Jak se v BigBrands vytvářejí slevy?


Ještě nikdy jsem nepodala podnět České obchodní inspekci, i když už jsem narazila na spoustu prapodivných obchodních praktik. Dnes se to stalo poprvé. To, co předvádí nákupní klub Bigbrands, je už opravdu trochu moc. 


www.bigbrands.cz


Hned několik čtenářů blogu mě upozornilo na prodejní kampaň PiP Studio. A ta (stejně jako spousta dalších) v pojetí BigBrands rozhodně nenabízí "slevy od 45 do 85% oproti běžným cenám." 

Slibované malé ceny jsou ve skutečnosti obvykle vyšší než běžné obchodní ceny. Ostatně, o běžných cenách se píše jen na stránce o firmě. U každého kusu nabízeného zboží je záhadná Doporučená MOC. Tuhle MOC si pamatuje ještě z dětství, kdy se tak označovaly takzvané maloobchodní ceny na výrobcích ze státních podniků, nejlépe nositelů řádů práce a jiných nesmyslů. 

Ceny pravděpodobně v BigBrands vznikají nějak takhle: 

Ředitel tvorby cen se podívá na běžnou cenu nějakého produktu. Pak doporučí manažerovi tvorby cen, aby běžnou cenu minimálně zdvojnásobil. A vzniká zázračná Doporučená MOC. Tu pak asistent tvorby cen odborně přeškrtne a následně sníží na dostatečně líbivou úroveň (která by rozhodně neměla být nižší, než běžná cena!). Asistent asistenta tvorby cen to pak hodí to do kalkulačky a spočítá úsporu v procentech. A máme tady slevu nejmíň 50%!

Moc hezky je to vidět právě na kampani PiP Studia. Kabelky, ručníky, přehozy a další sarapatičky vypadají na fotkách zajímavě. A pro spoustu zákaznic bude určitě kabelka zlevněná z víc než šesti tisíc na necelé tři dostatečně velkým lákadlem. 

www.bigbrands.cz

Potíž je v tom, že běžná prodejní cena je úplně někde jinde. Žádných šest tisíc, ale  2 173 korun v přepočtu před slevou, aktuálně pak 1 789 korun. I s poštovným z německého eshopu se dá tahle kabelka koupit pořád levněji, než s tou úžasně výhodnou slevou od BigBrands. 


www.emilundpaula.de

Přehoz na postel taky rozhodně nestojí běžně téměř devět tisíc, jak s klidem tvrdí BigBrands. 

www.bigbrands.cz

Naprosto běžná cena v německých eshopech je o pár desetikorun nižší, než tak bigbrandová po slevě. Prodává se za 4 093 korun. 

www.kindermoebelversand.de

Tenhle ručník má podle BigBrands doporučenou cenu 1 421 korun za jeden kus. Po slevě stojí 659 korun.


www.bigbrands.cz

Jenže PiP Studio ho prodává běžně za 21 eur, tedy 537 korun. 

www.pipstudio.com

Příklad další. Župan zlevněný ze 4 813 korun na pouhé 2 249 korun. To je fakt extra výhodný nákup, žejo?


www.bigbrands.cz

Až na to, že běžná prodejní cena v oficiálním eshopu výrobce je 2 300 korun. 

www.pipstudio.com


 I když některé kousky se dají u BigBrands skutečně koupit levněji, než je běžná cena, rozdíly jsou maximálně desetikorunové, nikoliv tisícové, jak se snaží nákupní klubu tvrdit.

Ještě patrnější je zvláštní cenová politika firmy u výrobků, které se v České republice prodávají naprosto běžně. Taková kampaň s luxusní kosmetikou je toho dokonalým příkladem.

Oční stíny se značkou Chanel jsou údajně zlevněné z patnácti stovek na  1 369 korun.

www.bigbrands.cz

A tady už jsou vidět opravdové běžné prodejní ceny u českých prodejců. I ten nejdražší je o sto padesát korun levnější než zlevněný u BigBrands. 

www.zbozi.cz

Stejné je to i u dalších produktů, třeba u make-upu Dior. Nad doporučenou prodejní cenou si musí klepat prstem na čelo leckterá prodavačka z parfumerie. 2 550 korun není doporučená cena, ale cena nehorázná.

www.bigbrands.cz

Běžné prodejní ceny se v tomhle případě pohybují od 1 550 korun do 1 690 korun. Dráž už se dá make-up koupit opravdu jedině u BigBrands.  

www.zbozi.cz

BigBrands si podle mě prostě vymýšlí. Myslím, že by se to dalo docela hezky popsat jako nekalá obchodní praktika a klamání spotřebitele. Poněkud hloupé klamání. Třeba si v BigBrands říkají, že ceny u takových kampaní, jako je třeba PiP Studio, se dají střílet od boku, protože nejde o výrobky běžně dostupné u nás. A že spoustě zákaznic stačí před očima zamávat nápisem Sleva a ony budou nakupovat, aniž by pátraly po tom, jestli to sleva fakt je.

U kampaní, které prodávají výrobky zcela běžně dostupné v desítkách českých obchodů, je podobné přestřelování cen jen výrazem naprosté absence soudnosti.

V mnoha internetových diskuzích se právě kvůli tomu BigBrands propírá. Očividná neserióznost firmy ale nejspíš není nic proti tomu, jak asi takovéhle praktiky vynášejí. Jinak by tahle společnost musela už dávno zkrachovat.

Přitom by stačilo jediné: Přestat hrát tuhle nesmyslně naivní hru na šíleně výhodné slevy. Proč prostě BigBrands nevynechá kolonku doporučená cena, a na stránkách nenechá jen svoje ceny. Pak by to nevypadalo jako podraz. Jenže by to taky asi tak moc neneslo...


55 komentářů:

  1. To je stará známá psychologická hra: prodej je vždy úspěšnější, když je nejdřív vyšší přeškrtnutá cena a pod tím "zlevněná" částka. Prostě máme větší chuť kupovat, protože máme pocit, že jsme ušetřily, byť by to byly sebevětší nesmysly. Majitelé takovýchto shopů to velice dobře vědí.

    OdpovědětVymazat
  2. Promiň, Blondýno, ale to s tím podnětem ČOI sis mohla odpustit - na to už tu byli jiní kandidáti. Nevidím nic špatného na tom, když někdo prodává zboží za nějakou cenu a druhý ho za ni koupí. Takhle se to děje všude, kam se podíváš - jen je to tady markantní a přehnané. Možná je to neetické, ale je to marketing a ten je z podstaty manipulující a někdy lživý.
    Nechci se zastávat tady těch e-shopů, ale tak sakra když si kupuju něco na e-shopu, tak si nejdřív zjistím, jak se asi pohybuje cena, abych pak nenaříkal, jak jsem koupil draze.
    Calmik.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonymní11. září 2013 22:48
      jenze ty si neuvedomujes jednu zasadni a velmi dulezitou vec, kvuli ktere to blondyna "hlasila" a to, ze ne kazdej a opravdu ani ne vetsina lidi, si UMI zjistit skutecnou cenu, jelikoz je to ANI nenapadne . Lidi jsou najivni a od toho tady je inspekce aby proverila,jestli je prodejce zamerne neklame.

      Vymazat
    2. Pokud si člověk umí objednat v elektronickém obchodě zboží, netvrď mi, že si stejně tak nedokáže zadat název toho produktu do některého z vyhledávačů.
      A vůbec - pokud ten dotyčný je naivní, jak píšeš, pak ať se spálí. Jedině tak si to uvědomí. ČOI není od toho, aby hlídala lidskou hloupost a to, jestli lidi nenakupují náhodou dráž. Když budu prodávat rohlík za 50 Kč a lidi si ho koupí, je to naprosto v pořádku.
      Calmik.

      Vymazat
    3. Čoi je od toho, aby hlídala a kontrolovala dodržování zákona..a ten se v tomto případě zcela zjevně porušuje.
      spíš se divím, že blondýna nepodala návrh už u některých dřívějších případů

      Vymazat
    4. BB evidentně klame zákazníky. Podnět ČOI je na místě. Dočtěte si článek do konce, tam Blondýna vysvětluje, jak to má BB udělat, aby nešlo o nekalou obchodní praktiku

      Vymazat
    5. Je to lživá reklama, Big Brands vlastně osočuje ostatní prodejce z nadsazených cen, říká: "Kdokoliv kromě nás prodává za dvojnásobek." Jen je udej, Blondýno, když to nikdo jiný neudělá, tihle i jim podobní potřebují dostat přes čumák!

      Vymazat
    6. Jo jo, jen je udej...ach jo.
      http://1url.cz/L25C

      Calmik.

      Vymazat
    7. "...je to marketing a ten je z podstaty manipulující a někdy lživý..."

      Řekněte rovnou "je to manipulace a lež", tím řeknete totéž a ušetříte spoustu znaků.

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Ono je to jednoduché: většina výrobců má doporučené koncové ceny, od kterých odvozuje provize prodejcům. To bude ta "doporučená MOC". Fakt ale taky je, že dnes už je nelegální předepisovat prodejcům, za kolik to budou prodávat, takže ti to mohou prodávat za libovolnou cenu, nikoliv jen za tu doporučenou MOC. Řada firem s tím nebojuje vědomě, nebo to neumí - a jejich výrobky jsou pak k vidění v eshopech za značnou slevu. Zejména v cizině, kde objemy odběrů jsou větší.

    BigBrands tedy udělalo jen to, že napsalo tu doporučenou MOC od výrobce, k ní dalo slevu a za tu to kupte nebo nekupte. Fakt, že se to zboží dá za nižší cenu sehnat i jinde, nemůže BB dost dobře ovlivnit. A dost těžko po něm chtít, aby ukazoval cenu německých eshopů. Projít si nabídku na zbozi.cz snad už dnes patří k běžné výbavě nákupuchtivé ženy (aj muže)...

    Po pravdě řečeno fakt, že se to zboží dá běžně sehnat za významně nižší cenu, než MOC, jen znamená, že to nebude žádná vysoká kvalita, protože ta marže se tam nedělá pro srandu králíkům, ta má zaplatit všechnu tu práci kolem toho. Ne nadarmo takovou kabelku s ještě lepčejším logem seženete u vietnamce za pětikilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to spíš bude naopak. Je velice nepravděpodobné, že pokud je od výrobce doporučená určitá cena, že většina prodejců si bude dobrovolně snižovat svou marži a rovnou o tolik procent. Pravděpodobnější je, že BB uměle navýší doporučenou cenu, která v reálu neodpovídá té skutečně doporučované. To vše, aby vytvořila v zákaznících pocit, že mají před sebou úžasnou příležitost ušetřit. Toť můj dojem, na základě mých obchodních a marketingových zkušeností. LŠ

      Vymazat
  5. Tangero: Četl si vůbec ten článek???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, četl. Máte nějakou konkrétní připomínku k mé odpovědi?

      Vymazat
    2. Četl ale nepochopil. Anebo je z BB

      Vymazat
    3. Znovu se ptám, máte k mojí odpovědi nějakou faktickou připomínku, nebo vám jen nevoní nesouhlas a uvedení věci do reality? Jestli to druhé, není už ani třeba odpovídat.

      Vymazat
    4. Myslím, že Tangero má naprostou pravdu. Pracovala jsem kdysi ve firmě, která na základě našich marketingových průzkumů obchodníkům doporučovala maloobchodní cenu, což byla cena, za kterou se zboží podle našich zkušeností dalo ještě prodat. Za kolik to obchodník prodá, byla jeho věc, nicméně reálné ceny se od té naší doporučené odchylovaly tak maximálně o 5%. Přestali jsme s tím poté, kdy nás ÚOHS nařkl z diktování cen, byť náš podíl na trhu dané komodity byl zhruba 7%, řízení nakonec zastavili bez sankce. Takže jestli prodejce skutečně uvádí výrobcem nebo dodavatelem doporučenou MOC (a nedeklaruje ji jako "obvyklou cenu"), pak na praktikách BB patrně ČOI nic závadného neshledá.

      Vymazat
  6. Tak zrovna ten mejkap stojí opravdu tolik - přes 2,5 tis. Kč, ale v Sephoře. Dovolím si jen podotknout, že já osobně bych mejakp přes web nekoupila, obecně s tím mám u kosmetiky problém, protože jsem se velmi spálila, a to u renomovaného českého ešopu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "mejkap", "mejakp" a "ešop". wow.

      Vymazat
  7. Já ti blondýno fandím. České ceny a co si tady někteří dovolí prodat je hrůza. Nespokojenost s předraženým zbožím mě vedla až k založení vlastního eshopu:-) Ale taky je někdy problém, že v zahraničí jsou nižší daně, proto je konečná cena nižší než ta u nás. Ale rozdíly v cenách by rozhodně neměly být v tisících.

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle mě nadzvedlo mandle a mám chut si to s nima jít vyříkat. PIP nakupuju běžně, právě proto, že je levnější než třeba Oilily o pár set a tvrdit, že MOC je 6K? To si nemůžou dovolit ne? Minimálně ta koncová cena "po" je pořád vyšší, než normální reálna MOC.
    Mejkap taky tolik nestojí, v Sephoře pracuje sestra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle konkrétní stojí, koupila jsem si ho :-)

      Vymazat
    2. To ale neznamená, že cena není nadsazená.

      Vymazat
  9. Jakkoliv si myslím, že podobné praktiky jsou přinejmenším diskutabilní, upozorňovat na vysoké ceny s odkazem, "o kolik méně to stojí v Německu", je absolutně irelevantní. To bychom museli zavřít všechny majitele čerpacích stanic, protože v Emirátech nebo Dubaji jsou PHM levnější než voda, zatímco u nás stojí litr naturalu tolik a tolik. Předražování opravdu není protizákonné a přeškrtnutá cena je cena NEPLATNÁ. Není klamáním spotřebitele napsat, kolik zboží NESTOJÍ. Kupující cenu vidí předem. Má dost času na to, aby zafungoval obranný mechanismus typu "to bych musela půl roku žrát jen chleba", e-shop není totéž co předváděčka pro důchodce zamčené v kulturáku někde na malém městě. Musíte vybrat, xkrát kliknout, vyplnit jméno, objednávku, poslat... dost času na to, abyste si řekly "jsem já normální?"... mimochodem, je vtipné, že jsem nikdy neslyšel a nečetl o podobně předražených věcech pro muže. Proč asi??? /Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No však ono by nebylo od věci čas od času zavřít všechny majitele čerpacích stanic. Jsou společenské vrstvy, které je nutno zavírat preventivně, pro dobro celé společnosti. Například, kdybychom bývali zavřeli všechny pumpaře, pingly, veksláky a taxikáře hned 1.1.1990, je z nás dneska ekonomický tygr Evropy. ;)

      Vymazat
    2. Vy jste z mého velmi náhodného příkladu udělal/a totální sračku. Víte něco o položkách, které tvoří cenu PHM? Z těch keců o "preventivním zavírání" je mi na blití, to se nedá říkat ani v legraci... A ten smajlík na konci to nespravil. /Pavel

      Vymazat
    3. No však ten smajlík patřil spíš k tomu ekonomickému tygrovi, protože kdybychom bývali opravdu preventivně zavřeli celou dnešní "elitu", stejně by nám ten stát rozkradl někdo jiný. ;)

      Samozřejmě, největší podíl na předražených PHM má spotřební daň, za to pumpaři vcelku nemůžou. Ale zase uznejte, že srovnávat místní ceny s Emiráty je blbina, jde přece o úplně jiné tržní podmínky... zrovna tak jsou země, kde přehazují banány vidlema, zatímco my pro ně musíme do krámu.

      Vymazat
    4. Ano, přeškrtnutá cena neplatí. Ale tím, že tam je, sehrává svou roli - vytvořit v zákazníkovi pocit, že zde ušetří. Důležité také je, že BB to za tu přeškrtnutou cenu nikdy neprodávaly, ani to neměli v úmyslu. Systém funguje tak, že si nastaví prodejní cenu a pak uměle navýší a tu přeškrtnou.

      Vymazat
  10. Koupit levněji a prodat dráž je princip obchodu. A pokud se najde někdo, kdo si neumí srovnat ceny na netu a koupí věc za tuto cenu, tak klidně - jeho věc, jeho peníze, jeho blblost. Myslím, že na tebe přišla okurková sezona, viz minule Autoškola, nedá se to číst, je to blábol. Sorry! Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Koupit levněji a prodat dráž", tím se myslí sehnat levného velkoobchodního dodavatele, ne nakoupit v maloobchodě a zdvojnásobit cenu. To akorát u nás to místní blbouni pochopili takhle a domnívají se, že lze zbohatnout tím, že koupím někde párek za pět korun, ohřeju ho (nejlépe v podpaždí) a prodám za dvacku. :-)

      Vymazat
    2. Tak co jste napsala Moniko, je pěkná blbost. Ani principem obchodu není vytřískat ze všech poslední korunu a prodat za neúměrně vyšší cenu než je výrobní hodnota výrobku+hodnota značky (+ další přidané položky, jako je dovoz, daň, clo a jiné). Kvákáte o věcech o kterých nemáte páru.

      Vymazat
    3. Anonyme z 12/09 12:31
      Co takhle raději uvést přesně, v čem se Monika plete? "Vytřískat ze všech poslední korunu" je co?? To je váš subjektivní pocit? Kde je psáno co o regulaci cen? Kde je psáno, že prodejce musí dávat pozor, aby u něj lidi DOBROVOLNĚ!!! neutratili poslední korunu? Co znamená "vytřískat" v případě e-shopu a DOBROVOLNĚ realizované transakce?? Všechno, co jmenujete vy, jsou NÁKLADY. Všechno ostatní je ZISK. /Pavel

      Vymazat
    4. Pavel s Monikou mají pravdu, i kdyby ty krámy prodávali ještě o desetinásobek dráž a lidi by to pořád kupovali, já v tom prostě nevidím problém. Prodejce prostě prodává a kupující kupuje a nelze rozhodnout, kde je hranice, co je drahé na udání a co je ještě v pořádku. Klidně můžou jít nakupovat do jiného obchodu a tenhle přijde na buben.

      BTW ten druhý anonym zjevně jen trolluje.

      Calmik.

      Vymazat
    5. Přesně tak, cena má být taková, aby byl zisk co nejvyšší a lidé ještě nakupovali. Všichni jsme dospělí, rozumní a kdo remcá, ať si založí vlastní eshop a prodává s 5% marží. Jsou lidé, kteří si rádi připlatí. Někoho peníze vůbec nezajímají a je mu jedno, kolik co stojí, někdo nakupuje z pomsty na manželovu kreditku ... důvodů k nákupu může být mnoho a i tento shop si své zákazníky najde. Prostě žádný obchod není pro každého, každý má svojí cílovou skupinu ... není o čem diskutovat. Protivná blondýna je velmi omezená a ještě by měla posbírat něco životních zkušeností.

      Vymazat
  11. Anonymní12. září 2013 12:31
    Co to tady melete ? Kdo v dnešní době nechce mít zisk ? Ukažte mi prodejce, co to dělá pro dobro duše. Kecy. Nikdo nikoho nenutí, aby to kupoval, nikde není stanovena horní hranice ceny. Nízká marže 10 % mě opravdu neuživí, akorát tu vysokou si nemohu dát na rohlík (konkurence), ale na kabelky ? Proč ne ? Když to nějaká slepice koupí. Že Vy jste někde naletěl/a a koupil/a předraženou věc a teď je Vám trapně :-D ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně :)

      Calmik.

      Vymazat
    2. Většina prodejců podniká za účelem zisku. Ale proč si vycucávat původní cenu z prstu, vymyslet si slevu a nakonec prodávat dráž, než všude jinde a udělat z lidí blbce?
      Není to protizákonné, ale etické to jistě není.
      Takže ať si prodávají za kolik uznají za vhodné, proč ale proboha jakési tanečky kolem slev a podobné ptákoviny?

      Vymazat
    3. Anonymní12. září 2013 14:19
      Etické ????? Podívejte se v jaké době žijete ? Spousta lidí nemá co žrát, lidi bojujou o přežití. Je to špatně, že si navýším cenu a někdo to dobrovolně koupí ? Jděte do háje.

      Vymazat
    4. Přesně takové myšlení takovou dobu vytváří. Nevím, jestli je to trestné, nejsem odborník přes trestní právo, ale začínám pevně doufat, že existuje peklo. A každý, kdo provadí prasečiny, prostě proto, "že to tak dělá každý, je to povolené a je taková doba", se bude smažit nejmíň tisíc let.

      Vymazat
    5. Kabukimono: přesně. Odporná filozofie této doby je: proč bych z toho nevytřískal kolik můžu, přežije jen silnější. Pak je opravdu člověk člověku vlkem.

      Vymazat
    6. Čím víc lidí se této filozofie bude držet, tím hůře nakonec pro všechny. To neznamená všem dávat všechno zadarmo - ale elementární slušnost by měla být zásadní každému člověku.

      Vymazat
    7. spousta lidí nemá co žrát a bojuje o přežití hlavně v Africe a Asii. v Čechách lidi akorát fňukají :) a rezignovat na slušnost, etiku a morálku? díkybohu jsou lidé, co se těchto zásad stále drží. a takovým lidem vadí, když z nich svině, jako je Bigbrands, dělají blbce.

      Vymazat
  12. Já teda nevím, v rodině vlastníme několik obchodů. A pokud bychom šli touto strategií, tak na trhu nevydržíme ani měsíc. Takhle fungovat nelze, nehledě na to, že zákazníci na to přijdou, že je okrádáte. Jestliže chci mít zákazníky, musím si jich vážit, protože to jsou oni, kdo mi vydělává peníze. A nemyslete si, ani tyhle e-shopy nemají dlouhého trvání, protože není tak jednoduché získat zákazníka, aby si u vás něco koupil. Ono udržet si jej, je vlastně o malinko jednodušší. Takže, já chápu, že se vám tady nelíbí, že to někdo považuje za neetické a za nekalé praktiky a pod. Ale on je to fakt, chytrý obchodník takhle fungovat nebude, trh by jej totiž semlel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, je to tak. Jako ten starý židovský obchodník, který pozoroval svého kokurenta a najednou si začal mnout ruce: " Začal zvedat ceny, ten tu dlouho nebude." Nebyl.

      Vymazat
    2. To bylo docela hloupé, nemyslíte ?

      Vymazat
  13. Všichni, kteří tady tvrdí, že jsou blbí ti co si výrobek koupí a je to jejich problém, by si měli dobře pročíst obchodní zákon, zejména jeho část č.634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. A to prosím hlavně §4 o nekalých obchodních praktikách, dále §5 o klamavých obchodních praktikách. A další části.

    Jen tak pro zajímavost, kolik vlastně z vás, co tady vykřikujete, že "Nikdo nikoho nenutí, aby to kupoval(...)"; že "Prodejce prostě prodává a kupující kupuje(...)"; že "ČOI není od toho, aby hlídala lidskou hloupost a to, jestli lidi nenakupují náhodou dráž", vlastně ví, co vše je v zákoně napsáno.

    Prosím všechny vykřikující, aby si zákoník dobře pročetli až do konce. Nehledě na to, že existuje "obchodní kodex", k němuž dnes přistupuje většina obchodníků, zavazuje se k jeho dodržování a jeho porušení může vést k odlivu spotřebitelů. Stejně tak, jako porušování zákona (samozřejmě vedle dalších sankcí).

    zde zákon: http://www.zakonycr.cz/seznamy/634-1992-sb-zakon-o-ochrane-spotrebitele.html

    V neposlední řadě je třeba uvést, že i přes všechna upozornění se objeví vždycky nějaký blbeček, ze kterého lze vytáhnout maximum. Ale upřímně, raději mít stálé zákazníky, kteří ví kam se vrátit, než jednoho, který vydá "na tu předraženou kabelku", ale pak už se stejně nevrátí. Ačkoli se to někomu nemusí zdát, zákon funguje nejen na principu ochrany spotřebitele, ale dává podnikateli zároveň nejširší možnost jak si zákazníka udržet a to legální cestou. Tudíž funguje jak PRO zákazníka, tak také PRO podnikatele - kterého vlastně hlídá, aby nezvlčil (to jen na okraj pro ty, kteří to nepobrali).

    Přeji všem pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ještě, že tu ten zákon máme, konečně se cítím bezpečně!
      Bez toho zákona by mě totiž do krámu někdo tlačil vidlema a nutil mě, abych kupoval kdejakou předraženou blbost :)

      Calmik.

      Vymazat
    2. Nikdo tě nenutí.
      A o tom ten zákon není. Hledím, že na každou věc musíš reagovat dost "agresivně". Nic podstatného k diskuzi.

      Vymazat
  14. No, tak moje holka dělala v podobnym kšeftu jako je ten BB, určitě ho taky všichni znáte a když jsem se od ní postupně dověděl, jak to tam chodí s cenama a se všim dalšim, tak mě nakupování u těhle zlodějů fakt rychle přešlo.

    OdpovědětVymazat
  15. http://adomblog.info/ dalsi podnet k prezkoumani :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ovšem, to taky stojí za to :) Vyzkoušela jsem na tomto blogu Blondýnin systém vyhledávání podvodných fotek, a ... hell yeah! funguje to... :)

      Vymazat
  16. No podle toho, jak se zde všicni prezentují svými znalostmi, bych skoro došla k přesvědčení, že všichni pracujete u ČOI.

    OdpovědětVymazat
  17. Nejhorší on-line obchod je Alza. 100% . Horší neznám.

    OdpovědětVymazat
  18. to stejné BONAMI - také lžou o původní ceně !! a to jsem si o nich (narozdíl od bigbrands) myslela, jsou slušní. Župan prodávají ve "skvělé slevě" z 3535 CZK, ale tolik na originálním e-shopu rozhodně nestojí http://www.pipstudio.com/en/sale - nyní stojí 2350, PC max. 2600 czk. jako není to taková "sviňárna" jako u jiných eshopů, ale dost mi vadí, že taky klamou rádoby velkou cenou, která neexistuje. ach jo. takže pořád jen ověřovat a ověřovat...tímto se nakupování stává skoro detektivkou...

    OdpovědětVymazat
  19. Tohle můžeme vidět snad v každém druhém kamenném obchodě v předvánočním a povánočním čase. Tyhle praktiky tu zkrátka budou, dokud na ně budou lidi kladně reagovat.

    OdpovědětVymazat