Jak si spolehlivě uhájit osobní prostor

Jak blízko jsme ochotni pustit si jiné lidi k tělu? Každý z nás vnímá svůj osobní prostor trochu jinak, obvykle ale platí, že do té nejužší intimní zóny, která je asi do šedesáti centimetrů od těla, si pouštíme opravdu jen ty nejbližší, partnera a děti.  Druhá, takzvaná osobní zóna, má rozsah 60 až 120 centimetrů od těla. Tam smí rodiče, sourozenci a nejbližší přátelé. Pak je ještě sociální zóna (120 až 360 centimetrů, sociální kontakty - sousedi, prodavačka, nadřízení) a veřejná zóna (nad 360 centimetrů).  Když se někdo cizí nacpe do naší osobní nebo intimní zóny, snažíme se o krok ustoupit, uhnout. Když to nejde, jsme neklidní, nervózní, někdo může začít být agresivní. Tolik teorie. 

A teď praxe. Narvaná tramvaj nebo autobus je přesně to místo, kde se na žádné intimní zóny nehraje. Buď se smíříte s tím, že vám do ní vleze kdekdo, nebo můžete jít pěšky. Jsou ale lidi, kteří ví, jak si svou osobní zónu uhájit i ve vrcholící dopravní špičce. 

http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Soubor:Autobus_plny.jpg

Nebo ve frontě na cokoliv. Nebo kdekoliv jinde. Stačí k tomu málo: počkat na to pravé letní počasí, o něco míň se mýt a ignorovat fakt, že existují deodoranty, antiperspiranty a tak. Jednu takovou paní, která ví, jak si urvat co nejvíc z malého prostoru pro sebe, jsem dnes potkala v tramvaji. Paní bylo kolem padesátky, byla to taková ta průměrná šedá myška. Smrděla ale jako pánská šatna ve fitku před rekonstrukcí. Utéct před ní nebylo kam, a tak se všichni, co museli stát poblíž, snažili dostat co nejdál. Aspoň o kousek. V narvané tramvaji, kde jsme se všichni mačkali, měla tahleta  paní kolem sebe luxusní prostor několik desítek centimetrů. Na nejbližší zastávce se ve velkém vystupovalo. Jestli paní jela až na konečnou, musela nejspíš dojet sama. 

Bohužel není jediná. Smraďochů potkávám v létě spousty. A mám vlastní stupnici. 

6. Smraďoch městský - bezdomovec. Bezkonkurenčně nejstrašlivější smrad, jaký se dá vyprodukovat živým člověkem. Chápu, že se nemá kde umýt. Chápu, že nějaká voňavá mýdla a deodoranty jsou to poslední, co by ho zajímalo. Chápu, ale prchám z dosmradu. 

5. Smraďoch luční - vzorný pracovník v živočišné výrobě, který se koupe jednou týdně v sobotu. Miluje heslo, že správnej chlap má smrdět hnojem a potem. A bohužel se jím i řídí. 

4. Smraďoch hospodský - štamgast z výčepu na rohu, který přišel za poslední dva roky šestkrát o práci kvůli pití. Oblíbené heslo: Čistota půl zdraví, špína celý. A na to se napijem

3. Smraďoch ztepilý - budoucí kulturista. Z posilovny jezdí tramvají a nechce se zdržovat před cestou ve sprchách, protože od osmi je v televizi fotbal. Nebo má v plánu jinou důležitou  činnost, kterou není možné odložit o těch šest minut, které by mu sprchování zabralo.  

2. Smraďoch ušlechtilý - distingovaná starší dáma. I když má nažehlenou hodobóžovou blůzu, mytí nahrazuje postřikem lacinou voňavkou. Vůně konvalinek nepřebije zápach potu. Vznikne z toho zvláštní nasládlý odér s lehkým podtónem čpavku. Výskyt tohoto druhu smraďocha je u nás poměrně častý. Zaznamenávám i samčí formu. Konvalinky jsou v tom případě nahrazeny pitralonem. 

1. Smraďoch obecný. Nejrozšířenější druh. Příliš často se nemyje, protože voda je drahá. Deodoranty a antiperspiranty podle něj stejně určitě škodí zdraví a proto je lepší zdravě se potit a smrdět, než na sebe plácat chemikálie. Bohužel nechápe, že lidi kolem něj to můžou cítit úplně jinak. 

Nejlevnější deodorant se dá koupit asi za třicet korun. Někdy mám chuť nakoupit jich plnou tašku a rozdávat je smraďochům. Jen mám strach, že by je stejně strčili do koupelny na poličku a dál by si klidně smrděli. No, aspoň mají víc místa v přecpané tramvaji. 


207 komentářů:

  1. :D tenhle článek mě opravdu pobavil, díky blondýno :o)

    OdpovědětVymazat
  2. úplne súhlasím s tvojím rebríčkom :o) Ja si tieto rúzne odéry bohužial chtiac nechtiac " vychutnávam" v práci (zdr.sestra). Preto mám potom doma asi pol skrine voňavej kozmetiky ktorou hýčkam svoj nos :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Blondyna, ja mam tvoje clanky velmi rada. Ale tu musim trosku rypnut.
    Tiez ma obtazuju smrady inych ludi, ale iste skupiny osob, najma damy vo vyssom veku na to maju svoje dovody.
    Moja znama prisla kvoli rakovine o prsnik a cast lymfatickych uzlin v podpazusi. Nepouziva deodoranty z jednoducheho dovodu - su realnym nebezpecenstvom, najma ked uz v tele mala nadory.
    A niektorym ludom staci malicko a deodorant to nezachrani. Ja sice nesmrdim, ale potim sa doslova abnormalne, od hlavy az po paty. Cez leto nosim saty a nesmiem si v nich sadnut v neklimatizovanej miestnosti, pretoze budem mat mokry flak na prdeli a nahodou by som tym niekoho "vizualne" obtazovala.

    Proste tieto osobne smrady vnimam tak nejako tolerantnejsie, aspon u niektorych skupin ludi.
    A jazdim radsej autom :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdypak se asi vymýtí ten nesmysl, že deodoranty způsobují rakovinu?

      Vymazat
    2. Ale to jsou zase výmluvy!!!
      1. Nesmrdět se dá i bez antiperspirantů a deodorantů, holt se člověk musí mýt každý den.
      2. Kolik z těchhle smraďochů má asi reálný zdravotní problém související se smradem? Jeden z tisíce? Je to jako s obezitou, každý druhý to svádí na zdravotní potíže, každý tisící mluví pravdu.

      Vymazat
    3. Pokud nemůže používat deodorant, nechť s sebou nosí vlhčené ubrousky a několikrát denně je použije. Můj manžel se taky extrémně potí, ale nesmrdí. Myje se a používá deodorant.

      Vymazat
    4. Ani ta moja kamaratka vyslovene nesmrdi. Tak nejako ratam s tym, ze niektori ludia sa naozaj rychlo spotia - asi ako ja ked vyjdem zo sprchy a do 10minut som mokra ako mys. Akurat ze som nikdy nesmrdela, takze tento problem odpada.
      Iste takych ludi nebude vela - ja len vravim o svojej skusenosti a ako to vnimam. Myslim, ze som Blondyne nic zle nenapisala.

      Vymazat
    5. A kamarádka nevlastní kabelku? A malou lahvičku deodorantu?

      Vymazat
    6. To je dobre, ako autorka blogu odpoveda pod "Anonymni" :))
      Mia

      Vymazat
    7. Nejsem autorka blogu, bohužel :)

      Vymazat
    8. Asi tě milá anonymní Mio (ne, tento podpis opravdu nemá žádnou váhu) zklamu, reakce z 23:18 a ještě jedna nad ní například opravdu není blondýny. Ale tak asi raději budeš prndat nad přezdívkami než se bavit o tématu. Když se teď podepíši třeba Pavla Vomáčková, budeš spokojená a můj příspěvek už ti anonymní nepřijde? Ačkoliv to třeba vůbec není moje jméno?

      Vymazat
    9. Ja o voze, ty o koze, "Vomackova" :))

      Vymazat
    10. Tak nám prozraď, jak víš, že to píše blondýna. Čučíš doma do křišťálové koule?

      Vymazat
    11. Ať vaše známá za
      1. znásobí počet sprchování přes den, nebo používá vlhčené ubrousky a za
      2. vyzkouší některé z přírodních deodorantů třeba na bázi esenciálních olejů, je mnoho výrobců, já ze zkušenosti mohu doporučit firmu Karel Hadek. Mají mnoho přípravků, které mohou směle konkurovat běžné kosmetice, některé ojedinělé dokonce běžnou provenienci mnohonásobně účinkem předčí.

      Vymazat
    12. Docela dobrý i je deo krystal (kamenec), neobsahuje žádné sporné chemikálie (hliník) a je přírodní. Zabrání pachu, ale teda nevoní (a nezabrání ani mokrým koláčům v podpaží, protože vlastně zabíjí bakterie, které zodpovídají za rozklad potu a tedy smrad).
      http://www.omlazeni.cz/recenze_images/1620_d_0_1333921215.jpg

      Vymazat
    13. Tak tyhle přírodní lidičky mám nejraději. Síran draselno-hlinitý (též kamenec draselno-hlinitý, případně jen kamenec) je podvojná sůl kyseliny sírové s chemickým vzorcem KAl(SO4)2. Kromě hliníku a síry a draslíku neobsahuje žádné sporné chemikálie, je to čistě přírodní produkt. Ovšem jako perspirant účinkuje báječně, to je pravda. Působí jako všechny hlinité soli - uzavírá póry, nikoli zabíjí bakterie.

      Vymazat
    14. Taky se hodně potím.Návaly jsou u mne časté.Ale umím dodržovat základ-i obyčejný papírový kapesníček stačí na otření obličeje a halenky a sukně nosím takové,aby případný flek nebyl vidět.A že mi často po zádech teče potok.A meju se dvakrát denně.Ráno než vyjdu ven je nutnost a přes den jak to vyjde.A pokaždé když jdu na toaletu mám higienické vlhčené kapesníčky a POUŽIVAM je.

      Vymazat
  4. Nemyslím si, že by se ti lidé nemyli, Blondýno... já se rozhodně myji, ale když celý den běhám po městě a zařizuji, tak mi ani ten nejlepší deodorant nepomůže, abych voněla po fialkách. Plus cesta zpět v přetopené MHD: v takhle parném létu nemůžu nosit tričko déle jak den (a to jsem dost štíhlá, nechápu, proč se sakra potím tak moc :D). A to bych neřekla, že na deodorantech šetřím. Článek humorný, ale krapet krátkozraký...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vám přijde něco divného na tom si denně vzít čisté tričko? Pak se opravdu není co divit, že Češi tak smrdí! :(

      Vymazat
    2. Ano, nemám čas na to prát každé dva dny, na to je nás doma docela dost :) btw. byli jste někdy v Německu, v Anglii? Doporučuji britské metro, tam byste se vy paničky asi dennodenně musely pozvracet :)))

      Vymazat
    3. ono stačí pražský metro ;)

      Vymazat
    4. Vy máte jen nějaká 3 trika, že byste musela prát co 2 dny? To té hygieně celkově asi moc nedáte. Bylo by tak těžké mít triček třeba 8 a prát o víkendu?
      Kdo tvrdí, že žádný deodorant nezabírá, moc jich nevyzkoušel. Osobně doporučuji malou modrobílou tubu antiperspirantu Balea - je to takový krém. Zabere na všechny.

      Vymazat
    5. Promiňte, ale omlouvat takhle nedostatek hygieny je zcestné.

      Vymazat
    6. Anonymní16. srpna 2012 23:06: To je výmluva typu "Já smrdím, ale hele, támhleten taky smrdí". Nebylo by lepší se nad sebou zamyslet a nebýt už dál špindíra?

      Vymazat
    7. To není nedostatek hygieny, vážení :D triček mám asi 20, ale jen 5 z toho je takových, abych se v nich potila méně :D a koupu se 2x denně, pro vaši informaci :D ach, já se tu vždy tak bavím :D ještě mi řekněte, že patříte k těm, co jezdí na horské vyjížďky na kolech v sukních a střevíčkách a potrhám se :D :D :D

      Deodorantů a antiperspirantů jsem bohužel vyzkoušela strašně moc, ale prostě nezabírají. Na mou termoregulaci prostě žádný nestačí :D

      Vymazat
    8. Hodně se potit a smrdět je rozdíl. Já se moc nebavím, když to musím čichat.

      Vymazat
    9. Pokud počítám dobře, tak 5 triček není třeba prát co 2 dny. A byl by takový problém pořídit si třeba další 3 a prát jen o víkendu?
      To jsou všechno takové výmluvy, fakt nechápu, že někdo bude radši smrdět a obhajovat smrad, než by s tím něco dělal.

      Vymazat
    10. A já se směju, že je někdo ochotný se o tom se mnou hádat :D :D

      Vymazat
    11. Protože my ten Váš smrad pak musíme čichat. To je hrůza, že někdo má potřebu obhajovat své nedostatky v osobní hygieně.

      Vymazat
    12. Já se potím jako prase (pardón), no tak si prostě beru do kabelky buď antiperspirant (po kterém jsem aspoň chvíli oukej) nebo oblíbený deodorant, po kterém krásně voním a nesmrdím. Jo a ta trička.. Škoda mluvit, tahle debata mi přijde, jako kdyby to člověk vysvětloval dítěti ve školce.

      Vymazat
    13. Vsadím se, že můj čichat nemusíte, protože krom cesty domů jednou denně z práce MHD nevyužívám ;) :D

      Vymazat
    14. Vy jste prostě prase

      Vymazat
    15. Pro všechny anonymy: Nemůžete používat nějaký podpis?

      Vymazat
    16. Ano, jsem pro! Milý anonymové, v Odpovědět jako najeďte na název/adresa URL. Tam si napište nick (klidně bez URL) a dejte pokračovat. Pak tu budete mít jméno a bude celá diskuze přehlednější. Je to tak složitý?????

      Vymazat
    17. Není, ale není to pak taková zábava.

      Vymazat
    18. Hm. Vy "znáte" blondýnu, můžete získat odkaz na můj blog a na blogy/kontakty dalších čtyř holek. My (já) bychom za to aspoň rády věděly, kdo píše co. Nejsem jasnovidec a nevím, který anonym odpovídá na kterého anonyma a který další anonym je vlastně ten předchozí.

      Vymazat
    19. To je masakr, jak někdo může obhajovat to, že smrdí, a ještě se pohoršovat nad tím,že to ostaním vadí.Ale co se divím takových po světě běhá....

      Vymazat
    20. Nechápu jak si někdo může vzít na sebe dva dny po sobě to samé tričko (svetr, halenku, ponožky....cokoliv co se dotýka přímo těla). To pak samozřejmě ani sprchování 3x denně a používání deodorantů nezabrání aby člověk nezapáchal...Nás je doma 5 a peru samozřejmě denně...

      Vymazat
    21. Panebože, to bude zase výživná diskuse! Někdo pere jednou za týden, někdo se štítí už jednou použitého trička... Bože!
      A btw, jen si zůstaňme jako anynonmí! Nejsme tady bydlenky, abysme si museli tleskánkovat kažý výrok. Naopak, deanonymizace zabije veškerou srandu (viz sociální experiment Franty Fuky).
      Anonymous and proud of it!

      Vymazat
    22. Já teda neivm, ale mně přijde normální nosit jedno tričko dva dny, když se člověk nepotí jak prase. :D Holt nemám 20 triček, sorry. :D

      Vymazat
    23. Mně to tedy normální nepříjde. I když se člověk nepotí tak mi příjde hnusný, si dát nošené tričko mezi ty čisté do skříně ...

      Vymazat
    24. Slečna (17. srpna 2012 13:40) tím podle mého nechtěla říci, že si dává použité tričko zpět do skříně, ale že si jej druhý den vezme znovu. Tedy alespoň já to tak dělám a divné mi to ani trochu nepřijde...

      Vymazat
    25. Autorka úvodního příspěvku je prostě prase s nedostatkem hygieny. Normální je vzít si denně čisté prádlo a mýt se. Vám to možná přijde ok, ale nevíte, jak smrdíte ostatním lidem.

      Vymazat
    26. A proc delat nakej standard z toho, jak casto si mame menit triko? Kazdy se poti a smrdi jinak, tak by to mozna stacilo posoudit individualne podle urovne nesmradu/smradu, ne?

      Vymazat
  5. Neustálé výmluvy na zdraví a nedostatek času mi přijdou trapné. Jak je možné, že například na jihu Evropy jsou chlapi zvyklí chodit denně v čistých košilích a nesmrdící, ačkoliv je u nich větší vedro?
    Mimochodem, patřím k jedněm z mála, kteří by zápach mohli skutečně svádět na zdravotní problém a přesto říkám - kdo to svádí na zdraví, jen se vymlouvá. Je to pro nás holt těžší, ale jde to. Každý si může v tašce nosit nějaký malý parfém, voňavou vodu, vlhké parfémované ubrousky a každý den se (třeba i 2x a rychle) vysprchovat. Jde to, ale vymlouvat se je snadnější, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nechci rýpat, v podstatě souhlasím. Akorát bych měla poznatek k větě: "Jak je možné, že například na jihu Evropy jsou chlapi zvyklí chodit denně v čistých košilích a nesmrdící, ačkoliv je u nich větší vedro?"

      Brigádničím v kebabárně, kterou vlastní Chorvati. Já v práci vypotím tolik potu, co za parného dne na plovárně ne. Vypiju cca litr vody za hodinu. Kdo si byl v létě na kebab, tak si toho horka všiml. Nicméně, já jsem jediná, kdo se v "hladovým okně" potí. Oni jsou fajn,suší a ještě si tancují, podle mě jsou na to vedro přizpůsobení.

      Vymazat
    2. Nebudu Vám samozřejmě brát zkušenost, taky nejsem vševědoucí. Napsala jsem to ale právě proto, že střídavě v jedné takové jižní zemi žiju a vidím, jak to tam chodí, tam je pro muže absolutně normální, že si nejenom nevezme zapáchající košili s tím, že se to "ještě dá", ale deodorant je tam absolutně bežně používaná záležitost. A to se rozhodně nepotí o nic méně než mi.

      Vymazat
    3. Já Vám přece taky Váš názor a zkušenost neberu, jenom zase říkám svůj úhel pohledu. Já jsem fakt celá splavená, oni vůbec. Je 28 stupňů a oni si stěžují, že není teplo.

      (Každopádně je jasné, že jižanští muži mají svůj styl. U našeho "bosse" obdivuju hlavně boty)

      Vymazat
    4. Však v pohodě, já jsem to nebrala tak, že chci oponovat nebo že beru Váš příspěvek jako negaci mého. Ale pokud se Vaši kolegové méně potí, je to pravděpodobně genetika. Rozhodně to není tím, že by se celý národ méně potil. Je to trochu k nevíře, ale hygienické základy se i mezi evropskými zeměmi občas dost liší:/

      Vymazat
    5. to je moc diskuze :D představa, že bych každé triko, co na sebe vezmu, musela hned po jednom nošení prát, je směšná, naprosto směšná, převlékám se často třikrát denně, to bych si musela pořídit super pračku...asi taky prostě nesmrdím tak, abych si to tričko musela hned prát!!

      Vymazat
  6. http://aquaviva.ic.cz/images/Zarizeni/BaleaDMOtevr.jpg ja pouzivam misto antiperspirantu kamencovou sul Balea... ta je 100% prirodni :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Balea má celkově dobré antiperspiranty a deodoranty, doporučuji krém úplně napravo: http://www.dm-drogeriemarkt.cz/cms/servlet/linkableblob/cz_homepage/139840/data/deodoranty-data.png?v=1330697613000

      Vymazat
    2. souhlasim... ten je taky skvely :)

      Vymazat
    3. Souhlas, kamenec je skvělý! Taky ho používám, výborně pomáhá! Už 2 roky nemám nic jiného.

      MK

      Vymazat
  7. Nejvíc obtěžující je pro mě zápach moči a starého potu. A nikdo mě nepřesvědčí, že za to ti lidé nemůžou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím. Bohužel toto se nejvíce týká starých lidí. Člověk by až přemýšlel, že za to někteří nemohou...ale mám dva klasické vzory přímo v rodině - stejně staří (přes 80 let), stejná fyzická kondice. Jeden z nich by nešel slušně oblečený a umytý ani do krámu přes ulici a druhý, ač může, kašle na to a nemyje se dobrovolně. A obávám se, že takhle to bude u většiny.

      Vymazat
    2. Bohužel mám stejné zkušenosti jako vy, proto tvrdím, že za to mohou. Voda je drahá, inkontinenční vložky též. Popřejme si, ať nás to mine :)

      Vymazat
    3. Teď nevím, jestli je to vtip s tou drahou vodou....ano, napustit si dvakrát denně plnou vanu vody je drahé, dát si jednou až dvakrát denně rychlou sprchu nikoliv. A jednou za týden vyprat také ne. Pokud nemá senior na "plíny" a něco málo mu ukápne, jistě to není takový smrad, jako když počůrané oblečení nosí ještě další týden, aniž by ho vypral. Senioři existují i v mnoha dalších zemí, zdaleka ne všichni jsou bohatí, ale některým národům přijde přirozené o sebe pečovat alespoň co do čistoty.

      Vymazat
    4. Promiňte, jsem lehce unavená a nedopsala jsem myšlenku. Cena vody a plen je jejich častým, byť směšným argumentem.

      Vymazat
    5. V tom případě souhlas.

      Vymazat
    6. No kdybych na tom byla tak blbě, že bych se kvůli ceně vody nemohla mít každý den aspoň v pěti litrech vody z lavoru, tak sbírám dešťovku, nebo se myju v potoce - fakt!!!

      Vymazat
    7. Bože, byly doby, kdy koupelnu neměl skoro nikdo, tekoucí vodu taky, a lidi se ráno a večer myli do půl těla v kuchyni u stojanu s umyvadlem! (Glazarová-Vlčí jáma) Předpokládám, že intimější místa si myli někde v ústraní. Komu brání cena vody ošplíchnout se takto? A plenky: celý život kupujeme vložky a taky se finančně nepoložíme! Neznám cenu plen, ale vložka by taky pomohla.

      Vymazat
    8. Je znát, že máte nulovou zkušenost s péčí o staré lidi...

      Vymazat
    9. S péčí mám bohaté zkušenosti a vím, že ti lidé si za to z valné většiny můžou sami. Navíc tihle smradlaví důchodci objíždí mhd nejen doktory, ale i supermarkety. To je vůbec lahůdka. E.

      Vymazat
    10. Tak to evidentně nemáte, jinak byste věděl/a, že hlavní překážkou není obava o drahou vodu, ale spíše pohybová nemohoucnost - do té vany se vůbec dostat, svléct se atd...Samozřejmě pokud je starý člověk normálně pohyblivý, tak nic nenamítám..

      Vymazat
    11. Pro A: Nemáte pravdu. Nejenže mnoho z nich doma nemá vanu, ale sprchu s držadly a mnohdy i sedátkem a přesto se nemyje, ale i někteří v našem domově se odmítají mýt. A to tu na to máme personál.

      Vymazat
    12. Samozřejmě, to je jiná situace. Pokud senior žije sám v domě s vanou, těžko se mu pohybuje, tak se mu nikdo nemůže divit, že si to dvakrát rozmyslí, než do vany vleze. Pokud žije v domově, kde mu má kdo pomoci a i tak to odmítá, tak to je o něčem jiném...

      Vymazat
    13. U těch soběstačnějších se také projeví styl života. Děda si v pračce nechává prát jen minimum oblečení, trenky, ponožky atd si zásadně myje každý den v umývadle. Námitky a nabídky vyprání v pračce, že to není dostačující zvesela ignoruje. A tak se občas opravdu stane, že cítíme močovinu. On ovšem ne. Staří lidé mají výrazně horší čich.
      L.

      Vymazat
    14. S tím čichem - stoprocentní souhlas. Bohužel se někdy necítí a když jim to citlivě připomeneme, tak se stydí a je jim to líto, že na to nepřijdou sami..

      Vymazat
    15. Jenže nemohoucí lidé, nejezdí mhd. Nemluvím o lidech upoutaných na lůžko, ale o těch vitálních. Pokud mám energii objíždět slevy, mám energii se umýt. E.

      Vymazat
    16. Já měla nemocnou maminku a ta měla plenky na pokladnu.nikdy jsem nic neplatila.Doktorka je dala na recepis.

      Vymazat
    17. Ahoj, jenže stáří se projevuje převážně ubytkem energie- takže dostat se do vany a vylézt( to je totiž ten nejzásadnější problém) staré lidi stoji dost sil, proto se tomu vyhýbají, a já to chápu.Není tady takové zázemí, jako ve více zadlužených vyspělých státech EU, kde každý senior má pečovatelku a ještě organizace, které se starají o zábavu, vyprání a dovoz jídla.Technice už také nerozumí, ani nechtějí, takže ovládat moderní pračku se nikdy nenaučí.A říct si o pomoc dětem nebo vnukům se stydí- přejí se být respektovaní a ne nesoběstační.Moje babička třeba bez dohlížení nepila, protože se bála, že nedoběhne na záchod, a když se o to pokoušela, tak odpadávala cestou, protože se jí točila hlava.Takže trochu se zamyslete, třeba budete ve stáří-cituji- "smrdět jako prasata" taky- je to dost pravděpodobné.

      Vymazat
    18. Ale není.
      Moji prarodiče, dej jim příroda věčnou slávu, měli taky koupelnu jen s vanou - a dožili se bezmála stovky, aniž by smrděli jako dobytek! Sice ve finále té vany už moc neužili, ale řešili to každodenním pracným omýváním v lavóru... a aniž by poznali dobrodiní automatické pračky, denně chodili v čistých šatech jak ze žurnálu. Však ono to jde, když se chce.

      Vymazat
  8. Trpím hyperhidrózou. Potím se, ano. Potím se strašně moc. Ale nesmrdím. Sprchuju se ráno i večer, používám antiperspiranty, toaletní vodu a nosím v kabelce vlhčené ubrousky na dětské prdelky. Není problém s nimi přejet podpaží, zátylek apod., očistit. zbavím se tak bakterií z rozkládajícího se potu, které můžou za ten zápach a navíc to i osvěží. Jde to, když se chce. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Palec nahoru! Přesně tak, kdo chce, udělá to, kdo nechce, obhajuje smrad.

      Vymazat
    2. Mimochodem, za zapáchající pot může především zvýšený konzumace bílkovin- ty se totiž vylučují v potu a následně se rozkládají a vzniká onen štiplavý zápach. Kdo máte problém s nadměrným pocením, nebo s extrémně smradlavým potem, zamyslete se nad tím, zda to nepřeháníte s bílkovinami, je tradičně rozšířený mýtus, že maso musí být každý den, je to omyl. Tělo potřebuje mnohem méně bílkovin, než kolik zkonzumuje průměrný Čech. Já se dřív potila jako každý jiný. Teď jím hodně ovoce a zeleniny, a ani nevím, co to pot je.

      Vymazat
    3. Naprosto s vámi souhlasím a potěšilo mě, že tu i tento názor zazněl. Sama můžu potvrdit, že po přechodu na lehčí makrobiotickou stravu (obiloviny, zelenina, luštěniny atd., žádný cukr a jen minimum mléka a masa) se mé předchozí problémy s nadměrným pocením postupně "zázračně" vytratily... :) Neříkám, že už se vůbec nepotím, ale každopádně mnohem méně, a hlavně prakticky bez zápachu. Holt ta má předchozí životospráva ve stylu čtyři mléčné výrobky denně (a to jsou také bílkoviny, jak by ne, vždyť kravské mléko je určeno teleti, aby rychle vyrostlo a postavilo se na vlastní nohy) a častá konzumace masa udělala své. Totéž třeba u MS - dřív příliš intenzivní a (pardon) zapáchající, dnes tak akorát a bez aroma. Kdybych to sama nezažila na vlastní kůži, netrvdila bych to, ale vážně to funguje a opět se potvrzuje, že "jsme to, co jíme". Ovlivňuje to strašně moc, samozřejmě i spolu s psychikou a dalšími faktory.

      Jinak mi ze všech nejvíc vadí SMRAĎOCH NIKOTINOVÝ - zejména při své oblíbené činnosti, jsem-li já nechtěně poblíž, protože pak už nejde jen o to, zda to smrdí, ale hlavně to škodí. To však kuřáci nějak stále nechtějí pochopit a scestně se někdy přirovnávají právě třeba k těm smraďochům nemytým - ve stylu "já ti nevoním, ale jiní zase smrdí potem, to je taky špatný, tak proč já bych se omezoval v kouření všude, kde to jde", jenže smraďoši jsou, jak říkám, jen nepříjemní, kuřáci ale přímo "nebezpeční", když to poněkud v nadsázce přeženu. Dokážu si ale představit, že jsem teď kapku píchla do vosího hnízda...... :)

      Vymazat
    4. Ona ta makrobiotická strava smrdí taky, ale "jinudy". :-)

      Nejlepší je česnek, ten je v potu cítit ještě třetí den. Kdysi udělali experiment, že strčili testovacímu subjektu česnek do boty... česnekové silice se "vstřebaly" chodidlem a druhý den byl subjektovi cítit česnek z dechu, přestože žádný nejedl.

      Vymazat
    5. Jo? kudy? pokud spodkem,jím tak a musím ríct, ze "to" smrdí mnohem méně :D

      Vymazat
    6. Bleurgh, za zapachajici menstruaci nedik.

      Vymazat
  9. V okolí (bohužiaľ veľmi blízkom) mám prípad, že "dáma" považuje antiperspirant/deodorant za zbytočnosť a moje vetranie za márnivosť. Zdvíha sa mi žalúdok. Ona sa totiž necíti alebo jej to príde také sexy živočíšne? Fuj.
    Nebude to aj tým, že staršia generácia nebola ešte na tieto veci zvyknutá?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebude. Moje prastará babička by smradlavá a špinavá z domu nevyšla.

      Vymazat

    2. asi to bude jedna z těch, které tady vyhlašují, že se sice potí jako blázen, ale nesmrdí

      Vymazat
    3. presne. ked boli tie horucavy, skonstatovala, ze je mokra ako mys, co je cudne, lebo ona sa nikdy nepoti. s tym sa neda robit nic.

      Vymazat
  10. Ještě jsem si všimla jednoho nepříjemného jevu - když takhle někdo opravdu hodně páchne v MHD, otevírám okénko. Většinou pokud jde o starého člověka, spustí tento i V LÉTĚ(!!!) a vždy poměrně neslušně, že to mám okamžitě zavřít, protože na něj táhne. Je to sice drsné, ale v těchto případech odpovídám "Kdybyste nesmrděl, nemusela bych otevírat okno".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, mám podobnou variantu. Když už nejde smrad vydržet, halím nos (od podzimu do jara) do šátku nebo šály, dost expresivně. v létě taky otvírám okýnka atd. Když se mě můj spolucestující optá, proč to jako dělám, že to asi není úplně ohleduplné, odpovídám velmi slyšitelně: "A od nich to je slušné vůči mně, že se neumí každý večer osprchovat a brát si čisté tričko?!"
      Ano, je to sprosté. Ale pokud to pomůže alespoň od několika smrdících důchodců, budu v tom pokračovat. Tak. Vrhněte se mě :-)

      Vymazat
  11. Já bohužel se potím celkem dost. A nejvíc asi na hlavě - na čele a pod vlasy. Pak stačí nastoupit do "vytopené" tramvaje a vypadám jako po sprše. Naštěstí nějak nesmrdím. Nevím jestli je to tím, že s sebou neustále nosím deodorant a v každé volné chvíli (když se nikdo nekouká se stříknu) nebo tím, že se minimálně dvakrát denně sprchuju, či tím že každý den nosím jiné triko. Každopádně chápu ty, kteří se potí, aniž by se často nemyli, nemají nadváhu, žádné zdravotní problémy ale prostě se potí "jen tak". Je to fakt opruz ale nic s tím nenaděláme/te. Každý je z jiného těsta a holt se s tím sami musíme/te vyrovnate :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zas a znovu - potit se a smrdět nejde nutně ruku v ruce. Člověk, který svědomitě používá deodorant, se může potit hodně a přesto nesmrdět.

      Vymazat
    2. Aj tak tento problém mám taky. Nepřišla jsi náhodou na nějaké řešení. Plácat antiperspirant na čelo mi nepříjde jako vhodná alternativa :)

      Vymazat
    3. Ale zas proč ne antiperspirant na čelo? Kdekdo si natírá celý obličej nějakým krémem nebo makeupem, rozmáznout trošku toho antiperspirantu na čelo by mi nepřišlo nijak divné.

      Vymazat
    4. Smrdí až rozkládající se pot (kromě tedy u nemírných poživačů česneku a chlastu), takže při pravidelné hygieně! a výměně prádla! se lze vesele potit jako prase :-) aniž by se okolí kácelo :-)

      Vymazat
    5. to: Anonymní17. srpna 2012 10:27

      No jenže já se potím na celé hlavě tzn. i mezi vlasy a tam už se to nedá. Na druhou stranu, málokdy se potím jinde.

      Vymazat
  12. Žebříček smraďochů mě napůl pobavil a napůl rozesmutnil. Oboje proto, že je to pravda. Před pár dny jsem jela s malým bratrem tramvají. Seděli jsme na "čtverce". Žel bohu, přisedla si k nám cigánka s cigánem. Podle řečí, které vedli, jeli na soud. Podle oblečení se ona šla fotit do módního pekla (klasika - podprsenka nahoře, ramínka, mastný vlasy, plíseň na nehtech na nohou, okousané perleťově nalakované odrbané nehty) a on na rande s Michalem Davidem. Smrděli tak, že jsme na další zastávce vystoupili, humus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel před nás si taková dvojice stopula v naplno narvaném příměstském autobuse, kdy zastávka byla až za 15 minut a uhnout skutečně nebylo kam...

      Vymazat
  13. Bravo, tleskám!! Nejlepší článek. A asi si ho půjdu přečíst ještě jednou, páč seděl, jak prdel na hrnec:-))

    OdpovědětVymazat
  14. Horší, než většina uvedených kategorií smraďochů, jsou osoby třeba i denně myté, které chodí zahalené do oblaku "teen spirit" - laciného deodorantu aplikovaného v nemírném množství. Od běžného smraďocha si stačí poodstoupit, ale tyto chodící dávky napalmu udělají z celého autobusu životu nebezpečnou konzervu. Navíc je jich daleko víc, než nemytých smraďochů. (hrubým odhadem tak 95% teenagerů a 70% dospělých žen v mhd) Takže pokud nechce být protivná blondýna pěkně blbou blondýnou, nebude rozdávat laciné deodoranty a raději příští článek věnuje tématu správného (tedy decentního) používání deodorantů. (Aby mě někdo neobvinil z propagace nemytosti, dodávám, že sprchovat se jednou denně a nenosit zatouchající oděv považuju za samozřejmost.)

    17. srpna 2012 0:15

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem v pražské MHD nezaregistrovala. Možná v jiném městě...Spíš je cítit několikadenní pot než laciné voňavky...

      Vymazat
    2. Kdepak, dam a mužů středního věku kteří víc než v oblečení chodí zahalení v oblaku voňavky litr za padesátkorun a pokud možno mají ještě naějakou další hvězdnou kombinaci, pán košili se třpytaktým drakem a paní třeba bílé kozačky, těch je. A když se takhle na malém prostoru sejdou s nějakým tím Smraďochem lučním, je to opravdu zážitek jako bunjee jumping. Taky se to nedá obsolvovat s plným žaludkem.

      Vymazat
    3. Absolutně! Pach potu je protivný, ale pach potu mixovaný "vůní" je vražda. Blondýno, nedoporočuj deodorant, doporuč mytí, mytí, mytí! Před časem jsem se sousedem měla spor o náklady za vodu (pouze čerpadlo, studna je na pozemku, stočné neplatíme) Vrhl na mě tento smrtící argument: "No, to my zas nejsme takový, že bysme se koupali dvakrát do tejdna!" Denně mu i pro urážku asi přišlo moc. Opáčila jsem: "Ale to byste mohlí, víte? Ono je to totiž dost normální." A ona: "Dyť já i ty děti koupu ve vodě jedno po druhým, jen abysme ušetřili!" Mladá rodina, předškolní děti, peníze měli, koupelna v bytě. Chápete to?

      Vymazat
    4. Ano, přesně. Připadá mi, že zde se staví deodorant nad hygienu...Deodorant je u zdravého člověka zbytečný, pokud se nebude mýt natolik, aby nesmrděl. Copak jsme ve středověku, aby se tělesný pach překrýval nějakou vůní? Takže místo deodorantů by blondýna měla rozdávat mýdlo a radu, jak pěkně měnit svršky každý den.

      Vymazat
    5. Kdo dnes může říct, že je zdravý? Navíc, prakticky každá složka stravy má větší či menší vliv na celkový zápach potu. Podobně tak psychický stav, únava...

      Vymazat
  15. Asi mám kolem sebe jiný okruh lidí, než ti, kteří tvrdí, že češi jsou čuňata. V mém okolí jsem poznala jednu slečnu na střední, jednoho kluka na vysoké a jednu postarší paní, kteří občas páchli potem, protože se denně nemyli a neměnili svršky. Vzhledem k tomu, kolik lidí denně potkám a kolik jich je nelibě cítit, mi přijde trochu přehnané označovat čechy za špičku v nedodržování hygieny, a to mám velmi citlivý čich. Také moc nesouhlasím s vnucováním deodorantů a antiperspirantů. Sama je nepoužívám (ač se nadměrně potím), protože mi vůbec nepomáhají. On totiž smrad přetřený čímkoliv, je zase jen jen smrad. Takže se sprchuji dvakrát denně, občas opláchnu podpaží i během dne, každý den si měním triko a když mám náladu, použiji lehký parfém - ale ne k překrytí tělesného pachu, ale kvůli jeho vůni. A světe div se, nesmrdím, i bez rexony a jiných šmejdů...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. snad mate pravdu, ale co ak sa len necitite?

      Vymazat
    2. Věřte, že bych se cítila. Mám velice citlivý čich, právě proto to řeším takhle. Vyzkoušela jsem variantu: 2x denně sprcha+deodorant a variantu 2x denně sprcha+několikrát omýt podpaží, bez deodorantu a druhá varianta dopadla o mnohem lépe. Bez nepříjemné vůně deodorantu či antiperspirantu, používám jen jemný parfém. A rozdodně jsem si přijdu čistější než lidé, kteří zápach potu překryjí deodorantem. Já prostě kritickou lokalitu umyji, což je rozhodně účinnější.

      Vymazat
  16. Všechno je to o lidech, jejich myšlení. Pracuji v technických službách a odpoledne vidím jak se jedna část popelářů po práci osprchuje a navoní. A taky, bohužel, vidím a cítím ty, kteří to neudělají. A mají vodu zdarma. Dokonce jsem byla svědkem toho, jak měl jeden po práci, kolega ho chtěl vzít autem domů, řekl mu, ať chvilku počká, hodí sprchu a pojedou. A ten popelář řekl ne, já se osprchuju až ve středu.... no takže tak.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vyslechla jsem si hlášku jednoho svého kolegy " bylo takové horko, měl tak propocené ponožky, že jsem si už druhý den musel vzít čisté".......asi tak

      Vymazat
    2. blem blem blem17. srpna 2012 19:16

      Prej "já se osprchuju až ve středu" :-D :-D :-D
      zajímalo by mě, co zrovna bylo den, typuju to na pátek :-D

      Vymazat
  17. Hrozně se mi tu líbí, jak se to ošívají a obhajují právě ti lidé, na které blondýna mířila. potrefené husy...
    Jen tak pro vaši informaci neexistují lidé, na které nezabírá žádný antiperspirant ani deodorant, existují totiž i ty z lékárny pro lidi s diagnózou hyperhydróza. Když na vás "neučinkuje" dámský antiperspirant (protože jste hrozně spešl a takové věci na vás prostě nepůsobí, jaké štěstí, že na vás působí aspoň gravitace) můžete používat silnější pánský, a nebo jako podklad driclor z lékárny a na to deodoranta, ale my jsme češi a češi jsou největší mistři ve vymlouvaní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, lépe mluvit sám za sebe. Jsem přesně ten případ, na který antiperspirant nefunguje. To jsem si ověřila pokusem - tedy jeden den s, jeden bez. A vyzkoušela jsem skutečně širokou škálu přípravků. Závěr je ten, že se jedná o předražené šmejdy a prodej podporovaný klamavou reklamou. Váš zmiňovaný "silný pánský" mi zničil několik triček a stejně nefungoval. Driclor-ze své zkušenosti nedoporučuji. Pocení skutečně omezuje, ale po chvíli používání mě začal pálit natolik, že jsem ho musela smýt. V podpaží mi zůstaly tmavé pigmentové skvrny a na modrém pyžamu (aplikuje se na noc) mi zcela vyžral barvu (až na bílou). Ale jak jsem psala výše, nejsem čuně, abych zamazávala tělesný zápach deodorantama většinou nelibé vůně, ale sprchuji se dvakrát denně, několikrát denně opláchnu podpaží, denně měním trika. Krom toho je důležité oblékat přírodní materiály. Při dodržování těchto pravidel skutečně nepáchnu, nemumám tedy co překrávat...

      Vymazat
    2. Lennore, to s tou gravitací je bomba. Co se týče Dricloru - na rovinu - když ho budete používat PŘESNĚ PODLE NÁVODU - tak se vetšímu podráždění vyhnete. Na druhou stranu - to zamezení mokrým flekům a smradu mi za "vypálené" podpaží od Dricloru stojí - někomu ne - mě jo - já bych prostě mezi lidi spocená a smradlavá nevyšla, to by byla moje společenská smrt (samozřejmě pro blby, kteří se určitě najdou, nepočítám třeba tůru na kole, ale myslím tím pobyt v práci, v autobuse, na nákupech, v klubu apod.).

      Vymazat
    3. Ale tak se nevoňte, ale myjte, myjte, myjte, vyměňujte prádlo. Nejhorší je starý pot na těle/na šatech. Omlouvám se, pokud to zrovna vy děláte. Já deodorant taky nepoužívám, tloukl by se mi s parfémem, denně, v létě i častěji se sprchuji, trička přepírám a je to.

      Vymazat
    4. Přesně tak, souhlasím. Taktéž si nemohu dovolit páchnout a ani bych to nesnesla. Tak se prostě myji a převlékám tak často, abych nepáchla. Používám jemné parfémy, s deodorantem by se vůně tloukla. Lépe je předejít příčině (nedovolit pomnožení bakterií ve starém potu), než zahlazovat následky (odér starého potu překrývat deodorantem).
      MV: driclor jsem používala PŘESNĚ PODLE NÁVODU...Každopádně vám vyhovuje, nikdo vám to nebere. Mně nevyhovoval, tak se mi nesnažte předsazovat, že jsem jej špatně používala. Mně se prostě osvědčila metoda - 2x denně krátká sprcha, občas opláchnout podpaží a nosit přírodní materiály a také nemám důvod měnit. Funguje, nezapáchám...

      Vymazat
  18. Zápach se dá redukovat holením, dietou, pravidelným mytím. Antiperspiranty a deodoranty jsou až poslední. MNoho lidí je nepoužívá a přestopu nepáchnou. No a taky čisté oblečení.

    OdpovědětVymazat
  19. Emma lesní víla17. srpna 2012 8:07

    I přes úzkostlivou hygienu jsem se dost potila. Koupila jsem si driclor (a nepiště mi prosím jak je nebezpečný-není!), máznu se jednou týdně před spaním a naprostý luxus i v parném počasí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vtipné-emma, lesní víla se dost potila :D

      Vymazat
  20. Ahoj, trochu mimo téma: Jsem ženská, a nejsem spokojená s žádným dámským deodorantem. Párkrát jsem zkoušela přítelův Old spice - a je prostě boží. Vydrží, voní výrazně a nevtíravě, a je tuhý, ale gelový - ne bílý tuhý, ne kulička, ne "tekutý gel"...
    Nenarazili jste na nějakou dámskou obdobu?Dámská, výrazná, ale nevtíravá vůně, tuhá, gelová struktura?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdysi to býval oranžový Sanex, ale dnes už ho vyrábějí jen jako kuličkový deodorant :( Jó to byl skvělý deodorant. Přesně jak Old Spice (ten příteli kradu též), ale skvělá vůně, přesně jak říkáš.

      Vymazat
    2. Presne tak, muzske deodoranty a antiperspiranty mi pridu ovela kvalitnejsie ako zenske. Naozaj vedia pomoct a aj po ceom dni je ich stale citit a dodaju uplny pocit sviezosti.

      Vymazat
    3. Já taky zakotvila u manželova deodorantu Garnier mineral 72 h extreme a přijde mi dost naprd. Sice si myju podpaží několikrát denně a následně aplikuju, ale pořád mám pocit, že jsem po chvilce cítit. Navíc se mi začaly dělat bolestivé bulky, které sice po pár dnech zmizí, nebo se přesunou, no každopádně z toho nemám dobrý pocit. Je pravda, že mám nos čichacího psa, což mi činí dost problémy. Jo a na smrady druhých používám svoje navoněný "podnosí".
      Ještě mám takovou perličku...když jsem rodila, už na porodním sále, byla tam jedna mladá porodní asistentka, která smrděla potem, ale takovým tím čpělým, ostrým. Chvilkama se mi z toho dělalo vyloženě zle. Jsem nevěděla, jestli mám rodit nebo zvracet. Naštěstí mi ta slečna napočtvtý nezvládla napíchnout žílu, tak jí poslali mimo a já jsem jí nemusela ztrapňovat žádostí, aby poodešla, že se mi z ní zvedá žaludek ( což bych ve finále snad nesla hůř než ona !).

      Vymazat
  21. Smraďochy v MHD nesnáším. Sama jsem o tom už psala článek...chápu, že se každému může stát, že ráno vyletí z domu bez použití antiperspirant a při dobíhání tramvaje se spotí a než dorazí k nejbližší drogerii, nemusí zrovna vonět. Ale typla bych, že Blondýna naráží na lidi, kteří prostě na osobní hygienu kašlou.
    A k těm bezdomovcům, oni se mají kde umýt, alespoň ve větších městech fungují nejrůznější charity, kde se obvykle od pondělí do soboty můžou lidé bez domova zdarma vysprchovat v teplé vodě a dokonce si i nafasovat čisté oblečení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak za a) *zpotí, * tipla bych. Když už teda píšete ty články, tak abyste věděla pro příště... Za b) po jednom doběhnutí tramvaje stejně většina lidí nebude nijak výrazně zapáchat. Smrdí hlavně starý pot, ulpělý na šatech a rozkládající se v nemytém podpaží.

      Vymazat
    2. s těmi bezdomovci nemáte úplně pravdu, v Praze je se sprchou zdarma velký problém (viz weby příslušných organizací), o možnosti vyprání věcí už vůbec nemluvím a denně čisté oblečení také nedostanou. vůbec nezmiňuji všemožné psychosociální poruchy, kterými tyto osoby trpí a vlastní vzhled a vůně pro ně nejsou důležité. ostatně i člověk s těžší depresí má reálný problém o sebe pečovat.
      samozřejmě se zbytkem naprosto souhlasím.

      Vymazat
    3. V přepravním řádu je ovšem i zmínka o tom, že cestující nesmí obtěžovat ostatní - t.j. jakkoliv, ani zápachem.
      Jelikož zmínění bezdomovci v MHD dokážou do dopravního prostředku nastoupit bez větších problémů (a vesele se zadarmo vozit celý den), domnívám se, že nějak těžce psychicky postižení nejsou.

      Vymazat
    4. Člověk s těžkou depresí taky dokáže nastoupit do MHD, to jsou dvě naprosto rozdílné věci. U mnohých chápu, že se o sebe nestarají, když většinou nezvládnou ani vystřízlivět. To ale nic nemění na tom, že v MHD nemají co dělat a nemají co obtěžovat okolí svým zápachem. Je mi jich sice líto, ale nevím, proč bych za jejich situaci měla být trestaná.

      Vymazat
    5. Omlouvám se za tu hrubku všímavému anonymovi...
      S druhým anonymem nemohu úplně souhlasit, protože konkrétně v Praze ta možnost je, třeba v azylovém domě Armády spásy...
      S tím, že je spousta bezdomovců psychicky nemocných pochopitelně souhlasím a ano, vede často i k tomu, že o sebe nedbají.
      Nicméně já reagovala na Blondýnu, když psala o tom, že tu možnost nemají.

      Vymazat
  22. MHD je kapitola sama pro sebe. Další kapitolou je šílené chování pouličních prodejců, nejčastěji rádoby parfémů, kteří osobní zónu porušují nejraději. Z jejich "bratříčkování", podávání rukou a neustálého přibližování k vaší osobě mi je vždy na zvracení. Snad proto jsem na ně protivná, protože tuhle komedii praktikují i v případě, kdy jim na rovinu řeknete, že nemáte o nic zájem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyhýbat se očnímu kontaktu, neodpovídat. Když jdu se slunečními brýlemi a sluchátky, ani se nepokouší. Pokud je nemám, dívám se mimo.

      Vymazat
    2. Za mnou takhle pravidelně chodí ženská-cikánká s parfémy. Pokaždé jsem jí slušně řekla, že nemám zájem, i přes to vždycky polračovala v kecání dál. Naposled jsem se nakrkla a řekla, že ji to říkám pokaždé, že nemám zájem, a že stejně nepřestane nutit svoje parfemy, a pokud si u mě nehodla nic koupit, tak at odejde! Cumela jak súva z nudlí

      Vymazat
  23. Mám ještě jednu kategorii - náctiletá slečna, relativně upravená a nepříslušící k žádné subkultuře, která si myslí, že když svůj smrad necítí ona, neítí ho ani nikdo jiný. Tyto slečny páchnou zcela identicky (jen slaběji) jako bezdomovec. Což prozrazuje, že dáma existuje nikoliv několik dní, ale několik týdnů bez vody. za svoji praxi prodavačky, kdy se hold člověk k lidem musí dostat velmi blízko, jsem těchto slečen potkala opravdu mraky. nechápu to. nemají rodiče? Nebo rodiče smrdí taky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky prodávám, smradoch je každý 5. (!) je to hrozné. každopádně, měla jsem takto zasmrádlou kamarádku a ta ráda mluvila o svých gynekologických problémech :/ předpolkádali jsme, že je to- ten důvod zápachu. byla silně obézní a s vysokým sebevědomím-vryla se mi od ní hláška kdy nám vykládala, jak se s ní rozešel kluk a posledni, co na nej zarvala, bylo- copak můžu za to, že mám pásový opar?!? :D

      Vymazat
  24. Pot sám o sobě je tekutina bez zápachu, smrdět začne, až když se v něm rozmnoží bakterie, a to nějakou chvíli trvá.
    Potit se ≠ automaticky zapáchat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, tak přestaňte obhajovat smraďochy. Když moje kamarádka (která se dost potí) fakt smrděla, řekla jsem jí to. Protože jsme si dost blízké, řekla mi, že nespala doma a tudíž nepoužila deodorant a měla stejné tričko jako den před tím. Není to žádná špindíra, a sama uznala, že to není vůbec v pohodě! A přesně dokážu odhadnout v MHD, kdo se třeba několik dní nesprchoval. A to je prostě k zblití! :)))

      Vymazat
    2. To je presne ono. Cerstvy pot nesmrdi a kdo se denne sprchuje a meni si obleceni, tak take nesmrdi. Smrdi jenom ti, co se denne nemyji a/nebo si denne neberou ciste obleceni. Zapach neni otazkou pouziti deodorantu/parfemu, ale hygieny.

      Vymazat
    3. Je jasné, že je dost často poznat, kdo se několik dní nesprchoval, ale někdy taky ne. Ale není pravda, že čerstvý pot (myšleno ničí a nikdy) nesmrdí. Při metabolických poruchách může smrdět i čestvý pot těsně po osprchování, a to i samotnému tomu člověku, a až tak, že se musí znovu svléct, všechno, co si před deseti minutami oblékl, hodit do špíny, a jít pod sprchu znova.

      Vymazat
    4. Je jasne, ze se tu nebavime o vyjimkach s jakoukoliv poruchou/nemoci, ale o tech, kteri jsou proste cunata.

      Vymazat
    5. Hlavně ti nemocní mají na čele napsáno, že nesmrděj z nedostatku hygieny, ale kvůli svojí nemoci, že jo?

      Vymazat
    6. To právě, se mi zdá, tak úplně jasné není, protože nahoře a i jinde je kategoricky psáno, že kdo se denně sprchuje a převléká, tak nesmrdí. Někdo metabolickou poruchu náhodného cestujícího v tramvaji pozná, ale neřekla bych, že to dokáže každý.

      Vymazat
    7. Gabrielo - ano. Ano, většinou to mají na čele napsáno. Protože jinak nejsou ani uválení, ani špinaví, ani zapraní - na rozdíl od skutečných lidských prasat, která odpuzují nejen svým smradem, ale už vzhledem. A nemusí se jednat zrovna o bezdomovce - ale například několikrát použité tričko už je taky poznat. Zašlé nehty... špinavé fusekle... indicií je dost a dost.

      Vymazat
    8. A kolik těch skutečně nemocných mezi smraďochy je? Jeden z tisíce? Nemyslím ty, kdo to o sobě tvrdí, ale ty, kteří mají skutečný neřešitelný problém.

      Vymazat
    9. Například celiakii má oficiálně každý dvousetpadesátý, ve skutečnosti asi tak každý stý. Nevím, jak to mají třeba diabetici nebo lidé s nemocnými játry nebo lidvinami, alergici, lidé se srdečními a dýchacími problémy, chronickými záněty, kožními a gynekologickými problémy... Ale skutečně přeju i nadále zdraví každému, kdo si myslí, že výskyt jakékoli chronické nemoci mezi lidmi, která se může projevovat i nevábným tělesným pachem, je marginální. Užívejte si to, dokud můžete.

      Vymazat
    10. Ale no tak, všechny vyjmenované choroby mají podle Vás jako jeden z příznaků neřešitelný zápach? To je tedy alibizmus.

      Vymazat
    11. V tom případě jezdím každé ráno do práce MHD plným těžce nemocných lidí a mnohdy jsem zřejmě jediná zdravá:D

      Vymazat
    12. Třeba sis jen dosud nevšimla, že jezdíš sanitkou :-)

      Vymazat
  25. Ještě jedna věc... jezdím dost často do Indie a musím říst, že smraďocha tam potkám jen velmi vyjímečně. i ti nejchudší, co musí k nejbližší vodě i několik kilometrů, prostě nesmrdí a dokonce většina nosí každý den čisté šaty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, ale oni se hlavně VŮBEC nepotěj!!!

      Vymazat
    2. To zrovna není pravda, i Indové se potí. Jenomže tam je i pro velmi chudého člověka naprosto normální, že se denně myje a oblečení si Indové také mění častěji než leckterý Čech.

      Vymazat
  26. No nevím jestli by to zachránil jeden deodorant...Obávám se,že ten smrad,o kterém je řeč, stejně zůstane smradem.Dokud ty lidi nepochopí, že sprcha není zlo,ale naprosto přirozená věc a že smrdět jako prase je v dnešní době faux pas největšího kalibru,tak je deodorant stejně zbytečnej.

    OdpovědětVymazat
  27. Mna teda najviac prekvapuje ze ludia nosia to iste oblecenie niekolko dni. Teda konkretne tricka. To sa aj zbytocne umyvaju pretoze ten pot z predosleho dna to hned zabiije. Ok ludia ktori sa potia minimalne a stravili v tom tricku len par hodin. Ale byt v jednom cely den a hlavne v lete, to uz by som si fakt neobliekla, citila by som sa spinava aj po sprche :/ Pre mna proste tricko, gate a ponozky sa maju menit kazdy den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne, to take nechapu, jak si nekdo muze oblect tricko z predchoziho dne. I kdyz mam tricko na sobe par hodin, tak proste putuje do pradelniho kose. Menit si denne spodni pradlo je snad uplna samozrejmost. I kdyz asi ne pro vsechny, protoze treba ve fitku casto vidim dve veci: bud se zeny nesprchuji vubec a na propocene krajkove spodni pradlo (necvici ve sportovnim pradle) si opet oblecou kostymky, ve kterych prisly z prace a jdou domu (to je ten horsi pripad); nebo se osprchuji, oblecou si totez propocene spodni pradlo a kostymky a jdou domu. Nechapu, proc je takovy problem si hodit do tasky ciste spodni pradlo (vcetne ponozek) a po sprse se oblect do cisteho. Jestli o vikendu peru o par kousku pradla vic nebo min, je mi teda uplne jedno.

      Vymazat
    2. Já to občas dělám taky(většinou se ani nepřevléknu), ale protože z fitka sednu do auta a za 4 minuty jsem doma. Raději se prostě sprchuji doma no.. Člověk když občas vidí co v té sprše je :/

      Vymazat
    3. Pokud se neprevlekate a jedete domu autem, tak je to o necem jinem. Ja se pozastavuji nad tim, ze si nekteri na zpocene telo/pradlo obleknou neco, v cem pak dalsi den zase klidne prijdou do prace. Ja mam v tasce do fitka zabky, ve kterych se sprchuji (fitko, kam chodim, je na pohled sice vzdy ciste, ale plisen chytit nehodlam).

      Vymazat
    4. To není jisté, že v tom jdou další den do práce. Dělám totéž, co popisujete (kostýmek jen nahraďte šaty). Ale... jednak se moc nepotím a při použití deodorantu nepáchnu, ty věci jsou jen propocené ve smyslu mokré... a jednak šaty, prádlo i věci na cvičení doma okamžitě hodím do pračky a sama cílím do sprchy. Je mi jednoduše extrémně nepříjemné se sprchovat a vystavovat nahá před cizími lidmi (i ženami), proto se snažím čas v šatně omezit na minimum. Nemám ráda narušování intimity. Jak se ženy v šatnách pokradmu okukují, některé i producírují, "žvaní" ... Brrr.

      Vymazat
    5. Já se taky zásadně myju až doma, už proto, ž v práci je sice voda zadarmo, ale není tam vana. A já po pracovním dni nezbytně potřebuju vanu, jinak druhý den nedokážu jít do práce. Nekecám... jak si večer nedám horkou vanu, jsem druhý den jak prkno.

      Jinak, oblečení, do kterého se zpotím, jde do prádla hned po svlečení. Když se nezpotím, vydrží mi triko bez morální újmy i dva dny. To ovšem málokdy, protože v létě se potím furt.

      Vymazat
    6. Flamestarter: mission succesful.

      Vymazat
  28. Tato debata se strhne kazde leto a pokazde se nestacim divit, kolik lidi nepovazuje za samozrejmost se DENNE osprchovat, pouzit deodorat/antiperspirant/kamencovou sul, holit si podpazi, cistit si zuby a vzit si ciste obleceni (minimalne spodni pradlo, ponozky a tricko). O pouziti kvalitniho, decentniho parfemu ani nemluve. Ano, kazdy se behem dne zpoti, ale "cerstvy" pot je uplne jina liga nez stiplavy, stary pot, ktery smrdi opravdu pekelne. I ti, kteri se poti opravdu hodne, ale denne se sprchuji a meni si obleceni, v zadnem pripade nesmrdi tak jako ti, kteri jsou schopni si oblect tricko z predchoziho dne. Ziji a pracuji v zahranici v temer ciste muzskem kolektivu (50 muzu, 2 zeny) a musim rict, ze mam pouze jednoho jedineho kolegu, ktery obcas prijde ve smradlavem tricku (vetsinou po nejake parbe). Vsichni ostatni jsou vzdycky ciste obleceni, nikdo nesmrdi potem - naopak drtiva vetsina pouziva minimalne deodorant a decentni parfem.

    OdpovědětVymazat
  29. Stupnice smraďochů mě fakt po ránu pobavila ... tleskám. Smraďocha ušlechtilého si nejlépe užijete na odpoledním divadelním představení pro důchodce. Jednou jsem takový zážitek před lety podstoupila a ještě dnes se mi občas vrací ten plíživě násládlý odér smíšený s konvalinkami a Květy Moskvy do nosu - čichová paměť je velice silná.

    OdpovědětVymazat
  30. Dvojku poznám ještě než ji ucítím, protože začnu nesnesitelně kýchat. Štve mě ze všech nejvíc. A třeba moje babička přišla o čich v rámci vojenských výzkumů a voní se stále, ale umí to jemně a příjemně a to se opravdu sama necítí, tak proč se ty dvojky vyskytují?

    OdpovědětVymazat
  31. Bezdomovce z moci úřední z MHD vyhazuji. Budí veřejné pohoršení (veřejnost začíná počtem dvou osob) a jezdí na černo. Takže padají ven. Kdo má čichat ten smrad rozkládající se živé mrtvoly. Kam potřebují si mohou dojít pěšky, mají času mraky.

    OdpovědětVymazat
  32. Smdrad ušlechtilý - pach potu se někdy mísí s pachem moči (inkontinence je potvora) a to je teprve zážitek.

    Pokud prostě z MHD z nějakého důvodu vystoupit nemohu, tak používát papírový kapesník, který si dám přes nos a ústa. S touto provizorní plynovou maskou se dá cesta jakž takž přežít.

    OdpovědětVymazat
  33. Mám osmiletou dceru, která: samozřejmě se denně sprchuje, ráno si umývá podpaží, bere si každý den nové oblečení, ale...3x se někde proběhne a smrdí jako starej 14 dní nemytej chlap. Když jsem obrážela lékárny a dožadovala se rady, tak: " to je divný,jsem neslyšel(a), zavolám kolegyni...pocééém...deodorant...vy jste se zbláznila, atd.." Takže jsem našla deodorant, kterej se tváří jako "zdravej". Nemám z toho ale dobrej pocit. Navíc si připadám jako debilní matka, která si něco usmyslela ( když to teda není možný a v životě jsem to neslyšela) Modlím se, abych dceři něco nezavařila (co já vím, co. Přece jen, je to ještě dítě. ) A teď raďte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ne do lékárny, k doktorovi (nemyslim s hlavou:D, ale to může bejt nějakej závažnější problém)

      Vymazat
    2. Rozhodně běžte s dcerkou k doktorovi, na každého se najde něco, co funguje. Jen to dá někomu bohužel víc zabrat.

      Vymazat
    3. Gabrielo, jestli vás to trochu uklidní, používám díky mé milé osvícené matce deodorant někdy od devíti let, protože jsem též odporně páchla. Jelikož máme rakovinu v rodině, chodím každý rok na ultrazvuk prsou, kde kontrolují ale i podpaží. Nikdy mi nic nenašli. Je mi 28 podotýkám. To s rakovou z deodorantů je podle mého názoru masáž smraďochů a jejich alibismus. Obě babičky mi zemřely na rakovinu a deodorant nepoužívaly, protože za nich nebyl. Někdy se argumentuje, že bujení vzniká nalevo, že je to právě proto, že si tam ženy nanášejí pravou rukou deodorantu víc, ale je to hovadina. Vlevo vzniká častěji, protože je tam víc lymfatických tkání.

      Vymazat
  34. Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce hledá důvod :) Tak je to se vším, i s obranou proti smradu :))

    OdpovědětVymazat
  35. Skvělý článek. Moc se mi líbí tvá stupnice. Obzvláště "smraďoch ušlechtilý". Popis dokonale sedí na jednu bývalou profesorku z Gymplu...a vlastně ne jednu :D

    OdpovědětVymazat
  36. Stupnici smraďochů dávám jedničku s hvězdičkou. Smraďochům obecným bych poradila, když ten deodorant tak strašně ničí zdraví a zákonitě z něj budou mít rakovinu - 3x denně do sprchy, pro zdraví se musí trpět.
    Mimochodem - manžel pracuje v anglické firmě, měli tam problém s kolegou, který byl s hygienou také na štíru a lidé co seděli blízko něj se kvůli smradu nemohli soustředit na práci. Byl přímo pokárán šéfem a byl mu doporučen deodorant s pohrůžkou ztráty práce. Tohle by se mělo zavést i u nás.

    Jinak ti co obhajují smraďochy: Ano, jsou mezi námi i tací chudáci, kteří se nadměrně potí a to je zlé. Ale ono i obyčejný vlhčený ubrousek, který se použije, když zrovna není sprcha poblíž, dokáže zázraky!

    OdpovědětVymazat
  37. neviem ako vy ale ja mam problem., ze pizzivam antiperspiranty - skusala som niveu, rexonu, borujois, vichy, alroche. Po nich aspon nesmrdim ale potims a stale. A mam napr. na bluzke alebo tricku mokre flaky, podla mna sa kazdy musi potit. neexistuje antiperspirant, ktory by udrzal podpazie suche. ak ano, dajte mi tip ale nie driclor

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malý krém od Balea, bílomodrá tuba. Na mě nic jiného nefunguje.

      Vymazat
    2. Používám úspěšně kamenec už asi třicet let. (Zatím bez zdravotních následků.) Od toho "normálního" kamence v kostce, který se v poslední době nějak pokazil, jsem přešla na deokrystal Balea. Vyžaduje to potřít s ním důkladně mokrou kůži hned po sprchování ještě před utřením. Nic jiného mi nefunguje. Některé antiperspiranty s kuličkou bez vůně snad, ale připadám si od nich ulepená.

      Vymazat
    3. BODY SERIES tuhý deodorant a antiperspirant od Amway, nic mi tak dobře nepomohlo

      Vymazat
    4. Tak jsem hned pádila do DM pro deokrystal od Baley a opravdu BOMBA!!! Díky za tip. Ještě ho vyzkouším na manželovi.

      Vymazat
  38. V práci jsme krátce měli kolegyni,která příšerně smrděla,v létě,v zimě,pořád.Když vlezla do autobusu,tak všechny okénka byly dokořán,i když venku bylo 10 pod nulou.Kolikrát jsem ji viděla,jak vytáhla deodorant ve spreji a pořádně se postříkala,od hlavy až k patě.Nikdy jsem ji neviděla,ani že by si myla ruce,ale vždycky měla u sebe sprej.Asi si myslela,že to nahradí koupání. Nadřízený ji seřval,ať se laskavě umyje,ale nepomohlo to.Když dostala padáka,tak jsme si všichni oddechli...

    OdpovědětVymazat
  39. ono to může být taky materiálem hadrů, co maj na sobě. už něolikrát se mi stalo, že jsem si v terranově nebo takovym pochybnym obchodě koupila tričko a neskutečně sem v něm smrděla. meju se každej den, tričko nosim každej den čistý, potim se, ale normálně nesmrdim.zato v těhle dvou inkriminovanejch tričkách sem už v poledne smrděla jak starej chlap po maratonu. já je vyhodila, ale někomu je to holt šumák...

    OdpovědětVymazat
  40. prašivá kurva17. srpna 2012 19:28

    Tak já velmi dbám na hygienu těla, sprchuju se klidně i 4x denně, protože nemám co dělat.. A na druhou stranu nosím jedno tílko třeba týden a podprsenku měsíc (jen kalhotky měním denně) a nepotím se a nesmrdím. Tak nevím, jsem prase nebo ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další problém je ale to, co v té měsíc neprané podprsence "žije". To sice neškodí okolí, ale může to škodit Vám, přinejmenším Vaší kůži. Takže i když nesmrdíte, já bych doporučila měnit podprsenku častěji pro Vaše dobro.

      Vymazat
  41. článek mě pobavil a já musím jen souhlasit a bavit se nad komentáři lidí, kteří se tu akorát vymlouvají, proč se nemýt, neměnit prádlo nebo se nestříkat deo/ antiperspirantem. já se potím celkem dost, ale 2x denně se osprchuji, případně vyměním oblečení, nastříkám se antiperspirantem několikrát denně a ještě používám vlhčené ubrousky pro osvěžení. a nesmrdím. myslím, že alespoň jednu část z toho by mohl udělat každý - jak píšeš, tak cena deo/antiperspirantů nebo těch ubrousků vysoká není, sprchu má většina z nás k dispozici a čisté oblečení taky.

    ti, co mají zvýšené pocení z důvodu nemoci, mají možnost určitě používat nějaké lékařské přípravky, poradit se s odborníkem a taky nesmrdět.

    a napadá mě, jak asi musí oni cítit sebe, když jsou přímo v centru smradu. já stojím třeba metr od nich a je mi z toho vážně blbě..

    OdpovědětVymazat
  42. Chloupky... Jsou-li v podpaždí, je každý deodorant krátký. Bakterie na nich žijící produkují kyselinu máselnou, příčinu toho nechutného odéru, ze kterého se zvedá žaludek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám známou která je "přírodní", zásadně si neholí podpaží, nepoužívá deodoranty, ale v životě jsem nezažila, že by smrděla, nikdy. Prostě se myje.

      Vymazat
  43. Ó hrůzo, neholím se, nepoužívám antiperspiranty, trička nosím i dva dny, ovšem myji se, používám slabý parfém a zázrak - nesmrdím ... Ovšem nesnáším jinou věc - kolegyně se po použití WC vždy mohutně postříká deodorantem, ale na tom WC po sobě neuklidí, ani nevyvětrá. Co je horší ?

    OdpovědětVymazat
  44. Tento článok je setsakramentsky pravdivý. Čo by si ste si pomysleli o 50-ročnej žene s doktorským titulom, na vysokom poste v štátnom zdravotníctve, ktorá nikdy v živote nepoužila dezodorant a svojim prepoteným oblečením, ktoré nosí viac dní po sebe, strpčuje život svojim kolegom? Alebo o učiteľke na jednej strednej škole, ktorej žiaci (ktorí už jednoducho nemohli vydržať jej zjavne nedostatočnú osobnú hygienu) jej kúpili ako darček pekný kozmetický balíček s dezodorantom a sprchovým gélom a ona im na to odpovedala: "Ďakujem, ale ja také nepoužívam." Žiaľbohu, obidve tieto ženy osobne poznám a verte mi, nechceli by ste byť v prítomnosti ani jednej z nich. Naozaj existuje ospravedlnenie pre takýchto vzdelaných ľudí, ktorí pracujú medzi ľuďmi, aby chodili do práci smradľaví ako tchori? To ako fakt?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neexistuje. Už som tu niečo podobné písala a akoby ste opisovali tú istú dámu, keďže u mňa je to jedna. V robote sa prezliekame a ona si dáva jedno bavlnené tričko aj mesiac v kuse bez oprania. A keď som sa pobrala do drogišky pre antiperspirant, tak sa len zasmiala: " Také ja nepoužívam!"
      Čo som si pomyslela je nepublikovateľné.

      Vymazat
  45. Mám kolegyni v kanceláři, která je silně obézní a páchne strašlivě. Kupodivu ne čpavým potem, ale nemytým tělem, nedostatečnou hygienou po použití toalety, atd. Prostě smrdí jako kanál.Onehdy přišla k mému stolu, stoupla si až ke mně a začala mi něco ukazovat na obrazovce počítače. Po pár minutách se mi začalo tmít před očima a myslela jsem, že omdlím. Nepřeháním, asi bych opravdu odpadla. Nemyslím si, že bych tohle měla osm hodin denně snášet a že její hygiena je pouze její věc. Ale jak se to dá rozumně vyřešit? Na diskrétní narážky nereaguje, takže si to budeme muset vyříkat na rovinu. I když se budu snažit udělat to maximálně diplomaticky, tak to bude mít jen jeden dopad: že atmosféra v místnosti ještě víc zhoustne ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Složte se jí na jedno mýdlo, jeden antiperspirant, hezky to zabalte do krabičky, přidejte lístek s textem: Máme tě rádi a byli bychom rádi, kdybys nám i voněla. A šoupněte jí to tajně někam, kde to najde a bude ji jasný, že je to jen pro ní. Třeba se jí rozscítí. Pokud ne, příště přitvrďte. Bude možná dusno, ale nebude smrad...

      Vymazat
    2. Tohle je jednoznačně věc, kterou má řešit nejbližší nadřízený. On je tam od toho, aby řešil jakékoliv spory mezi zaměstnanci, ne? A jistě to zvládne diplomaticky. Pokud chcete pomoct atmosféře poté, co si nadřízený s kolegyní promluví (pokud ji tedy máte rádi), doporučuji se složit na nějaký pěkný parfém.

      Vymazat
    3. Nadřízený a na rovinu, srozumitelně! Narážky nepochopila, jak je psáno a ze zkušenosti s obdarovaným, smradlavým kolegou vím, že nakoupení antiperspirantů a jejich ponechání vjeho tašce s lístkem, že by je mohl používat, bylo k ničemu. Smrděl dál. Až mu nadřízený jasně řekl, aby se krucinál myl a převlíkal!!!! A pomohlo to. Teď už stačí občasná narážka, že tričko už má třetí den a další den má jiné. Čisté!!!! Holt někdo má a někdo nemá... :)

      Vymazat
  46. Myju se minimálně jednou denně, většinou dvakrát až čtyřikrát. Než jdu do školy, když přijdu ze školy, než jdu spát... Používám deodorant a parfém, spodní prádlo měním denně, ponožky taky. Ale tričko nosím i víc dní po sobě. Nepřijde mi to jako něco nechutného - kalhoty se taky dotýkají kůže a neměníte si je přeci denně? Jednoduše když mám pochybnost, tak si ho nevezmu, ale jinak ho očichám a nemám problém - většinou cítím max. parfém z předchozího dne. A není to o tom, že bych se necítila - jakmile začnu páchnout. Nebyla jsem si jistá, tak se občas někoho - mamky, přítele, kamarádky zeptám (měla jsem paranoidní strach, že se třeba jen necítím i v čerstvém tričku). Ale většinou mě kolegyně/spolužačky i přítel sem tam pochválí, že hezky voním, tak předpokládám, že nejsem zdrojem zápachu. I přes pravidelné mytí jsem měla deodoranty, které nepomáhaly a pot páchl i při běhu na tramvaj - většina sprejových, ale tuhé a kuličkové mi vyhovují. Myslím, že se občas stane každému, že nevoní (třeba v práci nemám možnost se sprchovat) a zapomene si deodorant do kabelky, ale pochybuju, že všichni smraďoši z tramvaje zrovna ten den spěchali/netekla jim voda. Jo - a jako dlouholetý vegetarián musím říct, že se potím a po zpocení páchnu - sice možná méně, ale stejně se na to nedá úplně spoléhat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, s tím nošením trička souhlasím - pokud není propocené, proč i ho nevzít znova? A ne nejsem čuník co se nemyje a bojí se hliníku a neví co je to parfém.

      Vymazat
  47. Horší než Smraďoch městský je kombinace Smraďocha obecného, česnekového a uchváceného doběhnutím tramvaje ;)

    OdpovědětVymazat
  48. Nějak mi nefunguje odpovědět ve vlákně, takže odpovím na Anonymní 18.18. v 13.39 tady:
    1. Nebudeme se přece tady přít, kdo hůř rozumí psanému textu, že ne...
    2. Když ono je tak povznášející myslet si, že jsem v tramvaji jediná umytá, že jo... :-)

    OdpovědětVymazat
  49. Co se týče nadměrného pocení, je bezvadná šalvěj bílá - pít čaj, v kabelce nosit lahvičku a opocená místa tím párkrát za den otřít. Nevím sice jak přesně, ale funguje to bezvadně.
    A pokud někoho tak strašně trápí ten děsivý vraždící hliník, je taky spousta možností - třeba Weleda dělá dost kvalitní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík za tip, vyzkouším :)

      Vymazat
  50. Výborný článek, opravdu mě rozesmál. S hodou okolností plánuji psát na svůj blog článek ohledně mastných vlasů lidí v MHD.

    OdpovědětVymazat
  51. V nejakym casopise jsem kdysi videla vysledky pruzkumu mezi Cechy, tykajici se osobni hygieny..napriklad prumer v poctu myti/sprchovani se byl, a ted se podrzte, jednou tydne!! Nevim tedy, kolik lidi se pruzkumu ucastnilo ani co to byli zac, ale predstava, ze to je prumer, tzn. ze nekdo je schopnej se mejt treba jen 2x do mesice, je fakt nechutna..to si pak clovek hned pripada pomalu jako myzofob kdyz se 2x denne meje a cisti zuby..koneckoncu co je tak tezkyho na tom, koupit si nejaky maly deodorant nebo parfem a nosit ho s sebou?

    OdpovědětVymazat
  52. Zkusím se zeptat - mám kamaráda, kterému šíleně smrdí nohy. Ale fakt hrozně, i když si je myje několikrát denně. Stačí třeba hodina a je to zas nanovo. Existuje nějaké dlouhodobé řešení? Četla jsem třeba o koupeli v chytré houbě (výrobek Biodeur), má s ním někdo zkušenost?
    Předem díky.
    H.

    OdpovědětVymazat
  53. Hlavně jak se ti smraďoši umí ještě obhájit. I tady v diskuzi... Takže ten, kdo není hovado, je panička, co by se jinde pozvracela. Super lidi, místo abyste si sáhli do svědomí, tak jste dobytci a ti, kterým je z vás zle jsou prostě ti zlí a špatní.
    Celý den trávím ve vypečeném kanclu bez klimatizace, s oknem na parkoviště obchoďáku, takže to radši větrám jen z rána a pak dveřma na chodbu. Ráno se ale osprchuju, vezmu čisté věci, použiji antiperspirant, v práci mám deo ve spreji a vlhčené ubrousky. Po práci letím já do sprchy a oblečení do prádelního doše. V roce 2012 opravdu nemusí nikdo smrdět.

    OdpovědětVymazat
  54. On je i celkem problém v tom, co někdo považuje za vrchol hygieny - sprchovat se denně. Jen JEDNOU denně. V civilizaci je normální se osprchovat ráno (za noc organismus vyloučí víc než čtvrt litru potu) a potom po příchodu z práce nebo večer před spaním. Pak se nedivím, že lidi smrdí, když po nočním pocení bez umytí lezou mezi lidi...

    OdpovědětVymazat
  55. Teda článek mě pobavil. Ale musím říct,že jsem ráda,že taková problémy nemám. Já se potím úplně minimálně a to i v posilovně kde makáme i 2 hodiny a nic nebo jen pár kapek na zádech. Jinak je samozřejmostí se umývat, nosit čisté oblečení a používat nějaké deodaranty.

    OdpovědětVymazat
  56. Poprskala jsem si obrazovku, řehním se jak opilá, div se neválím smíchy po zemi (štěstí, že zbytek rodinky zrovna není doma) :D Ale musím jen souhlasit a dát autorce článku za pravdu (a také pochválit podrobně rozebranou stupnici). Sice si nemyslím (jak tu napsal někdo přede mnou), že je vždy nutné mytí večer i ráno, přesto na hygienu dbám, jak mohu. Pro mě je naprostou samozřejmostí NEmít mastné vlasy, stejně jako pořízení i dražšího, ovšem skutečně účinného deodorantu (který při postřiku nezamoří celý byt odpornou "vůní" čehosi...), čisté tričko a spodní prádlo každý den...
    Mimochodem, krásně ironické mi přijde chování "slečen", které sice nosí značkové šatičky, každé ráno stráví dlouhou dobu líčením, ale smrdí potem, případně cigaretami (a ne málo)...

    OdpovědětVymazat