Reklamní zázraky na počkání

Mám ráda nápadité, chytré a vtipné reklamy. Nesnáším ty, co mají diváka za prosťáčka bez mozku, který si nechá napovídat cokoliv.

Existuje jedna velká skupina reklam, která mi leze na nervy víc než ty ostatní. Jsou to reklamy na nejrůznější zázračné léky, které během pěti sekund vyléčí nachlazení, rýmu, kašel, virózu a nejspíš (podle výrazu herců) i  kuří oka na palcích.

Všechny tyhle reklamy jsou na jedno kopyto a všechny mi přijdou hodně, ale fakt hodně moc nadnesené.

Představitel hlavní role umírá na rýmičku. V tu chvíli přichází druhý herec, který je něco jako dva v jednom - anděl i zázračný léčitel uzdravující pouhým pohledem současně. Umírajícímu podá jakýsi lék, je úplně jedno, který to je. Umírající ho spolkne a v tu chvíli je zdravý. Okamžitě! Zázrak!




Totéž platí i pro kapky a spreje do nosu. Stačí jednou použít a je po rýmě. Další zázrak.

A když hlavní představitel umírá  na bolest v krku, přinese anděl nějakou úžasnou tabletku, nejlépe takovou, co není jen tak nějaký bonbón, ale opravdový lék. Takový, co účinkuje ještě dřív, než stačí projít jícnem. Zázrak na třetí.

Nejvíc mě dokážou tyhle reklamy rozzuřit, když mám rýmu, kašel a teplotu sama. Dívám se, jak ty zázračné tablety fungují v televizi mrknutím oka, zatímco já sama prskám, chrchlám a kýchám čtvrtý den, i když ty tabletky taky polykám a navíc se  láduju  pomeranči, vařím si zázvorový čaj s citrónem a medem a mám nohy v teple. Zatímco pán v televizi, co na něj leze nějaký bacil, vypije jeden hrnek jakéhosi zázraku a klidně jde hned potom pořvávat na hokej, já ho do sebe liju v dávkování o něco vyšším, než je to maximální doporučené skoro týden a stejně se sotva plazím.

Jediné, co mě aspoň trochu uklidňuje, je fakt, že nejsem chlap, pro které je rýmička téměř smrtelná nemoc.  Myslím, že být nemocný muž s teplotou 37,2°C, nesla bych tyhle reklamy ještě hůř.

40 komentářů:

  1. mně tyhle reklamy přímo derou oči, mozek i duši... jsou navíc nebezpečné, "učí" lidi, že kde nejsou příznaky = není nemoc...a můžou vesele vyskotačit po prášečku mezi lidi ...a samozřejmě nadšeně prskat dál neviditelné viry.... a pak se divíme, jak se tvoří epidemie, že....
    a ještě víc mě dere ta skrytá informace mezi řídky - dáš si prášek a jsi zdravý...OK, z pohledu šéfa, nejdu do práce, jsem marod...koukej se něčím nadopovat a ať jsi tu! ...zdraví máme prý jen jedno, ale je tolik lidí, kteří si to vůbec neuvědomujou a budou riskovat dál a opravdu do tý práce půjdou a čím víc lidí tohle udělá, tím víc se to od nich bude i očekávat a brát jako normál, že nemocný jde hákovat za každou cenu....vždyť reklama říká, že po tom budu jak rybička, tak co se mi může stát.... FUJ. Reklamy tohohle typu by podle mě měly bejt zakázaný, stejně jako vyděračský reklamy, který útočí na city matek - na očkování a léky pro děti.... další FUJ... Hlavně že zakázali reklamu na Fidorku s holčičkou, panenkou a airbagama :-/ :(

    OdpovědětVymazat
  2. Já už tohle nějak ani nevnímám, asi jsem si na to zvykla... Což teda neznačí nic dobrého, mimochodem... Ale musím říct, že tahle reklama se Sherlockem je vyloženě trapná. Já mám Holmese ráda (i knihy) a tohle ho degraduje. Zrovna on do sebe cpal morfium a kokain horem dolem a myslelo mu to pořád skvěle, takže tohle je nesmysl na druhou. Každý, kdo to četl, si musí klepat na hlavu. Asi to teď vypadá, že to beru moc vážně :) Ale takovéhle nedomyšlené blbosti mi fakt vadí.

    OdpovědětVymazat
  3. Na druhou stranu - šňup a jsi v pohodě - má své kouzlo...

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Mám stejný názor.
      Stáhnu si filmeček, který mně zajímá a z ostatního jen platím poplatky. Ale jako výkupné za zachování zdravého rozumu mi těch 135 Kč nepřijde zbytečných...

      Vymazat
  5. A poslechl jsem si u nás v lékárně komentář zdejší magistry - prý je to jen oblbovák s příchutí, který na krátký čas tlumí škrabání v krku, nikoli ovšem lék. (A logicky virus nezabiju teplou oslazenou vodou, že jo?)

    OdpovědětVymazat
  6. Ach jo, blondýno, to už opravdu není o čem psát ? Průměrně, ba i podprůměrně inteligentní divák si je vědom, že reklamy pracují se značnou mírou nadsázky a že tudíž opravdu po požití jedné tabletky nedojde k zázračnému uzdravení. Navíc reklamy obvykle slibují úlevu od příznaků nemoci, nikoliv uzdravení, což průměrně inteligentní člověk taky dokáže rozlišit. A když mě něco tolik štve, tak se na to jednoduše nedívám, ne ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby bylo o čem psát, neobjevuje se tu jeden článek o ničem jednou za 14 dní. Jak se mohl tenhle čím dál víc upadající blog umístit na Křišťálové lupě před Hudebními masakry, to vážně nepochopím...

      Vymazat
    2. Blondie, měla bys moderovat komentáře a všechny je schvalovat. Je mi líto, když tady čtu podobný kecy.

      Pro rejpaly: tohle je soukromej blog, kterej čtete zadarmo a dobrovolně. Jděte si kritizovat profesionální weby. Ste fakt trapný.

      Vymazat
    3. Aha, takže když je něco soukromé, tak není dovoleno to kritizovat ? Tak proč blondýna kritizuje vysílání Novy, ta je přece taky soukromá a zadarmo ? Jestliže něco dám na veřejný net a připustím k tomu diskusi, pak si musím být vědom toho, že se to nemusí úplně každému líbit a nědo mě bude i kritizovat nebo se mnou nesouhlasit.

      Vymazat
    4. Kritické články o reklamách - abych dodržela dnešní téma - napsané s nadsázkou se objevují běžně na odborných profesních a oborových blozích. Takže, milé intelektuální vševědky, pokud chcete být opravdu vševědkami, studujte. Ale ono se vždycky líp jen tak plácá. Blog je osobní záležitost. Pokud chcete něco intelektuálně povznášejícího, račte do Klementina.

      Vymazat
    5. Hm, srovnávat odborné články s nadávacím výplodem k rannímu kafi, to chce docela odvahu :)

      Vymazat
  7. Blondýna asi před Vánoci onemocněla a musí si ventilovat vztek :-D ... tohle je slabota, umíš psát mnohem líp! E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není nad názor odborníka.

      Vymazat
    2. Myslím, že názor pravidelného čtenáře vydá za víc, než názor nějakého "odborníka". E.

      Vymazat
    3. Odborník musí názor obhájit. Prostý čtenář může plkat. Takže pravidelná čtenářko, která píšete slovo odborník v uvozovkách, takže patrně máte nějaký deficit, čím podložíte svůj názor?

      Vymazat
    4. Člověk má právo vyjádřit jakýkoliv názor, i v tom případě že - světe div se - není souhlasný a obdivný. A nikdo nemá povinnost svůj názor obhajovat - to snad jen u zkoušek a u soudu :)

      Vymazat
  8. věci, které jsou nejčastěji v reklamách, bývají většinou ty nejhorší šmejdy, proto se snažím nekupovat nic, co je mi 10x denně podstrkováno televizí.

    OdpovědětVymazat
  9. No, tyhle reklamy me taky stvou, ale uz je ignoruju, nicmene kdyz jsem tehdy videla prvne tu na Wicks nebo co to je a nadavala, co je to za traparnu, tak kamosky pritel rika, ze reklama je nahodou super, ze presne popisuje panske bacily :) nicmene souhlasim s prispevky vyse, ze nevim, proc o tom pises, cim trapnejsi reklama, tim vic se nam vryje do pameti. Kdo nezna x x x lutz tatata, ze... a o tom to je.

    OdpovědětVymazat
  10. A mě včera řekl doktor, že do lékárny by si šel koupit pouze kapky do nosu, že nic jiného tam nemá cenu kupovat, že to stejně nefunguje..docela mě překvapil :) a já, proč se furt nemůžu zbavit kašle, když už jsem si koupila neoangin spray, septolete pastilky a spray, stoptusin kapky, tabletky stopex, čaj na průdušky atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na kasel je velmi ucinne dat si nakrajanu cibulu na noc do spalne :)

      Vymazat
    2. Třeba proto ,že na kašel jsou z toho jenom 3 věci a to ještě každá na jiný druh kašle.

      Vymazat
  11. Bezkonkurenčně nejhorší reklamy má řetězec Elektro Okay. Ať už se jedná o reklamu televizní či rozhlasovou. To je tak blbý, že to není ani trochu vtipný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak za to se podepisuju. Chlápek vypadající jako mentálně postižený klient stacionáře a ještě se Santovskou čepicí.

      Vymazat
  12. On je to takový folklor rejpat do blondýny, proč se diví tomuto a tamtomu, že článek je divný, špatný, nedokonalý, zbytečný...
    Taky názor, ale na blog, kde jsou blbé, špatné a zbytečné články nechodím. Poslední dobou kvůli tomu nechodím třeba na modní peklo. Jasně, zas někdo napíše, že je to pro MP tak velká ztráta, že to asi nerozchodí...:-D
    Mě se některé články líbí, některé zajímají, je tu pár takových, že mě prostě nesednou. Ale těch kladů je pořád víc.

    OdpovědětVymazat
  13. ¨daleko víc mě srala reklama "tatatata"

    OdpovědětVymazat
  14. "...navíc se láduju pomeranči, vařím si zázvorový čaj s citrónem a medem a mám nohy v teple..."

    Není to ani tak k článku, ale nedá mi to - tohle je totiž pravý důkaz toho, že lidi dělají tolik protichůdných věcí, že je pak logická jejich neúčinnost. Zahříváme se zázvorem a současně nepřirozeně ochlazujeme pomeranči. Má to logiku? Citrusové plody pocházejí ne náhodou z tropických oblastí a ze své podstaty mají osvěžit a zchladit. Nám v našem klima spíše škodí než pomáhají, nehledě na podmínky, za nichž se k nám dovážejí, jež jsou všechno, jen ne přirozené. V důsledku v nich pak není ani tolik využitelných vitaminů, kvůli nimž se zřejmě citrusy propagují jako skvělý pomocník při nemoci či jako prevence. Opravdu by mě zajímalo, který jouda tohle vymyslel, je to informace naprosto vytržená z kontextu. Mnohem lepší službu by nám udělala napařená brokolice, květák, mrkev, případně i to tepelně upravené ovoce, ale sezónní, z našeho klimatického pásma. Každopádně můžu potvrdit, že se mi díky vysazení tropického ovoce z jídelníčku leccos zlepšilo, např. celoroční rýma a vrozená vyrážka v obličeji. Pákrát do roka si třeba ten banán nebo kiwi dopřeju, proč ne, ale jen jako zpestření a v letních měsících, kdy je ochlazovací účinek de facto na místě... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mě by zase zajímalo, od kdy pomeranče ochlazují, to není lednička, ale ovoce!

      Vymazat
    2. Ježiš co to blábolíte? :-D furt lepší pomeranč než umělé vitamíny z lahviček. A taky nevím, že by byl třeba v brokolici vitamín C..

      Vymazat
    3. Já jsem vitamín C a oznamuji, že brokolice je mým oblíbeným působištěm. V brokolici jsem zkrátka jak doma. Howgh.

      Vymazat
    4. Naprosto souhlasím s příspěvkem.

      Vymazat
    5. Názor, že pomeranče ochlazují, pochází z tradiční čínské medicíny, která dělí potraviny na ochlazující, zahřívající a neutrální. Není to taková pitomost, jak to může někomu znít, i normálnímu člověku je jasné, že na smetanovou omáčku bude mít spíš chuť v zimě, zatímco ovocný salát si dá radši v létě. Ovšem nesmí se z toho dělat zákon médský a perský. Kdo má rýmu, ať si dá vitamin C v pomerančích. Kdo má jako já alergii na citrusy, nebude si je dávat ani v největších vedrech. Všeho s mírou a používejme selský rozum.

      Vymazat
    6. Tropické ovoce - ovoce pocházející z tropů. Tropy jsou mezi obratníky raka a Kozoroha. Některé "tropické" ovoce pochází i ze subtropů... jako například mandarinka. Původ subtropické mandarinky pochází z číny a japonka, obě země vůbec či minimálně zasahují do tropů.
      Takže i v případě mandarinky bychom se měli dle této teorie jen ochlazovat... proč ale tento plod dozrává na podizim a v zimě, kdy to v těchto zemí (Japonsko, či nýní třeba Španělsko) nepotřebujeme? Němělo by to dozrávat i v těchto zemín tedy v létě?

      Vymazat
  15. Také je moc pěkná reklama na jakýsi přípravek proti kašli, kde tatínek vypráví chlapečkovi o hlenu...

    OdpovědětVymazat
  16. Mě spíš štve,že to v těch reklamách vypadá, že to jsou léky pro každého.V lékárně pracuji a lidi si pak myslí, že vyléčí všechno a všechny ,přitom je nesmí osoby co se léčí s vysokým krevním tlakem a cukrovkou.A na chřipku nejsou už vůbec.

    OdpovědětVymazat
  17. Bohužel, většina lidí tyhle šmejdy kupuje - a blondýna též, jak sama píše. Nevyléčená chřipka je ale dost nebezpečná, může sednout na srdce a pak máte nejen po srandě, ale i po životě, pokud se nějaký vhodný motorkář neobětuje. Kdekdo myslí, že jemu se to stát nemůže a přesně jak píše první komentář, pak se to všechno hezky roznáší, půlka šaliny jsou nemocní chrchlající, nemocní chodí i do práce, protože zdraví je dnes skoro sprosté slovo a žádná slabost se netoleruje. Díky reklamě je normální být nadčlověk.

    OdpovědětVymazat
  18. letos zuřím u reklamy - jak dělá ježíšek, když nemá peníze na dárky?- to individum s nejapným výrazem je Ježíšek? Není to nějaké hanobení mých citlivých leta budovaných představ, ale když na to začaly reagovat odpovídajícím citoslovcem moje malé děti, měla jsem fakt zlost, že někdo něco takového může beztrestně vypustit do eteru...

    OdpovědětVymazat
  19. Fakt je, ze raz som mala STRASNU nadchu, kupila som si kvapky proti nadche (Otrivin), strekla do nosa a do hodiny bolo po nadche. Fungovalo to, bohuzial, len raz...
    Mia

    OdpovědětVymazat
  20. To jsou kydy v té reklamě.
    Coldrex akorát snižuje projevy chřipky a nachlazení. Zamyslete se nad tou větou co znamená. ...


    ....
    Nic neléčí, pouze to nejde vidět, takže léčba pak trvá déle a je vám víc nahovno.

    OdpovědětVymazat
  21. Smutné je, že nic z toho opravdu nezabírá, jelikož v naší republice je povoleno točit reklamy jen na volně prodejná léčiva, a ty mají minimální obsah léčivé látky, aby se s nimi pitomci nepředávkovali. Ulevit případně můžou.. ale vyléčit? Ani nápad...

    OdpovědětVymazat