Nechci slevu zadarmo II.

Už je to docela dlouho, co jsem si tu naposledy rejpla do exkluzivního nákupního klubu BigBrands. V poslední době jsem neměla moc času a šmejdění po internetu bylo to poslední, co bych stihla. Jenže kamarádka mi poslala mail s odkazem údajně na neskutečně zlevněný kožich. Místo za 115 tisíc je jenom za dvacet! To se prý stoprocentně vyplatí, ona chce kožich stejně už dávno,  prý by se jí na něj složila celá rodina ke kulatým narozeninám. No, tak jsem se koukla. A koukala jsem.

BigBrands mírně změnil taktiku. U původních cen v minulosti uváděl formulku běžná cena. A to i u těch cen, které skutečnou běžnou cenu několikanásobně převyšovaly. Teď je u těch naoko původních cen diplomatičtější doporučená MOC, nejspíš maloobchodní cena. (To aby se pak překupníci v BigBrands mohli ohánět tvrzením, že tuhle cenu uvedl dodavatel jako doporučenou a oni mu fakt věří. Nejspíš nemají Google.)

Jinak je ale na BigBrands všechno při starém - ty údajné doporučené maloobchodní ceny jsou příšerně přešvihnuté  a nové ceny jsou někdy na úrovni sum, za které se výrobky běžně prodávají, jinde jsou o něco vyšší a velmi výjimečně i nižší. Rozhodně ale nejde o slevy v řádu desítek procent.

Zpátky ke kožichu.

Jde o kabát z králičí a liščí kůže, podle BigBrands jde o značku John&Yoko. Doporučená cena je podle BigBrands údajně 115 322, 15 korun. Úžasná cena, kterou nám exkluzivně nabízí prodejce, je pouhých 19 999 korun. Nekupte to!


www.bigbrands.cz


První problém vidím v tom, že původní cenu má BigBrands skoro čtyřnásobně přestřelenou. Tohle opravdu není kožíšek za víc než sto tisíc korun. Běžně se prodává za něco málo přes třicet. 

Ano, tenhle kožich se tedy dá koupit v BigBrands levněji než jinde. Jenže tak extrémní navýšení údajné původní ceny je jednak pořádný podraz na zákazníka, jednak je to hodně nefér prodejní taktika. Nemyslím si, že by donutila ke koupi člověka, který nikdy o podobném kusu v šatníku neuvažoval. Ale ve chvíli, kdy si řeknu: Ano, chci podobný kožich a jsem ochotná za něj dát dvacet tisíc, bude pro mě tahle hra s vymyšlenou slevou možná hodně silným argumentem, proč si koupit zrovna tenhle kus. 

Druhý problém vidím v tom, že oděvní značka John&Yoko je pravděpodobně stejně reálná, jako je doporučená cena kožichu. 

Naprosto stejný kožich se totiž objevuje v nabídce hned několika prodejců a všichni se shodují na jediném: Podle nich jde totiž o značku Giorgio. 

www.prestigecuir.fr

BigBrands nabízel jménem John&Yoko i další kousky, které jako by z oka vypadly těm z dílen italské firmy Giorgio. Dokonce i modelky mají stejné. Náhoda na hranici zázraku. 

Jako třeba tady: dámský kabát zlevněný z původních téměř pětašedesáti tisíc na jedenáct. 

www.bigbrands.cz


Francouzské eshopy ho nabízí za šestnáct tisíc korun, žádných pětašedesát! A to ho zatím ve slevách nemají.

www.prestigecuir.fr


www.shopstyle.fr

Kde se tedy vzala značka John&Yoko? Našla jsem jen jedno jediné místo, kde mají stejné zboží pod stejným názvem. V Číně. U velkoprodejce, který má velmi často naprosto totožné zboží, jako BigBrands. Zvláštní, že?

www.jiapin.com

www.jiapin.com

Když už jsem po stránkách BigBrands brousila, mrkla jsem se i na další výhodné nabídky, které tam mají. Zarazila jsem se hned u kampaně Vichy, protože jsem objevila opalovací sprej, který mám doma. A rozhodně jsem ho nekupovala téměř za devět stovek, což má být doporučená cena.  

www.bigbrands.cz

Za devět stovek se dají stejné spreje i u těch nejdražších prodejců koupit minimálně dva. A snížená cena BigBrands je taky o dost vyšší, než obvyklá cena u českých internetových prodejců. 

www.zbozi.cz

 Totéž platí pro peeling Elizabeth Arden.


www.bigbrands.cz

www.zbozi.cz

A pro další a další a další nabízené zboží za skandálně snížené bigbrandové ceny. 

www.bigbrands.cz

www.zbozi.cz

Zdaleka nejvíc ale přestřelili tvůrci záhadné doporučené MOC u téhle žehličky na vlasy. Ta se za víc než čtyři tisíce opravdu nikdy a nikde neprodávala. 


www.bigbrands.cz

www.zbozi.cz

Nechápu jednu věc: tímhle zvláštním stylem "dáme vám slevu, ale chceme z toho mít slušnej vejvar" u nás BigBrands prodává zlevněné zboží už poměrně dlouho. Jak je možné, že si dovolí takhle kecat zákazníkům a tvářit se, že nákupy jsou výhodné, když to tak vůbec není? Neměla by Česká obchodní inspekce míň vykládat v novinách, jak obchodníci klamou zákazníky, a začít s těmi obchodníky konečně něco dělat?

78 komentářů:

  1. Pěkné, Blondy. Tyhle články ti prostě jdou :-)

    Ix

    OdpovědětVymazat
  2. "Neměla by Česká obchodní inspekce míň vykládat v novinách, jak obchodníci klamou zákazníky, a začít s těmi obchodníky konečně něco dělat?"
    - Nahlásila jste BigBrands na ČOI? Ona se o tom inspekce totiž nijak telepaticky nedozví. A jak se říká, kde není žalobce, není soudce. Takže je prosím nahlašte, pak tu případně napište článek o tom, jak probíhá řízení. To by koneckonců mohlo být dost zajímavé čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inu je fakt, že ČOI opravdu už chodí a prošetřuje jen na udání. Takže se toho prostě musí někdo ujmout.

      Vymazat
    2. Přesně tak. Stačí se ozvat. Z osobní zkušenosti mohu potvrdit, že na takovéto vykutálené prodejce funguje. Verča

      Vymazat
  3. Já si zrovna nedávno říkala, co to má bejt na BB ta značka John a Yoko. Taky měli Brigite Bardot :-)))) Co bude příště? Rammstein????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů a Hele bude taky určitě hit.

      Vymazat
    2. Kožich značka Brigite Bardot by byl vážně perla...nelíp třeba z čivav, nebo jinýho druhu hlodavců.

      Vymazat
    3. čivavy jsou psi, tedy šelmy,, ne hlodavci

      Vymazat
    4. Na loňské dovolené v Tunisku jsem viděl prodávat oblečení pod značkou Bob Dylan :)

      Vymazat
  4. Chápu to dobře, že tedy prodávají padělky? nebo ten čínský velkoprodejce obchoduje s originály? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alebo BB casto predava cinske smejdy a pod tu uzasnu znacku rovno zahrnuli aj iny tovar. Mozno aby sa nedal vystopovat tak lahko u povodneho predajcu :-DDD

      Vymazat
  5. Mně se hlavně nelíbí představa, že někomu klidně i těch 20 000 i třeba 100000 (to je jedno) stojí za mrtvé zvířata, které nebudou ani spotřebovány jinak, není to kráva ani prase, které lidi jedí a kůže je jen další produkt. Proboha, vždyť existuje umělá kožešina.. Ach jo. Lilith

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Copak králíci se nejedí? Navíc si jsem skoro jistá, že v Číně snědí i tu lišku, maso tam velice chutně zpracují téměř libovolné. (Čímž neobhajuju kotce se psy na jídlo, které jsem tam viděla a ze kterých jsem měla husí kůži, ale dokud je zvíře smysluplně spotřebováno celé...)

      Vymazat
    2. Takže když se pes spotřebuje celý, tak to nevadí? A pokud to vadí, tak proč?

      Vymazat
    3. Psí kotce jsem tam viděla a bylo mi špatně z toho, jak malé byly. Králíkárny jsem tam neviděla, tak nemohu soudit. Nicméně psí inteligence je přece jenom o řád výše než králičí a psi podobné zacházení hůř nesou. Mně nejde o to, že by byl apriori špatný chov pro maso, jde mi o podmínky a potom i o smysluplné využití poraženého zvířete.

      Vymazat
    4. No tak to teda prrrr. Kralik je taky inteligentni tvor a z meho pohledu radsi jist psy nez kraliky;-)

      Vymazat
    5. Eia: Například prase je mnohem inteligentnější, než pes a kráva zase mnohem hlouběji cítí emoce. Achovají se v podmínkách identických, jako psí klece v Číně. Takže??? Kde je rozdíl?

      Vymazat
    6. Rozdíl je v tom, že praseti se nestrčí elektrická tyč do zadku, aby se mu nepoškodila kožešinka :)

      Vymazat
    7. Ve způsobu porážky je sice rozdíl, u kožešinových zvířat se kvůli nepoškození toho, co je na nich nejdůležitější, používá např. elektrický šok nebo otrava plynem, ale nemyslím si, že by porážka krav, vepřů, kuřat atd. byla nějak humánnější... Neříkám, že zvířata nejsou inteligentní, ale člověk je na vrcholu řetězce a může si brát, co potřebuje - nejen maso, ale i kůži, kožešinu, peří... Vše to jsou skvělé materiály. Proč by mělo být zvíře spotřebováno celé? Takové kuře taky umře jen proto, aby bylo něčí svačinou v KFC a jeho kůže, peří... jsou odpad. To mi využití kožešinového zvířete pro hezký kožich přijde skoro smysluplnější.

      Vymazat
  6. Doprdele na co kozich?
    Jsme v praveku?
    Potrebujem smrt desitek zvirat, abychom byly krasnejsi?
    Nic jineho na zimu se neprodava?
    Fuck this shit!
    Ani zadarmo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte namysli jen kožichy, nebo i kůži? Kožich jako "parádu" nahradíte. Kůži nikoliv

      Vymazat
    2. No mluvime-li o cincilach a norcich, budiz. Pokud ale treba kralika snim k obedu, nevidim duvod, proc tu kozesinu nezpracovat taky.

      Vymazat
    3. Jistě. Ale copak někdo bude jíst lišku? Králík, kráva, prase, ok, ale činčily a podobné?

      Vymazat
    4. Kožešiny se nikdy nevyrábějí ze zvířat chovaných i pro maso. Sorry. Pod příspěvek se podepisuju.

      Vymazat
    5. Já taky. A i kdyby to nakrásně bylo ze zvířat, která někdo snědl, tak stejně nechápu, co je na tom pěkného mít na sobě pověšené cizí chlupy nebo rovnou i hlavičky a pacičky. Kožené boty jsou opravdu těžko něčím nahraditelné a ve výsledku také určitě ekologičtější než výroba uměliny, ale nad oblibou kožišin v naší době a našich podnebných podmínkách žasnu.

      Vymazat
    6. Kožešiny se vyrábějí i ze zvířat, která někdo snědl, zrovny třeba králíci jsou pro to typičtí. Po dědinách stále jezdí tzv. kožkaři, kteří od lidí tyto kůže vykupují.
      Ospravedlnitelnost vlastnictví kožichu je jediná - nic tak dobře nehřeje, ani peří (to se mimochodem taky získává z mrtvých zvířat. Kožich pouze pro parádu je neomluvitelný.

      Vymazat
    7. Teď mě asi ukamenujete, ale já jsem si před cca 25 lety nemohla vynachválit kožešinový límec a čepici, na které byly použity kůže z králíků, které jsme chovali. Když teplota klesne pod mínus 20, není nic lepšího. Kdo nezažil, nepochopí ! Teď už to radši kvůli takovýmto radikálním názorům nenosím, nerada bych utrpěla újmu na zdraví ...
      Ludmila

      Vymazat
    8. Špatné jsou kožešiny ze vzácných šelem a ze zvířat chovaných jen kvůli té kožešině. Ale když už je to zvíře, které se zároveň jí, tak proč ho nespotřebovat celé, včetně kožešiny? Takže kožešiny z králíků, nutrií, lamy... :)

      Vymazat
    9. Nechápu, co je špatného na kůži a kožešinách, aspoň nehuntují životní prostředí jako při výrobě chemikálií a plastů ....divný, že vám nevadí používat počítač,telefon,auto , ale kůže z krávy nebo prasete, které se pěstuje na maso ano...

      Vymazat
    10. Vždyť proti využití kůže z prasete nebo krávy sem nikdo nic nepsal.

      Vymazat
    11. Kožešinové oděvy jsou "mrtvá zvířata" nebo "cizí chlupy", ale kožené boty jsou v pořádku? Takže kůže s chlupy je, ač zpracovaná, pořád "mrtvé zvíře", ale jakmile je kůže bez chlupů, už to jsou (naše) "boty"? Já bych řekl, že kůže i kožešina jsou skvělé právě proto, že pocházejí z (mrtvých, přesněji řečeno původně živých, ale zabitých) zvířat.

      Vymazat
  7. Tak podej podnět ČOIce, ona dokonce i funguje (osobní zkušenost, problém s jedním obchodem vyřešen a navíc udělena pokuta). Verča

    OdpovědětVymazat
  8. Ono uz je docela zavadejici, ze by obchodni znacka se jmeny nejslavnejsiho hippie paru prodavala kozichy...
    Ono tedkom fake slevy hybou svetem. Napr. Rossman ma lzivou slevu na panske sprchove gely Adidas...

    OdpovědětVymazat
  9. Kamaratke treba vysvetlit, ze kozuch si dnes kupi fakt uz len malomestiacka a necitliva chudera a IN je mat skor odpor k zbytocnemu a nezmyselnemu zabijaniu. Ako bonus usetri dvadsat tisic.
    Alebo... na takychto obmedzenych "paradnuciah" nech si podvodnici z Big Brands zarabaju. Zasluzia si to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně.

      Vymazat
    2. No, asi nevím, co je zrovna IN, ale jako maloměšťačka mi přijde dáma, která sice sní králičí maso, ale jeho kožku vyhodí do smetí, protože není IN něco takového zužitkovat...

      Vymazat
    3. souhlasím s Anon. 21.00

      Vymazat
    4. ale tady byla řeč o LIŠCE. Ona ta paní sežrala lišku?

      Vymazat
    5. Tohle je typické. Vždycky když se někdo někde pohorší nad kožišinovou konfekcí, tak mu někdo jiný začne cpát, jak se u nich dědí králičí kožich po prababičce. Jako kdyby to mělo něco společného...

      Vymazat
    6. Kdo tady mluví o dědictví? Králík domácí stále ještě existuje a stále se konzumuje. A rozumný člověk dokonce zužitkuje i jeho kožku na výrobu kožešinových oděvů, popř jí dá do výkupu. Ano, liška obecná také existuje, tlumí se jako škodná a nekonzumuje se. Po odstřelu se celá vyhodí. Někdo využije její kožku na výrobu kožešinových oděvů. Jenže občas se k tomutu vyjadřují lidé, kteří o tom nemají ani páru, jako např. první příspěvek vlákna, který odsoudil všechny kožešiny. Jinak já mám na zemi několik kožešin (skot, ovce, koza), taktéž vlastníme několik oděvů (čepice, límce, plášť) no a všechno pochází ze zkonzumovaných zvířat (nutrie, králík, atd.), kromě odstřelených (a jedné autem sražené) lišek obecných. Bohužel jsem max. tak necitlivá chuděra, ačkoliv jsem proti chovu kožešinových zvířat určených pouze pro produkci kožešiny. Každopádně "původní" cena pláště je šíleně nasazená, vzhledem k tomu, že se jedná o králíka s liškou kolem krku. Abych nebyla úplně OT: článek se mi líbil a vlastně vůbec nebyl o kožešinách...

      Vymazat
  10. A ja osobně tedy zastávám názor ať si každý koupi,co je libo,nicméně co nechápu je fakt,že spousta lidí na tomto "tajném" shopu vůbec ještě nakupuje :-( No jo,komu není rady...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, jsem také pro svobodu utrácení vydělaných peněz jak je komu libo ... to mi fakt žíly netrhá

      Vymazat
  11. to je tak, keď niekto vidí 70% zľavu a nie je schopný si zadať výrobok aspoň do heureky.cz/sk . Väčšinou nájdem ten ich super lacný za ešte o niekoľko desiatok eur lacnejšie:)

    OdpovědětVymazat
  12. Copa obr slevy, ale třeba v Tescu měli zlevněnou nakládanou řepu z 39,90 na 38,50 a to se VYPLATÍ!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Podla slovenskej legislativy by sa dalo u nich uvazovat o klamlivej reklame, prip. nekalych obchodnych praktikach. Pokial skutocne predavaju falzifikaty, tak tiez by ich mohol presetrit colny urad. Problem je, ze ak im to dokazu, BigBrands mozu zrusit, ale najde sa milion inych e-shopov, kde sa deju take iste veci. Pokial spotrebitelia nezacnu rozmyslat nad tym, co im obchody podsuvaju ako vyhodne kupy, ani rozne statne organy im nepomozu.

    OdpovědětVymazat
  14. http://www.stefany.sk/detail/1724/kozeny-naramok-bvlgari-/cat/319

    napríklad, myslíte, že tieto veci sú originál? silno presilno pochybujem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja mám od nich prstienok Dámsky prsteň BAGUE a Dames - kód produktu BAD6 a je veľmi pekne robený.No nie je to veľmi známa značka, tak sa asi až toľko nekopíruje.
      Ale šperky Guess by som hocikde nekupovala. Tie sa neskutočne "fejkujú".
      Asi je najrozumnejšie pozrieť si oficiálnu stránku značky a budeš na istom.Alebo objednať a keď sa ti nepozdáva prevedenie, tak poslať v zákonnom stanovenej lehote 7 dní späť.

      www.umele-mihalnice.eu

      Vymazat
  15. Pretty!
    Lovely blog you have here! I like it!
    Check out mine sometime when you have time ♥
    AIMEROSE

    OdpovědětVymazat
  16. Vlezla jsem (poprvé) do jednoho obchodu s konfekcí, protože mi ve výloze padl do oka kabát, jaký jsem nikde jinde neviděla. Nudily se tam dvě prodavačky. Kabát jsem vyzkoušela, ale necítila jsem se v něm. Nabídly mi jiný a ten se mi zalíbil, takže jsem si ho koupila. Sleva ze čtyř a půl na tři tisíce - na ručně psaných samolepkách. Cena pro mě není až tak zajímavá, když se mi něco líbí a vejdu se do toho, což je celkem vzácná kombinace. Aniž jsem je k tomu jakkoli ponoukala, celou dobu meldovaly cosi o tom, že prodávají jenom českou a slovenskou konfekci. ...Visačka byla Polsko. Ach jo. Ještě že je mi to jedno. Jenom mi hodně vadí, když mi někdo věší bulíky na nos. Takže už tam nejspíš nikdy nepůjdu. Ale co si slibují od zákazníků, kterým to jedno není, to fakt nechápu.

    OdpovědětVymazat
  17. jen dvě poznámky:

    1. je skutečně možné, že se jedna značka jmenuje jinak v každém státě, expertem je třeba Algida
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/26/Unilever_Heartbrand_logos.png

    2. fotky z čínského obchodu mohou být ukradené, stejně, jako se tam používají fotky drahých svatebních šatů. Pak vám místo nic přijde hadr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tou Algidou jsem netusila =-O, ale napada me jiny priklad Lidl/Aldi.

      Vymazat
    2. To jste se asi spletla, Lidl a Aldi jsou naopak hlavní konkurenti.

      Vymazat
    3. Možná jste myslela Makro/Metro?

      Vymazat
  18. mne sa to hned nezdalo pri tom vichy :D

    http://ilovesimplyfashion.blogspot.sk/2012_11_01_archive.html

    OdpovědětVymazat
  19. Tohle mě dokáže vždycky akorát pořádně nas...

    OdpovědětVymazat
  20. Tohle je vážně vrchol drzosti!!
    A na druhou stranu - nikdy nepochopím, jak může být někdo tak omezený a takhle nakupovat (aniž by si projel Google), nedej bože ještě padělky.
    Já se s tím setkala už mnohokrát. Naposledy jsem se dívala, jak vydělávají na oblečení od Victorias secret. Některé kousky byly i 3x dražší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemusí to být nutně omezeností nakupujících. A pokud u některých hraje roli omezenost, pak je to pouze omezenost časová.
      Znám babu, co se umí bravurně orientovat na všelijakých stránách s nabídkou hutního materiálu - však to má také v pracovní náplni - ale kdyby si měla v v internetovém obchodu objednat nějaké oblečky, patrně by si uměla vyhledat maximálně montérky. V práci i doma je plně vytížená, volného času málo - a vodítko na kvalitní obchody s kvalitními oděvy veškeré žádné...
      Hagil

      Vymazat
  21. Koupil jsem si asi před půl rokem na dovče kožich z plejtváka obrovského za dost nepatřičnou sumu i když se slevou 71%, ta micinka co tam byla se mnou, říkala, že mi dost sedí , vypadám v něm šíleně mužně a takový ty kecičky ( předtím jsem jí slíbil novou výbavu na lyže od Bognera, tak to by bylo aby nežvanila)no nicméně po návratu do Čech k mé ambiciózní leč dost ošklivé manželce jsem byl jí upozorněn na složení kožichu, jež vykazovalo známky PE a PVC, dal jsem to tedy na expertízu a zjistilo se, že po plejtvákovi není ani vidu, ani slechu a kožich je ze prachsprostý undatry s příměsí elastanu.... no nevybodli by jste se na to ? ( na mně se nakonec vybodla i ta micinka)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se, že máte ambiciózní, leč ošklivou manželku, která má jistojistě ještě víc milenců, než Vy potencionálních milenek, a tím jí tleskám. Musí se smát Vaší hlouposti.
      Ani se nedivím, že se na Vás vybodla i ta micinka, protože jestli Vám řekla, že vypadáte mužně v bundě/kabátě z kůže plejtváka obrovského, někde Vám to mužství chybí.

      Vymazat
    2. Tak se nedivte a dejte si nedivení třeba patentovat ... nebo potentovat

      Vymazat
  22. babyliss za 4000kc? ved to predavaju v nemecku v drogerkach tie zelicky

    OdpovědětVymazat
  23. Výborné!!! Asi na tomto blogu nejsem naposledy! Fakt výborné!

    OdpovědětVymazat
  24. já jsem na tomto blogu asi naopak naposledy... co komukoliv brání inzerovat výborné triko z Číny (5 Kč kus) za MOC 5000, po slevě za 1300? inu, pokud se najde dostatečný trouba na to, aby to koupil, no a? kde má kdo problém? samotným inzerátem totiž nikoho ke koupi nemanipuluju a snad se shodneme na tom, že je MÝM PRÁVEM inzerovat co chci a jak chci, stejně tak je právem kupujícícho tu nabídku nepřijmout, pokud se mu nebude líbit. Nechápu, pokud si myslím, že například ajfoun deset za dvacet je výhodná nabídka a koupim ho, co přesně je komu do toho, že jsem asi trotl a neumím si zjistit přibližné cenové hladiny toho, co kupuji? Já tomu teda nerozumim, přitom to snad NIKDY v historii nebylo jednodušší, než dnes. Ámen.

    Karel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak bajbaj, Kadle.
      :-D

      Vymazat
    2. Souhlasím s Kadlem :)

      Vymazat
    3. Kadle, tady asi nejde o to, za kolik výrobky prodávají, ale o klamavou reklamu. Prodejce uvádí doporučenou maloobchodní cenu, kterou si vylhal, vymyslel. Ať si finálně prodává krém třeba 10x předražený, to už je každého problém, zda naletí, ale ať udává skutečnou cenu výrobku před slevou, ne tu vylhanou.

      Vymazat
    4. já teda nevim, ale pro mě je přece úplně jedno, jestli tam taková cena napsaná je, nebo není, tudíž je jedno i to, jak je/není vysoká. Co jedno naopak není, je prodejní cena, za kterou prodejce nabízí ke koupi a rozhodnu se podle toho - je úplně fuk, jestli má MOC napsanou 10 nebo 30 litrů, podle toho se snad nerozhoduju...

      K.

      Vymazat
    5. Kadle , máš recht, nevím co tu furt řeší ... buď na to mám a chci to zaplatiti nebo ne ... svobodné rozhodnutí :)

      Vymazat
  25. jenama se plati v Japonsku, ne v Cine. jentak okrajove...
    nicmene je to prasarna tezka, no.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V cine se plati jenama (pise se juan, cte se prakticky jen)! Je to samosebou odlisna mena od japonskych jenu, ale znacka je stejna (¥).

      Vymazat
    2. Navic cena toho kabatu je tam napsana 4000¥. To by v japonskych jenech bylo asi 800Kc :) A podle ty fotky to v cine delaji uplne echt stejne. Je tam skrtla cena skoro devetkrat vyssi...

      Vymazat
  26. Uplne jasne je, ze povodne ceny su bludy.

    No preco sa nad tym autorka v dnesnej dobe pozastavuje, sa cudujem. Neexistuje legislativa, ktora by urcovala ceny tovarov a sluzieb (mimo regulovanych).

    Otvorte oci prosim, idete do Hypermarketu a kupujete presne tym istym systemom ako tu. Ked kupujete auto je to to iste. Pokial ma predajca volne ruky v cenotvorbe, funguje to presne takto.

    Problem je, ze u nas to nema ludom kto povedat. Tie "povodne" ceny su absurdne.

    OdpovědětVymazat
  27. Nedá mi to a musím se přidaj a vyjádřit svůj názor. U BB jsem nakupovala 2x, v obou připadech na dobírku. A mimochodem ani jednou mi nezrušili objednávku, jak se zde psalo v minulém článku. Poprvé jsem si objednala šaty C´n´C COSTUME NATIONAL, za cca 2.000,- Kč. Dorazili za dva dny, o tom, že je to originál není pochyb. Stejné měli na yoox.com loni, za cca 300$. Ok, asi jsou outletové, ale to mě nijak netrápí. Další jsem si objednala boty G.Ferré, ty přišli teda asi až za 5 týdnů, ale jsou naprosto úžasné. Mimochodem, taky jsou z loňské sezóny, protože jsem je viděla v Miláně za cca 250E, půvdoní cena na BB 8.500,-Kč což je přestřeleno. Ale v globálu spokojenost.
    Včera mi dorazila zásilka z FD, taktéý na dobírku - šátek FURLA za 1.500,- Kč. Nevím kolik stojí běžně, ale je nádhernej a z kvalitního materiálu (modal, kašmír).

    Přes pozitivní zkušenosti musím souhlasit s autorkou co se týká kosmetiky. Taky mě zarazily ty přemrštěné ceny, které jsou snad vyšší než normálně v obchodě + nabídka posledních dní na FD i BB je co se značek týče dost zoufalá, takže momentálně jsem radši nakoupila na asosu a čekám až dorazí šatičky Elie Tahari z yooxu :)

    OdpovědětVymazat
  28. Tak jsem se koukl na diskusi na omlazeni,cz. Hmm hmm. Některé příspěvky mi přijdou tak nějak ne od zákazníků :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Nejprve bych chtěla všechny přítomné srdečně pozdravit.

    Pročetla jsem spoustu článků od blondýny a také příspěvky pod nimi. Ráda bych se proto také chtěla připojit se svými zkušenostmi s FD a svým skromným názorem na věc.

    Objednala jsem si u nich už minimálně 6 zásilek a jsem spokojená. Je ovšem pravda, že to bylo v době, kdy tady začínali. Mám troje boty, šaty, sukni, tričko, kabelku apod. Měla jsem problém jen jednou, kdy mi objednané zboží nedošlo a ani se mi nikdo neozval. Naštěstí to nebyl dárek a ani jsem neplatila předem, tak mi to bylo celkem jedno. Samozřejmě to ale vůči zákazníkovi slušné není a stávat by se to nemělo.

    Po tom, co jsem zde přečetla komentáře, mi to nedalo a po dlouhé době jsem si zase něco objednala, protože jsem opravdu zvědavá, kde je pravda. Taková malá zkouška.

    S BB zkušenosti nemám, nikdy se mi tam nic nelíbilo.

    A musím zde ocenit vyjadřování Tomáše Nádra, i když mě za to asi ukamenujete. Pokud budu mít se zásilkou nějaký problém, tak se s ním velmi ráda osobně setkám (to deklaruji předem), jelikož mi připadá, že tu jeho nabídku snad nikdo zatím nevyužil.

    A musím souhlasit s jednou věcí: Spokojení lidé většinou nikam nepíšou, proto jsou tu hlavně "stěžovatelé". Tím jsem rozhodně nechtěla nikoho urazit.

    Zdraví

    Blonďatá studentka PF UK v Praze

    OdpovědětVymazat
  30. Nic proti kožešinám. Ale králičina rozhodně nemusí pocházet ze zvířete zabitého pro maso. Ano, z králíků sice využíváme oba produkty, ale má to jeden háček. V masných velkochovech končí život králíka většinou už v 10-12 týdnech, aby jeho maso bylo jemné. Pro využití kožichu jsou tito králíci ale příliš mladí; jejich kožich ještě není dostatečně vyvinutý. Kožich se proto většinou vyhodí, a pokud se použije, je nekvalitní. Kvalitní kožich se získává pouze z králíků chovaných speciálně pro kožešinu, kteří jsou zabíjeni až ve 20-25 týdnech věku, a to výlučně v zimních měsících, kdy mají nejlepší srst. Takže ti, co jdou na kožešinu, mají vlastně delší život:). Existují i speciální kožešinová plemena králíků. Takže celý králík je v průmyslových vekochovech spotřebován málokdy, ale jinak to nejde. Z etického hlediska však nevidím mezi masem a kožešinami žádný velký rozdíl: Tak jako tak jsou příslušná zvířata zabita a člověk zkrátka využije cenné přírodní produkty, které mu tito tvorové dávají. Kožešiny jsou nádherný, hřejivý a ničím nenahraditelný materiál. Ani kožešiny z jiných zvířat než králíků mi nevadí, kromě opravdu ohrožených druhů. Ale lišky, norci, bobři apod. jsou škodná a poptávka po kožešinách přispívá k tomu, aby se nepřemnožili.

    OdpovědětVymazat