BigBrands (už zase!) kecá zákazníkům

Přiznávám bez mučení, že mám pifku na exkluzivní nákupní kluby, které tvrdí, že prodávají zboží s neskutečnou slevou, a přitom ho mají daleko dražší, než běžné eshopy. Expert na podobné praktiky je u nás bezesporu klub Bigbrands. A tentokrát nám notně zdražil kosmetiku.

Neuvěřitelně přestřelené byly třeba ceny kosmetiky u kampaně Dior.

Kdybych krémy nebo řasenky Dior občas nepoužívala, asi by mě ty ceny ani nijak moc nezarazily. Kouknu, vidím nápis Dior, řeknu si "No to bude děsná palba" a cena kolem tisícovky za krém mi až tak vysoká nepřijde. Jenže tyhle krémy a jiné serepetičky se opravdu dají koupit naprosto běžně a významně levněji.

Tak třeba takový Dior Skinflash, rozjasňovač a korektor v tužce.




BigBrands ho prodává za 849 korun a tvrdí, že původní cena je 1 150 korun. Ne, to opravdu není. Běžně se prodává za daleko míň. 

Na Heuréce jsem nejlevnější našla za 574 korun, nejdražší pak za devět stovek. Za víc než tisícovku ho nenabízí na českém trhu podle Heuréky vůbec nikdo. 



Kompletní přehled cen je tady:




v e-shopech
od
(Zdroj: Heureka.cz)











Podobné je to i u očního krému z řady Capture Totale. BigBrands uvádí jako původní cenu dva a půl tisíce korun, po slevě ho nabízí za pouhopouhých čtrnáct set pade. No nekupte to!



Obvyklá cena je ale samozřejmě někde úplně jinde. Nejdražší eshop ho prodává za 1 820 korun. A ten nejlevnější ho má bez slevy za míň než BigBrands se slevou. 



A tady je zase přehled všech cen z Heuréky:












No, třeba se úplně všichni prodejci domluvili a rozhodli se, že tenhle krém najednou náhodou úplně všude drasticky zlevní. Samá voda. Průměrná cena se nikdy nepřehoupla přes šestnáct stovek.




Rozhodně bych si v BigBrands nekoupila ani zlevněnou řasenku DiorShow, i kdyby mi tam stokrát tvrdili, že ji z původní tisícovky zlevnili na necelých sedm stovek.


Když ji budu nutně potřebovat, koupím si ji jinde za pětistovku a nebudu se muset omezovat jen na nejméně žádaný odstín Azur. 





v e-shopech
od
(Zdroj: Heureka.cz)











Kampaň Dior právě skončila, ale docela dost věcí z ní bylo vyprodaných. A všechny, které jsem viděla, měly značně přestřelené "původní" ceny.

Vlčí mlhu při uvádění původních cen mívají lidé z BigBrands často. A u kosmetiky se jim to stává snad nejvíc. V jiné kampani je ke koupi třeba makeup od Sisley. Tenhle:



Původní cena 2 310 korun? Nesmysl. Běžně se prodává za míň, než kolik chce BigBrands po slevě.



Na uváděný odstín nekoukejte, hned v nejlevnějším eshopu mají samozřejmě  na výběr z několika barev včetně té jediné, kterou prodává BigBrands. 













A poslední příklad. Kondicionér Tigi opravdu za báječnou cenu



Trochu zvláštní je, že na obrázku vidím výrobek o obsahu 750 ml. V popisu výrobku se ale několikrát píše, že jde o kondicionér o objemu 200 ml. A ten se dá koupit za mnohem, mnohem nižší cenu. Třeba tady:




Překvapuje mě, že se ještě pořád najde spousta lidí, kteří jsou ochotni koupit cokoliv označené jako zlevněné, aniž by předem hledali, kolik to stojí jinde...

A nepřestane mě překvapovat, že firma, která si hraje na exkluzivní nákupní klub, s klidem takhle tahá zákazníky za nohu, přestože je velmi jednoduché ověřit si, že prachsprostě kecá.

Jak ji mám pak věřit, že by mohla být seriózní?

_____________________________________________________

Screenshoty: bigbrands.cz a heureka.cz

36 komentářů:

  1. Právě jsem si vzpomněla, jak jsem jednou v Albertu viděla zlevněné brambůrky Lays (menší balení). Na ceduli bylo velkým -20%, nová cena 19,90 a nad ní malinkým písmem původní, přeškrtnutá cena 19,90. Není sleva jako sleva :-D
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla jednou, ještě za studentských let, na brigádě v Tescu a pamatuju si, že jsem musela dát novou velkou modrou cenovku s nápisem sleva ke zboží, který bylo původně levnější to "údajně" zlevněné. A když jsem se zeptala manažera, jestli to není náhodou chyba, tak odpověděl, že samozřejmě není a že nad tím vůbec nemám přemýšlet. Od té doby si dávám fakt pozo0r. Jak říkáš, není sleva jako sleva.

      Vymazat
    2. ta cena 19.90 nemusela být původní ale opravdu až po slevě.

      Vymazat
  2. Užitečné jako vždy :)

    OdpovědětVymazat
  3. Od počátečního údivu nad tím, že obchodník neumí počítat,nebo je naivní jsem přešla k totálnímu naštvání, že obchodník předpokládá, že jsem nevzdělaný idiot. Už mi to začíná opravdu vadit. Vracím zboží na pokladně v supermarketu, googluji nabídky, abych se nenechala napálit - ale co, alespoň se trh postupně vrací k tomu krásnému starému modelu, že nakupujete tam, kde Vás neokrádají a nemyslí si už předem, že máte dvě třídy zvláštní školy. Už jsem přestala přes net kupovat oblečení, všechno co jsem zakoupila za poslední rok u "solidních prodejců" stálo na dvě věci, zase se naučím chodit do butiku. Ale je to otrava, to co mělo být usnadněním nakupování se stává opačnou věcí - místo pohodlného a rychlého nákupu na netu musíte pátrat v džungli podvraťáku, kteří umí jen okrádat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzpomínám si, že kdysi bývaly na obalech výrobků vytisknuty automaticky dvě ceny: maloobchodní a velkoobchodní (nebo-li za co koupil a za co prodává). Za socíku to sice k ničemu nebylo, byl to zřejmě pozůstatek z lepších časů, ale v oněch časech to bývalo určitě velmi užitečné opatření, aby zákazník mohl uvážit, jaká obchodníkova marže mu připadá ještě únosná, a co už je zlodějna. Myslím, že by nebylo od věci požadovat znovuzavedení této povinnosti uvádět při prodeji výrobků obě ceny.

      Vymazat
    2. Mohl bych vědět k čemu je zákazníkovi dobré vědět jaká byla nákupní cena? Jak by se do VOC měly zahrnout bonusy za splněný kvartální/roční obrat, platební morálku a další věci?
      Opravdu, bylo by dobré požadovat, nařizovat a hlavně, hlavně všechny okolo buzerovat...

      Vymazat
    3. Bylo by VELMI dobré požadovat, aby se obchodník nesnažil zákazníka za každou cenu natáhnout, bylo by žádoucí nařizovat, aby se držel uvedené ceny (v regále, například), a bylo by velice přínosné buzerovat, aby veškerý aušus zůstal ve výprodeji a nikoli v "luxusní" nabídce.
      Dodrží-li to a utopie se tak stane skutečností, může si řečený obchodník svoje bonusy i platební morálku srolovat a zasunout. Do té doby ovšem, musí-li zákazník všude fungovat jako policajt (aby nebyl alespoň viditelně okrádán), může se zajímat o co chce.

      Vymazat
    4. A víte co by bylo úplně nejlepší než něco požadovat? Nenakupovat tam, kde se tohle děje - ale to je zjevně nad možnosti chápání zdejších diskutujících...Do té doby budou stále brečet na blogískách, jak je zle, špatně a někdo, někdo jiný, nějak by měl zařídit aby... jo, to už tu bylo :). Zdravím místní buňku KSČM.

      Vymazat
    5. Aneb oblíkejte se do stromový kůry a žerte vlastnoručně vykopaný kořínky.
      Tedy vy, kteří nemáte možnost nakupovat MIMO Čechy, neboť v naší krásné střediskové domovině je jeden každý "obchodník" podvodník a zloděj.
      Já už jsem tady například oblečení - žádné! - nekoupila minimálně dva roky... ale jíst se bohužel musí též, a obden za hranice nejezdím, pročež mám bohatou zkušenost... že je úplně jedno, do kterýho obchodu/řetězce/sámošky vlezu, páč se mě budou snažit natáhnout úplně všude. Není podstatný, jestli se nechám (a nenechám :-)) - důležitý je, že to musíme vůbec řešit.
      Čest.

      Vymazat
    6. K čemu by bylo dobré zákazníkovi vědět, jak je obchodník šikovný+slušný? Jestli to nevíte, tak to je mi Vás fakt líto. Obchodu zdar. :-)

      Vymazat
    7. Kiwi, to fest přeháníš a urážíš ty slušné. Prostě použij mozek a všímej si, vracej se tam, kde bylo vše ok, nevracej kde nebylo...
      Kdo říká, že se u nás nedá koupit kvalitní zboží u slušného obchodníká, ten prostě kecá.
      A navíc obchodníci nejsou jiní lidé... míra hajzlíků je stejná mezi nimi i mezi "obyčejnými lidmi".

      Vymazat
    8. Rada nakupovat jinde než tam, kde mě jednou ošulili, je rada tzv. hraběcí. Zvlášť když má člověk do nejbližšího obchodu dva kilometry pěšky (jídlo) nebo dvacet kilometrů autobusem (hadry), případně nestíhá nakupovat jinak než u zastávky MHD po cestě z práce. Je to rada stejné kategorie jako nechodit po ulici po šesté večer, aby vás někdo nepřepadl, a když jdete a někdo vás přepadne, můžete si za to sami.

      Vymazat
    9. Jak často oblečení kupujete? Nemáte auto? Nemáte kamaráda, přítele, přítelkyni, který ho vlastní? Myslím, že doba, kdy rodinný výlet Škodou 110 do Prahy na nákup byla událostí roku je pryč. Ale jinak zdravím lišky co u Vás dávají dobrou noc.

      Vymazat
    10. Není moc velký rozdíl mezi nutností jezdit pro oblečení do Vídně a půdenní frontou na rifle před Tuzexem. Jenom příčiny jsou rozdílné. Obešla jsem se bez riflí, obejdu se i bez hader z Vídně. O tom, kde bydlím a jestli mám auto a čas na blbosti, to není.

      Vymazat
    11. Tak abychom si to shrnuli - napřed padl návrh o povinném uvádění nákupní ceny, coby zaručeného receptu na nepoctivé obchodníky (bohužel jak to bude fungovat již autor neuvedl). Pak to pokročilo k dodržování cen v regálech( to se snad neděje? )a okrádání zákazníků všude - což je jaksi nemožné, následně pokračovalo nutností vše si dělat nejlépe sám aby to skončilo zoufalým hýkáním, že jediná správná móda se dá koupit patrně ve Vídni (i když předtím uváděla pisatelka vzdálenost obchodu 20km, což mi z ČR trochu neštymuje), což ovšem pisatelka nepotřebuje.
      Očekávám další podnětné návrhy typu zřídit v každém obchodě služebnu policie, eventuelně i soudní dvůr aby bylo možno dát právu a pořádku rychlejší průchod, případně seznam obchodů vzdálených od ČR tak alespoň 700km vzdušnou čarou, kde nikoho neokrádají, je radost tam nakupovat a každá správná přispěvatelka do diskuze jezdí jedině tam.

      Vymazat
    12. Takže teď to shrnu já. Buzerovat obchodníky, aby se chovali slušně, ne, ale buzerovat zákazníky a tahat je za nohu jo. A pak za pár let brečet, že parlamentní volby vyhráli komunisti a nařídili všem obchodníkům prodávat za stejné ceny. Nijak jinak totiž povýšení podvodu na legální obchod nemůže skončit. A budeme za to moci děkovat našim "pravicovým" vládám, které komunistům usilovně umetají cestičku. Děkuju. Fakt děkuju.

      Vymazat
  4. když jsem pracovala v parfumerii, tak jsme ten make-up Sisley prodávali za 2450,-. ceny na netu super, za 1500,- už to není tak nedosažitelné. naštěstí mám ještě nějaké zásoby :-) máte nějaký ověřený eshop s kosmetikou, kde se nemusím bát že to b ude padělek nebo prošlé?? nebo se vyplatí koupě v Německu?

    OdpovědětVymazat
  5. Bohuzel nejsou jedini. Na krasa.cz maji u znacek jako MAC, Bobbi Brown a jine taky ceny, ktere nemaji ani v obchodech. Na muj dotaz proc tomu tak je, mi bylo sdeleno, ze jsou to ceny od dodavatelu... urcite.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle vysvětlení není zas tak nereálné, vzhledem k tomu, že dodavatelé zpravidla odvíjejí cenu od množství odebraného zboží.

      Vymazat
    2. Nerealne neni, ale prodavat zbozi za vice nez autorizovany prodejce mi prijde zbytecny.

      Vymazat
    3. Vždy je zboží na internetu levnější než v obchodech. Důvod? Není třeba platit nájem v obchodě, když osobní odběr se koná někde ve skladu ve sklepě, není třeba platit ani hlídače, prodavačky, drahé regály atd. Věřím, že na internetu se dá naprosto bez problémů koupit zboží podstatně levnější a stejně kvalitní, žádný fake, sama to mám ověřené. Věci jako parfémy, kosmetika, elektronika atd, se rozhodně přes internet vyplatí.

      Vymazat
  6. ceny původní ano ale v parfumerkách jako douglas, sephora, tak jsem koukala na sisley za 2300 ale nekoupila, dávají ceny v porovnání s kamnennými obchody, samozřejmě, aby to vypadalo jako maxi sleva:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Což je regulérní a běžná činnost

      Vymazat
  7. Taůk třeba ten makeup od Sisley mají v sephoře okolo 2500,- Kč, takže tak ... :-) Sama jsem ho tam za tuto cenu kupovala... a na netu bych si to nekoupila..může to být prošlé a já nevím co, to si raději připlatím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to bude prošlý, tak to můžeš reklamovat, ne? Při nákupu v eshopu máš taky právo vrátit zboží bez udání důvodů do 14 dnů. Zbytečně platíš tisícovku navíc.

      Vymazat
    2. A v Sephoře to nemůže bejt prošlý? Mně vždycky můžou omejt, jak se v těhletěch rádoby nóbl parfumeriích na ty parfémy a kosmetiku nehorázně svítí. A vedro je pod zářivkama, že by z toho jeden pad, to je určitě pro to zboží velmi prospěšné.

      Vymazat
  8. No jo, nechci slevu zadarmo.
    Co je to vůbec za firmu, ten Dior Lancome? :-) Už jen pohled na ty stránky by mě varoval.

    OdpovědětVymazat
  9. Blondýno, BigBranďák ti bude zase psát, neblbni :D

    OdpovědětVymazat
  10. Taky když už si chci zařídit nějakej e-shop, kde budu tahat lidi za fusekli, tak se nebude jmenovat BigBrands, už ten název mi vybaví nějakýho podvodníka :D

    OdpovědětVymazat
  11. Já tam už dvakrát koupila dětem crocsky kolem 300 káčé, tak levné jsem je jinde neviděla, je fakt, že já takhle moc nepátrám, jen když mě něco zaujme. I původní ceny odpovídaly cenám v obchodě. A taky se tam dá pořídit slušné dětské oblečení, na 12 letou holku je to u nás bída, v podstatě jen CA nebo HM.
    Daniela

    OdpovědětVymazat
  12. Blondýno, koukni se na MU Sisley do Sephory. Tam tu cenu 2300 mají. Už jsi někdy uvažovala o tom, kde ceny na BB berou? Oni je mají z parfumérek. To co je na netu jsou výrobky, které eshopy kupují ze šedého trhu.Koukni na arome.cz Nechci se BB zastávat, ale myslím, že do toho začínám pomalu vidět. A není to zas taková zlodějna.

    OdpovědětVymazat
  13. Já na ně mám taky spadeno....jednou jedinkrát jsem si koupila náušnice Swarovski, čekala jsem dva měsíce a přišly mi no name náušnice z tržnice. Bez krabičky, bez certifikátu (který v obchodě dávají automaticky), nic. A to "exkluzivní členství" jsem ještě ten den zrušila, velice ráda. Děkuju za články, blondýno, tohle je opravdu potřeba napsat NAHLAS:)Eva.

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, někdo se tu ptal na kabelu Lorenzo Paris. Nekoupila jsi rozhodně šmejd. http://www.lorenzobag.com/n/fr/. Fakt krása. Nedělám jim reklamu. Nikomu, ale v zájmu objektivity to píšu.

    OdpovědětVymazat
  15. Objednala sem si od BigBrands Guess hodinky za cca 2700 nebo 2800 Kc, prisly mi za mesic, fajn, sa timsem pocitala, ale ze je rozbalim a nepujde mi vterinovka s tims em fakt nepocitala. Takze je budu reklamovat, sice nevim jak, protoze jsem nikdy nic nereklamovala a navic nakup pres internet. Mate s tim nekdo zkusennosti ? Dik Pavlina

    OdpovědětVymazat