O slepých dívkách a pojištění

I když se vůbec netajím tím, že reklamy mě zajímají a baví, jsou spoty, u kterých vážně pochybuju, že pomůžou propagaci výrobků nebo služeb. A které se mi ani trochu nelíbí.

Mezi těmi nejblbějšími reklamami samozřejmě bezkonkurenčně vedou ty na dámské hygienické potřeby. Ale o těch psát nebudu, to by bylo poněkud prvoplánové. Já si vybrala jiné dvě skupiny příšerných reklam. Ty na pojištění a aviváže.

První ze spotů už aktuálně v televizích k vidění není, je asi rok starý. Jde o reklamu na pojišťovnu Axa. Když se řekne "blbá reklama," vzpomenu si přesně na tuhle. Myslím, že reklama by měla být co nejpozitivnější. A tahle teda fakt pozitivní není ani trochu. Naopak, vyvolává dost nepříjemné pocity. A i když se snaží, aby aspoň závěr byl správně prozářený sluncem, ta podivná pachuť v ní prostě je.

Tahle reklama totiž říká: Vždycky jde jen o prachy. Když je nemáš, budou tvoje děti smutné, protože přijdou o piáno a spadne jim strom. Takže si laskavě pořiď pojištění, abys měl sluncem prozářené dny. Tahle reklama mi navíc vůbec neříká, proč bych měla mít pojištění zrovna od Axy, jenom hraje na city. A ještě k tomu blbě.



A pojištění podruhé. A ještě k tomu v podobném duchu. Tady se mi sice snaží reklama vnutit, že mám myslet pozitivně, zároveň ale nejspíš mám při tom pozitivním myšlení předvídat tragédie, třeba že něco chytnu, onemocním, budu na vozíku a pod kytkama. Celé je to zabalené do dvojsmyslů. Jestli to mělo být vtipné, pak nechápu vtip.



Bonus: Následující reklama na pojištění je ze Slovenska a je jí  asi sto let. A přesto je skvělá a fakt mě baví.

Video je v anglické verzi, protože v té slovenské jsem našla jen dost nekvalitní. Ale tady asi angličtina nevadí.


Jdeme na aviváže.

Hloupější reklamu asi nenajdu. Ta na Lenor je prostě bezkonkurenční. Je tak strašně nereálná, že jí prostě nemůžu brát vážně, i kdybych chtěla.

Našla jsem jen slovenskou verzi, ale od té české, která na mě vyskakuje z televize, se neliší. Hraje v ní parta naprosto nepřesvědčivých herců, kteří se snaží předstírat, jak je ohromně rozradostňuje, že povlečení je vyprané před týdnem a pořád voní.

Už jste někdy někdo viděli průměrného chlapa, kterému řeknete: "Přivoň si k polštáři, prala jsem to před týdnem," že odpoví něco jiného než "No, hmmm, dobrý, nebylo by tam pivko?"





Reklamy na šampony obvykle moc nevnímám. Ničím nepřekvapí, vždycky je tam dlouhovlasá dívka, která pobíhá buď po rozkvetlé louce a vlají jí vlasy, nebo pobíhá po městě a vlají jí vlasy. A jsou úžasné a zářivé, jak jen to videoefekty dovolí.

Když jsem následující reklamu viděla, bylo mi trapně za celou tu partu kreativců, kteří tenhle srdcervoucí biják vymysleli. A kteří se nejspíš nikdy v životě s nikým, kdo nevidí, nesetkali. Jinak by totiž něco tak ujetého nemohli vymyslet. I když, on takový minipříběh nevidomé dívky asi pozornost přitáhne, žejo.




Milí kreativci, reklamní tvůrci a mágové: Ráda se nechám přesvědčovat, co bych si měla koupit. Nehrajte to na mě ale s lidmi na vozíku, s lidmi pod kytkama ani se slepými dívkami. Děkuju.



73 komentářů:

  1. U těch aviváží je to zajímavý. Člověk by čekal, že cílovka budou matky a manželky - ty ale reklamu přecházejí. Nedávno mi ale během reklam říká moje pětiletá neteř: až budu velká, tak přesně tohle budu chtít k narozeninám. Já: jako aviváž? A ona: no jo, tuhle aviváž :-D Takže možná přece jen fungujou, jenom na budoucí generaci! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ta první reklama je příšerná. Na televizi moc nekoukám, ale vidět tam tohle, spadne mi nálada pod bod mrazu, budu mít zkažený večer a budu pořád přemýšlet, co bych dělala, kdyby tohle postihlo někoho z rodiny. Tu druhou jsem snad i viděla, ale mám pocit, že mě nijak nezaujala, tedy nepamatuju si, koho propaguje, což je asi u reklamy celkem průšvih. No a konec reklamy na šampon mě tak překvapil, že produkt bylo taky to poslední, co bych vnímala.
    Já nevím, jestli za to může snaha o originalitu za každou cenu, ale nechápu, co občas dokáže někdo vytvořit...

    Like I See It

    OdpovědětVymazat
  3. V principu souhlasim a zrovna tu reklamu na Lenor (tady v Rakousku ji vysilaji taky) taky primo nenavidim. Ale u posledni vety, kde si blondyna nepreje "slepe divky", jsem si hned vzpomnela na reklamu na Palmers, ktera je naprosto dokonala: http://www.youtube.com/watch?v=hF3skOgLya4

    OdpovědětVymazat
  4. reklamy na Kooperativu si pamätam, tie boli super, napriklad aj tato: http://www.youtube.com/watch?v=yBwVAtx2_ek&playnext=1&list=PLEFEDD5AAE939BADA&feature=results_video
    Reklamy im tusim robi Saatchi&Saatchi

    OdpovědětVymazat
  5. Nezbývá mi, než souhlasit. U Axy se mi vždy, protože jsem extrémně přecitlivělá, zalily oči slzami a nabádala jsem přítele, ať TO OKAMŽITĚ PŘEPNE!!, že na to jejich hraní na city nemám nervy. Doposud jsem věděla, že se reklama týká nějaké pojišťovny, až teď po přečtení článku vím, že jde o Axu.

    OdpovědětVymazat
  6. A velmi oblubena obla aj edicia vysielana cez hokejove majstrovstva:
    http://www.youtube.com/watch?v=7eq-l8bqLPQ
    http://www.youtube.com/watch?v=7T6keXPrcFE
    http://www.youtube.com/watch?v=N4Bd8RmagCk

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že už jen to, že ve vás reklama zanechá jakýsi pocit (byť špatný) je známkou toho, že se jedná o dobrou reklamu. Účel reklamy není pobavit, ale přesvědčit. A to, že budete celý večer přemýšlet nad tím, že se Vám může něco stát, je už jen krok od lepšího životního pojištění. Ta reklama asi zase tak špatná nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas...

      Vymazat
    2. Ne, prosím, účelem reklamy je zanechat ve vás jméno konkrétního produktu ve spojení s žádoucím pocitem. Jakákoliv jiná je neúčinná, čili špatná, i kdyby byla sebevtipnější, a jak píše čtenářka výše, konkrétní pojišťovna jí neutkvěla. Miluji spot "Bobika" - ale z profesionálního hlediska je nepovedený, protože konzumentovu neutkví, jaký produkt propaguje. Právě tak Knížákův bilboard Václavka a Dášenka - chacha, utahoval si z prezidenta, chacha - ale jaké boty propagoval, nikdo neví. Česká reklama je neprofesionální často, zahraniční přejaté zase nerespektují naši mentalitu. Možná, že v Německu se lidi můžou z Lenor strhat - u nás asi osloví nejvýš pětileté.

      Vymazat
    3. Tak reklama na Bóbika je jedna z mála, která ve mně zanechala kladný a příjemný pocit. Jenže vítězí realita, Centrum je prostě pro mně uživatelsky příjemnější...

      Tedy zřejmě ten pocit neurčité nudy, nereálna a hlouposti, který čiší z reklamních bloků, není ten, který chtějí tvůrci navodit? Nebo ano? Jak to vlastně je?

      Vymazat
    4. Ale Bóbika je právě na Centrum... takže možná zanechala dobrý dojem, ale očividně víc propaguje konkurenci :-D

      Vymazat
    5. Aha... mně spletl ten čokl na stránkách Seznamu, myslela jsem, že je to takový odkaz na Bóbika a že ta reklama byla na Seznam. To je ale jedno. Centrum je pořád prostě uživatelsky příjemnější, s Bóbikem nebo bez.

      Vymazat
    6. Osobně to tak nemám. Reklama, která mě něčím uráží, ať je to citové vydírání nebo třeba sexismus, mě od produktu dokonale odradí. Ano, zamyslím se nad tím a utkví mně to v paměti, ale spíš v tom smyslu, že do něčeho takového svoje peníze sypat nebudu.

      Vymazat
    7. Tak může to mít každý jinak, ale obecně bych sázela na tohle - pokud už v někom zůstane špatný pocit, který reklama záměrně vyvolala, možná si po čase, aniž by si to uvědomil, začne vyhledávat informace o životním pojištění..a určitě si neřekne: ta axa ne, ta mě vydírala, to byla ta blbá reklama...spíš naopak se člověku vybaví: pojišťovna axa, to jsem někde slyšel, mrknu na to..

      Vymazat
  8. Ale snad není účel úplně odradit. Když mě něco znechutí, poohlédnu se raději po jiném produktu.

    OdpovědětVymazat
  9. Za mě je momentálně nejhorší reklama s umatlanými klauny a "přitlačení" na důchod. Vyvolává jen negativní emoce.

    OdpovědětVymazat
  10. Nejhorší reklama je dle mě ta na Alza.cz. Jen a pouze díky ní jsem odhodlaná si v Alze nikdy, NIKDY nic nekoupit, byť by tam byla sleva sebevětší - už jen při zaslechnutí toho odporného, vlezlého hlasu se mi otevírá imaginární kudla v kapse.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas - vraždil bych, když ten zelenej emzák začne ječet..reklama u mě měla opačný účinek: u Alzy nenakoupím

      Vymazat
  11. Mě poslední dobou dobře vytáčela reklama na Alzu, kde zelený emzák vykřikuje: "Sto tabletů týdně, sto tabletů týdne...!!!" Řekla jsem mu, ať drží hubu a že už si od něj nic nekoupím! :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Tak reklama na Alzu je naprosto příšerná, tam bych si snad nekoupila ani televizi za korunu, jak se mi hnusí... "sto tabletů týdně" byl skutečný vrchol.

    Jinak všechny chemické "vůně" mi smrdí a zvedá se mi z nich kufr, takže používám aviváž jen od Ecoveru a nejlépe tu úplně bez vůně, když ji seženu. Takže reklama na aviváž si na mně nic nevezme.

    Přiznávám, že můj byt by potřeboval pojištění. Takže dobrá reklama by mi zřejmě měla tuhle potřebu šikovně připomenout. Ale žádné reklamě na pojištění se nepodařilo ani to, že bych si při ní na pojištění svého bytu alespoň vzpomněla.
    Zde diskutovaná reklama na Axu kolem mně prošuměla už několikrát a zanechala jen pocit nudy a prázdnoty-to vyděračství je tam totiž natolik zřetelné, že moje mysl automaticky vypne pocity a přejde na volnoběh.

    OdpovědětVymazat
  13. Reklamu na Kooperativu zbožnujem, keď som ju vydela prvý krýt (konkrétne túto) dostala som taký strašný záchvat smiechu, že si priatel myslel, že mám nejaký tichý kŕč :D!
    Monemtálne ma úplne dostáva daľšia ich reklama http://www.youtube.com/watch?v=HEW5MWPTqho!
    Kooperativa proste asi vie ako na to :D
    W.

    OdpovědětVymazat
  14. Cílem reklamy není pobavit, ale vyvolat pocit :) U všech, co sis zapamatovala a napsala o nich blog... se jim to u Tebe povedlo, tedy...splnily svůj účel :) A to nemluvím o tom, že jsou dále šířeny :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže skutečně stačí pocit nudy, trapnosti a hlouposti a reklama je úspěšná?

      Tak to bych do reklamního byznysu taky mohla proniknout, tyto pocity bych také zvládla vyvolat...

      Vymazat
    2. Ve mě také reklamy vyvolávají pocity... momentálně můj pocit zahrnuje zapalovač a pobočku AXA dole v baráku :)

      Vymazat
    3. Dante Alighieri18. března 2013 13:26

      Dobře, tak podle tebe je reklama úspěšná. Ale půjde si blondýna zařídit Axa a Flexi pojištění a poběží hned pro onu aviváž? Nepoběží, takže bych o úspěchu reklamy pochybovala.

      Vymazat
    4. Ne, samozřejmě k úspěchu je potřeba, aby reklama vzbudila pocit důvěry a touhy po produktu. Však taky firmy sledují, jak jim tržby v návaznosti na reklamu stoupají a klesají - a mění reklamní kanceláře, pokud jejich strategie nemá úspěch.
      "Takže skutečně stačí pocit nudy, trapnosti a hlouposti a reklama je úspěšná?" U vás zjevně není - u mě taky ne, ale možná u prostších duší úspěšná je. Pokud jde o ty přejaté z Německa ap. - náš trh je příliš malý, abychom firmě stáli za zcela novou strategii, takže prostě česky nadabují původní Lenor nebo cojávímco. My je nevytrhneme ani nepotopíme!

      Vymazat
  15. flexi je vážně hrozná a její "vtip" jsem taky nepochopila, ale ty ostatní si radši pouštět nebudu, at si nekazim náladu=)

    a u sto tabletů týýýýdněě...mi vadilo jenom to, že mi žádnej neposlali:D

    OdpovědětVymazat
  16. Tu reklamu AXA bych neodsuzovala. Životní pojišťovna přece nic jiného než prachy neřeší, takže tady si myslím, že prostě jenom nic nepředstírá. Kdo někdy měl dost peněz, aby nemusel každý den počítat, co utratil za salám a za noviny, a pak je neměl (nebo i obráceně, ale nezapomněl a váží si toho), tomu je jasné, jaký vliv to má na život rodiny. Namítat u takové reklamy, že v životě přece nejde jen o peníze, je morální kýč.

    OdpovědětVymazat
  17. Tak ta reklama s kamionistami mala u nas velky uspech, dlho sa o nej hovorilo :) Na reklamy na avivaze a pracie prasky mam alergiu (sak kto vyjde z domu bez Perwollu v kabelke, ze), ale jedna ma pobavila. Bohuzial som ju nenasla na internete, ale vyzerala priblizne tak, ze zena sa pokusa vyprat stopy ruzu na koseli svojho manzela. Vtom vytiahne praci prasok, povie a spina je prec a chlap zmizne :D

    OdpovědětVymazat
  18. Co si budeme povídat, dobrých reklam je jako šafránu. Osobně znám mnohem horší, než jsou tyhle prezentované. Zrovna ta na Flexi je celkem originální a patří k těm povedenějším. Nicméně jsem typ člověka, který se žádnou reklamou zlákat nenechá a který bere reklamy jen jako nutné přestávky ve vysílání. A tak trošku mi přijde zbytečné vůbec o reklamách psát...

    OdpovědětVymazat
  19. Na té reklamě na Lenor mě nejvíc irituje ten povinný černouš. Za chvíli tu budeme jak v Americe: tam když si někdo dovolí neobsadit aspoň jednoho černého herce, kritika ho strhá pro rasismus. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano a je tam i Číňan! (Nebo co to je za národ)

      Vymazat
    2. A to já zas podporuji... vždyť běloši jsou všude a nebaví mě na ty stejný ksichty pořád koukat, jsme různí tak chci vidět rozdíly. A Amerika to mouřenínům dluží.

      Vymazat
  20. Ta slovenská reklama na pojištění je fakt úžasná a vtipná.
    K poslední reklamě - vlasy plné života ve mne asociují můj nesmazatelný žážitek, jak jsem dětem odstraňovala z vlasů vešky a hnidy, hm , taky měly plné života- hbitých vší :-)

    OdpovědětVymazat
  21. V Nákupologii jsem četla o tom, že reklamy budou čím dál více zaměřené na strach a úzkosti lidí, protože je to to jediné, co u některého zboží na lidi funguje. Já nikdy nepochopila tu reklamu na bezdotykový dávkovač desinfekčního mýdla, dyť je to jedno, když si ty ruce pak stejně umývá. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím tomu, že reklamy se zaměří na strach.

      Ostatně už to dělají. Např. ta nechutná reklama na očkování proti chřipce, kde stará paní nadšeně vypráví, co všechno zvládá, a její kolegyně ji zapškle straší, že ještě něco chytí... Fujtajbl.

      Vymazat
    2. no presne to som nepochopila ani ja! na co davkovac mydla bez dotyku ked predtym obchytal celu zemegulu a stejne si potom ruky umyje tym mydlom :DD

      Vymazat
  22. Jeeej ja som zi zas spomenula na moju naj reklamu co ficala ked som mala asi tak 15 rokov, nesmierne roztomilá:

    http://www.youtube.com/watch?v=lmkhfExBqeg

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. radpidne stupol pocet beaglov medzi obyvatelstvom aj :D

      Vymazat
  23. Pro me absolutne nejlepsi reklama, co jsem kdy v zivote videla, byla ZOO Praha - oklepavame se z povodni.. navstevou nas potesite.. vzpominate? me to dokaze spolehlive rozbrecet jeste dnes..

    OdpovědětVymazat
  24. Mě nejvíc vytáčejí reklamy na zdravé dětské svačinky během dětských pořadů, kdy musím ihned provést následnou osvětu dětem, že teda ať zapomenou, že ani omylem, že to není zdravá svačinka ale hnus plný cukru a aditiv co jogurt (brambory, ovoce apod.) vidělo leda z rychlíku.
    Ale obecně je televize dost o strach, nejprve samé negativní zprávy, sem tam nějaká smrt, a mezitím superdebilní nebo superdrastické reklamy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, taky si myslím, že reklamy zacílené na děti jsou obecně nejhorší...bohužel ne proto, že by nefungovaly :/ zacílit na děti je bohužel velmi lehké..

      Vymazat
  25. podle mě jsou nejhorší reklamy na TCHIBO :D nenávidím ten hysterický a hraný smích, ve který herci propuknou po zjištění, že některá věc je z Tchiba . protože tam se přece dělá kafe.... OMG , . vraždila bych kvuli tomu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty mě zrovna baví.. :-D

      Vymazat
  26. Dove bol vždy známy svojimi reklamami o "skutočnej kráse" a myslím, že veľký rozdiel v tom nie je, či sú vo videu tlsté ženy, ženy s veľkým nosom alebo slepé. Mne je to naopak sympatické, že obsadzujú normálne ženy a v podstate podporujú ich zdravé sebavedomie.
    Kristína

    OdpovědětVymazat
  27. Miluji reklamu na IKEA s kočkami: v noci pustili do IKEA sto koček. Má to úžasnou atmosféru
    http://www.youtube.com/watch?v=Bla-w6BaZVU

    OdpovědětVymazat
  28. Sakra, vykašlete se už všichni na reklamy. Stejně je nikdo nemá rád, tak co tu řešíte? Všechny reklamy jsou stejně jen o tom, jak z lidí vytáhnout co nejvíc peněz, a to bez ohledu na to, jakou formou to podají, protože vždycky nachytají dost blbečků, co na to skočí. Přidáte se k těm blbečkům nebo budete reklamy ignorovat a přestanete o nich žvanit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To není pravda, že je nikdo nemá rád :-) spousta lidí si na reklamy potrpí, samozřejmě na ty povedené...Nehledě na to, že ani ten, kdo je rád nemá, se jim prostě nevyhne, jsou na každém kroku :-) Zajímalo by mě, co kupujete Vicky, ale pokud na Vás nikdy nezapůsobila žádná reklama (čemuž absolutně nevěřím), potom gratuluju :-)

      Vymazat
  29. Já mám nejradši reklamy z dob socialismu, hlavně to, jak byly úplně zbytečné. Pamatuju si jednu, která končila duchaplnou větou "pijte mléko", pak medvěda, který chodil pro med do Jednoty, a pak ještě reklamu na jakési ruské stopky, což už bylo úplně bizarní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vitana vaří za vás!

      Vymazat
    2. Moučníky z jablek, to je věc! :D

      Vymazat
  30. Nejhorší reklamy, co hrají na city - ty na očkovací látky.

    OdpovědětVymazat
  31. Řešit reklamy moc nemá cenu. Nejde jenom o české,zahraniční jsou stejně debilní jako ty naše :) Jediná reklama, co se mi kdy líbila, je tahle: http://youtu.be/XuGA3SyVtl4

    OdpovědětVymazat
  32. mě upřímně serou skoro všechny reklamy. například i ta celkem nenasrávací na airbank. mám už averzi na tlustýho i hubenýho bankéře, a hlavně na jeho ž v mottu "i banku můŽete mít rádi".

    OdpovědětVymazat
  33. Občas náhodou reklama pobaví. Viděly jste tuhle?

    http://www.koreus.com/video/emma-papier.html

    OdpovědětVymazat
  34. Nejhorší reklama byla na nějaký deodorant, kde polonahá dívka běží po pláži, houpou se jí prsy a pak skočí do náručí asi příteli, co tam na ni čekal. Nevím, jak mě tohle mělo nalákat, abych si ten produkt koupila, vážně ne...

    OdpovědětVymazat
  35. A když už jsme u těch reklam na Dove, tak mě neskutečně vytáčí to jejich slovní spojení "color revitalizér". Tak jako sakra, to nemůžeme mít revitalizér barvy?

    OdpovědětVymazat
  36. A proč sakra revitalizér? Proč ne voživovač?

    OdpovědětVymazat
  37. Nejlepší reklamy má T-mobile sice už jejich úroveň klesá ale baví mě pořád.. A reklamy KB taky nemají chybu, třeba ta z posledních na jezeře :)

    OdpovědětVymazat
  38. Když jsme u těch reklam, nedalo by se něco udělat s rychlejším načítáním reklam na této stránce? Text naskočí rychle, ale než se oživí po načtení reklam, to je věčnost. Člověk je už natěšený na blondýnčiny hlody a čeká na ten ZOOT ... :-(
    A je to jen na těhle stránkách, třeba MP je v pohodě a taky je plný reklam.

    OdpovědětVymazat
  39. Mě vždycky udiví mladé krásné ženy, které nosí s sebou do baru nebo na ples pětilitrové láhve úžasného pracího prostředku zrovinka na ty šaty, co mají na sobě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já vždycky mamku sprdnu, když si nevezme do divadla aviváž, no co je za ženskou? :D

      Vymazat
  40. U nás v Anglii momentálně vládne reklamám jedna na telefoního operátora. Viděl sem že si jí všimli i v Česku.
    http://m.youtube.com/watch?v=Ekr05T9Iaio
    Od té doby co začali dávat tuhle reklamu tak začali i tuhle písničku hrát v rádiu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ponika kdyz jsem videl poprve, tak jsem vubec nechapal co ma spolecnyho s trojkou. Ale marketing dobrej, zvedavost zavelila a hned jsem zacal googlit. Anglicane maji vesmes celkem napadity reklamy, takze se na to aspon da koukat.

      Vymazat
    2. To reklamy nápadité mají, ale mají je tak často, že z koukání na film nic není to je co deset minut reklama. Dokonce mám pocit, že časťeji než v Čechách

      Vymazat
  41. Ty reklamy jsou trapné, ale marketing je o tom, hrát na city. Protože člověk se většinou nerozhoduje rozumem, ale city. Proto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you, Captain Obvious!

      Vymazat
  42. Nejhorší reklama poseldní doby je na nějakej shop s nabytkem kde zpívá borka v sedě na nějaké obrovské židly... Ten kdo to točil musí mít za sebou aspoň dvě lobotomie...

    OdpovědětVymazat
  43. Genialni clanek!!! A naprosto souhlasim! Diky, pobavilo me to :)

    OdpovědětVymazat