Brzdiči by měli mít vlastní pruhy

Je po prázdninách a dovolených a do ulic měst se zase vrátil normální provoz. A s ním i brzdiči dopravy. V páteční odpolední špičce jsem jich potkala tolik, že snad začnu chodit pěšky.

Brzdičů je několik druhů, všichni ale společně přívádějí k šílenství řidiče, kteří by rádi měli na tachometru aspoň čtyřicítku, když to teda padesátkou ten frajer přede mnou fakt asi valit nemůže. I  překročení čtyřicítky už brzdič často pokládá nejspíš za automaticky odeslanou rezervaci na jedno lůžko v chlazeném šupleti na patologii.

www.tn.cz

Brzdiči obecní. Obvykle jde o Sněhurku, křehkou dámu drobného vzrůstu trůnící v nějakém obrovském autě.  Motorizovaná obluda jí dává pocit bezpečí, protože při sešrotování  osobního auta před sebou si tak maximálně pochroumá spodní část nárazníku. Proto tenhle typ žen tenhle typ aut miluje. Jenže s ním mají taky často obrovské problémy. V ulicích města zaparkovat nedokážou, a tak musí jezdit k obchoďákům a hledat dvě volná místa vedle sebe, aby se vešly. Když jedou po dvouproudé ulici a potřebují přejet z jednoho pruhu do druhého, jsou ztracené. Zpětná zrcátka jim moc neříkají, nedokážou ani dobře odhadnout vzdálenost a změnit jízdní pruh je pro ně něco jako menší maturita. Když chtějí přejet do vedlejšího pruhu, často zpomalí na minimální rychlost a doufají, že i když ve vedlejším pruhu je provoz jedno auto za dvě minuty,  některému vnímavému řidiči dojde, že Sněhurka v obludě se tam prostě fakt nevejde, a tak řidič zastaví a pustí ji.

Další potíž mají Sněhurky s křižovatkami, odbočováním a najížděním do velmi komplikovaných prostor, jako jsou třeba podzemní garáže pod obchoďákem. Sněhurka je totiž přesvědčená, že v kritických chvílích se její auto bez varování zvětší do šířky i délky. Do zatáček pak najíždí, jako by řídila kloubový autobus a v garážích jede tak pomalu, až se bojím, že jí jednou první rychlostní stupeň vyskočí z pod kapoty a nafackuje jí. Proč si Sněhurky raději nepořídí menší auto, které je nebude takhle trápit, jsem nějak nepochopila.

www.skoda-virt.cz

Brzdiči kolonoví jsou naprosto zvláštní druh řidičů. Obvykle se vyskytují v ranních a odpoledních špičkách a mají neskonalou radost, když můžou kolonu ještě o něco víc zdržet. Když se auto před brzdičem kolonovým posune o metr, brzdič stojí. Když o další metr, pomaloulinku odbrzdí ruční brzdu. Velmi zvolna zařadí jedničku, trošku přidá plyn a hned zas vyřadí, aby to dojel. Pomaloulinku, v koloně není kam spěchat, žejo.

Když se takových brzdičů kolonových sejde v jedné koloně víc najednou, dopadá to tak, že kolona se zdvojnásobí a lidé, kteří by jindy už dávno seděli doma na gauči, jsou někde v její poslední třetině. Do takhle rozplizlé kolony se totiž z bočních ulic přidávají další a další auta. Pokud v nich sedí taky brzdiči, je to pomalu na kolaps dopravy. Nebo aspoň na kolaps psychický u některých labilnějších jedinců. Třeba mě.


www.novinky.cz

Brzdiči předsemaforoví přesně ví, kde jsou semafory a pro jistotu už sto metrů před nimi začínají brzdit. Padesát metrů před semaforem mají na tachometru s bídou dvacítku. Po přiblížení se na deset metrů před semafor už téměř stojí, co kdyby jim tam skočila oranžová. Nejstrašnější je potkat předsemaforového brzdiče tam, kde je zelená jen velmi krátce, projedou tam tak dvě tři auta a pak je červená nejmíň čtyři minuty.  Pokud je předsemaforový brzdič v pořadí druhý, neprojede na takovém semaforu na první zelenou ani náhodou. Co kdyby se rozsvítila oranžová, žejo. Předsemaforoví brzdiči mívají často nabourané zadky aut těmi, kteří se s předsemaforovými brzdiči příliš nesetkávají a tak očekávají, že i když naskočila oranžová, obě auta projet ještě stihnout. Řidič číslo dvě přidá plyn ve chvíli, kdy brzdič dupne do brzd.

www.lidovky.cz


Poddruhem brzdičů předsemaforových jsou brzdiči semaforoví, kteří navíc mají hodně společného s brzdiči kolonovými. Mají rádi před kapotou dost prostoru, aby měli dobrý přehled. Často by se mezi ně a auto před nimi vešel bez problémů autobus. Brzdič semaforový nesleduje barvy na semaforu, aby byl s naskočením zelené připravený se rozjet. On si rád počká, co udělají ostatní. Když se auto před ním rozjede, brzdič velmi pomalu povolí ruční brzdu (má ji zataženou i na naprosté rovině), zamyslí se, sešlápne spojku, zamyslí se, v klidu a s rozvahou zařadí jedničku, zamyslí se a pomalu se rozjede. Ve vedlejším pruhu mezi tím projelo osm aut.

Brzdiči odbočkoví se dají poznat jednoduše. Už půl kilometru před místem, kde chtějí odbočit, vyhodí blinkr. Ve stejné chvíli začínají mírně zpomalovat, aby k odbočce dojeli maximálně desetikilometrovou rychlostí. Přece nebudou řezat mírnou zatáčku sebevražednou třicítkou, žejo. Někteří to dovádějí k dokonalosti tím, že před odbočkou úplně zastaví, i když široko daleko jede jen pár aut - všechna v koloně za brzdičem odbočkovým.

Brzdiči přechodoví jsou slušně vychovaní a vědí, co se patří. Dlouho před přechodem brzdí a vyhlížejí nějakého chodce, kterého by nechali přejít ulici. Šourající se stařenka dvacet metrů od obrubníku je jejich oblíbený objekt. Zastaví a trpělivě počkají několik minut, než se stařenka došourá k přechodu. Nešťastná stařenka vidí, že už se vytvořila kolona až za roh, a tak se snaží šourat se co nejrychleji, aby nezdržovala. Když se konečně dostane na druhou stranu ulice, je rozklepaná, zpocená a pokouší se o ni infarkt, protože se snažila jít co nejrychleji. V koloně za brzdičem má několik řidičů taky náběh na infarkt, ale pro změnu z toho blba, co zastavil, když jsme už všichni mohli být dávno pryč, než by stařenka k přechodu vůbec došla. Jen brzdič je spokojený, že je slušný řidič.


Brzdiči z přesvědčení se obvykle vyskytují ve dvou exemplářích současně, nejčastěji na dvouproudých silnicích ve městě, kde je povolená sedmdesátka. Brzdiči z přesvědčení vědí, že se po městě jezdí padesát, a tak jedou pro jistotu pětatřicet i na té sedmdesátce. A jedou samozřejmě těsně vedle sebe. Dav zuřících řidičů za sebou, kteří by docela rádi tu sedmdesátku, statečně ignorují.

Brzdiči ze strachu jsou ti nejhorší brzdiči. Často to jsou dámy, které dvacet let neseděly za volantem a teď prostě vyjet musely, jenže neměly čas dát si pár kondičních jízd v autoškole, a tak se bojí i otočit klíčkem a modlí se, aby nezačalo pršet, protože vážně netuší, jak se pouštějí stěrače. Brzdiči ze strachu bývají i důchodci kolem osmdesátky, kteří si pořídili novou káru (často Dacii) a vyjeli na za mladými na návštěvu do města. Brzdiči ze strachu mají vlastnosti všech předchozích brzdičů: málokdy jedou víc než třicítkou. Děsí je provoz. Děsí je jakákoliv překážka, třeba autobus zaparkovaný v zálivu zastávky, a tak za ním raději zastaví a dlouze přemýšlejí, jestli ho objet. Děsí je odbočování, přejetí z pruhu do pruhu, děsí je chodci na přechodech i ostatní auta. Kromě toho, že brzdí dopravu, také zmatkují a dupou do brzd zcela nelogicky a neočekávaně, čímž neděsí jen sebe, ale i všechny v okruhu jednoho kilometru.


www.tydeniky.cz

Nemohli by mít brzdiči vyčleněné jízdní pruhy jen pro sebe?  Myslím, že by se to významně pozitivně odrazilo na psychickém stavu nebrzdičů. Na mém teda určitě. A těch nadávek, co bych ušetřila!

_____________________________________________________________


Poznámka: Nemám v žádném případě nic proti seniorům za volantem. Moje babička řídila do šestaosmdesáti a jezdila skvěle. Vadí mi jen ti, co vypadají, že strachy za volantem omdlí, a podle toho taky jedou.





171 komentářů:

  1. Ve městech i na vsi bude vždycky nějaké procento nevyježděných řidičů. Valná většina z nich se časem vyjezdí. Ti, kteří do té doby přizpůsobí svou rychlost svých schopnostem, se toho obvykle i dožijí. Jestli, Blondýno, patříš, k tomu jednomu procentu automobilistů, co se narodilo se šaltpákou v ruce a který vyjížděcí období vůbec neměl, gratuluju. Valná většina z nás si ale tímhle obdobím prošla. Koho vytáčejí začátečníci ve velkoměstském provozu, neměl by radši sedat do auta, hrozí mu brzké kornatění cév ze stresu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Auto není samozřejmost. Auto je privilegium a vyžaduje od svého řidiče určité schopnosti, aby ostatním nebyl hrozbou či překážkou.
      Když ty schopnosti nemá, má alespoň nepřekážet.
      A nebo nejezdit autem.

      Váš Nazi

      Vymazat
    2. Toť otázka. Hlavně oni jezdit umí - tu schopnost zřejmě mají. To, že nejedou dost rychle je věc druhá. Ale být všichni takoví, výrazně ubude nehod. Ono kdyby lidi pořád někam nechvátali a nesráželi by se brzdiči s nebrzdiči, tak by to bylo asi úplně ideální. A fakt nevidím nic špatnýho na přechodových brzdičích. Protože většina řidičů (aspoň v Praze) jsou fakt dobytci. Opravdu miluju, když musí vjíždět rychle do kaluží (což si pamatuju z autoškoly poměrně jasně - cosi o úměrném zpomalení a vyhnutí se). Protože pospíchaj, žejo... To samé na přechodu. Chápu, že když člověk vypadá, že neví kam jde, tak ho nikdo nepustí. Ale když stojím na kraji přechodu, sleduju auta...a první nic (v duchu ho omlouvám, že si mě nevšiml) druhej nic a prakticky do okamžiku kdy vejdu do silnice mi nezastaví nikdo. Pak dotyčný brzdí jako o život, protože nečekal, že by na přechodu mohl někdo přejít a ještě má dojem, že mu tam nějaká slepice vlezla. Řidiči zrychlující před přechodem, protože to chtějí stihnout, než tam chodec dojde (přestože už vstupuje na bílej pruh) jsou taky top.

      Vymazat
    3. popravdě se jako chodec musim přidat ke kritice pouštěčů...nesnášim ty, co mě pouští na přechodu, když u něj ještě nestojim a teprv se k němu blížim, přičemž ze slušnosti taky musim přidat, abych nezdržovala ten blbej provoz a toho slušnýho vola, když už mě teda pouští...ono to neni zas tak příjemný, zvlášt když nemáte zrovna běhací boty

      pragueneedsmorestyle

      Vymazat
    4. Líbí se mi odpověď Grate. Ještě mám v paměti své vyjížděcí období, tak začátečníky toleruju. Taky někdy nadávám na brzdiče, kteří jedou padesát ve městě i mimo něj, ale mnohem víc mi vadí řidiči, kteří si myslí, že jim patří silnice, když už dosatli řidičák. Nejlepší jsou ti, co předjíždějí přes dvojitou plnou, ačkoli se v protisměru blíží auto. To přece zpomalí nebo zastaví, když bude třeba, žejo. Jezdím každý den a dost často mě někdo předjíždí, i když se mi přehoupne ručička tachometru mírně přes 90. Asi jsem taky brzdič.

      Vymazat
    5. vážené řidičky a vážení řidiči, všichni jsme se to učili a všichni jsme jistě dováděli k šílenství ostatní řidiče, tak buďme k sobe tolerantní

      Vymazat
    6. Já mám řidičák krátce a po dvou jízdách se Zetkem na zadku radši jezdím bez něj. Kdo viděl to zetko tak mě předjížděl i dost nebezpečně a nějaké ohledy nebo tak něco.. No vůbec.
      Navíc hodně věcí z autoškoly jsem musela zapomenout a po měsíci a půl v autoškole jsem se necítila připravená do provozu.. Ale nějak se vyjezdit musím..

      Vymazat
    7. Čímž jsem chtěla říct že mi to občas na semaforech chcípne a na oranžovou nejezdím a pouštím lidi na přechodech :-)

      Vymazat
  2. Brzdič ze strachu je nejhorší druh řidiče. A taky způsobuje nejvíc nehod :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, takže oficiální statistiky, které říkají, že nejčastější příčinou nehod je nepřiměřená rychlost, zase kecaj, že jo :-/

      Vymazat
    2. i ta nízká rychlost je nepřiměřená :-P

      Vymazat
    3. Neprimerena neznamena vysoka...b

      Vymazat
  3. http://www.youtube.com/watch?v=SAZG3GYPR1c

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkné ilustrační foto na závěr - takzvaný "šedivka čepičář", nejstrašnější druh. Jojo, brzdiči jsou na vraždu. Ještě jsou brzdiči, kteří vjíždí z vedlejší na hlavní. Stojíš za ním, vidíš také do křižovatky, nikde nikdo. Brzdič se začne rozjíždět, ty taky....a najednou pro nic za nic brzdič dupne na brzdy, aby se zřejmě přesvědčil, že fakt nikde nic nejede. A už by mu člověk byl v zadku. Adrenalin rozpumpuje nadledvinky a když se člověk uklidní a je se schopen vysápat z auta, že by brzdičovi řekl svý a ulevil si, ten dává jedničku a zvolna projíždí křižovatkou a to těsně před jedoucím autem, které donutí k brždění také. Jediné, které omlouvám jsou vykulení 18-letí začátečníci. Tam vidím radši brzdiče než hazardéry. Ale byla bych pro povinné značení začátečníků tak rok po vydání řidičáku, aby s tím člověk mohl počítat.

    OdpovědětVymazat
  5. Ještě je jeden druh - ti co neznaji metodu zip a sto metru pred zipem zacnou zurive blikat a snazi se najet do spojovaciho pruhu, protoze maji strach, že je na konci nepusti a potom samozrejme nepousti, to me vytaci do bela!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, zip je specialita českých řidičů, že ho neumí. A pak ještě ti, co dělají značky kolem stavby krajnice třeba, tak dají značky překážky obráceně, takže by se měla překážka objíždět místem staveniště a ne po volné silnici třeba :-)

      Vymazat
    2. Vendy, jo, ti mi taky rvou nervy... sobci. Zip je báječná věc, ale Češi jsou čassto neohleduplní a nechtějí to umět.

      Vymazat
    3. Nejvic miluji damy, ktere udelaji presne co jsem popsala a kdyz dojde na spojovani, nekoukaj doprava doleva a nalepene za autem pred nimi jedou, pritom svym najizdenim celou kolonu zpomalily! Fuuuu to zurim :-D

      Vymazat
  6. Po dvou letech od autoškoly se učím řídit a jsem teď typický brzdič ze strachu, za kterým se řadí davy nespokojených a nadávajících nebrzdičů... :-D Jen doufám,že časem vozidlo oládnu a připojím se k těm, co na brzdiče nadávají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýna už to zapomněla. Dnes poprvé mě napadlo, že blondýna je chlap (co si přeje, aby na palmě rostly boty s podpatky)

      Vymazat
    2. Já po 3 :) Na autě mám Z, tak snad ke mě bude aspoň někdo tolerantnější.

      Vymazat
  7. Tak s tímhle nemohu souhlasit (ale jinak blondýnu fakt žeru!). Pokud jedu ve frontě a ta se posune o 5 metrů, nebudu jak debil přidávat plyn na 3000, ale prostě pomalu odbrzdím a na volnoběh tam dokloužu. Škoda benzínu...

    Člověk "semaforový" to dělá naprosto správně, správně by do křižovatky neměl vjet, dokud ten předchozí nevyjede (do křižovatky se smí vjet jen tehdy, když víš, že je možno bezpečně opustit křižovatku). Kvůli debilům, kteří toto nerespektují, pak jsou křižovatky i na zelenou zasekány z druhé strany.

    Předsemaforové -- dobře, pochopím.

    Důchodci -- dokážu pochopit.

    Brzdiči ženy s velkým autem -- naprosto chápu :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky v koloně radši nechám trochu větší díru, kterou pak dojedu najednou. Přece nebudu jako debil popojíždět po 2 metrech. Při zasekaný křižovatce na semaforech počkám, až se budu moct pokračovat, zatím jsem s tím neměla problém, naopak. Řidič za mnou většinou udělá to samý.
      Mě nejvíc na silnici vaděj najížděči. Jezdím nejvyšší povolenou rychlostí- no ale když se na mě na 70 nalepí nějakej kretén, kterýho zjevně zdržuju, jede u středu silnice a nedodržuje bezpečnou vzdálenost, tak to bych vraždila.
      Řidičům, kteří parkujou zásadně na dvou místech bych nejradši objela vůz pětikačkou.
      Nenávidím řidiče, kteří jedou v rychlém pruhu nižší rychlostí než nejvyšší povolenou a pruh nechtějí opustit. Které musíte podjet a tím udělat přestupek. V tomhle ohledu- zlatý Německo, tam jsem se s něčím takovým nesetkala.
      Jo a pak nesnáším debily ve velkých nebo silných autech, nejčastěji zn. Audi, pro které neplatí ani jedno z pravidel silničního provozu. Ti jsou kapitola sama pro sebe, těm bych řidičák nedala ani omylem.

      Vymazat
    2. nepodjížídíte je, jedná o souběžnou jízdu

      Vymazat
    3. O souběžnou jízdu jde jen v obci.

      Vymazat
    4. je-li jedním směrem dva a více pruhů jde o souběžnou jízdu, je potřeba ten paragraf dočíst celý

      Vymazat
    5. O souběžnou jízdu jde jen v obci, je potřeba ten paragraf dočíst sice celý, ale také pozorně..

      Vymazat
  8. Ještě je jeden druh - ti co neznaji metodu zip a sto metru pred zipem zacnou zurive blikat a snazi se najet do spojovaciho pruhu, protoze maji strach, že je na konci nepusti a potom samozrejme nepousti, to me vytaci do bela!

    OdpovědětVymazat
  9. Jako, možná je to v dnešní šíleně uspěchané době, kdy ten, kdo nespěchá a neriskuje, asi divné a překážející, ale jak psal(a) Grete, ne všichni se rodí s dokonalým smyslem pro rychlou jízdu. A čím méně jsou tolerantní rychlí řidiči, tím více stresují ony sváteční řidiče, začátečníky a lidi jejichž přirozená rychlost je nastavená na nohy, ne na kola. Čím více troubí rychlí řidiči (a porušují tím předpisy), tím více brzdí takové brzdiče. A jestli někdo dupne na plyn ve chvíli, kdy svítí oranžová, má před sebou auto, pak je to opravdu jen vina toho vzadu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hlavně troubejí je pro mě znakem toho, že je něco blbě, takže když někdo zatroubí, zastavím vozidlo a jdu zkontrolovat, jestli mi neteče třeba olej. Ať se ten za mnou třeba pos...

      Vymazat
    2. třba postaví na hlavu. Souhlasím. Já se vážně bojím dělat řidičák. Lidi jsou netrpěliví, pak dělají chyby.

      Vymazat
  10. Lepší jezdit pomalu a brzdit... Mně teda spíše vadí ti agresivní řidiči, co se všude rvou a nedodržují předpisy, těch tedy potkávám mnohem víc než brzdičů. A jak už tu lidé přede mnou psali - mnoho z těch "brzdičů" je ještě nevyježděných a tak je pochopitelné, že si raději přibrzdí než by se někam cpali, když ještě nemají ovládání auta tak úplně pod kontrolou jako řidiči, kteří jezdí již dlouho... Ach ta dnešní uspěchaná doba :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje tchyně jezdí každodenně už 30 let. Je jedním z chorobných řidičů, kteří se nikdy nevyjezdí. Příklad: vyjíždí z vrat. Nevytáčí se, vyjede rovně, čímž samozřejmě zablokuje celou silnici. Objeví se auto, které dojede k místu a trpělivě čeká, co se bude dít. Bez troubení, objet ji nelze, řidič ještě samozřejmě nechá tchyni místo pro manipulaci s vozem. Tchyně začne panikařit, není schopná se hnout z místa. Po pár minutách se jí tam podaří zařadit alespoň jednička, načež zajede zpátky do vrat. Řidič druhého auta může "konečně " pokračovat v jízdě a já odcházím od okna, abych nedostala infarkt!

      Vymazat
    2. Jenže to přece není tak úplně pravda. Když jsem měla ještě mokrej řidičák, půjčil mi tát obas své obrovské 2.5 volvo a nutil mě s ní jet ve městě minim. padesát a vyslvětloval, že pomalá jízda je hrozně nebezpečná, že vytváří konfliktní situace a nutí lidi za mnou riskovat (tát je cholerik jak vyšitej) - tehdy jsem si říkala, že to určitě, dneska říkám to samý. Ano, může se zbláznit, když jedu v neděli večer 60 za strécem, co musí stěhovat jednu bedýnku a dvě pneumatiky na přívěsu za autem("do kufru ne, to bysme si ho ušpinili" a přece sem nepojedeme zejtra znova, škoda benzínu), to pak i já, která většinou spíš nepředjíždím, se k tomu donutím... stejně jako jsem zrovna nedávno předjížděla autoškolu, bez troubení, ale kvůli tomu, že ona se učí řídit nepojedu po 90kové silnici na dvojku (notabene utahaná po 32hodinové službě a fakt se těšící do postele). Ano, magoři, co vlítnou přes dvě plné čáry do zatáčky mě serou, ale musím říct, že skoro stejně mě serou ti, co na předhledné padesátce jedou max. 30, udělají šílence i z tech, co původně byli normální.

      Vymazat
  11. Mě zase vytočil tento článek, jsem začátečník a tím pádem brzdič ze strachu. A úplně nejhorší je nalepit si na zadní okno nálepku začátečník, to pak někteří troubí i bezdůvodně, aby vás vynervovali a mají z toho hroznou srandu. Snad Blondýna nepatří k těm co troubí i na autoškolu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé jak ze článku tolik lidí vyčetlo, že blondýna útočí na začátečníky. Oni ale existují i jednoduše špatní řidiči a o těch je tu spíš podlě mě řeč.

      Vymazat
    2. To, co Blondýna popisuje, jsou nevyježdění řidiči. Řidiči, co si uvědomují své limity. Špatní řidiči jsou ti, kteří si své limity neuvědomují. Obvykle je nepoznáte na rovné prázdné silnici, ale v krizové situaci, kterou přeceněním svých schopností nezvládnou.

      Vymazat
  12. Dneska je blondýna opravdu protivná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu jo. Navíc, nedávno v časopise tuším Respekt psali, že odborníci z dopravního výzkumu se shodují na tom, že kolony nevznikají a neprodlužují se kvůli řidičům, kteří jezdí plynule - tj. třeba dojíždějí na červenou na volnoběh, aby se pak mohli rovnou rozjet, ale právě ti, kteří jezdí stylem brzda-plyn. Ten, který jede plynule, příliš nepřidává a nebrzdí, naopak dopravní situaci zklidňuje.

      Vymazat
    2. Asi to tak bude, stačí si všímat okolních aut ve městě. Jedu plynule, 50 km/h a předjede mě auto, já jedu plynule dál a co nevidím, na semaforu červená a stojí tam auto, které mě předjelo, já dojedu k semaforům (občas bez plynu dojíždim, takže spomalým tak na 40-35 km/h) a skáče zelená, jenže tam stojí auto, které mě předjelo, kvůli němu jsem nucená zpomalit a počkat až se rozjede, kdyby tam nebylo, tak já v okamžiku, kdy vidím naskočit oranžovou z červené, přidávám plyn a opět jedu plynule 50 km/h dál.

      Vymazat
  13. No, s částí nesouhlasím, ale chápu, že toto místo je o vymlácení nabyté agrese ze dne, spíš mě v závislosti na včerejším článku zaujali "Brzdiči obecný"...

    Jinak v předešlém příspěvku, který se mi neuložil, jsem podotýkala, že začátečníci jsme v něčem každý a někdo má právo na to si přibrzdit, protivné Blondýny pak budou muset podřadit a předjet si.. A v koloně nebudu dojíždět každé auto, když ke světlům se dostanu až za hodně dlouho a úbytku kolony se tím nedosáhne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já chápu, že začátečníci se to musí taky naučit, proto třeba na autoškolu netroubím, protože si pamatuju, jak jsem byla vynervovaná, když jsem začala jezdit v provozu a nějaké troubení by mě rozhodilo definitivně. To ale neznamená, že mě to neštve, když za za ní uvíznu, stejně tak, že mě neštvou i ostatní brzdiči.

      Vymazat
  14. hapruje shoda p+p ve třetím odstavci (obecný) a u brzdičů z přesvědčení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až na to, že je to přívlastek shodný :))

      Vymazat
  15. Tak toto ma totalne minulo... Patrim k netrpezlivejsim vodicom, ale brzdici ma vytacaju podstatne menej ako arogantni "tlacici", lepiaci sa na moj zadok, mysickujuci a jazdiaci zasadne bez blinkrov. Oni aj ti opatrnejsi vodici sa obcas musia niekam prepravit, takze trocha tolerancie by sa zisla :-). Brzdici kolonovi maju v podstate pravdu. Namiesto toho, aby presli tak dva metre a zakazdym zase zabrzdili a nanovo rozbiehali auto, radsej pockaju, kym na jeden raz prejdu tych metrov viac... v kolone to fakt tlacenim sa po kazdom metri na auto pred sebou neposurime. Kolko usetris? Minutu? Dve? Styri, ktore nasledne obetujes na tom semafore (mimochodom, to ta fakt vytoci clovek, co ta zabrzdi na STYRI minuty?)?
    :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Sice nejsem pražská, ale ani Plzeň není tak úplně vesnice a na jednoho brzdiče tu připadá asi padesát hovad, co za brzdiče považují nás všechny, veškeré brzdičské úkony se snaží dělat v sedmdesátce a nejlíp bez blikání, aby to asi vypadalo, že zmizeli z jednoho pruhu a zhmotnili se ve druhém... Blondýnu mam ráda, ale tentokrát to rozhořčení nesdílím, neb mě daleko víc serou ty hovada...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jezdím po Plzni a naprosto souhlasím. :)

      Vymazat
    2. Dost řidičů si myslí, že vrcholem podivnosti v Plzni je Slovanská s tramvajovým pásem u chodníků a "parkováním" vprostřed silnice. Ale mě nejvíc vadí cesta z Borských polí do Sulkova. Když najíždíte do těch dvou kruháčů, nikdy nevíte předem, jestli jste v odbočovacím nebo ne. Stejně tak při jízdě v kruháči. Jaj, vytáčí mě to, jen si na to vzpomenu.

      Vymazat
    3. souhlasné ano z brno ;)

      Vymazat
  17. Já se musím ozvat. Je to nejspíš o ohleduplnosti ostatních řidičů. Právě dělám řidičák v autoškole a už mám za sebou několik malých infarktů, když na mě začnou troubit řidiči na semaforu. Samozřejmě chápu, že se nerozjíždím rychlostí blesku, ale oni se to snad také museli někde naučit nebo ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O autoškole snad řeč nebyla. Troubit na vozidlo autoškoly je křupanství, z takových buranů si hlavu nedělej, ti už z toho nejspíš nevyrostou.

      Vymazat
    2. Přesně tak, o autoškole v článku nepadlo ani slovo. Taky nikdy nezapomenu na to, jak moje první jízda zablokovala poměrně rušný kruhový objezd. Můj idiotský učitel na mě začal řvát, co to jako proboha děláte?! JEŽIŠI jeďte ne?! Rozjeďte se! Načež jsem se rozklepala, div nerozplakala. Auta troubila, já byla přesvědčena, že nikdy už nepůjdu do autoškoly. :D Takže teď jsem taky shovívavá. Netrpím přehnaným sebevědomím, jen dodržuju předpisy - kde je 50, jedu 50. Pokud cestu neznám a je klikatá/kopcovitá a nepřehledná, neženu se 90, ale třeba 75. A když to někomu chcípne, no ježiš. To se stane. Ale vytáčí mě poslední zkušenost, kdy slečna najela z vedlejší do křižovatky tak, že stála už v půlce mého pruhu. Já ji objet nemohla a ona pořád stála, že mi jako dává přednost. A pak se ještě rozčílila, co na ní jako mávám! :D H

      Vymazat
    3. Čím to, že většina instruktorů v autoškole hrozně hysterčí a ječí, kdykoliv uděláš něco špatně. Cholerici..taky mě jeden tak strašně vynervoval, když mi to jednou chcíplo v křižovatce, že jsem nebyla schopna nastartovat...volové.

      Vymazat
    4. Já jsem v autoškole jednou stála jako první na semaforu na jedné velké křižovatce (3 pruhy vedle sebe + tramvaj, teda asi velká jak pro koho) a blikla červená. Když jsem se chtěla rozjet, chcíplo mi to a nechtělo naskočit asi 3 minuty. Takže se stalo to, že přešla celá zelená, blikla znovu červená a náš pruh se ani nepohl. Naštěstí nikdo netroubil a i instruktor zůstal celkem v klidu...ale tenkrát jsem byla zpocená až u konečků vlasů.

      Vymazat
    5. Mě v autoškole málem sejmul borec z přípojného pruhu na D1 u Šeberova. Viděl autoškolu, tak mě musel předjet, i když dálnice byla v podstatě prázdná a já jela celou dobu 110-120 a on mi nijak neujížděl, v přípojným pruhu zrychlil (za mnou bylo prázdno) na moji rychlost a začal mě vytlačovat(přípojný pruh pokračoval ještě dost dlouho).

      Vymazat
    6. mě v autoškole vybrzdil kamion na rovné, prázdné, široké silnici ... nevím co z toho měl ... já jela 80 on mě vybrzdil na 40 ... instruktor měl málem infarkt :DD

      Vymazat
  18. Myslím že tentokrát blondýna šáhla vedle, skoro to zní jako by jí někdo dával budget na benzín/naftu, protože takové to brždění před odbočením a v koloně, to je jasně kvuli spotřebě paliva. Proč jako budu na to šlapat jak blázen když za za 2 m zastavím a můžu tam doklouzat?odůvodňuje to tím že se tam pak zaří ti z bočních ulic, no a co, a to by je jako nepustila?
    někdo tu kritizuje, že neumíme zip a pak tady je zas napsáno nádávání na ty co mj. pouští z vedlejších

    OdpovědětVymazat
  19. Jen jsem čekal na slova "řidiči v Dacia"
    Neznám přesnou statistiku ale jsem přesvědčený o tom že nejvíce brzdičů používá ke svému uspokojeí nástroje od Dacia a pak konkrétní škodovku- Fabia..

    OdpovědětVymazat
  20. Nejhorší za volanten jsou magoři, co se ZIPUJÍ už půl kilometru před překážkou a nadávají, když je normální řidič nechce pustit. Už se to proboha naučte, zipuje se až před překážkou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. bohužel je nutnost, neboť před překážkou na zipu vás skoro nikdo nepustí a vše vyplývá z toho že řidič český pravidlo zipu stejně jako pravidlo pravé ruky nezná

      Vymazat
    2. Lucie, to je hloupost. Pokud se všichni zipují před překážkou, pustí Vás. Pokud kreténi zpomalují zipování tím, že s ním začínají dlouho před překážkou, samozřejmě slušní řidiči, kteří taková zvěrstva nedělají a dojedou poctivě až k překážce, pak mají někdy nervy nadranc.
      Pravidla jsou jasná, zipuje se těsně před překážkou. Pokud Vás někdo nepustí, poděkujte těm, kteří neznají pravidla a už sto metrů zpomalují dopravu.

      Vymazat
    3. to právě ono:"pokud všichni zipují před překážkou" bohužel většina řidičů, kteří jedou v pruhu, který se nesjíždí, mají pocit, že ty hajzlíci, co si volným pruhem dojeli až k překážce a chtějí se zařadit, jsou vychcánci, co se jim nechtělo čekat.

      Vymazat
    4. To je mrzuté, ale stále to není důvod k tomu, abyste zipovala předčasně.

      Vymazat
    5. Mě jednou kdosi nadal, že předbíhám :-D když jsem se chtěla zařadit tak jak se to má :-) A pak že jsou chlapi lepší řidiči...

      Vymazat
  21. Mě taky nic z toho, co Blondýna popsala, nějak zásadně nevytáčí, ale co mě fakt dokáže vytočit je, když někdo nechápe používání levého pruhu, který mimo obec slouží k předjíždění a rychlejší jízdě. Takto jsem jela za jistou shodou okolností také blondýnou. Nic jí nevadilo, že jede stejnou rychlostí jako vedlejší pruh, že se mohla xkrát zařadit. Nepomohlo ani lepení se na zadek, ani blikání odbočovacími světly, následně ani blikání dálkovými, dokonce jsem v naprostém zoufalství použila i klakson. Dotyčná si dál jela svou pomalou rychlostí a neuhnula. Předjíždět ji v pravém pruhu jsem si jednak netroufla, jednak to ani nebylo možné s ohledem na mírný provoz, který v něm panoval.
    A nakonec bych zmínila typ řidičů, které u nás označujeme jako zaručené řidiče magory: od nich člověk nikdy neví, co čekat. Jsou to řidiči s pokrývkou hlavy (mám na mysli kloboučky, tralaláčky, kšiltovky, zmijovky....) :-))

    Také blondýna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při přečtení nadpisu článku jsem čekala, že v něm bude zmínka i o brzdičích v levém pruhu, nakonec nebyla... ale jsem ráda, že to tu někdo zmínil :)

      Vymazat
    2. Můj táta říkal vždycky, když viděl za volantem kloboučkáře: "Strejdovi s kloboukem vyhni se obloukem."

      Vymazat
    3. Jezdím každý den po Jižní spojce a z řidičů, co se zařadí do prostředního pruhu (jsou tam 3) a nehodlají jej opustit ať se děje co se děje, se nervuji zase já. Rezignovala jsem a předjíždím pravým pruhem, je daleko rychlejší než ten prostřední (kam se automaticky zařadí 70 % aut). Ještě zmíním, že v tomto úseku je zákaz vjezdu kamionů.

      Vymazat
    4. Většině populace stále nějak uniká, že po víceproudý komunikaci v obci (pokud to není D nebo R - jako třeba Pražský okruh), si může každej jet v jakym chce pruhu a s předjížděním zprava ti, co vpravo nejedou, musejí počítat.

      Vymazat
  22. Super článek! Velmi mě pobavil! A soucítím :D

    OdpovědětVymazat
  23. Naprosto přesné! :-)

    OdpovědětVymazat
  24. Jinak se mi líbí jak se hned ozvou potrefené husy s argumenty typu "vy zase bijete černochy" :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Geniální článek :-)
    Nevím jak ostatní, ale chápu začátečníky, každý potřebuje nějakou dobu pro "vyježdění", ale já jsem velmi brzy po autoškole začala brzdiče nenávidět, hlavně tzv. "čepičáře". Jestli se nestačili vyjezdit za desítky let, tak už to asi nedají :-/. Nejvíc nesnáším brzdiče-nebrzdiče. Obvykle přes vesnici či město nesníží rychlost pod 60-70 km/h, pokud je někdo před nimi nebrzdí, ale tuto rychlost udržují i mimo obce. Takže v normálním provozu mi takový řidič ujede přes vesnici (přes vesnice jezdím padesátkou, někdy víc, nesnáším brzdiče :-/) a následně ho brzy dojedu a když není možnost ho předjet, tak trpím při sedmdesátce i v místech, kde jiní jezdí v klidu (i když je to zakázané) kolem stovky. V případě, kdy se podaří podobného řidiče předjet, je pak skoro tradicí, že někde jedete předepsaných 50, nebo vás zbrzdí vozidlo před Vámi a máte "čepičáře skoro v kufru".
    Š.

    OdpovědětVymazat
  26. Celé je to takové přitažené za vlasy. V takové míře, jak to popisuje blondýna téměř nikdo nejezdí a když už na někoho takového natrefíme, není důvod kazit si tím celý den.
    A většinou se nějaký důvod k pomalejší jízdě a brzdění najde, i když je to "jen" nejistota. Lepší, než z té zatáčky opravdu vyletět a zabít se o strom...
    A třeba mimo obec, v šeru. Není lepší jet opatrně, zpomalovat? Ti za mnou jsou možná na infarkt, ale já vím, že už jsem nepřejela X koček a Y srnek...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, tady zas někdo nepochopil, co je nadsázka, že?

      V celém textu není ani zmínka o tom, že je bezva, když lidi jezdí jako šílenci. Je to prostě o tom, že brzdiči jsou problém.

      Pokud vím, existuje např. nějaká studie, která dokazuje, že brzdiči v koloně skutečně můžou za to, že se kolony protahují a zpomalují.

      Vymazat
    2. Tu studii bych teda chtěla vidět. Je dokázáno, že brzdiči v koloně šetří svoje auto a paliv a navíc kolonu nezpomalují. Popojíždějte si jak vzteklá v koloně, ale já teda budu brzdič v koloně. Až v nějaké zase pojedete, podívejte se na kamioňáky, jak frčej. (mám na mysli stojící kolonu, ne kolonu, která jede)

      Vymazat
    3. a studie dokazala ze 90% lidi veri ze to co se zacina slovami "studie dokazala" je pravda :D zamyslete se...

      Vymazat
  27. Já zase nesnáším " telefonisty " ... jak někdo přede mnou jede jako debil a nepředloženě přibržďuje v 99 % telefonuje.

    OdpovědětVymazat
  28. Včera jsem jela v obci padesátkou, rovná, krásná silnice, akorát tam hodinu předtím měřili policajti, takže jsem nepřekročila ani o kousek, co kdyby tam ještě byli, že. Pána za mnou dodržovaná rychlost hrozně rozčilovala, byla jsem za brzdiče, nevydržel to a ještě v obci předjel, abych se já pak za nim mimo obec, kde už jsou mírné zatáčky,ploužila max.sedmdesátkou. To mě fakt naštval.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem nedávno zachránila pána za mnou v bavoráku , když jsem ho cíleně zavřela v levým pruhu jelikož jsem viděla v dáli měřit policajty na obvyklém místě - jen nevím jestli mu můj dobrý skutek docvaknul :)

      Vymazat
    2. Tak! Kapitolou samou o sobě jsou lidi, kteří znají jen jednu rychlost a to jak pro obec, tak mimo. A to je 70. V obci předjedou a za obcí se plouží a tak na 20km plných vesnic stále dokola....

      N.

      Vymazat
    3. To je normálka, já jezdím často do Podkrkonoší a Krkonoš, takže tam mám ty zatáčky naježděné a dokážu odhadnou, jestli si můžu dovolit projet zatáčku max. povolenou rychlostí, bez plynu a nebo brzdit. V táhlých průjezdných vesnicích jezdím 60, stejně mně často někdo předjede, většinou netrpělivý pražák (já jsem taky z Prahy), který je ale hned za obcí překvapen zatáčkami, či stoupáním a já ho ke svému znechucení dojíždím a táhnu se 70, i když to jsou táhlé zatáčky, kde s edá v klidu jet i 85. Nejvtipnější na tom, je že občas takle dojedu i nějakej nadupanej bavorák nebo meďák, já se svojí oktávkou s 55kW :-D

      Vymazat
    4. Janka: přesně tak, tohle je úplně stejná situace, kterou zažívám po cestě do práce :-) Já mám už zatáčky vychytané a za vesnicí dojíždím svou nákupní taškou "značkové" vozy, které mě před chvíli ve vesnici velice přes plnou předjížděly :-D
      N.

      Vymazat
    5. S řidičem jedoucím to svou sedmdesátkou už jsem jela. Je to fakt žůžo, když začnou troubit lidi , co vám jedou za za zadkem. Ještě k tomu řídil brzdič telefonista kouřící za volantem, vyřizující za jízdy svoje hovory, a když ne to, potřeboval si ubalit. Vytáčelo mně, že se neumí věnovat pouze řízení a u toho musí dělat tisíc dalších věcí.
      Do běla mně rozpalují (jako chodce), trotli pět centimetrů od přechodu a troubí, aby to zrychlili. S klidným svědomím řeknu, že si na troubení vyberou ten nejblbější chodcův moment.

      Vymazat
  29. Na silnici mezi městy, kde se projíždí jen lesem, loukou, polem, žádný semafory, žádný křižovatky, žádný extra značky, to jedu v pohodě, ale do města mě nikdo nedostane ani heverem, to bych za tím volantem vážně omdlela.
    Klidně se ve dvaceti hlásím k poslednímu typu brzdičů, ale je mi to fuk, protože neřídím vůbec.

    OdpovědětVymazat
  30. Řídím často a brzdiči mne nijak neobtěžují. Sama mám ráda rychlou jízdu a když potřebuji, tak si je předjedu (čára nečára). V autě je každý sám za sebe, veze si svůj život a pokud se s ním chce loudat, tak ať. Mám nervy z oceli :)

    Mnohem mnohem mnohem víc mi vadí neblikání na kruháči, kde člověk stojí jak idiot a před ním vyjíždí jedno auta za druhým bez blinkru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vezete si sice svůj život, ale také v krajním případě můžete vézt smrt pro někoho jiného

      Vymazat
    2. presne tak, takito bezohladni vodici - predbehnem ked chcem, veziem si svoj zivot - ma neskutocne stvu! ty blbka jedna! pockaj az nejaky zivot dokalicis!

      Vymazat
    3. Fuuu tak toto bola sleha..vezete si LEN svoj zivot? naozaj?

      Vymazat
  31. Mně vadí řidiči, které vzrušuje každá blbost, kterou by oni udělali jinak. Většina z nich taky dělá chyby, jenom si je neuvědomuje. Kdyby si to uvědomovali, byli by jistě shovívavější k chybám ostatních. Pokud si ale o sobě myslí, že jsou nejlepšími řidiči na světě a že chyby nedělají, měli by logicky počítat s tím, že ostatní chyby dělají. Pak nechápu, proč je to překvapuje a rozčiluje. A ať se na mě nezlobí, pro nic za nic rozčilený řidič nemůže být dobrý řidič.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je sice hezká myšlenka, ale každý je jen člověk a ne každý má nervy ze železa. A vědomí vlastních chyb neznamená, že ho neštvou chyby druhého. Kromě toho, jsou různé stupně naštvanosti, otrávený nebo mírně naštvaný řidič zas taková tragédie nebude.
      A pak, proč si nepostěžovat na blogu, člověku se uleví, když si zanadává a je to v bezpečí domova, tak žádnou škodu nezpůsobí :-)

      Vymazat
  32. Blondýno, my máme drahé auto ( 1,5 mil ) . Stoupáme si při parkování blbě schválně. Chceš vědět proč ? Třeba nedávno, to jsme parkovali bohužel dobře, vedle nás si stoupla mladá paní s mazdou, s velkými dveřmi. Měla jsem položenou sedačku, takže mě neviděla . Otevřela tak dobře dveře, že těma velkýma dveřma nám bouchla do našeho auta, to stálo za to . Když to viděla , okamžitě zavřela a jala se vycouvat ven. Má smůlu, že nemá automatické zavírání dveří jako my. Dle mého to chudí řidiči dělají často , alespoň nám to říkají známí, co si stežujou na stejné problémy jako my. Nedávno nám jeden kličkující cyklista, který si zkracoval cestu mezi auty odřel lak řídítky po celém boku auta. Ještě to stačil na jednom místě promáčknout. Opravy laku nás minulý rok stáli 70 tisíc. Pojišťovna tyto věci nehradí. Za 70 tisíc si dokážu představit hodně věcí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a fakt si jste jistá, že jste parkovala dobře?

      Vymazat
    2. Tomu říkám třídní boj na silnici!
      A s autem za půldruhýho melounu vám pochopitelně nezbývá desítka na roční havarijní pojištění, které by vám to lakování samozřejmě pokrylo ;)

      Vymazat
    3. Npo, tak až na takový přístup přejdou i chudí řidiči, protože i těm občas někdo může odřít auto na parkovišti a samozřejmě jim to tak vadí, tak už zaparkuje jen půlka lidí než doteď. Mimochodem tento arogantní přístup vě mě vždycky vyvolá chuť jít to auto obejít klíčema, ale přijde mi to stejně ubohé jako zabírání dvou míst, tak si to odpustím.

      Vymazat
    4. já mám auto za 10 000 a hádejte co, taky mě štve když mi někdo něco odře a nestoupám si na dvě místa...

      a lakování mě vyjde v poměru cena auta/to co máme na účtech asi tak stejně :)

      Vymazat
    5. Jojo, takovy mistry mam taky rada, vzdycky mam chut si parknout pekne za ne, kdyz se nevejdu vedle :D at si to pak vyzvednou treba vrtulnikem. Kdyz nebudes mit blby kecy a naucis se radsi cesky, udelas lip
      n.

      Vymazat
    6. Šíříte tu nějakou fantasmagorickou legendu o závistivých "chudých řidičích", vyhledávajících předražená auta s účelem je poničit?:D Pro vás je to auto za půldruhého milionu nepostradatelné? Jiné, levnější auto by vám neprokázalo stejné služby? Nebo jednoduše dáváte všem na odiv svůj sociální status a z výšin sedadla ve vašem SUV pohrdavě shlížíte na tu lůzu kolem sebe?
      Oblíbeným trikem majitelů těch zbytečně drahých monster je taky zabírání míst pro vozíčkáře, protože jsou širší. Vaším snobstvím se to ale bohužel omluvit nedá:)

      Vymazat
    7. Anonymní16. září 2012 13:51: A já zase většinou na místech pro vozíčkáře vidím klasické Škodovky. Nejčastěji Fabie.

      Vymazat
    8. Milá Anonymní, taky máme drahé auto (cca 2 mega), velké, široké a dlouhé a vždycky, vždycky vždycky s ním stojíme absolutně ukázkově. Mezi dvěma čárama, event. ještě nadáváme na vola, kvůli kterému stojí trochu blíž k jedné čáře. Laskavě svojou neschopnost zaparkovat nesvádějte na zlé chudé řidiče, kteří chtějí vašeho bobíska poškrábat, třeba na mě. Děkuji!

      Vymazat
    9. Milá Anonymní, švagr si vozí zadek v autě za 3mega a nikdy jsem neviděla, že by stál na dvou místech. Ano, sice možná vyhledává parkovací místa mezi dražšíma autama, místo toh, aby zaparkoval mezi dvěma 120cítkama, (protože u starších aut už je vám to většinou jednu, jestli někoho dveřma ťuknete nebo ne, ale u nového si dáváte bacha), ale vždy stojí jen na jednom parkovacím místě, ikdyž má auto poněkud delší než je zvykem.
      Asi to bude tím, že umí parkovat.
      Elssa

      Vymazat
    10. No ty jseš případ na pár facek. Auto zabírající dvě místa totiž ve mě budí touhu toto objet klíčema, případně majiteli napsat lihovkou na přední sklo vzkaz...

      Vymazat
    11. Mam auto za 5 milionu a tyto banality neresim, parkuje za me muj osobni ridic.

      Vymazat
  33. Treba byť trpezlivý, aj keď to je niekedy ťažké. Viac ako brzdiči mi vadia tí, ktorí idú 70 v meste aj mimo neho... A k brzdičovi v kolóne - práve správanie, ktoré Blondýna považuje za správne (teda pohnúť sa hneď ako sa pohne auto pred vami, aj keby to malo byť iba o tri metre), kolóny predlžuje - na internete sa dajú nájsť simulátory, kde to pekne vidno. Načo sa budem rozbiehať dajme tomu 20-krát, keď sa môžem rozbehnúť 10-krát? Kolóna predo mnou tak či tak stojí, to že sa ja posuniem o meter nepomôže nikomu.
    Okrem toho sa v aute netreba zbytočne rozčuľovať, lebo to pôsobí negatívne na pozornosť a úsudok vodiča. Ak mi niekto naozaj veľmi pije krv, predbehnem ho, alebo zvolím inú trasu (ak sa to dá).
    A k ženám vo veľkých autách - radšej nech idú ako posraté, ako by mali z arogancie a pocitu nadradenosti niekoho zraziť alebo do niečoho nabúrať. To, že parkujú krivo ma tiež serie, ale zase si povedzme, že ak v parkovaní nie sú veľmi dobré, je lepšie ak zastanú ďalej od iných áut a neodrú ich. A v mestách sa teraz robia také malé parkovacie miesta, že je problém sa do nich zmestiť aj s priemerným kombíkom. Sama jazdím na Forde Transit, a niekedy zastanem tiež tak, že vyčnievam do vedľajšieho miesta. Som si toho plne vedomá, ale niekedy sa inak nedá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak proč si ale pořizujou auto jako krávu, když v tom pak neumí jezdit? S menším by zaparkovaly snáz a celkově je s nimi jednodušší manipulace. A teď nemyslím Tranzit nebo jiná užitková vozidla.

      Vymazat
    2. Anonymní15. září 2012 17:36: Napadlo Vás, že taková ženská si to auto nutně nemusela koupit? Že je třeba manžela, který prostě tohle auto chtěl a ona sama na auto prostě nemá? Nebo je to mladá holka, co si auto půjčuje odd rodičů. Nejezdí ani neparkují sice ideálně, ale zírám, jak je všem hned jasné, že si to auto pořídily ony.

      Vymazat
    3. no, vzhledem k množství v jakém se vyskytují, je jich nějak moc na to, aby to měly všechny půjčené. Je pravda, že některé s tím umí i jezdit, ale přijde mi, že ty tak často nepotkávám.

      Vymazat
  34. Když jsem ještě řídila, byla jsem brzdič ze strachu. A víte, proč? Kvůli bezohledných netrpělivým řidičům. Měla jsem tu smůlu, že v autě označeném autoškola na mě troubili. Nedělala jsem žádné hrozné věci, prostě se mi při rozjíždění na zelenou občas podařilo to, že jsem nenastartovala a nervózní řidič za mnou položil ruku na troubení. Víte, co to udělá s člověkem, který má za sebou jednu jízdu a není přirozený talent? Možná, kdyby se mi to stalo jednou, ok, ale bohužel takových případů bylo dost. Vždycky mě z toho polil studený pot a začala jsem zmatkovat, protože mi ti za mnou dávali najevo, jak strašně je zdržuju. Autoškolu jsem udělala, ale jezdila jsem jen krátko z úplně stejného důvodu - ne že bych jezdila v obci třicítkou, ale párkrát se mi povedlo nevědomky na padesátce zpomalit na čtyřicítku, nebo při odbočování z pruhu do pruhu odbočovat o dvě sekundy déle, než by to dělal řidič za mnou a už se troubilo. Protože přece troubením se to vyřeší, že jo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My trobíme jenom na takový magory, co nebezpečně předjíždí bez blinkru a hazardujou se životama ostatních. Naposledy to bylo včera na dálnici,kdy jsme jeli s normálním odstupem od auta v pruhu, který předjížděl kamion. Zprava nás dojela audina a bez blinkru se začala cpát před nás. Naše jediné štěstí bylo, že za náma už nikdo nejel a tudíž jsme mohli přibrzdit ze 130na 70 s ledovým klidem a beze strachu, že se nám někdo podívá do kufru. Pak už jsem jenom viděla, jak audina předjíždí zprava doleva, prostě magor.
      Sama si z autoškoly pamatuju, že jakmile na mě někdo zatroubil, just jsem stála na místě dalších deset minut, protože mi to prostě nešlo...

      Vymazat
    2. Hana Hudečková: To samozřejmě chápu. Když mě právě málem někdo přizabil, proč aspoň nezatroubit. Bohužel je ale spousta těch, kteří nejen že troubí např. v kolonách a vytrvale, ale troubí i na autoškoly a začátečníky.

      Vymazat
  35. Blondýno, tímhle pitomým článkem jsi u mě klesla...mnohem menší škodu udělá brzdič jedoucí dvacet v očích smrt než idiot nebrzdící ani když na přechodě vidí mámu s kočárkem a pro kterého je červená signál, aby přidal. Pokud jsi vzteklá, nemáš za volantem co dělat ty.
    Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. á potrefená :-) anebo totální neřidič, co nemá ani šajn, jak to za volantem vypadá

      Vymazat
    2. netrefil/a jste se..řídím pět let, ano, jsem začátečník, ale neřídím špatně ;) Prostě jsem si dovolila nesouhlasit

      Linda

      Vymazat
  36. Blondýnu jsem vždycky obdivovala pro její přístup k věci a nevšední sarkasmus nijak neovoněný povrchností , tímto článkem mi však vyrazila dech... Jakoby jej nepsala ani ona. Snad se jí k blogu dostal mladší, pubertátlní bratr...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mě tímto článkem naopak pobavila a naprosto ji chápu. Navíc jsem ráda, že i jinou ženskou rozčilují brzdiči :-)

      Vymazat
  37. úplně totálně nejvíc nejhorší řidiči jsou ti, co se nechají vytočit do běla. to je teprv mazec! klídek kluci a holky, nestojí to za to.

    OdpovědětVymazat
  38. Tak s tímhle článkem absolutně nesouhlasím,
    kritizovat někoho za přílišnou ohleduplnost a opatrnost?

    radši budu na silnicích potkávat tyhle "brzdiče" než mladé namyšlené řidiče, přesvědčené o svém dokonalém rychlém řízení. Pro mě je na silnicích důležitá bezpečnost, ne rychlost.
    R.

    OdpovědětVymazat
  39. Můj přítel, který dělá servis semaforů, mi četl přes rameno a málem se mi na tom rameni rozbrečel - žlutá je to, žlutá, žádná oranžová!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? To jsem nevěděla, i v autoškole mi říkali, že oranžová. Díky za poučení.
      Elssa

      Vymazat
    2. chlapi jsou barvoslepí, to nevíte?

      Vymazat
    3. Jako žluté je možná to světlo, ale svítí přes oranžovou plastovou krytku, nebo co to je :D Nebo u vás máte žlutou? Já jsem ještě žlutou neviděla.

      Vymazat
    4. Je to oranžová, jenom chlapi na to nemaj voko. Už sem se kvůli tomu s několika taky "chytla". Dobře to je vidět třeba na semaforech, co jsou ze svítivých diod, žlutá dioda svítí úplně jinou barvou než ta, co je na semaforu mezi červenou a zelenou.

      Vymazat
  40. Já bych ten soukromej pruh přivítala, jsem věčnej začátečník, radši pojedu pomaleji než rychleji, i když čtyřicítkou tam, kde je povolená sedmdesátka fakt nejezdím:-)

    OdpovědětVymazat
  41. Pridavam se ke kritikum, je to totalne mimo.

    Blinkry jsou od toho, aby ridic signalizoval, ze bude odbocovat, ne ze zrovna prejizdi pruhy nebo uz dokonce odbocil. A ritit se do zatacky plnou palbou je ohrozujici rovnez pro protijedouci, kteri fakt nemusi mit naboreny auto jenom proto, ze ty straaasne spechas.

    Kdyz je cervena, nemam duvod jet 50kou az na doraz a piskat gumama, at pak stihnu zabrzdit. Pokud je cervena, proste to necham dojet bez plynu, ona tam ta zelena stejne vetsinou skoci (uz to mam spocitane). Ty mi rikas brzdic a neschopa, ja na rozdil od tebe na tu zelenou profrcim jeste rozjeta na trojku. Ve vysledku setrim jak palivo, tak cas, ty se v te rozjizdejici se kolone treba ukousej vzteky. A v kolonach je pomala plynula jizda fakt lepsi, ale holt vzdycky se najde nejaky nervoza, co ten metr proste musi vyturovat a je ricnej, kdyz ostatni ne. Stejne jim to nepomuze, akorat tim agresivnim chovanim s* ostatni.

    Takovyhle mistry na silnicich mam fakt rada. At kazdej jezdi, jak zvladne, nehodlam klickovat mezi ridicema, co jedou nad svoje moznosti a panikari. Typicky vyblikavace, co na 80 strasne musi jet 120 a budou hazet hemzy o "brzdicich" a idealne jim hazet mysky 10 metru pred autem na dalnici, ze sotva dobrzdim, taky se mi stalo...

    Ja navrhuji "nebrzdicum" zvazit svoje arogantni manyry, vratit papiry, at se s ostatnima nemusi cpat na silnice, jezdete si treba na trikolce. A blondyne bych rovnez navrhla tu kondicni jizdu, idealne znovu zkousky na papiry, aby si osvezila pamet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. naprostý souhlas!
      Linda

      Vymazat
    2. Já také souhlasím, ale řeknu to trochu jinak: Zkuste být tolerantnější (třeba se ten člověk před váma fakt ještě učí), zkuste to brát více s nadhledem (projedete kvůli někomu o jednu zelenou později? To ještě není konec světa, ne?) a hlavně - stojí vám za to cuchat si nervy kvůli provozu na cestách? Já to beru tak, jak to je. Někdy prostě přijedu o pět minut později, ale beru to s klidem, rozčilovat se kvůli takové blbosti nehodlám. E.

      Vymazat
    3. Pod to se můžu podepsat

      Vymazat
  42. Tak tady to máte černý na bílým, že brzdiči protahujou kolony:

    http://www.autostylonline.cz/poradna/proc-stojime-v-kolone-kdyz-se-nic-nedeje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, a dáte mi tu studii nebo jenom článek? Tím, že se budu cpát mezi kamiony, zmenším jednu kolonu, ale druhá se zvětšuje. Jestli jste stál/a v koloně, jistě jste si všimla, že kamiony jedou plynule, protože si zanechávají mezery a pak prostě jedou a jedou. Ne že zastaví, popojedou metr, zastaví, popojedou metr.
      Elssa

      Vymazat
  43. http://www.autoweb.cz/pomali-ridici-jsou-nebezpecni-ukazal-pruzkum/


    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomalý řidič, který donutí druhého k nebezpečnému předjíždění. Donutí??Donutí?? Je snad na každým, jak se zachová. Jestli jako de*il nebo jestli počká a předjede bezpečně.
      Elssa

      Vymazat
  44. Britští odborníci na pojištění motorových vozidel fungující na stránkách Confused.com provedli mezi dvěma tisícovkami motoristů v celé zemi průzkum, a zjistili, že největším problémem nejsou zácpy, stav silnic, daně nebo cena benzínu, ale příliš pomalí řidiči na silnici.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každodenní bezohlednost č. 3: Příliš pomalé rozjezdy z křižovatek
      Přestože mají jedny z nejrušnějších silnic na světě, je německým řidičům hodně co závidět: perfektní dálnice, z nichž velká část není dodnes svázána rychlostními limity, přehledné značení, dobrá auta… ale také schopnost rychle a efektivně opustit křižovatku. Tři sekundy po rozsvícení zelené sviští celý špalír aut nejvyšší povolenou (v rezidenční zástavbě) nebo o malý kousek vyšší (všude jinde) rychlostí. V Japonsku se i v nejhustší tokijské zácpě na zelenou pohne řada stojících aut najednou, jako kdyby byla všechna přivázána na napnutém ocelovém laně. A podobně to funguje ve většině civilizovaného světa.

      Ale u nás? První dvě tři sekundy se nic neděje (pokud tedy nepočítáme auta v kolmém směru, která na plný plyn projíždějí křižovatku na červenou). Poté se do křižovatky vydá první auto – nanejvýš obezřetně, aby se při rozjezdu nespálila spojka a nespotřebovalo příliš mnoho paliva. Jakmile druhý řidič zaregistruje, že auto před ním někam zmizelo, přerušuje konverzaci a začíná se živě zajímat o umístění prvního rychlostního stupně. Když třetí řidič v řadě vidí, že druhému v pořadí zhasínají brzdová světla, odkládá noviny a sešlapává spojku. Naskakuje červená.

      Jistěže ne každému se povede vždy ten nejhladší rozjezd, občas i zhasne motor. Pro to má každý soudný člověk pochopení. My zde však máme na mysli nikoliv dílčí omyl nebo nezdar, ale onoho ducha lenosti, nekooperativnosti a bezohlednosti (v nejdoslovnějším významu!), který vládne českým křižovatkám. Nejde o zdržení jednoho či dvou jednotlivců – čím méně aut stihne křižovatkou na zelenou projet, tím dříve vznikne zácpa, která se potom jako lavina šíří celým městem.

      Věnovat přiměřenou pozornost semaforu (hodně napoví už situace v kolmém směru), včas zařadit první rychlostní stupeň a svižně se rozjet ihned, jakmile je to možné, to nevyžaduje žádné zvláštní řidičské schopnosti, pouze trochu smyslu pro spolupráci a ochotu pomoci sobě i ostatním dostat se do cíle cesty bez zbytečného zdržování.

      Vymazat
    2. Tuhle pověru o rychlém opouštění křižovtky např. v Německu a celém špalíru aut, co jede nejvyšší povolenou rychlostí tři sekundy poté, co se rozsvítí zelená už jsem slyšela. Upřímně - jezdím v jednom německém městě a můžu potvrdit, že to NENÍ pravda. A naopak můžu potvrdit, že JE to úplná blbost. Ty auta se rozjíždějí postupně. Stejně jako v Čechách. A to proto, že stejně v Čechách jako v Německu, jako kdokoliv jinde na světě je třeba na rozjezd místo, jinak by hrozilo, že to napereme do auta rozjíždějícího se před náma. (U kterého jenom těžko odhadneme, jak rychle se bude rozjíždět. Tudíž je třeba vyčkat.) A ta rychlost ohledně dosažení nejvyšší povolené rychlosti je hodně závislá na výkonu motoru. Slabší auta to tak rychle neroztúrujou oproti těm silnějším. Takže záleží, z čeho se kolona skládá. Já tedy v tomhle nepozoruju rozdíl mezi rozjezdy na semaforech v Čechách a v Německu.

      Vymazat
  45. Jezdit po silnicích jen brzdiči, sice je doprava možná o něco pomalejší, ale zase by mnohem víc lidí dojelo domů, že ano.
    Jinak, kvůli takovejm nervákům, co nesnesou, když někdo jede pomalejc, už od autoškoly nejezdím. A i tu autoškolu jsem dodělala jen proto, že se do toho vrazily prachy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není pravda, že by více lidí dojelo domů - pomalu nerovná se bezpečněji. Ale vy evidentně řidič nejste - tak je v pořádku, že nejezdíte - nechci vás urazit, abychom si rozuměly, někteří lidé na to zkrátka buňky nemají a pak je dobře pro ně i pro okolí, že za volant nesedají. Moje maminka do této kategorie spadá taky a není to nic, zač by se člověk měl stydět. Je to určitě lepší, než se dva dny dopředu nervovat, že někam musím jet...

      Vymazat
  46. Podle mě si někteří čtenáři myslí, že existujou jen dvě skupiny řidičů: magoři a brzdiči. A nic mezi. A tím pádem se automaticky radši přidají k brzdničům a jsou na to ještě hrdí!
    Tentokrát musím určitě souhlasit se dvěma věcmi:
    1. Dávání přednosti na přechodech. Když tohle pravidlo zavedli, samozřejmě jsem dávala všem chodcům přednost. Jenže 80% z nich na chodníku prostě stojí a ani se nehne, i když já taky stojím.Přijíždím k přechodu, tam už stojí chodec, já zpomaluju, ale on dál stojí, takže nakonec mě donutí úplně zastavit,a navíc stejně nejde. (Nemluvím o starých lidech nebo dětech - tam chápu, že třeba špatně odhadnou vzdálenost.) Takže už mám kolikrát chuť na tyhle chodce zařvat, jestli znají pravidla a vědí, že mají přednost. A naopak zase někteří řidiči - široká ulice, chodec udělá první krok, ale oni stejně zastaví. Na široké ulici by klidně ještě mohly projet dvě auta, než by se chodec dostal do poloviny silnice. Ale oni prostě otrocky dodržujou pravidla.
    2. Dodržování předepsané rychlosti. když je někde padesátka, tak někteří si to vyloží tak, že musí jet max. 40! A donutí tak ostatní řidiče taky zpomalit na 40.
    Nemám ráda namachrovaný hovádka v drahých autech, ale stejně tak dokážou jízdu znepříjemnit řidiči popisovaní v článku.

    OdpovědětVymazat
  47. Souhlasím s Arvari. A to sama řidičák ani nemám, přišlo mi to zbytečné Jezdit čtyřicítkou by nikoho nezabilo. Pokud někam spěchá, měl vyjet dřív.
    (jo, a to ještě radši nebudu propagovat názor, že po městě se autem nejezdí, od čeho je veřejná doprava)
    A pamatuje si Protivná blondýna článek o krásných cyklistkách v Kodani? Kdyby auta jezdila rychlostí srovnatelnou s bicyklem, jsou i u nás cyklistky v sukni. Jestli chce jet rychle, ať se kouká na prdele nacpané v černé plínce, protože při těch rychlostech můžou jezdit jenom cyklističtí nadšenci.

    OdpovědětVymazat
  48. Co se týče toho zabírání dvou míst na parkovištích, tohle dost často dělaj i zkušení movití řidiči s autem v cenně cca od 3/4 mil. korun. Prostě s dražším autem. A není to kvůli neschopnosti zaparkovat korektně, ale je to kvůli tomu, že takhle mají jistotu, že jim to žádnej blbec nepoškrabe :)... A teď koukam na komentáře přede mnou a dost lidí tohle potvrzuje :)

    OdpovědětVymazat
  49. Jakkoliv to nemyslím zle, blondýno, tak za volant myslím nepatříte ani Vy. V článku přiznáváte, že máte slabší nervy. Vznětlivost na silnici nepatří stejně jako brzdiči.
    A přijde mi hloupé, svádět na brzdiče vinu za to, že některým řidičům vytečou nervy, jak jsem si přečetla v několika komentářích. Chápu, že člověka brzdič může naštvat, to ano, ale kdo se nedokáže v provozu na pozemních komunikacích držet na uzdě, má jet MHD.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se taky vztekám a nadávám, ale nereaguju tak, že bych někoho ohrožovala - třeba vybržďovala. Prostě se vztekám uvnitř vozu, co je na tom? Občas zatroubím - třeba když chce někdo ohrozit mě nebo mi neuhne z rychlejšího pruhu. Naštěstí nemusím jezdit denně po Praze autem, ale když náhodou jedu, tak je to někdy vážně o nervy. Jsem dobrá řidička, nemám smrt v očích, nedržím se křečovitě volantu jako spousta žen. Nebojím se jezdit rychle, nikoho neohrožuju, ale ani nezdržuju.

      Vymazat
    2. Přesně tak. Člověk, který sedá za volant se prostě musí smířit s tím, že na silnici není sám a že zkrátka potká brzdiče, agresory, začátečníky, zmatkaře, chodce, slepce a zatoulané psy. Pokud to nedokáže unést, nemá za volantem co dělat.
      Upřímně, taky občas vyhrknu vulgaritu, když mi někdo provede nějakou prasárnu, kterou ohrozí mne nebo někoho dalšího. Ale naštěstí se to nestává tak často. Pořád jsou mi milejší ti opatrní řidiči, kteří třeba i zdržují, než namachrovaní suveréni, kteří jsou přesvědčení o svojí neomylnosti a dávají to na silnicích najevo. Dojet o pár minut déle stále považuji za lepší řešení než riskovat a třeba nedojet vůbec.
      Nakonec, mohla bys mi dát odpověď na to, co mi už léta vrtá hlavou. Proč, když jedu na čtyřicítce čtyřicet, na padesátce padesát atd. na mě zezadu neustále někdo troubí, lepí se mi na nárazník a snaží se mě předjet v těch nejblbějších místech (přejezd, zatáčka, auto v protisměru), kde kdyby mu to nevyšlo, tak nezmrzačí jen sebe, ale i mě a možná i někoho dalšího. Nejspíš o tom něco víte?

      Vymazat
  50. Názory se zde různí, já bohužel musím souhlasit. Je samozřejmě pravda to, že každý jednou začínal, měl čerstvý řidičák a plné kalhoty z toho, co bude když vedle něj najednou nesedí někdo kdo to může stopnout nebo zachránit v krizové situaci. ALE domnívám se, že pokud člověk sám cítí, že se v autě bojí a není si jistý, měl by jízdu nejprve trénovat s někým zkušeným na sedadle spolujezdce v mírném provozu třeba později večer, ne se cpát do nejhustějšího provozu a přivádět ostatní k šílenství.

    Když jsem byla v autoškole, můj instruktor byl sice nervák, ale naučil mě asi nejdůležitější věci vůbec. Když jsme se jeli a já jsem se moc táhla, prohlásil "tak ať nezdržujeme provoz" a sám mi sešlápnul plyn abysme jeli těch 50km/h ve městě. Ano, naprosto přiznávám že na začátku jsem měla smrt v očích ( :D ), ale naučila jsem se díky tomu jezdit přiměřeně nejen svým schopnostem, ale také možnostem komunikace. Vždy, když teď ve městě potkávám auto jedné konkrétní autoškoly, naprosto nechápu - instruktor je převelice hodný na studenty a nechává je jezdit rychlostí jakou chtějí. To v podstatě znamená, že pokud je ve městě při větším provozu kolona na dost nepochopitelném místě, většinou je na jejím začátku Punto s majáčkem autoškoly, které jede rychlostí 15km/h a naprosto blokuje provoz.

    Domnívám se, že celá tato věc je hlavně o ohleduplnosti. Mě osobně nejvíc vytáčí lidi co probržďují před semafory, kdy prostě přistupují k věci stylem "Hlavně že projedu já, ostatní jsou mi ukradený! a na jednou zelenou díky nim projedou dvě auta... Celkově by člověk měl brát v potaz nejen svoje schopnosti, stav auta, vozovky a počasí, ale taky ty ostatní lidi kolem, co by se rádi někam dostali.



    http://suzyna.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  51. Přidávám taky jeden typ: Brzdiči kruhákoví. Vjedou na kruhák pouze když je úplně prázdný. Neskutečný!!!

    OdpovědětVymazat
  52. Přesně tohle je jeden z důvodů, proč se bojím začít chodit do autoškoly - že by si to lidi o mě mysleli. O svých ne/schopnostech totiž nepochybuji.

    OdpovědětVymazat
  53. Článek mi mluví z duše. A nemyslím si, že je Blondýna netolerantní a že nepatří za volant. Ona sakra nepíše o začátečnících! A zásadním omylem je, že kdo jede pomalu, jede bezpečněji - jak se tu taky v komentářích objevuje. To tedy pravda rozhodně není!
    A pro ty, co se do mě pustěj - tím neomlouvám hovada, co jezděj příliš rychle! Ale jet 40 na padesátce prostě je zbytečný a zdržuje to celou dopravu.

    OdpovědětVymazat
  54. Čtu Tvé články ráda, ale dnes rozhodně nesouhlasím s "poskakováním" v kolonách. Je lepší popojíždět plynule i když na jedničku, než každý metr poskočit dopředu a hned brzdit. Ať už z jakéhokoliv důvodu, minimálně kvůli úspoře paliva a menšímu vypouštění zplodin. Další efekt je psychologický, protože pokud se popojíždí alespoň na tu jedničku, ale celkem plynule, pořád má člověk pocit že to jede a že se někam dostane, než když kolona stojí a poskakuje se o metr. (Ročně najezdím cca 50 tisíc km, tak vím, o čem píšu.)
    Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tohle jsem sem chtěla napsat. Kolony způsobují hlavně ti, co jezdí brzda-plyn a neudržují si odstup. Pokud někdo nevěří, stačí si najít nějakou odbornou publikaci.
      Hanka

      Vymazat
    2. Souhlasím.
      N.

      Vymazat
    3. Taky musím souhlasit. Lenka

      Vymazat
  55. Tenhle článek - jak kdybych ho psala já. Už dlouho říkám, že zácpy u nás způsobují hlavně ti zdržovači. Ti, co si v koloně nechávají půl kilometru místa před sebou. Štvou mě i ti, co si na červené nechávají příliš velký odstup. Jsem přesvědčená o tom, že právě takoví zdržují celé město. Je jich totiž dost a v jednotě je síla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle bych až tak neodsuzovala, spojka není nejlevnější záležitost a právě opakovanými rozjezdy se pěkně huntuje. Tohle chování není pro nic za nic.
      N.

      Vymazat
    2. S tím půl kilometrem přeháníš...říká ti něco bezpečná vzdálenost? Když se budeš lepit na auto před sebou,tak provoz nezrychlíš.

      Vymazat
  56. Je zvláštní kolik lidí je vztahovačných. Ve článku Blondýna netvrdí, že ji vadí začátečníci. Každý se musí naučit, ale nechce se mi věřit, že by všichni brzdiči byli začátečníci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych, že jich bude velký podíl. Začátečnické období trvá cca 2 roky a kdo se rychle po autošlole nevyjezdí,tak ještě déle.

      Vymazat
  57. Mně vadí brzdiči pražákoví- vědomi si toho, že jsou z hlavního města, jezdí jako prasata- tzn. přejíždí z pruhu do pruhu, aniž by dali blinkr, asi tak 4x na 100 metrech, v domnění, že sousední pruh jede rychleji.A to obvykle se snaží vejít dost na těsno, že váš předek minou asi o 20 cm v bohorovném klidu. Tím pádem se jim daří zbrzdit oba pruhy slušných řidičů, kteří musí dupnout na brzdu, aby se pak s blbem nemuseli dohadovat, kdo může za to, že mu nabořili prdel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale nepřeháněj.. Když už jsme u toho paušalizování, považuju Pražáky za svižné řidiče. Oceňuju, když mě konečně někdo nezdržuje.

      Vymazat
    2. Uz zase komplex z Prahy?

      Vymazat
  58. Brzdič přejezdový = ten, který před železničním přejezdem zastaví, je mu jedno zda v obci nebo mimo, přestože výstražná světla nesvítí. Váhavě, šnečím tempem pak koleje přejíždí. Nejraději by přes ně své milované auto přenesl, kdyby to šlo..
    Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přečti si pravidla silniční dopravy, jak se máš chovat na přejezdu ;)

      Vymazat
    2. Pardón, ne na přejezdu ale před přejezdem.

      Vymazat
  59. Nejde mi vložit koment do vlákna, tak musím zde... Zákon a předpisy znám, pro jistotu jsem si znovu přečetla jak se chovat u přejezdu (abych něco nezanedbala :)... Ale pořád nechápu, proč je nutné auto u přejezdu, kde je vidět 300m nalevo i napravo, zastavit a přejíždět ho tak, jako by se mi na něm auto mělo rozpadnout :)
    Veru

    OdpovědětVymazat
  60. Článek jsem přečetla se slzami smíchu v očích. A rozhodně mě teda nenapadlo, že se tady bude ještě diskutovat, když není o čem. Pomalí řidiči - jste nebezpeční, myslíte si, že když jedete pomalu, jste zodpovědní a ti, které tím štvete jsou neurotici. Není to tak. Svoji pomalou a neplynulou jízdou, svým bržděním vytváříte nebezpečné, nestandardní situace a díky tomu, že vy jezdíte jako magoři, se může nabourat x dalších lidí... Takže tu nemoralizujte, že ten kdo spěchá, měl vyjet dřív, není to o spěchání druhých, ale o vaší nebezpečnosti. Bezpečnost a plynulost provozu bylo první, co nám v autoškole tloukli do hlav.

    OdpovědětVymazat
  61. Blondynu jsem az dosud cetla rada a bez vyhrad. Ted musim rict, ze blondyny by se mely drzet blondynich temat. Nase blondyna uz nevi, do ceho by se navezla, a tak se navazi do sice skutecneho problemu (ti, co brzdi dopravu, opravdu v poradku nejsou), ale naprosto nevhodnym zpusobem. Clanek pak opravdu pusobi stylem, jako by ho napsala nejaka "blondata pica" (s prominutim).
    Je to vazne tema pro diskusi. Neni to stejne, jako zasmat se klipu s pani a stenatky. Vratte se prosim k lehkym tematum, blondyno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jako proč? Proč se naváží nevhodným způsobem? Protože neudělala grafy a tabulky?

      Vymazat
  62. Brzdič lepší agresora a blikajícího psychopata.

    OdpovědětVymazat
  63. Naprosto přesné a výstižné ......

    Já ale tuto sortu řidičů dělím na kurviče a hnojiče. Kurvič je řidič, který se nakurví před vás a provádí naprosto neočekávané a nesmyslné manévry (jedním slovem se "kurví") Nedá se předje, objet, ani minout, protože ať jedete do jakékoliv nesmyslné lokality, ten kurvič tam jede taky.

    Hnojič jezdí nesmyslně pomalu a opatrně - zkrátka jede jako s hnojem. Ten dopravu pouze zdržuje - ale naprosto geniálně.

    OdpovědětVymazat
  64. Města jsou pro lidi, ne pro auta. Nechápu, proč by se stařenka měla cítit, že svou chůzí zdržuje. Je ve městě a má plné právo jít svým tempem. Článek je výrazem neuvěřitelné netolerance a sebestřednosti.

    OdpovědětVymazat
  65. Docela jsi mne zklamala. Nenašla jsem tu čepičáře.

    OdpovědětVymazat