Eko-bio (za každou cenu?)

Možná teď budu vypadat jako ekoteroristka, ale já vážně některé věci nechápu. Vím, že pro životní prostředí je dobré, když se třídí odpad. Nebo že se nemá zbytečně svítit. Že je lepší se osprchovat, než si napustit vanu plnou vody. Že je lepší používat textilní nákupní tašku, než si pokaždé kupovat novou igelitku. Atakdále.

Co ale opravdu nechápu, je používání textilních menstruačních vložek místo těch normálních. Prý je to děsně ekologické, bio a ještě taky cool a trendy. Mně to ale moc eko nepřipadá.

Textilní vložky vypadají takhle nějak a dají se koupit třeba na Fleru.

http://www.fler.cz/zbozi/flanelove-nepropustne-intimky-slipove-vlozky-2580183

Tyhle slipové vložky se používají stejně jako klasické slipovky. To znamená ve dnech, kdy není potřeba menstruační vložka. Jeden kus stojí 65 korun, vyrobené je to z přírodních textilií a spodní strana je z polyesteru.

http://www.fler.cz/zbozi/menstruacni-vlozka-stredni-velikost-2304594

Tohle už je vložka menstruační. Stojí 78 korun. Materiál - plyš nebo samet, bavlna a polyuretan. Co tam dělá ten plyšový pes, jsem nepochopila. Asi to je umělecká fotografie.

http://www.fler.cz/zbozi/menstruacni-denni-vlozka-2323415

Tahle vložka už stojí 106 korun, na rozdíl od těch předchozích ale není ušitá částečně z umělotin, ale je celá pouze z bavlny. A navíc, tahle prý umí ženám změnit život. Prodejkyně v popisu výrobku říká:

"Změna postoje k vlastnímu tělu a k menstruaci. Používáním ekologických vložek si ženy začínají všímat i cenit si svého měsíčního cyklu. Menstruace přestává být každoměsíční otravou. Stává se dobou setkání se sebou a vlastním tělem." 

Hmm. Obávám se, že sama bych si nošením tohohle opravdu začala víc všímat vlastního cyklu. A taky  vlastních kalhot. Obojího v permanentního strachu, že když to nemá nepropustnou vrstvu, může se kdykoliv stát pořádný malér. Ale že by se mi pravidelně měsíc co měsíc opakující se  křeče vystřelující z podbřišku až k páteři staly dobou setkání se sebou a vlastním tělem, tak to pochybuju. Naopak, v téhle době bych se nejraději vlastního těla aspoň na čas vzdala. Pro mě to prostě vždycky bude otrava. Nebo že by ty vložky uměly zázraky?


http://www.fler.cz/zbozi/nocni-menstruacni-vlozka-2448564

A stejné zázraky umí prý i tahle vložka. Používá se v noci, stojí 165 korun a pod řemínky základny (to je ta část s těmi křidýlky a patenty) se dají nacpat až tři vkládací vložky najednou. To je to hnědé, co je v tom zastrčené. V ceně je jedna základna a jedna vložka, další se dají dokoupit za 54 korun za kus.  Takže pokud je potřeba tří vkládacích vložek, vyjde jedna noc jen na pořizovacích nákladech na víc než tři stovky. To všechno dejme tomu krát pět. Kolik balení normálních vložek na noc se za to dá pořídit?

No, myslím, že pro ilustraci to stačí. A teď zpátky k tématu:

Marně přemýšlím, co je na těchhle vložkách tak strašně moc ekologického. Mně to spíš přijde jako velká móda. Dělat ze sebe ekologicky uvědomělou, to prostě frčí. Jenže spousta z těchhle eko-bio-super výrobků je vyrobená aspoň částečně z umělých materiálů, třeba z polyesteru nebo polyuretanu. Vidím tam i plastové patentky. Nejsem odborník na výrobní technologie, takže nedokážu odhadnout, o kolik je menší zátěž pro životní prostředí  vyrobit tuhle ekologickou vložku oproti té běžné. Ale řekla bych, že v tom takový rozdíl nebude.

Navíc si dovedu představit, jak by mě šíleně otravovala péče o tenhle eko-výrobek. Takhle ji popisuje přímo výrobce:


"Po odepnutí z kalhotek se namočí do menšího kyblíku nebo misky se studenou vodou. Nejdříve po dvou hodinách se velká část té krve sama odmočí a klesne ke dnu misky. Pak je potřeba vložky trochu přemáchat v čisté studené vodě a uložit do většího kyblíku se studenou vodou. V tom větším kyblíku můžete skladovat vložky klidně za tři dny menstruace. Podmínkou takového delšího skladování je, aby se nejpozději co dvanáct hodin (klidně častěji), vyměnila v kyblíku voda. Úplně posledním aktem je samotné praní v pračce na 60 stupňů. Většina vložek už v tuto chvíli bude krve zbavená. Na některých vložkách zůstanou i přes dlouhé namáčení stále skvrny od krve. Ty je vhodné přemydlit žlučovým mýdlem, hodit už do pračky, ale před zapnutím pračky počkat ještě deset minut, ať mýdlo může působit."


Představa, že doma týden z každého měsíce zakopávám o dva kýble s namočenými vložkami, to je jednoduše hnus. A pak to ještě musím vyprat v pračce. Spotřebuju spoustu vody, nějaký ten prací prášek nebo gel, nějakou energii... Docela by mě zajímalo, když se to všechno sečte, jestli nakonec není ekologičtější používat vložky z drogerie.

Mimochodem, co se s tím dělá, když je eko-žena třeba v práci? Strčí ten použitý kus do igeliťáku a namáčí ho až večer doma? Nebo má od zaměstnavatele vyčleněný kyblíček?


325 komentářů:

  1. Taková eko vložka by mi opravdu změnila život, obzvlášť díky tomu super složitému praní :D
    Těším se na eko tampóny. :))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. eko-tampony prej uz jsou, jsou to takovy lahvicky. vsunes, naplnis, vylijes. hnus.

      Vymazat
    2. Jestli myslíš menstruační kalíšky, to je naopak super vynález :)

      Vymazat
    3. Nie sú to lahvičky, ale kalíšky :) a je to niečo super, ne všetko čo je eko je fuj.... nič z toho to tu by som si v živote nekúpila..... fuj, veď to musí pretiecť a smrdieť....... kalíšky doporučujem, používam ho už 3 roky a nemenila by som :)

      Vymazat
    4. Jo, kalíšek je výborná věc. A je mnohem hygieničtější než tampon, protože se na něm nemnoží bakterie (je ze silikonu, tuším) a taky nevysušuje sliznici. Pár let na něj už nedám dopustit.

      Vymazat
    5. Souhlas, kalíšek je nejekologická věc na světě. Žádné vložky, žádné tampóny. Kdyby každá žena používala menstruační kalíšek, to by byla konečně eko - bomba. Náklady na jeden kalíšek nula celá nic a vydrží několik let. Hygienické, čisté, nemusí se měnit atd. 1 kalíšek u mne = úspora min. 20 tampónů

      Vymazat
    6. http://eko-biorodina.mimishop.cz/detail.php?zbozi=1825963

      eko - tampóny =)

      Vymazat
    7. Souhlasím, minimum žen, co kdy vyzkoušelo kalíšek, se vrací zpátky k vložkám. Používám kalíšek a pod něj jen pro jistotu látkovou slipovou vložku (blondýno - menstruační krev nezapáchá, zapáchá, když přijde do kontaktu s chemií v plastové vložce, čili v práci pro mě není problém vložku zabalit do nepropustného pytlíku, který se taky prodává), protože jsem náročná a klasická vložka v intimních partiích mi není příjemná, a neměnila bych. Kalíšek je pro mě vynález za všechny prachy.

      Vymazat
    8. Menstruační krev nezapáchá???? :D teda nechci rýpat, ale co místo ekobio kdovíco zapojit mozek a zavzpomínat na hodiny biologie? .) navíc by mě celkem zajímalo, jak je na tom menstruační kalíšek vzhledem k uvolňování buněk endometria, tipuji, že to bude na stejné úrovni jako tampony, takže nic moc

      Vymazat
    9. Kalíšek všechno prostě chytí stejně jako normální vložka, akorát o pár cm výš. Proč by měl mít kalíšek problém s buňkami endometria?

      Vymazat
  2. Nechapem prečo tie ekologie chtive nepouzivaju menstruacny kalisok. Vlozky smrdia nech su akekolvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protože menstruační kalíšek není bio!

      Vymazat
    2. Ale šetří životní prostředí. Není z něj odpad.

      Vymazat
    3. Přesně, díky jednomu silikonového kalíšku, který můžeš používat několik let, se ušetří hromada použitých vložek a tamponů, které se jen tak nerozloží.

      Vymazat
    4. Vložky msrdí pokud si je mezi nohama necháte dlouho. A čerstvá krev je cítit jako krev. Nesmrdí. Byla jste někdy na zabíjačce a čichla si k čertsvé krvi?

      Vymazat
    5. Já si k čerstvé krvi na zabíjačce čichla a málem jsem se pozvracela...

      Vymazat
    6. Menstruační krev hlavně není jen krev, je to směs krve, vejcovodové tekutiny, tkáňového moku, buněk endometria a tak dál.
      Oproti normální krvi je řidší, nesráží se a proto se dřív začně rozkládat (na jakémkoli povrchu) než by zaschla. Takže jo, smrdí jinak než normální krev a moc dobře teda ne.

      Vymazat
  3. Wow, tak to je fakt extrem! Myslim si, ze prave mnohem ekologictejsi a nakonec i levnejsi reseni je menstruacni kalisek vyrobeny ze silikonu, ktery se muze pouzivat roky a je to mnohem lepsi alternative (zadne chemikalie jako tampony, zadny zapach jako vlozky atd)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nerozumiem aká chemikália je v menštruačných tampónoch? A zápach z vložiek? Hmm... Síce som na gynekologickom odd. bola svedkom toho, že sú ženy schopné používať jednu vložku celý deň, ja ich bežne používam 5-6 (a to nemávam silnú menštruáciu)a žiadny zápach ma nesprevádza.
      Menštruačný kalíšok môže byť fajn, ale určite by som ho nenechávala celý deň nevyprázdnený a keďže pracujem na smeny 12 hodín, je pre mňa nereálne používať ho v dni, keď som v práci.

      Vymazat
    2. Anonym: potom nechápu, jak můžeš na směnách měnit pětkrát vložky, ale na kalíšek není čas :)

      Vymazat
    3. tak kalíšek musí vyndat, dojít někam vypláchnout a jít zpátky na toaletu a kalíšek zavést. Kdežto vložku vymění raz dva... tak to myslím bylo myšleno. Nebo se mýlím? :-)

      Vymazat
    4. Ano, kalíšek se musí vyplachovat a je to tím pádem složitější na záchodích, kde není uvnitř i umyvadlo, ale dá se s sebou vzít lahev s vodou a tu pak použít na vypláchnutí.

      Vymazat
    5. for Nespokojená

      To je tedy humáč. A děsně hygienický, fuj. Už se vidím, jak někde na záchodku nad mísou umývát ten kalíšek. Zlatý tampóny!

      Vymazat
    6. A co je na tom za humáč? Kalíšek vyndám, vyleji krev, opláchnu vodou z lahve nebo otřu dočista ubrouskem. Jestli se krve dotknu dvěma prsty, tak je to moc a spíše při opětovném zavádění, což se vám s tamponem stane taky, pokud nepoužíváte aplikátory.

      Vymazat
  4. bože z toho se mi vždycky zvedal žaludek, když mi o nich babička vyprávěla - jednou jsem jednu našla u ní v šuplíku a brrrrrr......zažila jsem používání obyčejné vaty a prostě tenhle návrat k opicím fakt nepochopím.Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. moje řeč! nechápu, nešla bych do toho, ani kdyby mi za to platili! :-)

      Vymazat
    2. kdysi jsem viděla film pro pamětníky, byly tam zmíněny jakési "lunapásy", tady vidíme, co je to

      Vymazat
    3. si pamatuji, že o těch pásech mi vyprávěla babička a opravdu mi to připomíná tyhle ekovložky - hurááá zpátky na stromy!!!

      Vymazat
  5. priateľ by sa tiež určite potešil keby sa váľali po dome kýble s krvavými vložkami :D
    keď už chceme byť ekologické tak potom jedine menštruačný kalíšok (ale nechcelo by sa mi s tým otravovať..)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama kalíšek používám už 2 roky a rozhodně nemůžu říct, že bych se s ním nějak otravovala. Ba právě naopak. Vložky/tampony musíš neustále měnit a kalíšek jen ráno a večer vytáhneš, vyliješ, opláchneš a hotovo. Ano, před a po menzes jej musíš 5 min. vyvařit, ale to skutečně nepovažuju za náročný proces.

      Vymazat
    2. Celý deň mať v sebe výlučky krvi, hlienu a maternice, ktoré majú fyziologicky po častiach vychádzať von? Tak toto je, vážené, boom len dovtedy, kým prvá z vás nepodľahne syndrómu toxického šoku. Čo je aj dôvod, prečo sa za menštruačný kalíšok nepostavil žiadny seriózny gynekológ, ani žiadna seriózna farmaceutická firma.

      Vymazat
    3. Tak ze se za to nepostavíla zadna farmaceuticka firma neni s podivem. Kalisek vydrzi roky, takze by z toho nemely dostatecny profit. Jinak syndrom toxickeho soku muzes mit stejne dobre i z tamponu a ty lekari v klidu propaguji. Takze to vsechno asi spis bude jinak...

      Vymazat
    4. Farmatické společnosti vydělávají na tom, že nutí lidem přes vlády očkování, různé léky, antikoncepce atd, které nenápadně ale jistě způsobují další potíže a vydělávají víc a víc. Kdežto kalíšek vydrží roky a při dodržování správne hygieny se nic nestane, i kdyby někdy v nějaké ''seriózní'' televizi tipu Nova,Prima ukazovali, že jsou kalíšky zdravotně závadné, nebudu jim věřit

      Vymazat
    5. Syndrom toxického šoku způsobují bakterie, které se množí v tampónech - buničina nasáknutá krví je pro ně totiž ideální živná půda. Naproti tomu v kalíšku se nerozkládá nic, protože je tam jenom samotná krev, navíc bez přístupu vzduchu a za podtlaku - proto se v něm bakteri nemnoží a tudíž syndrom toxického šoku nezpůsobuje. Kdo tomu nevěří, stačí jednoduchý test čichem - přičichněte si k použitému tampónu a ke krvi v kalíšku, co bude víc smrdět? :)

      A co se týče gynekologů, osobně jsem se ptala dvou. Ani jeden z nich kalíšek neznal, po vysvětlení principu ale oba prohlásili, že při dostatečném dodržování hygieny je to určitě dobrá věc :) Takže jestli ono to spíš nebude v nedostatečné propagaci :)

      Vymazat
  6. A teď si představte, jak se to hromadně suší na balkonech na sídlištích. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Tam jde spis o to, ze nezatezujes zivotni prostredi tema pouzityma vlozkama, je to podobny jako u jednorazovych plen.. ale to nemeni nic na faktu, ze je to magorina. Je magorina mit kecy o tom, ze diky kusu hadru, ktery meusim nechat pad dnu odmocit abych to mohla vubec vyprat, budu mit lepsi vztah k vlastnimu telu - pokud zenska nema dobry vztah k vlastnimu telu, Fler mu k tomu fakt nepomuze :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě to srovnání napadlo, ale látkové pleny se perou každý den. Jsou o dost větší, takže za den používání se bez problémů pračka naplní.

      Vymazat
    2. Ty látkové pleny si ještě jakž takž umím představit. Ale látkové vložky fakt ne... ani za zlaté prase :-)

      Vymazat
    3. K látkovým plenám ale žádná rozumná ekologická alternativa neexistuje, navíc ty moderní se perou fakt snadno, žádné namáčení v kýblech po několik dní. Ale proč se vracet k pracím vložkám, místo používání kalíšku, to nechápu. je to jako kdyby existovala běžně dostupná superčistá pračka na sluneční energii a někdo přesto doporučoval ruční drhnutí prádla na valše, které je úplně super... Mila

      Vymazat
  8. Pane boze, to se mi az navaluje:S

    OdpovědětVymazat
  9. Tohle je vážně divný, chovat si doma v kyblíku vložky za půlku cyklu, navíc opravdu žít v permanentní obavě o čistotu oblečení... Asi raději zůstanu nadále nebio.
    Už tam chybí jen eko-vložka s monogramem LV...

    OdpovědětVymazat
  10. o tfuj, příjde mi to jako blbá sranda.. a jestli to sranda není, tak jdu zvracet !

    OdpovědětVymazat
  11. Proboha! Chápu, že někdo nechce používat vložky nebo tampony - ať z finančních nebo ekologických důvodů, ale pak si může pořídit menstruační kalíšek, který mu poslouží několik let a pochybuju, že by byl větší zátěží pro planetu, než každoměsíční babrání vody ve velkém. Navíc když si představím to praní, ten smrad...!!! Chce se mi zvracet!

    OdpovědětVymazat
  12. No jako je fakt, že ze všech použitých vložek (a i tamponů) je strašná hromada nerozložitelného odpadu. To je nepopiratelný fakt. Ale raděj budu o to víc třídit ostatní plasty, než bych používala toto. To je totiž hnus, a to je další nepopiratelný fakt. Fuj, ani představit si to nemůžu. Alternativ je spousta (viz ten výše zmíněný kalíšek - jasně, taky nemusí vyhovovat každému, ale za zkoušku to stojí), a tohle je bez debat jedna z těch nejhorších. Fuj.
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  13. Tohle je vážně nechutný, ble! Na tyhle vložky jsem na fleru narazila před časem s kamarádkou a pořád mám dojem, že budu zvracet. Tohle je prostě hnus. A s tím praním máš úplnou pravdu, ono je nakonec vážně ekologičtější koupit si vložky v drogerii a potom ji vyhodit, než tenhle humus. Mít tohle "na sobě" asi se zblázním. Je to vážně nechutné, a dívat se na tu krev potom další tři dny? Né dík. V tomhle nejsem ekologická a proboha živýho, nikdy nebudu! :D

    OdpovědětVymazat
  14. No já tomu rozumím, mám dost citlivou kůži a v "plastových" vložkách se mi docela nepěkně zapařuje. Musím proto používat tampóny, i když v pozdější fázi cyklu to taky není nic moc příjemnýho pro sliznici... Čili si umím představit, že třeba pro mě by to bylo řešení. Ale to praní taky nedávám :( Takže ekologie nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. doer medi silk (na tampony)...

      Vymazat
    2. Ne všechny vložky mají na povrchu ten odporný plast...

      Vymazat
    3. Přesně:) pokud nemusíte machrovat s nejdražšíma Alwayskama, co jsou na dotek jak z plastu a uvnitř taky samej plast, ale stačí vám obyčejné levné vložky, není to s tou ekologií tak hrozný.
      Kdysi jsem jednu levnou vložku (takové ty Lydie a já nevím jak se všechny jmenují) ze zvědavosti rozebrala - je to jedna nepropustná vrstva a nad tím buničina. Rozhodně se většina může rozložit.
      Chápu, že nejsou parfémovaný a potištěný peříčkama a barevný a já nevím co, tak to není taková machrovina. A chápu, že pod supertěsnýma skinny jeans a legínama jsou vidět, protože jsou holt kvůli té buničině větší. Ale já nosím sukně nebo volné kalhoty, takže je mi to jedno :)

      Vymazat
  15. Jak to, že ty uvědomělé ekoložky perou v pračce??? A nežijí v jeskyni?? Hnus....

    OdpovědětVymazat
  16. no teda to je nechutné. Som ochotná nosiť si do obchodu vlastnú skladaciu tašku, triediť pet flaše a papier a možno menej svietiť v štyroch izbách, keď som sama doma :-) ale predstava dvoch kýblikov s krvavými (a určite zapáchajúcimi) vložkami je fúúúúj :-( toto teda nikdy, tie ženské nie sú normálne....

    OdpovědětVymazat
  17. prosím vás, keď čítam komentáre o "nerozložiteľnom odpade" = intim vložke z drogérie, ta mám psotník... vložka neobsahuje ani špetku plastu ani žiadneho iného "ťažko rozložitľného" materiálu, práve naopak by sa v prírode rozložili rýchlo a bez zaťažovania životného prostredia, zato taká zakopaná "eko vložka" z kadejakých umelých vláken by sa tam rozkladala setsakramentsky dlho

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nevím jak je to u intimek, ale menstruační vložky obsahují gel, stejně jako dětské pleny, který absorbuje tekutinu a ztuhne, takže neproteče. ten gel určitě přírodní není a je jen velmi těžko rozložitelný.

      Vymazat
  18. a co hadrovy toaletni papir? ten by nebyl? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha... tak jsem si říkala, jak budu originální a čtu to až teď, že už tu někdo zmínil toaleťák :-D

      Vymazat
    2. No tak, tohle je sice šílenost, ale alternativou toaletního papíru je bidet.

      Vymazat
    3. Ale kuš :) toaletní papír je z 3-4x recyklovaného papíru. Pokud používáte obyčejný nebělený, nebarvený, neparfemovaný a bez potisku tříbarevných motýlků nebo kytiček, je to jedna z nejekologičtějších věcí vůbec.

      A v odpadu / jímce se rozloží sama. Schválně si utrhněte kus toaleťáku, zmačkejte a položte ven na trávu. Párkrát zaprší a není tam nic.

      To už mi přijde neekologičtější ta spotřeba vody z bidetu.
      Jsou země, kde by si lidé ťukali na čelo, kdybychom jim řekli, že si vymýváme řitě litry pitné vody:)) Protože oni pro ni chodí 5 kilometrů ke studni, aby se aspoň napili a uvařili si...

      Vymazat
  19. na jeden cyklus 10-15 vložiek, jedna po 106,-... to sa fakt oplatí...

    OdpovědětVymazat
  20. Ten posledni obrazek mi spis pripomina vlozku do bot nez vlozku menstruacni.
    Nechapu, proc se chcou nekteri lide vracet ve vyvoji zpet.

    OdpovědětVymazat
  21. Ekologičtější to samozřejmě je, protože ty patentky a spol stačí vyrobit jednou, zatímco běžné vložky jsou skutečně na jedno použití a je to téměř neodbouratelný odpad. Pravdou ale je, že kdybych se rozhodla vstoupit do tak blízkého kontaktu s vlastním tělem, šla bych určitě raději do kalíšku.

    OdpovědětVymazat
  22. Boze... to musi bejt fakt hygienicke :X Nechutny!

    OdpovědětVymazat
  23. tak z toho je mi na blití jen o tom čtu... :/ brr

    OdpovědětVymazat
  24. no, nevím teda....noční eko vložka vypadá jako zateplená vložka do gumáků( nebo prostě do nějakých bot)

    OdpovědětVymazat
  25. Naprosto souhlasím a myslím, že se to netýká jen eko-vložek, ale i jiných, tzv. bioproduktů. Mám pocit, že ač je úmysl dobrý, naprosto se míjí účinkem. Pro mě bio znamená nejen, že je to šetrné k životnímu prostředí, ale také, že je to lokální produkt. Takže koupit si nějakou super eko vložku, na jejíž vyprání spotřebuju sto litrů vody, prací prostředky, elektřinu atd. je pro mě totéž, jako si koupit bio-jahody, které přiletěly letadlem ze Španělska. Myslím, že normální vložka se normálně v přírodě rozloží, ušetří čas a energii, které pak můžeme vynaložit třeba na zasazení bio bylinek do truhlíku. :-) A naprosto souhlasím s tím, že je to teď strašně trendy, být strašně eko...

    OdpovědětVymazat
  26. Není to náhodou na té poslední fotce vložka do boty????

    OdpovědětVymazat
  27. Tak tohle vážně, opravdu, skutečně NE, i kdyby měla naše planeta pod tíhou použitých vložek přepadnout přes okraj vesmíru. Tohle prostě ne.

    OdpovědětVymazat
  28. Představa, že v naší mini koupelničce mám dva kýble s krvavou hladinou a hromadou vložek... velebnosti, jdu blejt. A to ani nemluvím o tom, co by na něco podobného říkala drahá polovička. Jako kdybych byla chlap a zakopla v koupelně o něco takového - ještě ten den si balím kufry a stěhuju se :-D
    Teď už jen čekám, kdy nějaký eko-mozek přijde s tím, že toaletní papír je vlastně přežitek a ohromně neekologický a budeme si kupovat kousky látky a ty nechávat odmočit v kýbli vedle wc... po takové střevní chřipce to bude určitě zážitek k popukání. Zvlášť pro návštěvy, co si půjdou jen umýt ruce do koupelny :-D

    OdpovědětVymazat
  29. O co je pouzivani latkovych vlozek nechutnejsi nez pouzivani latkovych plen u ditete? :) Mne tedy prijde sympatictejsi prat zakrvacene vlozky nez pokadene plenky:) Ostatne ty se tusim namaceji nejak podobne taky. Myslim, ze kdyz se ty vlozky od krve od prebytecne krve properou a nelouhuji se v ni, nijak nechutne a zapachajici to byt nemusi - proste kus uspineneho hadru se vali v ciste vode ve kbeliku.
    K tomu kalisku - ne kazdy je ochotny si do sebe neco strkat. I takove slecny a pani znam.
    P.S. Nez se do me nekdo pusti - sama pouzivam tampony a uvazuju o kalisku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mne teda neprijde sympaticke ani jedno :D

      Vymazat
    2. Pokaděné plínky se nenamáčejí, nejdřív se osprchují a potom teprve hodí do kyblíku... Navíc miminko je přece jen miminko.

      Vymazat
    3. Jů sprchování hoven. Paráda. A miminko je miminko, takže to vlastně není eklhaft - argument hodný pekel mimibazaru.

      Vymazat
    4. to: Anonymní8. května 2012 14:19
      Asi nemáte díte, že? Nebo to vaše možná nevylučuje...ale ať už s látkovakama nebo bez nich, ty ruce si od stolice jednou potřísníte, jednou za čas se to totiž v plíně neudrží a vy to budete muset z děcka nějak dostat.
      Sprcha je skvělá nejen na látkovky, ale i na to umazané dítě. A vana nebo sprchový kout se dají umýt:)

      Vymazat
    5. Dítě nemám, tudíž jsem zjevně tupá, když máte potřebu blahosklonně mi vysvětlovat, že děti vylučují a podělaný zadek je třeba umýt.
      Moje poznámka se jaksi nevztahovala na to, že matka své pokaděné dítko musí očistit, ale na podivnou mateřskou logiku, že prát vložky je fuj, ale prát posrazné plíny je v cajku, protože cituji "miminko je přece jen miminko".

      Vymazat
    6. Výkaly kojence opravdu nesmrdí tak, jako u dospělého :) živí se jenom mlékem a to se rozkládá jinak, než třeba maso. Za prvé o dost rychleji, tudíž to tak dlouho neleží ve střevě, za druhé i chemické složení je jiné.

      Děti taky nemám (tudíž nic neobhajuju) ale tohle je prostě fakt:)

      Stejně jako to že porodem se změní složení hormonů které vylučuje váš mozek. Oxytocin (a další hormony)způsobí, že vše co se týká vašeho dítěte vám bude připadat v pohodě, budete ho bránit, pořád myslet na jeho bezpečí a tak. Je na to i přísloví - děti a prdy snese každej jenom vlastní :)))

      P.S. Osprchovat bordel ve vaně a vanu pak vypláchnout savem je jednodušší, rychlejší a míň eklhaft než každej jinej systém...

      Vymazat
  30. Fůj tajksl, to už můžeme rovnou začít používat to, co ženy ve starověku ne? (Jakási "smyčka" co se zavázala kolem těla a vždy, když ta část, co byla na patřičných místech, začala prosakovat, se o kousek pootočila...Jsem zvědavá, kdy na to holky z fleru atd. příjdou a bude další převratná eko novinka")

    OdpovědětVymazat
  31. Při třech dětech peru každý den a látková vložka stačí jen odmočit tak jako zakrvácené triko,takže odmočím a operu.Smrad je opravdu jen z klasických vložek,látkové smrdí jen jako krev.Není to špatná věc,používám a jsem spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak často vynášíte smetí, že Vám začnou obyčejné vložky v koši smrdět?

      Vymazat
    2. No já třeba smetí rozhodně nevynáším každý den a vložky začnou smrdět dost rychle. Stačí, abyste se v ní v létě při hodinové cestě z práce trochu zapařila a smrdí ještě než ji doma sundáte.

      Vymazat
  32. Jakto, že neprotečou papírové vložky? Buď v sobě mají igelit nebo gel, což je super pro citlivé partie. A pokud máte použitou vložku, to opravdu s každou chodíte hned do popelnice? Nebo jí hodíte doma do koše, kde se krev na vzduchu začne rozkládat..

    OdpovědětVymazat
  33. To je ale kravina :D No hlavně,že se šetří na energii,vodě a že to šetří čas :D.

    OdpovědětVymazat
  34. Jsou naprosto bez problému použitelné, pokud používáte látkovky pro mimino a hlavně ... nesuďte to, pokud jste neměly dlouhotrvající záněty po porodu. Mě pomohly uzdravit se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale to je trochu něco jiného než běžná menstruace. Pokud někoho vložky dráždí, nebo má dlouhodobé záněty, pochopím, že je příjemnější látková vložka. Ale pokud to není nutné, tak by se mi do toho opravdu nechtělo

      Vymazat
  35. Pro ekoložky (a nejen ty) je tady menstruační kalíšek. Látková vložka je (až na úplně výjimečné případy), krystalický (neekonomický a neekologický) hnus...
    Já to nechápu. Za komoušů jsem menstruaci ještě neměla, ale vím, jak se vložky těžko sháněly. Dnes je tolik možností a druhů vložek, tamponů,...a stejně někdo vyrobí takovouhle ptákovinu...

    OdpovědětVymazat
  36. Já jsem látkovou vložku ozkoušela a nic pro mě. S látkovkama pro dítě jsem neměla sebemenší problém, ale látkovky pro mě teda nikdy více - nesedělo mi to, klouzalo všemi směry, nebylo mi to ani příjemné ani jsem se necítila víc v kontaktu se svým tělem. Takže zůstávám věrná kalíšku.

    OdpovědětVymazat
  37. Nieee tak toto fakt nie :/ Jedine v nejakych specialnych pripadoch, uz klasicke vlozky fakt nemusim odkedy som objavila tampony a toto .. Myslim ze ekologickejsie je na tom len to ze je z toho menej odpadu ako z normalnych vloziek ale inak nevidim ziadnu vyhodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míň odpadu, to jo, jenom spotřebuješ bůhvíkolik litrů vody....

      Vymazat
  38. pro někoho, kdo má potíže nebo mu něco na "normálních" vložkách a tamponech vadí, tak ok, ale jinak...
    v tomhle prostě dávám přednost pohodlí před ekologií (jestli jsou teda ty látkové ekologičtější...)

    OdpovědětVymazat
  39. Uff, dělá se mi z toho trochu nevolno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenom trochu ? Já už jsem byla ... Ještě štěstí, že už tyhle starosti nemám, představa, že ty "krvavé poklady" ještě po sobě peru, mi obrátila žaludek, díky, nezájem.

      Vymazat
  40. První použití je zvláštní,jsou silnější než ultratenké cokoli,ale je to jen o zvyku.Za sebe-nemusím mít na sobě igelit,a nějaká nepropustná,igelitová vrstva tam je,že.Není to do práce,jak bych vyměňovala a prala v práci na záchodě nevím,ale na doma super.Takže já jsem napůl eko,doma látkovky, ven tampony.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a máš kýbl?

      Vymazat
    2. Jako jestli odmáčím tři dny?Ne,odmočím,operu v ruce,dám sušit.Věším inteligentně,stejně jako kalhotky není potřeba je vystavovat.Opravdu to není problém,ale pokud se chci zapojit do debaty,kde je to předem dané jako fůůůj,tak je zapotřebí vše nadsadit(tři dny odmáčíte i tričko od krve?Ne.Tak proč odmáčet tři dny vložky?)a najít co nejvíce chyb.Za mě je to fajn a igelitové prostě nemusím.Nad kalíškem dumám,mám ho koupený ale stále sbírám odvahu ho použít.

      Vymazat
  41. Daleko větší ekologický problém představují pleny pro dospělé - to nepíšu jako vtip. Plenkové kalhotky pro dospělé pokrývají celé inkriminované partie a mají svrchní nepropustnou vrstvu (podobně jako některé pleny dětské a ženské vložky z té lepicí strany), která se nerozloží - kdybyste viděli, kolik tun se toho navozí do spaloven... A najděte lepší (eko)řešení pro hospici a podobné ústavy. Proti tomu je 20 cm ženských vložek na 5 dní v měsíci směšné.
    Pro eko-bio dámy z Fleru doporučuji odpojit počítač od elektrické zásuvky a na stůl si položit psací stroj. Rád si s nimi zachatuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I na inkontinentní osoby šikulky z fleru myslely:

      http://www.fler.cz/zbozi/flisova-latkova-intimka-se-sirsimi-kridelky-2372869

      :-D

      Vymazat
    2. Existují na to speciální likvidovny, u nás se buduje prvních pár. V obří odstředivce se vytlačí tekutina a zlikviduje, zbytek se pálí. A vozit se tam bude odpad z léčeben a ústavů, domácí těžko. Problém z hlediska zákona je ten, že s použitou plenou se musí zacházet jako s biologickým nebezpečným odpadem - speciální zařízení a zacházení za moc peněz. Proto je těch zařízení tak málo.

      Vymazat
    3. Tak to bych chtěla vidět, jak se z gelu odstředivkou vytáhne tekutina...

      Vymazat
  42. Predstavit si to nedokazu, ale celkove nesnasim vlozky a uz vic jak deset let jsem je nepouzila. Ale do dneska si pamatuju, jak jsem z nichmela ruzna podrazdeni. Takze kdybych musela pouzivat vlzky, urcite bych zkusila ty eko. Ale ja se chystam na menstruacni kalisek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kalíšek? Tak to je další humáč...

      Vymazat
    2. Myslela jsem si to samé, trvalo mi asi 2 roky, než jsem se sžila s myšlenkou na používání kalíšku. Chce to trošku cviku a pokud možno umyvadlo v kabince, ale pocit čistoty rozhodně mám, navíc s sebou nemusím tahat balík vložek nebo krabičky tamponů.
      Mimochodem dokážu si představit používání těch látkových intimek spolu s kalíškem. Ale tam jsem ještě nedospěla:)

      Vymazat
  43. Blondýno, odpověď na Tvou poslední otázku:

    http://www.fler.cz/zbozi/kapsicka-tasticka-na-latkove-vlozky-2413049
    ...do posledních nechutných detailů:-D

    OdpovědětVymazat
  44. Látkové vložky používám 2 roky - mám dvě malé sady a jednu nočních, celkově mě stály kolem 800. Za tu dobu by mě klasické vložky, které jsem si kupovala, stály přes 2000. To je ekonomická stránka. Počítám, že ještě rok, dva bez problémů vydrží.
    Ekologická stránka - kolik bych za ty dva roky vyhodila netříditelných a v přírodě tak špatně rozložitelných vložek, se dá docela dobře spočítat taky (on to není žádný papír, vložky jsou z umělých materiálů). Nehledě na můj odpad, mnohem větší zátěž je vůbec samotná výroba takových vložek. To je otázka přesvědčení, někomu (většině) je to prostě fuk. Mají na o právo, stejně jako já mám právo snažit se chovat odpovědně (a nejen v používání látkových vložek).
    Pro mě hlavním impulsem pro používání látkovek bylo ale pohodlí při nošení. Nemám až tak citlivou kůži, přesto mi klasické umělé vložky dost vadily. Teď mám pokoj, tedy až na chvíle, kdy cestuji a spím jinde, než doma, to používám umělé. A hned to bohužel poznám. (Protože už jsem taky zmlsaná, dříve bych ten rozdíl tak nepoznala. Jo a od té doby, co používám v domácnosti eko - od prášků, což je tak dvacet let, tak nemám žádné exémy, alergie, nic. Ono se tohleto všechno pozná na zdraví a dlouhodobě).
    Na biomódě se veze spousta přehnaných módních výstřelků, ale myslet si, že používat látkové vložky má být jako děsně cool a trendy, a kdo na to skočí, tak kvůli té coolovisti, no nevím - ono je skutečně jednodušší koupit a vyhodit, stejně jako u dětských plenek. Tohle je práce a rozhodně ne příjemná navíc.
    Tampóny a menstruační kalíšek mě nikdy nevyhovovaly.

    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A počítala jste vodu, elektřinu a ekologický prací prášek - za ty dva roky?

      Vymazat
  45. Beru antikoncepci u které nemenstruuji vůbec a je to to nejlepší,co jsem mohla po této stránce udělat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud tu antikoncepci budete takto používat dlouho, zavání to problémy. Od křečových žil přes trombózu až k problémy s otěhotněním.

      Vymazat
    2. já chodím na injekce, kdy taktéž nekrvácím vůbec a jsem asi nejspokojenější, co jsem kdy byla. Těhotná nikdy být nechci, mám k tomu své důvody. A jaký je rozdíl v trombóze, zda jsem používala klasickou antikoncepci nebo tuhle? To se mi ta zbylá krev nahrne do nohou či co? :D Navíc doktorka mi řekla, že po zdravotní stránce problémy mít nebudu, že tahle je naprosto bezpečná. A je to i poměrně nezanedbatelná finanční úspora (platím asi tak 350 za 3 měsíce a navíc nemusím nakupovat vložky a tampony, což se mi odjakživa příčilo používat - po vložkách nepříjemný vlk, po tamponech vysušená bolestivá sliznice)

      Vymazat
    3. Gynekologové moc rádi říkají, jak je hormonální antikoncepce bezpečná. Jednak jsou rádi, že mají náš cyklus pod kontrolou a jednak nějaký ten bonus od farmaceutických firem také není k zahození.
      Dlouhodobé používání jakékoliv hormonální antikoncepce (5 a víc let v kuse) je podle mě hazard se zdravím, ne-li se životem.

      Vymazat
    4. to je sice možná pravda, ale když už jsem měla menstruaci, tak vždycky jsem ji měla radši pod kontrolou s menším krvácením, to období, než jsem začala zobat prášky bylo nepříjemný, bolelo mě břicho, často jsem musela 2 i více hodin prosedět ve sprchovém koutě, protože krvácení bylo tak silné, že to neudržela žádná vložka ani tampon a velmi nepravidelné, nepřišlo třeba 2 měsíce a pak to šlo 3x po 14 dnech. Takže já se radši podržím svých injekcí.

      Vymazat
    5. for Nespokojená
      Já mám HA ráda. Mám svůj menstruční cyklus pod kontrolou. Mám mestr. pravidelně, bez bolestí a slabou. Nejsem v rukou nespolehlivých mužů a tudíž nemám po každém sex.styku nervy a hrůzu z nechtěného otěhotnění. HA znamenala revoluci v samostatnosti žen. HA je na Nobelovu cenu.

      Vymazat
    6. Já nejsem naprostý odpůrce hormonální antikoncepce (pro náctileté mi to také přijde jako nejmenší zlo), ale všeho s mírou. Žen, které jí berou i 10 let v kuse je, bohužel, hodně.

      Vymazat
    7. To je teď strašně in kritizovat dlouhodobé užívání antikoncepce, ale když se podíváte na názory odborníků, tak jsou tak půl napůl. Takže není vůbec namístě tvrdit někomu, že bude mít problémy, když ani věda není zajedno.

      Vymazat
    8. Že bude mít probémy jsem nepsala, jen že to těmi problémy zavání a že to tu riziko je.
      K té kritice přispívá to, že se hormonální antikoncepce užívá mnoho let, kupříkladu kvůli početí se vysazuje mnohem později - mít dítě kolem třicítky není nic vyjímečného. A ukazuje se, že (kromě množství jiných faktorů) i hormonální antikoncepce způsobuje problémy s početím.
      Riziko trombózy je skutečně větší - stačí si přečíct příbalový leták.
      Ale netvrdím, že když budete používat homronální antikoncepci 10 let, budete mít problémy, stejně tak silný kuřák, nemusí zemřít na následky kouření, ale třeba na sešlost věkem:) Ale riziko se tím každopádně zvyšuje a gynekologové o něm zrovna nemluví.

      Vymazat
    9. Srovnávat HA a kouření je fakt mimo.

      Vymazat
  46. Hmm. Nic proti, nejsou textové příspěvky do jisté míry postradatelné? Možná bys měla si raději dobře zamrdat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé ano, třeba jako tento komentář...

      Vymazat
    2. Řešit všechny problémy dobrým zamrdáním je taky mimo :)

      Vymazat
  47. Mimochodem, výrobní cena látkových vložek je mnohem nižší než 50-100 Kč za kus a třeba ty vložky na třetím obrázku jsou ušité evidentně v ruce. Dámy, ruku na srdce, nezvládly bychom něco takového zhotovit taky?

    Navíc bych se trochu zastala žen, které argumentují citlivou pokožkou. Když je člověk alergický na kdeco a ještě si ony partie holí (třeba na přání partnera), tak mu bude bavlna asi fakt vyhovovat víc než vložky z drogerie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslíte ta bavlna, která je chemicky barvená, čištěná, máchaná, ošetřená proti škůdcům a tak? Ta bavlna, kvůli které se doporučuje každou novou věc důkladně vyprat a vyžehlit, než si ji člvěk obleče? Alergická nejsem, ale po jednom bavlněném novém svetru jsem dostala takovou alergickou reakci, že jsem skončila na pohotovosti. Verdikt? Hm, překvapivě chemicky ošetřená bavlna.

      Vymazat
    2. Můžete si pořídit vložky i z bio bavlny:)

      Vymazat
    3. Jj, i na bavlnu se patlá různý humus. Ale když si koupíte kus bavlněné látky na šití, doporučuje se ji vyprat ještě před tím, než s ní začnete jakkoliv pracovat.

      Vymazat
    4. :D ale ta se před šitím pere proto, aby se nesrážela!! :D po ušití to stejně vezmete a vyperete, protože je to od křídy a ústřižků nití :)

      Vymazat
    5. Tj, ale pak je prostě vypraná. Dvakrát, třeba:-). Když už bych si šila menstruační vložky, vyprala bych to poté minimálně kvůli tomu, že ani stroj, ani ostatní pomůcky na šití nemám sterilně čisté. A výrobek si budu strkat mezi nohy.

      Vymazat
  48. Taky si myslím, že tyhle šitý látkový vložky jsou extrém, ale nějak nechápu, proč by musely být ty použité vložky několik dní namočené v koupelně v kýblu. Kdybych je používala, tak bych je po odmočení vyprala v ruce nebo v pračce s jiným prádlem. Proč zrovna z tohohle se dělá takovej problém? Jinak bych ráda vyzkoušela ten kalíšek. Jaký s tím máte zkušenosti? A kde se dá sehnat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Menstruační kalíšek už mám dva roky. perfektní věc. nešustíte s vložkama, nemáte nic bělenýho chlorem ani mezi nohama ani na děložním čípku (tampony), žádný problémy, kdykoliv můžete sportovat, prostě paráda. Látkový vložky začínají bát populární v USA. Je to prý mnohem zdravější, ale ten proces skladování a praní....
      nevím nevím. Na kalíšek nedám dopustit :-)

      Vymazat
    2. Já kalíšek nemám, ale chystám se k jeho koupi. Už mi více známých říkalo, jak je skvělý. Jinak veškeré informace získáš tady: http://www.kalisek.cz/

      Vymazat
    3. Kalisek je skvely, pouzivam ho uz 5 rokov a nepouzila by som uz nic ine :) Je to ovela cistejsie, hygienickejsie, je s tym menej prace ako s vlozkami/tamponmi (staci menit kazdych 12hod, v pribalovom letaku k tomu mojmu dokonca bolo pisane ze umyt vodou sa musi len raz za 24 hod takze ak nie je k dispozicii kabinka s umyvadlom, nevadi) nevysusuje sliznicu... a nepreteka!! Fakt moze clovek zabudnut ze ma menstruaciu a fungovat ako inokedy. A vzhladom k tomu ze je zo silikonu, nedrazdi a nedrzia sa v nom bakterie. Jedine co treba je raz do mesiaca na 20min vyvarit. A ja ho pri pouzivani este raz za den vycistim kefkou.

      Vymazat
    4. Kalíšek - všema deseti pro. Mám ho 5 let (z toho teda už skoro 2 roky těhotná a kojící, tj. nemenstruující). Měním 2x denně ve vaně, v nouzi venku s PETkou na záchodě. Nejen já, ale i spousta jiných se díky němu zbavila pravidelných mykóz.
      Mimochodem jako pojistku nebo na poslední dny (špinění) používám látkové intimky a je to skvělá kombinace :-)

      Vymazat
    5. Musím se přidat k pochvalným hlasům - kalíšek bych už za nic nedala! Jako pojistku používám intimky, někdy se nepodaří zavéstúplně dokonale. Kažodpádně už bych mi teď nošení vložek či tampónů připadá hrozně nepohodlné a nehygienické, koneckonců, úporné kvasinkové záněty mě přestaly trápit od té doby, co kalíšek mám...

      Vymazat
    6. Taky chválím. Je nepoužívám ani žádný intimky, nehoda se mi ještě nikdy nestala, ani při sportu. Já ale raději měním kalíšek 3x za den (ráno, v poledne, večer) a dá se to i tam, kde není umyvadlo v kabince. Buď použiji lahev s vodou nebo ubrousek, horkou vodou stačí umýt ráno a večer doma.
      V porovnání s tampony má dvě obrovské výhody - nebudou vás trápit infekce a také ho necítíte. S tamponem se mi občas stalo, že se posunul a bylo to nepříjemné, to tady nehrozí.

      Vymazat
  49. Tohle je naprosto nechutná věc. Vůbec si neumím představit to praní a ani si to představovat nechci. Na to abych si užila vlastní tělo jsou úplně jiné činnosti. Tyhle ty řeči o tom jak si někdo užívá vlastní menstruaci jsem nechápala nikdy a ani je nikdy nepochopím. Ale třeba tohle praktikují bio-ženy, které jsou pořád těhotné nebo kojí velmi často a tak menstruují minimálně a proto si to užívají, že zas nejsou v tom a nebo nekojí. Jinak si to opravdu, ale opravdu neumím vysvětlit.

    OdpovědětVymazat
  50. http://www.fler.cz/zbozi/eko-pratelne-odlicovaci-kosmeticke-tampony-2346245

    Taky pratelné kosmetické tamponky.

    OdpovědětVymazat
  51. Kyblíček na vložky od zaměstnavatele ROFL ROFL ROFL Že bych svého zaměstnavatele překvapila podobným požadavkem? :D :D

    M.L.

    OdpovědětVymazat
  52. V zahraničí už to mají vymakané:
    http://www.geekologie.com/2009/09/20/wtf-wow-pokemon-is-bleeding.jpg

    http://cdn.trendhunterstatic.com/thumbs/vampire-menstrual-pad.jpeg
    ...jen marně hledám vložku s motivem Twillight:D

    OdpovědětVymazat
  53. Bioženy testují... http://www.bio-info.cz/zijte-bio/biozeny-testuji-latkove-menstruacni-vlozky
    Citáty:

    Jaké byly Vaše první pocity, když jste vložky obdržela? Překvapilo Vás něco?

    Jája: První pocit - nadšení! Líbily se mi hlavně vložky MAM s druky. Vysloveně jsem se těšila, až vložky vyzkouším.

    ***

    Pokud jste se například před kamarádkami zmínily, že používáte látkové menstruační vložky, jaké byly jejich reakce?
    /o tom se fakt baví ve společnosti? Jaké používají vložky?!/

    ***
    Proč jste o testování látkových menstruačních vložek projevila zájem?
    Jája: Protože jsem bio žena! A protože se mi příčí používání igelitových bělených gelových a kdovíjakých chemikáliemi napuštěných nezdravých a nepohodlných hygienických potřeb. Také jsem se chtěla zbavit mykóz a nepříjemných pocitů při používání igelitek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když má mykózu, tak by měla zajít na gyndu a tam by jí vysvětlili, že její sexualání partner by si měl buď pořádně umívat penis (a to i za předkožkou) anebo používat prezervativ. Také by měla přestat nosit těsné a zařezávající se kalhoty apod. A pořádně si ji umývat mýdlem s příslušným ph faktorem. Výskyt mykóz se sníží tak o 90%.

      Vymazat
    2. ne každému, mně tahle péče taky nestačila, to člověk musí taky snížit stres, přestat se pařit ve vložkách a přestat jíst cukry.

      Vymazat
  54. Co naprosto nechápu jsou hysterické komentáře v diskuzi.To už jsou ženský tak převálcovaný reklamama, že vlastní menstruace je eklhaft a na blití? Nikdy se vám nestalo, že něco někde prosáklo a bylo potřeba odmočit a vyprat prádlo, prostěradlo a pod?

    Blondýno, tentokrát jsi to nevychytala, nikdo ti přece nenutí používání látkových vložek. Je to jen varianta pro ty co je používat chtějí a z různých důvodů nemohou plastové příšernosti i když s hedvábným povrchem :)))) Nech jim prosím jejich volbu. Jo, jsi protivná, tentokrát ovšem na špatným místě. Sim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježiš to je zas hysterickej názor...televizi nemám a převálcovaná reklamama nejsem, ale menstruace prostě hnusná je. A co? To přece nemá žádnou spojitost s tím, jaké vložky upřednostňuju. Látkové vložky mi přijdou daleko méně hygienické, snadno prosáknou na kalhoty a to skladování v kýblu - na blití.
      Menstruační kalíšek je mimochodem taky risk, schválně se lidi zeptejte svého gynekologa, jak je ta věc "úžasná" a co vám vevnitř všechno může způsobit.

      Vymazat
    2. Vy se nemáte ráda.

      Vymazat
    3. Ano, stalo se mi, že mi něco prosáklo a já musela drhnout kalhotky nebo prostěradlo. A právě proto MILUJI současné vložky a tampony s těmi se mi to posledních 22 let nestalo. A ano, menstruace je eklháft, obzvláště v létě. Ano, prudí mě a obtěžuje mě. Vadí mi ty hormonální bouře, které musím snášet vždy tak 10 dní před začátkem krvácení, vadí mi nafouklá a bolavá prsa, vadí mi nafouklé břicho a min. 3 kila navíc. Ano, mestruace je hnus, hnus, hnus!

      Vymazat
    4. Anonymní8. května 2012 10:31

      Zas nějaký rádoby psycholog s trapnými kecy.

      Vymazat
    5. No to víš, anonymní bloggerka blondýna napsala na internet svůj názor na látkové vložky, takže všem ženám vzala volbu. Tragédie, to si dovolila moc!

      Vymazat
    6. Nene, anonymní Blondýna napsala článek o něčem co ani nevyzkoušela a tleskačky se můžou přetrhnout aby se zavděčily.

      Vymazat
    7. Ty chytráku, tak si projdi diskuzi, jsou tu i zkušenosti těch, co to znají. Negativní zkušenosti.

      Vymazat
  55. Proč převálcovaný reklamama? Menstruace JE eklhaft a na blití. Mě teda sere především principelně, krev jako takovou vem čert, ale na co kurva ze mě sakra musí každej měsíc něco téct? Já se o to nikde neprosila, množit se nebudu a kdyby to šlo, měním ty debilní ženský orgány třeba za chybějících dvacet cenťáků výšky, dobrej zrak a žádný alergie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak toto je pekne zaostaly nazor, menstruacia je normalna vec, ano, je neprijemna(nosenie vloziek atd), obcas obtazujuca (bolesti v podbrusku atd) ale je to uplne prirodzena vec, tak ako sa clovek poreze na prste a tecie mu krv tak proste zena menstruuje kazdy mesiac, ale co je na nej na zvracanie tomu vazne nerozumiem... a stavim sa o milion chechtakov, ze slecna/pani anonymna bude o par rokov hovorit inak co sa tyka potomstva! :)

      pekny den.

      Vymazat
    2. No, jak to tady čtu, možná bude lepší když se množit nebude, nechá si vyoperovat dělohu a vaječníky a bude mít klid. Nic ji nebude obtěžovat, žádná krev, žádný děti, žádná bolest, takovej príma život.

      Vymazat
    3. Plný souhlas :-) Mít to každý měsíc, když s enehodlám množit je opravdu vopruz.

      Vymazat
    4. A proč zaostalý názor? Proboha přece když tvrdí, že je to eklhaft, neznamená, že tvrdí, že je to nenormální. Mně přijde menstruace taky odporná, beru ji jako nutné zlo a přitom ji nepovažuju za něco nenormálního. Fakt nesnáším omezence, kteří slyší jednu věc a automaticky si z toho vyvodí ještě něco jiného, co s tím vůbec nesouvisí.

      Vymazat
    5. Umřít je taky přirozené a já to stejně považuju za pěknou prudu.

      Vymazat
    6. Mno, už jsem slyšela i názor lékaře, že menstruace je v podstatě nepřirozená záležitost - matička příroda to prý zařídila tak,že by žena měla být imrvére těhotná nebo kojit, pak přece nemestruuje. A ta ženská, která tvrdí, jak je to fajn a přirozené, té bych opravdu přála moje problémy ....

      Vymazat
    7. Anonymní 8. května 2012 15:31 - je to tak, dříve ženy menstruaci nemívaly.

      Vymazat
  56. Trošku návrat do středověku, ne? Ale ať si každý tam dole nosí co se mu zlíbí, když se mu s tím chce prát atd. Každý má ve svém životě jiné priority, já radši místo praní textilních vložek se budu věnovat své dceři, někdo bude raději zarytě obhajovat bio přístup a mydlit si své vložky :-)

    http://mamou-stylove.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  57. www.fler.cz/zbozi/vajecnikovnik-foto-meho-v-akci-v-den-m-1265223 :-D Pas muze byt dobrej o tom zadna ale proc jsou tam nasity ty vajecniky? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Menstruační křečci?????

      Vymazat
    2. předpokládám křečky - zdrobnělina od křeče... :D

      Vymazat
  58. Neviem no, nikomu jeho eko neberiem, ale napriklad nasa mamina nam o takom niecom rozpravala, ze kedysi zeny pouzivali handricky a podobne, ktore sa potom prali a ze ako je nam teraz vlastne dobre. Ja si to myslim tiez - jednorazovka, diskretna, spolahliva, dostupna, nejake pretekanie fakt minimalne. Pocas m, kde mi byva fakt zle a mojim jedinym cielom je prezit tie krce, si naozaj neviem predstavit, ze by som musela este stresovat z toho, co kde presiakne, kde to operiem a ze sedim v niecom mokrom. Je mi luto, ale tohto pohodlia sa nemienim vzdat. A tie vsemozne alergie a ekzemy, co sa tu spominaju takmer pri kazdom clanku, ci ide o spev nadejnych hviezd alebo niekoho tablo... baby, uz to trochu neprehanate? Myslite, ze nejaky kus handricky vas z nich dostane? A co myslite, ako bol asi vyrobeny ekoprasok? Vysypany z kvietkov ekopraskovnika na poli? Ach jaj.
    lucindaSK

    OdpovědětVymazat
  59. Je fakt, že moje první reakce byla "fůůůůj", po pročtení reakcí jsem si vzpomněla, jak moc mi vadily ty igelitové povrchy, parfémované vložky, neprodyšné balíky mezi nohama. Zatím používám tampony, protože krvácím velice slabě, kdyby to bylo více, tak asi budu používat kalíšek, který ale každá nesnese, takže látkové vložky mohou být pro ženu řešením.

    OdpovědětVymazat
  60. To mi připomíná doby před rokem 89, kdy byli k dostání buď šíleně dlouhé, tlusté a tvrdé buničinové vložky s igelitem, aby neprotékaly anebo jednoduché vatové v síťce, které byly sice krátké a realtivně tenké, ale bez igelitu, takže protékaly. Takže se v době menstruace nosily pro jistotu jen sukně, aby ta vložka nebyla vidět a člověk se co 5 minut kontroloval jestli nemá někde krvavou skvrnu. Zašpiněné kalhotky se praly docela komplikovaně. Ano, nejdříve odmočit krev ve studené vodě (ideální bylo vychytat ještě čertstvý flek, čím zaschlejší tím hůř to šlo pryč), pak namydlit mýdlem s jelenem a pak do pračky (někdy). Takže po takové zkušenosti již po tomto souznění s vlastním tělem opravdu netoužím.
    Za současné vložky děkuji a nehodlám je měnít. A úplně nejúžasnější vynález jsou tampóny Tampax, skvěle se zavádí, takže jsou přesně tam,kde mají být a nikde netlačí. To zaváděcí umělohmotné udělátko je pro zavádí perfektně hygienické. Nedám na ně dopustit.

    Ano, o stav životního prostředí se zajímám a v mezím mých možností třídím odpad, šetřím vodu, přemýšlím při používání elektrospotřebičů atd. Ale tak militantní, abych se vrátila někdy do doby před 1.světovou válkou, resp. do 2.svět.války, to tedy opravdu ne. Výroba textilních vložek zatíží životní prostředí stejně jako cokoliv jiného.
    Je to stejné jako s plenami pro děti, jednorázové nebo textilní?

    OdpovědětVymazat
  61. Lenka R.8. května 2012 8:02

    Pokaděné plínky se nenamáčejí, nejdřív se osprchují a potom teprve hodí do kyblíku... Navíc miminko je přece jen miminko.


    Milá Lenko R., hovno je pořád hovno. Smrdí to, je to hnusný a chce se z toho blít.

    OdpovědětVymazat
  62. K mestr. kalíškům
    http://www.kalisek.cz/

    To mě přesvědčilo - zůstávám u tampónů.

    OdpovědětVymazat
  63. No to tady protivná blondýno chybělo!! :D Nepoužívám je, ale ani je neodsuzuji. Ať si každý menstruuje do čeho chce :) N.

    OdpovědětVymazat
  64. S látkovými vložkami mám zkušenosti a proto mohu s čistým svědomím říct, že je to hnus. Je to odporné, nehygienické (většina žen, co tyhle vložky používají, jich vlastní opravdu jen pár a nosí třeba i jen jednu celý den - mrkněte na diskuze k těmhle vložkám na dámě, mimibazaru atd.) a jejich používání pochopím u jedné jediné skupiny žen - u těch, které mají extrémně citlivou kůži a všemožné alergie a běžné vložky a tampóny nesnesou.
    Kdo si myslí, že látkovými vložkami šetří životní prostředí, je pokrytec. Když už je nosíte, argumentujte něčím méně trapným, např. tím, že je vám to pohodlnější nebo že běžné vložky nesnesete, ne ochranou životního prostředí. Lidem, kteří o tom něco vědí a nebo třeba pracují v oboru, jste pak akorát pro smích. Látkové vložky nejsou ekologičtější!
    Takže - vyzkoušela jsem a díky, nechci. Jsem ráda za dnešní dobu a vymoženosti jakými jsou běžné vložky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A k tomu smradu - mám zrovna kolegyni, velkou fanynku látkových vložek a vždy je cítit na sto honů a je to fakt hnusné. Pokud by totiž látkové vložky neměly být cítit, musely by se v době silné menzes měnit asi tak jednou za hodinu. Pokud uživatelky látkových vložek tvrdí, že jsou méně cítit, je to opravdu jen jejich pocit (něco jako když kuřák smrad ze sebe cítí méně než jeho okolí), dámy, fakt je to cítit. Moderní vložky bývají aspoň parfémované, ale látková vložka nošená třeba 5 hodin..blee...

      Vymazat
  65. ,,mozna ted budu vypadat jako ekoteroristka.." tak si zjisti co to znamena...

    OdpovědětVymazat
  66. No, ještě by to chtělo nějakej hate proti těm zmíněným kalíškům, pak proti přirozeným porodům (vždyť je tak super šlehnout si při těch bolestech něco do žíly!), látkovým plenkám pro děti... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už se v porodnici něco "šlehá" do žíly, tak je to fýzák, Ringer nebo třeba G5. Bezva roztoky proti bolesti, že? Nebo jste měl na mysli epidurál? To se ale dává do epidurálního prostoru v páteřním kanálu, ne do žíly :-P .

      Vymazat
    2. Do žíly se toho šlehá v porodnicích hodně, třeba oxytocin a mraky léků proti bolesti, neexistuje jen epidurál;)

      Vymazat
    3. Oxytocin je proti bolesti??????????????????

      Vymazat
  67. Menstruace podle mě není něco hnusného, ale je to přirozená součást ženství. Sama jsem se s ní srovnala docela brzo (14-15). Ale i když beru ant.,těším se, až prášky kvůli miminku vysadím a užiju si zase té pravé ( i když při ní zvracím, omdlívám a trpím).
    K lásce k ms a přirozenosti by se to zase nemělo přehánět. Nedovedu si představit, jak látková za pár hodin musí být vhlká (to intimním partiím nemůže dělat dobře) a jak to musí smrdět :-/ A ta ekologie...to je pokrytectví.
    Co se týče pohodlnosti, nemusím normální vložky, ale sensitivky jsou výborné a nedám na ně dopustit.

    OdpovědětVymazat
  68. Myslím, že látkové vložky jsou fajn. Nevím, proč blondýna teda vytahuje ty z Fleru a ne "normální". Kdo si přečte složení na vložkách a tampónech (to bude koukat, co obsahují) a má trochu rozum, tak dá přednost látkovým vložkám. Třeba taky ne vždy, ale často. Akorát ne fakt pseudovložkám z Fleru.

    OdpovědětVymazat
  69. Ach jo, blondýno. Za prachy/výhody všechno, co? To si člověk říká, konečně někdo, kdo nechce, aby byli lidi okradený a šuuup přijde nabídka od Zoot, ty se jí propůjčíš (ušetříš, TY ano, ostatní Tě už nezajímaj, co) a stačí se tam náhodně ;) mrknout a např. (a to je opravdu náhodný výběr, do detailů nepůjdu, chce se mi z Tebe zvracet) taková fb razítka - ve výprodeji! jsou o 100! dražší než jinde. Takže co? Takže jsi jen kráva, která chce vydělat. O ničem jiným to není. Přestávám si číst Tvůj blog. Pic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mi, proč tolik hysterie a vulgarity? Blondýna má úspěšnej blog, věnuje čas, tak proč by tady nemohla mít reklamu? Koneckonců reklama byla donedávna i na Módním pekle a podobných blozích.

      Co tě tak rozčiluje? Že si blondýna možná vydělá desetník za 50 shlídnutí reklamy? Myslíš, že dělat takovejhle blog je jen tak? A ještě k tomu komunikuje s čtenářkama. Já jí jednou poslala odkaz na kabelku, co jsem chtěla koupit a ona mi vážně dobře poradila.

      J tý reklamě tady - víc by mi osobně vadila taková ta blbá kontextová reklama nebo píárový články, co se tvářej jako že nejsou píár, než tutěch pár obrázků v postranní liště, který mi nepřekáží ani nevadí.

      Vymazat
    2. Tady zjevně někdo něco nepochopil, že ...

      Vymazat
    3. Jako kdo co nepochopil? To sem nepochopila :-)

      Vymazat
    4. Domnívám se, že reklamy Google, které se zobrazují v pravé liště, nemůže blogger ovlivnit.
      Bylo by tedy vhodné, milý(á) Mi, omluvit se!
      Vzhledem k ukřičenosti a vulgárnosti se určitě vrátíš na tuto stránku pokochat se, jak si to Blondýně natřel(a).

      Vymazat
    5. To anonym ze 14:17 - myslela jsem v podstatě totéž, co pisatel(ka) ze 14:19 - většinou bloger opravdu nemůže ovlivnit reklamní lišty.

      Vymazat
    6. Bloger může tak akorát pár reklam vyřadit, ale v zásadě reklamy Google ovlivnit nemůže. Psychopat "Mi" by se měl/a omluvit.

      Vymazat
    7. Pravda je, že mít reklamu na předraženej eshop, ale jako prase, na blogu, kterej proti tomu bojuje je takové ehm kontraproduktivní, ale třeba to fakt neovlní.

      Vymazat
    8. Ne třeba to neovlivní, to prostě neovlivní. Stačí si přečíst podmínky Google AdSense.

      Vymazat
  70. Představa, že jedu ráno narvaným autobusem do práce, mám zrovna své dny a jistím se látkovou vložkou, není příliš lákavá. Stejně tak cestování v parných letních dnech nebo dlouhé sezení, např. za kasou v hypermarketu, kde si člověk nemůže odskočit, když zrovna potřebuje ...
    Ludmila

    OdpovědětVymazat
  71. Mně teda látkové vložky přijdou úplně stejně nechutné jako ty klasické. Obojí začne po čase smrdět, v létě dost rychle a já nemám náladu měnit vložku každou hodinu nebo se stresovat, zda nejsem cítit. Jedny musíte prát, druhý vám smrdí v koši, jedny prosakujou, ve druhých se díky igelitu zapaříte a ještě si užijete trochu té chemie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tomuto anonymu bych ještě dodala - a co když vám přítel řekne, že s tamponem vypadáte jako granát, jen odjistit zatažením za šňůrku :-))
      El

      Vymazat
    2. Já používám kalíšek. Nicméně v době, kdy jsem ještě používala tampony, tak jsem se se šňůrkou před přítelem nepředváděla (možná jsem prudérní) a předpokládám, že by beztak takové rádoby vtipné poznámky neměl, poněvadž není kretén.
      Nicméně když už jsme v těch metaforách...raději budu mít v rozkroku šňůrku od granátu, než něco, co vypadá, jako kdyby ten granát už vybuchl.

      Vymazat
  72. Používám látkové vložky už přes rok. Ty na menstruaci jsem si nechala šít a mají PUL zátěr, vrch je aksamit a vnitřek český bambus. Jako u moderních látkových dětských plenek. peru každý den, takže vložku prostě bez žádných dalších přídavných předpíracích akcí hodím do pračky, když neperu, tak nechávám zaschnout. Dnešní prášky si s krví umí báječně poradit. No a jinak rozdíl v látkových oproti umělým vložkám u mě spočívá v tom, že mě nepálí spodek, je to měkké a nemám odřený zadek. Také taková dobře ušitá vložka pojme mnohem víc krve a mnohem méně zapáchá, než umělá vložka, která nedýchá a rychleji se tvoří teplo a tím i rozklad krve. Slimky jsem si ušila z bavlny a starých froté ručníků sama za pár korun, zapínám na knoflíček. Ty kupované jsem si mohla udat jakou chci velikost, jaké barvy a po roce používání sajou stále skvěle, nikde se nic netrhá, nepáře a při nákupu 10ti kusů za cenu 180,- /1 ks mě takové množství bohatě stačí, průběžně stačí uschnout.
    Takže za mě, moderní látkovky doporučuji, použití je skutečně výrazně příjemnější a těch "průtoků" je naprosté minimum oproti dříve používaným vložkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, předpokládám, že dotný(á) šije i látkové plenky, mohla bys mi na mail: vecne.nespokojena@gmail.com poslat kontakt. Díky moc.

      Vymazat
  73. Některý komentáře tady jsou fakt moc! :D Blondýno, nechceš napsat o čurokapu? To je taky zajímavá věcička. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale to už tady jednou bylo :)

      Vymazat
  74. Spomenula som si na jeden film o Božene Němcovej. Tam jej bytná ponúkla, že jej nájde ženu na "vyprání plátýnek". Možno vznikne nová prefesia - práčka vložiek.

    OdpovědětVymazat