Exkluzivní nabídka jen pro vyvolené

Jen několik málo vyvolených prý má šanci vyhrát iPhone, iPad nebo jiné úžasné věci. Tvrdí se to v mailu, který ve velkém posílají Katka, Jana, Petra a spousta dalších lidí z "Týmu Volný výběr".  Tyhle dobré duše, kterým záleží na tom, abychom nepřišli o svou "výhru", upozorňují, že je potřeba účast potvrdit co nejdřív. A přidávají seznam výherců. Ten je vždycky stejný. Na prvním a třetím místě je pokaždé Adéla Čermáková a Petr Hnědý, na druhém místě je pak mailová adresa, kterou spamují.




Celé je to samozřejmě jenom obyčejná návnada, jak z důvěřivců vyrazit v první řadě osobní údaje. A slušné peníze v té druhé. Odkaz vede na web volny-vyber.cz, který se tváří, že jde o jakousi internetovou loterii. Té se samozřejmě může účastnit kdokoliv, nejen pár údajně vyvolených. 




Stačí si jen vybrat výhru, zadat nějaké osobní informace (jméno, adresa, telefon, datum narození) a odeslat. Jana z Týmu Volný výběr pak prý obratem pošle mail, který je třeba potvrdit. Mně teda žádný neposlala, takže asi můžu na výhru zapomenout. 


Loterie se snaží tvářit co seriózně. Má dokonce několik sponzorů. Prý jde o AAA Auto, portály Pepa.cz a  Zapakatel.cz a pak několik zahraničních firem, které se mimo jiné zabývají pořádáním podobných "loterií", direct marketingem a spamováním.  Jednou z nich je třeba společnost eGentic, jejíž původní název je Planet49, což je právě pořadatel loterie. Ani bych se nedivila, kdyby někteří sponzoři o téhle akci neměli ani tušení. 




Podle obchodních podmínek je za vším německá firma. Účastníci se mají registrovat do konce roku, pak by měl někdo z nich dostat vybranou cenu. Tedy pokud se mu podaří potvrdit ten mail, který nepřišel ani za okamžik, jak mi slibovali na webu, ani za víc než 24 hodin. Navíc podle podmínek uvedených na webu může pořadatel celou tuhle taškařici kdykoliv zrušit, aniž by někomu nějakou výhru předal (šikovné, žejo?)

Tak o co tady vůbec jde? 

Je to jednoduché. Každý, kdo do formulářů vyplní svoje skutečné osobní údaje, (a že jich není málo!), tím firmě poskytuje poměrně cenné informace, které se pak dají využít anebo prodat dalším společnostem vydělávajícím na rozesílání reklamních sdělení. Mimochodem, samozřejmě že účastí v téhle povedené akci dává každý souhlas, aby ho partneři "loterie" zavalili maily, sms a telefonáty se svými obchodními sděleními. 

Ale hlavně jde o prachy. 

S odkliknutím údajů se totiž nejen dostanete na další stránku (o té až později), ale okamžitě se v prohlížeči otevře i vyskakovací okno, které nabízí dárek. Ale zadarmo to rozhodně nebude, za tenhle dárek vysolíte těžké prachy! 


Po kliknutí na kterýkoliv z obrázků s textem "Otevřete Váš dárek" se totiž otevře jen další stránka, na které se dá soutěžit o ceny. Žádný dárek tam na nikoho fakt nečeká. 




Zřejmě jen naprosto náhodou připomínají obrázky na téhle stránce loga známých firem. Zcela jistě nemá třeba nápis "nábytek" vypadat jako  logo Ikea a nápis "supermarket" jako logo firmy Tesco, žejo. Je to určitě jenom náhoda. 



A jak se dá výhra získat? Skoro zadarmo. Podle podmínek uvedených na webu každému přijdou  dvě sms po 49 korunách. Týdně. Dokud službu neodhlásí. A pak stačí už jen odpovědět co nejrychleji na deset soutěžních otázek a jednou za tři měsíce údajně dostane nejrychlejší správně odpovídající svoji výhru. Pokud soutěž pořadatel mezitím nezruší.  

Kdo tohle lákavé vyskakovací okno s dárečkem zavřel nebo ho měl zablokované, nemusí se bát, že nemůže soutěžit. Když už se proklikal přes "loterii", má možnost vyhrávat dál. 



Web mu nabízí hned dvě exkluzivní nabídky (exkluzivně pro kohokoliv), jednu prý vybrali podle zadaného směrovací čísla a druhou podle zadaného věku, byť by oba údaje byly sebenesmyslnější. Po kliknutí se otevře stránka, kde se musí znovu zadat telefonní číslo. 





A pak už je to stejně jako u předchozího "dárku". Budete dostávat dvě textovky týdně po 49 korunách, dokud soutěžení nestopnete, a smíte odpovídat na otázky. Výhru dostane zase nejrychlejší odpovídající za tříměsíční období.


Když to shrnu: Celé se mi to hodně nelíbí. Vadí mi velkohubé zavádějící texty s výrazy jako vyvolený, exkluzivní nebo dárek.  Vadí mi nápadná podobnost grafiky s logy velkých firem.  Vadí mi podivné "Všeobecné smluvní podmínky". Vadí mi, že ceny za textovky jsou uvedené miniaturním písmem. Celá tahle akce mi vadí, i proto, že už na ni naletělo podle různých internetových diskusí docela dost lidí. 

A klidně vsadím svoje nejúžasnější boty na to, že na téhle ani podobné akci žádný soutěžící rozhodně nikdy nevydělá.

_____________________________________________________

Screenshoty: www.volny-vyber.cz

58 komentářů:

  1. Tohle mi příjde asi stejně šokující odhalení, jako když nám ještě v deváté třídě vysvětlovali jako malým děckám "ale pozor, když budete mít pohlavní styk bez kondomu, můžete otěhotnět!". Nic nového pod sluncem, žádná hluboká pravda jen pro moudré zasvěcené. Těmhle blbostem snad nevěří nikdo, kdo vlastní e-mail a musí týdně mazat deset tisíc spamů. Stejně jako nikdy nikdo nevěřil vyskakujícímu okýnku "Jste 1000000 návštěník! Vyhráváte milion korun! Klikněte zde".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby tomu nikdo nevěřil, tak by podobných "soutěží" nebylo jak hub po dešti, no né?

      Vymazat
    2. Jak vidíš, očividně tomu někdo věří. Možná ne mladí, ale starší určitě. Myslím si, že o podvodech je důležité psát a rozšiřovat to mezi lidi, co je proti tomuhle nějakej překupník Lojza..

      (Blondýno, panebože, zakaž ty anonymní komentáře! Nebo je aspoň schvaluj!!)

      Vymazat
    3. Za sebe bych radši nepsala jen jako "Anonym", ale z možností "odpovědět jako" mi nic jiného nezbývá,

      Vymazat
    4. V možnostech vyber Název/adresa URL, otevře se ti okýnko, kam můžeš dát jen jméno a psát pod ním.

      Vymazat
    5. Ginger: Vcelku souhlasím,nechápu,jak by tomu mohl někdo věřit,i když blbec se vždycky najde...mimochodem,když nechceš mazat deset tisíc spamů,nikdy nepoužívej seznam/centrum a jim podobné :D

      Vymazat
    6. M - google zase "čte" maily a hází k nim tématicky odpovídající reklamu. Jsem si jistá, že kdybych dostala mail o tom, že mi umřela prateta, hodí mi tam reklamu na rakve.

      Vymazat
  2. Skvělý článek. O těchhlech podvodech by se mělo psát co nejvíc. Mám pár známých, který to stálo pár tisíc... Dana

    OdpovědětVymazat
  3. Panebože... Já bych se ale taky tak moc nedivila. Dříve to byly letáky ve schránce "setři okénko, třeba budeš šťastný výherce milionu", nyní přibylo totéž na internetu. Důvěřivých tet a strejdů (možná dětí!) bude vždycky dost.
    Jinak ale i ten češtin nabídky je děsný. Na jediné stránce vykají i tykají zároveň, dvě graficky i funkčně stejná tlačítka leží těsně vedle sebe a jedno má nápis ZÚČASTNĚTE SE, druhé ZÚČASTNIT SE.
    Ach jo.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, to mi taky přišlo, nic jsem nikam nevyplňovala a nasralo mi, že tam chybí takový to kliknutí "nepřeji si dostávat další nabídky". V těhle otravujích mailech to bývá, člověk se alespoň odhlásí z jejich databáze a tady nic. Žádný kontakt, kde by je mohl člověk seřvat, ať si to strčí někam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Dá se toto přez IP zablokovat?

      Asi tady nikdo na sadistického bastarda nejsme zvědaví, jo mimochodem anonyme, víš, že evropská unie vyvíjí sledovací program, který bude sledovat příspěvky ve všech diskusích, které budou přidány z určité IP adresy? - prý už běží testovací verze, tak ...hodně štěstí, až to na tebe za pár let vytáhnou u soudu. Pa

      MV

      Vymazat
    3. Ještě doplním, že na základě takového sledování asi nebude problém už předem vyprofilovat nějakého psychopata ještě dřív, než něco provede. Za mě by to bylo: tři perverzní příspěvky a rovnou komando a deku.

      MV

      Vymazat
    4. bacha na to klikání k "odhlašování z databáze". Bývá to taky scam - buď tě to navede na zavirovanou stránku nebo to potvrdí, že je mailovka aktivní...

      Vymazat
    5. Když jsme u toho, ať už napsal, co chtěl, tak mi je z nějakého špiclování, kamer a svlíkacích skenerů všude šoufl!
      Protože nikdy nevíte, kdo může být ten, kdo má dovoleno sledovat a co s tím může udělat, co je sám za úchyláka a jak to může zneužít..taková je tahle "bezpečnost".
      Pak si navíc někdo jen udělá někde legraci, která se nebude nějakému pitomci, nebo přecitlivělé mamynce někde v nějaké "komisy lidskosti a normálnosti" líbit a zavřou ho někam na doživotí..a až to bude vaše dítě, tak se budete divit.

      Médea

      Vymazat
    6. Souhlas s Médeou, kdo podporuje podobne "velkobratrske" praktiky, asi nebude uplne normalni.

      Vymazat
  5. Za loga "nabytek" a "tesco" dik. Pobavilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. teda "supermarket" tam melo bejt, ale vono je to asi fuk

      Vymazat
  6. Článek mě docela zaskočil, protože já tyhle šmejdský e-maily rovnou mažu. Poukazy na nákůp v jakože Tescu, v jakože Ikea ap. jsou hnus. Lituju lidi, kteří poskytli své údaje bůhví komu a teď jim e-mail zahlcují "reklamní sdělení" a "soutěže". Za blbost/naivitu se holt platí.

    OdpovědětVymazat
  7. Nebudu se vyjadřovat k obsahu článku, ale k pravopisu, blondýno.
    Sama tady často kritizuješ např chyby v interpunkci. Viz Nechte se nakazit a noste fádní barvy: "Ve společnosti e-sofia.cz by si zas měli zopakovat pravidla pro psaní interpunkce. Nebo tam jen chtěli zjistit, kolik chyb se dá udělat ve dvou větách?" (Přitom tam "jen" byla udělaná špatně mezera mezi slovy a čárkou)
    A hle, dneska tu máš sama nejmíň tři chyby v interpunkci. Takže si to shrneme, jo?
    1. "...podobných "loterií," direct..." Čárku až za uvozovkami, prosím!
    2. "Každý, kdo do formulářů vyplní svoje skutečné osobní údaje (a že jich není málo!) tím firmě poskytuje..." Blondýno, tu vloženou větu vedlejší je třeba oddělit z obou stran! (za závorkou čárku)
    3. "A pak už je to stejně, jako u předchozího "dárku". A naopak tady čárka nebude. Uvozuje-li spojka JAKO pouze větný člen při srovnávání, čárka se nepíše.
    Blondýno, já chápu, že nikdo není dokonalý - ani ty ne, jak vidíš. Prostě splést nebo přehlédnout se může každý. Takže příště trochu tolerance. Je jasný, že v reklamě, na oficiálních webových stránkách obchodů, firem, úřadů by mělo být všechno správně - o tom žádná.
    Ale příště se aspoň nechovej jako mistr světa. Trochu pokory ti neuškodí! :)

    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, v textu Vam chybi tri tecky a jedny uvozovky.
      Sam se omlouvam za absenci diakritiky, nemam ji tu.
      P.

      Vymazat
    2. Lenko, kdyby hloupost nadnášela, vznášela byste se u compu jako holubička. J.

      Vymazat
    3. Doufám Leni, že jsi se nad svým šroubovaným rádoby naúrovni komentem dostatečně dojmula(případně dojala - viz. pravidla českého pravopisu).

      Dovolím si tě upozornit, krom hrubek uvedených anonymem v 8:08, také na tvoje tragické dělení textu - pokud nehodláš dělat odrážky, prosím, jednotlivé odstavce odděluj prázdným řádkem. Kdo se v té změti má vyznat, ani jsem to nedočetla, začaly mě bolet oči.

      Na závěr:

      Ach, snad budeme mít všichni trochu té pokory a tolerance a nebudeme si nabíhat tím, že si budeme hrát na chytré a vzápětí to celé pohnojíme.

      MV

      Vymazat
    4. Lenko, pokud jste si všimla, blondýna sama píše, že gramatické chyby v komentářích, na blozích a v jiných textech psaných jednou neprofesionální osobou, toleruje. Něco jiného ovšem je, když se firma, která by si zcela jistě mohla zaplatit jazykovou korekturu, prezentuje reklamou plnou chyb, špatně konstruovaných vět apod.

      Vymazat
    5. Milí diskutující,

      jestli jste si všimli, blondýna si už ty chyby opravila. A jestli rozumíte psanému textu, tak píšu, že každý dělá chyby, tudíž i já jsem zapomněla tečku za slovem např.
      MV: Chápu, že nerozumíte, o čem píšu - věty jsou příliš složité (vy jste raději použila slovo šroubované), viďte? A text asi moc dlouhý, že jste ho nedočetla. :)
      Takže berte to vy všichni trochu s nadhledem. Snad i blondýna nebude k ostatním tak kritická, když sama je taky "jenom člověk" :)
      Lenka

      Vymazat
    6. Ne Lenko,

      zamozřejmě, že i ve vašem neuměle stylizovaném příspěvku jsem se zorientovala. Nemějte obavy. Šroubovaný může být například synonymem slova překombinovaný, víte, já ale vůbec nemám potřebu diskutovat tady s dívenkou, která si myslí, že dovolím si říci, afektovaná snaha upozorňovat na veškeré chyby v příspěvcích druhých, jí přinese nějaké sympatie. No a když už nenajde chybu gramatickou, začne si v hlavince vytvářet konstrukce o mírné retardaci svého oponenta. S vámi jsem domluvila, jistě mi to nebudete mít za zlé.

      MV

      Vymazat
    7. Milá Lenko, za Např. a Viz. se píše tečka. Závorky se od slova oddělují mezerami na obou stranách. Věty se zakončují tečkou ( případně vykříčníkem, otazníkem, atd. ).
      Doporučuju mokrý hadr na čelo a dostatek tekutin...

      Vymazat
    8. Milá Labradooro, za viz se tečka nepíše, je to rozkazovací způsob slovesa vidět!

      Vymazat
    9. Milá Labradoro,
      jak už psala Marti, za "viz" se opravdu tečka nepíše, v čemž bohužel dost lidí chybuje. A závorky se z obou stran neoddělují (oddělujeme je jako v tomto příkladu). Tolik ke správnému psaní. Jinak s mokrým hadrem na čelo souhlasím, ale hodil by se nejen pro Lenku. Chtělo by to více tolerance u většiny přispěvatelů...
      T.

      Vymazat
    10. Hele ona ta MV bude fakt asi nejaka divna... Tak nesympatickou osobu jsem v diskuzi uz dlouho nevidela.

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím o smazání tohoto komentu, projevila se moje orální fixace na neslušné výrazy, nemohu si pomoci, chápejte ..Váš Anonym z 7:27.

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jste bydlenka, voživená zákaznice, tvůrce přiblblých reklam, nachytal jste se v loterii, nebo jste jen psychopat?

      Vymazat
    2. Blázníš!? Bydlenka by toto nikdy nevypustila z úst!

      Vymazat
    3. Anonymní1. srpna 2012 7:28 - Panel Toluna připojit dnes!?

      Ale teď vážně. Co je špatného na článku, který odhaluje podvod? Stále existuje plno důvěřivých a naivních lidí, kteří na podobné balamutění skočí. Mě třeba neskutečně štvou "prodejní akce s výletem a dárkem" pořádané pro staré lidi. Podobné články nejsou zbytečné.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  10. Anonymní 1. srpna 2012 7:27
    Anonymní 1. srpna 2012 7:28

    ÓÓÓ, výplody nějaké choré mysli. Na to jsme tu všichni čekali. Proč sem teda lezeš???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo konečně i na téhle diskusi máme svého perverzáka. Hurá!!

      Vymazat
    2. Tak tak a rozseka ti tvoje maly deti.

      Vymazat
    3. A my mu pak rozsekáme ty jeho a budeme ho muuuučit...!!

      Vymazat
  11. Ha, zrovna včera mi přesně tento mail s "výhrou" přišel. Smazala jsem to, ale tobě Blondýno díky za uspokojení zvědavosti, co by se stalo, kdyby... Teda ono mi je to jasné, že bych přišla o peníze, ale vždycky mě zajímá, jaké jsou další kroky a co všechno po mě budou chtít, abych tu výhru získala. ;))
    Monika
    PS: A hlavně mi přišlo podezřelé, že na prvním a třetím místě normální jména (leč vymyšlená) a na druhém místě jen má mailová adresa. To zavání snahou získat osobní údaje.

    OdpovědětVymazat
  12. Podobnejch lákavejch a zaručenejch výher na netu je... Jen by mě zajímalo, jestli jsi to zkoušela jen kvůli nám a tomuhle článku, nebo ses nechala nachytat jako mnoho dalších. Vážně jsi zrovna ty, Blondýno, posílala někam své osobní údaje?

    Co mě však přímo pobuřuje, to je zvyšující se množství vulgárních komentářů pod tvými články. Zavedla bych cenzuru, jako je třeba na Novinkách. Za prvé - přispívat mohou jen registrovaní pod svým jménem, za druhé - vulgární komentáře jsou ihned mazány. Když si tu každý píše, co ho napadne, a mnozí evidentně řeší své mindráky tím, že sprostě napadají ostatní, ztrácejí v podstatě komentáře svůj pravý význam, kterým by měla být možnost vyjádřit svůj názor k tématu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jste si ten článek špatně přečetla, autorka poskytla "osobní" údaje pod nickem protivná blondýna a se směrovačkou 12345 a tak dále.

      Vymazat
    2. Ach ano, jak je slastné diktovat pravidla cizího blogu -- vás doma nikdo moc neposlouchá že jo. Další argumentace viz. anonym z 8:38 níže. Jen doplním, že nickování by pouze usnadnilo orientaci v diskusi (ale to můžeme my anonymové vyřešit tím, že se prostě podepíšem pod komentář).

      Já se nepřihlašuji skoro nikde, protože si nehodlám pamatovat ten půlmilion hesel a nicků, co bych v takovém případě na netu měla.

      APP, Vicky - to je jméno po matce, nebo po babičce? Nic ve zlém.

      MV

      Vymazat
    3. Nebo zvolíte okénko "název/adresa URL" a tam vyplníte své jméno - jako to udělala Vicky nebo já.

      Vymazat
    4. Svatá Gréta1. srpna 2012 11:48

      spokojena?

      Vymazat
    5. Jo, jak je videt na Novinkach, pod svym skutecnym jmenem si opravdu nikdo nedovoli chovat se jako vulgarni hulvat :D

      Vymazat
  13. Podepsat se "Vicky" je naprosto stejně anonymní, jako podepsat se "Anonymní". Nějaké Vicky nám o Vás stejně nic neřekne, může to být vymyšlené jméno. Takže dokud se nebudete podepisovat celým vlastním jménem s dalšími kontaktními údaji, které nám umožní přesně zjistit, kdo jste, je pokrytecké bojovat proti anonymům.

    OdpovědětVymazat
  14. Nikdy jsem na podobné reklamy neklikala, ale tvůj článek mně zaujal . Nevím zda jsem to správně pochopila, ale znamená to, že lze zadat i telefonní číslo nějaké třetí osoby ( například nenáviděného šéfa )? Je tam nějaký kontrolní mechanismus, který by tomu zabránil ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na ně také nikdy neklikala, protože jsem věděla, že následovat bude na zlato natřené ho*vno, které by mě okradlo o půl hodiny mého času, ale je fakt, že zvědavá co za tim je mě vždycky zajímalo.

      Takže díky PB, že jsi tuhle strastiplnou cestu prošla za mě.

      MV

      Vymazat
    2. Z principu se tohle udělat nedá, to by si s vaším číslem mohl dělat kdokoliv cokoliv.
      Vždycky přijde potvrzovací SMSka.
      Pouhým vyplněním čísla na stránky vás nikdo na placenou službu přihlásit nemůže.
      (Nevyžádané SMS však chodit můžou).

      Vymazat
  15. Jsou užitečné, takovéhle články. Nechápu, co to má znamenat, kde to sakra jsme, že se obchoduje s lidskou naivitou a osobními údaji?

    OdpovědětVymazat
  16. A já doteď věřila, že nikdo není tak blbý, aby na tohle naletěl -.-

    OdpovědětVymazat
  17. Já nevím, vám se taky nikdo nezalíbí, čeládko nevděčná.
    Tady konečně přijde firma, která vám chce něco - jen tak, zadarmo - dát, aby vám udělala radost...

    OdpovědětVymazat
  18. Děkuji za obsáhlý komentář k soutěži. Hned mám jasno co se soutěží udělat - smazat. Tato soutěž mi přišla jako nabídka od Rmail.

    OdpovědětVymazat