezva. Takže od nich nikdy více. A na Aukro taky bacha. Jak už jsem zmínila na začátku sice mám dobrou zkušenost, ale pokud by ceny zboží byly jako všude jinde v Evropě, tyto servery bychom vůbec nepotřebovali.

    OdpovědětVymazat