O tajné soutěži instruktorů autoškol

Ranní dopravní špička. Samozřejmě, že šíleně nestíhám a spěchám. Jako každé ráno. Jenže kolona přede mnou jede, pokud vůbec jede, maximálně dvacítkou. Není to kvůli tomu, že by byl provoz nějak extrémně silný. To zas jen další osvícený instruktor autoškoly usoudil, že pro vyděšeného žáčka za volantem je nejlepší výuka šokem, a tak ho donutil vjet hned při druhé jízdě do nejhustšího provozu široko daleko. Semafory jsou seřízené tak blbě, že na zelenou stihnou projet tak čtyři auta, pokud v nich řidiči ještě nepospávají. Průměr je tři auta. Nebo nula autoškolních aut. Měla jsem si vzít s sebou knížku, pár stránek bych v pohodě přečetla.  

ihned.cz

Když jsem poprvé přišla do autoškoly, neuměla jsem snad ani odemknout auto, natož ho nastartovat. Měla jsem ale docela kliku na instruktora, který věděl, že vyděšená blondýna za volantem je to nejhorší, co se dá na silnicích potkat. A tak jsme v klidu jezdili po poloprázdných parkovištích nebo v odlehlých uličkách s minimálním provozem. Až když jsem se přestala rozjíždět na trojku a byla aspoň trochu schopná šlapat na pedály a současně i točit volantem, vyrazili jsme do trochu normálnějšího provozu. Zásadně ale v době mimo špičku, kdy až tak moc nevadilo, že se na semaforech nestihnu napoprvé rozjet na zelenou, kdy moje poskakování v křižovatce nezpůsobovalo celoměstský dopravní kolaps a kdy má neschopnost rozjet se do mírného kopečka nekončila infarktem nebo hysterickým záchvatem několika řidičů za námi. Až ke konci celého kurzu jsem vyrazila do silného provozu. To už jsem se ale dokázala aspoň udržet ve svém pruhu a jet přitom i čtyřicet.

Poslední dobou mám pocit, že instruktoři autoškol vyhlásili nějakou tajnou soutěž. Kdo dokáže ve špičce projet co nejfrekventovanějšími ulicemi se svým žákem co nejpomaleji a vytočit do nepříčetna co nejvíc řidičů kolem, vyhrává. Průměrná rychlost soutěžních vozů je 15 kilometrů v hodině. Poznávacím znamením instruktorů uvnitř je speciální poloha na sedadle spolujezdce. Obvykle jsou sotva vidět, protože skoro leží mírně zhroucení na dveřích auta a na obličeji mívají výraz: "Když jízda po městě otravuje mě, bude otravovat všechny!" 

Mám pro instruktory z autoškol zásadní informaci: Není nutné šokované žáky odvelet do dopravní špičky hned při druhé jízdě. Berte trochu ohledy na okolí. My, co řidičák už máme, dokážeme vesměs pochopit, že každý se musí nějak naučit jezdit - ale nemusíme kvůli tomu přece vylítávat z kůže dvakrát týdně.

Jo, abych nezapomněla - dnes ráno jsem jela za vítězem té tajné soutěže. Stoprocentně.

55 komentářů:

  1. Upřímně - oni ti žáci budou "vypleštění" i po deváté jízdě. Během těch 14ti jízd se nedá naučit řídit bez zmatkování a brždění provozu.

    Každopádně k tomu zdržování - setkala jsem se s tím, že učitelé v autoškole tvrdí žákům, že když mají na tachometru 40, je to ve skutečnosti 50 apod. Takže je nutí držet rychlost opravdu na těch 40-45ti podle tachometru, ve skutečnosti je to samozřejmě mnohem míň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že jestli někdo odjezdí těch 14 jízd tak má fakt kliku. Já dělala autoškolu na maloměstě. Chytře jsem se přihlásila v červnu abych v září měla řidičák. Jak to dopadlo? Instruktor neměl neustále čas. Od června do ledna se mnou odjezdil 6 jízd a pak zavelel ke zkouškám. Když jsem se bránila že mám zaplaceno 14 řekl zkoušky nebo kurz propadá a zaplatíte to znova. Ke zkouškám jsem šla. Jízdy jsem neudělala a opravky jsem platila znovu. Nenaučil mě parkovat, rozjíždět se bez ručky. Jsem sváteční řidič a do hustšího provozu bych nevjela ani za zlaté prase. Nerada bych někoho připravila o nervy nedej bože o život. Má stížnost na autoškolu a instruktora vyšla naprázdno.

      Vymazat
    2. Veroniko, pokud jsem s tímhle postupem souhlasila, tak jste hloupá!

      Vymazat
    3. Mne zasa instruktor tvrdil, ze nemam ist viac ako 40 preto, lebo je to jednoducho istota ze aj ked sa chvilu nebudem pozerat na tachometer tak nezrychlim na viac ako 50, co ak by sa mi stalo tak by som za to potom mohla byt vyhodena zo skusky. Strasne ma to v tej autoskole otravovalo, vsetci ma na ceste predbiehali, vedela som ze ich zdrzujem, no hroza..

      Vymazat
    4. Jízd je víc než 14, ne?
      Jinak souhlasim s tim, že jestli jste s timhle souhlasila, tak jste hloupá. Nejenže to bylo nezodpovědný, ale zaplatila jste si nějakou službu (určitý počet hodin), tak jste měla trvat na to, abyste jí také dostala.

      Vymazat
    5. Já jich mám jen dokonce jen 13 a z toho jedna byla trenažer :-) Takže vážně se to za tak málo jízd naučit nedá a upřímně lituju všechny řidiče, které musíme my začátečníci zdržovat a rozčilovat:D

      Vymazat
    6. "setkala jsem se s tím, že učitelé v autoškole tvrdí žákům, že když mají na tachometru 40, je to ve skutečnosti 50" - já naopak, můj instruktor trval na tom, že pokud to provoz dovolí, musím mít na tachometru 50. Pak jsme jednou vyjeli z města a prý "kolik je povoleno mimo obec?" já suverénně že 90 "A kolik máš na tachometru?" jela jsem 110, ale žádná smrt v očích, přišlo mi to v daném místě přiměřené.
      -------------
      Terezicka

      Vymazat
  2. :-D me zase tachometr ukazuje vic... proto po meste jezdím 60 tkou a všechny radary ukazuji 50.. ma to výhodu ze kdyz si auto nekdo pujci tak s ni jede pomaleji nez jede..

    OdpovědětVymazat
  3. Já musela v autoškole jezdit ve špičce hned při první jízdě a instruktor měl ještě dost upito...jednou mě vzal v rámci jízdy za nějakym svým kamarádem, kde nutili panáka i mně. Jsem ráda, že jsem to přežila.

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně toho jsem se bála, když jsem šla do autoškoly, že budu muset jezdit 30 a všichni ze mě vykvetou :D ..
    Naštěstí jsem měla dobrého instruktora, tam kde se jezdilo 50. jsem jezdila 50, ne 20 atd...

    OdpovědětVymazat
  5. S vděkem a slzou v oku (při pohledu na dnešní instruktory autoškol) vzpomínám na svého učitele v AŠ Na Šibeníku v Olomouci. Jeho heslo bylo, že nesmím nikoho omezovat, tudíž ani třicítkou na padesátce. 1x trenažer, 1x cvičné parkoviště a pak po odlehlý vesnicích, kde nejsou ani babky s kolem. Olomouc je vcelku lahůdka (Pražáci by se podělali strachy (jo, jsem rodilá pražanda)), protože křížení silnic podle pravidla pravé ruky s vlakem a tramvajovými kolejemi - to jde jen snad na Hané. Učil mě díky počasí jezdit na ledu, na sněhu, rozjíždět se po zasněženém kopci přes ručku a jiné lahůdky. Jsem mu vděčná a jestli mě něco nepředstavitelně sere, tak je to autoškola na Jižní spojce jedoucí na sedmdesátce sotva padesát. Kua, kde to jsme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To Vám ze srdce závidím, já jsem se o řidičák pokoušela v devadesátých letech u již zkrachovalé soukromé AŠ, též v Olomouci. Jistě pochopíte, co to bylo za "inteligentního" instruktora, který mě při PRVNÍ jízdě nechal jet dolů od špitálu po Mošnerově ulici ... Při tomto přístupu z jeho strany jsem řidičák neudělala a už si ho radši ani dělat nehodlám !
      Ludmila

      Vymazat
  6. Kdyby ti zelenáči z autoškoly jezdili rychleji, tak byste všichni panikařili, že vás zabijou. Buďte rádi, že jezdí pomalu, ale opatrně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jezdila jsem rychleji a nikdo se nebál. O tom to není. Nejezdí opatrně, jezdí nebezpečně, protože nekoukaj. Jedou pomalu, ale neuměj používat zpětný zrcátka - nemaj je seřízený, takže sice vyhoděj blinkr, ale už si nezkontrolujou, že můžou. A to jsou detaily, který mě v autoškole před 10 lety naučili, ale teď na to nejspíš prděj.

      Vymazat
    2. Ale neprděj, nebo alespoň ne tam, kde jsem si dělala řidičák já. Frázi "zkontrolujte si zrcátka" jsem během prvních jízd slyšela odhadem tak třicetkrát za hodinu, do té doby, než jsem si to absolutně zautomatizovala. A myslím, teda doufám, že každý s trochou pudu sebezáchovy se tady v Brně do toho zrcátka zákonitě dívat musí, jinak by daleko nedojel. A mě instruktor v rychlosti omezoval až poté, co jsem překročila tu dovolenou (je fakt, že tachometrovou, ale to bylo kvůli zkouškám, kde se na ni hledí). :)

      Vymazat
    3. Tohle je myslím autoškola od autoškoly. Tam kde jsem jezdila já, tak každá hodina začala štelováním sedadla, zrcátek, nastavením výšky pásu atd., klidně se tak strávilo i deset, patnáct minut. Pak si to ale člověk nemusel štelovat za jízdy, popřípadě hledět do stěny auta. Před blinkrem kuk do zrcátka - to nám bylo připomínáno vždy. První dvě hodiny na parkovišti, pak asi tři hodiny mezi vesnicemi. Když jsem se bála rozjet víc jak čtyřicet, milý instruktor mě navedl na dálnici a rozkázal to rozjet na 120. Pravdou je, že to u mě zabralo výborně, asi věděl co dělá. Ani od spolužáků či známých co dělali autoškolu jinde a v jiných městech jsem neslyšela o moc jiném přístupu, takže já si nemám vesměs na co stěžovat a buď jsou pomalé autoškoly lokální záležitost vyskytující se jen kolem Protivné blondýny, nebo je slečna poněkud přecitlivělá...

      Vymazat
  7. klasika. Já bez jakékoliv teorie začínala hned na křižovatce, až někdy na třetí jízdě mi došlo to tajemství, že pokaždé když zastavím, bych si měla přeřadit zpátky na jedničku, aby mi to nezdechlo. Docela prdel to byla ta autoškola, učitel labilní cholerik, kterej mi vždycky nezapomněl zdůraznit, jak jsem blbá. Dodneška mám z řízení fóbii.

    OdpovědětVymazat
  8. Nevim, kolik je ti let blondyno, ale posledni dobou, to co vypotis se neda cist. Ja projela celou evropu autem a jedinej priblem sem mela v cr s lidma jako ses ty. V nemecku, belgii se jezdi 160 po dalnici a citim se bezpecne. V cr se cesi lepi na pomalejsi auto a honi si male ego na ostatnich. Fakt bez do haje, nech lidi, co se uci ridit byt a zpomal. Neni kam spechat. Nebo, ze bys taky mela auto na leasing a honila machra jak ses busy a pokud se nekam nedostanes do 5 ti minut, tak mas nervy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blby kecy si nech, bezne jezdim v po evrope a souhlasim, ze problem mam jen v cesku specielne ve znojme a nebo kdekoliv za autoskolama..Normalni clovek ridi tak aby se nekam dostal, podle predpisu. Ale ne POD predpisama. Ucil jsem se v Brne a to prvne na kraji a pak az normalne v provozu. A je opravdu vyser kdyz ti po okruhu kde je 70 jede autoskola 30. Ve spicce nema autoskola se zacatecnikem na frekventovanych silnicich co delat.

      Vymazat
    2. do bodky s vami suhlasim!

      Vymazat
    3. Mám k tomu jednu poznámku. Sice jsem neprojela Evropu, ale s lidma, co jedou na padesátce třicet, mám taky problém. Ne proto, že bych spěchala (i když někdy taky jo), ale proto, že řidič, co takhle jede, je řidič nejistej, a tudíž nepředvídatelnej. Nevím, kdy kde zatočí bez blinkru, cukne mu to nebo chcípne... a proto dělám hodně pro to, abych byla před ním. A týká se to i autoškol.

      PS: Za sebe se hlásím k instruktorovi druh rozumný: dvě tři jízdy na parkovišti, pak polňačky kolem Prahy, a až tak sedmá jízda po městě (ale taky ne ve špičce a ne na hlavní tepny: popravdě, dokud fakt neumím pořádně řadit a soustředit se na víc věcí, nemá smysl učit mě komplikované situace a pouštět na rychlostní silnici - až se zajedu, tak si tam můžu třeba vyjet s dokšolovací lekcí).

      Vymazat
  9. Blondýno, ráda si u tebe čtu články o (ne)módě a odhalování reklamních podvodů. Ale klasické hejty ti vážně nejdou...

    OdpovědětVymazat
  10. Autoškolu jsem absolvovala bez problémů a měla jsem štěstí na učitele. (Fakt existují učitelé, kteří neupozorní na zrcátka? To nebohé žáky musí komisař vyhodit od zkoušek, ne? Mě by tedy vyhodil.) Problém nastal ve chvíli, kdy jsem místo toho začala jezdit s cholerickým spolujezdcem. Přiznávám se, že mi v kopci před semaforem jednou auto zdechlo, dvě zelené jsem ho nenastartovala a spolujezdec vystoupil a ječel na mě z chodníku. Pardon, řidiči za mnou. Já fakt nechtěla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, se semaforama jsem taky měla ze začátku problém. Nevím proč ve mně vzbuzovaly nějakej psychickej blok a já jsem nebyla schopná se rozjet. Auta za mnou to braly celkem v klidu (měla jsem Z na skle), jenom nějakej debil na kole na mě řval. A zajímavý je, že když jsem jela sama, tak to bylo celke bez problémů, když se mnou jel přítel, vždycky se něco podělalo.

      Vymazat
    2. Kdyby na mě spolujezdec začal ječel z chodníku, nechala bych ho na tom chodníku stát a odjela.

      Vymazat
  11. Já momentálně chodím do autoškoly a jsem za půlkou. Poprvé jsem byla na parkovišti, podruhé už na silnici. Na okreskách ale s tím, že jsem pak musela dojet k autoškole. A je jedno, že to byla hned druhá jízda. Kdybych jezdila 10 jízd mimo a až pak šla do města, tak se nic nenaučím a stejně bych byla vyplesklá. A chvíli mi trvalo, než jsem přestala na semaforu řešit auta vedle mě a auta za mnou a rozjíždím se jak umím. Protože i když jsem se rozjet uměla, když jsem pak stála na semaforu a nedejbože první, tak jsem nechtěla ty ostatní zdržovat a pak jsem v tom lepším případě auto rozskákala. V tom horším rovnou chcíplo.

    Při svojí druhé jízdě jsem to hned ve městě přešvihla a najednou blikalo upozornění na silnici, že jedu 60. Nás opravdu nutí jet 40-45. Ale ne kvůli tachometru, ale kvůli tomu, že si to pak nemusíme tolik hlídat. A je pravda, že když se ve větším provozu snažím jet 50, abych nezdržovala, tak pak na to pořád koukám. A minule mi instruktor řekl, že když pojedu 40-45, neřekne mi u zkoušky komisař vůbec nic. Když pojedu 50, tak si mě bude hodně hlídat a pokud mi to při sjíždění kopce zrychlí, nebo na to šlápnu, když budu pod semaforem na kterém skočila oranžová, tak mě vyhodí za rychlou jízdu. Takže tak.

    A zrovna včera jsem se snažila jet 30 na silnici, kde mi to připadalo nepřehledný, všude zaparkovaný auta, uzký pruh a do toho lidi přecházející mimo přechody aniž by se rozhlídli a on mě stejně donutil jet aspoň těch 40, protože jsme na hlavní.

    Často mi ale přijde, že spíš zkušení řidiči jsou bezohlední. Například když mě kamion předjížděl na železničním přejezdu, protože jsem podle předpisů přes něj jela 50 (no, možná 47 :)), jenže pak byl kopec a jemu došel dech a málem mě vytlačil ze silnice. Nebo ten, co mi na semaforu vjel těsně přede mě, protože byla červená a já si poslední metry k němu dojížděla pomalu, že se třeba rozsvítí zelená. Nebo člověk v zaparkovaném náklaďáku, který se ani nepodíval do zpětného zrcátka a prostě otevřel dveře a vyskočil ven. Srazit ho, nebo vjet do protisměru?

    OdpovědětVymazat
  12. Chapu ze se vsichni musej naucit ridit, ale proc v osm rano kdyz jedou vsichni do prace :/ ridicak jsem udelala, codila jsem vzdy po skole, nekdy vecer a nemusela jsem se stresovat vedle hulakajicich nervnich blaznu na spojce rano.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A napadlo vás, že třeba jindy nemají čas, protože ne všechno jsou školáci?;)

      Vymazat
    2. Náš instruktor trval na tom, abychom si vyzkoušeli různé denní doby a hustotu provozu. Copak se něco žák naučí když bude jezdit jen v 8 večer, kdy jsou silnice prázdné?
      --------------
      Terezička

      Vymazat
  13. Já jsem dělala řidičák v roce 2003, ale deset let jsem nejezdila, až v posledních letech jsem musela defacto udělat znovu autoškolu s přítelem jako instruktorem. V Itálii. Kde století dědkové ani neví, jak se jezdí na kruháči a používají ho jako normální křižovatku. Takže jsem připravená celkem na cokoliv.

    OdpovědětVymazat
  14. Musím zaklepat na dřevo, ale instruktory jízdy sem měla víc než úžasný. Dělala jsem v AR autoškole v Břeclavi, první půlka jízdy byla na parkovišti, kde mi bylo vše vysvětleno ohledně auta, pomalý rozjezdy, zatáčení, atd... pak následovala cesta okreskama až k autoškole... Hned při druhý jízdě, kontrola zrcátek, naštelování sedadla atd atd, abych se při jízdě nemusela ničím takovým zabývat. a další cesty po okreskách. Instruktorova věta: 'Vidím na 3fotbalová hřiště dopředu, tak přidám rychlost, nevidím - tak zpomalím.' Kdykoliv jsem řekla, že si s ničím nejsu jistá, trénovalo se to o to víc - například podélné parkování, rozjezdy na ručku do kopce, apod... Díky těmto instruktorům nemám problémy s řízením a do zrcátek se dívám naprosto automaticky, to samé přeřazování, podřazování - žádné kontroly otáčkoměru, ale podle zvuku motoru.

    OdpovědětVymazat
  15. To mi připomnělo situaci, kterou jsem před pár lety viděla v Brně na křižovatce Pionýrská/Lidická: parné léto, pátek, dopravní špička, slečna řidička vyděšená na maximum, instruktorka ji uklidňovala, jely dvacet, ale jely:-) a za nimi v audi dva frajírci troubili jak najatí, nikdo jsme nechápali o co jim jde, když padla na semaforu červená, intruktorka vylezla z auto (taková fešná kočka) a s ledovým klidem na frajery vystrčila prostředníček :-) půl ulice jí zatleskalo :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Když já dělala autoškolu, měli jsme deset "hodin", z toho první pouze na trenažeru, druhá na parkovišti, třetí po úzkých cestách po okolních vesničkách a od čtvrté už normální provoz. Rozjíždět jsem se uměla ještě před autoškolou úplně bez problémů, přesto mi to na křižovatkách chcípalo, přecejen, nervy, představa nasraných řidičů za zadkem.. Ještě že tenhle článek nevyšel, když jsem tu autoškolu dělala, asi by mě z těch křižovatek museli tlačit.

    OdpovědětVymazat
  17. Já jsem teda měla první jízdu na okreskách okolo ústí a druhou už ve městě dopoledne. Na silnici se sice hodně často projevuje debilita spousty jedinců, obecně mi taky skoro víc vadí lidi, co jedou zbytečně pomalu (přesně z toho důvodu, že od nich čekám odbočování bez blinkru, zmatkování, neschopnost se rozjet a podobně) než ti, co jedou trochu rychleji, ale že by mi vadila autoškola, to fakt ne. Proboha, naučit se to musej, po 14 hodinách dostanou papír a vyrazí sami, třeba do toho hustýho provozu a budou už bez poznávačky "autoškola" na střeše. A hodiny se přece nemůžou řídit tím "božínku, abysme nevadili několika chlerikům", ale tím, kdy má student čas. Učit se jezdit v noci an prázdných cestách by bylo jak učit se operovat na bezkrevným pacientovi... K realitě to má asi shodně daleko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sice ne stručné, ale výstižné:)

      Naqoyqatsee

      Vymazat
    2. konecne niekto, kto chape, ze nieinstruktor, ale ziak si urcuje, kedy ma cas. navyse, ten skvely postreh blondyny o polohe ibstruktora v aute... skus presediet cele dni v aute niekolko rokov a pochopis, preco sedia tak, ako sedia. maju odpalene chrbty...

      Vymazat
  18. Já jsem dělala autoškolu nadvakrát...Poprvé asi v 19. Na první jízdu mě instruktor vzal rovnou do letenských ulic, kde opravdu není ideální situace pro novopečeného řidiče. Byla to hrůza, za volantem jsem seděla poprvý, takže jsem fakt neměla šajnu o spojce, řazení, o ničem. Ta lekce mi nic nedala, naopak mě od řízení na pár let odradila.
    Podruhé jsem šla do autoškoly o několik let později a bylo to perfektní. První dvě jízdy na parkovišti, kde jsem se v klidu a bez stresu z aut a kolemjdoucích naučila základy řízení...Další dvě nebo tři jízdy byly na méně frekventovaných silnicích u Prahy a ostatní už normální provoz. Prostě pohoda...U řízení je metoda - hodím tě do vody a plav, podle mě dost blbá...

    OdpovědětVymazat
  19. já chápu to nasrání nad zdržující autoškolou v hustším provozu, ale tak nějak to toleruju, anžto si říkám "a jak jinak se maj ty lidi naučit ježdění po městě než z praxe?" Je sice super radit, že by měli jezdit večer nebo jindy, kdy není provoz, jenže o to víc v prdeli pak budou ve chvíli, kdy udělají řidičák a vyrazí třeba do centra Prahy za dne...

    Stejně si myslím, že tak cca třetina lidí, kteří mají řidičák, by ho vůbec mít neměla, protože jsou svými "schopnostmi" nebezpečnější než jakákoliv autoškola - v tom vidím daleko zásadnější problém, řidičák už zvládne udělat pomalu i cvičená opice

    Naqoyqatsee

    OdpovědětVymazat
  20. Zrovna dělám autoškolu, včera jsem měla třetí jízdu a jela jsem centrem, takže šok poměrně čerstvý, ale přesto jsem se u tohoto článku velice zasmála.

    OdpovědětVymazat
  21. Blondýno, co se podívat na Czech chicks a jejich eshop??? Četla jsem poslední dobou zajímavé diskuze...

    http://www.modnipeklo.cz/diskuse/e-shop-bechickcom-od-czech-chicks-2520/

    http://www.inadequatecliche.net/?p=1303

    + opravdu se zasmějete až toto otevřete, jeji stránku, kde nabízí styling aj..

    http://drozdova-frankova.blogspot.cz/p/about-us.html

    OdpovědětVymazat
  22. Mou sestru vzali do špičky hned první jízdu, přičemž nikdy nedržela volant v ruce.
    Někdy vážně nechápu myšlenkové pochody učitelů v autoškole.

    OdpovědětVymazat
  23. V dnešní době dostane řidičák každé pako a potom to tak dopadá. Nevadí mi, když jede začátečník, někde se to musí naučit a já to toleruji. Ale řidičák by neměl dostat, pokud vše neumí . Kamarádka dělá AŠ v Břeclavi a momentálně ji čeká 4 oprava jízd a to jen kvůli tomu, že poprvé špatně přeřadila (to chápu), po druhé nepustila chodce, po třetí zapomněla na pás , takže vyfasovala pěkně přísného komisaře, ale na druhou stranu je to dobře.

    OdpovědětVymazat
  24. Chce to více stížností na praktiky autoškol. Už jen to, že většina těchto institucí nevlastní trenažér ani cvičiště je nezákonná... Natož pak krácení výuky.
    Ale počkat, ono není komu podávat stížnost, autoškoly to táhnou s odbory dopravy... Minimálně v Brně jsem se o tom přesvědčila na vlastní kůži.

    OdpovědětVymazat
  25. Blondýno, máš můj hlas - http://kristalova.lupa.cz/nominace/

    OdpovědětVymazat
  26. Mě se abych pravdu řekla ráno ve špičce toto často nestává...tedy jestli si vzpomenu, že vůbec. Nejsem z tak velkého města, pravda, jen z jihočeské metropole. Mimochodem mě vzal instruktor při první jízdě (předtím jsem jela na trenažeru) taky hned městem, pěkně po 8 ráno. Nejlepší škola! A jak mi zvedlo sebevědomí, že jsem to "zvládla"!

    OdpovědětVymazat
  27. Tak při špičce je to problém, to je fakt, ale ten, kdo doporučuje trenažér podle mě neví, o čem mluví. K čemu je to dobrý? Z 21 zaplacených jízd jsem měla 7 na trenažéru a nedalo mi to vůbec nic. Kdybych jezdila po parkovišti dokola, dalo by mi to víc. Na autoškolu nevzpomínám moc ráda a jediný, co mě fakt těší, že jsem ji nedělala v Praze, ale v menším městě.

    OdpovědětVymazat
  28. pokaždé mě tento blog moc pobaví :))

    OdpovědětVymazat
  29. Ano, přesně tak... i moje první jízda byla v 16 hodin do centra Prahy. Zůstala jsem viset v každé křižovatce a z jedné v kopci jsem se nemohla dostat snad deset minut ...
    A ten "tupec" vedle mě se ještě uchechtával.

    Lucie B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Shodou okolností teď taky dělám autoškolu, prvních asi 5h probíhalo po okolních vesnicích a vedlejších cestách (samozřejmě, nějak se z toho města ven dostat musíte). A následující jízdy probíhaly resp. probíhají ve městě a v různých časech, což je dáno tím, kdy mám volno já nebo instruktor v autě. Tudíž se stává, že jezdím i ve špičce. A ještě se mi nestalo, že by mě nechal někde stát na křižovatce 10 minut, většinou jsem sama schopná se rozjet hned napoprvé a když se mi nedaří a za mnou se dělá kolona, tak mi pomůže. Od toho tam má ty pedály taky.

      Vymazat
  30. tak po městě jsem jela už první hodinu v končící špičce...což bylo hodně překvapivý, ptže první půl hodiny jsem nezvládala ani startovat...ale pohoda, nikomu se nic nestalo a nebylo to přímo v centru, to bych asi z toho auta s řevem vyskočila a utekla

    pragueneedsmorestyle

    OdpovědětVymazat
  31. Mam ridicak v ruce asi mesic a na autoskolu vzpominam v dobrem. Nejdriv 45 minut trenazer, pak 1,5 hodiny cviciste, dve jizdy mimo mesto a pak sup do provozu. A na vsech krizovatkach se zasadne odbocovalo vlevo! A tech ridicu, kteri uz zapomeli, ze kdysi sedeli na mem miste a kazdou moji chybu ocenili hlasitym troubenim....

    OdpovědětVymazat
  32. Tak si přivstaň, když nestíháš. Nebo jeď metrem.
    Být takhle na větvi z toho, že (světe zboř se!) potkáš občas někoho v autoškole, fakt není na hejt, ale na studenej obklad nebo prášky na nervy.
    Tak mě napadá - co děláš, když narazíš v úzký jednosměrce na popeláře? (Na Vinohradech brněnských i pražských se to stává běžně.) To už rovnou voláš záchranku s infarktem, ne?
    Na silnici se může stát spousta věcí a můžeš potkat spoustu různých lidí a nepříjemnější než autoškola jsou podle mě třeba spěchající nerváci - ve špičce i mimo ni...

    OdpovědětVymazat
  33. On to v té špičce opravdu nemusí být žák po druhé hodině jízdy. Jsem instruktorka (tedy ne v Praze) a i těsně před zkouškami jsou na tom někteří žáci stejně jako na začátku kurzu. A můžete jim to říkat horem dolem a někomu to prostě trvá déle. Žádný učený z nebe nespadl. A miluju ty lidi, kteří pak kolem nás s troubením projedou přes plnou čáru. Takže klid ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, já jsem instruktorka sice zatím jenom na papíře, ale manžel to dělá 20 let. LIDI TROCHU TOLERANCE, na jednoho vytřeštěnýho studentíka v autoškole potkáte dva debily, co mají řidičák už 10 let, jeden pojede 30 schválně a ještě po středový čáře, druhý se vám bude lepit na zadek tak, že se bude bát odbočit k baráku. Znám jen velmi malé procento jedinců, kteří nebyli v autoškole vypleštění ještě na osmé jízdě. BTW - já zas miluju takový "machry", co autoškolu obloukem a se skřípěním kol objedou, když zastavuje na stopce, a do křižovatky, u které měli zastavovat a dávat přednost v jízdě, se vřítí protisměrem. Často nám řidiči, kteří nás chtějí "školit" ukazují, jak se to přesně nemá dělat a v jaké hovádko se slušně vypadající člověk občas promění za volantem.

      Vymazat