Není nad osobní přístup

O tom, že zruším účet v České spořitelně, uvažuju už dlouho. Trochu mi v tom brání pohodlnost, protože mi na tenhle účet chodí peníze nepravidelně z různých míst, mám na něm trvalé příkazy a spoustu inkas. Postupně sice převádím nové příchozí platby na účet u konkurence, zatím jsem se ale nedostala k tomu, abych to převedla a zrušila komplet.

Teď jsem potřebovala zrušit aspoň  Šikovné spoření, které jsem měla k běžnému účtu. Navezla mě do něj v nějaké slabší chvilce mimořádně aktivní pracovnice spořitelny, prý moje osobní bankéřka, kterou mi údajně ve spořitelně přidělili. Rozdíl mezi normální paní za přepážkou a osobní bankéřkou je v tom, že osobní bankéřka do mě hučela daleko víc, abych si založila iks různých šíleně výhodných produktů, než obvykle hučívá ta paní u přepážky.

Šikovné spoření jsem nakonec vzala. Supervýhodný úrok skoro jedno závratné procento mě nijak nelákal, ale líbilo se mi, že si budu posílat peníze někam, odkud nemůžu vybírat v bankomatu ani platit kartou a ušetřím tedy za impulzivní nákupy pátého páru botiček, které naprosto nutně potřebuju, v jednom týdnu. Vybrat peníze jde totiž jen osobně na přepážce.

Poprvé mě tohle spoření překvapilo, když jsem potřebovala vybrat pár tisíc. Ve spořitelně mi vysvětlili, že buď vyberu půlku z celé ušetřené částky, nebo nic. Tím jsem se samozřejmě se zůstatkem dostala na mnohem nižší úročení, než jsem měla před výběrem.

Podruhé mě dostali teď. Od doby, co mi moje osobní bankéřka založila tohleto spoření, jsem ve spořitelně musela řešit pár věcí, které nešly zařídit přes internetové bankovnictví. Vždycky jsem tam přišla, vzala si lísteček, chvilku počkala, vyřešila, co bylo potřeba u přepážky, a šla. Vždycky to trvalo pár minut. Samozřejmě, že jsem tam nechodila ve chvíli, kdy osmdesáti procentům zaměstnanců končí pracovní doba nebo v den, kdy chodí výplaty.


Zdroj: csas.cz


Tentokrát ale bylo všechno jinak. Zrušení spoření, výběr nějakých peněz v hotovosti a převod ostatních na běžný účet, to je holt úkon pro experty. Pochopila jsem to, když paní u přepážky otevřela mou složku v počítači a s naprosto zděšeným výrazem ve tváři mi oznámila, že mám osobní bankéřku v jiné pobočce a že bych měla zajít tam, protože ona mi pomoct nemůže. Na to jsem neměla čas. Následovalo několik telefonátů od přepážky kamsi do hloubi spořitelny a příchod asistentky, která mě odvedla do části pro klienty osobních bankéřů. Asistentka mě tam předala jiné asistentce, která mě posadila na gauč, nabídla mi kafe a řekla, že zkusí sehnat nějakého volného osobního bankéře, který by se mi věnoval.

Čekala jsem dvacet minut, než se konečně nějaká bankéřka našla. Nezapomněla mi zdůraznit, že patřím k jiné bankéřce do jiné pobočky a ona by se mi vlastně vůbec, ale fakt vůbec neměla věnovat. Pak mi konečně zrušila spoření (dvě minuty ťukání do počítače a jeden podpis) a odvedla mě zase zpátky do části pro běžné klienty k pokladně, aby mi tam dali ty peníze a já konečně mohla jít.

Celé to trvalo asi pětačtyřicet minut.

No, není nad to, když se banka věnuje klientovi tak nějak osobně.

105 komentářů:

  1. Já od nich přecházela k airbank, vše vyřídili za mě, převedli mi trvalé příkazy a já jen podepsala papír, v pohodlí pobočky na harfě s kávičkou v ruce :-) Po pár dnech volali ze spořitelny jako proč odcházím, tak jsem jim vysvětlila, že když jsem u nich byla s tím, že měsíčně na poplatkách za přišlé a odešlé položky platím 500 kč a že se mi to nelíbí, že to jsou skoro nový boty tak mi řekli, že pro mě nic udělat nemůžou, no a tak jsem odešla, co jiného dělat. paní ve sluchátku řekla aha, zřejmě jsem nebyla ten den první ani poslední komu volala, a tím mé řešení se spořkou skončilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Udelala jsem totez - jen to kaficko jsem si dala v Palladiu. Krasne vsechny trvalaky atd. prevedli za me a varovali me, ze mi bude asi CS volat...no, tak jsem jim to nezvedla, protoze bych jim musela rict neco sprosteho o prehlednosti a pouzitelnosti jejich internetoveho bankovnictvi a co si myslim o poplatcich za prichozi platbu.

      Vymazat
    2. Jednou se mému manželovi stalo, že se mu nepovedl podpis dle podpisového vzoru na papírovém příkazu k úhradě (no nebyl ještě tehdy, a není to tak dávno, zběhlý v internetovém bankovnictví, ale tohle ho donutilo). Suma sumárum poplatek za příkaz, poplatek za neplatný příkaz, poplatek za dopis, kterým byla oznámena neplatnost příkazu, poplatek za nový platný příkaz, poplatek za návštěvu pobočky a běžný každoměsíční poplatek za vedení účtu (všechny ty účetní položky, odchozí a příchozí platby), no tak celkem to za ten měsíc dělalo na poplatcích 830,-- kč. Málem jsem dostala hysterický záchvat. Stát se to mě, jako samoživitelce, kterou jsem kdysi bývala, tak mě ta částka v napjatém rozpočtu položí.

      Vymazat
    3. Dobrý den, nedá mi nereagovat:-)) předem se omlouvám, ale na poplatcích u sporožirového /osobního/ účtu mít 830,- za měsíc je takřka nemožné. Poplatek za neprovedený příkaz je 19,50 včetně poštovného (i kdyby ne tak to je 9,50) položka na přepážce je cca 40, předpokládám ale že jste mohli spíše využít sběrný box (soudě podle neprovedeného příkazu) což je 15,- . Maximální cena balíčku je 268,- a to v něm jsou všechny platby příchozí i odchozí včetně příkazu ze sběrného boxu. Návštěva pobočky je zdarma, pokud nepočítáte cestu do velmi vzdálené pobočky či použití taxi:-( takže pokud Vás účet stál 830,- za měsíc, zřejmě obsahoval úroky za vyčerpaný kontokorent...přeji Vám hezký den. Hovorková

      Vymazat
    4. Ne paní Hovorková, bylo to přes 800, nevím sice jaké poplatky si účtuje pobočka spořitelny, ve které pracujete - ale v té naší tomu tak bylo. Manžel žádný kontokorent nemá a nikdy neměl a buďte tak laskavá a neznevažujte to co jsem napsala. Koukám, že spořka nejenže se k zákazníkům chová macešsky, ale když se ohradí, obviní je ze lži. Směšné.

      Vymazat
    5. Musím se přidat k paní Hovorkové. To co popisujete je nesmysl. Přes 800,- mít poplatek za účet opravdu nelze. Pospíšil

      Vymazat
    6. Ale paní Hovorková se alespoň představila. A myslím si, že poplatky všude jsou stejné na jakékoli pobočce. Nikdo Vás ze lži neobvinil, jen se vám to paní snažila vysvětlit. Pokud se Vám to nelíbilo, byla jste to řešit na své pobočce, tak vám tam ty poplatky snad vysvětlili. Martin

      Vymazat
    7. Vypadá to, že na tento blogg:o) píšou samý finanční negramoti:o) Přidávám se, že poplatek ve výši jaký píšete je nesmyslný... Co se týče přechodu od jakékoliv zajeté banky... Já jsem přešel od ČSOB do Air bank - účet zadarmo - super věc,ale to je tak jediné co tato banka umí:o( Jako mladý klient(31)jsem chtěl vyřešit převod městského bytu na sebe(u Air Bank - neslýchaná věc). Takže jsem se s "díky"za výhodný účet přesunul ne do ČSOB,ale do ČS, kde mám také Osobní bankéřku - a díky ní bydlím ve svým:o)))

      Vymazat
    8. Fascinuje mě, jak jsou někteří lidé povrchní a možná i hloupí. Jak si můžete dovolit tady tvrdit něco co nemáte podložené důkazem a ještě se o tom hádat?! Souhlasím s panem Pospíšilem a paní Hovorkovou! Sama mám účet u ČS a jsem i zaměstnancem a i když nejsem velkým fanouškem poplatků, tak tohle je holý nesmysl a sazebník ČS na který se každý kdo bude mít trochu inteligence a zájmu může podívat na stránkách ČS nebo dotázat se na poplatky na kterékoli pobočce. Takže než někoho příště nařknete...zjistěte si zda Váš manžel nedostal za něco smluvní pokutu která je zaznamenaná ve všeobecných obchodních podmínkách ;)

      Vymazat
    9. Božínku, to se tu najednou vyrojilo dotčených zaměstnanců ČS, hájících svou firmu ...

      Vymazat
    10. Kriste pane, máte problém s hlavou? Já jsem snad psala, že tam nebyly jen běžné poplatky za vedení účtu, ale částku okolo 500 kč tam právě udělala ta operace z nepovedeným příkazem. Když vám nakonec napíšu tu perlu, ŽE ONI TEN NEPOVEDENÝ PŘÍKAZ TAK JAKO TAK PROVEDLI - tudíž byl nakonec proveden dvakrát (a bylo to kolem 7000 korun)- přepokládám, že paní Hovorkovou klepne (konečně). Ale to je mi jedno, píšu pravdu, přísahám na smrt své matky. Stačí chytráci? Spořitelna zpackala provedení příkazu, naúčtovala si za to kolem pětiset korun a ještě mě tady budou lidi vykládat něco o tom, že lžu. No to je konec.

      Vymazat
    11. Ano, jestli si dobře pamatuji, tak např. za mimořádnou splátku na úvěr byl poplatek minimálně 500,-- Kč. Takže pokud nakonec příkaz odešel 2x a byla to zrovna splátka na úvěr, tak je to dost pravděpodobné. Paní to zde nerozepsala konkrétně ale věřím tomu.

      Vymazat
    12. Převod bytu? To jsem netušila, že převod bytu do osobního vlastnictví se zařizuje v bance. (To jako nechci rýpat, já to opravdu netuším, já jsem byt řešila s kdejakou institucí - realitka, katastr - ale v bance vážně ne...) Jinak já jsem u Air Bank naprosto spokojená, nabízejí mi navlas stejné služby jako má bývalá banka, jenže u ní jsem platila 139,- měsíčně, u Air Bank je to bezplatné. Mají fajn přístup, jsou vstřícní...

      Vymazat
  2. ... po 26 letech jsem od "spořky" odešla...Jsou to dva roky...Jakmile zjistili mé úmysly, hned volali a najednou mi nabídli 80% slevu na veškeré služby včetně vedení účtu...Neukecali, ale zkoušela jsem se ptát, jak je najednou možné, že vlastně lze mít účet u nich prakticky "zdarma"?! Prý zrovna začali dělat slevy...Dobrá..ale na mou další připomínku, že na pracovní dobu pobočky v našem městě musím mít zvláštní itinerář, ...tak na to už odpovědět nedokázali! Jednou do 15, jednou do 16, jednou od oběda zavřeno, jednou přes oběd otevřeno...Když už musím osobně do banky, tak snad PRAVIDELNOU srozumitelnou otevírací dobu mít mohli... No, škoda, má milá spořitelno, ale viz článek výše - nezasloužíš si nás, drobné věrné střadatele... :-) :-) :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemyslím si, že je tak hrozně překvapující, že firma, od které chce klient odejít, nabízí lepší podmínky. Například telefonní operátoři toto dělají běžně a místo toho abyste byla ráda, ještě nadáváte..někomu se opravdu nedá zavděčit ničím...

      Vymazat
    2. Když ono člověka prostě chtě-nechtě zarazí, když si ho začnou vážit teprve ve chvíli, kdy jim dává sbohem...

      Vymazat
  3. hihi, dělala jsem taky v ČS a bylo to jedno z nejhorších zaměstnaní... ten tlak na zákazníky, kterým bylo v průměru snad 50 a více byl hrozný... ne, děkuji, neprosím... teď mám mBank, právě jsem si od nich vzala i super tarif na volání a na podnikání máme Fio... a osobního bankéře nepotřebuji... :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. k mBank se můžu taky přibluvit, ještěže jsem poslechla rodiče a do podobných bank jsem se nenechala nalákat :D za 4 roky co mám u nich účet jsem v bance nebyla ani jednou (doknce i pan na podpis smluvy přilej ke mně) a to účet využívám opravdu hodně, další výhoda je určitě i ta, že nejen, že mi banka zatím nestrhla ani korunu, ale díky spořícímu účtu mi dokonce peníze ještě přibývají.

      Vymazat
    2. mám taky mbank a maximální spokojenost

      Vymazat
  4. Podobné to je i u Komerční banky, strávila jsem asi dvě stě let, abych si mohla zrušit účet, když jsem šla jinam než za svým osobním bankéřem! Nikdy více!

    OdpovědětVymazat
  5. Máme v rodině spoustu podobných zážitků z Komerční banky... :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Komerčku zabít, pochcat a zahrabat!

    OdpovědětVymazat
  7. Kdysi dávno jsem rušil u KB účet a měl jsem tam asi 500Kč, jenže v té době se platilo za zrušení 350Kč.. když jsme to zrušení podepsal, zvedl jsem se a řekl jsem jím, ať si těch 500 strčí kam chtějí, že ty drobný nechci.. bankéř za mnou div nevyběhl, že mi je musí dát.. ignoroval jsem ho (naštvaně) a pak mi prišla složenka.. ignoroval jsem ji taktéž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco podobnýho jeden známý udělal taky, jenže mu ten účet asi kvůli třem korunám, co nevybral, nemohli zrušit. Aniž by to věděl mu ho vedli dál a pak se ozvali, až když jim dlužil hezkých pár peněz i s úroky za vedení účtu. Ale co to bylo za banku, to už nevím.

      Vymazat
    2. haha, kamarádovi se stalo něco podobné, chtěl zrušit účet u KB protože se stehoval do zahraničí, řekli mu ať si tam nechá pár stovek na poplatky. Pár stovek si tam nechal, ale suma sumarum mu tam chybělo 6 Kč. Poslali mu nějaké dopisy na adresu kde už nebydlel, (najednou nikdo nevolal i když otravují pořád) a za nějaký čas zjistil, že je u exekutorů a musel zaplatit 3006,- Kč :D 3000 exekuce a 6 kč bance. No je to katastrofa.

      Vymazat
  8. Jak už tu padlo výše, podobné je to i u komerčky, což se obzvlášť vyplatí, pokud člověk pobývá ve dvou městech vzdálených od sebe 100 km (student). Každá blbá změna se musí dělat u jednoho konkrétního bankéře. Když mi potom změnili studentský účet na běžný, ačkoli jsem dokládala potvrzení o studiu, a dozvěděla jsem se to až z vyúčtování, šla jsem ke konkurenci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám KB už několik let a tenhle problém jsem nikdy neměla, vždycky jdu k bankéři, který má zrovna volno (protože mi podle internetového bankovnictví přijde, že mi ty bankéře stejně mění každou chvíli jako ponožky...) a vždycky mi vyjdou vstříc. I když taky občas koukaj jak leklá ryba...

      Vymazat
    2. Napsala jsem to jinak, než jsem myslela - ty změny je potřeba provádět na konkrétní pobočce. I když s tím konkrétním bankéřem se mi stalo, že jsem potřebovala zařídit něco, co zabere 2 minuty, a musela jsem čekat na "toho svého", který právě s někým vyřizoval hypotéku, i když ostatní měli zrovna volno. Nevím, jestli to byla praxe té jedné pobočky, každopádně mně jako zákazníkovi to může být jedno. Celkově jsem s touhle bankou nebyla spokojená.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    4. Já mám KB od střední školy a jsem s nimi maximálně spokojená. Osobního bankéře mám stejného léta, tak když tam jednou za čas jdu pokecáme co nového a i když jsem šla na jinou pobočku, tak vždycky vyřešili co jsem potřebovala hned. Když mi ukončili stednetský účet, tak jsem chtěla kvůli poplatkům odejít, ale oni mi okamžitě nabídli ještě zajímavější alternativu. Řešila jsem odchozí platby, kteří všichni s účtem zdarma stejně měli za poplatek a KB zdarma vše. Ale asi jsem měla štěstí na svého osobního bankéře :-)

      Vymazat
  9. Tak to jde asi o štěstí - šikovné spoření jsem rušil na jiné pobočce, než kde mám osobního bankéře, normálně u přepážky. Odevzdal jsem číslo účtu, na který chci peníze převést a během pěti minut bylo vše vyřízené.

    OdpovědětVymazat
  10. Mám velmi podobnou zkušenost z Komerční banky, kde se mi pan bankéř dušoval, že účet u nich můžu (v době internetové a mobilního bankovnictví) zrušit pouze na mé domovské pobočce. Bydlím a pracuju už několik let v jiném městě, takže by to pro mě znamenalo vzít si na to regulérně dovolenou. Vysvětlila jsem mu situaci a prý se nedá nic dělat. Naštěstí jsem si to prověřovala i jinde a o týden později naklusala na tu samou pobočku s tím, že mám ověřeno, že to zrušit jde. Tam mi jako blbé blondýně vysvětlili, že to nejde, ale že mi můžou zrušit přístup do internetového a mobilního bankovnictví a zrušit karty a potom telefonicky požádat moji osobní bankéřku na domovské pobočce, ať zruší zbytek účtu... Asi jsem fakt blbá blondýna, ale může mi někdo, prosím, vysvětlit, jaký je v tom pro mě jako koncového uživatele rozdíl?

    OdpovědětVymazat
  11. a to si ještě zkuste vzít u Spořky hypotéku s ručením nemovitostí a toto ručení zkuste převést na jinou nemovitost.
    Občan, od kterého kupuju domek, se tímto baví cca od srpna a nevsadila bych ani korunu, že to stihne dovést do konce v listopadu.
    (Měsíc čekání - splńte podmínku A - měsíc čekání - splňte podmínku B, podmínku A předělejte...)

    OdpovědětVymazat
  12. Já bych dokázala pochopit, že mám chodit na pobočku, kde jsem si založila účet. Přece jen předpokládám, že tam mají moji složku, smlouvy s podpisy a dodatky ke smlouvám. Problém ale jen, když se vám váš OSOBNÍ poradce nevěnuje - když jsem potřebovala doložit nějaké potvrzení, psala jsem svému poradci asi dva e-maily a navrhovala mu více termínů, kdy se můžu zastavit. Ani na jeden mi neodpověděl - když jsem do své pobočky šla za svým poradcem osobně, protože věc začala být urgentní, tak jsem si samozřejmě neodpustila lehce jízlivou poznámku, že jdu bez ohlášení, protože nereagoval na moje e-maily. Jeho odpověď mě dostala: Jo, jo, nějaký takový e-mail jsem tam měl"... Komerční banka.
    Adéla

    OdpovědětVymazat
  13. Tak pod ten první odstavec bych se podepsala. Jinak tohle úžasné spořeníčko mi naštěstí zatím nikdo nenabízel, nejspíš proto, že jsem do spořky osobně dlouho nemusela. Jinak je to vždycky zkouška mojí asertivity. Ady

    OdpovědětVymazat
  14. Potřebovala jsem od ČS kvůli žádosti o vízo potvrzení, že mám u nich sjednáno cestovní pojištění (to ke kartě na celý rok). Záležitost na 20 minut pro tři pracovnice a jednu vedoucí oddělení. A ještě to vypadalo, že jsem si ten požadavek vymyslela, protože oni tam ještě nikdy nic takového nevydávali!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S bankou takovou zkušenost nemám, ale není to rozhodně jediné, kdy úřednice dumá nad něčím, co ještě nikdy nedělala, a přijde ji to proto divné. Stačilo, že jsem posílala dopis na mou fakultu. Vím, že z našeho města na tuto školu nikdo nechodí a ani moc nechodil, takže tam ani nikdo nic neposílal, ale to, aby se poštovní úřednice ušklíbala, že tuhle adresu ještě nikdy neviděla, a že ji přijde divná, to je snad trochu moc.

      Vymazat
  15. No já měl ještě donedávna účet u RB. Byl jsem od začátku u ebanky, pak to koupila Raifka a od té doby to šlo do zadele. Už dva měsíce jsem u mBank a nemůžu si stěžovat, dokonce s nimi i dost ušetřím. Internetové bankovnictví mají přehledné a hned vím na čem jsem. To se mi u raifky nestalo - odchozí peníze na třech místech.
    Mimochodem, když jsem odcházel taky to na mě zkoušeli, že prý by mi dali nějaký čas komplet účet zdarma, ptám se na jak dlouho, prý na rok. To jsem se vysmál, pač od kolegů z práce vím, že například zde zmiňovaná spořka dává i 5 let - dva kolegové, oba stejnou výhodu.
    Banka, která si bere moje peníze, obchoduje s nimi, podniká, a ještě ji mám platit za operace, ať de do kytek. To je na hlavu postavené.

    OdpovědětVymazat
  16. Spořku úplně nesnáším, nikdo mě tam už nedostane... Mě se při rušení účtu ani neptali, tak jsem jim sama řekla že prostě nejsem spokojená s jejich službama a bankovnictvím, jestli je to kdyžtak zajímá :)) Tvářili se kysele a přemlouvat se mě nesnažili. je to banka jak za komoušů.

    OdpovědětVymazat
  17. V ČSOB, kde jsem kdysi byla, to není o nic lepší, teď mám Zuno a Fio a spokojenost :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Otázka je, jestli se otravovat se starou bankou, nebo přejít k něčemu, co není zrovna moc prověřené a riskovat nějaký krach, nebo něco podobného, co u zavedeného ústavu asi zas tak moc nehrozí. Nejsem zrovna důvěřivec.

      Vymazat
    2. do 100 000 eur su vklady garantovane statom v celej EU - na SK ich v pripade krachu banky musite dostat z Fondu ochrany vkladov do 20 pracovnych dni. ak ide o banku, ktora plati za ochranu vkladov v inom state, obratite sa na dany fond tam (napr. MBank v Polsku, Zuno v Rakusku). predpokladam, ze podmienky na vyplatenie vkladu su podobne. nie je to idealne a krach je kazdopadne neprijemny, ale o peniaze nepridete.

      Vymazat
  18. Stalo se mi něco podobného v Komerčce s tím, že jsem zjistila, že místo v pobočce, kterou mám za rohem od práce, se můj osobní bankéř nachází v té části Prahy, kde jsem byla asi dvakrát v životě. A abych si tuto úžasnou výhodu zrušila, musela jsem se tam kodrcat - s dvoumístným půltunovým kočárkem přes celou Prahu, dohromady 4 přestupy tam a 3 zpátky... samozřejmě aniž by se mě kdokoliv zeptal, jestli mám o toto zájem...

    OdpovědětVymazat
  19. No Spořka sa transformovala, porozdeľovala klientov do modrých a béžových bánk, povyhadzovala hromadu zamestnancov a hromadu ešte prepustitť chystá. Tá pani si nevymýšľala z plezíru, že vás musí poslať za vašou osobnou bankárkou, ona fakt musí, inak keby nie, vztýčený prst, kontroly a reporty prečo obsluhuje klientov, ktorí nespadajú do jej segmentu. Za vztýčeným prstom vytýkajúci dopis a ak sa ti nepáči tam sú dvere. Bohužiaľ realita českých a slovenských peňažných ústavov, ktoré živia zahraničných akcionárov a je tam neskutočný tlak na výsledky, ktorý dajme tomu v takom Nemecku alebo Rakúsku neexistuje. Tento článok skor poslať vedeniu aby sa chytilo za nos.

    OdpovědětVymazat
  20. To mi připomíná, jak jsem si u Spořky změnila domovskou pobočku za jinou, která je blíž a má příčetnou otevírací dobu pro člověka, který chodí pondělí až pátek do práce. Udělala jsem to proto, abych nemusela poslouchat kecy typu "ale toto byste měla řešit na domovské pobočce, tak my tam ty papíry pošleme teda...". Všechno se podařilo, až jednoho krásného dne jsem na onu pobočku šla něco řešit a k mému zděšení mi sdělili, že s tímto mi nepomůžou, protože na to mám přidělenou osobní bankéřku... na původní pobočce. Hodinu cesty daleko, s šílenou otvírací dobou. A oni jsou pobočka jiné kategorie, takže tuto službu pro mě nemůžou udělat, ani kdyby chtěli. FFFUUUUU!
    (jsem na odchodu, toto byla poslední kapka)

    OdpovědětVymazat
  21. Já jsem přešla k mBank a jsem spokojená. Postupně se snažím přemluvit zbytek rodiny, aby přešli k nějaké rozumné bance (mbank, fio, zuno) a s těmito ústavy už jsme nemuseli jednat. U mBank jsem něhem těch let, co účet využívám, nezaplatila ani korunu poplatek a vše potřebné řeším online.

    OdpovědětVymazat
  22. Já mám mBank a AirBank a taky spokojenost. Neplatím žádný měsíční poplatky, na pobočku vůbec nechodím, všechno dělám přes net. Ani stovku měsíčně bych za vedení účtu nedala!

    OdpovědětVymazat
  23. tak problémy s ručením BÚ u ČS mám naštěstí už téměř 2 roky za sebou.. taky jsem si užila. Takže jestli hodláš rušit celý účet, doporučuji pevné nervy a v den zrušení si ještě zavolat na linku a tam to zaurgovat. Jinak by účet mohl vesele běžet dál, aniž by s tím kdokoli počítal :(

    OdpovědětVymazat
  24. Labužnickým soustem je doplácení hypotéky u čs a rušení účtu po zemřelém příbuzném před koncem fixační doby. Neřeknou vám rovnou, kolik se teda má doplatit, ale podáte žádost (jménem zemřelého) a oni vám za mírný poplatek 500 Kč milostivě napíšou, kolik zbývá ke splacení anuity a výši sankce za předčasné splacení. Toto všechno zaplatíte do určeného termínu, ještě se jdete za dva dni zeptat do banky, jestli teda je vše splacené a v pohodě, dotyčný pán volá na tři místa a ujistí vás, že je vše splacené. Zrušíte tedy účet z kterého se splácelo a jako na trní očekáváte změnu v katastru ohledně zástavního práva a ejhle - měsíc se nic neděje. Nasraně dorazíte do banky, načež tam vám oznámí, že poplatek za vedení úvěrového účtu se platil zpětně a jelikož jste účet zrušili a poplatek se následující měsíc nezaplatil, máte u čs dluh 150 Kč a oni nemůžou zrušit zástavní právo. Následuje hysterický výlev z vaší strany a vyhrožování vším možným, od právníků po peklo, a zaplacení pplatku, načež je vše vyřízeno během dvou dnů. Následuje již jen potvrzení o zaplacených úrocích pro daňové přiznání, které je napsáno na jméno zemřelého, neb se v čs asi ještě nikdo nesetkal s tím, že by někdo zděděnou hypotéku chtěl rovnou doplatit a tudíž se hypotéka nepřepisovala na dědice, ale vše se dělo jménem zemřelého. Potvrzení pro dědice vyřizují již třetím měsícem (ale to je částečně vinou zemřelého, neb jim nenahlásil, že se rozvedl a hypotéka připadla jen jemu)...Takže si dejte pozor při doplácení hypoték u čs :-) Lenka)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je síla...

      Vymazat
    2. Mám naprosto stejnou zkušenost. Jen s drobným rozdílem, převáděla jsem hypotéku do jiné banky. Mě dokonce ten účet za 150 Kč vedli 5 měsíců, takže si naúčtovali příslušnou částku plus úroky z prodlení. A po celou dobu těch 5měsíců se neobtěžovali mi poslat jedinou upomínku, že jim údajně něco dlužím. Také jsem kvůli nim měla problém se zástavou a katastrem. Dopadlo to tak, že jsem na ně do telefonu řvala, že jsou zloději a lichváři. Pak jsem jim napsala dopis, kde jsem pohrozila soudem a napsala jsem, co od nich očekávám. A světe div se. Vyhrála jsem. Nic jsem neplatila. A ještě mi poslali (zadarmo!) potvrzení, že jim nic nedlužím. ČS nesnáším a marně se snažím přesvědčit matku, aby od nich odešla. Její argument je, že je u nich 40 let, tak proč to měnit. Ach jo....

      Vymazat
  25. Ahoj hezký blog, nechceš se navzájem odebírat ?:) dej vedět u mě na blogu

    www.lucieglam.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  26. A bude hůř, poslední dobou tyhle firmy dávají zaměstnancům smlouvy, kde dostanou jako základ minimální mzdu a zbytek závisí na tom, kolik lidem vnutí produktů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tak to přesně je a všichni na nás řvou a myslí si, že za ty poplatky co banka má máme luxusní platy...

      Vymazat
  27. Tak mě to nedá okomentovat výše... Neberte to někdo jako urážku nebo tak, ale kdo se alespon malicko v bankovnictvi pohybuje, tak vi, ze nizkonakladove banky - Fio, Zuno, Air apod, ktere uplne bezne nabizeji ucty zdarma, jsou ve ztrate.. Otazkou je, zda chci davat penize nekam, kde s nima hospodari tak, ze ta banka sama nema. Uvazte - z ceho maj ty banky vydelavat? Ucet zdarma, vybery z bankomatu, prevody.. Tak kde penize vezmou, kdyz skoro neposkytujou uvery, nebo natoz hypoteky.. Uvazoval jste nekdo o hypotece? vezmete si hypoteku na dvacet let u banky, ktera v lepsim pripade hypoteky sice poskytuje, ale na ceskem trhu je tak pet let, v horsim je neposkytuje vubec? Verite takove bance? Z ceho zije? Nebo to je spis tak, ze to dopadne jako s Ebankou, ktera nasbirala hromadu klientu a pak ji koupila RB.. Uz vam trosku svita? Jasne, ze vam vsecko daji zadarmo, proc ne, protoze spoustu lidi tam prilakaji a pak za nemalej peniz prodaj. V dnesni konkurencni dobe, kdy se banka pere o kazdyho klienta je to prece logicky a jde o velky penize.. A dalsi otazka na sklade je.. Modri uz vedi :-).. Opravdu chcete mit VSECHNO zadarmo? Ja teda nevim, ja si rada rozumny penize za servis zaplatim.. Pokud mi banka vyjde vstric, vse funguje tak, jak ma a kdyz potrebuju poradit s cimkoliv - uver, hypoteka, sporeni, investice, chci, aby mi poradil fungovany odbornik. Jenze kde vezme nizkonakladova banka na skoleni? Na poradny skoleni? Aha? Jsme doma, ze? Zkuste si zjistit neco o tom, co skutecne do budoucna chcete a nekoukejte jenom na to, ze ted to mate zadarmo. To je vylozene cechackovstvi - shnily banany? Ale byly za polovinu... Jinak ale souhlasim s Blondynou, ze banky by mely byt flexibilnejsi - jenze kdyz zrusej ucet na jiny pobocce, tak je to na triku ty pobocky, ktera ho rusi - takze oni si skodej, neni se cemu divit, ze se jim do toho nechce, ale pro zakaznika by to udelat proste meli.. Ale kdybyste meli napr. za den v praci udelat osm kusu neceho a jinej utvar by vam jeden kus vzal a vedouci vas sprdla, ze neplnite, tak taky vam to nebude prijemny.. A nikdo se nebude ptat, proc ten jeden kus nemate - nevykazujete a basta... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tady jde ale spíš o to, že banka, která si nechává za vše platit, nevychází klientům vstříc. Já chápu, že bankéř má problémy pokud neplní plány, ale to mně přeci jako zákazníka nemusí zajímat. Navíc mnohdy podávají nekvalitní služby.
      Celou dobu co jsem chodila do školy a chvíli po ní jsem měla účet u ČS. Naštvali mě v době, kdy jsem přecházela ze studentského účtu na normální a měnila jsem kartu. Už si nepamatuji, jestli jsem novou kartu měla dostat, protože jsem přecházela na nový typ účtu, nebo proto, že mi končila doba platnosti. Každopádně jsem si ji musela vyzvednout na domácí pobočce. To že pobočku jsem měla ještě v rodném městě a musela jsem si brát dovolenou, za to opravdu nemůžou (měla jsem si ji změnit). Přišla jsem tam, vzala si lístek a za chvíli se dostala na řadu. Tam mi řekli, že mám svého osobního bankéře, a že musím chvíli počkat. To naštěstí taky netrvalo příliš dlouho. Dala mi novou kartu (pro kterou stejně musela jít dolů, kde jsou "obyčejní" bankéři) s tím, že PIN zůstává stejný. Byla jsem tam s neteří, kterou považovala za mé dítě, proto mi hned začala nabízet produkty pro děti. Hned jsem ji zastavila s tím, že dítě nemám a ona se na mě udiveně podívala a zeptala se a CO je ohle (nepoužila slovíčko kdo ale co).
      Asi za týden jsem si potřebovala vybrat peníze z bankomatu a jaké bylo moje překvapení, když mi bankmat napsal, že jsem zadala špatný PIN. Byla jsem si jistá, že jsem ho zadala správně. Šla jsem na pobočku. Naštěstí nebyl problém s tím, že to není moje domácí pobočka. Tam jsem vysvětlovala, že jsem dostala novou kartu, jestli mi náhodou nezměnili PIN. Paní na pobočce mě přesvědčovala, že né, a že jsem ho špatně zadala. Po chvíli dohadování, kdy jsem ji ujišťovala o opaku, se milostivě podívala do počítače. Tam zjistila, že už nemám studentskou kartu, ale jen "obyčejnou" a tedy, že se PIN skutečně měnil. Nový PIN mi měl ale přijít poštou. No on asi přišel, ale jako adresu jsem tam měla uvedenou ještě kolej v Praze. Prý to měla má osobní bankéřka ověřit.
      Takže asi tak funguje placené bankovnictví... Já tedy naštěstí nikdy neměla problém, když jsem navštívila nedomác pobočku, ale už je to pár let a tehdy se možná na to tolik nedbalo.

      Vymazat
    2. Ano, banky jsou chudinky, kterým se válí na účtech desítky miliard, ale ony nemají na čem jiném vydělávat, než na poplatcích od klientů. Ha, ha.
      Že jsou první roky ve ztrátě - ale ta ztráta se snižuje, např. u AirBank - to docela dává smysl, chtějí-li rychle prorazit na trhu s obrovským počtem poboček "starých" bank a nabídnout takové podmínky, aby přiměly zpohodlnělé klienty velkých bank zvednout zadek a změnit účet. Pokud někdo nenabízí hypotéku, tak si ji u něj nevezmu - jak prosté, milý Watsone. Stejně by bylo velmi zvláštní, kdyby zrovinka ten "můj" ústav nabízel nejvýhodnější podmínky na trhu u všech produktů, které využívám. Zkušenost s "fudnovanými odborníky" velkých bank mám takovou, že by mě nenapadlo jít se na něco zásadního ptát na pobočku, aniž bych dopředu neměla nastudované obchodní podmínky. Vždycky, VŽDYCKY ten člověk na přepážce podával jiné informace, než jaké byly pravdou. V tomto si umím představit, že nízkonákladová banka, která o klienty (nikoliv "tu verbež, co akorát otravuje čas na pobočce") musí bojovat a zatím má jen relativně malé a přehledné portfolio služeb, bude uživatelsky lepší i zadarmo. A ten poslední případ s osmi kusy něčeho - co je mi kua po tom, že si to banka tak blbě nastavila a už "shora" nechápe, že jejími klienty nejsou lidi, kteří po generace celý život bydlí ve stejné dědině se stejnou pobočkou? To mě jako klienta naprosto nezajímá a je to jen a jen chyba nastavení banky.

      Vymazat
    3. Že vy budete zaměstnanec "velké" banky a takhle nám předvádíte, jaké šrouby do hlavy valíte odcházejícím klientům?

      Vymazat
    4. a čo na tomto argumente je valenie šróbov do hlavy? Dobre, nízkonákladová banka nemusí platiť x nájmov pobočiek a toľko zamestnancov, ale naráža na problém, keď ľudia chcú uložiť peniaze v hotovosti a hopla ono to nejde, pretože nemá pokladňu v mojom meste - vlastná skúsenosť, istý čas som dostávala peniaze na ruku a musela som to ukladať na priateľov účet vedený u tej preklínanej sporiteľne, ale bez jeho účtu by som si sotva poradila, okrem pošty samozrejme, kde sú peniaze pripísané na účet bohviekedy, ale to je vám platné ako mŕtvemu uši, keď máte príkazy splatné k určitému dátumu.

      Vymazat
    5. Ale já si přece za ty služby platím: tím, že ze svých peněz dostávám s bídou jedno procento úroku a zbytek sežere banka. Proč bych měl ještě něco platit? Banka má platit mně, ne já jí. :-P

      Vymazat
    6. Ano, pravdivě napsané. Přiznám se, že jsem kdysi vybrala veškeré své úspory ze Spořitelny a vložila je do velice výhodné banky Bohemia... :-( Pak jsem se k ní potupně vrátila a teď raději platím nějaký ten poplatek za vedení účtu, který mě nezruinuje, ale mám jistotu.

      Vymazat
    7. A nejhorší je, že banky vlastně nežijí z nás, běžných malých klientů, jejich hlavní zisk je z miliardových přesunů a půjček a transakcí se státy a gigafirmami, malý střádal je na okraji jejich zájmu. Tak proč ho odírají z kůže?

      Vymazat
    8. Tak třeba zrovna o krach Air Bank bych se nebála, neboť je to člen skupiny PPF :-))

      Vymazat
    9. To anonym 11:22: a EBanka snad nebyla Kellnera? Uvazuj, nez napises nejakou hovadinu, tady nejde o krach, ale o zisk. Nasbíraj klienty a pak budete čumět, až si vás koupí třeba ČSOB a daj vam ucet zadarmo, když si tam budete posilat 15000 Kč, uděláte šest transakcí kartou atd atd.. A banky žijí z úroků úvěrů a převodu transakcí... Vzdycky je moznost bud a nebo, staci si ceskej trh prozkoumat a nelamentovat jak maly dite na pisku.

      Vymazat
    10. Anonym 18.11. 8:02: Jak je tady někde poblíž napsáno, pořád lepší jednou za pár let změnit banku, než ta pakárna u někoho, kdo si myslí, že má klienta jistýho.
      A mimochodem, mám-li u té banky aktivní účet (a nebudu tvrdit, že mám aktivní všechny účty), jsou pro mě výše uvedené podmínky ke splnění levou zadní.
      Když jsem se ptala v ČSOB, za jakých podmínek mi dají účet zdarma ("Dobrý den, chci vám dát k dispozici svoje peníze a veškerý cash-flow, co musím udělat, abych za to nemusela platit?"), tak mi natvrdo sdělili, že u nich někde musím mít uložených více než milión Kč nebo mít účet vázaný na zaměstnavatele, který toto splňuje. Nas*at!

      Vymazat
    11. Anonymní 13. listopadu 2013 7:44 napsal:
      1) "... nizkonakladove banky - Fio, Zuno, Air apod, ktere uplne bezne nabizeji ucty zdarma, jsou ve ztrate... "
      Tak si probereme všechny nízkonákladové banky, jak jsou na tom v roce 2016, tedy cca 5-6 let po jejich založení. Fio bylo v zisku už jako družstevní záložna před rokem 2010. Zuno si dlouhou dobu pod sebou podřezávalo větev tím, že půjčku málokomu schválila. Byla na prodej a málem jí koupili rusáci, ale už svou přísnost v udělování půjček zmírnili a daří se jim výrazně snižovat ztrátu. Airbanka je v zisku od roku 2014. mBank je v zisku od roku 2012. Equabank je za 1.Q 2016 v zisku.

      2) "... z ceho maj ty banky vydelavat? Ucet zdarma, vybery z bankomatu, prevody.. Tak kde penize vezmou, kdyz skoro neposkytujou uvery, nebo natoz hypoteky ..."
      Bez spotřebitelských půjček by jakákoliv banka zdechla. Teda, kromě Fio, ta má vlastní burzu. Jinak v minulosti byly i slušné zisky od obchodníků za platby katrou, ale od té doby, co to EU zatrhla, tak se malým, středním i velkým bankám propadly zisky.

      3) "... Uvazoval jste nekdo o hypotece? vezmete si hypoteku na dvacet let u banky, ktera v lepsim pripade hypoteky sice poskytuje, ale na ceskem trhu je tak pet let, v horsim je neposkytuje vubec? Verite takove bance? ..."
      I kdyby ta banka byla na trhu jediný den, pokud mi nabídne výhodné podmínky, tak bych do toho šel. Kdyby banka změnila podmínky, mám právo si hypotéku převést jinam i uprostřed fixace. Pokud by banka krachla, tak budu hypotéku platit insolvenčnímu správci, přřípadně jiné bance, která mou pohledávku odkoupí.
      4) "... Nebo to je spis tak, ze to dopadne jako s Ebankou, ktera nasbirala hromadu klientu a pak ji koupila RB.. Uz vam trosku svita? Jasne, ze vam vsecko daji zadarmo, proc ne, protoze spoustu lidi tam prilakaji a pak za nemalej peniz prodaj. V dnesni konkurencni dobe, kdy se banka pere o kazdyho klienta je to prece logicky a jde o velky penize ..."
      Ano, to se může stát s jakoukoliv bankou. Majitel má na to právo a když se to klientovi nebude líbit, může jít o banku vedle.
      5) "... Opravdu chcete mit VSECHNO zadarmo? ..."
      To ne, ale když se daří bance vydělávat jinde, proč zbytečně platit něco nevíc?
      6) "... Ja teda nevim, ja si rada rozumny penize za servis zaplatim.. Pokud mi banka vyjde vstric, vse funguje tak, jak ma ..."
      Já si za servis také rád připlatím, ale, v případě KB, se mořit s přihlašováním pomocí certifiátu, absencí vnitrobankovních převodů o víkendech a změnou limitů, které jim trvá den, to radši oželím servis o víkendech a jsem radši, když to u nízkonákladovek funguje ihned.
      7) "... a kdyz potrebuju poradit s cimkoliv - uver, hypoteka, sporeni, investice, chci, aby mi poradil fungovany odbornik ..."
      A co mi brání jít do těch velkých bank se na tohle přijít zeptat a nechat si to jejich fungovaným odborníkem vše vysvětlit?
      8) "... Jenze kde vezme nizkonakladova banka na skoleni? Na poradny skoleni? ..."
      Drahé školení není nutně kvalitní školení.

      Vymazat
  28. Obecně, pokud narazím (nejen v bance) na argument: "Ale to musíte jinam, to musí udělat jenom ten a ten, to tady neděláme atd." , jsem se naučila používat asertivní: "Aha, a jak to tedy vyřešíte?" Pak je třeba odolat pokušení a nedodat nic dalšího, žádné vysvětlování, že se jinam nedostanu, žádné stěžování, že to mám daleko. Jen tahle jedna věta.
    Obvykle následuje dlouhý telecí pohled zpoza přepážky, načež v 90% dotyčná/ý připustí, že "tam třeba může zavolat" nebo něco podobného - a řeší.
    Ovšem trvalo mi cca 10 let než jsem se k téhle metodě propracovala. Stane se mi opravdu vzácně, že mi vysvětlí s nějakými opravdu logickými argumenty, že to skutečně nejde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je účinné, dotyčnému pracovníkovi totiž tato jednoduchá věta připomene, že problém má on a ne zákazník.

      Vymazat
  29. No jo, blondýna si sedne na pohovku, dostane kafíčko ale služby jsou na hovno, neboť všechno není v okamžiku. Měli Vám udělat párky. Ale jak je udělat? Nevadí, podívame se do rádoby vtipné diskuze pod tímhle článkem. P.S. Doufám, že kafe chutnalo. A zalili Vám ho vodou, nebo ste to jedla přímo z pytlíčku? OMG....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady jde podle mě hlavně o to, že si kvůli banalitě klienta podávají tři lidi mezi sebou jen kvůli debilně nastavené interní organizační struktuře. Něco jiného je čekat s lístečkem, až zaměstnanci obslouží lidi, kteří přišli o pět minut dřív, a něco jiného je "začít vás řešit" a v rámci toho vás nechat čekat a ještě vám to dát sežrat, že je to vlastně vaše vina a měl(a) jste jít jinam.

      Mně takhle moje banka nabízela převedení k "mému bankéři" z centra města, kde pracuji, do pobočky 500 metrů od bytu, kde mají od 9 do 16. Nápad hodný debila. Vždycky bych musel chodit brzo z práce (nebo odkudkoliv), abych to do těch čtyř stihl.

      Vymazat
    2. Anonym z 13:15 se zjevně špatně vyspal nebo má poněkud delší vedení a nechápe smysl tohoto blogu.

      Vymazat
    3. No tak mne ma banka nic nenabizela, ale pri navsteve me pobocky mi suse oznamili, ze me prevedli na jinou, neb to "mam bliz k mistu bydliste" (bydlim ve vesnici za mestem a kvuli navsteve pobocky bych musela vystoupit z autobusu, co jezdi jednou za hodinu, a cekat na dalsi). Uz u nich taky nejsem...

      Vymazat
  30. jjj, a dneska vyšla zprávička, že za monopůlek na skartičkách který jim "nevyšel" chtějí po nás všech 200 milionků ... chicht ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, oni nejsou charita. Když se stát chová jako dementní zákazník, tak holt jako dementní zákazník platí.
      Skarty byly jeden z mála projektů, který nás mohl trochu posunout směrem k jednadvacátýmu století. Tak ne, no... vrátíme se zpátky do středověku ke složenkám.

      Vymazat
    2. Pro anonyma z 22:20 - hm, jak myslíš, ale pro mě byl spíš návrat do středověku to, že jsem si musela jak idiot převádět podporu z jednoho účtu na druhý a sKarta byla pro mě jen zbytečná zátěž ve šrajtofli. A platit tím nesmyslem někde ? Hleděli na mě jak na marťana ! A jak to taky "ušetřilo" námahu zdravotně postiženým, že ...

      Vymazat
  31. No jo, jen cpěte peníze pseudobankám typu fio, zuno, air... oni to za pár let za těžký prachy prodají některé velké bance a potáhnou dál, jako ebank... takhle ty projekty fungujou. Ale jestli vás baví dělat každý tři roky novej účet, tak prosím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jen aby to nějaká "velká" bančička koupila, žejo... víme, jak dopadla ebanka ... většina klientů jim pod taktovkou Rajfky utekla... včetně mě...

      Vymazat
    2. Radši každý tři roky založit nový účet než se několikrát do roka potýkat s arogancí a neschopností ve velkých bankách.

      Vymazat
    3. Ja vam fakt uprimne preju, az budete chtit hypoteku nebo neco, az se priplazite k velky bance, aby vas poslali s chuti do prdele... fakt, ze jo.. cechackovstvi - chci vsecko zadarmo.. Ja si proste rada za kvalitni sluzbu zaplatim.. A totalne souhlasim, ze to bude koncit prodejem maly banky velky bance.. Takhle to je proste predem vymysleny..

      Vymazat
    4. "az budete chtit hypoteku nebo neco, az se priplazite k velky bance, aby vas poslali s chuti do prdele..."

      Ale houby, nikam vás nepošlou - akorát budou chtít doložit příjem. A pokud pošlou, tak jiná banka tu hypotéku s radostí poskytne a nabídne lepší podmínky a bude to ona, kdo ve výsledku dostane moje peníze; ostatní ať si trhnou.

      Vymazat
    5. Anonym 18:15 - problém je, že člověk platí jako mourovatej a ty služby jsou hrozný. Za svoje peníze chci dobré služby... to není čecháčkovstvi. Naopak: Češi se málokdy ozvou a nechají si všechno líbit, proto jsou tu služby v porovnání se západní Evropou, nemluvě o USA, tak mizerné

      Vymazat
    6. Vazeny pane Anonyme 14. listopadu 2013 22:18, nevim, proc se tu porad ohanite s tim, ze clovek nedostane hypoteku. Pro hypoteku se chodi tam, kde se hypoteka nabizi. A propos napriklad mBank hypoteku nabizi a vubec neni spatna.....

      Vymazat
    7. Pracuji jako osobní bankéř v ČS. Bohužel se občas stanou případy, které jsou zde popisovány. Banka má 5 milionů klientů, tak když udělá chybu u 5 tisíc případů, tak je chybovost 0,001%,ale je to velký počet lidí.
      Drtivá většina klientů je se mnou velmi spokojená, ale také jsem udělal pár chyb, které klienti pocítili velmi nepříjemně. Ale měl jsem snahu vše vyřešit, nic jsem nezatajoval, na nikoho druhého jsem chybu nesváděl, řekl jsem vše, jak bylo, snažil jsme se vyjednat i kompenzaci za vzniklé nepohodlí. Někteří klienti byli s vyřešením spokojeni, ale myslím, že tak 3 budou rozhlašovat, jak narazili na někoho, kdo byl hroznej,nic neuměl, jak je banka poškodila, jak všechno trvalo atd. A už ČS ani mně nedají šanci napravit si reputaci. Mrzí mě to, nicméně na druhé straně vidím těch cca 300 spokojených klientů, kteří se ke mně rádi vracejí, pomohl jsem jim i leckdy z dost obtížných situací.

      Vymazat
    8. Anonym 12:04: verim, ze servis, ktery solidni banky, mezi ktere pocitam sporitelnu, komercku, raiffku a csob, je na daleko vyssi urovni. Clovek za prve jedna v kancelari a ne nekde na chodbe v obchodaku, jako to ma treba vecne chvalena mbanka, mimochodem, tuhle jsem sla zrovna kolem, kdyz pani resila hypoteku ve stanku v obchodnim centru, nahlas rikala, kde pracuje, kolik bere a co splaci. Jednani fakt na urovni..

      Vymazat
    9. „Banka má 5 milionů klientů, tak když udělá chybu u 5 tisíc případů, tak je chybovost 0,001%,ale je to velký počet lidí.“

      Tak je to chybovost 0,1 %, stačí umět počítat.

      Ono ale stačí flákat nesmyslama a vycucávat si procenta z palce. Nejde totiž o pravdu, jde o to, aby velké banky vyvolávaly emocionální dojem, že jsou príma.

      Vymazat
  32. Vďaka ... už som si začínala brať prístup ČSOB osobne. Takže chyba vôbec nemusí byť vo mne a v tom, že mám nejakú predstavu o službách? Napríklad pružnosť, ústretovosť a schopnosť využívania e-mailu zo strany banky?

    OdpovědětVymazat
  33. ukázkové je také chování této instituce ke svým zaměstnancům...
    neustálé snižování počtu pracujících přináší jen zmatky až nefunkčnost této instituce... už jsem vyslechl několik příběhů bývalých zaměstnanců vyhozených v poslední době a obrázek je nevalný... vyhazují se zásadně lidé s vyšším vzděláním a tedy vyšším platem, zůstávají maximálně středoškoláci a nástavboví vzdělanci s pokud možno velmi ostrými lokty a (všeho)schopní... nic proti nim... ale od banky, která chce být stále erste na trhu bych čekal něco více... pokud na vedoucí pozici dělá nedávno ještě řidič pana člena představenstva, je to buď génius nebo je něco divně... a takových příkladů je tam prý něurekom... kažopádně své finance jsem už z této baňky vyvedl...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to komické. Vyhazují se lidé s vyšším vzděláním, prý pro nadbytečnost, aby se 3 měsíce až půl roku počkalo a poté se opět vyvěsily inzeráty na všechny pracovní portály ve kterých se hledají noví zaměstnanci a teď se podržte s vysokoškolským vzděláním (jedno jestli bakalářským nebo magisterským a už vůbec nezáleží na tom z jaké školy má uchazeč diplom). Dále Spořka spolupracuje se všemi ekonomickými a technickými vysokými školami, na jejichž půdě a v jejichž blízkosti má pobočky, kde jsou zaměstnáni právě studenti těchto VŠ i na pozicích ředitelů poboček. Erste navíc každoročně pořádá vlastní letní školu pro středoevropské studenty a absolventy. Takže se tato instituce chová kuriózně k vysokoškolákům. Zřídí si pobočky, zaměstná brigádníky, spolupracuje s VŠ a po dostudování a krátké praxi se jich zbaví, protože jsou údajně drazí nebo nemají výsledky (důvod se vždy najde)a znovu hledáme nové lidi.. Fakt mazec.

      Vymazat
  34. Ono vůbec je to postavené na hlavu - léta vám kálejí na hlavu a tahají z vás tisíce ročně na, z velké části, nesmyslných poplatcích a když zavětří, že máte zaječí úmysly najednou volají a nabízejí slevy apod. čímž ovšem běžného zákazníka, celé roky decimovaného jejich "servisem" ještě více rozzuří a ten poprávu rozezlen prchá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuto zkušenost mám s Komerční bankou. Když jsem odcházela, tak mi nabídli doživotní vedení účtu zdarma. Ale stejně mě díky vysokým poplatkům nepřesvědčili.

      Vymazat
  35. Spořka NEVER MORE. Když jsem tam přišla s tím, že můj účet je nevýhodný a jestli mi můžou nabídnout nějakou alternativu, tak ne...nic výhodnějšího Vám nabídnout nemůžeme. Při změně banky mě logicky volali a přemlouvali, ale tak arogantním a netaktním způsobem, že mě dodnes mrzí, že jsem si nezapamatovala číslo paní telefonistky (abych si na ni mohla stěžovat), která vyhrožovala, že ostatní banky nemohou zaručit bezpečnost nakládání s mými penězi, ostatní banky mohou zkrachovat a ať si vzpomenu jak to bylo s kampeličkami! Označila bych to za normální vydírání! A když jsem se jí naivně snažila argumentovat tak mi bylo naznačeno, že stejně nevím o čem mluvím!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně ta samá zkušenost! Nic nešlo ( a to jsem byla tzv. VIP klient - hahaha) a když jsem si vyřídila účet jinde, najednou měli zájem a dost nevybíravě mě nutili, abych smlouvu v nové bance zrušila. Nechápu, jak je možné, že je ČS zase banka roku.

      Vymazat
  36. Je to trochu mimo mísu, ale co říkáte na blogerku roku Petru LH ?

    OdpovědětVymazat
  37. A kdy bude prosím ten nový článek? Studnice inspirace aka Okoun a Nyx vyschla?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tydlety chudinky rejpavý miluju. Nějak nemůžu najít v článcích Blondýny inspiraci Okounem a tim druhym co ani nevim co je. Akorát pár vyjímek, který sama vždycky ozdrojuje.

      Vymazat
    2. Ono se to zřejmě těžko hledá, když ani nevíte, co to je ;)

      Vymazat
  38. Spořka mě naštvala před lety, kdy jsem si u nich žádala o půjčku, oni mi přes RČ proklepli celou rodinu a pak paní pravila, že můj tchán (se kterým jsem se viděla jednou za rok na Vánoce) jim dluží dva týdny splátku a tak mám s půjčkou smůlu... Přešla jsem tenkrát do GE, ale vůbec jsem si nepomohla, když ptáčka lapají... Zrušila jsem veškeré účty, spoření (ING, taky pěkná lumpárna), kašlu na tyhle nenažrané instituce. Vrážím prachy rovnou do zvířat a knih a je mi dobře :D

    OdpovědětVymazat
  39. Moje zkušenost s ČS - měla jsem tam studentský účet, přišlo mi upozornění, že do konce měsíce mám doložit potvrzení o studiu. Přišla jsem tam 20. onoho měsíce, abych účet zrušila - a ejhle, účet už byl asi 3 dny převedený ze studentského na běžný a samozřejmě hned naúčtované poplatky za vedení účtu. Už jsem měla peníze převedené jinam, takže jsem na pobočce musela vložit peníze, z toho se strhly poplatky a pak jsem teprve mohla účet zrušit. Nemluvě o tom, že mi paní neustále tvrdila, že mám ještě jednu kartu - přesně tu, kterou moje osobní bankéřka několik let předtím přímo na stejné pobočce rozstříhala. Trvalo docela dlouho, než záznam o tom dohledali, do té doby vedli kartu jako aktivní.

    A jak tu někdo psal o čecháčkovství a že chceme vše zadarmo, tak moje zkušenost s krátkodobým účtem ve Francii u Société Generale:
    Založení, vedení i zrušení účtu zdarma (přičemž účet byl zakládán na dobu několika měsíců), banka mi zaplatila povinné pojištění bytu (asi 50€), jako "uvítací dárek" jsem dostala 40€. Výběry z bankomatu zdarma po celé EU (a z jakéhokoli, nejen z bankomatu SG), šeková knížka zdarma. Žádné poplatky za pohyb na účtu. Mám pocit, že jsem té bance na poplatkách nezaplatila ani cent. A když jsem jednou čekala na svého osobního bankéře, tak jsem tam studovala sazebník pro běžné účtu a ty běžné poplatky tam (i v porovnání třeba se studentským účtem v ČR) byly minimální. Když jsem odjížděla domů, tak jsem potřebovala účet zrušit "předem" - musel být aktivní ještě jeden měsíc, aby se z něj poslala poslední platba pojištění. Nebyl to nejmenší problém, na účtě se nechala přesná částka, která měla odejít (ani cent navíc) a pak byl účet zrušen.

    Takže fakt není pravda, že chtít banku bez zbytečných poplatků je čecháčkovství, tehdy ve Francii jsem zjistila, že něco takového je tam naprosto běžné. Když jsem svým spolužákům řekla, že u nás se platí za výběr z bankomatu a že za výběr z bankomatu jiné banky je poplatek několikanásobný, nechtěli mi vůbec ani věřit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechápu proč se tak nechová KB, která patří do skupiny SG.

      Vymazat
    2. A Česká spořitelna jakbysmet. Ta patří do skupiny Erste Bank a též nemám žádné informace o tom, že by v Rakousku platili občané za výběr z bankomatu, pokud využívají běžné bankovní služby.

      Vymazat
  40. Mě donutila rodina - tedy synové. Byla jsem s imahotová raz dva. Tedˇjsem u Fia a spokojenost.

    OdpovědětVymazat
  41. ČS jsem šťastně opustil poté, co jsem si na pobočku šel vložit pár tisíc v hotovosti, a přepážnice mi řekly, že některé bankovky, které jim nevezme testovací zařízení mi na účet vložit nemohou. Tak jsem šel do své druhé banky, kde nikdo podobné kecy neměli. Nechci nic mít s bankou která nepřijímá platné peníze.

    OdpovědětVymazat
  42. A už sis všimla, že za tu osobní konzultaci platíš 50Kč poplatek? Já z něj byla docela vyjevená a do měsíce jsem byla pryč :)

    OdpovědětVymazat
  43. Slyšte.Ano mámCs, ale ti co brání velké banky by se mohli chytit za nos.Před pár lety jsem pobývala 3měsíce v Japonsku.Jelikož jsem nechtěla cestovat s kufrem plným peněz zašla jsem do banky poptat se.Bylo mi odpovězeno, že karta bude fungovat bez problémů. Trošku mě překvapilo s jakou jistltou mi odpověděla panì na přepážce, ale jaký byl důvod ji nevěřit.No a nepřejte si pokus o řešení situace v Japonsku ve městě kde musel prřijít ředitel pobočky neb jediný kdo "uměl"anglicky byl on.Vše napsané v rozsypaném čaji.Tu paní od přepážky bych tam z fleku poslala.No a za rok jsem jela znovu.Poučena vyměnila kartu, která bude zaručeně fungovat a hádejte jak to dopadlo? No byla jsem dočasným sponzorem Western union.Jó a těch poplatků za "kvalitní služby"kdo by litoval po takových zkušenostech...

    OdpovědětVymazat
  44. Přesně, nemůžu už spořitelnu ani cítít a na svou osobní bankéřku sem alergická.

    OdpovědětVymazat