Máte klapkárt?

V obchoďácích Tesco vědí, jak nahnat co nejvíc lidí k samoobslužným pokladnám. Aspoň na mě to funguje. Když jsem při třetím nákupu znova slyšela od pokladní "Kartičku klapkárt máte?", došlo mi, že tohle fakt nemám zapotřebí a kasíruju obvykle sama sebe samoobslužně. Jen mě štve, že se mě i ta plechová krabice ptá, jestli mám ClubCard.



Ohromná reklamní masáž Tesca, abychom si všichni pořídili tuhle kartu, mi vážně leze na nervy. Jo, každý bod se počítá. Jenže jde o to, jak. A kdo na tom nakonec vydělá.

ClubCard je věrnostní program, který odměňuje zákazníky za nákupy. A odměny jsou to mimořádně velkorysé! Celé jedno procento!



Když v Tescu utratím 3000 korun, dostanu poukázku na tři pětky. Pak musím zas nasbírat minimálně 300 bodů, tedy utratit tři tisíce, a dostanu další třicetikorunovou odměnu. To se teda Tesco dokáže praštit přes kapsu při odměňování věrných zákazníků, co? 


Zákazník tedy dostane úchvatnou jednoprocentní slevu. Ale Tesco o to jedno jediné procento z jeho nákupu rozhodně nepřijde. Vybuduje si totiž obrovskou databázi zákazníků. Má jejich adresy, telefony, maily, data narození, ve formulářích se dokonce vyptává na počet osob v domácnosti, jestli máte zálibu ve vegetariánství nebo alkoholismu  a na další podobné věci. 

Takové databáze jsou poměrně ceněné. Sice můžete Tescu zaškrtnout, ať vás neobtěžuje s informacemi o produktech, jenže to nejdůležitější mu nezakážete. Tesco tak v klidu může tuhle svou databázi poskytnout komukoliv, kdo spolupracuje na jeho věrnostním programu. Třeba reklamním agenturám nebo tiskárně. 





Představa, že moje osobní údaje lítají od čerta k ďáblu, tedy od Direct Marketingu až po jakýsi PPD Marketing, by mi teda vážně nijak nedělala radost. Nevím, proč by nějaká tiskárna měla vědět, jaké mám telefonní číslo nebo jaký druh rýže kupuju. 

A teď přijde to nejzajímavější: Všechny ty firmy, které mají přístup k údajům zákazníků z Tesco databází, se  dostanou ke zlatému vejci. Aktuální a podrobná databáze osob s platnými maily a telefonními čísly má totiž docela dost velkou cenu. Když se s něčím podobným obchoduje, zaplatí kupec za takovou databázi i několik desítek tisíc korun. 

Takže to jedno procento, které zákazník ušetří, vlastně zaplatí firmám sám jen tím, že jim poskytl tolik svých údajů. 

A ještě veselá tečka na konec. 

Do ClubCard se může zájemce zaregistrovat i přes internet. Jen prostě vyplní všechny ty údaje a tabulky.   



A pak si má formulář laskavě vytisknout a dojít si s ním do nejbližšího Tesca. Hmmm, tomu říkám online akce jak se patří.  

V každém případě, já teda ClubCard mít rozhodně nebudu. Nikdy! A doufám, že si už opravdu všecvhny pokladní zapamatují, že na jejich "Máte klapkárt?" odpovídám zásadně "Nemám a nechci!"

202 komentářů:

  1. No vida, zrovna dneska mě jedna paní lanařila na "klapkárt" :-) a byla dost vtíravá. Naštěstí tam nechodím nakupovat často, takže se to dá. Celkově nemám ráda tyhle "super" slevové karty a tuto tedy rozhodně nikdy vlastnit nebudu - díky za článek. Bych byla líná to studovat sama.

    OdpovědětVymazat
  2. No ono to nebude zas tak horky. :-) To chce klid a nohy v teple.
    Ja "klapkart" mam a za celou dobu se mi nestalo, ze by me obtezovali s nejakymi dotazy. A pri registraci se nemusi vyplnovat zdaleka vsechno.
    Kdyby se clovek mel sesypat z kazdeho okamziku, kdy nekam napise email nebo telefon, tak by snad ani nemohl usnout. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, ona aspoň jedna taková přednáška o informační bezpečnosti by asi měla být už tak na základce, aby lidi věděli, co může semtam poskytnutý email, někde telefonní číslo, fotka tu, váha támhle napáchat...

      Vymazat
    2. Samozřejmě, pokud někdo svoje osobní data chrlí na internet, tak se asi pak nemůže divit, až za 15 let jeho děti objeví jeho fotku, jak zvrací přes zábradlí a přitom jim dává alkoholovou osvětu. :-)
      Pokud nechci poskytnout tel. číslo, tak uvedu jen email (pro tyhle účely mám nicneříkající emailový účet). Pokud po mě chtějí informace, které se domnívám, že by je chtít neměli, tak si vůbec rozmyslím, jestli o danou službu stojím.
      Jak prosté. Ne každý, kdo je členem nějakého klubu, je automaticky kartičkový maniak.
      Btw - jak může váha napáchat nějakou škodu. Možná tak v okamžiku, kdy ji vyplňuju a přiznám si, že to teda už zdaleka neni to, co to bývalo. :-)

      Vymazat
    3. Souhlas, též dávám jen nicneříkající údaje

      Vymazat
    4. Ano.Taky si hoodně rozmyslím,co vlastně chci a jaké informace jsem ochotná za to poskytnout.

      Vymazat
  3. Zcela souhlasím s článkem, ale.... "všechny pokladní zapamatují".. Teda nevím, co živí Tebe, blondýno, ale oni to asi nemají lehké, za pár šupů mít vypípanej mozek z kasy za celý den a rozhodně to mají nařízené a jsou sledovány kamerou. Musí se ptát. Vždycky si říkám, když je sleduju, že bych to vážně dělat nechtěla, to je za trest. Takže být protivná na ně... trochu úplně zbytečné a zlé. Napiš mail do Tesca, protože tohle je opravdu věrnostní program za všechny prachy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. měli se líp učit nebo jinak investovat do sebevzdělávání. a komu se to neíbí muže si jít zkusit dělat třeba hasiče :-)
      btw souhlasím máte klapkart dm kratu vrnostní kartu čehokoliv argh mám častchut řvát střte si ty karty tam kam slunce nesvítí.....

      Vymazat
    2. No, anonymko 23:47, vidím, že asi taky budeš nějaká ta paní prodavačka, jelikož jsi do svého sebevzdělávání zjevně také příliš neinvestovala. Nebo Ti také mohli před psaním Tvého příspěvku udělat lobotomii nebo Tě neskutečně ožrat. :-D Doporučuji dvě knihy, jedna se jmenuje Slabikář a druhá Čítanka. :-D M.B.

      Vymazat
    3. Anonymovi 23:47: Ne všechny pokladní v Tescu, nebo kdekoliv jinde, pracují za pokladnou jen proto, že by se špatně učily. Když je vám kolem padesáti, tak přestože máte spousty zkušeností, málokdo vás zaměstná. Proto bych všechny pokladní rozhodně neházela do jednoho pytle. Já je naopak všechny obdivuju za to, že se z toho "Máte klapkárd?" ještě nezbláznily. Je to poctivá práce jako každá jiná. Káča

      Vymazat
    4. Mně je 57 a jsem v plném invalidním důchodu. Nejen že pracuji na část úvazku, ale můj zaměstnavatel si mne sám našel a práci mi nabídl. Řekla bych, že hodně záleží na tom, co umíte a co nabízíte.

      Vymazat
    5. Anonymka 23:47 :)
      Někdo to hold dělat musí, jinak by jste si nemohla jít ráno koupit chleba, kdyby neměli prodavačky ;)

      Vymazat
    6. Být prodavačkou musí být těžká práce. A souhlasím s názory nade mnou, že to není otázkou jen jejich vzdělání. Člověk je rád, že má práci. Navíc zachvíli bude mít každý vysokoškolský titul a nikdo tuhle práci nebude chtít dělat. Má přeci titul. Proto bychom jimi neměli pohrdat!

      Vymazat
    7. Dělám v Tescu a rozhodně nesdílím názor, že jsme se měli lépe učit. studuju vejšku a jediné tesco je benevolentní k tomu, že si směny navrhnu já sama, jak se to hodí mně a nikdo mi neříká - nemůžeš?? tak už nechoď :-) v jiných firmách by to asi jen tak nešlo :-)

      Vymazat
    8. Souhlas s Anonymní 23:02 - jako práce při studiu je práce pokladní bezva, příjemně flexibilní. Před pár lety jsem takhle strávila tři roky za kasou v Kauflandu a musím říct, že to byla slušná škola pracovního života, rozhodně to není žádná brnkačka, jak by se mohlo zdát. Pamatuju si, že jsme se museli každého ptát "Bylo vše v pořádku?" nebo "Byli jste spokojeni s nákupem?" (myslím, že to tak je dodnes, prostě nějaká otázka v tom stylu) Z té ClubCard zákazník aspoň něco málo má, kdežto po této otázce na mě každý druhý koukal jak na blázna, zvlášť třeba při frontách nebo vyprodaných akcích :-D

      Vymazat
    9. A co jste měli dělat s lidmi, kteří na takovou otázku odpoví "Ne"? :-)

      Vymazat
    10. Nejlépe zjistit, proč spokojeni nebyli a co nebylo v pořádku a buď jim to vysvětlit, pokud pokladní ví, ale častěji tu odpověď stejně ani nezná (jako třeba když je ta či ona věc vyprodaná, jestli ještě bude atd.), takže odkázat na informace. Hádám, že tam by si ale nespokojený zákazník šel stěžovat tak jako tak... Ale co si pamatuju, tak většina lidí stejně jen něco zabručela nebo neodpověděla vůbec. A i ty pokladní to dost často zadrčí stylem "vše v pořádku, děkujeme, nashledanou", takže prostor na odpověď ani není :-D

      Vymazat
  4. Já už si povídám i s těma samoobslužnýma pokladnama, že klapkárt nemám a ať nekecá a markuje :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si s ní ráda povídám. Na konci jí občas seřvu, protože nestíhám dle pokynů rychle odklízet nákup. Někdy mám pocit, že ta pokladna vzteky vybouchne.

      Vymazat
    2. Tak teď jsem se docela nasmála.Já myslela,že cvok jsem jen já a nikoho jiného nenapadne povídat si s kompem.I doma s počítačem,televizí apod.

      Vymazat
    3. To já také. A dost často pokladně i potichu nadávám ať na mě nespěchá (a kolikrát i pro pobavení obsluhy opodál) :)

      Vymazat
  5. Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?Máte Billa kartu? Máte Billa kartu?

    OdpovědětVymazat
  6. u nas na slovensku je to tak, ze za 1 euro je bod, a za napr. 150 bodov dostanete 5 eurovu poukazku na nakup, co si myslim, ze nie je az take nevyhodne. kto vam da dnes len tak 5 eur? jasne, ze tam musite chodit nakupovat, ale v tescu sa to celkom oplati, je omnoho lacnejsie ako napriklad billa, kde za rovnaky nakup zaplatite aj o 20-30% viac... :)
    neviem teda ako je to s cenami v cechach, ale myslim, ze u nas to nie je zrovna najhorsia ponuka :)

    OdpovědětVymazat
  7. Víte, moje známa i rodina pribuzna tam pracuje a tohle maji nakazano, i kdyz kazdy bude rikat ze ne, maji, a hold kdyz jina prace neni co se da delat,protoze za dverma je deset dalsich, kterejm nebude vadit ze se musi ptat na clubcard, když za to dostanou peníze, a divili by jste se, že nekteri lide se i rozcilluji, když se jich pokladni na clubcard nezepta,a sice je pravda ze za 3000 korunovou utratu dostanes par korun,ale furt lepší než nic,lepsi utratit 3000 a "vrátí" vám z toho 150, nez je utratit a nemit nic,a nikdo te nenuti ji nosit.Je to hold jejich povinnost,taky sem si driv rikala "blbý prodavacky" ale kdyz to pak clovek slysí od pribuznejch tak se nedivi!a ted se do me vsichni vrhnete, je to jen muj nazor, nepisu to anonymne.Ono ja bych chtela videt tebe:))

    OdpovědětVymazat
  8. Billa karta nechce tolik osobních údajů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. co chteji retezce a nechteji :D Vzdyt je tam nenapises a je :)) Nebo piste necitelne - alespon mne to tak nejak necitelne pise samo kdyz vyplnuji neco takoveho. A jakozto odchovany TESCO zakaznik jsem minule v Bille tri krat prudce zamrkala kdyz jsem sla pani pri poklade pozdravit a ona na mne jen vybafla Mate Billa kartu?! Ja vim ze to maji v TESCU povinne vas pozdravit ale je to hezky povinne

      Vymazat
  9. super článek! je to to samé jako v bille :"a billa kartičku máte?" NEMÁM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Bille chudinky prodavačky rozhodím, protože přijdu k pokladně, pozdravím a ihned dodám "Billa kartu nemám". Na druhou stranu jedna už si mě pamatuje a ví, že kartu nemám, tak už se ani neptá.

      Vymazat
    2. Proč "rozhodím"? Já tohle dělám v dm drogerii ("kartu nemám a nechci") a naopak mám pocit, že jsou rády za ušetřená slova. Opravdu to musí být o zblbnutí, pořád se muset každého více či méně zpruzelého zákazníka ptát, a nám za slušné "nemám, nechci, děkuji" huba neupadne. Ale u benzínky OMV jsem vděčná, když mi existenci mého čipu pro věrnostní program připomenou...

      Vymazat
    3. To jo, ale v DMku můžete občas tak 4 x do roka dostat kupón na 25% slevu na celý nákup a k vánocům dostávám pravidelně 50% na parfém (!) dle vlastního výběru - tak si spočítejte, kolik je 50% z 1800 kč. Co se týče DM jejich odměnový systém je velmi účinný, jinak nechodím, i ceny před slevou mají velmi slušné a když si posčítáte různé slevy na výrobek a celý nákup nakonec jdete domů třeba s 35 % slevou. Dost často mi to pomáhá rozhodnout se při nákupu.

      Vymazat
    4. Ano.DM je jediná prodejna,kde se slevy a kupony vyplatí.

      Vymazat
  10. súhlas...neviem teda, či ma pri útrate 3000Kč nejak vytrhne z biedy tých 30kč :D nevidím v tom žiadnu výhodu (pre mňa ako zákazníka samozrejme)

    OdpovědětVymazat
  11. Bože já nesnáším tyhle dotazy a taky odpovídám, že nemám a nemám zájem. Grr. A chápu, že prodavačky za to nemůžou, je mi jich líto, ale stejně jsem na to alergická.

    OdpovědětVymazat
  12. Pozor, ty údaje se neprodávají jen marketingovým agenturáma, ale i dodavatelům, kteří za údaje o "svých" spotřebitelích rádi zaplatí obrovské částky. Jen si to představte - vyrábíte třeba, cojávím, čokoládové tyčinky. A díky údajům, byť draze zaplaceným, zjistíte, že vašimi nejčastějšími zákazníky jsou 22leté svobodné ženy - a jí pak (za další velké peníze) můžete poslat přímo směřovaný slevový poukaz (třeba typu kup si 4 naše tyčky a pátou dostaneš zdarma). Ale tenhle kšeft beru, jde o data, které nedodá sebelepší agentura pro výzkum trhu. A když to holt někdo podepíše a svoje údaje k tomu dodá, tak proč s tím neobchodovat, žejo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co je špatného na tom, že člověk kterej kupuje čokoládový tyčinky dostane slevu na čokoládový tyčinky? Neni to lepší než na něco co vůbec nepotřebuje? Jo jasně maj všechny naše data, ale co s tím udělaj? jednou za měsíc pošlou reklamu a používaj je pro svý interní výpočty a analýzy, to je celý. Obchody nikdy nebudou nabízet nic co se jim nevyplatí, to ale neznamená, že se to automaticky nemusí vyplatit i nám. Pokud nechceme někomu "sypat" peníze do kapsy tak jedině pěstovat všechno na zahrádce a tkát si vlastní oblečení.

      Vymazat
    2. Tak tak, s tímto typem marketingu naprosto souhlasím, konkrétně u Tesca. Ráda dostanu slevu na něco, co opravdu využiji.

      Vymazat
    3. A hlavně pokud se nějaký ajťák (systémový správce, správce databází, hlavní admin) pracující v některé z těch výzkumných a marketingových společností rozhodne odejít nebo je odejit, tak si může stáhnout a zkopírovat celé databáze zákazníků a ty buď přeprodat firmám provozujícím aktivní telemarketing nebo konkurenčním agenturám pro výzkum trhu, zaměstnávajícím obchodní zástupce atd. Mnozí odejití od největších mobilních operátorů tak v minulosti učinili a osobní údaje seniorů se dostaly ke šmejdím firmám, které volají důchodcům, že vyhráli to či ono a musí si to vyzvednout. Jasně, že některým prozradí senioři své údaje sami v domnění, že se jedná o průzkum.

      Vymazat
  13. Mně je těch prodavaček spíš líto. To samý mi přijde na poště, když mi pomalu pokaždé nabízí životní pojištění, stavebko atd. Chodím na poštu dost často a za účelem posílání/vyzvedávání zásilek, když budu chtít pojištění, zajdu si do pojišťovny, ach jo. Je to děsně otravné, a to i pro ty ženský, je mi trapně za ně, že místo aby je nechali dělat jejich práci, tak z nich dělají navíc ještě nějaké dealery a ony s tím nic nezmůžou. Vždycky se ptají skoro omluvně, samy ví, že to nikoho nezajímá, ale prostě to mají nařízený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, když jsem zjistila, že u nás na poště prodávají i látkové panenky, Igráčky, omalovánky a podobné blbiny, tak jsem konstatovala, že můj nebožtík tatínek, bývalý pošťák, se musí v hrobě obracet. Bylo to v době, když jsem tam chodila hlásit se na Czech Point, že nepracuju na černo...
      Ludmila

      Vymazat
    2. Tak já nevím, ale zrovna omalovánky a různé "papírové" hračky a tak se snad na poště prodávaly i dřív, ne? Na tom nevidím nic divného. Stejně jako známky pro sběratele.
      Furt to má s poštou stokrát víc společnýho než životko :/

      Vymazat
    3. U nás na poště prodávají dámský silonový punčocháče - přiznám se, že jejich spojitost s doručováním balíků jsem fakt nepobral?!

      Vymazat
    4. Úplně souhlasím. A nejhorší na tom je, že když neseženou dostatek lidí, strhávají jim peníze z platu. To mi připadá už jako šikana. Ty lidi se sehnat prostě nedají, protože přesně jak říkáte, když budu chtít pojištění, zajdu si na pojišťovnu...

      Vymazat
    5. nejsmutnější na tom je, že když pošťačka nezíská dost zájemců o stavebko, strhnou jí to z platu. podepisuje každý rok speciální souhlas, že splní určitou kvotu, pokud by to nepodepsala, může jít, málokterá má smlouvu na neurčito. znám to , na poště jsem pracovala. Ajaj, teď jsem asi porušila mlčenlivost.
      Lucy

      Vymazat
    6. Na některých pobočkách pošty sídlí i minipřepážky České pojišťovny coby aliančního partnera (Prosek, hlavní pošta v Jindřišské). Holt smlouvy s těmi partnery dělají své, pracovníci musí plnit obchodní plány a smlouvy se nepodařilo vypovědět. Přitom tehdejší obchodní ředitel Mravinac vždy pokládá telefon, když mu volají s nabídkami. A sám to po zaměstnancích chce.

      Vymazat
  14. tak či tak raz tých 3000kč minieš, záleží už len na tom, či v tescu a dostaneš aspoň malú zľavu alebo niekde inde a nedostaneš žiadnu... my máme club card a pri bežných nákupoch sa na karte nazbieralo toľko bodov, že budeme mať zadarmo nákup za 15 eur.. a to teda rozhodne nepadne zle a nie je to zanedbateľná čiastka

    OdpovědětVymazat
  15. ja som si naposledy prišla až neprístojne, keď som odpovedala podobne - hlávkou krútila nielen pokladníčka, ale aj tety a ujovia za mnou )))

    a to som podobne prekvapila aj kolegyňu, keď som robila veľký nákup celej rodine a ona - ako zbierajúca body - si nechala nabodovať moj skoro 5 000.-Kč nákup za body "skoro nič"

    OdpovědětVymazat
  16. A ještě jste zapomněli na Věrnostní kartu OMV :D při tankování ... pokaždé odpovídám-Nemám,nechci a stejně mám smůlu...Svoje údaje zásadně nerozdávám na potkání ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle je zrovna jeden ze 2 věrnostních programů, keré mi vyhovují :-)

      Vymazat
  17. Já miluju všechny kartičky :-D do DMka, billy, tesca, bambule, zara kartičku, luggi-10% na obleky a pánské oblečení a mám vystaráno co chlapům v rodině. Kartičky do optik, solárka. Já prostě miluju všechny :-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě taky musíš milovat nějakýho senilního blbce ( a těch je fakt málo ), kterej má tu nejlepší kartu - ZLATOU. :)

      Vymazat
    2. Zlatou kartu ma dneska kdekdo. Jenom v Cechach je to z nejakeho zvlastniho duvodu stale povazovano za nadstandard.

      Vymazat
    3. "Nejlepší" karta má barvu platinovou

      Vymazat
    4. A jak se ta platinová barva pozná od obyčejné stříbrné? :-)

      Vymazat
  18. prosím vás

    http://ilovelv.cz/

    je toto pravé??? ty kabelky? nemyslím zrovna LV
    asi ne že...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě fake :) za takovou cenu jsou to jedině padělky z Číny. lepší našetřit na originál (pokud je to srdcová záležitost), nebo koupit kvalitní "neznačkovou" koženou kabelku v normálním obchodě. také existuje spousta méně "profláknutých" značek, které jsou často daleko kvalitnější. co třeba výlet do Paříže? tam je takových butiků spousta :)

      Vymazat
  19. Ty voe, to je Matrix...

    OdpovědětVymazat
  20. Bára Švédová23. května 2012 21:59

    Nakupuju v nornálním hypermarketu a fakt nemám "klakpárt". Akorát sbírám kartičky, ale ty mi ONI dávají automaticky podle výše nákupu a neptají se. Je mi šumák nějakej klapkárt. Nechápu článek na podobné téma. Blondýno, cos tím vlastně chtěla říct? Že tě sere Tesco? Tak si stěžuj tam, ne tady!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrátky se zvířátky, jo???

      Vymazat
    2. A proč by si nemohla stěžovat tady - na SVÉM blogu?
      Vždyť sem chodit nemusíte, pokud Vás to tak irituje. :-)

      Vymazat
  21. Tesco kartu nemám, v Tescu utrácím tak do 200 Kč za týden a na to se nevyplatí mít v peněžence další kartu. Ale např. o DM a Orsay kartu jsem si přímo řekla.

    OdpovědětVymazat
  22. Tohle maji ve vsech vetsich obchodech (po celem svete) a ja sice karticky nesbiram (lenost), ale je mi jedno rict NE, NEMAM, DEKUJI. Napsat o tom clanek je ovsem jina. :)

    OdpovědětVymazat
  23. Tak Tesco mám dost z ruky,takže žádný klapkárd nehrozí....nicméně mi přijde,že snad v každém obchoďáku dávají karty - Billa,DM, Dráčik,Sportissimo atd. ....za chvilku bych měla peněženku narvanou jen kartičkami :D

    OdpovědětVymazat
  24. Já si myslím, že Tesco karta je asi jediná, která se člověku (mně) vyplatí. Nakupuju tam cca 3x týdně (a nakupovala bych i bez karty), takže se mi ty body nasčítají a když mi pošlou poukaz na tři stovky, tak jo, mám radost, protože je to pro mě navíc.

    Btw. nevím, jestli tě to zajímá, asi spíš né než jo... Ale těm prodavačkám berou prémie, když se neptají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s Vámi Clubcard se mi vyplatí, pod 400 KČ za 3 měsíce nejdu, teď jsem se díky akcím v Tescu vyšvihl na 1600 Kč a to ani nemá kreditku Clubcard, takže zlatá Clubcard, tolik peněz mi nikdo nedá.
      A co se týče těch prodavaček/prodavačů tak ty lituju, na Smíchově v Praze, pokud se nezeptají na kartu Clubcard a přistihne je manažer, nebo ředitel, tak dostanou okamžitou výpověď za neplnění pracovníích povinností.

      Vymazat
    2. Samozřejmě, že vám nikdo tolik peněz nedá! Který jiný obchodní řetězec má možnost investovat tolik prostředků do kvalitního marketingu? A aby to fungovalo, musí se to pořádně zažrat do mozků zákazníků. Když už popadesáté slyšíte "máte kartičku?", tak o ní minimálně začnete přemýšlet, a později sami sebe přesvědčíte, že to za to stojí. Proto takový důraz na důslednost zaměstnanců - musí se ptát nonstop, jinak je celá ta habaďůra k ničemu.

      Jasně, VÁM SE TO PŘECE VYPLATÍ. O to tady jde především: sehnat nenažrané pitomé ovce jako jste vy, které za kus žvance udělají cokoliv (třeba poskytnou citlivé údaje pro další reklamní účely) a ještě si při tom budou spokojeně chrochtat, že jim někdo dal něco zadarmo...

      P.S. Blondýno, máš můj bezbřehý obdiv. Tváří v tvář této absolutní esenci blbosti v diskuzích bych asi na tvém místě brzy se snahou o osvětu skoncovala. Musíš oplývat pořádnou trpělivostí a kuráží, holka.

      Vymazat
    3. No nevim, ale mám ráda kvalitní služby. A kdo mi je zajistí bez kvalitního průzkumu trhu? Když moje informace o tom, které müsly tyčinky kupuji (jak už někdo uvedl výše) zajistí to, že třeba rozšíří jejich sortiment o další příchuť, nepovažuju za negativum.
      Ale protože nejste nenažraná pitomá ovce, tak Vám to je stejně jedno, co kde kupujete. :-)

      Vymazat
    4. Hanelle - müsly tyčinky = ty se fakt nad sebou zamüsli!

      Vymazat
    5. Jop, zamyslela jsem se a uznavam, ze tam mam chybu. Spokojen/a? :-)
      Ostatně, když nemam argument, hledam chyby. Jaka klasika. :-D

      Vymazat
    6. Anonymní komentář 23:04 psal pěkněj de.il. Co proboha myslíš těmi citlivými údaji? Co nechci, to nevyplním, a i když jsem třeba do ClubCard registrace, či co to bylo, vyplnila tel.č. a adresu, za celé roky se to projevilo jen tím, že mi poslali zmíněné kupony a slevy, nikdy nikdo nevolal, ani žádní nabízeči tarifů, pojištění, prostě NIC, ani letáky do schránky nebo e-mailové spamy. Takže ano, ty de.ile, de.ile, de.ile, jsem ráda, když mi jednou za čas dojde kupon, samozřejmě je nevyužiju všechny a neběžím pro každou blbost jen proto, že je zlevněná, ale každopádně je to pro mě výhodný a nijak mě to neotravuje. Jestli si někdo někde pohazuje s mým tel.č. a dalšími kontakty, tak je mi to upřímně jedno, zadávám je do různých systémů dnes a denně a ještě jsem na to neumřela, tak se třeba po.er. :-D Mnohem ujetější by bylo zveřejnit je třeba na sociální síti, kde už k nim má přístup opravdu kdekdo, zadávat nazdařbůh rodné čílso nebo číslo kreditky... Ale že leží v systému nějaké společnosti mezi dalšími miliony údaji za účelem rozeslání reklam, tak to je mi opravdu jedno. Pokud ke mně reklama dorazí a produkt mě nezaujme, reklamu ignoruju, telefony bych hned položila, spamy smažu, všechno je to otázka sekundy a jen průměrně inteligentní a citově stabilní člověk to nebere tak dramaticky jako Ty, ty.... DE.ILE :-D

      Vymazat
    7. Hanelle: a už někdo udělal nějakou novou příchuť tvé oblíbené tyčinky? Nebo jsi díky průzkumu trhu dostala v Tescu kvalitnější služby? Třeba že kvůli tobě někdo ométal regály, rozvinul červený koberec, nebo ti salutovala ochranka, když jsi vstupovala do obchodu? NE? Sakra, kde je chyba?

      Vymazat
    8. Anonymní24. května 2012 0:27: tak hlavně že ty jsi krasavice inteligentní :)
      (jsem jiný anonym, než teb de.il, ale taky chci být de.il! :) )

      Vymazat
    9. 0:31 - Ano, treba Tesco mi pravidlene posila darkove poukazky na produkty, ktere pravidelne kupuji.

      Vymazat
    10. 0:31 A jeste dalsi nezavisly priklad z praxe - komentar s casem 1:20.
      A abych odpovedela na otazku, ne, zadnou musli tycinku pro me neudelali, protoze musli tycinky nejim. Byl to jen priklad. :-)

      Vymazat
    11. No tak anonyma, který nazval lidi, kteří nakupují potraviny "nenažranci" tak to by mě tedy zajímalo, jak žije on!! Provoz domácnosti a jídlo je po hypotéce u nás nejvyšší náklad, jíst musíme, a jsem ráda, že mi měsíčně příjde nějaká ta sleva, protože se to hodí, anonym asi nemá vlastní domácnost, nevaří, neví... Protože takto se vyjadřovat, to je opravdu pod úroveň... Nebo se, anonyme, zeptej maminky, kolik jí stojí měsíčně jídlo, každá stovka na slevě potom dobrá.

      Vymazat
    12. Anonym 0:27 Tak ti udělám radost, už jsi na něj pasován. :-D Z čeho usuzuješ, že "krasavice", nevím, ale tak mysli si co chceš, já sem fotku dávat nebudu, abych Tě přesvědčila. :-D A inteligentní snad aspoň trochu jo, jinak mi řekni, co je na mém komentu přesně neinteligentního nebo s čím přesně nesouhlasíš, než tady reagovat bezduchými frázemi, Pupíčku. :-)

      Vymazat
    13. pro anonyma z 24.května 0:27 Na Tvém komentu je silně neinteligentí počet použití slova Debil.
      Lucy
      P.S. nejsem předchozí anonym

      Vymazat
    14. Lucy: Odpovědět někomu, kdo ostatním nadává do nenažraných pitomých ovcí, esencí blbosti a podobně tím, že je debil - to už žádný pokles úrovně není. Na hrubý pytel hrubá záplata.

      (taky nejsem předchozí anonym)

      Vymazat
    15. Jsem anonym nade mnou, ale nejsem de.il, ani musli tyčinka. Co s tím?

      Vymazat
    16. "No nevim, ale mám ráda kvalitní služby. A kdo mi je zajistí bez kvalitního průzkumu trhu? "

      Co třeba ten, Hanelle, kdo si poctivě plní svoje pracovní povinnosti i bez průzkumu? Na to, aby byla prodejna slušně zásobená a čistá, s příjemnejma, neflákajícíma se prodavačkama, věru žádného průzkumu netřeba.

      Vymazat
    17. Musíš si vybrat jedno z toho, ještě je k mání nenažraná ovce:-):-)
      Lucy

      Vymazat
    18. Omyl, pracuji v Tescu a nějaké odměny se u nás nevedou, všichni máme fixní plat, lišící se pouze o příplatky za so a ne, svátky, noční apod. Máte špatné informace. Naopak je tu pozitivní motivace, na většině " barácích" je vyhlášená soutěž pro pokladní s nejvíce novými registracemi karet, jedná se sice jen o 100vkovou poukázku na nákup, ale proč ne...

      Vymazat
  25. haha, u nás v prdelákově není Tesco, tak mám klid :)))

    OdpovědětVymazat
  26. "Klubovou kartičku" (řečeno pořádně přitepleným hlasem) mám. A jsem vcelku spokojená.

    OdpovědětVymazat
  27. Bohužel nesouhlasím. Přiznám se, že clubcard mám :D Výpis mi chodí asi co nějaké tři měsíce a nemám tam poukázky na tři pětky, ale většinou třeba slevu 100kč při nákupu za 500 u F&F - což využívám často a podobně :) nepříjde mi to zlé.

    OdpovědětVymazat
  28. Na tyhlety jejich programy z vysoka kašlu. Sleva 1% mi nestojí za to, vyplňovat jejich nějaké dotazníky. To radši ušetřím tím, že si nebudu kupovat blbosti. Ale víme, kdyby jsme všichni kupovali jen to co nutně potřebuje, tak všechny tyhle řetězce půjdou na buben. :-) Tyhle ty klubové karty mě neskutečně štvou. Mám Billa kartu, kterou jsem si pořídila jen kvůli jejich politice dvojích cen. A pro ty co jsou rádi kolik ušetří, tak já nejvíc ušetřím tím, že si zkontroluju jestli to co mi namarkovali sedí s tím co bylo na regále a jestli mi sedí počet kusů. Protože když vás na nákupu za dvě až tři stovky natáhnou v marketu o třicet korun tak to se pak nerentuje s žádnou kartou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Já jsem už navyklá odpovídat na první otázku "Ne". Včera jsem měla na uších sluchátka a pokladní se ptala po drobných, přikývla jsem, otevřela peněženku... a vzápětí se lekla, že jsem špatně slyšela a teď budu muset vysvětlovat, že kartu nemám, nebudu mít a nehodlám mít.

      Vymazat
  29. Tady nejde o prodavačky, ty to maj v popisu práce, aby se ptaly - a stejně jako mne neobtěžuje jim říct dobrý den a na shledanou, tak mne neobtěžuje jim říct: Ne, nemám. Já ale teda Klapkárd mám. A je mi srdečně jedno, že někdo monitoruje, co kupuju a pak toi někomu prodává. Navíc si nejsem tak jistej, že si to přiřadí k mým údajům, protože jsem ty karty dostal tři a dvě vrazil rodičům, co je taky používaj. A že pak z toho dostanu 1 %? Jak velkorysé? No, snad pořád lepší než nic, ne? Ještě mne nikdo nevolal ani neposílal mail (kromě samotnýho TESCA), tak co.
    Tento článek byl fakt o něco slabší - chápu, že někoho všechny ty programy a dotazy můžou obtěžovat - ale hlavně mimo. P.

    OdpovědětVymazat
  30. Mně jednou jedna pokladní, když jsem jí řekla, že nemám clubcard, odpověděla: ,,To nevadí, stejně je Vám na hovno.":D

    Pokladních se taky musím zastat. Jednou jsem v kauflandu kupovala jen nějaký časopis a když jsem platila, tak ho pokladní prolistovala, jestli v něm něco nepašuju. Když viděla jak se na to tvářím, tak se mi omlouvala, že je to nařízení, a musí to dělat, jinak by měli problém. Tak jsem jí alespoň popřála pěkný den a nechala drobné:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahaha, tak takové pokladní bych nechala dýžko!
      Já dneska rozesmála po telefonu jednu slečnu už nevímzjakébanky, co mi po 150. nabízela nějakou výhodnou kreditku. Na otázku "jak by se vám líbilo, kdyby vám teď někdo dal 50.000, které můžete utratit?" jsem jí odpověděla "nezlobte se, já mám tolik peněz, že nevím, co s nima, další už, prosím vás, nechci, už to nestíhám rozdávat". Slečna v té chvíli zapomněla na monitorovaný hovor a začala se upřímně smát. Nakonec to byl docela příjemný hovor :)

      Vymazat
    2. Ja si jednou zarizoval pojisteni do Rakouska, bula nejaka mezinarodni smlouva, ze bylo zdarma, jen clovek neco museo vyplnit na VZP. Pani u prepazky mi oznamila: ale to neni pojisteni pro vsechno, nemate tam treba prevozy. Odpovedel jsem: kdyz preziju, tak si ho zaplatim, kdyz ne, tak ho zaplati pozustali. Zareagovala docela pohotove: a to by Vam nevadilo, ze budou mit takove bremeno? Mirne jsem se k ni naklonil, ztisil hlas a rekl: vzhledem k tem milionum, co budou dedit, tak ne.
      Podobne odpovedi jsou nejlepsi ( jste spokojen se svou praci? ano, velmi, davaji mi kralovsky plat). P.

      Vymazat
    3. Anonymní23. května 2012 23:51
      Dýško jsem jí nechala;)

      Vymazat
    4. tak to toho obchodu bych už v životě nevkročila.

      Vymazat
  31. no, a co třeba v dotazníku vyplnit úplně nesmyslný údaje? Já to tak dělám běžně, jmenuju se Hchkrdtn Blbeckova, v domácnosti žije 12 lidí ve věku 0 ... akorát ten email mam založenej speciální, aby mi to neplevelilo ten normální, a na něj mi posílají slevový čárový kódy :)

    OdpovědětVymazat
  32. DO tesca chodím nakupovat často a mamka taky. mamka si to zakládala a já dostala tu jednu na klíčence. Mě to nějak nezabije vytáhnout tu clubcard a nechat ji píchnout. Me ani ammku nikdo nijak neotravovala a jestli jim nase udaji pomahaji delat sortiment takovej,a by nas co nejvic lakal, tak budiž ..
    Nelíbilo by se mi teda třeba kdybych si jednou koupila já nevim .. třeba nějakej kondom, lubrikační gel či něco podobnýho (mluvím o hypermarketu. V Plzni teda o Tesco Extra) tak aby mámě do mejlu enchodili nějaký nabídky erotickýho zboží :))

    OdpovědětVymazat
  33. Já jsem několik karet zakládala, když jsem byla v Tescu na brigádě a rozhodně tam nejsou žádné dlouhé dotazníky, jediné co se musí povinně vyplnit je jméno a adresa na kterou budou chodit ty slevové poukázky - toť vše. A nechodí jenom sleva podle utracených peněz, ale chodí s tím ještě další slevy na určité výroby a služby, takže se dá ušetřit i víc než to zmíněné 1 %. Kartu využíváme jen zřídka, ale ta sleva která občas přistane ve schránce se kolikrát hodí.

    OdpovědětVymazat
  34. já mám kartiček x do různých hadráren - orsay a tak. Akorát že na ně zapomínám, takže se mi body stejně nenačtou. A když už se načtou a pošlou mi kupon na slevu, tak ho tejně ztratim nebo někam založim a najdu až po skončení platnosti...

    OdpovědětVymazat
  35. Je to svinstvo.
    A slečny, které ho tady obhajují, si prostě jen neuvědomují, jaké údaje o sobě poskytují a jak snadno mohou být zneužity. Čím menší mozeček, tím víc důvěřivosti - to platí všude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D:D:D jasně :D já se za hloupou nepovažuji a přesto mi nevadí dát někomu mail, ty mozečku :D

      Vymazat
    2. Tohle slyším pořád, že údaje mohou být zneužity, ale řekne mi už někdo taky jak? Jak tedy může být zneužit moje jméno a můj email? Mohl by to prosím někdo vysvětlit pro nás hloupější? Děkuji :)

      Vymazat
    3. Pro reklamní účely. Blondýna má pravdu v tom, že je to zlatej důl- ty společnosti, které s Tescem (Billou, DM, whatever) spolupracují, Vám pak můžou zasílat spamy nebo reklamy. Anebo prostě jen přechovávají vaše údaje. Naprostá většina lidí zapomíná, že co internet jednou schvátí, už nikdy nevydá a tak vesele vyplňujeme údaje a máme za to slevu tři koruny na kočičí žrádlo (osobní zkušenost ze včerejška s Billa kartou:-)

      Vymazat
    4. Cože někdo mi bude na mail, který mám vytvořený pro komerční účely (druhý pracovní nikomu nedávám), posílat spamy???? NO DO PR**** CO BUDU DĚLAT TO JE KATASTROFA, za chvíli mě začnou chodit něco prodávat před práh BOZE MUJ!! :D:D:D:D To je směšné, opravdu...

      Vymazat
    5. No když ti nevadí, že si každý může zjistit, co přesně kupuješ, že se někde nějací ajťáci mohou potrhat smíchy nad tím, jakou značku vložek, pro koho ty pampersky, jakým toaletním papírem si utíráš zadek... - a když ti nevadí, že ti bodou chodit cílené nabídky - ne toho, co skutečně chceš, ale o čem někde někdo rozhodne, že právě ty to potřebuješ.... jak myslíš.
      Já bych se v takovém případě už ani nepovažoval za člověka.

      Vymazat
    6. Fakt hrůza :-))) Nějaký úchylný ajťák se někde baví tím, že používám vložky, utírám si zadek nikoliv novinama ale toaletním papírem... To musí být pro toho ajťáka zvlášť zábavné.
      Jen tak mimochodem - máte účet a platíte kartou ? A to vám nevadí, že o vás vaše banka ví všechno nebo skoro všechno ? Kde pracujete, kolik vyděláváte, kde nakupujete, kolik utratíte, kde se pohybujete ? A třeba se nějaký úchylný ajťák v bance nad tím baví, že jste byl v neděli na výletě, natankoval benzin, dal si oběd v konkrétní restauraci a zaplatil vstupné třeba do ZOO ? Co je proti tomu fakt, že někdo ví, jakým papírem si utírám zadek ?

      Vymazat
  36. Slevová kupony? Hm, tchýně si ve slabé chvilce pořídila "klapkárt". Používali jsme ji 3 - ona, přítel, já. Asi po půl roce nákupů - a že v Tescu nakupujeme hodně, protože je máme všichni 3 nejblíž svým bydlištím - přišly kupony na slevy. Skvělé slevy tam byly, opravdu! Třeba sleva 2 koruny na hořčici...
    Ale kamarád byl třeba vlemi spokojený, když kupoval basu piv na chatu,a zjistil, že na tyhle kartě má na pivo nějakou slevu, asi 3 kč na láhvi o bylo. Takže v podstatě slízl smetanu, jeho přítelkyně klapkárt (stejnou klapkárt) poctivě používá při nákupech už několik let, a takové štígro teda neměla ani jednou :)

    OdpovědětVymazat
  37. občas nakupuji u nás v Bille, a mám ustálený pozdrav: "Dobrý den, nemám...". Prodavačky to vždy pobaví, a hned je to takové veselejší. Fakt. Je to sice blbost, ale ony musí já-nevím-kolikrát denně pozdravit, poděkovat, rozloučit se ... což je normální, ale ještě k tomu se zeptat: "Máte Billa-kartu?" Tohle je vytrhne z toho stereotypu, a fakt reagujou vstřícně ... Abych se nedělala zas tak úžasnou, vlastním kartu DM, a v podstatě mám na každý nákup buď 10% slevu nebo 25% na nejdražší výrobek. Je fakt, že drogistické zboží nikde jinde nenakupuju, hlavně proto, že ty DM výrobky jsou stejně kvalitní jako značkové, jenže za třetinové ceny. Kromě dětských plen, čistících prostředků do myčky a pracího prášku kupuju v podstatě jen DM výrobky. Doporučuji jejich odličovací ubrousky např., třetina ceny než Nivea nebo Garnier, a po ubrouscích Nivey (sic! jinak tuhle značku mám ráda) se mi dělá vyrážka.
    PS: Ne, nejsem zaměstnancem ani akcionářem DM :-)
    Daniela Ernestová

    OdpovědětVymazat
  38. Zrovna tohle mě ani tak neštve, vlastně už jsem si na různé kartičky celkem zvykla (DM, Baťa, Orsay...)
    Zrovna díky tomuhle nesmyslu se ukázalo, že v naší obci je překvapivě slušná část veganů a vegetariánů, takže ono mini tesco zařadilo do nabídky tofu, sojové kostky a jogurty a zeleninové paštiky.

    Mail mám na podobné věci speciální, nekoukám na něj a neřeším. Doma se mi válí prastará simka, jejíž číslo do podobných kravin vypisuju, tudíž i kdyby chtěli, ať si to poskytnou třeba samotnému peklu. Otravovat mě nemají šanci.

    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na prastaré simky bacha, já onehdá zkusmo vytočil svoje staré číslo z roku 2002 a on už ho má někdo jiný. :-)

      Vymazat
  39. Co jsem se tak dívala do různých slevových kupónů, ať cílených nebo zbůhdarma rozdávaných náhodným kolejdoucím, tak tam z 95 % jsou pro mě naprosté ptákoviny, které si normálně nepořizuju a vlastně ani nepotřebuju. Prací gel (peru s práškem), barva na vlasy, make-up pofidérních značek, ochucené parodie na jogurty a párky záhadných původů.
    S mou životní/nákupní filozofií se navíc žádné věrnostní kartičky neshodují, vlastním pouze kartičku předplatitele Dějin a současnosti.
    Pírek

    OdpovědětVymazat
  40. mě zajímá, CO jsou podle diskutujících citlivé údaje a JAK by se daly zneužít?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muááá! To je pořád dokola, jak u blbejch. Zkuste si vyhledat (třeba na Googlu, ať jsme stylové, že) nějaký článeček o bezpečnosti osobních údajů). Tam vám to řeknou odborníci. Jasně, většinou to není žádná katastrofa, sdělit někomu jméno a mail, ale vyptávat se na věci, jako adresu, složení domácnosti a nejoblíbenější produkty už trošku zavání.

      Vymazat
    2. a o to mi právě jde - u takového typu kartiček se většinou požaduje jméno, příjmení a mail, takže o nějakém sdělování citlivých údajů, které by se daly snadno zneužít se snad nedá mluvit ani ze srandy - narážím tím hlavně na přípsěvky typu "blbé stádo ovcí/slepičích mozečků, které sdělí své citlivé údaje komukoliv na počkání bez ohledu na jejich případné zneužití"

      Vymazat
  41. Pokud v tescu nakupujete tak jako tak, stejně byste tam ty 3000 nechali, tak proč si tu slevu i když minimální nevzít, nijak mě to neobtěžuje.
    Kartička třeba do Orsay nebo Marks and Spencer může opravdu něco ušetřit, i kdyby málo, nic nestála. Ještě mi nikdy nikdo nevolal, aby mi něco nabízel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem si vzpomněla, že v 90 letech byly slevové karty, na kterých se dalo ušetřit docela dost - měla kartu do M&S, nepamatuju si % už přesně, ale vím, že když s těmito kartami skončili,že už jsem si novou nebrala, protože mi to už přišlo nezajímavé. Taky v Kotvě byly velké slevy - utratím dost za oblečení, byla tam stříbrná karta na 5% a taky zlatá, kde byla sleva 10% což je už opravdu dost.

      Vymazat
  42. "Klapkárt" mám a naopak musím přiznat, že mi to vyhovuje..došli mi už slevové kupony na Dove (1+1 zdarma), poukázka na 80Kč na cokoliv v Tescu..a to nedělám moc velké nákupy, řádově cca 1500 Kč měsíčně.
    Vendy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, a ten Dove byste si koupila tak jako tak? Ono 1plus1 není až zas tak výhodný, pokud máte skladovat něco, co vám nevyhovuje, nebo co jste v životě ani nekoupila...

      Vymazat
    2. Ony ale přijdou nabídky podle toho, co tam ten dotyčný často nakupuje. Systém vygeneruje, že paní kupuje průměrně jeden šampon Dove za měsíc a proto jí zašlou takovou nabídku...

      Vymazat
  43. Pracovala jsem brigádně v Bille za pokladnou. A jak už tady několikrát bylo řečeno, ptát se na kartičky je přikázáno od vedení. Neptáš se? Můžeš jít, lidí dost. Dokonce nám tam mávali procenty kolik zákázníků z celé směny mělo kartičku nebo ne...A znovu, málo procent? Můžeš jít.
    Na druhou stranu chápu že je to otravné a že ten tesco systém je vcelku k ničemu pro zákazníka. Ale pořád vám nikdo nebrání říct ne. Tak jen prosím nebuďte moc na prodavačky protivné když se vás zeptají. Je to celkem dost nezáviděníhodná práce.

    OdpovědětVymazat
  44. Ony ty paní za pokladnou se sice hloupě vyptávají, ale často mají kontrolní nákupy, během kterých jsou lustrovány, jestli se zeptaly na všechno, na co se měly zeptat a překontrolovaly všechno, co měly překontrolovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Říká se tomu tzv. mystery shopping, kdy přijde do obchodu, banky, autobusu Eurolines či Student agency tajný zákazník/pasažér, který se ptá na to samé, co obyčejní lidé, ale dělá si poznámky případně i tajně nahrává hovor. Ten člověk pracuje pro některou z agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění, ta odevzdá formuláře firmám a ty si na zaznamenanou nekvalitu posvítí. Chudáci zaměstnanci mají kolikrát co vysvětlovat nadřízenému a tolik jich už dostalo padáka. Hlavně brigádníci.

      Vymazat
  45. S příspěvkem nesouhlasím. Nejen, že prodavačky mají v popisu práce se na kartu ptát, jistě jim samotným to také není dvakrát příjemné, ale taky můžou klidně příjít o místo, že ano. Jinak já v Tescu nakupuji 80% potravin a věcí do domácnosti, stejně bych tam peníze utrácela, tak proč nevyužít slevy, každá koruna dobrá ne? :) Jinak s poskytováním "citlivých" (osobně, pro mě citlivé osobní údaje znamenají třeba zdravotní stav a podobné personální info, rozhodně ne adresa) osobních údajů opravdu nemám problém, vyplnila jsem jen adresu a opravdu mi žádné maily nechodí ani na mě PR manageři nezvoní, sehnat dnes něčí adresu, mail či tel. je něco tak snadného, že se nad tím už opravdu nepozastavuji, nejsem nějaká celebrita, abych nikomu nedala svůj mail, od toho mám dva, jeden pracovní a druhý "komerční"... Takže bych z toho nedělala takové haló, myslím, že Clubkarta je fajn věc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprostý souhlas, píšu to o pár příspěvků níž - zrovna Tesco mě opravdu nijak nespamuje. A slevy jsou tam opravdu hezké, rozhodně víc než 1 procento mé čtvrtletní útraty.

      Vymazat
    2. O to přece nejde - jde o to, že někdo má přístup ke tvým osobním údajům, leze ti do soukromí, nabízí ti to, co on si myslí, že potřebuješ, ne to, co skutečně chceš.

      Vymazat
  46. Spíše než o slevu nebo databázi zákazníku, jde o monitoring prodejů určitých druhů zboží. Club card mám a všimla jsem si, že kupony na slevy začínají být přímo na míru, vycházejí z toho zboží, které tam kupuji nejčastěji.Tato data mají pro obchod cenu zlata, jelikož mu pomáhají optiamlizovat skladové zásoby a získat přehled o tom, jáká sorta zákazníků tam chodí nakupovat. s dotazy na vlastnictví karty se setkáte dnes již skoro všude - čerpací stanice, lékarna, obchody s oblečením. Žijeme v době, kdy pojem soukromí již skoro neexistuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně tady někdo promluvil rozumně! A nemá potřebu za každou cenu si svoje desetikorunové slevy obhajovat tím že "adresa není citlivá věc", viz výše.

      Vymazat
  47. Jsem odpůrce všech kartiček. Je to nesmysl. DM je předražená drogerie. Jinde nakoupím i levněji. Slevu na kraviny nepotřebuji. Opravdu slevové kupóny dávají na kraviny. Drogerie - chemie - cesta k rakovině. Vše s mírou. Billa je drahý krám pro střední třídu. Je to zde dražší až o 15 % oproti Kauflandu. Upozorňuji , že kupuji převážně zdravé potraviny a zbytečnosti nenakupuji. Orsay to nemyslíte vážně ? Víte jak to probíhá v podobných obchodech ? Oblečení putuje po Evropě a naše východní země jsou až mezi posledními, takže brak. Orsay = Vietnam obchod. Zlatý sekáč a je tam levněji a kvalitněji. Zůstali jsme s manželem téměř bez peněz a museli jsme vymyslet jak žít a fungovat s malou částkou. Takže nakupujeme a žijeme jinak. Před měsícem jsem si donesla z sekáče nové kožené lodičky za 225 kč. Za podobné bych dala přes 2000 v normálním obchodě. Já mám svoje peníze velmi ráda a co nemám ráda jsou nadnárodní korporace, které nám diktují jak máme žít. Prodavačkám v těchto obchodech držím palce a věřte mi, že se je velmi vážím. Mají těžký a smutný život.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Drogerie - chemie - cesta k rakovině". Tak tohle mě rozesmálo :-D.
      Jasně, někdo je přírodní typ a kromě vody, mýdla a sádla místo krému nic nepoužívá :-D. Pokud vyhovuje, super. Já bych tedy takhle existovat nemohla.
      Je pravda, že v DM drogerii je relativně draho, ale také ne vše. Za dobré peníze tam nakupujeme přísady do myčky a na uklízení od výrobce DM (Denk mit) a mají kosmetiku Alverde (dekorativní a ošetřující), která není špatná. Pak i krmení pro kočičky Dein Bestes nebo Gourmet je dobré.

      Vymazat
    2. Nebo kosmetika Balea - je mi strašně příjemná a o dost levnější než zbytek.

      Vymazat
    3. Nejsem přírodní typ. Ale různé voněnky na WC, hlouposti na mazání pro miminka, předražené přípravky na čištění nábytku jsou jen zbytečné peníze. Dostanu se díky svému zaměstnání do styku se spoustou lídí a od nich vím co se děje v tomto pro mě zábavném průmyslu. Víte milé dámy, že existuje prostředek na laminátovou podlahu a stojí pouhých 27 kč a je lepší než Pronto ? Dokonce se to vyrábí v Česku ?

      Vymazat
    4. to nevím, ale ráda bych věděla, docela by se hodil a Pronto mi přijde že už není co bývalo. Pokud nechcete psát sem a dělat výrobku reklamu napište mi název event. i výrobce na veskotatko@seznam.cz. Hlavně, prosím , můj mail nezneužijte :-):-)
      Předem dík
      Lucy

      Vymazat
    5. Já zase znám taky český výrobek na čištění skvrn, vyčistí vše po mém dítku na oblečení, taky české, za zlomek ceny než Vanish.. Jinak DM miluji,kupuji tam věci na prcka a většinou díky kuponům, slevám tak ušetřím měsíčně 1500Kč.. nakupuji hlavně jejich značky.

      Vymazat
    6. Dm má také fair trade výrobky. Nakupuji tam kávu. Jednou (asi na uvítanou) jsem dostala jejich slevovou knížku. V ní je i 20 % na jeden výrobek. Tak jsem si koupila svou obvyklou vůni (i tak ji tam měli levnou) a ušetřila jsem na ní 300. Nákupem mi přibyly body, takže jsem si po čase koupila další vůni a tak dále :) Ostatní slevy mě obvykle nezaujmou, takže myslím, že to jde využít i smysluplně, když se nenecháte zlákat dalším zbytečným zbožím. Pak už mám jen Ikea kartu a jsem moc ráda, že do té se tu nikdo nenaváží :). Uspokojuje mě totiž i prohlížení jejich katalogu. Je to můj jediný mainstreem úlet a moc ráda o něj dbám.

      Vymazat
    7. Billa není drahý obchod pro střední třídu, lepší obchody už odtud zmizely - např. Delvita. Zaplaťpánbu za Billu - v diskontech jako je Albert je hrozná kvalita potravi, když si člověk čte složení, tak je to jenom rostlinný tuk, separát, modifikovaný škrob a éčka. V podstatě to nejsou potraviny, ale plnidla.

      Vymazat
  48. niektoré veci sú na tomto blogu úplne super napísané ale s týmto nemôžem súhlasiť. Tesco síce v rodnej UK mierne stagnuje ale inak jeho marketing len na SVK je čím ďalej lepší, veď len tento rok plánuje otvoriť ďalších 124 prevádzok, nákup cez net, samostatné predajne F&F a i...nie, nepracujem v Tescu:) Ale ani nemám problém s kartičkou, nech už tam je pre mňa za mňa aj pár drobákov, mne sa tam ale vždy nazbiera cca 400 € + nejaké zľavy a to tam nakupujeme dosť často a nie kvôli bodom. Toto považujem za službu navyše, samozrejme nemôžeme čakať 50 % zľavy, Tesco nie je charita alebo neziskovka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já bych Tescem tak nadšená nebyla. Asi to dělají dobře, když furt tak expandují, ale mně jako zákaznici se to nelíbí. U nás na rohu byl malý ale dobrý krámek - Žabka a nedávno se z ní stala část Tesca. Předtím jsem tam často chodila, kupovala jsem si potraviny, které tam nebyly dražší než třeba v Albertu. Prodavačky a pokladní byly milé, byla radost tam chodit. Teď, co se z toho stalo Tesco, podstatně zdražili a změnili sortiment, ke vchodu umístili velký stojan s různými křupkami, brambůrkami apod. A kávovar. Přitom jde o činžákovou čtvrť, kam turista nezavítá. Už vidím, jak si sousedi kvečeru vzpomenou, že jim něco chybí k večeři a půjdou si dát do krámu kafe nebo brambůrky. Nebo Tesco Expres podle mě taky není nic moc, vysoké ceny a malý výběr.
      Pokud jde o clubcard, nemám ji. Jednak bych ji nevyužila, jednak se mi příčí narušování soukromí. Ano, většina obchodů a nakupování mi trošku brnká na nervy, i když jsem jinak doufám docela tolwerantní, ale mám ráda Globus. Bohužel ho nemám u nosu, ale 10 km daleko.
      JarkaJar

      Vymazat
    2. Tak tak, ta expanze Tesco expressů mě deptá. Pracuju na Malé Straně a hnedka u Karlova mostu je krámek z názvem Bio Market Vacek - označení "bio" v názvu nechápu, ale jinak je to malá sámoška s potravinami a malou drogerií, s milými prodavači a běžným sortimentem. Malostranská radnice (nebo kde je) ale chce prostor pronajmout Tescu. Evidentně kvůli prachům, velká Tesco firma si jistě může dovolit platit nájem několikanásobně větší než pan Vacek.
      A právě kvůli tomuhle si žádnou clubcard nepořídím. V diskuzích se naříká, jak ti čeští obchodníci krachují a lidi se pak nechají uplatit nějakou ničemnou kartou s bědnými slevami s rizikem budoucího zneužití jejich osobních a jiných údajů.
      Pírek

      Vymazat
    3. Jsou úspěšní, tak expandují, na tom mi nepřijde nic divného. Já jsem naopak ráda. U nás Tesco vytlačilo malý krámek s potravinami, kde nepříjemná prodavačka přihřávala v peci den staré rohlíky a vydávala je za čerstvé a prodávala kus za 3 Kč (před 10 lety).

      Vymazat
    4. Jo, tak teď si můžete v Tescu koupit za dvě pade kaiserky, půl roku zmražené, ale hlavně čerstvě rozpečené!
      A ten lidský kontakt je tam také velmi hřejivý, obzvlášť, když nikoho z personálu osobně neznáte a ani poznat nestihnete.
      Pírek

      Vymazat
    5. Tak to je pěkný kec, v Tescu jsem chvíli dělala, pečivo se tam dělá čerstvé. Dokonce ranní pečivo se už večer nepovažuje za čerstvé a některé obchody Tesco ho proto prodávají se slevou.
      A hřejivý kontakt v obchodě nepotřebuju, stačí mi slušnost, což tedy prodavačky v Tesco většinou mají.

      Vymazat
  49. pardón, opravujem sa, 400 SK (stará škola:) - samozrejme nie každý mesiac...

    OdpovědětVymazat
  50. Ale ani když žádnou kartičku nemáte, nejsou bohužel vaše údaje v bezpečí. Když jsem ještě bydlela v Praze, používala jsem všude jen orientační číslo domu. Ale veškeré reklamy mi chodily na adresu, kde bylo i číslo popisné. Zdroj ? Byl jasný - úřady. Pro jiné účely jsem totiž nikdy plnou adresu neuváděla.
    Oblázek

    OdpovědětVymazat
  51. Nevím, co zrovna se vyplňuje na kartičce do Tesca, ale takový mail nebo telefon bývají nepovinné údaje... Jako - máš vcelku s článkem pravdu, ale neviděla bych to tak jednoznačně negativně. Tyhle kartičky slouží i k tomu, že Tesco (a jiné obchody) si takhle vytvoří databázi i o tom, co si zákazník kupuje, a podle toho upravuje nabídku. To zase není úplně k zahození. Ale než si vytvořím kartičku, je určitě třeba nejdřív přemýšlet, jestli mi to za to stojí.

    OdpovědětVymazat
  52. Blondýno, sorry, ale nemáš pravdu. Při registraci jsem nevyplňovala telefon, pouze mail a i opice si dnes dokáže hodit maily od určitého odesílatele do spamu. Kartičku mám dlouho a za celou tu dobu mě nikdo s ničím neobtěžoval.
    Navíc je to dobrá věc pro lidi, kteří v Tesco nakupují pravidelně. Když tam ty peníze utratím tak jako tak, je snad lepší mít z nich alespoň nějakou slevu, ne? Podle tohoto blogu to vypadá, jako by se zákazník kartičkou zavázal k přijímání nekonečných spamů a telefonátů, ale podle mě to tak vůbec není, já kromě čtvrtletního přehledu stavu karty nedostávám nic jiného mailem ani přes telefon.
    A k těm slevám - to jedno procento je možná ta univerzální sleva, ale v té slevové knížce je toho ve skutečnosti daleko víc, hlavně slevy na konkrétní produkty a světe div se, na "koupitelné" věci (např. odličovací tamponky a to jedny z nejlevnějších, nic takového, že se bych se se slevou dostala z superdrahého zboží na úroveň ostatního zboží).
    Tady myslím opravdu kritizuješ něco, co neznáš. Jinak mám tvůj blog ráda, ale tento konkrétní článek neuvádí vše úplně přesně.

    OdpovědětVymazat
  53. Tak vidím, že třeba ve Schlekru jsou vyloženě velkorysí- za 3000 útraty 50korunová poukázka...tímto se jim omlouvám za nevybíravá slova, že jsou lupiči..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč by byli lupiči? Protože Vám dají malou slevu? Co je to za logiku? A nutí Vás tam někdo chodit nakupovat? Bože jak já nesnáším tuhle čecháčkovskou povahu - oni Vám dají slevu a ještě jsou to lupiči...

      Vymazat
    2. Schlecker je (nebo na začátku byl, když do ČR přišel) nepřiměřeně drahý, a přitom tam prodávali stejné zboží jako v Rosmannu nebo v drogerii PeMi. Jenže mnohem dráž. Možná proto označení lupiči.
      JarkaJar

      Vymazat
  54. Ono ani nejde o to, kde své údaje rozdáváte, to je každého věc a rozhodnutí.. Mně mnohem víc vadí, že Tesco tyto údaje již prodalo (Home Credit, Cetelem) a podle vyplněných dat narození obvolávají starší ročníky a nabízejí půjčky... A naše babči a dědové si je bohužel berou :( protože jak jim říkají slečny, které jim to přes telefon nabízejí, proč by si neudělali hezčí stáří s lepší televizí, na kterou lépe vidí, když je to tak výhodné a splátky tak nízké? :( To, že na splátky samozřejmě nemají už nikoho nezajímá a děda s babčou se k tomu přiznají, až když jim začnou vyhrožovat exekucí :(
    Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No konečně někdo, kdo porozuměl textu.

      Přesně tohle blondýna píše, že největší problém vidí v prodeji databází zákazníků dalším subjektům.

      Souhlasím. Nevím, proč by si měl někdo evidovat, jaký vložky používám nebo jestli kupuju krém na nohy proti plísni.

      Vymazat
    2. Já tomu rozumím a pořád nemůžu uvěřit co ty lidi udělají kvůli 400 kč ročně. Já podnikám , moje adresa visí všude na internetu. Každý den mi chodí až 50 emailu s reklamou a nabídkami. Mě to obtěžuje. Mám kamarádku ta je v klubu všude a sbírá peníze a ještě s tím chlubí jak je to úžasně výhodné atd. Je to samozřejmě hloupost. Ve finále ušetřím víc peněz já. Ona si pořád nakupuje zbytečnosti .

      Vymazat
    3. Ale obávám se, že s půjčkama pro důchodce nemá Tesco asi nic společného, to sem proboha nepleťte. Tam jde stále o zachování jakéhosi intelektu, schopnosti uvažovat a poslat všechny milé telemarketingové slečny do háje. (asi jsem urazila vaše prarodiče, což mě mrzí, ale z naší velké rodiny nemá půjčku zhola nikdo, protože je to zkrátka pitomost).

      Vymazat
    4. Zástupci Tesco finanční služby, kteří pracují pro Home Credit oslovují zákazníky osobně přímo v hypermarketech nebo před nimi. Jdou na ně chytře větou máte kartu clubcard a slibují desetinásobek bodů za každý nákup. Že se jedná o půjčku s RPSN 25% taktně zamlčí, stejně jako neúměrně vysoké pokuty za pozdní splacení třeba o den nebo dva.

      Vymazat
  55. Hm, tak prodej databáze jiným subjektům... Tak to mi vyvětlete. Manžel má Club card, takže můj telefon nikde nefiguruje a přesto mi volá spousta firem, o kterých jsem v žitotě neslyšela. Jestli ono to nebude spíš tím, že samotná čísla prodávají přímo operátoři. A nějaký Club card na to nemá vliv. Jo a mimochodem - při registraci do Club card se žádné telefonní číslo nevypisovalo :-D
    Jinak kartu využíváme a to proto, že v Tescu pravidelně nakupujeme. Nakupovali jsme zde před CC, budeme zde nakupovat i po CC... Tesco nám přijde ještě přijatelné oproti všem těm Lídlům, Penny a Kauflandům.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U svého operátora můžete zadat, že si nepřejete, aby s Vaším tel. číslem jakkoliv operovali a že nestojíte o žádné nabídky od dceřiných společností operátora atp. To lze zařídit přes infolinku daného operátora a mají zákonnou povinnost to dodržet do 30 dnů od podání žádosti. V podmínkách clubcard ale podepisujete, že souhlasíte s tím, aby s Vašimi údaji nakládali... Pokud vím, při registraci CC se vybíral buď mail nebo tel...
      Veru

      Vymazat
    2. Já jsem u svého operátora už asi 10 let. To, že mo vilají dceřinné společnosti, tak nějak neberu jako obchod s osobními daty. Ale mě volají i společnosti, které nemají s telefony nic společného. Jakmile je moje číslo poskytnuté dál, nějaký nesouhlas s nakládáním mých osbních údajl u operátora už to poravdu nespasí.

      Vymazat
    3. Ppokud nemáte zájem o telemarketingové služby tak se registrujte na www.nevolejmi.cz - databáze se podle toho kontrolují, a na čísla, která se tam nacházejí se nevolá. Ale platí pouze pro telemarketing, nevztahuje se to např. na výzkumy veřejného mínění apod.

      Vymazat
    4. Veru já jsem to udělala u T-mobilu. Je to už nejmíň dva roky a vůbec to nerespektují. I nadále mi volají společnosti v zastoupení T-mobil (to mi vždy řeknou). Když jsem si u T-m stěžovala, tak mi řekli, že to nejsou společnosti s jejich pověřením a hotovo.

      Vymazat
    5. Já tedy problém s T-mobile nemám, jsem tam od doby, kdfy to byl ještě Pegas a nikdo mne neprudí, jsem na to alergická - jestli nemají Váš kontakt odjinud

      Vymazat
  56. Ty údaje, co uvádíte, přece nemusí být vaše, ne?

    OdpovědětVymazat
  57. A nikdo z těch, co se klepou o svoje 'citlivé údaje', nikdy v životě nenakupoval po internetu a neposkytl tudíž někomu svůj mail, adresu a telefonní číslo? Ale nevím, u nákupu se to asi nebere tak jako u kartičky...

    Mimochodem, jestli Tesco sleduje, co nejčastěji kupuju, a pak mi na to zboží pošle slevový kupón, neberu to jako špatnou věc. Upřímně, pokud někdo má dostatek peněz a slevy jsou pro něj bezvýznamné, prosím, dobře pro něj. Ale jsou i lidi, kterým se těch 'pár šupů' navíc prostě hodí, protože na ulici to nenajdou...

    OdpovědětVymazat
  58. Doporučuju přečíst knihu Rozbité okno od Jefferyho Deavera. Po přečtění jsem se nejmíň měsíc bála platit kartou, pak mě to samozřejmě přešlo :). Dana

    OdpovědětVymazat
  59. Tentokrát musím vyjímečně oponovat. Tady tu Tesco kartičku máme (do Tesca chodíme nejčastěji, je nejblíže) a za tu dobu nám přišly slevové kupony na částku alespoň 500Kč, ne-li více! Ne slevy na produkty, ale přímo sleva této částky z nákupu, ať už koupíš cokoliv...Což málo který obchod nabídne. To, že jsem zase v nějaké databázi navíc mě ani tak nežere, obchodování s osobními údaji je velký byznys a když se moje údaje k někomu nedostaly od Tesca, tak určitě od jiné společnosti, kde jsem si někdy něco koupila přes internet. No tak mi občas příjde nějaká nabídka do mailu, tak ji jednoduše smažu, zas tak moc mě to neotravuje.

    http://mamou-stylove.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlas, když chodíš nakupovat do jedného řetezce, tak se to rozhodne vyplatí. Nákupy udělají na rok slevu i 1500 czk. A že na to musím majland utratit? Utratil by se tak, či tak. Potraviny se budou nakupovat vždycky. A jestli mají moje údaje a přehled o tom co nakupuji takovou cenu? Obchod s osobními daty je veliký biznis. Když jsem se přestěhovala do Čech před pěti lety, tak jsem měla po měsíci nové číslo telefonu. Trvalo přesně dva týdny, než mi zavolal prvý telefónospam s ponukou na výhodné bankové služby a hypotéky. Podotýkám, že jsem ješté neměla účet, a ani jsem si za ten čas nekoupila nic přes internet. Můj čas si brala tehdy jenom práce jestě práce a organizace stěhování. Takže o tom, jak se kto a jakou cestou dostane k Vašim údajům - je to jedno. Cesta se vždy najde a obávám se, že tomu úplně efektivně nejde zabránit. Na Váš dotaz kde k Vašemu telefónu přišli Vám buď neodpoví, nebo dostanete vyrozumění, že ho koupili od nejaké agentury a od té dostanete vyrozumění že ho mají z téhle databáze a prostě je to začarovaný kruh. Nakonec na Vás vytáhnou nejaký kus papíru kde je Vaše jmého a telefón a "Váš" podpis, který ale vůbec není Váš podpis a je to.. řeknou Vám, že jste ho podepsali pri nejaké akci kde jste mohli vyhrát já nevím kus extra plesnivého sýra, Vy si na nic takového nespomínáte, naopak určitě víte že se nic takového neudálo a oni tvrdí jo, tady jste nám dala číslo abychom Vás mohli kontaktovat a můžete se pokoušet dokazovat jim opak. (omlouvám se za svojí češtinu, stále jsem v procesu učení)

      Vymazat
  60. Skutečně nechápu, proč by kdejakej prodavač rohlíků měl mít moji (mailovou) adresu a telefonní číslo. Pro těch pár šupů slevy?! To se tedy neskromně domnívám, že mám větší cenu...

    Mně přijde směšný, že si někdo pochvaluje třeba tři stovky slevy, aniž by si spočítal, kolik na ni ale nejdřív MUSÍ utratit. A kolik ještě navíc vynese dotyčnému vykukovi, který ho obratem prodá jak kus masa dalšímu zájemci... ergo kterak se zákazník dobrovolně stal zbožím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Utratit musí, ale utratil by tak jako tak. Takže ta sleva je jen bonus.

      Vymazat
    2. Kulový, milý příteli.
      Neboť ty řetězce přímo nutěj svoje zákazníky utrácet víc - hele, mámo, chybí nám pět bodů, tak vemem eště támhlety chipsy...
      A nejen že je nutěj k vyšší spotřebě, ale ještě je tím decentním nátlakem vedou, aby nechodili jinam - neutráceli u konkurence! Jak svoje vazaly... Máma by chtěla místo do Tesca dneska do Intersparu, ale to nejde, páč nám chybí zrovna těch pět bodů (do olbřímí slevy).

      Já vím, že skoro každej nakupující má občanku a je svéprávnej, ale někdy mi to tak nepřipadá... Nicméně dobře jim tak.

      Vymazat
    3. Kulový, milá kiwi.
      Ukažte mi, kolik rodin si na internetu kontroluje stav svých bodů na Tesco kartě. Většina lidí vůbec netuší, kolik bodů tam má.

      Vymazat
    4. Tak to je vtip týdne. To jako ti šetřílkové, ochotní si pro jedno promile slevy nechat vrtat koleno (a osobní data), pečlivě studující všechny slevový letáky a jezdící pro o korunu levnější máslo hodinu přes město - tak ti že nemají přehled, kde je jaká sleva čeká?
      Ha. Ha. Ha.

      Vymazat
    5. Milé Kiwi, vidím, že nemáte páru o tom, jak ten CC vlastně funguje, nemáte páru o nějaké uzávěrce, která je pokaždé jindy a tak podobně.
      Já teda tuším, kolik tam mám bodů, je to na konci účtenky :-) Ale že bych nakupovala podle toho, kolik mi chybí bodů... tak to je vtip století. Nakupuju to, co potřebuju, dokonce někdy chodím se seznamem. Na nějaké akce mě jen tak nenalákají už jen z toho důvodu, že v obchodě pracuju taky a už docela dlouho. Rozhodně tohle beru opravdu jako bonus, ne jako cíl.

      Vymazat
  61. mně na ní štve hlavně to, že se neptají "máte", ale "máME kartičku"? to bych dala prodavačce do zubů...nemusí se mnou nidko mluvit jak s oslem nebo miminem. já s ní žádnou kartičku nemám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zásadně pak s takovou pokladní mluvím taky v množným čísle... bejvá veselo :-)

      Vymazat
    2. Já bych odpověděla: "Nevím, jak vy, ale já nemám."

      Vymazat
  62. je to jasné dobře promyšlená akce od tesca jak odlákat zákazníky z jiných marketů k sobě, protože lidé si neuvědomují, že ikdyž je to ve slevě může to být dražší než jinde a slyší jen na slovo "sleva", čím je český národ proslulý:-D nemyslím, že by to zneužili, jen prostě chtějí aby měli větší obraty a nalákali hodně zákazníků. Tu kartu nemám a ani nechci příde mi to zbytečné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pletete páté přes deváté. Na samotný nákup na kartu slevu nedostanete. A velká část slevových kupónů pak je na jakýkoliv nákup, tedy i pokud si vyberete to nejlevnější zboží. A Tesco rozhodně patří mezi ty levnější obchody.

      Vymazat
  63. My máme tesco hned pri kancelárii takze tak dost casto chodievam. pri tejto prilezitosti som si nechala vytvoritn tricko s napisom NEMAM CLUBCARD. Udivuje, ale celkom zabera. Tych pokladnikov to tiez otravuje ze sa na to musia stale vypytovat.

    OdpovědětVymazat
  64. Tričko NEMÁM CLUBCARD je geniální nápad, asi ho okopíruju, protože už mě to nebaví, pořád říkat "NE."
    Ale asi to vyslovuji opravdu kapitálkami, protože se skoro žádná pokladní pak už nezeptá, jestli si ji nechci založit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ne, ony jen chápou, že když ho nemáš doteď, že už ho mít nechceš.

      Vymazat
  65. A co třeba nechodit do Tesca a podobných obchodů? Osobně nejen z důvodů neustálých dotazů (na karty, body ...), ale i dalších (kupříkladu některé pokladní jsou tak rychlé, že jim je úplně jedno, že si jídlo nestíháte uklízet a padá tak na zem), jsem přestala v těchto obchodech nakupovat. Našla jsem si malé obchůdky s příjemnou obsluhou, chodí tam málo lidí a mám tam klid, sice mi nákup trvá déle, ale za tu pohodu to stojí ;)
    Magda

    OdpovědětVymazat
  66. Ja žijem momentálne vo FR, aj tu sú rozne vernostne karty, ale napríklad Casino a Carrefour funguju celkom fajn, cca každé 3 mesiace dostanem kupon so zlavou z nákupu min 12-15 eur a zlavy na veci ktore najčastejšie kupujem,nie je to otravné a má to aj efekt....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, také jsem se naučila "věrnostního systému" využívat ve Francii, kde to funguje velmi dobře...

      Vymazat
  67. Dnes jsem si opět ověřila taktiku: dostanu se u pokladny na řadu a řeknu: "Dobrý den, nemám." I ta nejprotivnější prodavačka u nás v Bille na to zareguje úsměvem, ve většině případů úsměvem a poděkováním ... Pak pokecáme o počasí, a hned se ty peníze utrácejí lépe :-)
    Daniela Ernestová

    OdpovědětVymazat
  68. Clubcard mám dlouho, využívám slevy a kupony, vyhovuje mi.
    Nevadí mi, že někdo další zná můj e-mail,spamy od Tesca mi nechodí.
    Připadá mi, že už nevíš, do koho nebo čeho se máš strefovat.
    Tentokrát se mi Tvůj článek nelíbí. Ale jinak bezva blog.

    OdpovědětVymazat
  69. Souhlasim, take mam Clubcard uz dlouho a ackoliv pro Blondynu mam pochopeni prakticky vzdycky, tohle je podle me mimo. Mozna proto, ze tu kartu nema...

    Ja nejsem zadny lovec slev, tu kartu jsem si poridila jen tak ze zvedavosti a hlavne abych nemusela poslouchat ty dotazy a rovnou tasit kartu :-). Pri markovani to cloveka fakt neboli ji ukazat a kdyz jednou za mesic ci dva (ani nevim, jak casto to je), prijdou nejake kupony, je to prijemny bonus. Nikde vam neda nikdo nic zadarmo, stejne bych tam nakoupila, tak holt muzu mit jednou za cas nakup o 300 Kc levnejsi. Pro me je to jenom drobny bonus.

    A take mi od Tesca nechodi zadne spamy, vpodstate mi nechodi skoro zadne spamy.

    Proste pro nekoho, kdo ocekava, ze bude mit vsechno za polovic, to urcite bude zklamani, to je jasny.

    OdpovědětVymazat
  70. Mě tak štve to věčný "Načtěte prosím karu clubcard." - jako u těch samoobslužnejch....

    OdpovědětVymazat
  71. Clubcard kartu z Tesca už používám nějakých 10 let, když počítám i nákupy v Anglii a tam se teda dooost vyplatí, když za nějakejch 150liber utracenejch dostanete 15liber slevu, řekněme 4x do měsíce, tak to už je půl dalšího nákupu zdarma každej měsíc, no to podle mě neni špatný, nehledě na to, že na takový otázky ve formuláři nemusíte odpovídat, stačí jméno a adresa. Ostatně tady v Čechách mě víc šokovalo dost nedobrovolné vyplňování formulářů na Sčítání lidu, kam jsem vyplnila podstatně víc informací než do formuláře Tesca!

    OdpovědětVymazat
  72. Takhle mi krom těch korun jako bonus chodí i slevy na určité produkty. Největší trapas byla poslední slevová akce za věci, které nejčastěji nakupuji. Jasně, takže nechám v tescu 5000 měsíčně, aby mi dali slevičku 3Kč na JEDNO MLÍKO! 4 kč na JEDEN activia nápoj, jedno máslo .... jeden jogurt .... To mlíko byl fakt největší trapas! Čekala bych, že když už beru celý balík mlík, že to bude platit komplet na celý balík nebo na víc mlík, ale JEDNO? Neměla jsem slov na tuhle poslední "akci".

    OdpovědětVymazat
  73. Teda blondýno, zajímalo by mě, jestli budeš taky lidi odrazovat od paušálů na mobilní telefony. Tam se totiž teprve sdílejí citlivé údaje a obchoduje se s nimi ostošest.

    OdpovědětVymazat
  74. Ta tiskárna nebo direct marketingová firma žádná data nedostane, ty si Tesco velmi dobře chrání. Tiskárna dostane pouze adresu, kterou musí natisknout na dopis. Totéž se týká té directmarketingové firmy - ta dostane roztřízený balík adres (podle toho seznamu to zřejmě bude třídit Ipsos, ale ten bude mít jen data o nákupech bez identifikace, jen ID), pro který má připravit dopis s nabídkou a předat jej tiskárně k vytisknutí.

    Všechny ty firmy v seznamu dělají pro Tesco část činností, které Tesco nemůže dělat interně. A podle naší legislativy je nutný souhlas zákazníka, jinak prostě ta tiskárna adresu na obálku vytisknout nesmí.

    Nepochyboval bych o tom, že Tesco bude o vás díky těm údajům vědět víc než víte sama, ale neměl bych vůbec žádnou obavu o zneužití těmi firmami. Nedostanou všechna data a bez toho souhlasu by vůbec nemohly pracovat. Tu databázi si naopak bude Tesco velmi dobře hlídat - je to pro něj poklad, o který se nehodlá dělit...

    OdpovědětVymazat
  75. Klapkárt měla tchýně a dala mi tu miniklapkárt ať taky přispěju a za vrácené peníze si vždy kupovala krabičku cigár takže mužu říct, že ji tesco vrací rakovinu. No a já stejně tu kartičku ztratila a tesco je mi proti srsti. Asi že znám nejlíp lokální malé kde přebalované sýry člověk denně potkává

    OdpovědětVymazat
  76. Místo svých Clubcardů,S námi ušetříte a dalších nesmyslů by nebylo od věci,kdyby se dodržovaly zcela normální standardy,hygiena a označování potravin.Poslední dobou si nic pořádného nekoupím v akcích a zelenina s ovocem,to je kapitola sama o sobě.Z dopeku máte 3/4 prodejních košů a regálů prázdných anebo upečou kaiserky jak frantíky.Smradlavé maso a pomalé pokladní.Humus.

    OdpovědětVymazat
  77. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  78. Nečetla jsem všechny komentáře, ale co se týká zpracování osobních údajů - doporučuji si pročíst aktuální stav zákona o zpracování OÚ (http://www.uoou.cz) V dnešní době, bohužel, stačí jakékoliv firmě (tedy nejen Tescu) uvést při registraci (povinná ze zákona), že "údaje od klientů poskytuje třetím stranám v rámci EU" a může Vaše údaje poskytnout jakékoliv další firmě... Takže bych upozorňovala na problém obecně a ne jen v souvislosti s Clubcard...a za mne tedy - i když se jedná o jedno procento, tak v dnešní době alespoň něco...mne ta stovka za měsíc potěší, na té ulici ani tu stovku moc často nenacházím...

    OdpovědětVymazat
  79. Kamoška robila v Tescu za pokladňou a oni to tam mali povinné, MUSELI sa každého pýtať, či má ClubCard a ak nie, tak či ju nechce. Zbytočne budete protivní k pokladníkom, tým tiež nerobí radosť tisíckrát denne sa tú otázku pýtať už aj tak dosť otrávených zákazníkov.

    OdpovědětVymazat
  80. Blondýno, říkám to stejně nakonec, ale šířeji: "Nemám, nechci, děkuji."

    OdpovědětVymazat
  81. Já ClubCard mám a musím se bohužel přiznat, že mě Tesco jednou zachránilo před smrtí hladem - poslední peníze jsem utratila za nějakou blbost (jak mám ve zvyku) a nezbylo mi pomalu ani na chleba. Přišla jsem domů a ve schránce vidím poukázku od milosrdného Tesca na celých 500 korun českých!! Kolik jsem za předchozí nákup musela utratit, abych získala tuto poukázku, vědět raději nechci. Každopádně jsem ihned vyrazila na nákup potravin s tímto cenným papírkem a dobrým pocitem, že nemusím zase žebrat peníze od rodičů :)

    OdpovědětVymazat
  82. Dělám v jiném obchodě s podobným (ale, odpusťte, lepším XD) zákaznickým systémem, takže každý zákazník, který na mě nespustí bandurskou kvůli tomu, že se ho zeptám na kartičku (a to byste koukali, jak se kartičkové statistiky dále zohledňují v hodnocení!), mi zásadně vylepší den. Buďte shovívaví, my za to fakt nemůžem.

    http://4.bp.blogspot.com/_GyctYAGxLRw/SxGecnPuiPI/AAAAAAAAAi8/4IcmglJP1Ko/s1600/donnie-darko-they-made-me-do-it.jpg

    OdpovědětVymazat
  83. Využijte při nákupech i slevové kupóny http://slevovykupon.net/stores/tesco/

    OdpovědětVymazat