Na dovolenou jedině s knedlíkem a rajskou

Je mi jasné, že jen co napíšu mimibazar.cz, začne velká část čtenářů pištět, že je to hodně laciný cíl, a další, že nemám o čem psát. Mám. Ale tohle si nemůžu odpustit.

Už pár týdnů se na mimibazaru (a tím pádem i na webu Okoun.cz, který sdružuje experty bádající po dnu Mimibazaru) řeší dovolené. Na Mimibazaru se řeší letní dovolené opravdu komplexně.

Začíná to smrští dotazů na téma: Kam máme jet? Zvláštní důraz se klade na věk účastníků zájezdu. (Text psaný kurzívou je přesná citace z Mimibazaru včetně gramatických chyb, vynechala jsem jen asi čtyři stovky smajlíků).

Já mám letos 30, manžel 40. Chceme letět na dovolenou se 2 dětmi (2+5 let). Poradíte mi, kde jste byli spokojení? Cena tak do 20 000 na osobu, let max 3 hodiny, hotel u hezké pláže. Moooc děkuji :)
Prosím, můžete mi někdo doporučit pěknou dovolenou u moře pro mě a dcerku? S dopravou, jídlem a aby to bylo vhodné pro malou. Ideálně něco levného. Koukala jsem na ceny a vše mi přijde šíleně drahé. Díky

Všechno se řídí heslem, "nevěř nikomu, kdo není na Mimibazaru!"  A tak si mimibazarnice vybírají hotely se špatnými recenzemi nebo se rovnou chtějí vydat do země, o které nevědí vůbec nic.

Zdravím všechny přítomné,děvčata chci se zeptat,má někdo přímou zkušenost v Tunisu s hotelem SAFA a nebo CARIBBEAN WORLD GAMMARTH?A nebo ještě na Djerbě s hotelem SIDI MANSOUR?Nejsou na tyto hotely moc dobré recenze tak se chci zeptat ještě vás.Děkuji předem za reakce.Lea

Ráda bych tenhle rok jela na dovolenou do Slovinska.Může mi někdo poradit,zda se to vyplatí,jake je tam moře,zda je tam draho? A kdybych mohla poprosit o nějaké tipy na apartmány.Mám 2malé děti. Moc krát děkuji!!!


Když už je místo i termín dovolené jasný, začíná se řešit počasí. Chápu to, najít si ještě před zaplacením zájezdu na webu cestovky průměrné teploty v dané destinaci a období je složitější, než se poradit s maminkami těsně před odjezdem. 

Holky byl někdo ted v květnu v tunisu?  já vyčetla,že moře je studené...cca 19 stupňů ...máte zkušenost někdo?za týden letíme,tak se bojím,že nebude počasí

Dobrý den, kdo jste byl prosím s dětmi v Tunisu? Letíme 14.6. děti 6 a 2 roky hotel 4+. Jak jste na tom byli se střevními problémy?????? Prosím a nevíte jestli tam v půli června je teploučko a co moře. Mám nějakou obavu po tom jak je tady, to na mě nějak padá

holky nevíte o někom, kdo je aktuálně v Řecku? Jaké je tam počasí? ( nejlíp Lefkada, Zakyntos, Kefalonie) Odlétáme za 10 dní a začínám se bát, že tam bude zima, letos je to počasí všude mizerné ve srovnání s jinýma rokama.

Sleduju počasí na internetu, ale kdyby někdo věděl v reálu...
Důležité je poradit se i o dalších zcela zásadních věcech, třeba kolik ručníků potřebuje jedna dospělá osoba na týden.

Pomalu se chystáme na dovolenou, ale váhám, kolik opalovacího krému. Kolik ho vozíte vy? Jedeme 3dospělí + jedno dítě na 14dní na jih Itálie

A kolik vozíte ručníků? My přijde, že se tam budeme pomalu stěhovat, tak abysme se vešli to auta  Čtyři na osobu (2 k moři a 2 na ubytování) mi přijde docela hodně 

Mimibazarnice mezi sebou dokonce sdílejí i speciální a naprosto podrobné seznamy, co si zabalit a kolik toho má být. Nějak tomu nerozumím. Když se někam balím, přece vím, co s sebou potřebuju... Preventivní přibalování toaletního papíru, kdyby náhodou v hotelu nebyl, mi připadá absurdní. 

www.mimibazar.cz

A teď seznam nejdůležitější - seznam jídla, které si s sebou bere svědomitá hospodyňka na dovolenou s vlastním stravováním u moře. Jasně, polopenze nebo dokonce plná penze (pro rozežrance) je zbytečně drahá, nakoupit si v cizině v supermarketu vyjde taky určitě děsně draho, tak proč s sebou nevézt třeba olej, sýry, rajskou a špagety, žejo. 

www.mimibazar.cz

Na seznamu mě mírně děsí mléko, máslo nebo párky. Vegeta mě nepřekvapuje. Představa, že se v létě u moře napírám gulášem, ve mně naopak vyvolává slabou žaludeční nevolnost. 

A to rozhodně nejde o nějaký náhodný výkřik. Na Mimibazaru se poslední dobou intenzivně diskutuje i o tom, jaká jídla předem zavařit a vzít s sebou do Chorvatska nebo Itálie. Správná mimibazarnice by totiž neměla mít jen podrobný jídelníček sestavený minimálně dva měsíce předem, ale měla by taky zavařování ještě doma vyzkoušet. Osvícenější hospodyňky sice kupují čerstvou zeleninu až na místě, jiné jsou ale schopné vláčet se do Itálie s dvojvaječnými těstovinami,  lahví kečupu a eidamem. 

Za přivlečení a následnou konzumaci vepřa-knedla-zela by měli Italové zavést vyhoštění.  

já letos do itošky , chci brát zavařenou rajskou , bude s těstovinama , pak kuře na paprice , také s těstovinama , pak guláš , s bramborem , potom smažáka s bramborem , pak uzené maso s br knedlík z pytlíku a zelí, no a poslední sekanou s bramborem ,,zrovna včera jsem dělala seznam co na každý den k obědu , a včera jsem zkoušela už zavařit rajskou a až pojedem na chatu tak ji zkusíme , pak zkusím to kuře na paprice , abych se s tím doma nedělala a na dovolené jsem zjistila že je to na vyhození , letos poprvé budou omáčky ,,,jinak jsem dělala vždy lehká jídla , ryzoto , smažák, konzerva guláš a těstoviny , palačinky ,špagety, těstovinový salát , já vždy beru dvě balení kuř řízků , ty zmrazím a vezu v chladícím boxu , jak tam přijedem tak ten den z toho udělám směs bud na ryzoto , nebo k bramborům , to máme na dva dny

Vaříme tak jako doma. Komplet oběd včetně polévky. Vozíme sebou konzervy, polévky v sáčku a většinou i zmrazené kuřecí maso, mléko, vajíčka... Dovezeme ho většinou mírně rozmražené a jíme ho hned první dny dovolené. Jinak vaříme špagety, lívance z prášku nebo palačinky (suroviny vozíme sebou) ...

Jezdíme vždy na dovču kde si sami vaříme , takže berem těstoviny a konzervy , a pak dělám smažený sýr, palačinky , sekanou , dokonce i uzené maso a br knedlík, těstovin saláty s kuřecím masem , vždy vezu jedny kuř řízky, uzenou krkovici, sekanou , párky ,vždy z toho uděláte něco rychlého

Dělám guláš,omáčku na boloňské špagety,rajskou,zavařené maso,které pak jen vyklopím na panvičku a udělám na cibulce. Dávám i mouku,ale nepřeháním to s česnekem.

chtěla bych postup na segedýn, rajskou a kuře na smetaně , a klidně ještě na něco, díky

U nás taky vedou lívance, nudle s mákem. Vždycky vezeme mražené uzené maso (moravské uzené) a k tomu děláme br. kaši. Pokud musím udělat konzervu tak "vepřové ve vl. šťávě" vybírám tu s vysokým obsahem masa - hodím na pánev a přidám nakrájená rajčata /ta u moře koupíte vždycky/ - udělá to moc dobrou omáčku - jíme s rýží nebo br. kaší. Dále mají děti rády podušenou zeleninu ala lečo (na cibulku rajčata, papriku, cuketu) , jen osoli a osladit a k tomu opět rýži - je to lehké a nám to moc chutná i když je horko. Další typ je těstovinový salát - uvařené vrtule + nakrájená čerstvá zelenina (rajčata, paprika atd.) + šunka a zálivku z bílého jogurtu (osolím). A vůbec těstoviny 100x jinak samozřejmě ( i třeba jen s kečupem - nebo rajčátky na pánvi - a sýrem a hodně čerstvé zeleniny (ta bývá u moře výborná).
Vždycky mi trochu zatrne, když si vzpomenu na devadesátá léta, kdy Češi mohli začít konečně cestovat. Jeli jsme tenkrát na pár dnů do Paříže. U fontány v Louvru obsazené českým zájezdem, který se ládoval řízky z papíru, mi bylo trochu smutno. Ale nejspíš to nebylo nic proti tomu, když k móři vyrazej Homolkovi v autě narvaném kuřecími řízky, knedlíky, vajíčky a pikslami se zavařenými hutnými omáčkami. 

________________________________________________

Všechny citace a screenshoty: mimibazar.cz

396 komentářů:

  1. Účastníci zájezdu hadr.... Minulý rok mi jeden průvodce na dovolené vyprávěl, že do hotelu mu přijely dvě klientky. Druhý den na informační schůzce se ho vyděšeně ptaly, jak je možné, že v pokoji nemají kuchyňku. Sdělil jim, že se jedná o hotel i s polopenzí a v hotelech kuchyňky nebývají.
    Paní byly dost v šoku, protože si s sebou do Řecka přivezly 2 kg syrového masa v kufru. A tak prý jestli by si to nemohli uvařit v hotelové kuchyni :-))))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D... to už je fakt křeč tohle...

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Moje slečna má občas dost šílené nápady....ale na tohle nemá :) Díky za super článek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kdyby si paní Ryzotová letos místo vrtulí zabalila Pravidla českého pravopisu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, připomíná mi to první psané projevy Charlieho Gordona z povídky Růže pro Algernon. Nyx.

      Vymazat
    2. I když si osobně myslim, že se ty jejich vrtule a ryzoto nedaj žrát, z PČP se moc chutných pokrmů také udělat nedá.

      Vymazat
  5. Já už si začínám myslet, že je ten Mimibazar snad nějaká fikce-jsem na mateřský 5 let a mám dost kamarádek, ale nic podobnýho jsem ještě nepotkala na vlastní oči, přijde mi to jak parodie na ženský, to snad ani nemůže existovat?? Psycho. Na druhou stranu tolik posměšných článků o matkách může vést ke známému házení do jednoho pytle a pak tam končíme i my krásné, kultivované a rucolu žvýkající supermatky:-D a to se mi zase nelíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D ....trochu zkušeností s matkami typu mimibazar mám z dětského centra, kam jsem chodila s vysoce společenskou dcerkou. Já seděla mezi dětmi, ostatní matky bokem u stolu a nad kávou jedna druhou přeřvávala, co a jak se svými dětmi dělají a jak se ty jejich "oplégry" na oplátku vztekají, řvou, trucují.... Jednou mne tyto matky aktivistky přemluvily, abych si k nim přisedla. Přemáhala jsem se zdatně, dlouho jsem vydržela nic nekomentovat. Pak ale jedna supermatka prohlásila: "My jsme se včéra posrali", nevydržela jsem. Otázala jsem se: "Vy neudržíte stolici?" Příště mě nikdo nepřemlouval...... :D :D

      Vymazat
    2. :-DD tak to jste jim řekla vylborně! To jsem se pobavila.

      Vymazat
    3. Vím o jedné slečně, která zaručeně bude tento typ, až se dostane na mateřskou. Ona holka už v 15 řešila strašně "dospělácké" věci a myslím že je i vybavená tímto typem uvažování. Ale že je koncentrace takových lidí tak vysoká, to jsem teda netušila.

      Vymazat
  6. Chtělo by to trochu nadhledu. Pár věcí je vážně ujetých, ale u zbytku mi to nepřijde tak šílené. V devadesátkách bylo naivní očekávat že lidé zničehonic opustí své řízky které si vždycky brali na výlety a začnou se stravovat a chovat po západním vzoru. Tehdy bylo nejdůležitější prostě vyjet když je konečně možnost a víc neřešit.
    Jinak obecně se dlouho neslo že v cizině je draze, proto se vozilo jídlo, a aby se nemuselo zdlouhavě vyvařovat na dovolené (přece jen si má člověk odpočinout ne) tak se vařilo dopředu.
    V dnešní době už je to všechno celkem zbytečné, ale spousta lidí v tom takto vyrostla takže než to úplně vymizí tak to nějakou dobu potrvá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nadhled člověk může mít, pokud by se jednalo o starší generaci, která je minulostí tak zatížena, že jí ještě pár let, jak píšete, potrvá se přeorientovat. Ovšem tohle je "nová mladá generace", tyhle matky z mimibizáru by měly přemýšlet trochu jinak, nemyslíte? A vůbec... celé tyhle porady mi přijdou neskutečně ujeté. Když jedu do ciziny, vše si zjistím na netu (od počasí po recenze) a to mi ke štěstí a uklidnění stačí: mít cestovní horečku z toho, kolik krémů a ponožek si zabalit, a potřebu to řešit se všemi okolo mi přijde uhozený.

      Vymazat
    2. Tak já si také radši koupím jídlo na místě. Ale musím říct, že je docela zahambující, když jedete s někým, kdo veze hromadu zavařeného jídla. To je člověk pak za houby hospodyňku. A navíc pokud si má chlap vybrat mezi kuřetem na paprice a zeleninovým salátem, tak hádejte co si vybere.

      Vymazat
    3. Ten můj zeleninovej salát :) obecně cokoli lehkého vedle jakéhokoli českého těžkého jídla.

      Vymazat
    4. Tak já se vyloženě těším, až budu zkoušet ty cizí speciality. A když jsme jezdili na dovolenou s našima, tak jsem si taky většinou vařili sami, ale zase jsem zkoušeli jejich recepty a nakupovali tam. Hlavně čerstvé ryby, zeleninu, originální italské těstoviny a podobně. A nijak extrémně draze nás to nevyšlo.

      Vymazat
  7. V 80. letech se tomu rikalo "sklohamy". Kdyz nas poprve pustili do Jugosky, taky mama vezla ptacky a rostenky v zavarovackach a u stanu v kempu nam to ohrivala v esusu - tehdy ovsem fakt nebylo na vyber, i na zmrzlinu nam nasi rozpocitavali penize. Ze tahle normalizacni surrealnost ovsem prezije dodnes, to bych nikdy neverila...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme jeli s rodinou do Francie. Vzhledem k tomu, že tam byla k dispozici kuchyňka, tak jsem taky zavařila asi 4 sklenice polévek, abychom měli alespoň nějaké teplé jídlo, protože chodit s rodinou týden do restaurací, to bychom z finančních důvodů nedali. Ve finále jsme dali jednu flašku a zbytek vezli zpět.

      Vymazat
  8. Myslím, že tenhle příspěvek je docela mimo. Hodně lidí se i na normálních serverech radí se zkušenějšími cestovateli - co si zabalit, jaké léky, jak to tam vypadá s vodou, potravinami, jaké je počasí - protože předpověď např. 20 stupňů je fajn, ale on je rozdíl tahle teplota tady, tam, kde je vlhko atd. Sama si běžně jídlo nevozím, ale mohu se optat, co je to za šílenej problém? To je zas další "cool trend" to snobsky kritizovat, ne? "Ach můj bože, my jsme ale trapný, jak si někdo může přivézt na dovolenou řízek, uaa, teď si o nás budou myslet, že nemáme prachy a nejsme strašně in Američani." Tak si někdo vezme jídlo, třeba prostě rád vaří, má na něco chuť, je zvyklý aj. Navíc třeba stravovat se po tavernách teda pro rodinu fakt levně nevyjde. A proč to jako někomu rve žíly? Je taky trapný si třeba na výlet na hrad vzít svou svačinu a nejít na oběd za 200 kč? A pokud ano - co je na tom přesně trapný?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas, mně to taky trochu přijde jako "článek psaný z nudy a nedostatku tvůrčí inspirace"

      btw rezervní hajzlpapír není nikdy na škodu :D


      naqoyqatsi

      Vymazat
    2. možno preto, že keď sa povie Čech na dovolenke v Taliansku, tak je to presne to, čo si všetci predstavia - poriadny mullet na hlave, biele ponožky v sandáloch a 15 paštik a sáčkové polievky. Každopádne odporúčam film Účastníci zájazdu, ktorý už každý asi aspoň raz videl a je tam ten stereotyp krásne zachytený. A to je trochu smutné nie?

      Vymazat
    3. Letos se chystám do země, kde je třeba mít toaleťák furt, protože prý v restauracích nebývá a ani v hostelech :D
      A taky hrozí velké riziko střevních problémů, takže vyčítat někomu rezervní toaleťák je fakt mimo, člověk nikdy neví a jak na potvoru se může přihodit, že na záchodě nic nebude.

      Vymazat
    4. Taky nerozumím...asi jako když jsem nedávno poslouchala slečnu tady na Erasmu v buse, jak se baví anglicky s kamarádem, jak jsou ti Češi hrozní, že si dělají doma svačiny a pak si je berou do školy! A to samé s vodou! Že si to nekoupí ve městě, ale nalijou si vodu do lahve doma! No hrůza!

      Ne každá rodina opravdu má na to stravovat se v předražených restauracích. Jiná má zase problém s dětmi, pamatuju si, že já jako malé škvrně jsem z polopenze nesnědla skoro nic, bylo to pro mě neobvyklé jídlo, tudíž naši prakticky vyhodili peníze oknem. A když už si lidi vaří sami, tak tím nechtějí zabrat celý den, tak si prostě něco připraví už doma, dopředu. Ano, jisté věci jako smažák a knedlíky v prášku jsou extrém, ale obecně v tom opravdu nevidím problém.

      Vymazat
    5. zřejmě jsem ta kritizovaná typická Češka, protože taky nechápu, co je na tom špatného...běžně vozíme na dovolené doma vyrobené konzervy a na místě k nim uvaříme rýži, brambory, těstoviny...rozhodně z toho není žádné trávení dovolené u plotny. Na místě kupujeme pouze ovoce, zeleninu, chléb a mléčné výrobky. Peníze takto ušetřené vrazíme třeba do výletů lodí, nebo jiných zážitků. Jednou, dvakrát během dovolené zajdeme na místní jídlo, i když vloni v Chorvatsku jsme tak dlouho obcházeli restaurace a koukali na předražené, nevábně vypadající ryby, až jsme si na trhu koupili čerstvé a ugrilovali si je v kempu sami...
      nikomu tenhle styl cestování nevnucuju a byla bych ráda, kdyby mi cool a bohatí přestali vnucovat, že jsem trapná..

      Vymazat
    6. Jseš trapná :)

      Vymazat
    7. Ahá, a už tu máme reakce z mimáče! Vítejte, slepičky!

      Vymazat
    8. Súhlasím s vami. Niektoré veci tam boli pritiahnuté za vlasy a niektoré otázky ako od nesvojprávnych (koľko uterákov na dovolenku, napríklad, lebo spotreba uterákov na dovolenke je asi úplne iná ako doma...), ale all-in-all sú to úplne normálne starosti. Recenzie na hotely si prečíta každý, ale možno sa chce opýtať na nejaké veci, ktoré tam nie sú napísané, tak hľadá človeka, s ktorým sa môže porozprávať. Otázky na teplotu vody a počasie sú trochu mimo, ale neposeriem sa z toho. A jedlo... No tak si berú vlastné jedlo a čo? Nemá každý peniaze na to, aby išiel do štvoraviachviezdy a mal all inclusive. Chcú si doniesť vlastnú stravu, tak si ju donesú. Chcú sa poradiť, čo sa tak dá variť a pripraviť dopredu, lebo tak idú na dovolenku prvý raz, alebo chcú vedieť, ako to robí niekto iný, tak sa radia. Nie všetky jedlá tam boli práve racio, niektoré by som radšej podpálila a vyhodila von oknom ako ich jedla, no ale tak čo. Že sa tu kritizovalo tvorilkovstvo, všelijaké ňamky, hnusné torty a podobne, to chápem, ale takýto rant kvôli tomu, že niekto si vybavuje dovolenku inak, ako to mám vo zvyku ja, tak to už je sila. Ja by som na dovolenku tohto typu nešla, ale ak to niekomu finančne a inak vyhovuje, nech sa páči.

      K Anonymovi z 9.15: A ty si asi slepica, ktorá musí so všetkým vždy súhlasiť s Blondínou, však? Počuli ste slovo Pánovo... Vytiahnite si hlavu z prdele.

      Vymazat
    9. Když tak kohout, Bibinko.

      Vymazat
    10. Tady jde o to, co se na tom Mimibazaru řeší za blbosti. Mně tak trochu přijde, že ty diskutující matky nemají ani co by se za nehet vešlo vlastní vůle. Diskutovat o množství opalovacího krému a počtu sponek...no nezlobte se na mě. Párkrát jsem na tento server zavítala jakožto cílová skupina, ale po přečtení pár diskuzí typu: "jak si mám vymalovat v ložnici" a "jakou barvou mám ozdobit dort" jsem mazala pryč. Mateřská nemusí nutně znamenat mozek po lobotomii, ale na tomto serveru tomu nic nenasvědčuje. Ale jo, asi nejsem typická matka, budu se s tím muset naučit nějak žít.

      Vymazat
    11. Jo, taky bych se asi poradila se zkušenými cestovateli, co si vzít a zabalit-kdybych ovšem jela do Kostariky nebo na Aljašku a ne do Chorvatska :-)))

      Vymazat
    12. Kromě toho i kempy v zahraničí jsou plné cizinců v karavanech i ve stanech, kteří si běžně vaří. Ráno dojdou do obchodu pro čerstvé pečivo a namažou - třeba i paštikou. Na večer nakoupí těstoviny např. se sýrovou omáčkou... Pak dojdou do kuchyňky umýt nádobí - a nikdo se tomu nediví.. No a co? Někdo to tak má prostě radši.. Kromě toho až bude blondýna jezdit na dovolenou s manželem a 2 dětma, tak jí dovolená nevyjde na 20.000 ale třeba na 60.000, tak třeba doma namazanou svačinu vezme na milost :-)

      Vymazat
    13. Jde o to, že je to iracionální chování. Není to volba drahá restaurace vs. vaření z dovezeného.

      Víte co, nadává se u nás, že se tu nedá koupit dobré jídlo v obchodech. A pak Češi v Itálii jedí kolínka s kečupem a vegetou.

      A jéje jak já bych tam byla v ráji. Klidně bych vařila, ale nakoupila bych tam přesně to, co se nedá koupit tady. Čerstvé mořské plody a ryby ráno na trhu. Čerstvou a dobrou zeleninu. Kvalitní sýry a olivový olej.
      Dají se tam jíst tak skvělé věci... a to co si ty lidi leckdy vezou, se ani nedá nazvat jídlo.

      Vymazat
    14. No jako vzit si par veci je urcite ok, ale tehle seznamy jsou fakt silene, nektere z tech veci v mistnich obchodech se da kouput za par supleti (treba plastove hrnecky a toalet'ak miliony nestoji). Co se tyka jidla, tak kdyz uz se nekam jede, tak proc neochutnat a i nejake mistni speciality? Ale to by jeste nahodou clovek poznal neco novyho, posiril svoji kulturu, a to si mimibazarnice dovolit nemuze, zejo.

      Dalsi kokotina je ptat se na veci typu: co si mam vzit a kolik? Jak ten druhej ma odhadnout cize potreby? Treba ja mam bilou a citlivou plet, proto musim se hodne a casto mazat kremem, takze podle te logiki bych mela radit: jo, a vem si pet lahvi opalovaciho kremu, jinak zrudnes. Lide sami vi svoji potreby nejlip, a misto mimibazaru by meli pouzit vlastni mozek.

      P.S. Nejdsem ceska, proto komentovat moji hroznou gramatiku je zbytecne

      Vymazat
    15. Anonymní4. června 2013 13:17
      Pokud nejste Češka, je vaše gramatika skvělá, klobouk dolů.

      Vymazat
  9. Díky :-D! Nejlepší je ujištění- "rajčata - ta u moře koupíte vždycky." To je jak příprava výletu na Mars a ne do Itálie.
    "Sleduju počasí na internetu, ale kdyby někdo věděl v reálu..." Ano, obezřetné matky vědí, že redaktoři počasí na internetu jsou podplacení italskou vládou a odteď už navždy bude 32°C ve stínu a voda 29°C.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě! Ty seznamy nezbytností mi trochu připomínají, jak jsme byli se školou někdy v roce 2003 v Itálii a oni se tam rozplývali na tím, že i my z východu se můžeme podívat za hranice, a pak nám ukazovali mrkev, jestli to taky z domova známe. A to pak že globalizace.
      Mgd

      Vymazat
  10. Uz nejaku dobu chodim na dovolenky mimo hotelov, cize s vlastnym stravovanim a jedine, co si do kufra pribalim, je pecen chleba (lebo taky domaci zemiakovy chlieb, to mi vzdy velmi chyba :) ).
    Matka ma tiez tendenciu brat na dovolenku vsetko mozne aj nemozne, zvlast ked sa ide autom, ale byva jej to pravidelne zatrhnute s vynimkou jedla na cestu.
    K dovolenke patri predsa aj zazitok kulinarsky, v cudzej krajine ma zaujima aj ich jedlo. A napchavat sa gulasom a reznami pri mori, to si fakt neviem predstavit.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky to mám za sebou. Ale jednalo se o putovní dovolené, kdy jsme za tři až čtyři týdny projeli skoro celou vybranou zem. Vlastním autem a ubytování ve stanu v místě, kam jsme zrovna dojeli. Nutná výbava byla rýže, Uncle Ben's, instantní těstoviny v pytlíku a kafe a čaj. Tak, abychom přežili kdyby zrovna nebylo kde co koupit a kde se najíst. :-D Každopádně už víme, že ceny jídla jsou po Evropě plus minus stejné, takže z Čech netaháme skoro nic.
    Představa dovolené, kde bych půl dne vyvářela rodince mě odpuzuje.

    OdpovědětVymazat
  12. to je také vaše české

    OdpovědětVymazat
  13. Já bych nikoho nezatracovala jen kvůli tomu, že si veze do Itálie nebo Chorvatska jídlo a vaří si tam. Pro vice člennou rodinu se to určitě vyplatí, když má někdo hluboko do kapsy.
    Co mě ale dostává, to je ten slepičí dvorek na Mimibazaru. Proč se o všem musí radit, to nemají vlastní mozek? Proč musí psát sáhodlouhý seznamy věcí? Ženská, která tohle napíše (Hřeben, kartáč, gumičky, sponky do vlasů, šperky na ozdobu. Spodní prádlo na každý den - nepřepírám) je vypatlaná kr...a! Toto je mimo moje chápání. Pokud mají občanku, tak by snad měly být schopný zabalit kufr a neztrácet čas takovýma kravinama!
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja si taky pisu podrobny seznam, ale ne proto ze by me napadlo odjet bez kalhotek, ale proto, abych po trech tydnech v uz zabydlenem apartmanu zkontrolovala ze co jsem privezla taky odvazim :-D

      Vymazat
    2. Tak zrovna podrobný seznam věcí na zabalení naprosto chápu. Ono balit s malýma dětma na krku je dost adrenalinový zážitek a snadno se něco zapomene.

      Vymazat
    3. Já o voze, a vy o koze. Seznam -proč ne? Ale proč se potřebujou radit, co na ten seznam napsat? Ony nevědí, co si s sebou mají vzít? Je potřeba psát tak detailní seznam? Ti lidi spadli z Marsu, že nevědí, že je třeba si vzít trička, kraťasy, spoďáry nebo plavky? Šampon, make-up, manikúru?

      Vymazat
    4. Jasně, já si taky píšu seznam, co nezapomenout. Ale stahovat si ho z internetu?!

      Vymazat
    5. Souhlas s Lenkou. Doplnila bych, že totálně na palici ej vysvětlovat ostatním diskutérkám, kolikže těch spoďárů mají brát a že když jich vezmou dost, nemusí je přepírat, narozdíl od ponožek ovšem... :D:D
      Z.

      Vymazat
    6. Neříkám, že matky na mmb nejsou úplně blbý, ale vážně je divný zeptat se, co si vzít na cestu? Víc hlav víc ví a ostatní můžou poradit věc, co matku nenapadla a třeba by pak chyběla.

      Vymazat
    7. Je to divní se ptát, co si má dospělá ženská zabalit na cestu. to jako nikdy nikam nejely? poprvé v životě na dovolené? Jsou to úplně běžné věci - na sebe, k moři, obsah dámské kabelky, toaletní potřeby. Když jedete do hotelu, do apartmánu, nepotřebujete toaletní papír ani ručníky - pokud není napsáno jinak. Co může kdo poradit, aniž bych nevěděla sama, že potřebuji? věci na pláž, na sebe, toaletní potřeby, doklady, peníze. To má být věda?

      Vymazat
  14. A přesně kvůli tomuhle nejezdím do Itálie, Řecka, Chorvatska, Bulharska a já nevím, čeho ještě. Těmahle typickejma Čechama se to tam jenom hemží. Zajímalo by mě, jaká je tohle dovolená pro maminku, když u moře "vaří stejně, jako doma". Wtf prostě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak ona to právě akorát ohřeje a má za chvíli klid ;)

      Vymazat
  15. Mimochodem - ono není od věci se občas zajít na Mimibazar pobavit. Třeba v rubrice Poradna. Tam si člověk uvědomí, že je ještě relativně normální :)

    1. "prosím nevyplodil by někdo básničku na pozvánku na oslavu třetích narozenin dcery? Už tři hodiny hledám na netu a nic :-( "
    TAKŽE TATO MATKA TŘI HODINY ČUČÍ DO NETU A PAK JAKO POSLEDNÍ ZÁCHRANU NAPÍŠE NA MIMIBAZAR? TŘI HODINY SVÝHO ČASU VĚNUJE TOMUHLE?
    2. "Co učit čerstvě roční dítko- něco ve smyslu paci paci, vařila myšička, malá, ukázat na části oblečeje umí...a nevím co dál"
    3. "prosím o tip na dárek pro ročního chlapečka:) -dáte mi prosím tip - s čím si vyhrají vaše roční děti? potřebovala bych něco co zaujme a nemám představu co koupit, v hračkárně je toho spousta a nevím co vybrat....moc děkuji"
    MATKO, VY NEUMÍTE ANI VYBRAT HRAČKU SVÝMU DÍTĚTI? CO BUDETE DĚLAT, AŽ SE SETKÁTE S OPRAVDU VÁŽNÝM ŽIVOTNÍM PROBLÉMEM? TO SE ÚPLNĚ SESYPETE, KDYŽ SI ANI S TÍMHLE NEUMÍTE PORADIT??
    4. " ÚČESY PRO HOLKY S MIKÁDEM - Mamči, poraďte prosím nějaké jednoduché a pěkné účesy pro 8leté holky s mikádem po ramena....moc díky"
    5. "Na kolik stupn´ů se mají sušit laskonky v elektrické troubě prosím :)"
    TY SLÍPKO, MÁŠ NET? MÁŠ! MNĚ TRVALO 5 VTEŘIN SI TO NAJÍT! ALE TY SE RADŠI BUDEŠ RADIT SE SVÝMA STEJNĚ POSTIŽENÝMA SOUDRUŽKAMA NA MIMIBAZARU, ŽE JO? A PAK TRPĚLIVĚ ČEKAT, JESTLI TI NĚKTERÁ Z NICH ODPOVÍ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony ty chuderky vlastně poradit nechtějí, jen se potřebují vypovídat, pohlubit nebo prostě jen mít pocit, že to někoho zajímá. A našly se na Mimibazaru.Je to syndrom netového přátelství, je bezpracné, rychlé a levné. A tak mají tu svoji přihlouplou zdrobnělou mluvu a pocit že v tom nejsou samy.

      Vymazat
    2. BA je to tak. Nakonec tohle kamarádinkovské webíčkové vykecáváníčko možná zachránilo pár manželství - představte si chlapa, na kterého to ta jeho po návratu z práce vyvalí! BTW, mimáč prý vydělá pár miliónů denně, místní webmaster má 200000- měsíčně!

      Vymazat
    3. ako tu pokazde citam o minibazaru som rada,ze tam nejsom ani zaregistrovana a ani nikdy nebudem.Ked som hladala recept dalo mi to minibazar,tolko smajlov som po kope v zivote nevidela co tam,och

      Vymazat
    4. To jste ještě nekápla na tu matku, která potřebuje poradit, jaké písně zahrát na pohřbu svého osmiletého syna, protože neví přesně, které měl rád :-( .

      http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=4396809

      Vymazat
    5. Na mimibazar se klidně zaregistrujte - dají se tam koupit skvělé kousky oblečení za směšné peníze. Mimibazar je hlavě prodejní místo - do přidružených oddělení nemusíte vůbec koukat.

      Vymazat
  16. Tak tohle mě fakt dostalo!!!
    Ještě jeden příklad z Mimibazaru:
    " Co koupit 3 leté holčičce. Maminky potřebuji poradit co koupit 3 leté holce.Pomalu už začínám nakupovat na Vánoce ale jsem v koncích vůbec nevím co a zatím mě nic moc nezaujalo.S čím si hrají vaše děti.Děkuji"
    JE ZAČÁTEK ČERVNA, ONA NAKUPUJE NA VÁNOCE A JE V KONCÍCH. CHUDÁK...
    BOŽE, JÁ VÍM, ŽE TO BUDE VYPADAT NABUBŘELE, ALE JÁ JSEM TAK RÁDA, ŽE JSEM NORMÁLNÍ!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý holt nemůže být normální, to by nebyla žádná sranda. Ale nejlepší jsou stejně těhulky se svýma mimískama:-)))

      Vymazat
    2. a co na to manza? da si tulenicko po epesnim smazenem gothaji v knedliku?

      Vymazat
    3. No manža si čvachtá! A může ji po tom umlátit.

      Vymazat
  17. Tohle je fakt šílené ;) Já nechápu, proč s sebou tahají hromady hnusnýho drahýho jídla, když si to kdekoliv po Evropě můžou koupit levněji a kvalitněji ;) ;) Tohle budou ještě asi zvyklosti z 90. let, kdy u nás bylo levněji, no ;) ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle jsem si třeba myslela taky,když jsem jela do Paříže-nebudu nic tahat s sebou, nakoupím vše tam. Houby. Řidič zastavoval max. na benzině, kde to levný fakt nebylo. Do supermarketu jsme se dostali až POSLEDNÍ den. Dřív nebyl čas, příležitost. Spousta lidí, kteří jedou někam poprvé neví, jaké jsou tam ceny a nevím tedy kam jezdíte vy, ale v Řecku byly obchody s potravinami extrémně předražené, o restauracích nemluvě.

      Vymazat
    2. Asi záleží na tom, na jakou dovolenou člověk jede - podle toho se má připravit. Nevím teda, co jste dělala v Paříži tak extra náročného, že nebyl čas jít ani nikam nakoupit. Byla jsem v Chorvatsku, Itálii, Řecku, Finsku, Švédsku, Španělsku, Tunisu a dalších státech, ale vždycky se tam dalo nakoupit za slušnou cenu a uvařit dobré jídlo. Když jede člověk někam na dovolenou do jiného státu, asi těžko může srovnávat a přepočítávat ceny na koruny - musí počítat s tím, že tam ceny budou jiné ;) Jenny

      Vymazat
    3. byl to zájezd autobusem, spali jsme v hotelech na okraji Paříže, kde nebylo doslova nic. Ráno se nasedlo do busu a jelo se do centra obcházet památky. Ano, nějaké crepes/palačinky jsme si koupily, ale třeba na vyhlášené francouzské restaurace prostě nebyl čas, muselo se opět do busu a jet jinam. Takže ti, kteří měli z domova jídlo na tom byli nejlépe. A nemyslím nějaké guláše a svíčkové, ale prakticky cokoliv.

      Vymazat
  18. Neskutečně mě irituje ta interpunkce.... jak je možné, že jsou vůbec schopné odjet na dovolenou, když ani neví, kde se dělá mezera za čárkou? Bože... pak ty děti podle toho vypadají. Navíc se na dovolené futrovat těstovinami s kečupem je... no ať si každý jí co chce, ale dovolenou si představuju jinak. Nevyužívám ani polopenze, příp. oblíbené bufetové stoly, představa čecháčků, co si cpou do kapes uherák od snídaně mě celkem slušně nakopne, abych si na dovolenou ušetřila trochu víc a pak zkusila místní kuchyni, která je, například v Řecku, dokonalá. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že když už jede člověk na dovolenou do jiné země, má si nechat v zásobě případnou finanční rezervu a určitě tam vyzkoušet i jídlo. Kdo chce jet na dovolenou a cpát se gulášem? :/ Zvlášť k moři, kde je mnohem lepší volba dát si něco lehčího... Jenny

      Vymazat
    2. No právě! A když na to nemám, vyberu si levnější destinaci.

      Vymazat
    3. "jak je možné, že jsou vůbec schopné odjet na dovolenou, když ani neví, kde se dělá mezera za čárkou?" Aneb pokud neovládáš perfektně gramatiku, případně PC, neměla byste nikam jezdit, ale být zavřená v kobce a učit se :-D
      Ano, maminky na mimibazaru jsou možná zvláštní, ale tohle, co tu předvádíte vy ostatní v diskuzích, je zase druhý extrém. Je mi smutno z obou těchto skupin.

      Vymazat
    4. Souhlasím s Anonymní 4. června 12:37

      Vymazat
  19. Jednou jsme byli na dovolené v Řecku místo v hotelu v malém penzionku-chtěli jsme na jedno určité místo a tam hotel nenabízeli. A penzion byl plný právě takových Čechů. Neustále jsme byli nuceni čichat zápach pytlíkových polívek a konzerv, který se nám linul do pokoje otevřenými okny. Byli jsme z celého pnezionu jediní, kdo chodil na normální-a vynikající-jídlo do místních taveren.

    Řekla bych, že konzervožravci mohli ušetřit tak nejvýš 2000,- na osobu za celý zájezd (cena zájezdu byla beze stravy 14 000). Navíc se ochudili o čas a o atmosféru řeckých hospůdek. Tohle opravdu nechápu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se máte. My, když už našetříme na dovolenou pro celou rodinu, tak s financema jedeme kolikrát na doraz. Jasně, nenapadlo by nás jezdit někam, kde nenabízejí minimálně polopenzi.

      Choďte si do taveren co hrdlo ráčí, ale hanit lidi, kteří na to prostě nemají, to je docela silný kafe.

      Vymazat
    2. Můj osobní názor je, že když na dovolenou v zahraničí nemám, tak tam prostě nejedu a šetřím si to na jindy. I u nás nebo na Slovensku si může člověk užít krásnou dovolenou za přijatelnou cenu. I s dětmi. Těžko se mi chápe, že si lidi jsou schopní na dovolenou peníze půjčit a zadlužit se jen kvůli chvilkovému potěšení, aby je to ve finále stálo mnohem víc peněz i stresu se splácením... Jenny

      Vymazat
    3. Gabrielo, napadlo vás někdy spočítat si, kolik zaplatíte za polopenzi a kolik za nějaká levnější jídla v taverně? Nás ano a byli jsme překvapeni. Od té doby preferujeme ty taverny.

      Vymazat
    4. Představte si, že nás to napadlo. Dovolená ve čtyřech lidech se prostě nedá řešit jinak než nějakou tou polopenzí nebo all inclusive. Anebo konzervama a vařením, což já osobně taky moc nechápu, ale rozhodně těmi lidmi nebudu opovrhovat.
      Já osobně neznám nikoho, kdo by jel na zahraniční dovolenou s dětmi bez jídla a řešil to každodenním stravováním v restauracích. Pokud máte nějaký tip na takovou dovolenou, sem s ním, ráda se něčemu přiučím.

      Vymazat
    5. Kdo nemá na to, dát si na dovolený pořádný žrádlo, ať radši nikam nejezdí? Vám možná připadá, že to k tomu tak nějak patří a spousta lidí s Vámi bude logicky souhlasit, ale co takhle zkusit připustit, že je možná skupina lidí, která tenhle názor nesdílí? Že možná našetří na dovolenou hlavně proto, aby si odpočinuli, viděli památky a nepotřebují se tam jet pořádně nacpat? :)

      Vymazat
    6. gabriela: a preco ste si nekupovali jedlo v obchodoch namieste? ved to nie je o moc drahsie ako v CR?

      Vymazat
    7. Tak naposledy: pokud jedu na dovolenou s dětmi, nemám peníze na to, abych řešila jídlo po restauracích. Nemám náladu na to, abych jídlo na místě kupovala a minimálně jednou denně vařila ( takhle si dovolenou opravdu nepředstavuju). Volím polopenzi nebo all inclusive ( samozřejmě s ohledem na destinaci)a nedívám se skrz prsty na někoho, kdo řeší stravování jinak. Takže: nepohrdám někým, kdo jí 14 dní v restauracích a někým, kdo zavařuje, vozí řízky a instantní polévky. Je to každého věc. Stejně tak nechápu vás, kdo se tu podivujete nad tím, že si dovolím dovolenou užít tak, jak to vyhovuje mně.



      Vymazat
  20. Musím vystoupit trochu na obranu zde propíraných maminek. Sama jsem o mnoho mladší než ony, ale přesto dokážu chápat, že si někdo na dovolenou své vlastní jídlo bere. Ne vždy bydlíte v hotelu, dost lidí jezdí do chatek/kempů nebo má vlastní ubytování v nějaké chorvatské rodině, kde polopenzi zkrátka nemá. A ruku na srdce, ne každý má chuť k tomu, aby denně obcházel všechny taverny. Prodraží se to. Možná se vození vlastního jídla prodraží taky, ale znám muže, kteří vyžadují denně teplé jídlo, na které jsou z domova zvyklí, těm tedy i ten guláš může přijít vhod. A nejen nim. Pracovala jsem jako au-pair v Německu a tamější rodina brala na každý výlet obložené housky z domova, o dovolené u moře nemluvím. Negeneralizovala bych.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nehnevajte sa na mňa, ale muž, ktorý aj na dovolenke denne vyžaduje teplé jedlo, na ktoré je z domu zvyknutý, je sebecký ignorant. A každá žena, ktorá kvoli pohodlnosti milosťpána strávi 3 týždne pred dovolenkou zavarovaním a polovicu času dovolenky ohrievaním zavarenín a toto toleruje, by sa mala zamyslieť sama nad sebou... A netvrďte mi, že to robí z lásky a radosti... Doporučovala by som tomu chlapovi strčiť do ruky varešku a keď chce aj v Itálii guláš, nech si ho zavarí sám...

      Vymazat
    2. Správně, tleskám, Viero!

      Vymazat
    3. hahaha, muž vyžaduje na dovolené teplé jídlo???? A v kterym že jsme století?
      S někym takovym bych nejela ani na tu dovolenou, natož si s nim pořídila mimíska.

      Vymazat
    4. Suhlasim s Vierou.My sme prednedavnom prisli z dovolenky,zaplatili sme si all inclusive a po prepocitani nas to vyslo lkacnejsie ako keby sme zo sebou daco tahali.Aj ked letecky asi tazko alebo sa tam stravovali,nakupovali potraviny.A konecne som si aj ja oddychla.Varili super a nabrala som aj nove inspiracie na salaty.

      Vymazat
    5. Naprostý souhlas s Vierou - ženská si má na dovolené taky odpočinout a ne strávit celý den u plotny, jen aby se přetrhla pro chlapa, který to neumí ani ocenit. Když už chce chlap teplé jídlo, může se připojit do procesu jeho tvorby nebo si musí oba našetřit tolik, aby mohli chodit denně do restaurací ;)

      Vymazat
    6. Z pohledu chlapa: kdybych měl jet na dovolenou s ženskou, která se hned po příjezdu začne shánět, kde je tam kuchyně, a kde je mikrovlnka, a v čem to má teda ohřát, a kamže dala ty plastový příbory, a pak mi naservírovala to, co jíme celý rok, a jak že pak umeje nádobí.... tak to dopředu zabalím. To není dovolená, to je nouzové táboření jako teď při povodních. Buď vydělám na fakt super dovolenou, kde si oba užijeme, nebo jedu na Slovensko, případně na vodu. Ta slepice, co táhne do itošky guláš a kuře na paprice, je moje představa manželského pekla (včetně pravopisu).

      Vymazat
    7. 4. června 11:15
      z pohledu chlapa: díky, je to přesně tak!

      Vymazat
  21. Ony by v cizáckém obchodě nerozeznaly špagety od toaleťáku. Ale ono by to nevadilo..do trojobalu, zalít kečupem a manža by to nepoznal.

    OdpovědětVymazat
  22. Jak mám zdejší články ráda, tak tenhle mě teda zklamal. Pokud se někdo nevleze do obecné představy o moderní dovolené a jejím stravování, je vyvrhel. Když jsme v devadesátkách jezdili s našima, tak jsme bez zavařenin a těstovin nevyjeli.

    Utáhnout dovolenou, něco si dopřát (vejlet, suvenýry) a ještě živit u moře celou rodinu v době, kdy tam bylo opravdu neskutečně draho, to byl sen v nedozírnu - a je i dnes. Proto i když jedu k moři bez jídla, beru si podobné poživatiny. Nehledě na to, která žena by chtěla strávit dovolenou přikurtovaná k plotně? Proč si vše nepřipravit doma a jen ohřát? Za mě lepší doma připravená poctivá rajská (btw. kdo přišel na to, že je to hutná omáčka?) než polívka z pytlíku.

    A peníze, které takto ušetřím, si raději na dovolené užiju, než abych je projedla v místních stravovacích zařízeních a supermarketech.

    A lehký salátek z rajčátek zakápnutý olivovým olejem mě teda na oběd nestačí. Možná nějaké placaté anorektičce. Kdo je zvyklý na typickou českou kuchyni, tak si ji nemůže dopřát i na dovolené? to je jako OUT, TRAPNÝ a MÁLO SVĚTOVÝ?

    P.S. Že se na mimibazaru vyskytují převážně bezmozky, všichni víme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas

      naqoyqatse

      Vymazat
    2. Tak si k těm rajčátkům kupte buvolí mozzarellu a čerstvě upečenou ciabattu a možná se budete divit, že vám to stačit bude, a že je to úplně jiná úroveň chuti než česká rajská (obvykle v našich podmínkách dělaná z protlaku, servírovaná s hromadou laciného plniva (knedlíky) a vysušeným kouskem šlachovitého předního hovězího, případně s karbanátky plnými mouky (další plnivo)). Nemůžu si pomoct, ale to, co se dnes označuje jako česká kuchyně, je tisíc a jeden způsob jak zaplnit břicho co nejvíc a co nejlevněji... Pro skutečnou, dobrou a kvalitní českou kuchyni se musí kousek do historie (ale samozřejmě existuje a jde dělat dobře). Ale je to každého věc, co jí.

      Vymazat
    3. Naprostej sohlas z predchozim komentujicim. Cesi jsou zvykli cpat do sebe sracky, a pak "mi ale tech zbytecnych sto kilo ale nevadi, aspon nejsem anorekticka". Prdlajs, to jsou jen vymluvy, aby ze sebou nic nedelat. A manza to bude podporovat, protoze chce mit jistotu, ze neztrati kucharku, uklizecku a pecitelku pro decka

      Vymazat
    4. Rajská k moři? V tom vedru? Brrrr....

      Vymazat
    5. Eh? Uziju penize jinak? Jak jinak? Hlavne za co v nejakym primorskym letovisku? Ja si ty penize UZIJU tim, ze je proste prozeru. Za mistni pochutiny, ktery v tuzemsku nesezenu (nebo v omezenym mnozstvi). Ceny jsou stejny, nebo o malinko vyssi. Ovoce a zelenina vynikajici, hlavne cerstvy ryby a tak...

      Krom toho mivam opacnej problem nez vyse uvedene bydleny. V zahranici zpravidla nakoupim tolik jidla a veci, ze mam skoro az problem to nejak dopravit do CR. Zejmena z Italie.

      Vymazat
    6. 4. června 013 14:42
      ale prd, zrovna před měsícem a něco jsem v Itálii byl a táhnout tam s sebou ajdam a špagety je prostě nutnost, ty jejich stojí za starou belu přece:D. Stejně tak s kuřatama, gulášem a tak podobně, prostě zatimco u nás to je skoro zadarmo, tak tam je to všechno za hrozný dardy, člověk pomalu aby si vzal úvěr od providentu na jeden oběd. Proto je nutnost tahat s sebou ledničku a půl na !!!týden!!!. Trochu nadhledu by to asi chtělo, dámy.

      Vymazat
    7. A kečup! Nezapomeň na kečup. Prý se z něj dělaj skvělý polévky.

      Vymazat
    8. No jéje, já z něj umim třeba i česnečku nebo bramboračku (šel jsem na tři léta do učení k Babicovi) a jak si vždycky náramně začvachtam! :D

      Vymazat
    9. "Kdo je zvyklý na typickou českou kuchyni".

      Panebože!! Takže takový člověk musí žrát typicky českou kuchyni i v zahraničí? A nemáte náhodou deset kilo nadváhu? A neříkáte si s manželem mámo a táto?

      Vymazat
    10. Je docela smutný, jak se tady navážíte do někoho jen proto, kdo není jako vystřihnutý z lifestylových blogů. Tak prostě pochopte, že ne každý je ochoten/má na to, aby denně obcházel restaurace, ať v cizině nebo tady. Já byla u moře jednou s polopenzí, ale i tak bych ty peníze podruhé vrazila do výletů nebo vstupů, než abych je s prominutím prožrala. Nebo se mi prostě nechce platit za místní stravu, může to mít sto a tisíc důvodů a nechápu, proč bych měla být hned označena za tlustou maminu. Proboha, ať si lidi klidně vyvařují, když to mají rádi a jsou na to zvyklí, není to snad každého věc? Strašně se chcete přiblížit západní kultuře, všichni jste odborníci na ciabatty a rukoly, ale jakmile někdo řekne, že ciabatty a rukoly jsou fuj, tak budete svorně nadávat a za měsíc budete opěvovat něco jiného. Pokrytečtí jste akorát vy.

      Vymazat
    11. Ale houby, to je jen podivný mýtus o foodies, že jsou takhle pokrytečtí. Každý jí, co mu chutná. A je normální, že když objeví nějakou novou surovinu/recept/postup, co doteď neznal, tak je nadšený a je kolem toho třeba malý boom - to je prostě přirozené. Ale nikdo nezačně jíst něco jen proto, že je to in, stejně tak to nepřestane jíst, když boom opadne - prostě buď mu to chutná a zařadí to do jídelníčku, nebo nechutná a nezařadí.
      Plně bych chápala, že někomu vzhledem ke své výrazné chuti nejede rukola. Mě zase vůbec nechytla (před)loňská vlna dýňových polévek.
      Osobně mi je těch lidí spíš líto, myslím, že prostě jedou to, co mají zažité a neumí překročit svůj stín. A naučit se vařit nebo stravovat jinak a lépe. Chutněji a zdravěji zároveň, za stejné peníze.

      Vymazat
  23. Tohle prostě nepochopím a nepochopím! Jíst v cizině místní jídlo je součástí koloritu dovolené, jinak můžu klidně k Lipnu. Nezapomenu na skvělé francouzské sýry a kachní paštiku, zajídané olivami a zapíjené vínem v bretonském písku, nezapomenu na obědy v zastrčených hospůdkách, kde se člověk domlouval rukama nohama a úsměvy. Chuť je součástí mé dovolené. Jenže někdo se prostě vypraví přes půl zeměkoule, aby s sebou vlekl svou Zastrčenou Lhotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas. Já chápu, když si domácí jídlo dováží někdo z nostalgie, když je nadlouho v cizině, třeba v Římě si místní Slovenky nechaly posílat mák na koláče, to tam neznají, nebo my jsme v Asii prosili každého, kdo tam od nás jel, aby dovezl pecen šumavy, protože tam se nedal český chleba vůbec sehnat ani upéct. Jenže my tam byli rok a všechno české pro nás bylo nostalgické. No jet do Tunisu na dva týdny s rajskou v plechovce?

      Vymazat
    2. S tím naprosto souhlasím - proč jet na dovolenou, na kterou nemám a tahat s sebou mražené jídlo nebo plechovky? K dovolené patří nejen místo pobytu, ale taky ochutnávka místního jídla. Když na to nemám, tak nejedu každý rok do zahraničí a šetřím si to tak, abych si tu dovolenou mohla užít se vším všudy třeba další rok. A nakoupit a dobře uvařit z místních surovin se dá vždycky, i levně ;)

      Vymazat
  24. Já nevím. Seznam na cestu si dělám vždy, abych na něco nezapomněla. Když jsem jela poprvé k moři, představte si, dívala jsem se na internet, co radí ostatní si vzít s sebou a podle toho jsem si upravila svůj seznam. Některé věci by mě tehdy nenapadly a byly to dobré vychytávky. Toaletní papír mám s sebou vždy (návyk z putování po vlastní ose různými kraji a horami).
    A pamatuju i tu první cestu k moři, kdy jsme si s sebou brali nějaké jídlo, protože na tamní ceny jsme tehdy neměli (abychom se pravidelně stravovali v místních hospůdkách). Možná jsme měli sedět doma, pravda. Zdá se, že to v očích dokonalých lidí a cestovatelů ze mě dělá naprostou trosku :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Asi v principu nejde o to jestli vařit či nevařit - ačkoliv je pravda, že při nákupu surovin v zahraničí/zde už není takový rozdíl.
    Já článek vnímám mířený spíš proti naprosté nekompetentnosti zhostit se sám (respektive sama, protože mužský ekvivalent mimibazaru, abys pohledal....) - takových základních životních odpovědností - kolik si vzít krému na opalování? Proboha. Co koupit vlastnímu dítěti? ("kámošky z netu" znají mé dítě určitě líp) Jak vymalovat ložnici? Co říct manžovi, když on mi řekl tohle a já mu na to řekla tohle a on na to...to je pubertální.
    Nějak mi to teď oklikou drnklo, když sleduju kvůli povodním facebook ČT24 a málokterá z ženských přispěvatelek má normální jméno. Zato Leňulinky, Haníííí, Marušičky a Stáničky s těžkou poruchou pravopisu by mohl člověk přehazovat vidlemi.
    Nějak mi to souvisí s dospělostí. Opravdu dospělá ženská jednoduše nebude informovat internetovou komunitu o tom, zda si přepírá prádlo - a nebude si říkat Leňulinka....mimibazar mi bohužel připadá jako web poslední záchrnany pro bezradné puberťačky, kterým se omylem stalo, že maj děti, partnery a teď neví, co s tím.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, absolutně! Jakmile vidím nick jako Paajinka, Jaňynka a jim podobné, vím, co z nich vypadne. Chronická infantilita. Hrůza ovšem je, že tyto pubescentky mají děti, které vychovávají přesně v tom, v čem ustrnuly.

      Vymazat
    2. Myslím, že jste to vystihla perfektně. Spor by neměl být o to, jestli si na dovolenou vezu jídlo, nebo nevezu. Opravdu každý si asi nemůže dovolit dát ve Francii kachní paštiku, jejich sýry atd. Když je rodina soc. slabší a má děti, tak je ráda, že si aspoň ten týden dva může někde u moře dopřát.a proto si s sebou to jídlo veze. Já se na takovýhle lidi skrz prsty nedívám.
      Taky vidím tu hlavní stupiditu muset se radit, co si k moři vzít, kolik čeho atd.
      Lenka

      Vymazat
    3. Naprosto souhlasím!

      Vymazat
    4. to Lenka: jenže ve Francii tu kachní paštiku a skvělé sýry mají v supermarketu za pár Eur, případně je můžete koupit na trhu a usmlouvat. Tohle jsou informace, které by se před dovolenou měly shánět, ne kolik rolí toaleťáku s sebou!

      Vymazat
    5. Kachní paštika byl jen příklad :) Netuším, kolik ve skutečnosti stojí
      Lenka

      Vymazat
    6. Jasně. Právě že se spousta dobrot dá sehnat na místě lacino - na pobřeží třeba mořské plody a skvělé ryby - jenže když se člověk dopředu zásobí českou menáží, nikdy se to nedozví.

      Vymazat
    7. sice ne stručné, ale velmi výstižné...

      naqoyqatsi

      Vymazat
    8. Stručnost nepatří mezi mé přednosti, někdo tomu říká i slovní průjem :-)))
      Už jsem se ke komentářům nechtěla vracet, ale tohle si neodpustím: Leňulinka a Hanííí mi začalo připadav zcela v pořádku, když jsem narazila na komentář od paní jménem Janičky Janička a Miškotoulátko Kovářová!!! Dámy se potkaly v jednom příspěvku a já pocítila začínající příznaky ztráty identity.
      Vzdávám se jména Petra, jak jsem se podepsala výše, začínám si říkat Peťulinka. Ne! Radši Peťulísek! Ne, holky na mimibazaru mi poradí. Díky, blondýno, že mi Tvůj článeček otevřel očíčka, to chce dovolenčičku!

      Vymazat
  26. Pamatuji si na naši první "západní" dovolenou s rodiči v Řecku.
    Psal se rok 1992. Ubytování v apartmánech, bez stravy.
    I přes to, že jsme nebyli žádní boháči, mamka s sebou nevláčela půlku kuchyně. Vařila sice, ale z potravin koupených v místním supermarketu. A i na tu večeři do restaurace se zašlo. Ono to není jen o penězích, ale i o povaze.
    Někdo těch pár korun navíc prostě dá a jiný ne.

    OdpovědětVymazat
  27. Myslim, ze pravdu maji castene vsichni, kazdopadne dokud jsem nemela deti, asi bych taky vozeni jidla na dovolenou odsuzovala. S detma clovek mnohe pochopi a prestane hodnotit. Jsem zvedava, co by Blondyna psala, kdyby mela kazdy den nakrmit frfnavy decka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak si to decko vychovate, tak ho mate.
      Je frfnave? Vas problem (jestlize to neni zavazna alergie na jidlo).

      Kdyz bracha nechtel jako dite jist co dostal nalozeno - nejedl. Jeho problem. Hodne rychle si odvykl frfnat.

      Vymazat
    2. Jak si děcko vychováte, tak ho máte? Ne vždy. Třeba s hyperaktivním dítětem toho moc nenaděláte. Ale to ten, kdo to sám nezažil, většinou ani neví.

      Vymazat
    3. Bratr je hyperaktivní (má dokonce "papíry" na lehkou ADHD).

      Zajímavé, že se to projevovalo vždy pouze u jedné babičky (která sebou nechala mávat). Doma, ani u druhé babičky nikdy problém nebyl. Nechceš? Tvůj problém.

      Vymazat
    4. Fakt nechápu, v čem je problém? Já sama jako dítě u moře dostávala prostě polopenzi pro děti a buď jsem ji snědla, nebo jsme si to nějak prohandlovali s rodiči. Na oběd jsem chodila třeba do stánku s palačinkami, ty většinou zvládne sníst každé dítě a moc nestojí. A menu na rozlučkovém večeru, které jsem nejedla, jsem prostě nejedla. Rodiče si rozdělili mou porci masa a hranolků a já večeřela houstičky a trochu salátu.
      Vždy existuje nějaké řešení.

      Malér je ovšem s kombinovanými alergiky. Tam bych opravdu neodsuzovala. Tam musí mamina vézt k moři snad opravdu všechno, aby znala přesné složení.

      Vymazat
  28. lol, ten seznam ::D:D:D:D. U toho se fakt bavím. Hlavně tam dovolenka (to je jako bydlenka) píše, že nepere, a pak má v seznamu prací prášek :D. Taky jsem nemohla z balzámu na rty (každý svůj) :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a hajzlpapír taky každej svůj nebo bude putovní?

      Vymazat
    2. Podle počtu dnů mínus dva. Abysme ušetřili, část můžeme vyprat, osušit a znovu používat.

      Vymazat
  29. bože, ono je to ještě horší! Autorce ,,ryzota" bych nejradši narvala zavařovací sklenici tam kam slunce nesvítí, navíc bytostně nesnáším prznění názvu zemí (Itoška)

    OdpovědětVymazat
  30. Moj naj zážitok ohľadom stravovania na dovolenke- išli sme na poznávačku New Yorku, v lietadle vedla nás sedela nejaká pani čo na ňom bol rok predtým a vraví nám: "no ale viete, tam budete hladné...my sme si vždy z raňajok ukradli jablká a vajcia natvrdo a cez deň sme ich potom jedli"...ČOŽE?! "Kradnúť si" vajcia natvrdo a celý deň ich so sebou vláčiť a jesť mi príde postavené na hlavu...obzvlášť v prípade, že si kúpim zájazd za 40 000 a nie som ochotná kúpiť si jedno za 5 dolárov?!
    A inak myslím, že v zahraničí sa dá vždy najesť tak ,aby to nezruinovalo rozpočet a neznamenalo to polorozmrazené rezne dovezené z domu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak na tohle jsem alergická! Všude nápisy, aby lidi neodnášeli jídlo ze snídaně a vždy se najde pár expertů, obvykle to bývají češi, kteří se nestydí rvát to jídlo do tašek a bez mrknutí oka nosit ven. Na Rhodosu s all inclusive jsem dokonce zažila pár, který si chodil na bar pro Ouzo a přelíval ho do 2 litrový PETky a to vše naprosto veřejně! Jak já se tehdy styděla!!! Pak jsem je ještě viděla, kterak od moře chodí k baru cizího hotelu a do PETky lijou jinej alkohol. Na ruce měli nabarvený proužek papíru v barvě náramku toho onoho cizího hotelu. Dodnes mi je z toho blivno. Češi to byli, samozřejmě.

      Vymazat
  31. Myslím, že procentu blbců (blbek) je na MMB stejné jako v celé společnosti. Ale je vidět, že Blondýně prostě leží mimibazar v žaludku. Byť to není primárně diskuzní kroužek a většina těch, kdo tu inzerují, se do podobných věcí vůbec nezapojuje, Blondýně to stejně nedá. Podobných diskuzí na netu je - a horších! Ale ona si vybere vždycky jen tyto.

    Normální člověk se prostě zeptá, když něco neví, byť se někomu může jeho otázka zdát hloupá. Pravda, ptají se spíš ženy, muž raději hodinu jezdí dokola, než by se třeba zeptal na cestu - a platí to i u jiných věcí.
    Ale je lepší se ptát - i hloupě, než se tvářit jako ředitel/ka zeměkoule a až pozdě přijít na to, že pár rad od někoho, kdo má v téhle oblasti zkušenosti, by vůbec neškodilo.
    Vztahuje se to i na dovolené.
    Takže co ty, Blondýno? Věříš vždy superlativům od cestovky nebo se raději zeptáš někoho, kdo to na vlastní kůži zažil?

    OdpovědětVymazat
  32. Článek je zoufalý a trapný. Je potřeba si uvědomit, že některí lidé pracují za 7,5tis čistého a stejně by třeba dětem rádi dopřáli vidět moře nebo cizí země. Odsuzovat někoho, že jezdí na dovolenou vybaven vlastním jídlem a případně dalšími věcmi je ubohé, přízemní a trapné a bohužel to svědčí pouze o povrchním smýšlení autora tohoto článku. Varianta, "pokud na to nemám, tak sedím doma". Touto cestou bych rád pogratuloval autorce, že se narodila v rodině, kde byla tohoto ušetřena, případně ji politoval, že se nikdy nikam nepodívala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naši rodiče vždycky vydělávali málo. U moře jsme byli dvakrát, protože se dvakrát našetřilo. A nikdy jsme tam netahali půl kuchyně. Akorát ty slavné řízky na cestu, protože v jednom případě to byla cesta autobusem na celou noc a půl dne. Na druhou stranu jsme pravidelně jezdívali do levných kempů v Krkonoších, kde se každý den jedlo tam, kde jsme zrovna byli. Zoo, zámek, koupaliště atd. Pokud na to nemám, nemusím sedět doma, ale najdu takové vyžití, jaké mě nezruinuje. Akorát to samozřejmě nebude pětihvězdičkový hotel s plnou penzí v superpopulárním letovisku. Stejně jako tam nepojedu limuzínou, protože ani na tu nemám. Když se s tím nedokážu vyrovnat, no tak to je potom jiná.

      Vymazat
    2. Zrovna ta první citovaná upřesňovala, že jde o dovolenou za 80000-, ta tedy jistě nedělá za 7500! A pokud víc nevydělám, potřebuji jet ausgerechnet do Tunisu? Musím mít všechno, co nabízejí reklamy?

      Vymazat
    3. nechci nikoho shazovat ani urážet, ale pokud někdo pracuje za 7500, tak by se asi měl zamyslet, proč je na tom tak mizerně a pak až řešit dovolenou.

      Vymazat
    4. Přesně jak říká Ann. Taky jsme si jako rodina nemohli dovolit dovolenou k moři. Tak nás naši poslali aspoň se školou, což vyšlo levněji a my si užily s děckama. Pak jsem si na dovolenou našetřili a jelo se. Ale našetřili jsme si tak, abychom mohli jet na hezké místo, hezky bydlet a nakupovat na trzích a v obchodech (což rozhodně bylo to nejmenší z výdajů). Když prostě na dovolenou nemám, tak tam jet nemůžu, stejně jako si nemůžu koupit ryfle za 2000, když ty peníze nemám. A když už našetřím, tak si chci užít dovolenou se vším všudy, včetně místních specialit a ne se cpát zavařeným gulášem a polozmrzlýma řízkama. Pro mamku byl třeba jenom zážitek nakupovat na místním trhu, kde bylo vše čerstvé, velký výběr a skvělé ceny. Taky jsme mohli ochutnávat, když jsme o něco měli zájem. Taky jsem si z dovolené přivezli spoustu receptů, které doma děláme dodnes. Jídlo prostě k dovolené patří a když už chci být taková hvězda, že za každou cenu musím jezdit na cool a moderní místa, tak tam snad nepojedu jak socka.

      Vymazat
  33. Jsem slušný výrobce-obchodník, co pět let prodává zboží na mimibazaru, že je tam diskuse jsem se dozvěděla až z těchto a podobných článků od Ady, na dovolenou létám sama se synem od jeho dvou let, a ta nejhorší noční můra je vařit na dovolené. Takže i v apartmánu jsme chodili na obědy a večeře do restaurací a vyžívala se v úžasné řecké kuchyni. Chleba, sýr a šunku jsem k snídani kupovala. Jediné, co jsem si vezla s sebou byl pressovar a mletou kávu Cafe Créma z Tchiba. I balený cukr a smetanu se dalo koupit až tam. Blondýno, nekaž si představu o matkách a nelez furt na tu diskusi na Mimibazaru. :-) Nestojí to za ty nervy.

    OdpovědětVymazat
  34. Mě spíš udivuje jiná věc. To ty členky mimibazaru nemají reálné kamarádky z masa a kostí? Nebo svou mámu, sestru, švagrovou, sousedku.....
    Když se potřebuji na něco zeptat, tak snad využiji zkušeností ze svého okolí a nebudu o tom sáhodlouze diskutovat na netu.

    OdpovědětVymazat
  35. Sááákryš!
    Vyjet KAMKOLIV a nevzít se s sebou ASPOŇ 1 ROLI toaleťáku = sebevražda.
    Blondýno, tohle bych nekritizovala, jinak se vám to vrátí jako bumerang v nejnevhodnější dobu!!!
    Veroni_Ka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo presne :-) permanentne s sebou vozim jednu v aute. Clovek nikdy nevi, kdy se sikne :-)

      Vymazat
  36. Víte, ono je ptát se a ptát se. Tohle, co řeší v diskusi maminy je zoufalství a ubohost. Neschopnost najít si relevantní a objektivní informace. Protože tímhle stylem se dozvíte jen zase subjektivní mě se tam líbilo/nelíbilo. To nejsou užitečná a směrodatná data, podle kterých bych si měla vybírat dovolenou. To je hloupá a neužitečná dojmologie, navíc od lidí, které vůbec osobně neznám. Takže ptát se takhle idiotsky anonymních lidí je úplně k ničemu. Tenhle druh diskusí na mě dělá akorát dojem, že lidé prostě musejí sdílet každou kravinu, podělit se o cokoliv, co je právě napadne , zeptat se na všechno, aniž by mysleli sami a spoléhat se na cizí názor, a nesnažit se udělat vlastní na základě vlastního objektivního sběru dat. Tyhle diskuse jsou známkou degenerace myšlení a rozhodování, neschopnosti vládnout vlastním životem sama za sebe. Takže i když bych s sebou nakrásně něco vezla, nevím, proč bych to měla vystavovat na internet jako sáhodlouhý seznam. Mimochodem - chyběly mi v seznamech kondomy. Když důkladně, tak se vším všudy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máte jako poradnu na Módním pekle. Dotazy jako: co si vzít k černé sukni, myslíte, že můžu nosit tyto kalhoty, když mám 65 kg, poraďte, kde sehnat letní šaty, ale nesmí stát víc než x, nesmí mít x vzor, a musí to být do pátku... Já nevím, jsou muži také tak stádní?

      Vymazat
    2. Módní peklo je kuriozita samo o sobě. Občas stačí se podívat na diskutující nebo fanoušky na FB. Po tomto malém průzkumu jsem došla k závěru, že Módní peklo je absolutně nesměrodatné, protože o většinu "členek" bych si neopřela ani kolo. A k tomu mi stačilo vidět pár fotek holek, co strašně zapáleně radí a kritizují a přitom samy vypadají jak strašák do zelí.

      Vymazat
  37. bože co ty lidi žerou..mě stačí na den jen tvaroh, chleba mlíko a pár drcených rajčat...a to si můžu koupit kdekoliv na světě..navíc když jedu na dovolenou..nechci tam žrát žádný maso z ubohý konzervy plný éček sorbátu draselnýho a zvýrazňovače chutí...když jedu do francie těším se na sýry víno, a samo bagetty když do itálie..na ryby všech barev, rajčata, sýry a víno, v chorvatsku...zase jehněčí, ryby krevety a ovčí sýry...když někam jedu chci trochu ochutnat jejich kuchyni..ne se nažrat sračkama kerý bych ani v čr psovi nedal protože by chcíp...

    OdpovědětVymazat
  38. Ó hrůzo, u Notre-Dame jsme vybalili řízky z domova a chutně poobědvali! Měli jsme je s sebou na cestu a těch několik málo hodin v Paříži jsme nechtěli věnovat hledání otevřeného obchodu (ve Francii se ctí státní svátky a neděle) nebo sezení v předražené restauraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no jeje, 250-350 je za slušné čerstvé jídlo příliš, zlatý kuřecí prsa s broskví u nás za 120, to je jasný!

      Vymazat
    2. Co je, prosím, předražená restaurace?? Tamní cena X kurz EUR-CZK a porovnání s obědovým meníčkem v Brandýsu nad Labem??

      Vymazat
  39. Bože.
    Když jsme jeli na dovolenou do Turecka, bylo tam tak dokonalé stravování... nikdy bych to nevyměnila za přechemované konzervy, a promiňte, ale rajskou si můžu dát doma.
    S posledním anonymem naprosto souhlasím, ne že bych jela někam pryč jen kvůli jídlu, ale přece je to součást kultury, kterou chci kurňa ochutnat! Stačí si najít místo, kde to tak je - v ceně ubytování švédské stoly, snídaně a večeře a výběr z milionu.
    A abyste mi nenadávali do snobů - drahé to nebylo ani náhodou.
    A jako bonus ještě ovládám pravidla českého pravopisu, to koukáte, co?

    OdpovědětVymazat
  40. Tohle prostě nepochopím. Když u moře, tak jasně, pár věcí s sebou, zbytek se dá nakoupit. Víc bych to chápala do campu, ale i tam...jezdili jsme celkem pravidelně, k snídani se chodilo nakupovat do místního obchodu a obědy a večeře byly prostě tam, kde byl zrovna denní program. Na co sakra balit...několikachodové menu na měsíc?

    OdpovědětVymazat
  41. Ptám se: Proč si číst v "mimibazaru"? Kvůli dehonestaci korespondentek? Já jsem tam ještě nikdy nebyla:)Je fakt, že nemám "mimi", ale i tak...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S Mimibazarem se člověk vždycky pobaví, obzvláště teď, v téhle těžké povodňové době ...

      Vymazat
  42. Emma lesní víla4. června 2013 11:49

    Pokud má rodina děti školkou nebo školou povinné a zvyklé na českou stravu tak poučky bezdětných o tom že přece TAM si dají místní plesnivé sýry, ovčí sýry, krevety, jehněčí...jsou demagogické. Děti to nebudou jíst, prostě na to nejsou zvyklé. Spousta lidí i dospělých prostě takové věci nejí a upřímně i cenově to bývá někde jinde. právě proto si takové rodiny s dětma vybírají pobyty v apartmánech s VLASTNÍ kuchyní a chtějí dětem aspoň dopřát pobyt u moře. Nebudu se jim proto smát, přestože mě se to netýká a děti ještě nemám. Kdoví co bude potom. A mimochodem OKOUN je plný ukřivděných tlachajících mužíčků, takový "mužský mimibazar". A jejich jediným nepřítelem je česká matka, která se stará o děti, posílá je do školy, bere je na výlety a k moři. Jak odvážné!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochopitelně že nebudou děti jíst krevety a ovčí sýry. Já jako dítě bych to taky nejedla. Dají si kuře s hranolkama nebo těstoviny s masem nebo něco takového-v čem je problém? I zahraniční restaurace počítají s dětmi jako s návštěvníky. A bývají to ta levnější jídla.

      Vymazat
    2. jistě a k tomu ještě budou chtít (protože jim to bude personál nabízet) pití, pohár.... Při dvou dětech to prostě nedáte.

      Vymazat
    3. Šmankote, nedělejte z návštěvy restaurace s dětmi v zahraničí záležitost, která zruinuje rodinný rozpočet na dlouhá léta dopředu.
      Není to pravda.
      Nejsme žádní boháči a přesto s sebou na dovolenou netahám půlku kauflandu.
      Jo abych nezapomněla, mám dvě děti.

      Vymazat
    4. Ryba s hranolky, pizza? Vždyť to je všude a děcka to mají rády.

      Vymazat
  43. Chápu to za komárů, ale dneska? Potraviny jsou leckde levnější než u nás, nehledě na to, že tahat s sebou víc než je třeba a ještě tam vyvařovat je úchylárna pro "nepostradatelné" hospodyňky. Dovolená je přece o odpočinku, ne pokračování domácího režimu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas.
      Přece na dovolenou u moře s sebou nebudu vláčet vepřové ve vlastní šťávě, zavařenou rajskou nebo zmrazené uzené. Dovolená je přece o tom, že si dopřeji něco víc než ve všední dny.
      Taky mám děti a taky umí být v jídle pěkně vybíravé.
      A i přes to si v Itálii v restauraci vyberou a nás to nestojí tři měsíční platy dohromady.

      Vymazat
  44. 1) Guláš k moři??? Respektive... guláš v létě? Zopakovala bych Titanic, ovšem na vyšším levelu. Nepotřebovala bych k tomu led.
    2) v ŽIVOTĚ mi nebylo tak trapně a nikdy jsem se za nás nestyděla tolik, jako když se v Londýně vyrojila smečka našinců, začali s mastnou hubou přežvykovat řízky z igeliťáku (ti pokročilejší z alobalu) a na celé náměstí vyřvávat (samozřejmě s doprovodnými ukazovacími gesty): "Ty, hele, Máňo, tam jsou teplouši!" "Ty vole, co to jako je?! Orloj máme teda mnohem lepší!"
    Se spolucestujícím jsme raději hodně rychle zmlkli a tvářili se, že ten divný jazyk je pro nás stejná záhada, jako pro valnou většinu okolí.
    Ještě tentýž večer to v restauraci zazdila jakási rodinka s nevycválanými parchanty (i když oproti britským dětem jsou ty naše ještě svaté). Angličtina evidentně byla španělská vesnice, tak si paní vybrala "něco". Když jí donesli cosi s mořskými plody, začala ostentativně pištět "fůůůj" na celou hospodu, v jídle se jen tak porýpala, sežrala dítěti hranolky a celý zbytek večera se tvářila jak strašně trpí hlady. O uzeném s knedlíkem jsem taky něco zaslechla. Fotr to dodělal - objednal si kafe, donesli mu malé presso. Když viděl ten hrneček, začal něco o tom že "takhle drahý a malý kafe by si nedovolili prodávat ani v Praze".
    Od té doby někde za hranicemi slyším češtinu a raději se pěkně rychle dekuju. Nebo začínám mluvit anglicky.
    jak tak na to koukám, po pobytu v hotelu all inclusive bych pravděpodobně musela emigrovat.
    3) Když nemám na to si tu dovolenou pořádně užít, tak se na to prostě vykašlu. Taky jsem jako dítě moře neviděla, ale nejkrásnější dovolené byly stejně v Krkonoších a Tatrách. Opravdu nechápu smysl dovolené, kdy se 14 dní předem šaší s vařením a nákupy, aby se následně člověk stresoval s tím, jestli se to náhodou nezkazí...
    Na 10 dní v kempu v Itálii jsme ve dvou a jednom polovičním neprožrali ani 3 tisíce. Většinou stačilo na celý den ovoce a večer nějaká houska se šunkou (od té doby ovšem nejsem schopná pozřít uzeniny z ČR).
    4) Nejvíc mě na tom všem zaráží LÉTÁNÍ s malými dětmi, kolikrát třeba i šestiměsíčními. To těm (bez pardonu) kravám nedochází, že dítě ještě nemá plně vyvinutou eustachovu trubici a tudíž v tom letadle trpí jak zvíře?
    Ehm, proč se ptám... když jim nedojde, že spoďáry se berou podle počtu dní dovolené, tohle by na ně bylo asi fakt moc...
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte absolutní pravdu. Malé dítě je spokojenější v brouzdališti než v moři (je slané, vlny s ním hází, pořád ho někdo hlídá, okřikuje a volá), nesmí se svobodně rozběhnout, nesmí na slunce, nerozumí řeči, na nic nesmí sahat, a lety jsou stresující i pro děti 6+. Jenže ono je to o snobismu, taková bydlenka nemůže, nedejbože, přiznat, že strávila dva týdny v jižních Čechách na vypůjčené chalupě, ne, ona musí být v Tunisu, i když si na to musí půjčit, stresuje se dva týdny před a během celé dovolené - a ještě u ohřívá guláš.

      Vymazat
  45. Děti zvyklé na české jídlo prostě nebudou jíst ovčí sýr, krevety, jehněčí,..? Ano, a přesně takhle se vychovává další generace dovolenkových vařilek (abych dodržela správnou MMB terminologii:-)). Netvrdím, že každý musí jíst vše (sama třeba nejím krevety a ostatní plody moře). Ale tyhle ženský vychovávají další lidí, kteří žijí dle hesla "co neznam,to nežeru". Na jih Evropy nejezdím už 13 let, protože přesně z takových lidí je mi zle a kazí mi dovolenou. Pokud na to nemáte, tak jeďte třeba na Slovensko, užijte si krásný hory, zámky, koupaliště, dejte si halušky - určitě vás to vyjde levněji. Nebo nejezděte k moři na 2 týdny ale jen na týden.
    Sama jezdím každý rok do Skandinávie. Táhnu s sebou maximálně jídlo na cestu do auta. Na místě je pořád větší lahoda místní chlebík, na grilu v campu opečená slanina a zasypaná místním super sýrem a plus zelenia než zavařená rajská...nemluvě o tom, že ta rajská snad vyjde i dráž:D.

    OdpovědětVymazat
  46. "...nemluvě o tom, že ta rajská snad vyjde i dráž:D."

    Zapomínáte na jednu základní premisu těchto matek.
    "Jídlo doma (ČR) je jídlo zdarma!"
    Proto jídlo v zahraničí stojí těžké peníze, a restaurace jsou drahé, a i ty supermarkety jsou tam drahé (drahý supermarket jsem viděla pouze ve Finsku).

    Protože to, co se nakoupí, spracuje a zavaří doma je tak nějak... asi zdarma.
    Nevysvětlíte jim to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mluvíte mi z duše.
      Taky mi přijde, že tyto ženy uvažují stylem jídlo z Čech = jídlo zadarmo.
      Ale přesně, když si spočítáte pořizovací náklady + energie + čas strávený u sporáku, tak to vyjde určitě dráž, než si nakoupit a ukuchtit přímo na místě.

      Vymazat
    2. Že jo? (já psala ten anonymní koment v 12:58). Nemam nic proti vaření na místě (samozřejmě žádný vyvařování). jezdím do DK/SE/NO a ano, je tam dost draho-služby. Ale alespoň 2xza 2 týdny na jídlo zajdem, respektive mnohem radši dám cca 150,-Kč za pár čerstvých housek s nějakou rybou než za plátek s broskví :-D
      Nemluvě o tom, že v kempech tam mají plně vybavený kuchyně a většinou i venkovní grily k dispozici...Jak jsem se tu naštvala, tak jsem koukla namátkově do nabídky jednoho dánského supermarketu a vymyslela modelový nákup:

      4x grilovací klobása (s opravdovým masem:-) (400g)
      4x kuřecí filetky - tzv. "svíčková" (225g)
      2x kukuřičný klas
      1x žitný chléb (cca 6 porcí dospěláckých, takže možno k snídani ještě)
      1x piksla (800g) bramborového salátu s créme fraiche a jarní cibulkou
      4x 0,33plech piva
      1x 1,5l coca-cola/fanta/a pod pro děti.
      -grilujeme při západu slunce v na pláži v campu.
      CELKEM: 116DKK = 406Kč, tedy 100,-Kč /osoba včetně pití.

      Všechno (krom limonády samozřejmě) je místní produkce, chuťově a kvalitativně nesrovnatelný s českým shitem. Myslim že pro průměrnou 4členou rodinu naprosto luxusní večeře, chleba i salát ještě zaručeně zbyde.
      Jen jsem chtěla demonstrovat, jak se i v tak drahej zemi dá pořídit super večeře za normální peníz....no a teď z toho mam hlad a nehorázně se tam těšim zpět:-D

      Vymazat
    3. tak tak, já měl jednou v NO celkem obyčejnou flaksu uzenýho a ten rozdíl chutí mi leží v hlavě dodnes. Ale to tu bude radši tisíc nářků o drahotě a co já vim, než aby to ty lidi zkusili.

      Vymazat
  47. Tym starostlivym matkam, ktore vlacia vajicka a maso do krajiny, kde je teplo, vobec nevadi, ze mozu priotravit svoje deti pokazenymi surovinami???

    OdpovědětVymazat
  48. Nevím kam se přiklonit.
    My jsme byli předloni u moře v Chorvatsku. Po vlastní ose, jídlo jsme si řešili taky sami.
    Ani mě nenapadlo zavařovat rajskou či co. Před odjezdem jsem vlítli do Tesca a co jsme koupili, to jsme měli. Co to bylo už nevím, ale nijak velkej nákup to nebyl, jediné, co mi utkvělo v hlavě byly energetický nápoje, protože jsme ještě normálně byli oba v práci a jeli jsme přes noc.
    Nákup jsme nakonec dokončili v Chorvatským Lidlu, ceny i sortiment podobný. Děalali jsme si samá rychlá jídla a kolikrát jsme ani pořádně nejedli. V tom vedru se to nedalo. Většinu těch potravin jsme nakonec ještě přivezli do Čech.
    V restauraci jsme snad byli až poslední den a ryby jsme měli na výletě lodí.
    A popravdě, když jsme se po koupání vydrápali zpět na penzion (těch 500 m na pláž jsme jezdili autem, protože to byl kopec, že by tam jeden zhebnul), tak jet zase autem do města na jídlo se nám už ani nechtělo. To už jsme si společnýma silama něco uvařili a plácli se na verandu. Upřímně při představě guláše v tom vedru je mi docela blivno.

    Každopádně nechápu, proč je tady takové haló kvůli tomu, že někdo nemá peníze na restaurace atd. Tak je prostě nemá, chápu, že rodina s několika dětmi už může být na limitu a to moře si chce dopřát. My jsme také se museli krotit, měla jsem těsně po zkušebce v první práci a přítel platil dovolenou sám. Ale mít chlapa, co by si myslel, že bude mít o dovolený u moře denně gulášek s šesti a rajskou a neví co ještě, ideálně dvě teplý jídla denně, vyvedu ho z omylu velice rychle a pokud by na tom trval, k tý plotně ho postavím a půjdu si chroupat zeleninu.

    Letos zavářet také nebudu. Na nákup se taky vy-víte-co. Jen potraviny na první jeden, dva dny. Po minué dovolené mám docela jasnou představu.

    Je fakt, že jsem na netu taky hledala co si mám vlastně vzít a známých jsem se ptala. Jela jsem k moři poprvý.
    A toaleťák sbalím určitě, ten se uveze a co kdyby náhodou:D

    Jo a k tomu seznamu, hlavně že má napsáno že každej má mít svůj balzám na rty, tak zapomněla na takový praktičnosti jako třeba boty do vody, v Chorvatsku na šutry docela nezbytné... Ale tak, hlavně když nezapomene Perwoll...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak už tu jednou někdo psal

      Z pohledu chlapa: kdybych měl jet na dovolenou s ženskou, která se hned po příjezdu začne shánět, kde je tam kuchyně, a kde je mikrovlnka, a v čem to má teda ohřát, a kamže dala ty plastový příbory, a pak mi naservírovala to, co jíme celý rok, a jak že pak umeje nádobí.... tak to dopředu zabalím. To není dovolená, to je nouzové táboření jako teď při povodních. Buď vydělám na fakt super dovolenou, kde si oba užijeme, nebo jedu na Slovensko, případně na vodu. Ta slepice, co táhne do itošky guláš a kuře na paprice, je moje představa manželského pekla (včetně pravopisu).

      tolik k tý představě chlapa, co musí mít tříchodový menu třikrát denně. Za mně - cpát se gulášem v itálii je fakt kravina, pokud opravdu nemam peníze na restaurace, tak je možnost v obchoďáku levně nakoupit jídlo snad po celý evropě, to mi nepřipadá moc jako argument. Jen to halt nebude hrnec guláše. Já mít ženskou, co má dva měsíce před odjezdem stresy, co všechno za krámy je potřeba nacpat do auta, tak s ní schválně někam jezdim co čtvrtrok a budu čekat, kdy jí to přestane bavit a dojde jí, že to má být spíš odpočinek, než křeč:).

      Vymazat
  49. Pamatuji si na naši první dovolenou u moře s dětmi. Mladšímu synovi byl rok a tři měsíce a tomu staršímu tři a půl.
    Byli jsme v Řecku a měli zaplaceno all inclusive. Ačkoliv jsem byla na mateřské, tak to náš rodinný rozpočet nezruinovalo.
    Hotel byl menší, tím pádem i nabídka jídla. Ale i přesto nebyl problém si z nabídky vybrat. A když bylo nejhůř tak hranolky či špagety to jistily.

    OdpovědětVymazat
  50. Ja si na dovolenku pribalujem svoje cestoviny a chlieb, lebo som bezlepkac, ale nikdy by ma nenapadlo zavarat si jedlo! Ved v najhorsom pripade ryzu, zeleninu a zemiaky najdem vsade, salaty tiez, a pochybujem, ze by v nejakom chorvatskom, talianskom, alebo francuzskom supermarkete nemali cerstve kuracie maso. A ceny su priblizne rovnake ako u nas.

    OdpovědětVymazat
  51. no ak jedia rozmrazené mäso, tak je mozne ze strevne problemy nemajú z vody a miestneho jedla ale proste z pokazenych potravin dovezených z domu

    OdpovědětVymazat
  52. bože Růůůžo :)) dala bych si to ryzoto

    OdpovědětVymazat
  53. Jak jsem tady četl zmínku o Paříži...
    Pamatuji si, když byli mí rodiče před 11 lety právě tam.
    A přivezli si odtamtud "vtipnou" historku.
    Češi, když začali zapínat ty svoje z domova přivezené rychlovarné konvice a ponorné vařiče, aby si uvařili polívku z pytlíku, tak vyhodili pojistky v celém hotelu.

    OdpovědětVymazat
  54. ja nechapem ten princip... ved aj doma ked nakupim jedlo stoji ma to peniaze. tak si to radsej kupim na mieste a cerstve. Ovocie a zelenina su na juhu casto lacnejsie. Vezmem si jedlo na cestu a je to. A nezaberie to tolko miesta v aute, nemusim predtym stravit tyzden v kuchyni, dezinfikovat pohare atd

    OdpovědětVymazat
  55. Blondýno, když na začátku píšeš, že máš o čem psát, tak prosím piš, páč tvoje články mi chybí!

    OdpovědětVymazat
  56. Nedá mi, než se s vámi podělit o své zážitky - v oněch slavných "devadesátkách" jsem byla s přítelem poprvé ve svém životě u moře, konkrétně v Itálii. Bydleli jsme v apartmánu, s sebou jsme měli jen pár pytlíkových polévek a nějaké pečivo. Doplňovali jsme to vynikající pizzou z místní pekárny, a hlady jsme opravdu neumřeli. Toaleťák jsme taky dokupovali až na místě. Nejvíc místa nám v zavazadlech zabrala fototechnika, nikoliv oblečení nebo kosmetika ... Zbytek autobusu jen zíral, že nám stačí dvě tašky.
    A ještě si dovolím souhlasit s oním názorem, že když na to nemám, tak si to moře prostě a jednoduše odpustím. Co to je, proboha, za logiku - musím dopřát dětem moře ? Proč ? To mrňavé z toho ještě nemá pojem, to starší tam chce většinou jen kvůli spolužákům - to přece není ten správný důvod ! Vážené milující matky, dovolená se dá trávit i jinak, než ležením u moře a předchozím zavařováním gulášů !
    Ludmila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jim to vyhovuje a nikomu to neubližuje tak je to jejich věc ne?

      Vymazat
    2. je, ale ano to nebrání tomu si z toho dělat srandu, ne? krom toho blondýna nikde nenapsala "jste trapné blbky a je mi z vás nanic".

      Vymazat
    3. No, když vám haranti proleží půl roku s nemocema, tak se asi budete taky jinak snažit se k tomu moři dostat. Mluvím z vlastní zkušenosti.

      Zase jsme u toho: proč odsuzujete někoho, kdo se chová jinak než vy? Chcete trávit dovolenou po Čechách ve stanu? Jasně, je vám přáno. Chci trávit dovolenou s dětmi u moře ( notabene, když mám vidinu relativně klidného podzimu a zimy bez nemocí), dám za to poslední peníze. Proč vám to vadí? Mám doma dvě alergické děti s atopickým ekzémem, s oboustrannou dispozicí k chronickým dýchacím obtížím ( astma)z toho jedno má problémy se štítnou žlázou.
      Jo, budu dělat psí kusy, abychom se k moři dostali alespoň ob rok.

      Vymazat
    4. on e někdo směje Vám, že máte děti se zdravotními problémy?

      Vymazat
    5. Vážená(ý) nepodepsaná(ý) 4. června 2013 17:18
      reaguju na:
      Co to je, proboha, za logiku - musím dopřát dětem moře ? Proč ? To mrňavé z toho ještě nemá pojem, to starší tam chce většinou jen kvůli spolužákům - to přece není ten správný důvod ! Vážené milující matky, dovolená se dá trávit i jinak, než ležením u moře a předchozím zavařováním gulášů !

      Nenapsala jsem, že se mi někdo směje. Ale když myslíte...

      Vymazat
    6. Hele, Gabrielo, a co takhle se vykašlat na nějaké moře a vyrazit s těmi nemocnými chudáčky do naší přírody, do hor a lesů, které rozhodně nejsou tak nezdravé, jak se občas tvrdí - do Jeseníků, na Vysočinu, do Krkonoš, eventuálně do slovenské ciziny ? Myslím, že by to prospělo daleko víc nejen jim, ale i Vaší šrajtofli !

      Vymazat
    7. no nevim, byla jsem v devadesátkách v pátý třídě poprvé u moře a těšila jsem se jak babka na důchod proto, že jsem ho nikdy před tím neviděla, kde byli nebo nebyli spolužáci mi bylo absolutně buřt. taky jsme hned první den byli jediní pošuci v pláštěnkách a šusťákovkách po kolena v moři, přestože fičelo a mrholilo jako včera. hajzlpapír navíc jsme měli a hodil se, cestou do Itálie kdesi spadl most a strávili jsme den v autobuse navíc. krásně se mi tam zahojil ekzém. vůbec si nepamatuju, co jsme jedli kromě obřích porcí zmrzliny :-)

      Vymazat
  57. Jako jo, zabalit si s sebou na cesty jídlo (pár konzerv, suchary, čokošku a malou šišku sušeného salámu) a toaleťák je úplně normální a rozumné, pro případ, že by se něco pokazilo. Člověk nikdy neví; může cestou kiksnout bus a na dva dny uvíznete v horách; může tam být stávka, státní svátek, povodeň nebo revoluce. Ale proboha, tahat s sebou těstoviny, luštěniny, maso nebo dokonce hotovky ve flaškách? HOTOVKY?!? VE?!? FLAŠKÁCH?!? Vždyť to tam všechno mají v krámě, a pokud to nemají, tak tam mají něco jiného, protože domorodci přece něco žrát musej...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nene, v zahranicích to je přece tak, že tam jídlo stojí nehorázný dardy, to, člověče, nevíš??? Proto je tahat těstoviny do Itálie nutnost, jednak ty jejich vlastní sou hnusný a jednak sou předražený, zlatý Zátkovo!

      Vymazat
  58. Emma lesní víla4. června 2013 15:15

    Já jsem zase na jihu Francie zažila před dvěma léty skupinu holandských turistů všech věkových kategorií. V 3*** kempu byly neuvěřitelně hluční, zásadně měli své jídla a ve svých karavanech si je vařili (smrad až k naší hotelové části), pivo a limo z vlastních zdrojů. Takže to není výhradně česká záležitost.

    OdpovědětVymazat
  59. ryzoto s tvrdým ..ach jo ach jo

    OdpovědětVymazat
  60. Z pohledu normálního chlapa: ženské, to je pro vás to žrádlo opravdu tak důležité, abyste nás s ním otravovaly i o dovolené?!
    (Když už jsem v cizině - obvykle pracovně, válet se u moře, to je dovolená jen pro ty nejtupější; normální člověk by to ani nevydržel - koupím v sámošce na den dvě housky a jogurt a jednou za týden se snažím dostat někam do restaurace na večeři, abych poznal, co kde jedí. Neutratím, neztloustnu...)

    OdpovědětVymazat
  61. Mě na tom přijde nejděsivější teda, to, co ti lidi jsou schopný jíst.. Mouka s moukou na mouce, fritovaná mouka, přínosná strava nikde, hlavně nějak zaplácnout hlad...

    OdpovědětVymazat
  62. Přijde mi, že tohle je fakt white trash. Prostě primitivní lůza. Děsí je představa, že by měli v cizině cokoliv zařizovat nebo vystoupit ze své komfortní zóny. Když čtu ty debaty, vybaví se mi lidi, kteří se v zahraničí bez delegáta ani nevyserou a nenajdou ani poštovní schránku, pokud se nezeptají, jak vypadá a co je na ní napsáno.

    OdpovědětVymazat
  63. Já to teda nechápu, cpát se knedlíky na dovolené potřebu fakt nemám. A rýži, těstoviny, zeleninu, abych si z toho mohla ukuchtit nějakou rychlovku, snad koupím i v Itálii, odkdy to jsou necivilizované kraje, kde neexistují obchody? Nehledě na to, že sortiment tam bude obdobný jako u nás. Pokud teda nechci jíst místní speciality, protože mě zkoumání místní kuchyně nebere nebo nemám na to se stravovat po restauracích. Nehledě na to, že táhnout s sebou maso, dovést ho polorozmražené a pak ho v tom horku jíst, fuj. Koupit si tam nějakou zeleninu a smíchat si salát, to má někdo fakt pocit, že za deset dní takové stravy zdechne hladem? Se nedivím, že půlka Čechů vypadá jak vypadá, když nepřežijí bez guláše a jak toho není HROMADA, není to k jídlu.

    OdpovědětVymazat
  64. Když čtu ten seznam jídla, úplně při tom vidim týpka v trenkách a nátělníku, sedícího před karavanem, s lahváčem v ruce. A po celou dovolenou tuhle pozici neopustí:-)
    Já tohle nějak nemůžu pochopit, když ty lidi pojímaj dovolenou takhle, proč radši nezůstanou někde na chalupě? Beztak se vsadim, že tam okolí kromě vlastní zahrady téměř neznaj.
    Aby se mohli chlubit, že byli v Itálii? vždyť co je na tom ke chlubení?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hele, radši mlč nebo ti tu někdo vysvětlí, že co se do toho montuješ a že je to jejich dovolená a jejich způsob, jak ji stráví nebo ne... a bude mít.... kupodivu pravdu... kromě toho, že to pro místní vypadá srandovně až divně a dělá nám to blbou image (ti češi sou ale držgrešle!) to asi ničemu nevadí. Muj způsob cestování to neni, mi stačí druhej pár kalhot, kreditka a hurá za krásama Evropy, ale když se někdo chce uplánovat k smrti, nikdy jeho volba nemohla být svobodnější.

      Vymazat
    2. však neříkám, že to něčemu vadí, nebo že to není jejich věc... jenom je to prostě mimo moje chápání - když chci co nejvíc ušetřit a nehodlám se vzdát svíčkový ani na jeden den, tak proč prostě nezůstanu v ČR?

      Vymazat
    3. jo, dyť já to vidim stejně, jen tu tím šermovala už spousta lidí. Na dovolenou nejezdim šetřit a tahat kolínka a guláš do Itálie (případně i kamkoliv jinam) mi přijde jako blbost, ale pro někoho to smysl asi má a na tejden se bez rajský zřejmě neobejde. Případně nechce vařit tam, tak radši bude vařit a testovat už celej měsíc předem a tak podobně, těch důvodů se najednou najde - podle mě tahle anální starostlivost ty lidi prostě baví a omlouvaj to jak musí a děti a kdesi cosi, mě to přijde jako nekonečnej vopruz. Ale tim líp, aspoň zbyde víc pasty a prosciutta na nás :D.

      Vymazat
  65. Ako si ti ludia vobec uziju dovolenku, ked uz mesiac pred nou myslia na taketo veci?? Preboha, v zivote by som na dovolenku nebrala konzervy, je to DOVOLENKA, mam si tam oddychnut a uzivat si, nie varit provizorne obedy z prasku a konzervy, fuj. A este to davat jest detom. Za to by mali byt pokuty.

    OdpovědětVymazat
  66. Ach jo. Když jim to vyhovuje, tak jim to nechte. Drtivá většina lidí něco regionálního ochutná, ale zdaleka ne každý to může (či chce) praktizovat každý den. Osobně bych u moře taky na guláš chuť neměla, ale když někdo má, co je mi po tom?

    Dost záleží na typu dovolené - zažila jsem týden na jachtě, kde jsme byli 90% na vodě a v nějakém městečku či přístavu jsme byli tak každý druhý den, takže ty taverničky jsme zažili tak dvakrát. Jinak jsme jedli, co bylo na lodi, něco se vezlo z domu, něco se nabralo v hypermarketu v přístavu před vyplutím. Věřte mi, že v hnusném počasí ten teplý guláš přišel vhod.

    Koukám, že to tady spoustu lidí svádí bušit si do hrudi, jak oni jsou ti lepší, chytřejší, že s těma Čechama, co vezou konzervy a piva nemají nic společného. Trochu méně povýšenosti, vážení.

    Spíš mě na tom mimibazarovském případě udivuje, kolik dospělých lidí si neumí zabalit na výlet a někdo z internetu jim musí připomenout, že si mají vzít spodní prádlo a ponožky. Jak kdyby neměli vlastní hlavu.

    OdpovědětVymazat
  67. Letos k moři nejedeme, jen na kola na jižní Moravu. Ale i tak prosím poraďte, co si máme vzít s sebou? Já 35, manža 38, děti 7+9.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja z Jizni Moravy pochazim a vim, ze Vam postaci chut na dobre jidlo a vinko a - podle toho, kde budete jezdit - solidni kondicka ;-)

      Vymazat
    2. Hlavne nezabudnite na to KOLO...

      Vymazat
    3. 4. června 2013 22:03 no vidíš, a ty už bys to po*ral - jedno kolo jim stačit nebude, vždyť jsou čtyři! Já to počítal a podle mně by ty kola měli mít čtyři!

      Vymazat
    4. To jako ctyrkolku? A vejdou se na ni vsichni? Ja bych se pro jistotu radsi nekde poradila!

      Vymazat
    5. no dyť se tu nad tim radíme, ale teď jsem z toho dokonale jelen. Kolik je to teda kol a lidí, ví někdo???

      Vymazat
  68. Foodies opet svou nenavistnosti ukazuji, ze jsou to z drtive vetsiny parvenu(s). Vysokoskolske deticky z malych vesnic, ktere uz tri roky ziji v Praze a sledujou cuketku, a tak proste vedi.
    Ja zazil ze zde navrzenych moznosti vsecko - v osmdesatkach za devizaku vozeni zavarenyho masa (byt teda jen toho masa, z jitrnic! co vezla jednou teta omejvali mater uz tehda), v devadesatkach vareni z mistnich surovin, grilovani cerstvych ryb z trhu, hodovani po konobach a tavernach. Patrani po mistnich specialitach, i zkouseni sortimentu tamnich marketu. Proste to i to. Co nechapu, je nenavistnost a/nebo povysenost tech, co jsou momentalne v jednom stadiu vuci lidem, kteri jsou momentalne /monetalne?,)/ v jinem stadiu traveni dovolenych.
    Docela se tesim, jaky reporty z dovolenych budou psat "cuketkovo deticky" az se potahnou s "bandou harantu".
    Trochu te tolerance, soudruzi, jinak se z mentalnich rizku nevyhrabeme ani za dalsich sto let.
    //gaisaka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeste sem zapomnel na to, ze coby clovek, ktereho prepadne chut na ptacky spanelacky minimalne jednou tydne chapu i tyhle extremy. A to sem poziral pecorino po vykrojich v dobe, kdy valna vetsina z vas zmoulala na zakladce apetito v sumave.

      Vymazat