O grilu, starání se a komentářích

"Nikdo se nestará o zákazníky lépe než my," píše Tesco na svém webu. A taky, že prý "zákazníkům rozumíme" a "potřeby zákazníků uspokojíme jako první." 

www.itesco.cz


Kecaj! 

Většinou, když zavadím o Tesco, popadnu tam pečivo, kafe, boty nebo krém na ruce, vystojím si frontu u běžných nebo samoobslužných pokladen (čím delší fronty, tím míň pokladen je v provozu), řeknu živé nebo automatické pokladní, že nemám klapkárt, zaplatím a vypadnu. 

Problém ale nastane, když chci něco víc, než vzít cosi z regálu, zaplatit a odejít.  Dovolila jsem si to nedávno a prodavačky mi daly hodně rychle najevo, že bych je neměla obtěžovat. 

Šla jsem koupit gril. A protože mezi těmi vystavenými a smontovanými měl zrovna ten můj vyhlédnutý jednu nohu trochu nakřivo a viklal se, chtěla jsem si podívat, jestli stejně křivý není i v krabici, kterou bych si ráda koupila. 

Začala jsem pobíhat po patře, kde se grily prodávají a hledala jsem kohokoliv, kdo aspoň vzdáleně připomíná prodavače. Narazila jsem na jednu ze zaměstnankyň, ta ale byla z jiného oddělení a poradila mi jediné - ať hledám dál. 

Po čtvrtém kolečku a asi půl kilometru mezi regály jsem to vzdala a dovolila si oslovit prodavačku za pokladnou. Chyba! Pokladní má přece jinou práci, než radit zákazníkům. A tak mě otráveně poslala... zpátky mezi regály pátrat po prodavačce přes grily.  

Našla jsem ji. S grilem mi ale nepomohla, i když jsem nasadila výraz té nejzoufalejší blondýny na celém světě. "Vybalovat z krabice vám to nebudu, sestavovat taky ne, na to tady máme technika, ten tu zrovna není a nevím, kdy přijde," odprskla na mě a ujistila mě, že když bude gril křivý, můžu ho samozřejmě reklamovat.

Bylo mi jasné, že když už se s tou obrovskou těžkou krabicí potáhnu ke kase, pak k autu a pak na zahradu, kde ji vybalím a gril sestavím, může být klidně úplně bez nohy - rozmontovávat, cpát zpátky do krabice, do auta a k pultíku s reklamacemi ho fakt nebudu. Ani náhodou. 

Riskla jsem to. Gril je naprosto souměrný a neviklá se ani trochu. 

Až ale zas budu kupovat něco, co budu chtít předem vybalit a nedejbože i vyzkoušet, vím, kam rozhodně nepůjdu. Mám tak trochu pocit, že snad úplně všichni se starají o zákazníky líp. A že místo velkohubých řečí na svém webu by mělo Tesco začít trochu víc přemýšlet,  co že to starání se o zákazníky vlastně znamená. 

A jestli se pustí do přemýšlení, mohlo by se zamyslet i nad tím, jak se zákazníky komunikovat na sociálních sítích. To mu taky moc nejde. Na jeho facebook lidé třeba nemůžou sami vložit příspěvek. Když si chtějí postěžovat nebo se na něco zeptat, mají jedinou možnost - okomentovat příspěvek správců stránky. Takže to pak vypadá nějak takhle: 

Zdroj: Facebook
To zrovna není příkladný zájem o názory zákazníků, žejo? Ale možná že Tesco svým zákazníkům tak moc rozumí, že přesně ví, jaké příspěvky by vkládali na jeho facebook. A raději jim to rovnou zatrhne. 


76 komentářů:

  1. U nás místo obsluhy ke kabinkám (hrají si přece na luxusní obchodní dům MY) dali členku ostrahy. Podle mundůru nepatřící k dalším členům ochranky, která je u vchodů. Kdyby místo toho zaměstnali asistenku, která by zboží kontrolovala a dávala na štendr a pak uklízela, aby zákazník nemusel lítat jak blb po celém obchodě a pak dát jednotlivé kousky na špatná místa, protože si stejně nepamatuje jejich umístění, udělali by líp. Security, která mě div že nesvleče, mě jako zákazníka uráží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak u nás na Slovensku také asistentky máme - pravidelne kontrolujú, či zákazníci nenechali na vešiakoch v kabínke oblečenie, ktoré si skúšali a potom ho odkladajú... ja osobne by som sa ale necítil príjemne, keby som tam mal arogantne nechať skúšané oblečenie a nech sa teraz nány z Tesca starajú... osobne sa vždy snažím napríklad aj tričká, ktoré sú poukladané a nie zavesené, v prípade, že si ho chcem pozrieť v rukách, následne čo najúhľadnejšie zložiť na kopu tak ako bolo, nikdy by som ho tam len tak nehodil ako to bohužiaľ robí väčšina zákazníkov...

      Vymazat
    2. Já tedy do MY chodím docela často a pokaždé jsem u kabinek potkala tu samou příjemnou paní. Třeba zrovna byla pryč..

      Vymazat
    3. Vyzkoušené zboží nechávám zásadně u kabinek. Nemám čas a po zkoušení ani síly na to, abych ještě lítala po obchodě a vše vracela na původní místo. Zvláště, když si nepamatuji kde co bylo.

      Vymazat
  2. A Vy se tomu chování (a těm kecům) divíte? V hypermarketu? V Tescu? To jste teda opravdová blondýna ;):D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se třeba divím hodně, můžu porovnávat s Tescem ve Velké Britanii a to je nebe a dudy. A tam je to taky hypermarket a Tesco, ale ono to asi bude spíš o přístupu a nátuře lidí. Tam jsem neochotu nezažila. Ještě se prodavači ptají, jestli můžou s něčím pomoct a poradit.

      Vymazat
    2. pokud si tohle nechame jako zakaznici libit, tak to tedy dopadneme...

      A vy se ke svym zakaznikum takhle chovate? A vraci se k Vam ???

      Vymazat
    3. Ve Velké Británii jsem do Tesca zabloudila jenom jednou, ale máte naprostou pravdu, bylo to nebe a dudy nejen co se týče lidí, ale i nabídky a vůbec vzhledu prodejny, venku jsem se ještě přesvědčovala, jestli není Tesco náhodou třeba ve vedlejším vchodě, protože s tím, co je k vidění tady, to mělo společné jenom ten nápis.

      Vymazat
    4. Kdyby něco takového zkusili v Británii, tak jim tam nikdo nebude chodit. Tak to vezměte jako návod a do Teska prostě nechoďte. Já tam nebyl přes deset let a nechybí mi. :-P

      Vymazat
    5. Jestli to není v tom, že ve VB bere jedna prodavačka v Tesco Expres takovou mzdu jako všechny české prodavačky ve stejném obchodě, se stejným obratem, atd. Jako milá za 7000,- čistého na 7 hodin bych taky nebyla... V tomhle ty prodavačky chápu. Jako základ: nakupovat v Tescu je pěkná blbost - mají jen samé předražené šmejdy! To, že se Češi dobrovolně nechají okrádat nadnárodní firmou, je prostě blbost tohohle národa...

      Vymazat
    6. Já se tomu nedivím. Když se zaměstnavatel chová k zaměstnancům tak, jak to dělá Tesco a ostatní hyper super, není divu, že zaměstnanec nemá chuť se ani o cokoli snažit.

      Vymazat
    7. Anonymovi z 14/8 15:04

      Nechápu vaši větu "To, že se Češi dobrovolně nechají okrádat nadnárodní firmou, je prostě blbost tohohle národa". Coooo???? To jako když vám někdo dá práci, tak vás okrádá???? Nechceš to dělat, nedělej to. Co to je za levičácký kecy??? jestli se ti to nelíbí, otevři si večerku jako Vietnamci, začni podnikat, cokoliv. Jestli člověk pracuje tam a tam proto, že nic jiného neumí, a tuplem ve VELKEM MESTE, kde je práce dost, tak nemá nárok pak držkovat.

      Vymazat
    8. For anonym z 9:34 - Zbožňuji řeči o tom, že práce je všude dost, najmě ve velkých městech ... Je vidět, žes ještě nebyl(a) na pracáku !

      Vymazat
    9. Jasně, že nebyl, a až si budu MUSET práci hledat, najdu si ji sám, stejně jako jsem si ji našel už 3x v případech, kdy jsem chtěl, nebo kdy jsem narazil na nabídku, která mě zaujala. Pokud člověk potřebuje pracák, aby mu práci našel, myslím, že by měl být rád. Je to něco za něco. Podle mě by dospělý člověk měl být dost schopný na to, aby si práci našel sám, když "zvládne" jiné věci, jako například plodit děti. Kontakt mezi firmou a potenciálním zaměstnancem by vůbec neměl jít přes stát.

      Vymazat
    10. @ 15. srpna 2013 9:34 - Jaké "dávání práce"? Co je to za pravičácký kecy? Oni potřebují pracovní sílu, tak si ji najmou. Žádné "dávání" v tom nefiguruje.

      Okrádání spočívá v tom, že si rozdíl mezi platem britské prodavačky a platem české prodavačky nechávají pro sebe. A dobrovolnost z naší strany spočívá v tom, že si to okrádání necháme líbit a nevypráskáme je odtud. :-P

      @ 15. srpna 2013 17:19 - Naopak, ten kontakt by měl jít výhradně přes stát, aby se zabránilo zaměstnávání ilegálů a podobné svoloče, která nám kazí normy a sráží platy. A šel bych klidně tak daleko, že by stát vyřizoval i mzdovou agendu, aby se zamezilo únikům na daních, neplaceným přesčasům a nadpočetným hodinám.

      Vymazat
    11. Poněkud nechápu, jak může anonym z 15.8. 17:19 srovnávat shánění práce s plozením dětí. Tak si to zkus aspoň představit, ty hrdino, co to je cca 2 roky zůstat doma na mateřské, a pak s malým dítětem hledat práci - i když někam jdeš na doporučení známé, tak slyšíš tradiční - vy máte malé dítě, tak to sorry ! Doporučíš mi v této situaci něco ? Asi sednout si do nějakého hypermarketu za pokladnu, že ...

      Vymazat
  3. tesco......... nedávná zkušenost byla taky výborná.........jedu v 8.30 (otvírají v 7.00)začátkem horkého dne koupit dětem obyč dětský bazének......prodavačka která to měla prodávat venku , stojí opřená o paleťák krandá s kámoškou mi na mojí otázku jestli mi prodá bazén odpoví-že ona ted nemůže že si to musí připravit......... sakra kde to jsme......???? a nabídla mi že se můžu stavit i v neděli......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fajn, tak využijte ten čas, kdy nebudete muset do Tesca, k procvičení gramatiky a slohu, jo? Dík.

      Vymazat
  4. Když jsem se na něco nedejbože musel zeptat v Tescu, vždy jsem narazil na ukrajinku, co neměla ani česky.

    OdpovědětVymazat
  5. nejlepší jsou kabinky v OD v Brně - když už si člověk vystojí frontu, může si vzít na vyzkoušení jenom 3 ks oblečení, víc ne. před kabinkama sice stojí prodavačka, ta ale v žádným případě nemá na starosti třídit vyzkoušené oblečení. Takže člověk projde celý obchod, zkusí si vzít s sebou různé kombinace oblečení, aby pak vybíhal z kabinky jako blbeček a nakonec si to ještě musí vrátit zpátky na věšáky.... no, nedělám to, mrsknu to na nejbližší, aby taky měli trochu práce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, v Brně (u Hl.nádraží) je to u kabinek takové lehce gestapácké :-)

      Vymazat
  6. No co byste chtěli po těch lidech za ty prachy. On ten prodavač v Německu nebo v Británii má plat, o jakým se jejich kolegům v ČR ani nezdá. Pochopitelně maj pak jiném vztah k zaměstnání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale o to vyšší mají v Německu nebo Británii životní náklady. Personál v Česku se neumí chovat k zákazníkům, to je vše.

      Vymazat
    2. O to vyšší životní náklady? Kdepak, ceny jsou plus mínus srovnatelné, kdežto platy jsou několikanásobně vyšší. A to prosím i minimální mzda.

      Vymazat
    3. spotřební zboží je v Británii sice v poměru k platům velmi levné, ale bydlení, studium, (slušná) lékařská péče je tam zase nepoměrně dražší než tady.

      Vymazat
    4. Pořád je to v Británii ten poměr výplata-živobytí lepší, než v Čechách ;) A co se týče lékařské péče, léky na přestání kouření nebo antikoncepce je zdarma, takže. ;)

      Vymazat
    5. Doprčic, já chápu, že zaměstnavatele v hyper,super se nechovají zrovna příkladně, že prodavačky tam jsou od nevidím do nevidím a za méně než malé prachy, ale jednou pracuji ve službách, tak se prostě tak chovám.
      A popravdě, opravdu si myslím, kdyby brali 2x tolik, tak se chovají pořád stejně... Je to o lidech, o nátuře a výše výplaty to nezmění...

      Vymazat
  7. no tak jako - jít si kupovat gril do teska, to může opravdu jen pravá blondýna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme tam gril taky kupovali, už druhý. Na naše potřeby to za těch pár stovek stačí.. Nerozbalovali jsme a překvapivě byl v pořádku.

      Vymazat
  8. Chudák, za 70 kaček hrubýho na hodinu by měla ještě sestavovat gril každýmu, kdo má podezření na viklající se nohu? :) aha...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. beztak tam celý den nic nedělá, tak co. Já bych byla milá aj za 70 kaček na hodinu. To se jenom pozná slušný člověk od burana.

      Vymazat
    2. Hele, anonyme ze 14.8. 16:55, jen to zkus, před nějakou prodavačkou říct, že nic nedělá ! Zkus se mrknout na níže uvedený odkaz na video !

      Vymazat
  9. JAko prodavacka na pokladne nema vubec sajn o tom, kde co lezi, Ona jen prodava, nikdy se na obchod nedostane. Ale je pravda, ze vam telefonem mohla zavolat nekoho, kdo by sehnal nekoho, koho hledate vy....
    Jinak ja bych si gril v tescu klidne koupila, nekdo holt nepotrebuje gril za tisice, co si po sobe umi zamist bordel...:D

    OdpovědětVymazat
  10. ještě že jste nekupovala stan

    OdpovědětVymazat
  11. No je vidět, že Blondýna nikdy nedělala v Tescu :) Pracují tam hlavně samí brigádníci a když je to zaměstnanec, tak rozhodně není čech. Oni dostanou za úkol akorát doplňovat zboží, popřípadě další úkony, co jim řekne manažer nebo vedoucí. Většinou tam lidi bývají tak maximálně tak na dva roky a přesčasy jim neplatí ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JAsně, ale pak ať nehlásí do světa, že rozumí zákazníkům, když nerozumí ani česky! To je klamná reklama, která by se měla postihovat. Já děkuju nebesům, když je pokladní Slovenka, ta aspoň rozumí, co říkám, ty dám na východ jen civí. Nakonec si tam nejlíp rozumím s automatickou pokladnou.

      Vymazat
  12. Je to tak, člověk aby prodavačku hledal dalekohledem, a když ji sežene, neumí česky. V IKEA to jde, proč ne v Tesco?

    OdpovědětVymazat
  13. No tak já zase musím říct, že když jsme tam kupovali brusle, co mají odnímatelné nože a dají se vyměnit za kolečka, pro bráchu a bratrance, tak paní na pokladně obě krabice otevřela, ozkoušela na obou soupravách obě varianty a teprve potom to namarkovala a ještě s úsměvem nám řekla: To víte, může to být vadný, nebo jsou tu lidi, co ty věci kradou. Zase dobrá zkušenost. Ale krom toho jsem v tescu ještě nic jiného než jídlo a věci denní spotřeby nekupovala, tak nevím.

    OdpovědětVymazat
  14. V první řadě by tu musely být pořádné a fungující zákony. Hlavně přednostně brát na neodborná místa místní obyvatele a až ta místa, o která prokazatelně skutečně není zájem, nabídnout k doplnění agentůrám, co sem cpou "Úkáčka" a Slováky a jen zneužívají to, že u nich je ještě hůř. Jenže o to není asi ze zhora zájem, protože se na nich dobře rejžuje. To se radši tady lidem tvrdí, že tam nikdo od nás dělat nechce..no nadšeně asi vážně ne, ale oni do spousty firem našince ani nevezmou (osobní zkušenost), protože mají smlovy s agenturami, co velkou část platu těxch lidé strhnou pro sebe. Další legální zločin.
    Taky by se mamutí firmy musely ke svým zaměstnancům chovat jinak, platit přesčasy, nechtít po nich hradit manka, za která nemohou a jiné prasárny a pak bych si mohl dovolit být opravdu nasraný na neochotnou prodavačku, co se kvůli firmě, pod kterou pracuje, nepřetrhne, protože být na pracáku by pro ni bylo pomalu výhodnější.
    Takhle jsem nasraný na nenažranost a špatné hodnoty nás všech, které k tomuhle ve výsledku vedou a bude hůř.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu. A dokonce prý ti ukrajinští brigádníci jsou otroci mafie, která je tam posílá na brigády, jen na krátkou dobu, kdy se neplatí dávky, Tesco na tom ušetří, pak je vymění za jiného a zas jiného, takové škatule škatule.

      Vymazat
  15. Tesco je na tohle (ochota prodavačů pomoct, resp. prodavače vůbec najít) hrozný, to je fakt.
    Ale co mě teda fakt zarazilo, že Blondýna kupuje v Tescu boty! Občas tam zajdu a když vidím ty hrozný křusky, tak ty bych si teda nikdy nekoupila. Myslela jsem, že Blondýna je jiná liga, než jak se nám tu snaží prezentovat... :) (Nic ve zlým :)
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prodávají tam i značkové boty, nejen křusky z F&F. Já odtam třeba mám dvoje boty značky Tamaris a rozhodně si nestěžuji :) Jinak s Tescem mám, narozdíl od příšrného Albert kupříkladu, dobrou zkušenost, vždy se mi snaží vyjít vstříc.

      Vymazat
  16. Taky jsem jim chtěla nedávno dát na facebook fotku banánů z jednoho Tesca... V celým velký regále jich měli asi 5, všechny popraskaný, černý a tekly. A tak mě rozčílilo, že to nejde :-D Ale když se člověk podívá, jaké příspěvky se objevují na FB stránkách Albertu, tak je jasný, proč to radši zatrhli :-D

    A podobné zkušenosti s "ochotou" pomoct mám z Alberta. Vážený a u nich zabalený šunky měli od každé jen jedno balení. Tak čekám, až pani, která si tam telefonovala v té místnosti, kde to řežou, laskavě přijde. Protože tam měli psané, že pokud toho chceme víc, tak nám to milerádi nakrájí. Když pani končně (zavolala jsem na ní) přišla, tak mi jen odsekla, že tuhle šunku už nemaj a zase šla pokračovat ve svým telefonátu! Tak jsem si na ní počkala. Chtěla jsem aspoň jinou.. Šla mi jí teda kravka s otráveným výrazem nakrájet. Hlavně že mají na zádech něco jako: Mohu vám pomoci? :-D

    OdpovědětVymazat
  17. No, je to o lidech, o vedoucích prodejny, zcela určitě i o vedení firmy.

    OdpovědětVymazat
  18. no nevím, přijde mi to jako zbytečná hysterie ;)

    fakt je ten, že v hypermarketech obecně se lidi, co maj na starosti příslušný oddělení, hledaj často dost blbě - a když už člověk někoho ve stejnokroji najde, je to dost často nějakej Východoevropan, co ani neumí kváknout česky a tak se musí hledat dál
    každopádně, tý pokladní jsi se ptala proč? čekala jsi, že se od tý kasy zvedne a ten gril ti snad smontuje? to asi fakt ne, hele .. ;))
    u báby z oddělení se taky není čemu divit, zaprvý by potřebovala nástroje, zadruhý by musela číst návod a vůbec zjišťovat, jak se to skládá dohromady - ve finále tipuju, že bys radši dobrovolně ustoupila, pokud by se k tomu přece jen svépomocí odhodlala
    logicky to chce nějakýho technika s kufříkem - tkž jediná chyba na tom celým je to, že ten tam zrovna nebyl

    cesta nejmenšího odporu byla tu krabici popadnout (to s taháním nechápu, snad jsi měla vozík, ne? jestli ne, tak budeš fakt blondýna ;), koupit a v případě, že se něco bude viklat, tak vrátit, protože zas nepochybuju, že by s reklamací dělali sebemenší problém (btw. tím zbytečným lítáním po prodejně, rozčilováním a pak psaním tohhle článku jsi imo strávila víc času, než kdybys to udělala rovnou takhle)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nepíše snad PB, že by se s tím TĚŽKÝM krámem nerada tahala zbytečně ? Ne každý je kulturista !

      Vymazat
  19. Blondýno, to je ještě dobrý, vážně. Já minule na dotaz: Prosím Vás, která z pikantních klobás obsahuje nejvíce masa a kolik? dostala odpověď: Ty krávo, to se ptáte toho pravýho! Podotýkám, že jsem se neptala pokladního, ale toho pána za pultem u uzenin... Pak jsem mu řekla, že to najde na cedulce, na který já vidím cenu z druhé strany. Byl nadšenej a přišli jsme na to.

    Sabina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pán byl zjevně ochotný spolupracovat...To se cení! :D
      Mahtiel

      Vymazat
  20. Byli jsme s otcem v Mauntfieldu kupovat jakési zařízení. Ochotná obsluha nám ho na požádání smontovala a dokonce jsme přetáhli zavíračku. Bez řečí. Grily tam mají taky.

    OdpovědětVymazat
  21. Komentáře některých lidí jsou fakt mimo. Místo aby přijali článek tak, jak leží, pátrají po příčinách toho, proč Blondýna nakupuje v Tescu. A podstata celého příspěvku jim samozřejmě uniká. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel se podobní lidé se svými zbytečně pitvajícími příspěvky vyskytují u každého článku - asi si založím blog, kde budu překládat články PB pro méně chápavé.
      eS

      Vymazat
  22. Prosím, podívejte se na toto a pak se těm ženským divit nebudete. Já bych tam nevydržela ani pět minut.


    http://www.youtube.com/watch?v=vZrfQfKbCHo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdo se nediví ženským, ty jsou chudáci. Štve nás přístup Tesco, která zaměstnává lacino východoevropské otroky, a ještě se chlubí, jak nám rozumí. Kašle na nás, rozumí jen našim penězům! Ale to není o Tescu, to jsou všechny řetězce. Nesnáším hesla jako: "...protože nám na vás záleží!" Prdlačku, švagrová!

      Vymazat
  23. Absolutně nechápu přístup a argument "co chcete za ty prachy". Ona existuje nějaká tabulka nebo tak něco, co přesně upravuje vztah mezi výší platu a přístup? Copak ti lidi jsou nevolníci? Tu práci dělají dobrovolně. Když nastupovali, věděli, jaký budou mít plat a jakou práci budou dělat. Jestli se jim to nelíbí, ať jdou jinam. Pracují pro soukromý subjekt a ten má právo vyžadovat plnění určitých podmínek. Až si taková bába v Tesku objedná domů údržbáře a on místo v 9:00 přijde ve 12:00 s argumentem "chcete jen spravit hadici od pračky, tak co chcete za ty prachy", taky se jí to nebude líbit. Takováhle levičácká rétorika mě neskutečně sere. /Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co přesně je levicového na heslu "co si zaplatíte, to dostanete"? Pokud si zaměstnavatel zaplatí podřadnou pracovní sílu, dostane podřadný pracovní výkon, protože víc si prostě nezaplatil. To je pravicové jak J.P.Morgan. Za minimální mzdu nelze koupit než minimální výkon (tedy "kde ho ráno postavíš, tam ho večer najdeš").

      Ti lidé jednají ryze pravicově: pracují do výše svého platu. "Právo vyžadovat" si ten soukromý subjekt musí zaplatit, víme? Nelze "vyžadovat" kaviár za cenu suché housky.

      Vymazat
    2. uplny souhlas s anonymem z 22:17

      Vymazat
    3. Nikoliv.

      Zaměstnavatel řekne, co po zaměstnancích chce, a za to jim dá tolik a tolik peněz. Zaměstnanci vědí, do čeho jdou, a co se po nich bude za "minimální" mzdu chtít. Neexistuje, aby až na místě a v reálné situaci začali najednou dělat scény typu "zaplať, a budu aktivnější". Jednou tam jsou od-do, tak by to podle toho mělo vypadat, a zaměstnavatel to požaduje oprávněně. "Co si zaplatíte, to dostanete" nefunguje ve vztahu zaměstnavatel-zaměstnanec. Tam platí "chci po tobě tohle a zaplatím tolik". Ten soukromý subjekt si "právo vyžadovat" zaplatil tím, že dal práci a s ní platový výměr a v pracovní smlouvě určitě podmínky, jak se chovat na pracovišti. Přesně proto se dělá mystery shopping. /Pavel

      Vymazat
  24. No predavacky v Tescu vo VB maju min.mzdu to len tak na okraj.K ludom sa treba spravat slusne ak nie stazuju sa veducu prip.na ustredi.clovek dostane napomenitie tusim ak je to 3x a vazne porusenie tak leti...
    Je to o kulture a nie o tom kto kolko zaraba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jestli to neni jen tom, ze v CR si lidi prevazne stezujou jen na internetu a ne te vedouci. Ta, kdyz se o nicem nedovi, tezko muze neco delat. A stejne to funguje i u nas - s napomenutima a vyhazovem.

      Vymazat
    2. Ano,ale minimální mzda ve VB je pořád mnohem vyšší než u nás a to chování je na nich znát.

      Vymazat
  25. Mam jen poznamku k te pokladni - sama jsem to kdysi chvili delala v tehdejsim Carrefouru, byla to opravdu velka prodejna. Pokladni nema na praci nic jineho nez kasu. A ani nesmi mit nic jineho. Nemuze se z kasy hnout, a nevi vubec nic o zbozi na prodejne. Maximalne tak nejake akce a slevove kupony apod. Ani nema jak se to dozvedet. O kazdy usek se nekdo stara a to, ze neni k sehnani, casto neni jeho chyba. je to chyba managementu. Coz ovsem neospravedlnuje nezdvorile chovani. V techle retezcich je to ovsem casty jev, protoze zamestnanci nejsou nijak motivovani vysi prodeje zbozi. Takze jim je proste ukradene, jestli si neco koupite nebo ne. Maji dost sve prace na to, starat se o zakaznikovu dobrou naladu. Jestli chcete kompletni servis, jdete radeji do obyc prodejny s grilama, tam vam ho i predvedou.

    OdpovědětVymazat
  26. Tesco? To je obchod, kterej pripomina souloz impotentniho chlapa a frigidni zensky - nahore neschopnost a dole nezajem.

    OdpovědětVymazat
  27. A přesto jste tam gril koupila?

    OdpovědětVymazat
  28. Pracoval nekdo z vas nekdy na obdobne pozici? Mate s Tescem zkusenost i z druhe strany? Docela o tom pochybuju. Hypermarkety se ke svym zamestnancum chovaji vetsinou dost hrozne, sice tu zaznelo, ze si ti lide tu praci vybrali, ale nemyslim si, ze by nekdo uz od detstvi snil o tom, ze bude doplnovat zbozi v Tescu nebo krajet salamy v Bille. Ti lide tam pracuji, protoze proste potrebuji penize, jsou casto pod tlakem, protoze vedi, ze jsou snadno nahraditelni, coz je jim davano dost najevo. Ano, chapu, pri praci s lidmi ma byt clovek prijemny, ale zkuste zarit dobrou naladou, kdyz na vas behem smeny x lidi nprijemnych, protoze meli blby den, nebo jsou arogantni, popr. se s vami 10x prijdou duchodci hadat, protoze v letaku byly ty housky o korunu levnejsi a oni je chteji za tu cenu. A treba mela pani proste blbej den.
    Pokud Blondyna chtela gril i se servisem, mela jit do prodejny, ktera je na to zamerena, Tesco je dobry maximalne na nakup rohliku atd.

    P.S. v hypermarketu jsem nikdy nepracovala, pri praci s lidmi jsem vzdycky mila, jen me fakt dokaze vytocit, kdyz jsou lidi chytry jak radio, aniz by o dane veci neco fakt vedeli.
    Za me zbytecnej clanek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proc by me malo zajimat, ze oni potrebuji penize a tu praci nedelaji proto, aby prokazali nejakou sluzbu ale jen pro vyplatu. Prodavace v prodejnach take nezajima, kde beru svoje penize, ze kterych oni nasledne dostanou vyplatu. Treba makam daleko hur nez oni a mam blby den, ale kdyz oni potrebuji moje sluzby, tak je taky neposlu pryc.

      Vymazat
  29. Tesco šetří jak se dá pro vyšší zisk. Bohužel šetří i na mzdách pro zaměstnance a to se zpětně odráží na jejich chování a náladě. Nicméně každý tam má své místo, pokladní prostě nemůže odejít od kasy a člověk z jiného oddělení nemusí rozumět sortimentu z jiného oddělení. To že nemají nikoho, kdo by se zákazníkovi věnoval a poradil mu, je daň za nízké ceny. Sama mám maloprodejnu, zákazníkům se snažíme věnovat ale často to dopadá tak, že my poradíme, ale nakoupí v Tescu, nebo jiném podobném podniku, aby pár kaček ušetřili...
    A tu FB stránku by mohli ještě vylepšit, nejlepší by bylo, aby mohli lidé jenom dávat LIKE :-)

    OdpovědětVymazat
  30. http://www.financnirevoluce.cz/?gclid=CLTZoY7ki7kCFUhP3godVnMAWQ vyskočilo to jako reklama na youtube před videem... docela jsem se zděsila. http://www.youtube.com/user/dosahnetevseho/videos?feature=2_10 Bohužel mi nejdou přečíst podmínky ochrany soukromí, protože mi to překrývá okno s videem. Blondýno mrkni na to prosím. Díky Kristina

    OdpovědětVymazat
  31. Ale Blondýna ten gril nakonec koupila, takže proč by se Tesco o něco snažilo, když lidi to stejně koupí i bez odpovídajícího servisu. To je stejné jako se šmakuládama z Pekla na talíři. Dokud to budeme kupovat, nic se nezmění!

    OdpovědětVymazat
  32. Kupovat gril v Tescu :))) to je, jak jen to říct... skutečně blonďaté...

    OdpovědětVymazat
  33. Jen tak mimochodem, každý větší market má koutek "informace" kde poradí. Takže pokud něco nebo někoho sháním, jdu tam, a neže budu plýtvat svým časem pobíháním po krámu. Stačila mi brigáda v Globusu, poslouchat denně uhádané zákazníky, kteří si mysleli, že mám v hlavě veškeré informace o chodu prodejny a seznam všech slev :O bylo prostě nad mé síly. Od té doby se na prodavačky také koukám jinak.

    OdpovědětVymazat
  34. myslím, že tentokrát blondýna prestrelila... nejde tak o spoločnosť ako o ľudí, kt. tam pracujú... Myslím, že všade sa nájdu tak ako ochtnejšie exempláre, tak aj neochotné, bohužiaľ. Fakt neviem čo blondýna čakala, že jej tam tá predavačka bude pol hodiny skladať ten gril, to aby tam mali ďalších 20 ľudí naviac, lebo čo ak niekto v oddelení nábytku bude niekto chcieť postaviť postel alebo detské ihrisko. Ak si chcem bezvadnosťou výrobku byť 100% istá, tak ho skontrolujem sama a myslím, že celkom správne blondýnu predavačka upozornila na možnosť vrátenia tovaru.

    OdpovědětVymazat
  35. Tak to já jsem to jejich starání zažila zase úplně jinak :-D Dělali jsme doma Burgery a chyběl nám čedar, no co v tričku ze zahrady a kalhotách připomínající montérky jsem vyrazila do Tesca (bylo nejblíže). A když jsem paní za pultem řekla, že chci 20 dkg čedaru, vzala do ruky nějakou světle béžovou hmotu s označením tesco čedar. Omluvila jsem se, že tenhle nechci a ukázala si který. Normálně by paní blaf vrátila a navážila co chci, ale tahle si mě prohlídla, oznámila mi, že tenhle je drahý, že budu moc platit a že tolik peněz tam určitě nemám a že ho pak chuděra bude muset vybalovat a vracet za pult až tu cenu uvidím... normálně mi ho nechtěla prodat a nakonec si ještě odfrkla něco o tom, že si hraju na fajnovku... takže Tesco se o nás stará!!! ale s vlastní pravdou. Ps: Burgery byly skvělé, nenechala jsem si je zkazit přespultovou paní!

    OdpovědětVymazat
  36. Na Kladně zase v Tescu nedoporučuji kupovat maso a už vůbec ne drůbež. Koupíte to - dovezete domů - vybalíte, že uděláte oběd... - maso je zkažené a smrdí - žádný oběd - opět se dostanete do obchdu ať už pěšky, busem, autem - v Tescu Vám řeknou "Omlouváme se, chcete to vrátit nebo vyměnit?" a za pár dní ten samí kolotoč znova. Fuj! Opravdu nedoporučuji. Kladno už bylo i několikrát v televizi. Kdyby jsme neměli Tesco, tak o nás nikdo neví...

    OdpovědětVymazat
  37. Udělala jsi několik zásadních chyb:
    1. Supermarket je rychlonákupna a velkonákupna všeho dohromady. Pokud jsi chtěla odbornou radu, sestavit gril (????????????????) na místě nebo konzultaci, měla sis zajít do zaměřené prodejny. Já se vůbec nedivím, že slečna, co možná šla od kasy nebo z ambientu třeba na záchod, nenaklusala do sezóny a nesmontovala gril. Ano, "staráme se o zákazníky", či co, ale v tom, že se usmějou, obslouží, poděkujou za nákup a utřou po tobě pás, když jim na něj hodíš nadrzo pytel brambor, ze kterého padá hlína.

    2. O toho, abys nemusela lítat po obchoďáku, jsou v Tescu i v jiných řetězcích informace. Pokladní určitě nezavře kasu plnou lidí, nevstane a nezačne montovat gril. Odkázat na info tě ale mohla.

    Je to prostě o lidech. A hlavně o tom, že do Tesca přestupuje ve velkém hromada lidí z Kauflandu... hlavně na manažerských pozicích, takže...

    A ještě něco: gril z Tesca zase tak těžký není, abys jej musela náročně tahat do auta a náročně skládat. Já týden zpátky takhle autobusem nakupovala psací stůl a skříň - a neumřela jsem na to.

    OdpovědětVymazat
  38. Jo lidi chtějí slušnost od prodavačů. Ale sami neví co to slušné chování je.
    Já dělám za pultem a na moje dobrý den se z takových 70% doslechnu nebo spíš nedoslechnu naprosté nic. Popřípadě pověstné Ne děkuji.

    OdpovědětVymazat