Sadistické učitelky a zapeklité úkoly

Ano, vím, že Mimibazar je velmi snadný terč. Ano, vím, že kdykoliv se o něm jen zmíním, má část čtenářů blogu podezření, že mi došla témata. (Nebojte, ta hned tak nedojdou!). Ale nemůžu si pomoct. Jsou prostě věci, které mi hlava nebere. 

Jedné z nich jsem si všimla hned po prázdninách. Sotva začala škola, začaly uživatelky Mimibazaru psát s dětmi domácí úkoly. A tak se mimibazaří poradna i diskuse jen hemží žádostmi o pomoc s úlohami ze základní školy. Nad některými se mi chce plakat. 

Začíná to už ve školce a pokračuje prvoukou. Domácí úkoly jsou nad schopnosti některých uživatelek. 







Český jazyk, to je kapitola sama pro sebe. Některé uživatelky webu jsou v koncích už při  pohádkách a napsat obsah příběhu pokládají za šílený úkol. 

Záludnosti jako dělení slov si nejspíš vymýšlejí sadistické učitelky ne proto, aby si děti doma procvičily probíranou látku, ale spíš proto, aby se mohly večer se skleničkou vína v ruce pobavit nad diskusemi na Mimibazaru.  


A mimořádně sadistické učitelky dávají dětem úkoly týkající se slovních druhů. 




No a skloňování, to je úplný konec. Pod následujícím dotazem se rozvinula velká debata, jestli je slovo "kočky" ve zmiňované větě v prvním nebo pátém pádu. Často se tam objevovalo tvrzení: Řeknu kdo-co-kočky, tak je to první pád.



Na pomoc s úkoly dětem z vyšších ročníků by některé uživatelky Mimibazaru samy nutně potřebovaly doučovací kurz. 





A naprosto ztracené jsou hlavně u takových úkolů, které kromě ověření znalostí vyžadují i zapojit trochu myšlení. 



Jedno ale musím uznat: Některé dotazy jsou tak pitomé, že to zoufalá matka, která evidentně nezvládá ani prvních pět tříd základní školy, schytá od ostatních uživatelek. 




A není to jen o učivu na základní škole. Takhle to dopadne, když se mimibazarnice sama pustí do studování. 



Prosby o pomoc s matematickými úkoly mě taky hodně pobavily. Může mi někdo vysvětlit, jak paní, která nedokáže zvládnout ani základní počty, žije? Chodí nakupovat s kalkulačkou? Chodí nakupovat s chytřejší kamarádkou? 




Slovní úlohy, to je už fakt vysoká matematika.





A když se k ní má zapojit i trocha logického myšlení, představivost nebo aspoň schopnost si to nakreslit na papír, je z toho zapeklitost pro polovinu účastnic diskuze.



Když jsem si na Mimibazaru pročetla příspěvky o školních úkolech z posledních dnů, chvílemi mě jímal děs a chvílemi jsem jen zírala s otevřenou pusou. A tak si říkám, že těch dětí je mi docela líto. A že je docela fajn pocit, když si člověk uvědomí, že neměl smůlu na blbé rodiče. 

________________________________________________________________

Screenshoty: mimibazar.cz



346 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Můžete tedy, prosím, nakreslit 10 chráněných rostlin a 10 chráněných živočichů a popsat je. Samozřejmě bez vyhledávání informací na internetu a ještě dnes večer svých 20 kreseb uveřejnit na svém blogu? Ať to tedy těm hloupým matkám ukážete, co to znamená být inteligentní. A z fleku vyřešit tuhle primitivní úlohu

      Vymazat
    2. A kdo říká, že to musí dát zpaměti? Existují takové ty věci, jo knížky se jmenují, a tam se to dá najít. Jenže to by asi některý lidi museli mít doma knihovničku, kde nejsou samí blbiny!

      Vymazat
    3. A schválně, kolik máte takových knížek vy? (BTW existuje taková budova, myslím že knihovna se jí říka... :) Tak nakreslí někdo těch 10 + 10 obrázků i s popisem, nebo bude každý jen chytračit?

      Vymazat
    4. Hm, a proč by měl kreslit 20 chráněných organismů bez používání internetu? Vždyť ty hloupé mamynky z mimibazaru zjevně doma internet mají, jinak by nemohly psát na mimibazar svůj dotaz.

      A nemluvě o tom, že k podobným "zapeklitým" úkolům stačí obvykle nahlédnout do učebnice.

      Vymazat
    5. Nuže dobrá. Ukecali ste mě. Zkuste nakreslit a popsat 20 těch chráněnců. :)

      Vymazat
    6. A zadání znělo nakreslit 10 rostlin a 10 živočichů, o kterých si myslí, že BY MĚLY být chráněné a napsat proč.
      Čili bohatě by stačilo nakreslit třeba pejska, který by měl být chráněný, protože lidem pomáhá. A slunečnici, protože je krásně žlutá. (A analogicky dalších 9 rostlin a 9 zvířat).
      Evidentně po dítěti, co má ještě prvouku, nebudou chtít vyjmenovat a nakreslit 10 chráněných rostlin a živočichů.
      Jinak třeba stačí vyjmenovat české obojživelníky plus hady a těch deset chráněných živočichů máte raz dva :)

      Vymazat
    7. No jo, ale pak dítě může nakreslit třeba takový bolševník velkolepý, protože má zajímavé květy a třeba si zafixovat v hlavě, že je to chráněná rostlina, hlavně tu v Evropě.

      Vymazat
    8. Jestli to dítě nakreslí bolševník velkolepý, tak bych mu dala jedničku s hvězdičkou :)

      Vymazat
    9. Já si ale také myslím, že konkrétně tohle je docela náročný úkol. Především časově. Jde o 20 kreseb s popisem a já bych například nechtěla, aby to dítě odfláklo pejskem a slunečnicí. Takhle může zpracovat úkol ve školce a ne ve třetí třídě. Tam už by měl vědět proč se mají rostliny chránit. A určitě ne pro to, že pejsek hlídá a slunečnice je žlutá. Tohle vyžaduje práci s literaturou. Takže bych to viděla na nějaký ročníkový úkol, aby na to mělo dítě dost času. Ale určitě se to nedá udělat POŘÁDNĚ ze dne na den nebo během dvou dní.

      Vymazat
  2. To víš blondýno, ono jednodušší je se někoho zeptat než zkusit zapojit mozek .)

    OdpovědětVymazat
  3. Boze! Snad se tohle nestane s kazdou matkou!

    OdpovědětVymazat
  4. Z některých těch úkolů jsem taky malinko tumpachová, ale řekla bych, že to bude tím, že mimibazarnice neumějí ani opsat zadání.. Ale první úkol (slova s G) pobavil nejvíc. :D

    Jo a já mám tyhle články nejradši a nemyslím si, že ti snad došla témata!

    OdpovědětVymazat
  5. A tihle lidé mají volební právo...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tihle lidé chodit nevolej ;) jejich jediný politický názor je, že by měl někdo ten parlament vystřílet

      Vymazat
    2. a to jen proto, že to někde slyšeli :)

      Vymazat
    3. Kristýno. Co je to za výraz chodit nevolej? Znám pouze nechodí volit. V které části ČR se takto mluví? U nás rozhodně ne.

      Vymazat
    4. Možná se mělo jednat o záměrně zkomolený obrat. Ale já také volit nechodím..není to ovšem nenávistí k politikům, nebo nezájmem o dění u nás a ve světě.

      Vymazat
    5. A celý mimibazar taktéž záměrně komolý obraty, jen protivná blondýna to nechápe.
      A co se týče té nenávisti k politikům... Co je to vlastně politik? Člověk který srabácky kdykoliv konvertuje k výtězné straně za účelem udržení se u koryta. Jak už se děje, krátce po volbách. Nebo člověk, který svůj překvapivý finanční zisk vysvětluje nespecifikovatelným úvěrem a vklidu pak beztresně odstoupí z funkce. A nebo člověk, jenž do své práce vkládá celé své srdce a svědomitě obhajuje své zájmy, pouze a jen za účelem blaha občanů ČR a hlavně těch, kteří mu ve volbách dali svůj hlas?
      A lidé, co srovnávají číňany s automatem na kondomy, a kteří se tu povyšují nad ostatní, opravdu poukazují na morálku dnešních lidí, jak už paní právnice napsala níže. PS: Případné zkomolené obraty, napsané mnou výše, jsou záměrem.....

      Vymazat
    6. @ anonymní 15:49

      Víte, to máte tak. Politik se jako lidmi volený zástupce lidu za své činy zodpovídá. Pokud je lid s politikem a jeho činy spokojený, zvolí ho další volební období do funkce znovu. Pokud je lid debilní, zvolí si do svého čela znovu i takového sráče, jako popisujete Vy. Když Vám to přeložím - že je Kalosek takový, jaký je a dělá to, co dělá, jsem věděl už dávno před posledními volbami do sněmovny, jak je možné, že je tam zas? Langer, Hašek, Vondra, Škromach, vážně jich tu můžeme vyjmenovat přinejmenším 190/201. Jak je možné, že v posledních volbách zcela nepropadly komplet všechny strany ze stávající sněmovny? Abychom se bavili trochu konkrétněji o neschopných voličích volících pořád dokola neschopné politické sráče, koho jste volil Vy?

      Vymazat
    7. Si vzpomínám, že naše češtinářka volila Grossa, protože je prý hezký a mladý... Lid nikdy nezvolí to samé ale pokaždé jinou velkou stranu, protože věří slibům. Sama nechápu, proč v tomto státě, plného nespokojených občanů, neuspějí menší strany. Já volila stranu, která měla ve volbách minimální úspěch :( V každém případě mi nikdo nezakazuje z tohoto státu odejít někam jinam, když se mi tu nelíbí.

      Vymazat
    8. Tááák, k tomu neni moc co dodat, proto dnešní stav vypadá tak, jak vypadá (už 20 let) a proto se ani výhledově nemá šanci změnit - někdo tak volí ze zvyku, další, protože mu to vyhovuje, další, protože mají pěknýho předsedu a jinej zase proto, že je naivní, někde je to "móda" atd. Možná, pokud Vám tento stav vadí, zkuste s okolím o politice diskutovat, proč se rozhodli zrovna tak, jak se rozhodli a jestli to má smysl, nicméně samozřejmě to je boj s větrnými mlýny, musí na to přijít tak nějak všichni a sami.

      Vymazat
    9. Já myslím anonyme, že při čtení mých vyjadřovacích schopností, uznáte, že nejsem člověk, řečnického typu ať dělám, co dělám. A kde se např. ztratila ta půlmiliarda při prodeji obrněných transportérů, mi stejně nikdo neřekne.... Vzdávám se a balím kufry...

      Vymazat
  6. Kam ten český národ spěje ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete tedy, prosím, nakreslit 10 chráněných rostlin a 10 chráněných živočichů a popsat je. Samozřejmě bez vyhledávání informací na internetu a ještě dnes večer svých 20 kreseb uveřejnit na svém blogu? Ať to tedy těm hloupým matkám ukážete, co to znamená být inteligentní. A z fleku vyřešit tuhle primitivní úlohu

      Vymazat
    2. Aa, paní z MB se tady našla a teď se obhajuje, jak byla ta úloha těžká? Je opravdu tak těžké najít na netu 10 zvířat a 10 rostlin a nechat to to děcko obkreslit? Ale já to chápu, myšlení občas bolí.

      Vymazat
    3. Tak schválně anonyme, zvládneš to? :D

      Vymazat
    4. Jéžiš, přestaňte to už omílat, umíte číst? Je tam napsáno....které BY MĚLY být chráněny..., ne které jsou. Může se tam napsat třeba,že BY MĚLY být chráněny blechy, protože jsou takový malinkatý a tak vesele skáčou.

      Vymazat
    5. A nakreslíte mi tu blechu? :)

      Vymazat
    6. Anonym 17:30: Jak vám má asi někdo do komentářů něco nakreslit? Vy jste fakt tupá, nashle. Anonym z 16:27

      Vymazat
    7. Obrázek se dá naskenovat či nafotit a poslad jako vhodný formát na email. Tak najde se odvážlivec, co mi nakreslí konečně tu blechu? :D

      Vymazat
    8. Oprava, poslat ..

      Vymazat
  7. Já myslím, že část účastnic je prostě líná použít mozek, část si nevěří, podceňuje se, tak se raději ptá, i když výsledek by věděla, ale tak nějak pro sichr se zeptá. no a část je prostě intelektově a vzděláním v podprůměru, tak to neví. i když Vám vzdělaným a prudce inteligentním to připdá neuvěřitelné a vtipné a rády se na jejich účet pobavíte, tak holt ne každý je chytrý a nemůže za to. Je to jako se někomu posmívat, že bez brýlí nevidí. Za mě článek slabý. Jsem právnička a názory typu - tak si tu smlouvu měli přečíst a promyslet a když tomu nerozumí, tak mají smůlu a dobře jim za následy tak - mě irituje. Podobná povýšenost není na místě a jen ukazuje na vaši morálku. (Ne, nemám vykojený mozek, nejsem sluíčkový človíček s velkým srdíčkem a nejsem ani mimibazarnice)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když jsou milé dámy v podprůměru, tak základní školu mají za sebou a tudíž by měly ovládat učivo, které se tam probírá.

      Vymazat
    2. To jsou kecy, paní právnička má pravdu. Pokud jsou ze školy 15 let a například už nikdy matematiku jako takovou nepotřebovaly, měli na práci a na mysli jiné věci, tak se to může zapomenout. Ještě k tomu, když jim třeba sama nikdy nešla. Nejsem minibazarnice a sama tomu rozumím, ale Vaše odsuzovačnost je fakt úžasná, zajímalo by jestli vy sám nebo sama byste zvládla všechno ve všech ročnících bez rady nebo internetu (pokud teda nejste učitelka)

      Vymazat
    3. Niežeby som v niečom nesúhlasila, ale určite má z vás väčšina aj strednú školu a že vy by ste na rozkaz nezačali počítať povrchy zrezaných ihlanov, logaritmy, nevedeli čo vznikne z tej a tej chemickej reakcie a v akej koncentrácii, pomenúvať vzorce zložitých organických molekúl, respektívne nevedeli odrapkať všetkých behavioristov a určiť stopy v básni? To čo človek reálne nevyužíva, na to zabudne.

      Vymazat
    4. Já myslím, že je rozdíl když někdo neumí malou násobilku a nebo se nevyzná ve smlouvě. Ale spousta učiva ze ZŠ = všeobecné znalosti. Tenhle alibismus a omlouvání toho, že je někdo blb, mně nebaví.
      Pavlína

      Vymazat
    5. Jezkovyvoci! Vždyť na tyhle věci stačí selský, ne-li jesterci mozek! To není o tom, ze jsem na matiku blbá, (mantra, kterou omlouvaji svou lenost) to je o pouhém zapojení mozku.

      Vymazat
    6. Souhlasím s paní advokátkou, jsme různí lidé, některým to myslí, jiní jsou zase třeba zruční a šikovní. Moje sestra je pravý opak mě, introvertní intelektuálky, přečíst pro ni kus literatury faktu je utrpení, jít na vysokou by pro ni bylo za trest. Ovšem ušije, na co si vzpomeneš, uvaří a upeče dtto, a na rozdíl ode mě není vztahovačná a má vždy, opravdu VŽDY, dobrou náladu - i když ležela loni v nemocnici a denně jí dělali punkce dutin. Ona obdivuje mě za to, kolik toho vím a že vládnu několika jazyky, a používá mě jako příruční encyklopedii pro své dvě děti, já se jí kořím za výše zmíněné klady. Ona pracuje jako účetní, já jako učitelka SŠ. Kdo je lepší a potřebnější?

      Vymazat
    7. A navíc , gdyby nebilo těch blbých nevinikly bysme mi chytrý :)

      Vymazat
    8. No já nevím, podle mě je trochu rozdíl mezi nevzpomenutím si na to, jak funguje složitá chemická rovnice, a neumět spočítat primitivní rovnici. To nejsou věci, který by jeden v životě nepoužil, to jsou naprostý základy, co ty lidi neví!

      Vymazat
    9. Inu jsem na SŠ a od prvního stupně jsem tohle neviděla a nepoužila...

      Vymazat
    10. To je teda materiál i tady v diskusi... nikdo po nich snad nechce spočítat objem plochy pomocí integrálu nebo diferenciální rovnice, derivace atd., tady jde o naprosto základní principy logiky, tak se proberte, protože tomu se ani nedá říkat matematika. Argument, že "to" dlouho nepoužívaly, protože jsou dlouho ze školy, nemá šanci obstát, ačkoliv je pravdivý - mozek skutečně nepoužívaly tak dlouho, až jim zcela zakrněl, ovšem není to omluva.

      Paní právnička je se svými příměry slušně mimo také, srovnávat jaksi tělesné vady nebo častou komplikovanost smluv s faktem, že je někdo úplnej trotl a může si za to sám, to chce poměrně silnej žaludek a tlustý okuláre zkreslující realitu k tomu.

      Abyste mě nechápali/y špatně, nikomu právo na to bejt blbej neberu, jen nevidím důvod jeho rozhodnutí jakkoliv omlouvat nebo bránit, beru to jako fakt. Tohle je naprosto základní věc, co se ani tolik matematiky netýká, tak bych od vás čekal kapku soudnosti.

      Karel

      Vymazat
    11. Ježiš to je alibismus. Srovnávat nepochopení smlouvy s neznalostí základních počtů a NEOCHOTOU zapojit mozek je opravdu hloupé.

      Vymazat
    12. Karle, konečně někdo normální! Už jsem si tu připadala jak Alenka v říši pitomců...

      Vymazat
    13. Jsem autorka prvního komentáře a nesrovnávala jsem nepochopení smlouvy s neznalostí na zš, ale přezíravost a povýšenost vzdělaných a chytrých. Pro vás to napíšu ještě jednodušeji - to, že jsem vzdělaná a něčemu (právu třeba, češtině, matematice) rozumím (na jakémkoli stupni) mi nedává právo dívat se skrz prsty na ty, co tomu nerozumí- své iq tak moc neovlivním, takže holt někdo tou základkou tak tak proleze a je to pro něj pak těžké tu látku vysvětlovat dítěti. Nevím, proč z těch lidí děláte idioty, bydlenky apod. Ovšem sama píšu, že je jasné, že část těch žen jsou jen líné s zamyslet nebo si nevěří, že to vědí dobře.. no jo no, ono je to příjemný se druhému vysmát, že?

      Vymazat
    14. Pravda, srovnávala jste oční vadu, jejíž vývoj mohu pouze omezeně korigovat se stavem, kdy někdo není schopen samostatně vyřešit úkol typu 36/6=x, x+36=výsledek, což spolu za mák nesouvisí. Nechápu, proč se mi opakovaně snažíte podsouvat, že toto je nějaká matematika, ona totiž v podstatě není, je to spíš základní logika. Matematika vypadá úplně jinak. Stejně tak to není ani věc, která by šla do hloubky libovolného z běžných předmětů základní/střední školy, tak se mi tu, prosím, nesnažte opět prodat, že je normální těmto věcem nerozumět, nikdo po nich nechce nic komplikovaného.

      Své IQ jako číselnou cifru zase tolik neovlivníte, v tom jsme zajedno, ale jinak trochu matete pojmy - mozek je něco jako sval a už můžete ovlivnit, jak moc Vám to bude "pálit", snad mi nebudete vyvracet, že neexistují způsoby, jak zlepšit jeho efektivitu. A bum, jsme u toho, tyto osoby se zřejmě zcela dobrovolně rozhodly, že tato část "dění" okolo jejich osoby je nezajímá a svůj čas se rozhodly investovat kdekoliv jinde, výsledek vidíte. Jestli Vám přijde, že se nad ně povyšuji, nevím, každopádně mi taková situace přijde celkem tristní, vidím to jako výsledek rezignace na jakýkoliv trochu složitější myšlenkový proces. Souvisí to.

      Z Vašeho oboru, možná mě lépe pochopíte - podle mého názoru většina občanů ČR nemá základní právní povědomí, co se týče vlastní osoby - co jsou povinni, co povinni nejsou a co je/není povinen státní orgán, pokud od občana něco žádá - například. Rozhodli se tak zcela dobrovolně a já to nikomu neberu, jen mi ten fakt přijde stejně tristní, jako někdo, kdo pomocí základní logiky neni schopnej vyřešit úkol pro desetiletýho kluka. Cítíte z toho povýšení/opovržení? A jak byste omluvila tohle? Vážně to lze omluvit?

      K.

      Vymazat
    15. Souhlasím s paní/slečnou právničkou. Na začátku září "synovec" donesl domácí úkol, kde měl čtverec různě porozdělovaný úhlopříčkama. Počítal to on, počítal to otec, počítala to babička, počítal to strejda a počítala jsem to já. Pět lidí, z toho čtyři dospělí - jeden vysokoškolák, jedna zdravotní sestra, jeden podnikatel a jedna, co každý den pracuje s penězmi. Každý jsme měli jiný výsledek.
      Leckdy se mi mozek zasekne, že jsem schopná několik minut přemýšlet, kolik je 8x6.

      Vymazat
    16. Anonymko nade mnou, snažně vás prosím, tou poslední větou se snad ani nechlubte... :D
      E.

      Vymazat
    17. Mě se líbí, jak tady spousta lidí tvrdí jak je třeba konkrétně úkol s chráněnými zvířady jednoduchý. A to je právě vidět úroveň. Vy byste s tím byli hned hotoví, ale jak jsem psala výše. To jsou nápady jak z mateřské školky. Proč by někdo chránil blechu, protože vesele skáče? To fakt chcete děti učit takové pitomosti? Pokud bych měla něco takového udělat, tak si musím a) o tom zvířeti něco přečíst, abych se mohla rozhodnout proč ho chci chránit, b) musím to vhodně zformulovat, aby to každý pochopil (na to asi nebude stačit jedna věta). Tohle je trochu náročnější a jestli se
      A ještě jedna věc. Mě nad některými dotazy tak zůstává rozum stát. Na druhou stranu oceňuji, že ty ženské se dětem věnují a učí se s nimi. Možná, že ty děti mají nějakou šanci. Ono to totiž není samozřejmost, že se rodič s dítětem připravuje do školy.

      Vymazat
  8. Tak schválně. Kolik těch dřívek (z posledního příkladu) potřebujete, a proč zrovna tolik?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 5 trojúhelníků: 15 dřívek (3x5)
      10 trojúhelníků: 30 dřívek (10x3)
      40 trojúhelníků: 120 dřívek (40x3)
      Krát tři proto že jeden trojúhelník má tři strany=3 dřívka :)

      Vymazat
    2. To je ale uplne blbe:)) K vytvoreni 4 trojuhelniku potrebujes 9 drivek. Tak to zkus znovu;) A mala rada - maji spolecny steny.
      M.

      Vymazat
    3. Aha, já si to blbě přečetla....mě se to zdálo nějaký moc lehký :D :D

      Vymazat
    4. No jo, zajímalo by mě kolik lidí se smálo ale pak by to vyřešilo stejně blbě . . .

      Vymazat
    5. Asi tak :D ono de o to že já na net chodím přes mobil a tu sl. úlohu sem si četla jen tak v náhledu drobným písmem, takže sem to přečetla blbě.....

      Vymazat
    6. Jinak si myslím že je to na :
      5 trojúhelníků: 11 dvířek
      10 trojúhelníků: 21 dvířek
      20 trojúhelníků: 41 dvířek

      Vymazat
    7. Dvířek?? Dřívek :D

      Vymazat
    8. pardon :-D píšu na telefonu a automatická oprava mne zradila :-D nicméně šlo spíše o přesný počet ne?

      Vymazat
    9. Jasně, to stou automatickou opravou znám, tk píšu třes mobil :)

      Vymazat
    10. V zadání, tak jak je napsáno, chybí totiž nejméně pět údajů, které jsou nutné k jednoznačnému vyřešení úlohy. Souhlasím s nejpravděpodobnějším řešením, které je uvedeno v čase 8.41, ale k tomu je potřeba předpokládat, že: 1. Všechna "dřívka" jsou stejně dlouhá. 2. Žádné dřívko se nesmí křížit s jiným. 3. každý trojůhelník budou tvořit právě a jen tři dřívka. 4. "Okna" budou na sebe navazovat jenom v jedné řadě. 5. Celek bude tvořit jenom jeden spojitý útvar. ...A teď se smějte. :-) Možná to všechno bylo z původního zadání jasné, ale tady to jasné rozhodně není.

      Vymazat
    11. Další otázka je, zda je nutno omezit se na plochu, nebo zda lze řešit úlohu ve třech rozměrech; pak je potřeba ještě méně klacíků, ale počítat se s tím nebudu.

      Vymazat
    12. šmarjá, je to úkol pro základku, neřešte tady délku dřívek. Je to prostě jednoduchá slovní úloha, která se dá vyřešit jednoduchou rovnicí - o to v ní přece jde, ne?

      Vymazat
    13. [ad 21. října 2012 8:41]
      ne tak docela;
      ano, na 5 "oken" (chtel bych videt truhlare-okenare, ktery takhle dela windows) potebujeme podle zadaneho algortimu vynucujiciho sdileni hran 1+5*2=11 drivek. ale na 6.okno nam staci jen 12.drivko, pokud skladame do 6ti hranu.

      A s tou jednoznacnosti to neni jasne ani u dalsich uloh, napriklad neni znamo, na jakou dobu (puvodne) sjednal spravedlivy kral job pro pastyre, takze ja bych odpovedel "nelze urcit".

      A v prikladu s paletama je prilis mnoho pritomnych casu, ja bych ocekaval minuly cas v prvnich dvou vetach zadani. Takto s pritomymi casy je imho treti veta zadani naprosto zbytecna a matouci a proto spravny vysledek (bez uziti 3. vety) mi vysel jako 25:12.

      Nebo ze by slovo "nyni" v otazce znamenalo 'pritomne (nyni) pritomny cas' a chybejici "nyni" v prvnich 2 vetach jakysi 'puvodne pritomny cas' :-D ?

      Vymazat
    14. I když je to úkol pro základku, nemá smysl cokoli vypočítávat, pokud tam musíme zahnout faktor neurčitosti typu "zadavatel to nejspíš myslel takhle". Matematika má děti učit hlavně nutnosti precizního vyjadřování, samotné spočítání sirek není na základce to důležité. ...Protože tohle je typicky sirková úloha, kde jsou už jisté zavedené konvence. Nechápu, proč zadavatel tyto konvence opustil a místo jasných sirek a rovnostranných trojúhelníků vymyslel neurčitá "dřívka" a ještě neurčitější "okna". Možná k tomu byla názorná malůvka, ale bez ní je to zadnání na pendrek.

      Vymazat
    15. sirky a jejich výroba totiž není tak úplně ekologická a polar bear-friendly, tak se to už dneska nehodí, víme? nad pasýřem jsem se ze stejného důvodu pozastavil také, ale - kdo ví, zda jsou bydlenky schopny alespoň precizně opsat zadání? Z pohledu člověka kladoucího navážno ostatním podobné otázky je přece "jasný, že na rok", tak to tam ani není potřeba napsat. Že to nemusí bejt tak úplně jasný lidem, co v takzvané matematice došli trochu dál, než k počítání ošizených housek a tudíž nic, co není v zadání, jen tak od sebe nepředpokládají, to už zase nemusí bejt tak úplně jasný bydlence. No a možná tady bude zakopanej pes....

      Vymazat
  9. jj, je to tak, ony se chtějí podělit o své žití a jejich žití je prostě jendoduché bydleníčko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A Petra se přišla podělit o její skvělé slovní vyjadřování :)

      Vymazat
    2. A ne náhodou o "své"? (Přivlastňuje se tady podmětu.)

      Vymazat
    3. To je možné. Nevím. Nejsem učitelka češtiny :)

      Vymazat
    4. Aha, takže češtinu ovládají jen učitelky češtiny, hahaha.
      Ostatní píšou, jak se jim zlíbí, ale to jim nebrání navážet se do jiných.
      Petřin příspěvek, kterému se vysmíváte, je na rozdíl od toho vašeho jazykově v pořádku.(Překlep není chyba a psaní malými písmeny je chatový úzus).

      Vymazat
    5. Prosím, co je to chatový úzus? Česky asi dobře neumím, protože jsem původem z Moravy a na Moravě žádný chatový úzus nemáme. A nikomu se na rozdíl od vás nevysmívám. Jen Petru chválím, že se přišla podělit o (no dejme tomu) své slovní vyjadřování :)

      Vymazat
    6. Ale máme, já jsem taky z Moravy - chatový úzus = způsob (v tomto případě) psaní v chatu.
      Chválíte poněkud neuměle.

      Vymazat
    7. Aha, úzus = zvyk, latinské slovo. Ale chatu já nevlastním :)

      Vymazat
  10. AHoj, u článku jsem se nasmála, někdy je to fakt síla, ale cítím potřebu se ozvat kvůli úlohám z češtiny. "Měl jsem naspěch" je na určení pekelně těžké. Může to být příslovce nebo podstatné jméno: substantivum to zjevně není (neskloňuje se), ale příslovce je to divné, stojí totiž v pozici jmenné části přísudku a tam obvykle bývá jméno. Jenže spona je "mám", což je velice málokdy sponové sloveso. Popravdě, Akademická mluvnice tuto kategorii označuje jako "predikativa" (mm vypráno, je hezky) a vyčleňuje je jako zvláštní slovní druh. Rozhodně mi to tedy nepřijde jako vhodný úkol pro děti, které se slovní druhy učí (šacuju tak č-ř třída, ne?) a mají dostávat příklady, které jejich pojem neproblamatizují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akademická mluvnice má predikativa jako slovní druh? Safra, asi jsem ji měla před státnicemi z češtiny otevřít, to vůbec nevím. Já se zasekla na tom, jestli by to dnešní děti určovaly jako doplněk, nebo jako predikativum, a ke slovním druhům jsem se vůbec nedostala. Nicméně souhlas, že tohle nebyl vhodný úkol. Zajímalo by mě, jak si s tím poradila učitelka.
      Eia

      Vymazat
    2. Já si tak trochu myslím, že nejde vždy o to, mít úkol správně, ale prostě o to, aby dítko samo přemýšlelo a napsalo, že to může být to či ono, a zdůvodnilo svoji myšlenku. Když to bude špatně, hlavu mu za to trhat nebudou, ale ocení snahu samostatného myšlení. K čemu je, že odpověď nadiktuje rodič nebo kdokoli jiný?
      M.

      Vymazat
    3. Podle AM je opravdu predikativum slovní druh, ale pokud se za slovní druh nebere, myslím, že všechna spadnou do příslovcí. A to by taky tady byla nejspíš správná odpověď. Doplněk je větný člen a je tvořen snad jen jmennými adjektivy nebo přechodníky (tím si už ale nejsem úplně jistá, přeci jen jsem tu mluvnici už pár let neotevřela). Každopádně souhlasím s tím, že na ZŠ je lepší z gramatiky probírat hlavně ty základní a neproblematické případy, ovšem když se pak nějaké dítě zeptá na něco složitějšího, měla by mu paní učitelka umět odpovědět logicky a ne, že to tak prostě je.
      Mgd

      Vymazat
    4. Hm, tak možná ne. U vět typu Je zima = Je chladno, je zima asi predikativum normálně určované jako substantivum. No, jak říkám, už si nejsem moc jistá.

      Vymazat
  11. Obdobně úkol pro pětileté dítě nakreslit slova od g není žádná prdel. V češtině g na začátku slova je převážně v cizích slovech, a ty se většinou špatně malují (gynekologie? galerie? guláš?). Slova použitelná jako 3 slovní druhy je hrozná námaha najít, pokud si to člověk nepamatuje ze školy, a je to úkol, který dávají blbé učitelky, které nejsou ochotné se zamyslet nad myšlenkový světem svých žáků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale v zadání je slova, která OBSAHUJÍ písmenu G, tedy ta slova na něj nemusí začínat, jen jen milá maminka špatně pochopila...

      Vymazat
    2. Možná to není jednoduché pro pětileté dítě, ale proboha, vždyť ani tu matku nenapadlo více než jedno slovo! Přitom kdyby zapojila mozek místo toho, aby hned psala na Mimáč, na něco by možná přišla.

      Vymazat
    3. guma, gauč, galoše, lego, gorila, gatě... to napadlo mou ani ne 4 letou dceru :-D

      Vymazat
    4. Gottwald, Gorbačov a Gustav Husák :D

      Vymazat
    5. Já bych klidně nakreslila i gril, golema a gazelu :)

      Vymazat
    6. A Gorbačova?

      Vymazat
    7. Gorbačova taky :D

      Vymazat
  12. Guláš se maluje dobře. Guma a gramofon taky.

    OdpovědětVymazat
  13. Kdyz ja mivala ukoly, mamka se ucila se mnou, aby mi byla schopna dobre vse vysvetlit, zkontrolovat nebo ukazat. Ucila se tak i anglictinu a nemcinu. Myslim, ze na vsechny tyto ukoly by maminky nasly odpovedi v ucebnicich. Chce to jen nebyt lina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, v některých případech se odpověď v učebnici najít nedá - dnešní učebnice nebývají tak úplné, názorné, kvalitní... A protože školy na kvalitu obvykle nemají peníze, ačkoli jsou povinné dětem učebnice zajistit, volí tu levnější a méně kvalitní variantu.

      Vymazat
    2. glóbus, grepfruit, bagr,doga, bígl, magnet, gerbera, gril !grilování), glitr...

      Vymazat
    3. Gynekolog, Gagarin :)

      Vymazat
    4. Když ne v učebnici, tak na internetu. Ale ne na fóru jako je mimibazar, existuje plno lepších stránek, kde může člověk najít odpovědi na svoje otázky. Chce to jen umět používat vyhledávače. Nechápu proč je tolik lidí na internetu ignoruje a radši pokládá debilní otázky...

      Vymazat
  14. opravdu ani jedno z těchto slov které mě napadly se nedá nějak inteligentně nakreslit dítětem na prvním stupni základní školy, uznávám, že některé jsou těžší ale zcela jistě existuje i mnoho jiných, které se lépe kreslí
    gril, garáž, globus, grapefruit, guma, granule, gól, gram, gauč, gel, gumáky, gouda, graffiti
    Přinejhorším může bydlenka použít svůj externí mozek (google) a nemusí ze sebe dělat blbku internetu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proboha vždyť po těch dětech nikdo nechce, aby v pěti letech nakreslily všechno tak, že budeme vědět, co nakreslily. Prostě donesou 5 čmáranic a učitelce řeknou, co to je. Důležité je, aby zapnuly mozek.

      Vymazat
    2. Ještě než jsem začala chodit do školy, tak si se mnou maminka každý den hrála, četla mi, kreslily jsme spolu, vyráběly různé "ozdoby" do bytu. A máme doma schovaný můj "slabikář" - na každou stránku mi maminka nadepsala písmeno z abecedy a pak jsem nakreslila několik obrázků věcí, které začínaly na to písmeno. Maminka mě do toho nemusela nutit, bavilo mě to. Obě teď máme pěknou památku. Má to i své výhody - nikdy jsem nebyla ve škole tupá :-D Ale pustit děckám televizi nebo počítač je jednodušší, že jo? :-D

      Pěkný den :-)

      Markéta

      Vymazat
    3. Jsem ráda, že jste měla tak pečlivou maminku. Jak ale i jiní zmiňovaly v diskuzi, tahle maminky se svým dětem zjevně taky věnují, neposadí je k televizi, dělají s nimi domácí úkoly.
      Ohledně g pardon, nevšimla jsem si, že slovo nemusí na g začínat. Zajímalo by mě, co tedy máte za obrázky pod G ve svém "slabikáři"?

      Vymazat
    4. Já jsem zatím dětem slabikář nepořizovala, ale mají knížku o lidském těle a tam je vagina :)

      Vymazat
    5. Anonymní21. října 2012 14:38: Z čeho usuzujete, že je neposadí k televizi? Z toho, že se na řešení úkolu zeptají na Mimáči? To ale vůbec neznamená, že nehledají pouze co nejrychlejší řešení úkolu, aby děcko mohlo celý zbytek dne koukat právě na TV. Když vidím, jaké rychlovky matky z Mimibazaru vaří, jen aby pokud možno nemusely trávit nedejbože hodinu denně u plotny, nejsem si tak jistá, že stejný přístup nemají i ke vzdělání svých dětí.

      Vymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  16. A já bláhová si myslela,že domácí úkol je od toho,aby ho dítě dělalo DOMA-nikoliv s matkou,či rodiči :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a DOMA-není s matkou nebo rodiči? :)

      Vymazat
    2. Přesně, já si úkoly musela dělat sama, matematice jsem někdy nerozuměla a ptala se táty, jenže když jsem viděla, že by mi to nejradši rovnou napsal než vysvětlil tak jsem mu to brala z ruky, že to je mi k ničemu... úkoly jsou zadané pro rozvíjení myšlení a paměti nebo jako příprava na testy a těžší zadání

      Vymazat
    3. Domácí úkoly jsou od toho, aby se jedinec naučil pracovat samostatně (a vůbec "naučil pracovat"), a aby si dokázal najít potřebné informace, a to ať už v literatuře nebo u zkušenějších.

      Vymazat
    4. No já teda taky nechápu, proč to ty matky dělají za děti. Se mnou úkoly nikdy nikdo nepsal, ani se se mnou nikdo neučil a kupodivu jsem to zvládala hravě. To už dnešní děti neumí být samostatné nebo se tak jako poznává ta "správná" matka co nežije pro jic jiného než pro dítě?!

      Vymazat
    5. DOMA znamena v klidu a samostatne,presne-aby se dite naucilo pracovat SAMOSTATNE ;).
      Z nasich deti chci mit sobestacne jedince,nebudu je drzet za rucicku.

      Vymazat
    6. Ale nikdo neříká, že to matky dělají za děti. Třeba jim jenom pomáhají, když něčemu nerozumí. A taky konrolují kvalitu vypracování. Protože přece nechceme úkol dělat znovu, až při kontrole zjistíme, že je to úplně blbě, nebo napsané tak, že to ani autor nepřečte.

      Vymazat
  17. No, je to odpověď na náš podiv nad různými stupidnostmi z MMB: ty osoby mají skutečně nižší IQ. Proč ne, každému není dáno! Ale u některých se prostě projevuje myšlenková lenost.

    OdpovědětVymazat
  18. Článek mě pobavil :) Hlavně že má většina národa vysokoškolské vzdělání, ale ani první stupeň by nezvládla...A vlastně se ani nedivím, když si vzpomenu, co se mnou chodilo na základku a střední za individua.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vysokoškolské vzdělání má 16% občanů ČR. Tolik statistický údaj. Míň cvičit tělo, více cvičit mozek.

      Vymazat
    2. Aha, statistika... Inu, půlka z občanů ČR se berou jako děti a důchodci (obě skupiny moc tituly nemívají, zatím), takže najednou se budeme pohybovat okolo 30%. Pořád to není více, jak polovina, nicméně je to více, než tvrdí statistika. Dovolím si hádat, že "většina národa" pro fitness-girl znamená lidi pod 30 let věku, kde už toto tvrzení obstát může. Aneb kdo dnes nestuduje některý z humanitních oborů, případně ekonomku, že...

      Vymazat
    3. A když už jsme v tom poučování: 16% = šestnáctiprocentní; 16 % = šestnáct procent.

      Vymazat
  19. Odpovědi
    1. Můžete tedy, prosím, nakreslit 10 chráněných rostlin a 10 chráněných živočichů a popsat je. Samozřejmě bez vyhledávání informací na internetu a ještě dnes večer svých 20 kreseb uveřejnit na svém blogu? Ať to tedy těm hloupým matkám ukážete, co to znamená být inteligentní. A z fleku vyřešit tuhle primitivní úlohu

      Vymazat
    2. Anonyme, špatně jste pochopil/a zadání. Dítě má nakreslit živočichy a rostliny, o nichž se DOMNÍVÁ, že...
      A navíc, proč samozřejmě bez Internetu, ten k dispozici maminka z mimibazaru snad neměla? :))

      Eliška

      Vymazat
    3. Eliško, tak tedy zkuste nakreslit živočichy a rostliny o nichž se DOMNÍVÁTE, že... a ten Internet klidně použijte :))

      Vymazat
    4. bledule, lýkovec, tis, vstavač májový, střevíčník pantoflíček, sasanka, koniklec, protěž,divizna/roháč, rys, vydra, ledňáček, užovka, rosnička, ropucha, ježek, zmije, výr. Nakreslím vám je klidně, ale budou to obludy,kreslit. Vše bez neumím. Vymyšleno bez použití internetu, tak už s tím prosím všechny nepruďte.

      Vymazat
  20. Tohle je ještě slabý odvar...když jsem si právě na jedné stránce přečetla, že někdo místo AŤ může napsat AĎ, tak už mě vážně nic nepřekvapí :)

    OdpovědětVymazat
  21. mám pocit, že se tu z toho dělá zbytečné drama. Podobné články mě bavily dokud jsem se sama nestala matkou. Teď se postarat o dítě, domácnost, manžela, pracovat a ještě se večer usmívat a přemýšlet nad úkolem... Není to o blbosti, jen hlava matky je naplněná tolika povinnostmi, že občas zdánlivě jednoduchou věc není schopná vyřešit. Ale to je těžké vysvětlovat "sytým", když jsme "hladové"...

    Já jsem ráda, že se ty matky aspoň ptají, ty co se neptají, řeknou dítěti "Nevím" a tím to hasne (pokud tedy na úlohu neznají řešení)

    Anežka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)sohlasím :-)

      Vymazat
    2. Já spíš nechápu, proč se na tyto věci ptají na netu. To nemají šikovné babičky, tetičky, bratry, kamarádky nebo třeba maminky ostatních spolužáků?
      Jinak také proti tomu nic nemám, i když některé nevědomosti neomlouvá vůbec nic, a k vyřešení většiny zde psaných úkolů stačí 5 minut.
      Magda

      Vymazat
    3. Jsem také matka, ale neumím si představit, na co bych tak musela myslet, abych nevyřešila např. tu úlohu s domy. To, že se jim ty maminky věnují nemá co do činění s tím, že jsou očividně minimálně nevzdělané...

      DanielaE

      Vymazat
    4. Magdo, protože je doba internetu, na to jiná odpověď není. Je to stejné, jako kdybych se zeptala, proč si raději neotevřete noviny. Jsme zvyklý žít internetem, řešit na něm vše.

      Vymazat
    5. Anezko, proboha! Moje mamka taky zvladala domacnost, manzela, nas (deti), pracovala a jeste zvladala nam pomahat s ukoly. Bylo absolutne nemyslitelne, ze by nekam psala (internet nebyl), aby se zeptala na trivialni vec! Dnesni matky maji vymakane pristroje v domacnosti (=ulehcena prace s domacnosti), vic a vic rodin ma auta (=odpada nevyhnutelnost pouzivani jen a pouze verejne dopravy), snad kazda rodina ma internet (ne na to, aby se matka na mimaci ptala na kazdou blbost, ale aby internet pouzila k vyhledavani a overovani informaci) a presto vsechno jsou ty matky tak duty, ze si neumeji poradit. Amen s nama, pokud jsou decka vychovanana takovejma priblblama (sorry za ten vyraz). Cest vsem vyjimkam!
      Zanett

      Vymazat
    6. Já jsem se oháněla podobnými názory, dokud jsem děti neměla. Jenomže člověk s dítětem hodně změní názor tak nějak na všechno.

      Co se týče našich matek, babiček... Tohle je, mám pocit, argument, kterým se ohání všichni, kdo nemají aktuálně malé dítě. Problém je ten, že aktuální ženy jsou již prostě nastavené jinak, ostatně vše, co nám mění život, zmiňujete. Kdyby naše matky byly tak úžasné, proč tedy neumí s počítači, internetem tak dobře jako my? Protože jsou z jiné doby. To je jako podsouvat, že pra-ženy nechaly své dítě v jeskyni a odešly si sbírat kořínky. Taky mám své dítě nechat samotné? To asi ne. Stejně jako za nás nebyly mobily, lítali jsme na druhém konci vesnice bez hodinek, přišli za tmy a mámy to zvládaly.Já si v dnešní době neumím představit, že nevím, kde moje dítě je a kdy příjde.

      A k problému dutých matek - já si prostě myslím, že tento článek to tu zveličuje a ukazuje je jako blbé nány, jenže ve skutečnosti je zatím jen to, že jsou zvyklé na internetu diskutovat, a tak než by zdlouhavě řešily odpověď, tak si nechají poradit, mají odpověď rychle, zadarmo, téměř bez práce, od více lidí. Proč ne? Nějak pořád nechápu, proč se tomuto posmívat.

      Vymazat
  22. Tak tohle je fakt silný kafe :o)) Pak se divme, že se z nás stává národ pitomců, s takovým genofondem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete tedy, prosím, nakreslit 10 chráněných rostlin a 10 chráněných živočichů a popsat je. Samozřejmě bez vyhledávání informací na internetu a ještě dnes večer svých 20 kreseb uveřejnit na svém blogu? Ať to tedy těm hloupým matkám ukážete, co to znamená být inteligentní. A z fleku vyřešit tuhle primitivní úlohu

      Vymazat
    2. A co je spatneho na vyhledavani na internetu? K tomu ten internet snad je, ne? OVsem ne proto, aby se kazda duta matka na netu zeptala na odpoved a tu pak decku zkopirovala do sesitu. Internet ma pomoci s vyhledavanim a overovanim si informaci (to, ze se na mimaci zeptam, jak to ma byt, to se nepocita, protoze se nepodporuje samostatna prace, kdyz se nekdo dotazuje primo na odpoved, kterou pak jen opapouskuje).

      Vymazat
    3. Ok, dobře tedy. Jelikož jsem dobrák od kosti povoluji použití internetu :D a těším se na výtvory :D

      Vymazat
    4. Úkolem není nakreslit 10+10 chráněných rostlin a zvířat, ale 10+10 rostlin a zvířat, které si myslí že BY MĚLY být chráněné. Podle mě to není úkol, který nutně musí být fakticky správně, ale něco, co má u 6-7mi letých dětí procvičit "argumentaci" - myslím, že pivoňka by měla být chráněná, protože hezky voní....

      Vymazat
    5. A nakreslí 6-7 leté dítě pivoňku?

      Vymazat
    6. ono nakreslí klidně i misi na Mars :-)

      Vymazat
    7. Ten můj zase nakreslí klidně i bitvu u Waterloo, ale pivoňku? Ani pod výhružkou "trestu smrti" :D

      Vymazat
  23. Tak tohle mě ani nevadí. Bydlím v Ostravě nedaleko "diskriminovaných", co bych dala za to, kdyby se jim matky věnovaly tak jako ty z mimibazaru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co sem taháte Romy, když to nemá nic společného s tím článkem ani vzdáleně?

      Vymazat
    2. Jasně, co sem taháte onu oblast, když matky z té oblasti, jistě nikoho neobtěžují, takovými stupidními otázkami!!!

      Vymazat
  24. Nebudu se smát, protože jsem ráda, že se ty matky svým dětem alespoň věnují. Jako přivýdělek jsem vzala před začátkem akademického roku na VŠ suplování na celé září v páté třídě na sídlištní základce, kde nejenže rodiče o vzdělání svých dětí nejevili nejmenší zájem, ale ještě jim bylo zatěžko si přijít pro dítě, kterému se ve škole udělalo špatně.
    ("Ne, já tu mám klienta, nemůžu odejít... Tatínek nemůže... Víte co, nechte si ji tam... jak, že nemůžete? Tak já zkusím zavolat prarodičům, třeba budou mít čas.")
    Zlaté matky na Mimibazaru, které aspoň mají snahu, i když princip dětem očividně taky nevysvětlí.
    Eia

    OdpovědětVymazat
  25. Emma lesní víla21. října 2012 10:26

    Mě nejvíc baví ty nadávky (a mnohdy i sprosté) na učitelky - že děti přetěžují, že syn dostal pokárání protože už 3x nepřinesl domácí úkol (co si ta p.ú. dovoluje že a desítky ročílených pajduláků), že dostal za 3 protože nedával pozor a tak nepochopil zadání a napsal to blbě. A nejvíc ně dostala matka, která si to chce vyřídit s družinářkou, protože ta se divila že její syn neumí ve druhé třídě zavázat tkaničky, ale boty s tkaničkami má na nohou a po ní chce aby mu to zavázala. Nebo že tělocvikář na 10 minut vyhnal třídu běhat ven, přitom mrholilo a dceruška to ihned esemeskovala matce a tam pošle manžu, aby si to učitel už nikdy nedovoloval. A většina matek okamžitě svolává hromy a blesky na učitelky, radí ať jdou za ředitelem a ať si ta p.ú. najde jiné zaměstnání, protože ony to tolerovat nebudou! Přece to jejich děťátko ,které mělo odklad (je třeba prodloužit dětství, ne?), chodí k psychologovi protože se tak neumí soustředit, je prostě geniálně vyjímečné a potřebuje vyjímečné zacházení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas! Učím na druhém stupni základky a když mi jeden žák propadal z chemie (podotýkám pěkný flákač, který se neučil a do hodin chodil pouze s mobilem a svačinou), přišel si na mě pantatínek stěžovat řediteli školy. Nakonec jsem musela kluka "vyzkoušet" tak, aby mohl dostat nějaké ty jedničky, vylepšit si průměr a na vysvědčení mít čtyřku...

      Vymazat
    2. A kolik "jablek" za to pan ředitel dostal? :)

      Vymazat
    3. Tipuju, že žádný. "Koule" na to vysvětlit tatínkovi, jak se se smráďatem věci mají, evidentně neměl, divil bych se, kdyby je měl na tohle... i když v tomhle možná i bezpohlavní jedinci překvapovat budou, každopádně je takovej ředitel tak akorát neschopnej pučmidrát.

      Vymazat
  26. Teda musím říct, že přestože jsem prolezla vysokoškolskou matikou (hihi, nedávno), tak mi chvíli trvalo, než jsem ten příklad s králem, pláštěm a zlaťákama vyřešila. A to mě drilovali. Ale asi bych bez cviku už taky nedala něco z češtiny. Třeba to slovo naspěch, to mi přijde jako docela těžký. Asi bych to trefila, ale už byh dítěti nevysvětlila, proč. Jo, naprosto neomlouvám gorilu, co nezná slova s g. Reforma vzdělávacího systému je zjevně na místě :D
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak se to teda řeší? Já měla za to, že řešení nelze určit, protože neznáme délku původně domluvené služby?

      Vymazat
  27. No ona to zas není taková sranda. Já sice mám VŠ, ale matiku jsem měla naposled ve třeťáku na střední a od tý doby ani ťuk, takže s některými příklady bych si opravdu nevěděla rady. Ale snažila bych se na to přijít sama, popř. zapátrat v učebnicích atd. Lenka

    OdpovědětVymazat
  28. Neskutočné :D Pobavila som sa...

    OdpovědětVymazat
  29. Já chápu, že je to děs, ale na druhou stranu...bohužel ne každému pán Bůh nadělil a někdo na to opravu nemá buňky a neumí vyřešit ani matematiku prvního stupně a i tito lidé mají právo mít děti. :( třeba zase umí krásně naaranžovat květiny nebo upéct nádherný dort...:)) ale tvoje články mám ráda :))

    OdpovědětVymazat
  30. Zkus napsat odpovědi na všechny otázky mamin...u některých bych taky trochu váhala. Ale spíš bych googlila nebo otevřela sešity, co mám doma schovaný ze školy. Každopádně se zapomíná.

    OdpovědětVymazat
  31. Na tom se zeptat, když něco nevím není nic špatného, neptá se jen blbec, protože si myslí, že všechno ví. A nejsem z mimibazaru, kdyby mi chtěl někdo podsouvat tento trapný argument, jen si myslím, že nikdo nemůže vědět všechno a každý má dar na něco jiného a zaplaťkoště za to, jinak by to byla nuda a svět by nebyl tak pestrý. Každý by asi chtěl být chytrý a krásný, ale to prostě nejde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s Vámi:)

      Vymazat
    2. Ano, ale dnes je bohužel zvykem mnoha lidí se zeptat ještě než sami zapřemýšlí nebo se sami pokusí najít odpověď.

      Vymazat
    3. Marně hledám tlačítko "To se mi líbí"...
      Hudyny

      Vymazat
  32. Ty brďo, slohy jsem měla za jedna i bez pomoci rodičů, úkoly mi maminka hodila na hlavu a řekla ať si je udělám a jen zkontrolovala.....ale ano, mám známou, co dětem nečte a usadí je jen před televizi, ano pak je asi pochopitelné, že dítě není schopné samostatně pracovat a tyhle matky bych nahnala na tu základku s nima

    OdpovědětVymazat
  33. Prosím naučí mé pětileté dítě nakreslit tyto osoby? Gustava Husáka, Klementa Gottwalda a M.S.Gorbačova :D

    OdpovědětVymazat
  34. Ještě k úkolu rozdělit slovo "problematická" na slabiky. Dělení na slabiky je sporné, všechny příručky uvádějí, že záleží na intuici mluvčího.
    Poradna UCJ CAS to dělí tak, že "b" vydělí jako zvláštní slabiku, což by asi málokterá z místních chytrolín udělala

    http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=problematick%C3%BD&Hledej=Hledej

    Není divu, že se ta matka chtěla někoho zeptat. Ve škole se žádné principy dělení na slabiky neučí, děti prostě slabikují, když se učí číst(teda myslím, žádný expert na metodiku 1. stupně nejsem), takže ona sama si nemohla ze školy pamatovat, jak se to správně dělá.
    Nebyla si jistá a přiznala to, to je správný postup...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jste pochopila úplně špatně, na stránkách ÚČJ není rozdělení slova na slabiky, ale naznačení míst, kde lze slovo rozdělit. B má po obou stranách pomlčky, protože dělení na slabiky může být pro-ble-ma-tic-ký i prob-le- ma-tický. Při dělení slov na konci řádku tedy může být pro-blematický i prob-lematický.

      Vymazat
  35. Zbytečné drama, když je člověk pryč ze školy, popř. se věnuje studiu jiného oboru, prostě zakrní. Studuji češtinu na VŠ a pokud přijde na znalosti z matiky, fyziky, chemie apod. většinou tápu. Proto se nestydím zeptat, i kdyby to byla sebemenší blbost, víc hlav víc ví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ale jaksi vymyslet 10 věcí, jejichž název obsahuje písmeno G není oborová znalost, že...

      Vymazat
    2. Nesmysl, tohle v žádném případě není o nějaké matematice, tohle je o krystalické blbosti...

      Vymazat
  36. Sice jsem se některým dotazům zasmála, ale co v té škole kurník dělají? Nakreslit a popsat 10 zvířat? To je úkol na celé odpoledne a večer, jak to chce ta učitelka s dětma kontrolovat a projít potom v hodině? Úkoly by měly procvičovat už naučené, nikoli vytvořit rébus pro celou rodinu. Tedy průměrné dítě by měl zvládnout většinu úkolu samo. Bylo to za nás, taky jsme měli složitosti na celý večer a koukám, stejné je to dnes.

    OdpovědětVymazat
  37. Pozor 10 rostlin a 10 zvířat, o kterých si myslí, že jsou chránění :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to všechno nejdéle ve třetí třídě, kdy je poslední rok prvouky, předpokládám. To mi přijde jako učivo na pololetí. A nejde o to, že někdo nemá čas nebo kapacitu to s dítětem udělat. Jde o to, že ten úkol nemůže učitelka ve skupině 20 dětí dobře a pečlivě vyhodnotit tak, aby z toho žáci něco měli.
      Mám přírodovědnou VŠ zaměřenou i na rostliny a 10 chráněných rostlin, které snadno a zřetelně nakreslí 8-9 letý kluk mě nenapadá.
      PS: většina druhů stromů není zvlášť chráněná takže to musí být kytky. Konvalinka jde, ale střevíčník, vstavač, křivatec, lýkovec - wtf? Děti takové květiny spíš neznají, protože je spíš nepotkají. Tohle je úkol pro čtenáře encyklopedií.

      Vymazat
    2. Jak nemůže vyhodnotit? To si jako myslíte, že je podstatou úkolu, aby každé dítě odříkalo všechno, co nakreslilo? Každé dítě prostě řekne jednu věc a je to, pokud to nechápete, tak Vám teď říkám, že podstatou tohoto úkolu není absolutní správnost, ale naučit děti přemýšlet. A k tomu není potřeba žádné precizní vyhodnocování ani absolutní kontrola v hodině.

      Vymazat
    3. takže snaživé dítě nakreslí 10+10 věcí, paní učitelka řekne "ano, správně jsi nakreslil vlka" a jde k dalšímu a dítě se nedozví, jestli jeho medvěd (ano) a srnka (ne) a vlaštovka (ano) a vrabec (ne) jsou chráněné? Úkol nanic.

      Vymazat
  38. Tak to je mazec. Ale když si vzpomenu na své spolužáky, co byli rádi, když základkou prolezli se čtyřkami, je mi jasné, že takoví dnes těžko svým dětem poradí s úkoly. Tak ještě že je tu jedinečný multifunkční mimibazar :-D

    OdpovědětVymazat
  39. No tak ze základky jsem taky nějakou chvilku, spoustu věcí nepoužívám, ale tohle jsou tak primitivní věci... Krom toho, kdybych si to nepamatovala, jdu si to vygooglit a ne se ztrapnit do diskuse. A ty děti? To jsou naprosto retardované? U dítěte snad nehrozí, že "by si to nepamatovalo, protože to nepoužívá". Vždyť se to učí, pokud v té škole není úplně mimo mísu, musí alespoň rámcově znát nějaký postup. To jsou úkoly tak na první stupeň základky, výjimkou je asi tak ten úkol pro osmičku, ale já jsem v první třídě fakt nevyžadovala, aby naši za mě dělali domácí úkoly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nefascinuje ani tak hloupost, ačkoli neznat tyhle věci je fakt ostuda (nepamatuju si, že by mí rodiče čekali, až jim někdo takovou trivialitu řekne, úkoly jsem psala sama a když jsem nechápala zadání, poradili mi oni), ale nesamostatnost matek a tím pádem logicky i těch dětí.

      Vymazat
  40. Co je to za matku, která se musí na MMB ptát na 10 slov obsahujících G? Kdyby otevřela čítanku/učebnici/knížku svého dítěte, nemusí ani dlouze nic studovat, přečte pár stránek a ta slova tam vyloví. Tak a teď do mě, "mamynky", jak po směně v práci a vaření (óbrmňamky kečupové polívky) nezvládnete otevřít čítanku. Zvládaly to naše maminky i babičky a to měly bez dnešních technologií daleko víc práce.
    Tento článek naprosto skvěle poukazuje na lenost a neochotu přemýšlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže oni zatím čítanky, učebnice dětem ve školce nerozdávají... Nebuďte příště líná, a řádně čtěte informace!

      Vymazat
    2. Anonymní21. října 2012 17:46: Ehm...prosím Vás, jestli je tu někdo líný, jste to Vy. Přečtěte si můj komentář ještě jednou. Když budete číst pořádně, objevíte tam slovíčko "knížku" - pětileté dítě snad doma už nějakou má a je jedno, jestli je ze školky. A pokud nemá, je to zase jen ostuda rodičů. Mimochodem, jsou školky, ve kterých děti v posledním ročníku čítanky dostávají, Vy chytrolíno.

      Vymazat
    3. P.S. Váš koment je typická výmluva "proč to nejde". A jak se říká - Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.

      Vymazat
    4. Vy chytrolíno, neslyšela jsem nikdy, že by půjčovali knížky či učebnice v mš a to ani v Montessori školce. Budiš, je tam napsaná i knížka, uznávám svou chybu. Avšak trapný výrok směřující na neschopnost matek otevřít učebnici svého školkového dítěte, jelikož vaří óbrmňamku kečupovou polívku, mi nedá nereagovat. A anonym 16:21 nabádá k reakci, cituji (Tak a teď do mě, "mamynky") Takže upozorňuji, že ne všechny dřívější matky zvládly daleko víc práce a výchovu svých dětí, na jedničku, jak se s oblibou traduje. To poslední, co by má matka udělala, by típla cigaretu, dopila piva a šla se semnou učit. Ale já nemůžu za to, že jsem se narodila! Prosím, přestaňte neustále naznačovat, jaká minulá generace byla kouzelná, zatím co, dnešní generace matek jsou hloupé krávy, co akorát tak zvládnou uvařit dětem kečupovou polévku. Proč byly i dříve dětské domovy plné dětí? Ale na druhou stranu, pokud vám to urážení přináší silné uspokojení, a máte pocit, že společnosti prospějete, prosím....

      Vymazat
    5. Aaaa, další potrefená se ozvala. Copak, taky doma nemáte knížky?:)

      Vymazat
    6. Upozorňuji, že jako děcko jsem žádnou knížku neměla (kromě učebnic ze školy) a věřte, že co člověk nemá sám jako dítě, snaží se svým dětem vynahradit. Ale nechtějte po mne, prosím, tu vypisovat všechny knihy, co mají děti a já v regálech. A navíc nevím kde je hranice, co kniha pro dítě a co je kniha pro dospělého. Takového José Pijoan - Dějiny umění, moje děti zbožňují, protože jsou tam velké barevné obrázky. Stejně tak Ottova obrázková encyklopedie a další a další...

      Vymazat
  41. Ja teraz neviem, či sa mám po prečítaní toho článku smiať, alebo plakať...
    jedno veľké ĎAKUJEM za úžasné detstvo bez PC a Internetu, vďaka ktorému som nemala problém nakresliť zvieratká, alebo vymenovať 10 vecí na G...

    OdpovědětVymazat
  42. No nevím, celé mě to od blondýny přijde dost laciné. Najít si téma na MMB a pak ho důkladně rozpíchnout. Nemyslím si, že by tam šlo až tak o vyřešení těch dětských úloh, jako spíš o sdílení společného problému, myslím, že bychom spíš měli ocenit, že to dělají na místě k tomu určeném a případně pohoršují akorát sebe navzájem, pokud se jim do toho někdo, kdo se jim chce akorát vysmívat, nezačne plést.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježišmarja, tak to berte prostě jako blondýninu glosu o vzdělanosti určitých lidí. Vždyť se jim do ničeho neplete.

      Vymazat
  43. Mně se líbí, jak tady kritizujete, proč matky neotevřou učebnici, knihu, ale sami sedíte u netu a čtete s prominutím blog o "debilitách". Nebo je to tady nějak poučné???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, budu mluvit jen za sebe - chodím se sem bavit a proč ne? On tu někdo někomu zakazuje se bavit? Bavit se můžou i uvedené maminky, jen si někteří lidé včetně mě myslí, že by kromě toho mohly někdy použít mozek nebo aspoň internet i k něčemu jinýmu.

      Vymazat
    2. K čemu? :)

      Vymazat
    3. Asi maj radej vymyslet recepty z kecupu :) nekdo se bavi posmivanim jinym, jinej pomaha detem resit ukoly. Zitra blondyna napise clanek o matkach, ktere radej reseni uloh nehledaji a jeji ovecky se sebehnou a budou prikyvovat. Nu, kazdy vidi svou pravdu

      Vymazat
    4. Ještě jednou tu někdo vzpomene kečupovou polévku a já z toho dostanu kopřivku!

      Vymazat
    5. Nově získaná alergie na rajčata? :))

      Vymazat
    6. Na rajčata ne, ale na trapnost omílání toho samého pořád dokola!

      Vymazat
    7. SeTenhle blog omyla neustale dokola to same, to bude asi tim. Rajcata aspon za neco stala, ale od te doby se tahne nudna lajna radoby znepokojivych temat pochazejicich z mmb

      Vymazat
    8. Neomílá - ani omylem.
      A anonym ze 3:03 by se měl rychle vrátit do druhé třídy a doučit se vyjmenovaná slova.

      Vymazat
  44. Ty jo! To jsme ale národ blbců! Málokdy nechám někde koment, ale s tímto lézt na web, milé maminky, ostuda, hamba, fuj! Po kom mají být ty děti chytré, že :-))

    OdpovědětVymazat
  45. PS: 1.) googl, 2.) slovník, 3.) přemýšlím, dokud mne něco nenapadne 4.) na veřejné diskusi to určitě rozpitvávat nebudu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, a co takhle poslat dítě za tatínkem? To vás jako nenapadlo???

      Vymazat
    2. ...třeba tatínek není doma (ani se mu nedivím, když maminka sotva zvládá učivo ZŠ), nebo hůř - ani tatínek neví. :D

      Vymazat
    3. Hlavně, když maminka nebude lemra v posteli, ten zbytek je už méně podstatný :)

      Vymazat
  46. To je mor dnešní doby- používat diskuze místo googlu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...a já doufala v dokončení „místo knih“. :D Ale sama někdy žasnu, jak je možné, aby někdo byl schopný rozvádět triviální otázku v sáhodlouhé diskusi kdesi na fóru, když e potřebná informace dá via Google dohledat za pár kliknutí...

      Vymazat
  47. Jak jsem jen zvládla základku, středí a dokonce i první ročníky na VŠ bez internetu! Ani si nepamatuju, že by domácí úkoly byly takové trauma či rébus pro celou rodinu. Úkoly jsem psala vždycky sama, potřebné informace jsem si taky našla sama... Ale jak by mohli rodiče naučit jejich dítě samostatnosti, když sami nejsou schopni samostatně vyřešit primitivní problém (když to nevím, tak si to najdu) a hned se na každou kravinu ptají na fóru.

    OdpovědětVymazat
  48. Na ten dotaz o kalkulačce - jo, na základku jsem chodila s holkou, jejíž matka chodila do sámošky s kalkulačkou. A to měla jen tříčlennou domácnost.

    Později jsem to na brigádě v call centru vykládala jako vtipnou historku, a jedna holka se tomu divila, že to přece neni nic divnýho. Teda, že teď to nedělá, ale když bydlela s rodiči a šla dělat nákup pro pět lidí, tak si kalkulačku radši brala.

    OdpovědětVymazat
  49. Je pravda, že když už jsem si s nějakým úkolem nevěděla rady a došla za našima, tak mi většinou moc neporadili a ještě vznikla hodinová vzrušená rodinná debata, jak to je a není a proč a já nevěděla nic:-) Ale taky to bylo učivo ze střední! Logicky pokud máte dítě na prvním stupni, zas až tak moc staré maminky(jakože 15 let po vyjití ze školy)být nemůžete, a myslím, že základní učivo(od toho název pro základní školu), by měl každý umět. V dnešní moderní době hledáme vše na internetu, vždyť ty samotné dotazy na mimibazaru jsou taky vlastně vyhledáváním na internetu, tak proč si to ty maminky nenajdou bez toho, aby se ztrapňovaly svými hloupými otázkami před ostatními? Vyhledávač to jistí a smát se vám nebude. Plus knihy samozřejmě. Navíc ty děti musí mít o té látce, ze které mají úkol nějaké zápisky v sešitě nebo učebnici, a pokud někdo nepochopí látku vysvětlovanou v učebnici pro základní školu....tak by se na ní měl sám šupem vrátit!
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  50. To spis vypada jako by upe prisli o mozek.... jak neco takoveho vubec mohlo vychodit ZS... jedina rada UTFG ale to by musely umet aspon trochu anglicky :-P

    OdpovědětVymazat
  51. I must confess, I've always been rubbish and not very good at foreign language. So, please, be so kind and except my honest apology. But believe me or not I don't know what the word UTFG mean, perhaps becouse I don't spent much time on the Internet. That is why I am asking for the explanation. And I am really looking forward to your answer and forgive me for my poor knowledge of the whole world. I am not a teacher of english language and in fact not even a student of english. And I've never studied english at any of school.

    OdpovědětVymazat