Výhodná nabídka: Zaplaťte zbytečně moc!

Loni vydělali před zdaněním jednu miliardu korun. Jejich tržby se vyšplhaly na 2,68 miliardy. Snaží se nabízet spoustu různých služeb. Ale ta, která má ušetřit pár korun normálním smrtelníkům s platem plus mínus průměrným, funguje trochu jinak, než bychom očekávali. Obyčejnému zákazníkovi peníze neušetří, ale vytáhne mu jich z kapsy zbytečně moc. Ale za to  firmě přinese slušný zisk v podobě provize z prodeje.

Ano, řeč je o službě Seznam tip, kterou nabízí Seznam.cz.

Už jednou jsem tady psala o tom, jak jeden z tipů Seznamu propagoval služby značně pofiderní agentury. Teď mě Alena upozornila, jak parádně se na Seznamu sekli s další žhavou nabídkou. Tentokrát je to bižuterie.

www.seznam.cz


Seznam tip přišel s opravdu neodolatelnou akcí: Ručně vyráběný prsten s krystalem Swarovski zlevněný z původních 349 korun na pouhých 175! No, nekupte to! 

Jenže to má několik jenže. 

Výhrada číslo 1: 

Ručně vyráběný prsten? No, jak se to vezme. Vyrobit tenhle prsten zvládne i dítě z mateřské školky.  Celé tohle ruční veledílo je ze dvou komponentů - z bižuterního základu pro prsten (cena asi tak 35 korun) a dvanáctimilimetrového krystalu Swarovski, který se prodává tak za osmnáct až dvacet korun (záleží na barvě).  Ruční výroba podobného šperku pak zabere asi tak půl minuty, než se slepí prsten a krystal k sobě. 

Hodně nešikovné malé děti s ještě nedokonale vyvinutou jemnou motorikou pak vytvoří stejný prsten, jako je ten na obrázcích u téhle skvělé nabídky - kámen je totiž nalepený tak křivě, že křivěji už to zvládne asi vážně málokdo. 

Takovou ruční výrobu bych se vážně moc nechlubila. 

www.seznam.cz

Výhrada číslo 2:

Když si sečtu náklady na výrobu tohohle originálního a jedinečného šperku, dostanu se na cenu kolem padesátikoruny. Prsten 35 korun, krystal 18 až 20 korun. Výdaj za lepidlo se blíží k nule, protože stačí obyčejné transparentní epoxidové lepidlo, které zvládne slepit kov a sklo, a to se dá koupit taky tak kolem třiceti korun, jenže s ním naděláte prstenů až do alelujá. Prodávat něco, co má výrobní cenu kolem padesátikoruny za sedminásobek (po slevě za trojnásobek) mi nepřijde zrovna jako dobrá cena. Ale když to lidi kupujou, jejich problém. 


Oba obrázky: www.koralky.cz


Výhrada číslo 3: 

Sleva. Tak nějak jsem vždycky měla pocit, že Tipy od Seznamu by měly být hlavně výhodné. V tomhle případě to ale rozhodně neplatí. I když je prsten jakože výhodně zlevněný na polovinu, úplně stejný prsten se dá koupit hned v několika různých eshopech za cenu, která je ještě nižší, než ta seznamová výhodná. Ano, oficiálně tedy jde o slevu, ale i tak je cena vyšší, než u řady dalších prodejců. A to mi jako dobrá koupě rozhodně nepřijde. 

www.krasnesperky.eu

Jak už jsem psala na začátku: Seznam.cz je firma, která vykazuje miliardový zisk. Opravdu by byl problém, aby v téhle firmě měli dvě blondýny, které budou připravované nabídky Seznam tipu kontrolovat a vyhazovat ty, které nejsou ani trochu výhodné pro zákazníka? Nebo jde seznamu v první řadě nikoliv o kvalitní a prověřené služby, ale prostě jen o prachy? Mrskne na Tip naprosto cokoliv, ať je to pro uživatele výhodné nebo ne, hlavně když si prodejce zaplatí reklamu a Seznamu z toho kápne pěkná provize? 

Pak by měli asi na Seznamu trochu zapřemýšlet a netvrdit uživatelům, že tyhle nabídky mají dobrou cenu. Dobrá cena je totiž nižší než obvyklá cena. Ne vyšší. I když mi to tvrdí namalovaný pes, tak očekávám, že to tak bude. 

www.seznam.cz

Výhodná nabídka by měla být výhodná pro kupujícího. Tahle akce na prsten s krystalem je ale výhodná úplně pro všechny kromě zákazníků.  Seznam.cz si podobnými akcemi naprosto zbytečně kazí jméno a ztrácí důvěru uživatelů. A to mu nakonec může zisky paradoxně snižovat. Když totiž uvidím nějaký jeho příští tip, který mi přijde zajímavý, napřed si zjistím, jestli jde opravdu o dobrou cenu. A když najdu stejnou věc jinde levněji, pak si ji jednoduše koupím u konkurence. Seznam si tak připíše možná moje kliknutí, ale skutečný zisk bude mít ten, kdo zbytečně nenadsazuje ceny a nehraje si na super slevy. 


35 komentářů:

  1. Navíc swarovski je dneska už pomalu všechno :/

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, to máte pravdu, jenže kde je poptávka, tam je i nabídka. A lidi jsou blbí. Stačí napsat SLEVA a pro některý lidi to je jako magnet...

    OdpovědětVymazat
  3. připadá mi, že swarovski jsou už i šutry na zemi...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pěkné, pobavil(a) jste mě! Ale je to fakt, nosí to fakt každý..

      Vymazat
  4. svoje kupce to bude mít stejně..:-/ a velké firmy se z velké části vždy obrátí na "temnou stranu", akorát málokdy je to pro klienty viditelný, no, možná je to dobře

    OdpovědětVymazat
  5. Na Seznam nechodím vůbec...je na nic

    OdpovědětVymazat
  6. Jak blondýna správně uvádí, pokud to lidi kupují, jejich problém. Každý má právo legitimně koupit suroviny/polotovary, udělat z nich nový výrobek a pak jej prodávat za cenu, za jakou mu to lidi budou kupovat. Naprosto souhlasím, že celá ta skupina (koncern) kolem Seznamu tohle asi nemá zapotřebí. I když, pokud se takový portál dá dohromady s takovou sračkou, jako je Právo, tak asi už se nedivím ničemu. /Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toto není politický blog, Pavle. Názor na deník Právo nikoho nezajímá.

      Vymazat
    2. Všechno souvisí se vším, pokud si zjistíte různé ekonomické souvislosti mezi různými portály, budou se vám protáčet panenky. Navíc Pavel to asi nemyslel politicky, takovéhle projevy spíš vypovídají o vaší no jak to říct, říká se tomu ignorance.

      Vymazat
  7. Dneska jak lidi slyší Swarovski, nakupují jak blázni. Přitom ty kamínky nemají téměř žádnou cenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vůbec nechápu, proč s tím lidi nadělaj, co je to ten Swarovski? To má být nějaká značka? Když náhodou kliknu na ebay na šperky, leckdy bývá jeden dražší třeba o dolar než ten stejný druhý, akorát je u něj napsáno Swarovski. Matka mi taky minule přinesla nějaké docela pěkné náušnice a začala mi vyprávět, že je to Swarovski. Pro mě je to asi stejně směrodatný, jako když mi ukážete dvoje křivě ušitý džíny, o jedněch řeknete, že jsou z CA a o druhých, že jsou z tržnice. A co, tak jedny byly o stovku dražší, ale obojí je křivý a z Číny.

      Vymazat
    2. Tak se podívejte na to, kdo ty například rivolky Swarovsky na Ebay prodává - Číňani. To, že do popisu dají tenhle název, neznamená, že to je skutečně Swarovski. Takže Ebayem bych neargumentovala.

      Vymazat
    3. Říkám napsáno, to neznamená, že tomu tak skutečně jest.

      Vymazat
    4. No a upřimně bych neargumentovala ani s džínami z C&A. To se rozhodně nedá porovnávat s kvalitou pravých šperků od Swarovski.

      Vymazat
    5. No a upřimně bych neargumentovala ani s džínami z C&A. To se rozhodně nedá porovnávat s kvalitou pravých šperků od Swarovski.

      Vymazat
    6. Tak doufam, ze se na tebe priste tvoje mamka vysere.

      Vymazat
  8. IMHO je Seznamu úplně jedno, jestli je to výhodné nebo ne, protože nebudou mít zisk z prodeje, ale mají zisk jen z toho prokliku - PPC reklamy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nn....maj 25% provize z prodeje, nemíchejte jabka z hruškama

      Vymazat
  9. Tuhle službu naštěstí neznám, ale tak... o slevách víme svoje, není to rozhodně jediné místo kde slovo sleva má jen upozornit na produkt, kterého by si obyčejně člověk nevšiml, a cena je ve skutečnosti ještě nadsazená. Je to bohužel dost běžné, proto jak slyším "sleva", spíš dávám ruce pryč, pokud to není něco, co dobře znám a vím, jestli to opravdu ta sleva je :-D

    OdpovědětVymazat
  10. tak s tím Swarovským to tak je no, já jsem pracovala v bižuterii, kde se prodávala taková ta velká srdíčka na krk a taky různé jiné tvary za 890 Kč (cena byla ještě nadsazená kvůli tomu, že tam byla "akce" 1+1 - lidi na to opravdu slyšeli), řetízek byl přitom z bižuterie, úplně stejný šperk, který jsme prodávali za těch 890,- jsem si z internetu poskládala celkově asi za 130 Kč - 70 Kč stálo srdíčko, šlupna asi 30 a zbytek bylo poštovné o které jsem se podělila ještě s kamarádkami, řetízek jsem si dala vlastní stříbrný, kdybych tam nepracovala tak bych na to ale asi nikdy nepřišla...

    OdpovědětVymazat
  11. Ano! Přesně tohle (těžký nepoměr mezi cenou a náklady na výrobu) se snažím diplomaticky vysvětlit mámě, když někde vzdychá nad náušnicemi s jediným krystalem Swarovsky za úchvatnou cenu "jen" necelá čtyři kila...
    Já netvrdím, že ta sklíčka nemůžou vypadat hezky, a že z nich nemůže být nadšená, ale vážně - to už jí ty náušnice radši vyrobím. Naprostý souhlas s Kristinou - lidi se nechají ohromit akcí a zdáním exkluzivity, a leckdy je ani nenapadne přemýšlet, kde by ta cena měla být ve skutečnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyrobte, uděláte mamince radost :) (naprosto bez ironie a v pozitivním smyslu) A souhlasím. Ze Swarovski elementů se dá vyrobit krásný a luxusní šperk, ale tohle na obrázku je tragédie. Vypadá to, jak z těch dětských automatů. A za 150 korun koupíte hezký prstýnek ze stříbra.

      Vymazat
  12. Ježiši, vy ignornatky! A víte, kdo vůbec Swarovski byl? A víte, že je rozdíl mezi šperkem SWAROVSKI a mezi tzv. SWAROVSKI ELEMENTS? Achjo, achjo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bižuterie zůstane bižuterií, i kdyby na ní visela šestimístná cenovka.

      Vymazat
    2. Jak je napsáno výše, je opravdu důležité porovnat pravý křišťál Swarovski a Swarovski elements, ze kterých se vyrábí právě to všechno, co se běžně prodává. Pravda je taková, že pravého Swarovskiho nekoupíte jinde, než v autorizovaném obchodě. Rozdíl je jak v ceně, tak ve kvalitě a provedení - vlastní zkušenost.. :)

      Vymazat
    3. Samozřejmě, to vám přece nikdo nebere. Ale jak v článku, tak v mnohých komentech je přece od začátku řeč právě o té,(v tomto konkrétním případě nepříliš povedené) bižuterii se Swarovski elements. A ta mnohde přeceněná je.
      Proč tomu tak je, to je další otázka.

      Vymazat
    4. Přesně tak, jenže lidé jdou za "značkou" a je jim to jedno. Přitom krásná ukázka je ten odkaz na koralky.cz, kde ty kamínky koupíte za pár kaček.. Opět jen lidská naivita a ochota platit víc, než se musí (a pak si stěžovat, že nemám na to a to potřebné) :(

      Vymazat
    5. Víme, kdo byl Swarovski. Správné slovo je "byl". V současné době Swarovski není žádný luxus, ale jen navoněná zdechlina. Rozdíl mezi šperky Swarovski a Swarovski elements je vcelku jednoduchý - vyrábí je stejná firma, v prvním případě dělá celé šperky, v druhém jen krystaly.
      Swarovski byl možná kdysi dávno (asi tak před 100 lety) luxus, ale je to obyčejná bižu. Asi tak stejný luxus, jako kabelky Adidas a džíny z tržnice.
      Časy se prostě mění, vždycky, když se objeví nějaký nový materiál, je po něm velká poptávka a ceny rostou do závratných výšek. Pak nadšení opadne. Možná nevíš, že šperky z hliníku byly někdy začátkem 20. století taky považovány za luxus :)

      MK

      Vymazat
  13. Dnes každý láká na SLEVY, protože jinak neprodá. Že sleva není vždycky sleva, to už chce mít trochu času a lovit na internetu, což taky každý nedělá. Seznam se chová stejně jako ostatní - má prachy z reklamy, tak co zkoumat... Klamavá je přece skoro každá reklama!

    OdpovědětVymazat
  14. Swarovski se v hrobě chudák asi obrací..

    OdpovědětVymazat
  15. Souhlasím s tím, že Seznam evidentně nenabízí opravdové slevy. Ale chápu, proč všichni v ČR žasnou nad tím, že podnikatel musí z něčeho žít a neprodává za náklady. Možná by vám i mohli platit za to, že jste si u někoho nakoupili, že? :-D

    OdpovědětVymazat
  16. no, řekněme si to na rovinu, v podstatě vše co se prodává na slevových portálech v kategorii zboží je příšerně předražené a je to jen další podraz na lidi, co neznají eBay nebo si nedokáží vygooglit cenu pro porovnání... Ale jak je vidět, pořád profitují :/


    http://suzyna.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Také už jsem si všimla nepochopitelně výhodných akcí na Seznamu. Ale když je někdo trotl a kupuje to, je to jeho boj. Nemůžeme nikomu zazlívat, že vydělává na lidské blbosti. Zrovna Seznam na ní vydělává perfektně, jinak si nedokážu vysvětlit, proč je to nejpoužívanější vyhledávač v ČR? (WTF?!!)

    OdpovědětVymazat
  18. Seznam a Centrum jsou oboji ubozaci a velika ostuda pro celou tuhle zemi, jediny duvod proc jsou na trhu je ceska omezenost, konzervativnost a neschopnost samostatneho mysleni pri hledani lepsich alternativ k cemukoliv

    OdpovědětVymazat
  19. Všem, kteří tu poukazují na kvalitu prvých šperků Swarovski:
    Mám od nich přívěsek na krk, zakoupený ve firemní prodejně a s certifikátem. Je to srdíčko s drobnými kamínky po obvodu a už tři z nich vypadly. Přitom se k šperku chovám šetrně, nelezu s ním do sprchy, beru si ho, až když jsem oblečená, navoněná a mám nalakované vlasy, a sundávám ho hned po příchodu domů. Šla jsem se zeptat do prodejny, jestli mi můžou ty chybějící kamínky doplnit. Prodavačka mi sdělila, že ano. Opravy se dělají centrálně v Rakousku, a protože přívěsek už není v záruce, bude mě to i s poštovným stát zhruba 1,500 Kč. Poděkovala jsem a nechala si v normální opravně asi za stovku dolepit neznačkové kamínky, k nerozeznání od Swarovských. Tím u mě tahle firma definitivně skončila.

    OdpovědětVymazat